אני לא מחבב את פול וו. ס. אנדרסון. בתור התחלה, הוא עשה את "הנוסע השמיני נגד הטורף". גם כשהוא לא שוחט, מטנף ורוקד על קברן של קלאסיקות מד"ב שהוא לא ראוי ללקק להם את השיניים נוטפות החומצה, הוא לא מהאנשים החביבים עלי. פול וו. ס. אנדרסון עושה ג'אנק, וזה כשלעצמו לא נורא. אבל הוא עושה ג'אנק מעצבן, בלי מודעות עצמית או כיף, סרטים שממחזרים קלישאות רק כי לא היה להם משהו יותר טוב לעשות. וחוץ מזה, הוא נשוי למילה יובוביץ'.
לכן הפתיע אותי שנהניתי מ"שלושת המוסקטרים". זה עדיין ג'אנק, אבל זה ג'אנק כיפי.
זאת בערך הגירסה הקולנועית ה-300 של "שלושת המוסקטרים", ובימינו רוב האנשים שתפגשו אפילו לא ידעו מה זה בדיוק מוסקטר, חוץ מהעובדה שיש בדרך כלל בערך שלושה כאלה. מכיוון שכך, העלילה של הסרט לא כל כך משנה: אפשר לעשות סרט עם כל עלילה שהיא, וכל עוד יש בו שלושה אנשים עם חרבות שנלחמים במשהו, לקרוא לו "שלושת המוסקטרים". אבל באופן מפתיע, הסרט החדש דווקא מלווה את עלילת הספר המקורי, בקווים כלליים: דארטניאן הקטן מגיע מהכפר אל פריז הגדולה, ובתוך כמה דקות מצליח לארגן לעצמו דו-קרב לחיים ולמוות מול שלושה זרים, שמתבררים כשלושה מוסקטרים, חברים טובים ודווקא חבר'ה טובים באופן כללי. יש איזה מלך צעיר ומרוכז בעצמו, וקרדינל, ופם פאטאל המכונה מיליידי, ואיזה סיפור עם תכשיטים שהמלכה פשוט חייבת ללבוש למסיבה, כי גורל צרפת כולה תלוי בזה. וצפלין.
כל זה היה גם בסיפור המקורי. חוץ מצפלין. אבל זה לאו דווקא שינוי לרעה. מה רע בצפלין, בעצם? צפלין, כמו בגדי עור, משקפי שמש ומבטא בריטי, הוא אלמנט מגניב בהגדרה. אני אקבל בברכה עיבודים נוספים לקלאסיקות בסגנון זה, כגון "אנה קרנינה עם צפלין", "בין שתי ערים עם צפלין" ו"תבונה ורגישות וצפלין", ובהמשך גם יצירות מורכבות יותר, כמו "אנקת גבהים עם דינוזאורים" ו"אוליבר טוויסט עם נינג'ות". אז יש צפלין? בסדר, שיהיה. עוד דבר שקיים בסרט, אבל לא בספר המקורי, הוא סצינות שבהן מילה יובוביץ' חוצה מזדרון ממולכד. סצינות. ברבים. פול וו. ס. אנדרסון בטח ממש אוהב סצינות כאלה, כי גם סדרת "האויב שבפנים" מלאה בהן. שם הן נראות במקום, אבל פחות ברור איך הגיעו כל מלכודות המוות האינדיאנה-ג'ונסיות האלה לחצר לואי ה-13. אבל שוב: מילה יובוביץ' מקפצת בבגדים חושפניים ונמלטת ממוות ודאי? למה לא?
