הטריילר הזה הוא הפעם הראשונה שבה אפשר לראות שחוץ מכל ההו-וואו-לכידת-תנועה יש פה גם סרט, ולא סתם – אלא הרפתקאות ספילברגי. והוא אפילו נראה כיפי. זה יכול להיות הסרט הכי אינדיאנה-ג'ונסי שספילברג עשה מאז אינדיאנה ג'ונס השלישי. הרביעי לא נחשב.
הרפתקאות טינטין, טריילר מלא
Posted in: וידאו
– פורסם ב 11 ביולי 2011
אכן - מגניב!
(ל"ת)
זאת הפעם הראשונה ששפילברג מביים סרט אנימציה
הלא כן?
כן, ועוד איך, לפחות כשמדובר בפיצ'ר,
אם לא בכלל.
זו הפעם הראשונה שמביים, אבל הוא הפיק כמה סדרות אנימציה
אני זכרתי בעיקר את טייני טונס הכה אהובה עליי מהילדות, אבל מאימדוב מהיר מתברר שהוא הפיק עוד כמה תוכניות מהעולם של לוני טונס עבור וורנר ברוס, וגם סדרה על בסיס הסרט 'אגדה אמריקאית' על פייבל העכבר.
אולי זה ידוע לכולם, אבל היה לי ממש חשוב להזכיר את הטייני טונס :-)
כמה תכניות
http://www.youtube.com/watch?v=2NLrjVnMO7k
מה זה אומר עלי
אם היה לי ברור למה קישרת בלי לפתוח את הסרטון וכבר התחיל לי חיוך בלתי נשלט?
"על בסיס הסרט 'אגדה אמריקאית'"?
א-הם, ספילברג *הפיק את* הסרט "אגדה אמריקאית" ("פייבל והחלום האמריקאי", כפי שקראו לו בעברית) על כל המשכיו וספיחיו, כמו גם את "Land Before Time" של אותו במאי (דון בלות'). גיחה חשובה נוספת של ספילברג לתחום האנימציה היא הקטע "כלב משפחה" בסדרת הטלוויזיה "סיפורים מדהימים" בהפקתו – קטע שהיה עבודת הבימוי והתסריט הראשונה של אנימטור צעיר בשם בראד בירד.
ברור,
והוא גם הפיק לא מעט פיצ'רים אנימטיביים: שני סרטי הקולנוע של פייבל, "הארץ שלפני הזמן" (שנקרא כאן "המסע לעמק החלומות"), "רוג'ר רביט" (אנימציה חלקית, אך משמעותית), "באלטו", "חזרנו! סיפורו של דינוזאור" ו"מפלצת של בית".
ההודעה "ברור" נכתבה לפני שלוש אלה שלפניה,
במקביל אליהן. אני לא עד-כדי-כך חוזר על אחרים.
בערך.
(ל"ת)
במקביל = אחרי יום וחצי?
(ל"ת)
תיקנתי, כתבתי "בערך".
קבלו התנצלותי הכנה. אתם הרי יודעים שאני נסיך שובב.
הכותרת המלאה חזרה
יכול להיות שזה סימן לאופטימיות מצד הסטודיו?
כן, וגם יכול להיות שהקדמת אותי.
(ל"ת)
אממ. לא מלהיב במיוחד.
למרות המושן קפצ'ר שנראה מצוין (למרות שבני אדם תמיד נראים מוזר ככה), הטריילר לא נראה מלהיב במיוחד וחבל. מקווה שהסרט עצמו יהיה טוב יותר מהטריילר.
הטריילר נראה מאוד נאמן למקור הקומיקסי,
וזה מבחינתי סימן טוב.
ספילברג הוא הבמאי ופיטר ג'קסון הוא המפיק?
הייתי מצפה שזה יהיה הפוך.
זה גם היה הפוך, בסרט "מבט מגן עדן".
(ל"ת)
אני עדיין לא מבין מה הטעם באנימציה
לא ראיתי שם שום דבר שמצדיק את השימוש בלכידת תנועה (חוץ מהתלת מימד, ואולי האף של קפטן האדוק). אם עושים אנימציה אז שיעשו את זה יותר… לא יודע, מסוגנן ופחות ראליסטי.
מסכימה.
הלכידת תנועה אולי הייתה יכולה להיות מאוד מרשימה למשחק מחשב שהמטרה שלו היא להיות ראיליסטי, אבל בהנחה שמדובר בסרט מאוד חסר לי הסגנון שבאנימציה רגילה.
