עד היום, הייתי בטוח ששם הסרט הוא "הרפתקאות טינטין: סודה של החד-קרן". אבל פתאום הגיעו פוסטרים, ועכשיו הטיזר, ואין זכר לחד-קרן בשם הסרט. השם הוא פשוט "הרפתקאות טינטין". מה זה אומר? אולי כלום. אבל אולי הרבה. כשאולפנים מדביקים נקודותיים וכותרת משנה לשם סרט, זה אומר שהם מאמינים שהוא יהיה הראשון בסדרה. לפעמים זה עובד ("שודדי הקאריביים: קללת הפנינה השחורה") ולפעמים לא ("הנסיך הפרסי: חולות הזמן"). כשסרט עם שני שמות משיל, כמה חודשים לפני ההפצה, את השם השני ונשאר עם אחד בלבד, ייתכן שזה אומר שהאחראים מודעים מראש לכך שלא יהיה עוד "טינטין". זאת למרות שהתכנית המקורית של סטיבן ספילברג ופיטר ג'קסון היתה לעשות את "טינטין" כטרילוגיה. אולי זה קשור גם לנפילה של טכנולוגית "לכידת ההופעה", אחרי ש"דרושות אמהות במאדים" הפך לאחד הסרטים הכושלים ביותר של השנה אם לא אי פעם.
אבל די עם מדרש השם. טינטין, הרז'ה, לכידת-תנועה, ספילברג. הנה הטיזר.
"הרפתקאות טינטין" ייצא בארץ ב-4 בנובמבר – כמעט חודשיים לפני שהוא יוצא בארה"ב.
יששששששששששששששש!
נראה מעולה ועכשיו גם לשמוע שהוא מגיע מוקדם לארץ זה פשוט תענוג! עכשיו הציפייה הולכת לשגע אותי בחודשים הקרובים…
אני מסוקרנת!
עד עכשיו לא התענינתי במיוחד, בכל זאת לכידת תנועה זה לא משהו מרגש במיוחד,
אבל הטיזר נראה כיף (ויש שם סטיבן מופאט!)
אז לא ראית את ההודעה שלי כאן?
http://www.fisheye.co.il/shorts_2011_05_12/?comNum=423986#li-comment-423986
נו באמת
אני מציע שמעכשיו נוסיף לכל כתבה בסוף "יכול להיות שדניאל זכיר את זה איפשהו, לא כדאי להסתכן".
אתה מאמין שידיעה בסדר גודל כזה לא יכלה להגיע לרד דרך מקור אחר?
*אנחה*
אני לא מדבר על הטיזר.
אני מדבר על משהו אחר.
מסתבר שבטיזר אחר ביס פלאנט כן הופיעה כותרת המשנה "סוד חד-הקרן" ולפי מה שאומרים גם במקומות אחרים באירופה. מה שאומר שההשמטה של כותרת המשנה תקפה (אולי) רק לארה"ב.
סליחותיי
(ל"ת)
זה... מוזר
אני לא רואה הגיון בלהפיץ את הסרט בארה"ב עם שם קצר, ומחוץ לארה"ב עם שם ארוך יותר. אולי במדינות דוברות צרפתית, שבהם אם אתה אומר להם "הרפתקאות טינטין" ישאלו אותך, ובצדק, "אבל איזה מהם?".
אתה לא רואה היגיון בלפשט דברים כדי להתאים אותם למדינה שבה אנשים לא יודעים כמה צלעות יש למשולש?
אני לא רואה הגיון בלהוסיף עוד מילים באנגלית
לשם סרט דווקא במדינות שבהן לא מדברים אנגלית.
היה מקרה קצת דומה בהארי פוטר
שנקרא אבן החכמים בכל השפות חוץ מאנגלית בארה"ב. (philosopher vs sorcerer). זה לא אומר שאת כותרת המשנה לא יתרגמו לשפות המקומיות
-האשף הדגול
נראה טוב
למרות שאני מתעב עשיית סרטי אנימציה עם לכידת תנועה או הופעה. זה תמיד נראה מלאכותי.
"דרושות אמהוחת במאדים" לא נכשל רק בגלל הטכנולוגיה. הוא פשוט סרט מחורבן. אפשר לראות את זה כבר מהטריילר.