בניגוד לבעלה, את מילה יובוביץ' אני מאוד מחבב, עוד מתקופת לילו. היא לא שחקנית איכות מהסוג שיגלם דמויות היסטוריות טראגיות שמתות בסוף, אבל יש לה את כל מה שצריך כדי להיות כוכבת אקשן. יש לה את החינניות הדרושה לסצינות פיזיות, והיא יודעת גם לעשות מבטאים. היא היתה יכולה להיות כוכבת ענק, אבל היא מסתפקת בלהיות הדבר הכי טוב בסרטים של פול וו. ס. אנדרסון. בשורה התחתונה, כיף לראות אותה. יש עוד שחקנים כיפיים בסרט: כריסטוף וואלץ ממשיך במשימתו לגלם נבלים שמוצאם מכל מדינה בעולם, בתור קרדינל רישלייה, והוא (שוב) מגניב. איזה ילד בשם פרדי פוקס מגלם את המלך לואי ה-13, המתעניין באופנה הרבה יותר מאשר בענייני פנים במדינתו, וגם הוא מוגזם, מופרך ומשעשע. המוסקטרים בעצמם חביבים, ואת דארטניאן מגלם לוגאן לרמן בדיוק באותו אופן שבו אורלנדו בלום היה מגלם אותו לפני עשר שנים. ואז מגיע אורלנדו בלום האמיתי.
הו, אורלנדו בלום. רבות כבר נאמר על יכולתו, או יותר נכון חוסר יכולתו, של אורלנדו בלום בתור שחקן. בדרך כלל נותנים לו לגלם דמויות חסרות אופי, כי את זה הוא יכול לעשות, אבל כאן נתנו לו לגלם נבל, איש רע ומאיים. והוא גרוע. כמה שהוא גרוע. הוא גרוע באופן כל כך מרהיב שבלתי אפשרי לכעוס עליו. הוא מסתובב כמו תרנגול שמישהו הלביש בבגדים ונתן לו לשחק את יוליוס קיסר. כל התפקיד שלו נראה כמו בדיחה על חשבונו: מישהו בהפקה אמר "אולי ניתן את התפקיד הזה לאורלנדו בלום? יהיו קטעים", וכולם צחקו מאחורי הגב שלו אחרי כל סצינה. זאת בלי ספק ההופעה הגרועה שהכי נהניתי ממנה השנה.
יש גם דברים שהסרט עושה באמת טוב. קרבות חרבות טובים, למשל, הם לא דבר שרואים כל יום בקולנוע בימינו, וטוב לראות סרט שמשקיע בהם, ולא מתייחס אליהם בתור קונג-פו שבו אנשים במקרה מחזיקים חרב ביד. יש הרבה פיצוצים והרבה מחוכים (המאה ה-21 עוד לא הצליחה להשיג את המאה ה-18 בטכנולוגית הפוש-אפ), ועיצוב תקופתי מופרע: כל אחת מהתלבושות של לואי נראית כאילו הפקידו עליה תופר אובססיבי-קומפולסיבי למשך חודש. חוץ מזה, בשלב מוקדם של הסרט מתברר שהתסריטאים אוהבים מאוד את "הנסיכה הקסומה" – יש כמה כמעט-ציטוטים מתוך הסרט – ואני אוהב אנשים שאוהבים את "הנסיכה הקסומה". מכיוון ש"שלושת המוסקטרים" הוא אחד הספרים ש"הנסיכה הקסומה" היה פארודיה עליהם, יש בזה הגיון.
כפי שבוודאי הבנתם, פעילות מוחית מוגברת במהלך הסרט אינה מומלצת ואף עלולה לגרום לנזק. לדוגמה: בתחילת הסרט, כאמור, דארטניאן הקטן ושלושת המוסקטרים נפגשים לראשונה, ומתחברים לראשונה כאשר הם נלחמים בשומרי המלך שנשלחו לעצור את המוסקטרים על כך שהם חנו במקום אסור או משהו. ארבעת הסייפים המיומנים מביסים את השומרים, וכשאני אומר שהם מביסים אותם אני מתכוון שהם נועצים בהם חרבות עד שהם מתים. אלה לא אויבים מרים או משרתים של שליט מרושע כלשהו: אלה הם שוטרים של העיר שבה אותם מוסקטרים חיים. מאוחר יותר הסרט עושה כמיטב יכולתו להתעלם מהעובדה שגיבורינו השובבים ופוחזים זה עתה רצחו עשרות אנשים חפים מפשע. כדאי מאוד גם להנמיך את הפעילות המוחית למינימום האפשרי, על סף הקומה, במהלך הדקות האחרונות של הסרט, שמבהירות היטב שפול אנדרסון מאוד רוצה סרט המשך, ויעשה הכל, כולל לנטוש כל זכר להיגיון סביר, כדי להשיג אותו.