דווקא החלקים הלא ריאליסטים והמוגזמים מעניקים לאנימציה את הכוח שלה, וחבל לראות שהם מתמעטים בטכניקות כאלה. אם זה נראה כך, במובן מסוים ייתכן שעדיף לצלם סרט אמיתי עם איפור מוצלח מאשר לעשות אנימציה.
יש מצב להסבר מפורט על לכידת התנועה?
לא הצלחתי לראות בטריילר משהו שונה ומיוחד מכל שאר סרטי האנימציה, מה זה בידיוק הלכידת תנועה? איך זה מתבטא ואיפה אפשר לשים לזה לב?
אשמח מאוד להסבר על הטכנולוגיה הזאת..
חוץ מזה הסרט לא נראה מלהיב כל כך לפי הטריילר…
לכידת תנועה זה כשמצלמים אנשים עם כדורים מצחיקים
משהו כמו זה:
השחקנים משחקים את מה שהדמות אמורה לעשות – ללכת, לרוץ, להרביץ וכולי כשהכדורים המצחיקים עליהם, ואז המחשב מפענח את התנועה שלהם ומעביר אותה לתוכנת תלת מימד. אפשר להדביק את התנועה הזאת למודל תלת מימדי של טינטין, או כל דמות אחרת.
הרעיון הוא שלאנימטור שמניע דמויות ממוחשבות יהיה קשה להגיע לדקויות שמגיע אליו שחקן אנושי, שבמודע או לא במודע מניע כל שריר בגוף שלו בצורה מאוד ריאליסטית, כי הוא יצור אמיתי.
בגדול זה רעיון נחמד, וכשהוא מיושם היטב הוא נראה נהדר (כמו באוואטר).
זה גם יכול להיות פתרון זול כשאפשר להסתפק באיכות אנימציה נמוכה יותר, כמו שנעשה רבות במשחקי מחשב.
אבל יש לו גם כמה בעיות:
קודם כל יש הרבה "רעש" בנתונים המתקבלים מהמחשב, כך שצריך "להחליק" את הנתונים באיזושהי צורה כדי להיפטר מהרעש. ההחלקה הזאת הרבה פעמים פוגמת בריאליסטיות מאחר וחוץ מהרעש היא גם מורידה הרבה דברים שהופכים את התנועה לריאליסטית. כך שזה לא תהליך שיכול להתבצע אוטומטית, וצריך שאנימטורים יעברו על התנועה ויתקנו אותה איפה שצריך. כשהתוצאה צריכה להיות באיכות גבוהה, זה תהליך שאינו בהכרח קצר יותר מלבצע את כל האנימציה מההתחלה ועד הסוף.
בעיה חמורה יותר היא מה שנקרא Uncanny Valley. זאת תיאוריה שאומרת שדברים שנראים לנו מוכרים יוצרים הזדהות ולכן אנחנו מחבבים אותם יותר ככל שהם מוכרים יותר, עד שהם נראים מוכרים מדי אבל לא בדיוק הדבר האמיתי – ואז יש תחום שבו זה יוצר אצלינו דחיה אוטומטית.
לדוגמה חתולים הם חמודים (בדרך כלל), ובובת חתול זה דבר מאוד חמוד, אבל חתול מפוחלץ – זה כבר בכלל לא חמוד.
דוגמאות נוספות הם יד תותבת, רובוטים שנראים כמעט אנושיים וכולי, אלו דברים שבדרך כלל גורמים לנו להירתע.
עד היום כל הסרטים שניסו לעשות אנימציה של דמויות מאוד ריאליסטיות (חוץ מאוואטר, לדעתי) נפלו לבור הזה: פיינל פנטזי, רכבת לקוטב, בייוולף וכו'.
מעבר לזה, אנימטורים למדו במשך השנים איך לעשות אנימציה שתהיה יותר מושכת ויותר נעימה לעין, ולרוב הם עושים את זה על ידי הקצנה של תופעות טבעיות ולא חיקוי מדויק שלהן, כך שלא ברור למה לא להשתמש בידע הזה, במיוחד במקומות שבהם אין כל כך יתרון לריאליזם, כלומר בסרט שהוא בבירור סרט אנימציה (בניגוד לאוואטר או סרטי אפקטים שמורכבים בעיקר מצילום חי).