אם למחזר את ההודעה שלי מעמוד הסרט:
קשה לשפוט מטיזרים, אבל זה נראה לא-משהו – יותר מדי חושך, והדמויות נראות כמו משהו מתוך משחק-מחשב. אני עדיין חושב שזה הפרויקט הכי מיותר שספילברג לקח על עצמו בעשור האחרון, אבל מצד שני חשבתי את זה גם על "מלחמת העולמות" (שהתברר כאחלה סרט). מצד שלישי, חשבתי את זה גם על ההוא עם ממלכת גולגולת הבדולח (ועצוב כמה שצדקתי). נחיה ונראה.
מלחמת העולמות - אחלה סרט??
אתה בטוח שאתה לא מתבלבל?
ההוא עם טום קרוז ושני הילדים?
סרט מעולה.
אחלה אקשן ואפקטים, תנועות מצלמה מדהימות, אוירה מלחיצה, משחק מצוין של דקוטה פנינג וגם את טום קרוז חיבבתי.
מה שכן, לא אהבתי את הסוף אבל הוא לא הרס את כל הסרט בשבילי.
כן, ההוא.
אגדיל ואומר: אחד המוצלחים של ספילברג בעשור הראשון של המאה הנוכחית (עשור די פורה ומעניין עבורו – אם כי לא תמיד עקבי מבחינת האיכות שלו). קודם כל, בסרט הזה ספילברג הינדס כמה מסצנות האקשן המרהיבות ביותר וכמה מסצנות האימה המלחיצות ביותר בכל הקריירה שלו. מעבר להיבט הטכני, גם הסיפור הדרמתי שמתחבר לסרט – כן, זה עם קרוז והילדים – הוא מאוד אפקטיבי. פרימיטיבי-על-גבול-הגס, אני מסכים, אבל אפקטיבי – הרבה יותר, לצורך העניין, ממה שהיה בסרטי "פארק היורה", שבהם היתה בעיקר המיומנות הטכנית ומעט מאוד דברים אחרים.
אולי זה בגלל שאני מכיר את המקור
מאז שהייתי בן 10 בערך (את היצירה המוזיקלית של ג'ף ווין), אבל ממש הפריעו לי המון דברים.
הילדים הפריעו לי. הדמות שהיא מן שילוב בין החייל והכומר הפריעה לי. מליון דברים פשוט לא הסתדרו לי שם. בזבוז של סיפור נפלא על נפש האדם והתמודדות עם אובדן, תסכול, חוסר אונים ובדידות.
היצירה המוזיקלית אינה המקור.
המקור הוא ספר של וולס, במאה הקודמת לזאת של וויין.
אני יודע, בגלל זה הוספתי את זה בסוגריים
אבל זה הרבה יותר קרוב למקור מאשר הסרט ההוא.
כן, זה לא המקור.
(ל"ת)
טרם הבנתי למי מיועד הפרויקט התמוה הזה
ומה לספילברג ולג'קסון ודמותו המטופשת והלא מעניינת של טינטין (מקוה שאין צרפתים בקהל). אם הטיזר הנ"ל אמור לעורר חשק לצפות בסרט הוא הצליח לעשות בדיוק את ההיפך.
בלגים, לא צרפתים
ומלבדם הפרוייקט הזה היה מיועד לי, כמובן.
והנה הטיזר האירופאי עם כותרת המשנה
http://www.youtube.com/watch?v=3FhZeAS7WHo&feature=player_embedded#at=60
אני חייב לציין
עיצוב הכותרות של הטיזר פשוט מבחיל… הוא נראה כאילו הוא יצא מטוטוריאל
מש"א
גם המים נראים חרא. אבל השאר נראה דווקא חמוד.
ניימדרופינג
ספילברג, ג'קסון, מופאט, אדגר רייט – סרט עם כמות כל כך גדולה של כשרון מאחוריו פשוט חייב להיות כושל.
מה שכן, דווקא השם של מופאט (במיוחד אחרי הפתיחה האדירה של דוקטור הו העונה) הוא הכי מרגש פה, וקצת מבאס אותי שאדגר רייט וג'ו קורניש שכתבו לו את התסריט.
השמות עובדים
מבחינתי סרט שמשלב את ארבעת אלו הופך מסרט של אולי לראות לסרט שבטוח אראה.