הסרט מוצג בתלת-מימד. וגם את זה צריך להוסיף לרשימת ההפתעות: זה לא רע בכלל. בתור אחד שכבר מאס בתלת-מימד והדפיס חולצות שעוסקות בכך, מוזר לי לומר את זה בפעם השניה בתוך שבוע: התלת-מימד בסרט עובד. זה סרט שנעשה במחשבה מראש על תלת, מצולם באופן שיעצים את האפקט, ופשוט נראה טוב (אני צפיתי בו בסינמה סיטי. לא אחראי לגבי איכות התלת במקומות אחרים). כרגיל, הצפיה בתלת לא הכרחית – אבל היא עוזרת.
הבעיה העיקרית של "שלושת המוסקטרים" היא מזג האויר. הוא היה צריך לצאת כמה חודשים קודם, ואז הוא היה מקבל ציונים גבוהים כסרט קיץ. יש לו את כל מה שצריך – קרבות חרבות, שחקנים יפים, אקשן, עלילה מטופשת וצפלין. חיבבתי אותו יותר מאשר את הסרט האחרון בסדרת "שודדי הקאריביים". האמת היא שזה עובד גם כשקצת פחות חם בחוץ. בתור סרט מטופש, הוא בהחלט כיפי. זה לא מספיק כדי לגרום לי לסלוח על "הנוסע השמיני נגד הטורף", אבל זאת התקדמות.
למה ללכלך? בטח שיודעים מה זה מוסקטר.
לומר את האמת- עדיין לא ראיתי את הסרט.
אבל ככל הנראה אין שם רובה מוסקט, וזה חבל. מוסקטר זה חייל שמשמש כמפעיל רובה מוסקט, רובה עתיק שהקצב אש המסחרר שלו זה 3 כדורים לדקה.
וזה היה קצת אוף טופיק. סליחה, דג.
הזכרת לי רגע בסרט
אבא של דארטניאן אומר לו שיש עוד נשק, פרט לחרב, שבאמת מזוהה עם מוסקטרים. השלמתי לעצמי "רובה מוסקט. הם נקראים מוסקטרים כי הנשק שהכי מזוהה איתם הוא רובה מוסקט." כמובן שהאב דבר בכלל על משהו אחר ושיש בסרט מעט מאוד, אם בכלל, רובי מוסקט.
מסכים
100% עם הביקורת,
הצחקת אותי בקטע של לצחוק על אורלנדו בלום מאחורי הגב- שנאתי אותו,יותר נכון תיעבתי אותו ב"שודדי הקאריבים"!
תמיד כיף לראות את מילה ג'ובוביץ או יובוביץ' (אני תמיד מתבלבל) בסצנות פעולה מלאות דברים שעפים על הצופה.
ביקורת טובה :].
בהוליווד שמעו את קריאתך
ובימים אלו הם לגמרי מתחילים לקחת ז'אנרים ולערבב אותם עם קלאסיקות. הניצן הראשון, "על גאווה ודעה קדומה ו…זומבים" (Pride and Prejudice and Zombies) שמבוסס על רב מכר של סופר שמייד אחר כך הוציא את Abraham Lincoln, Vampire Hunter שגם נרכש להפקה.
לא יודע אם יהיה שם צפלין, אבל טראש וכיף (ואולי אפילו אורלנדו בלום) בוודאות יהיו.
זה כבר התחיל
אולי הקלאסיקות יגיע רק בקרוב, אבל שילוב הז'אנרים המוזרים כבר החל, ידידי. קוראים לזה 'קאובויים וחייזרים'. יודע מה, אפילו לפני זה, ב'דרכו של לוחם', AKA 'חבורת קרקס נגד נינג'ות'.
לגבי סוגיית סרטי ההמשך- זה כשלעצמו בסדר גמור. הרי דיומא בעצמו כתב שלושה ספרי המשך לשלושת המוסקטרים.