למידע נוסף:
http://en.wikipedia.org/wiki/Motion_capture
http://en.wikipedia.org/wiki/Uncanny_valley
לייק/+1
(ל"ת)
איןאור אולי תוסיף את הפיצ'ר של + לתגובות?
(ל"ת)
תודה רבה על כל המידע!
כתבת יפה וסיקרנת אותי גם אם ידעתי חלק מהדברים. תודה!
ב"אווטאר" הם לא היו בני אדם
אם הם היו בני אדם היה יכול להיווצר האפקט המרתיע.
חוץ מזה שבלי קשר אני עדיין חושב שהנאבי נראו כמו בובות פלסטיק של אנשי חתולים כחולים. בכלל לא אהבתי את העיצוב שלהם.
וחוץ מנייטירי גם לא ממש היה אכפת לי מאף אחד מהם.
אז ככה קראו לה?
כי לי לא היה אכפת אפילו ממנה.
באווטאר היה לי איכפת מנינט,
ובלי קשר – לכידת התנועה ב"אווטאר" מושלמת, ואמנם לא מדובר בבני אדם, אבל הם הרי פראפראזה על בני אדם, בעיקר לאור העובדה שהם אמורים (ומצליחים) להזכיר בני מיעוטים שקיימים בעולם האמיתי שלנו.
וכן, התגברו שם על האפקט המרתיע.
רק כי הם לא היו בני אדם
זה כמו עם גולום ודיווי ג'ונס.
אם הם היו בני אדם אז היה את האפקט המרתיע.
תודה רבה על כל המידע!
מעניין מאוד כל העיניין הזה, לדעתי לפי הטריילר הלכידת תנועה מבוצעת שם לא כל כך טוב ואולי היה עדיף אנימציה רגילה..
באווטאר הדמויות נראו ממש אמיתיות, אבל זה נראה לי ממש מיותר לעשות לכידת תנועה בסרטים כאלה.
למשל זה נראה סרט דומה לUP מבחינת האנימציה לפי הטריילר… ולא נראה לי שהייתי מבדיל ביניהם במשהו שונה מבחינת הדמויות והאנימציה.
עוןד בעיה בלכידת התנועה
היא שהטכניקה הזו מגבילה את האנימציה לדברים שאנשים אמיתיים יכולים לעשות. דברים שהיו קלים באנימציה המסורתית – העיניים היוצאות מהחורים, הדאבל-טייק המוגזם, גפיים שנעות כמו גומי – כל אלו לא יהיו בסרט לכידת תנועה. גם כל הניואנסים בשפת הגוף ובתנוחה שאנימטור יודע להכניס לדמויות ולא באמת קיימים במציאות – לא יהיו בסרט כזה.
יתרונותיה של הטכניקה היא שאין את "פרצוף דרימוורקס".
פרצוף דרימוורקס?
הכוונה לזה
makethedreamworksface.tumblr.com
(ל"ת)
החביב עליי
http://filmdrunk.uproxx.com/2010/06/really-dreamworks-a-troll-movie/lost-dreamworks-face
מצחיק כל פעם מחדש
סצינה שכוללת ירי על מטוס קל?
מרדף על אופנוע עם סירה?
הופתעתי שלא הייתה בריחה מטירה נאצית ו/או פטרה.
לא להיט גדול
אני לא מבין מה ההתלהבות מהאנימציה. היא נראית מיושנת עוד לפני שהסרט יצא. חשבתי שכל עניין הmotion capture אמור להפוך את זה לריאליסטי יותר. בייוולף כבר היה הרבה יותר ריאליסטי מזה. גם הסרט עצמו נראה כמו סרט ילדים נחמד ולא יותר.
נראה...
לא רע בכלל. אפילו די טוב. לא כמו הטיזר-הכי-משעמם-בהיסטוריה-של-הטיזרים-אי-פעם.
ובקשר ללכידת תנועה: ראיתי סרטי אנימציה עם אנשים יותר ראליסטים. זה לא כמו רוחות חג המולד שבו רואים כל קמט של הזקן הזה. אני פשוט לא רואה הצדקה לטכנולוגייה הדבילית הזאת. נכון, אפשר לתת לאנשים מבוגרים לשחק ילדים (ע"ע דרושות אמהות במאדים) אבל רבאק, לא יותר פשוט להנפיש "ידנית" וזהו? אוקיי, בסדר בחלק הראשון של ההפקה אפשר לביים אנשים שזה יותר ספילברג, אבל שיתן צ'אנס למשהו חדש…
הבהרה: אני לא מתיימר להיות יועץ שלו אבל הטכנולוגיה הזאת ממש מטומטמת לדעתי. אבל כמו שאני מכיר את עצמי, אני בסוף אלך לסרט הנ"ל.