ודווקא השילוב של אדגר רייט לא מפריע לי. מופט תסריטאי נפלא, אבל רייט יודע לכתוב סצינות אקשן לא רעות בכלל.
מאכזב.
שזה מוזר, כי הגעתי לטיזר הזה בלי ציפיות. אבל איכשהו הטיזר הצליח ליצור ולנפץ ציפיות בעת ובעונה אחת: האוקיינוס המתפרץ דרך הדיונות? מ-ג-נ-י-ב. אבל הביצוע שלו כלל לא ראוי לרעיון – זה פשוט לא נראה טוב. הכלבלב שמסתיר את עיניו? חמוווד. אבל לא רואים ממנו כמעט כלום. ומעט מאוד הדיבורים היו קלישאות שחוקות לעייפה.
עם זאת, נראה לי שזו הפעם הראשונה שטיזר מצליח גם לעורר וגם להרוס את הציפיות שלי מסרט בצורה כל כך יעילה. גם זה הישג.
אני די מחבבת לכידת תנועה.
לא ראיתי את "דרושות אמהות במאדים" אבל אהבתי את "רוחות חג המולד" ובכלל יש לי פינה חמה בלב לזמקיס [אסור לעולם לשכוח לו את "בחזרה לעתיד"]. גם "מפלצת של בית" היה חביב [מבחינת המראה. אני לא כ"כ זוכרת את העלילה וכאלה].
נכון שזה נראה על קו התפר הלא קיים בין אנימציה לצילום, אבל לדעתי זה ממש חמוד. זה נראה כמו תיאטרון בובות נחמד כזה. כאילו הסרט אומר "אנחנו ננסה להיראות אמיתיים, למרות שאנחנו יודעים שזה עדיין ייראה גופי ומגושם. הא…". ואולי זה קשור לחיבה כללית שיש לי לדברים גופיים ומגושמים.
עד שראיתי את זה, לא האמנתי שזה באמת הולך לקרות
שיווק טינטין-מוצר קומיקס בלגי (לא צרפתי!) ומאוד לא אמריקאי (נטול כל כוחות מיוחדים/גיבורי על/אויבים המאיימים על היקום, ומאוד, *מאוד* לא פוליטיקלי-קורקט) כסרט לכידת תנועה, נראה לי הזוי למדי.
למען האמת, למרות שאף פעם לא הבנתי מה הרעיון בסרט שלם מלכידת תנועה (לא עדיף כבר לצלם לייב-אקשן?), טינטין הוא ה-סרט שמתאים לפורמט הזה: הוא קומיקסי וצבעוני מדי בשביל להיות מצולם, אבל מקורי וייחודי מכדי להיות עוד אנימציית תלת מימד (הרי ברור שעל אנימצייה קלאסית כבר אין מה לדבר). בתור אוהד טינטין וותיק, אני מקווה לטוב מהסרט הזה, כמעט כמו שאני מצפה לטוב ליבם של המפיצים, והאם ימצאו לנכון להפיץ סרט המבוסס על מותג מצליח אמנם, אבל לא מאוד מפורסם בארץ (ראה מקרה "סדרה של צרות").
טוב, זה טינטין אז אין מצב שלא אראה את הסרט
אבל הטיזר היה מאכזב, מה שהכי עיניין אותי זה לראות איך נראות הדמויות, ובקושי ראו משהו, אני מקווה שזה לא בגלל שהם ממש לא גאים בתוצאה ומנסים להסיט את תשומת הלב למשהו אחר, היי, תראו, מטוס מתרסק! ספינה במדבר!
והנה, יש עוד טריילר
והפעם זו אולי אשמת הדיאלוגים הלא-מוצלחים, אבל גם הטריילר החדש נראה כמו משהו שמנסה לרגש ולהלהיב בכח, כי זה לא בא לו בטבעיות.
http://www.youtube.com/watch?v=uhxhPn39f48
נכון שאלה רק טריילרים,
אבל שומעים בהם כמה דיאלוגים ואני באמת מופתע מזה שתסריט שחתום עליו תסריטאי מבריק כמו סטיבן מופט וששיפצו תסריטאים לא פחות מבריקים – אדגר רייט ושותפו ג'ון קורניש – יכיל דיאלוגים כאלה סתמיים.