ולגבי הסרט עצמו- אני עדיין מתלבט לגבי האם לצפות בו או לא. מצד אחד, נשמע שמדובר בסרט כייפי וחביב. ומצד שני- אני כל כך אוהב את הספר שיהיה לי נורא קשה לראות אותו נהרס בפעם המי יודע כמה. מתי לעזאזל יקחו בהוליווד מישהו רציני שיעשה את המוסקטרים כמו שצריך (ועל הדרך גם את הרוזן ממונטה קריסטו)?
אני זורק ניחוש פרוע
שאם יופק סרט המשך לגרסה הזו של שלושת המוסקטרים, הוא לא יהיה נאמן במיוחד להמשכים שדיומא כתב. זאת על סמך הסצנה שרומזת לעלילת הסרט הבא.
אם כבר, מתי יעשו את אייבנהו?
איבנהו יכול להיות הסרט הכי כיפי בעולם אם מישהו יעשה אותו נכון. אבירים, דמות נשית חזקה(ויהודיה!), אתנחתות קומיות, מזימה טמפלרית – מי צריך יותר מזה?
היתה מיני סדרה לא רעה לפני כמה שנים
(ל"ת)
אמור לצאת עוד שנתיים
http://www.imdb.com/title/tt1837580/
בפינת הפדאנטיות וספרי ההמשך
ל'שלושת המוסקיטרים' יש שני ספרי המשך. או ארבעה, תלוי איך סופרים. בטח שלא שלושה.
בהסבר ארוך וטרחני יותר, קיימים שני המשכים:
1. עשרים שנה אחרי עלילת 'שלושת המוסקיטרים'.
2. אחרי עשר שנים / הויקונט דה בראז'לון – לא עשר שנים אחרי 'שלושת המוסקיטרים', אלא עשר שנים אחרי הספר הקודם בסדרה. זה ספר מספיק ארוך בשביל שהוא ייצא בשלושה כרכים בדר"כ, ולכן הספירה של ארבעה ספרי המשך.
אגב, 'האיש במסכת הברזל' הוא חלק מההמשך השני (הויקונט דה בראז'לון), שלפעמים מפרידים מכל שאר הספר, ומוציאים לאור / עושים עליו סרט בנפרד.
יש שם מסדרון עם ז', מומלץ לתקן.
(ל"ת)
לא כל כך נהנתי
יש בסרט רגעים משעשעים והמחוות לנסיכה הקסומה הן סוג של ביצי פסחא ביזאריות. אלא שזה לא ממש מתחבר לשום דבר מוצק. הסרט זורק כל מיני רעיונות, חלקם עוקבים אחרי העלילה המקורית וחלקם המצאה של התסריטאים, אבל זה רק יוצר בלגן יותר גדול. הדיאלוגים קלישאתיים וקטעי האקשן, למרות שחלקם עשויים טוב, לא מחדשים שום דבר ואפילו צפויים. אני חושב שעד אמצע הסרט, זה הספיק בשביל להחזיק אותי משועשע, אבל ככל שהתקרבו לסיום, כך הרגשתי יותר ויותר שמזלזלים באינטליגנציה שלי וששבבי ההגיון שאיכשהו החזיקו את הסרט, הולכים ומתנדפים. זה לא סרט גרוע באופן כואב והעיצוב התקופתי מדהים. למעשה, הקטעים שעוסקים בלבוש של המלך הם הטובים בסרט לדעתי. כריסטוף ואלץ יהיה כנראה טוב גם אם ישחק קוביית L במשחק טטריס. הוא פשוט יודע לתת לדמויות את האופי והפרופורציות הנכונים.
עדיין, זה לא מספיק מבחינתי בשביל להחזיק סרט שלם. יש הרבה רעיונות טובים, לצד מעבר תמוה בין הצמדות קפדנית לחומר המקור לבין התעלמות מוחלטת ממנו, אבל הם יותר מדי מפוזרים. זה לא שלושת המוסקטרים פלוס ספינות אויר ומלכודות מוות בארמון. זה שלושת המוסקטרים פלוס הדברים האלה, בחזקת נינג'ה, רק בלי המגניבות המתבקשת.
כריסטוף וואלץ כקוביית L?
זה עשוי להיות מעניין.
עכשיו אתה מגזים
קוביית L? הרי ברור לחלוטין שתפקיד הנבל בטטריס מתאים לקוביית Z (או S, תלוי מאיזה כיוון מסתכלים).