אוי איזה חביב
לא יודעת אם זה בזכות לכידת התנועה או בזכות העיצוב עצמו, אבל האנימציה של האנשים היא פשוט יפה. יש בה משהו מאוד נעים, אמנותי, אבל עדין ודק שכזה. זה נראה מאוד שונה מאנימציות 3D או 2D אחרות (מהן יש רבות חינניות מאוד מסיבות אחרות, כן, אני מאוד אוהבת אנימציה עשויה היטב). כאילו לקחו סרט אמיתי ועטפו אותו בשכבה דקה של צמר גפן. זה עובד פחות טוב עם הים, אמנם, אבל פשוט יש לאנימציה הזו מרקם משמח וייחודי שקוסם לי. הידד!
מסכימה
אני לא מבינה למה כולם נרתעים מהאנימציה, היא מעולה לדעתי.
הסרט אשכרה נראה מבטיח.
מבחינת עלילה ואווירה
הטריילר השאיר עליי רושם טוב מאוד. זה נראה סרט הרפתקאות כייפי בדיוק במידה.
אבל מבחינת המראה עצמו, מבחינת לכידת התנועה? אוי ואבוי לעיניים. זה לא נראה אמין, אפילו אפקט שאמור להיות יפיפה כמו ספינה במדבר נראה כמו משהו שציירתי לבד בצייר עם יותר מדי כחול. שלא לדבר על בני האדם, שפשוט צורמים לי בעיניים.
שעה וחצי של זה בקולנוע נשמע כמו סיוט לכל תאי המח שלי שתפקידם לפענח תמונה.
ובאיכות HD מלאה..
http://www.youtube.com/watch?v=xz3j8gKRUTg&hd=1
וואו
בHD זה נראה פי 10 יותר טוב. מבחינה ויזואלית לפחות. יותר מרשים.
זה גם נראה כמו סרט שאולי יהיה שווה לראות בתלת מימד
צר לי, אבל לא התפעלתי ולא נסחפתי.
ובלי קשר, שימו לב – שם הסרט חזר לכלול את השם המשני. כן, בניגוד למה שחשבנו, בכל זאת יש אופציה לסדרה. אולי הם תפסו ביטחון, עם גרסת עריכה שבאה מאז הטיזר.
זה טריילר בינלאומי.
וידוע הרי שבמדינות אחרות כן הכלילו את כותרת המשנה.
בארה"ב החליטו לא לשים אותה, כנראה כי פחדו ש"סוד חד הקרן" נשמע מגוחך מדי וירתיע אנשים.
ופתאום הבנתי - אין בנות בטריילר הזה
לא יודע למה זה עלה לי פתאום, אבל מה, אין שום מושא אהבה לטינטין?
או איזו לוחמת קשוחה או סתם דמות נשית חזקה?
זה סרט שמלא אך ורק בדמויות גבריות?
לא שזה מפריע לי. סתם תהיתי.
זו נאמנות למקור.
עוד בגלגולו הקומיקסי, טינטין נודע בכך שהתפקיד שניתן בסיפורים שלו לנשים הוא זניח עד אפסי. הרז'ה, שוביניסט מהסוג הלא-מתנצל (להבדיל ממרכיבים לאומניים, גזעניים ואנטי-קומוניסטיים שהיו קיימים במהדורות מוקדמות של הקומיקס שאותם הוא דווקא ניסה לעדן) הסביר פעם שהסיפורים שהוא מצייר עוסקים בהרפתקאות, מסעות ואקשן, ולנשים אין שום קשר לדברים האלה.
אבל נקודה מעניינת למחשבה: לפי הטריילר הזה, בסרט יש מקרה חמור של "נתנו את השורה של רון להרמיוני" – הוא מציג את המקרה של "תעלומת החדקרן" בתור המפגש הראשון בין טינטין לקפטן האדוק. בקומיקס, הם כבר היו ידידים ותיקים. אם יוצרי הסרט מוכנים להסתכן בזעם המעריצים בגלל דבר כזה, מה היה כואב להם לקחת עוד צעד לתקופה המודרנית ולהוסיף לסיפור איזו דמות נשית עם תפקיד משמעותי?