Hear hear!
קוביית הZ תהיה לעד שד חצות-הצהריים שלעג לנסיונות שלי לדלות הנאה כלשהי מההמתנות האין-סופיות בתחנות אוטובוס במהלך השירות הצבאי. המגדלים הנטויים שהייתי בונה בהן…
זה רק אני
או שלאורלנדו בלום יש משהו עם סרטים תקופתיים , "שודדי הקאריביים" , "טרויה" ,"שר הטבעות" , "ממכלת גן עדן" , ועכשיו "שלושת המוסקטרים"….
ועוד משהו
"אולי ניתן את התפקיד הזה לאורלנדו בלום? יהיו קטעים"
5 דקות לא הפסקתי לצחוק
האחים קראמאזוב וצפלין!
איזו ביקורת נהדרת, אם עוד היה לי ספק לגבי צפייה בסרט, הביקורת הזו הפיגה אותו לגמרי – גם מילה ג'ובוביץ' במסדרון ממולכד, גם קרבות חרבות משובחים, גם כריסטוף וולץ וגם "הנסיכה הקסומה"? אני הולך לראות.
בעצם, הקטע על אורלנדו בלום הספיק: הייתי הולך לראות כל סרט שבו הוא מתואר כך. הצחוק מועיל לבריאות.
מש"א
(ל"ת)
יש מזדרון מיותר בכתבה
(ל"ת)
כריסטוף וואלץ
למה היה צריך לחכות לטרנטינו כדי לגלות את השחקן הזה..
צפיתי בסרט אתמול
למרות שהם קצת השתוללו עם הדיאלוגים עקב סנצסיית ההתחלה דיאלוגים מהירים בעלי מילים גבוהות שמקניטים זה את זה בשורותיהם של השחקנים אני דווקא נהניתי מהסרט למרות שהיה לי כאב עיניים מטורף לקראת הסוף והיה לי נטל שישב לידי והשתעל כל הסרט הצלחתי לעקוב אחרי הסרט לפי דעתי לוגן לרמן צעיר אך הוא מעין דובדבן שבקצפת בהתחשב כל השחקנים החדשים בני 20-25 סטייל זאק אפרון וכל הבולשיט האחרים הוא דווקא מנצנץ בכישרון פשוט צריך למצוא את עצמו ובסרט הוא השתפר מאז סרטו גנב הברק לפי השמועות
אורלנדו בלום שחקן יפה ולדעתי גם טוב פשוט נבל זה לא מהתדמית שלו והוא לא היה כזה גרוע לדעתי
השחקנית ששיחקה את מיליידי הייתה טובה ואמינה עשתה את העבודה שלה כאחת שלא יודעת מה בדיוק היא רוצה סוכנת כפולה שמערערת בתוכניותיו של החשמן אך משרתת אותו ולצד זה בוגדת במלך אנגליה ומשסה את עצמה במוסקיטרים הרבה עבודה אך היא עשתה זאת המוסקיטרים היו כולם בסדר חביבים סימפטים גם השמנצ'יק היה אחלה לא ענקיים לא גרועים במידה שהייתה צריכה להיות כריסטופר וולץ הראה שהוא יכול לשחק כל דמות כל עוד היא רעה ולעשות את מה שהוא עושה ואגב לזה שמעליי ככה זה טרנטינו הסקאוטר של הוליווד
בסך הכל אפשר לוותר אפשר לראות לא בגדר חובה לא בגדר חובה לא
מה שהופתעתי לטובה זה העובדה שבחרו ללכת לפי הסיפור המקורי ככה שאם ישאלו אותי אני יענה חח
7/10 בכל מקרה(איך לא שמעתי על האתר הזה מקודם גרסא ישראלית לIMDB זה אחלה)
בהתחשב בזה שאני כמעט בטוח שההודעה מכילה ספוילרים,
אני לא מצטער שלא הבנתי כלום עקב חוסר בסימני פיסוק.