יש הבדל בין לשנות את העלילה לבין לשנות את הדמות
להפוך את טינטין למאהב, משמעו לשנות את הדמות שלו, ואת אופי הסיפור שלו.
לעומת זאת, שינוי בעלילה הוא פשוט שינוי בעלילה, וזה הרבה פחות נורא.
האישה לא חייבת להיות מאהבת של טינטין,
היא יכולה לעזור לו, להיות רעה, או סתם דמות משנה (זו שנותנת הוראות, בלש מספר ב').
לא שאני חושבת שלהכניס אישה לסרט זה מה שיעזור (אם כי גם אותי הצחיק שלא הייתה אפילו אישה אחת בטריילר), אבל זה שאוטומטית הנחת שאם תהיה אישה אז היא חייבת להיות בדמות העזר הרומנטי כנגדו, זה ממש מבאס.
לגמרי.
אישה לא חייבת להיות דווקא מושא אהבה הרומנטי של הגיבור.
היא יכולה להיות סתם שכירה שמקבלת מטלה לרצוח\לתפוס אותו, רעה, מישהי שעוזרת לגיבור, דברים כאלה…
ורק כדי לחדד:
זה לא שאין בסרט דמות נשית חזקה ומעניינת. ברוב הסרטים אין דמויות כאלה. זה שכל כך רגילים שסרטים מציגים רק עולם גברי ברמה כזאת שזה לא מתמיה שאין שום אישה בטריילר. כל דמויות המשנה שמסתובבות שם הם גברים – הטובים, הרעים, העוזרים, הבלשים, כל ניצב שזכה לשורה הוא גבר.
לא יודעת אם זה כדי להישאר נאמן לרוח הקומיקס או סתם מתוך הרגל אבל בחיית, זה פשוט מציק.
בואו לא נשכח מי התסריטאי כאן
לסטיבן מופאט יש הישגים מרשימים, אבל הדמויות הנשיות שלו אינן אחד מהם, ויש לו נטייה לכתוב נשים שמוגדרות ע"י מערכת היחסים שלהן – לרוב רומנטית – עם דמות גברית. לא ממנו תבוא הישועה של חומר המקור הזה.
באמת?
כי Coupling שלו מציגה דמויות נשיות די מעניינות. כן, הן מוגדרות ע"י מערכות היחסים שלהן – אבל זה נכון לחלוטין גם לגבי כל הדמויות הגבריות בסדרה הזו. אפילו ב-Doctor Who, סדרה עם יחס בעייתי מאוד לנשים, הוא כתב פרק עם דמות נשית נהדרת: Blink.
שלא נדבר על ריבר סונג
שהיא דמות לחלוטין שלו והיא אחת הדמויות החזקות בסידרה.
דווקא סונג היא נקודה לרעה
נכון שהיא דמות מצוינת אבל היא נופלת בדיוק להגדרה עליה אביגיל דיברה. ריבר סונג נבנתה ונתפרה למידותיו של הדוקטור, היא מכילה את חלקי הפאזל שמשלימים אותו והתקדמות העלילה שלה, במיוחד בעונה החמישית, נבנת רק כדי להיות שזורה בזו של הדוקטור.
הדוגמא שדניאל נותן (אשתו של ג'קיל) טובה בהרבה לטענה שמופט כותב דמויות נשיות טוב. שם היא לחלוטין בנויה עצמאית מדמותו של ג'יל (או הייד).
ואיימי! איימי נהדרת!
אוי-כמה-אני-רוצה-להעיר-כאן-הערה-מספיילרת-אבל-מתאפקת.
אני מצטערת, אבל זה לא מה שמשתמע מההודעות שלי
הטענה שלי היא שסטיבן מופאט כותב נשים שמוגדרות ע"י מערכות היחסים האישיות שלהן – ע"י היותן חברות, נשים, או אמהות. לא משנה כמה חכמות, מגניבות, חזקות, מצחיקות, וסקסיות הן, בסופו של דבר כל התכונות האלה נועדו אך ורק כדי להביא אותן לחופה או לחדר היולדות.
האם יש משהו רע בלכתוב על נשים בהקשר של נישואין ואמהות? ודאי שלא, ולא אמרתי אחרת. אבל יש משהו מאוד רע בלכתוב עליהן רק בהקשר הזה.
סליחה, אבל עוד לא ראיתם את הסרט,
אלא רק את הטריילר. אין דרך לדעת אם יש אישה בסרט.
אם היא לא בטריילר, כנראה שאין לה תפקיד משמעותי
(ל"ת)
גם אישתו של ג'ייקל היתה די מגניבה.
מהמיני סדרה המעולה שלו "ג'ייקל".
ב-Blink הוא הצליח ליצור דמות שהכרתי פחות משעה
וכבר רציתי לתת לה סדרה משל עצמה, שבה יופיעו גם כל דמויות המשנה מהפרק, כולל אלה שמתו.
היכולת הזאת לגרום לצופה להיקשר לדמות היא לא פשוטה בכלל, מעניין אם הוא יצליח לעשות את זה גם בטינטין (בלי קשר לעובדה שהוא ביאס לי את החיים וכולם שם גברים וכו').
אחד אחד
אדם: Coupling היא בהרבה מובנים גולת הכותרת של מופאט, סדרה שבדיעבד אני מסתכלת עליה ותוהה איך היוצר שנתן לנו את סוזן, סאלי וג'יין היה יכול להתדרדר כל כך. יכול להיות שמדובר בהשפעתה של אשתו, שיצרה אתו את התכנית וכתבה את הדמויות (אני גם זוכרת ראיון עם הזוג שבו הם הסבירו שהיא סוזן והוא סטיב, כך שיכול להיות שהאחריות על הדמויות הנשיות היתה שלה). אבל כפי שאמרת, מדובר פה בדמויות שמוגדרות רק דרך מערכות היחסים שלהם עם גברים. זה עובד בקומדיה על מערכות יחסים, אבל פחות סביל בז'אנרים האחרים שמופאט עבד בהם.
לגבי סאלי ספארו מבלינק, אכן דמות מעולה. והפרס שלה על כך? נישואים לבוק משעמם וחיים כבעלת חנות וידאו – וזאת לאחר שהסיפור המקורי, מאת פול קורנל, מדגיש שלסאלי יש עתיד מזהיר ומלא הרפתקאות. גם כשהוא כותב דמויות נשיות טובות, מופאט פשוט חייב לכלוא אותן בתוך משפחתיות ולהכריח אותן להסתפק בשותף חנון.
DanielleBN: ריבר סונג היא דוגמה מובהקת לכך שהדמויות הנשיות של מופאט מוגדרות ע"י מערכת היחסים שלהן לגברים – זו אשה שכל החיים שלה קשורים בדוקטור. שלא לדבר על הסוף המגעיל שמופאט מסדר לה בהיכרות הראשונה שלנו אתה – מהרפתקנית סטייל אינדיאנה ג'ונס היא הופכת לאומנת.
ואני גם חייבת להגיד שהמגניבות של ריבר נוטה לעייף אותי. כאילו שמופאט רוצה להכריח אותנו לשים לב שהיא מה-זה מגניבה, אז הנה, היא הורגת דאלק! מלמדת את הדוקטור איך לנהוג בטארדיס! מפוצצת מיליון רעים בשנייה! באיזשהוא שלב כל זה פשוט נהיה תחליף לבניית דמות.
דניאל: זה שאתה קורא לה "אשתו של ג'קיל" זה לא רמז לכך שהיא מוגדרת ע"י מערכת היחסים שלה לגבר?
(וג'קיל סדרה נוראית.)
המוסיקה נשמעת לי ממש מוכרת
כאילו שמעתי אותה ממש לא מזמן בטריילר אחר…
(אם זה עוזר למישהו בחיפושים, אני חושב שאני זוכר את זה על רקע הסמל של דיסני…)
נזכרתי
זה היה נשמע לי כמו המוסיקה מהטריילר של "חתול במגפיים"
(וזה לא של דיסני חחח)
איזה כיף!
איזה דה-ז'ה-וו לכיתה ה'!
את טועה, זאת הייתה כיתה ט'.
(ל"ת)
איזה שובב.
(ל"ת)
מגניב.
הטיזר היה משעמם מוות. פה רואים ממש התרחשויות ואקשן ושמח ובלגאנים. קצת נראה שזה טריילר ממשפחת "הטריילים שנראים כאילו לא השאירו כלום לסרט", אבל נראה מגניב. ונוסטלגי, כמובן. נראה שמח.
אני שמח שלא הלכו על מבטא צרפתי..
קראתי את הקומיקס הספציפי הזה כשהייתי קטן (לפני איזה 20 שנה.. וואי אני זקן…). סיפור מעולה. לא מפתיע שבחרו אותו להיות סרט הטינטין הראשון.