יובוביץ ודמויות היסטוריות טראגיות שמתות בסוף
יכול להוית שמילה יובוביץ היא לא שחקנית איכות מהסוג שיגלם דמויות היסטוריות טראגיות שמתות בסוף, אבל זה לא הפריע לה לנסות – עם ג'אן ד'ארק בThe Messenger. היא אפילו זכתה על המשחק שלה בסרט בפרס*
* פטל הזהב כמובן
היא לא זכתה,
אבל הייתה מועמד לראזי שלוש פעמים, לפחות שתיים מהן ממש לא מוצדקות בעיני (האלמנט החמישי, ז'אן דארק). נכון ש"ז'אן דארק" היה מאכזב, לפחות בהתחשב בסרטיו הקודמים של לוק בסון, אבל מילה ג'ובוביץ' נתנה שם הופעה ראויה בהחלט.
ממש נהינתי
העלילה חסרת הגיון לרוב ומאוד טיפשית, אורלנדו בלום בהחלט שחקן גרוע, הרומן בין מה שמו ומה שמה היה זוועתי ומה שמו גם די עצבן אותי, אבל האקשן גדול, מיליידי מגניבה, תמיד חיבבתי צפלינים , שאר המוסקטרים היו כיפיים נורא והסטים נראו פשוט יפיפים.
סרט קיץ מטומטם בתחילת הסתיו – אבל לפחות מהנה
מה הקטע להגיד שהסרט מטומטם
אם אתה חושב שהסרט מטומטם ונהינת ממנו מה זה אומר עליך? שאתה מטומטום?
לא ,שאני נהינת מסרטים מטומטמים.
זה לא אותו הדבר כמו להיות מטומטם
סרטים מטומטמים
זה כיף גדול אם הם יודעים להיות מטומטמים בדרך נכונה.
שונה לגמרי מלהיות בעצמך.
אז רגע
אם אתה חושב שהסרט הוא סרט מטומטם נגיד במילה אחרת טיפשי גרוע איך אפשר להגיד שאתה נהנה ממנו..
הדעה שלך סוטרת את מה שאתה כותב אולי אתה חושב שהסרט הוא סרט טוב אבל לא יודע איך להגיד את זה?
ומה זאת ההכללה ל"סירטי קיץ" לפי דעתי כל הסרטים הטובים יוצאים בקיץ ובקיץ הזה הולך לצאת באטמן 3 והאם לפי דעתך זה גם תחת הכללה של סרט קיץ מטומם?
תקן אותי אם אני טועה
ואחזור בעצמי שקראתי לך מטומטם.
1. אני בת
2. מטומטם וגרוע הוא לא אותו הדבר, סרטים מטומטמים (להן, עלילה לא חשובה וגרועה, דמויות שטוחות ודיאלוגים קלישאתיים) עדיין יכולים להיות מהנים (להן, אקשן טוב, דמויות מגניבות ועיצוב מעניין, וצפלין אחד או שניים לא יכולים להזיק).
3. "סרטי קיץ" זה לא דווקא "סרטים שיוצאים בקיץ" – זו ההגדרה לשוברי הקופות הטיפשיים-אך-כיפיים שהאולפנים מוציאים באותה תקופה (להבדיל נגיד מהסרטים "האיכותיים" יותר ,שיוצאים בעונות הפחות פוריות). "האביר האפל עולה" הולך להיות סרט שיוצא בקיץ ,והוא הולך לשבור קופות כמו-אני-לא-יודעת-מה, אבל הוא לא הולך להיות "סרט קיץ" טיפוסי. "הנוקמים" או "ג'י איי ג'ו" החדש לעומת זאת…
אוקיי אז
טוב קודם כל אני חוזר בעצמי ממה שאמרתי בהתחלה את בכלל לא טיפשה ונראה שאת ממש מבינה בסרטים
אבל כל אחד ומה שהוא אוהב זה עניין של טעם לפי דעתי הסרט היה טוב אבל לא מטומטם ובגלל זה לא הבנתי למה כתבת ככה אבל כשהבנתי את ההגדרה שלך למטומם הבנתי למה התכוונת D=
This is a feel good movie,
and I felt good!
בין כל סרטי האקשן המפוצצים שיוצאים לאחרונה, באמת חסרים סרטים שהם סתם כיף נטול קלוריות ויומרות, אבל עדיין לא מזלזלים וטורחים להשקיע במה שחשוב.
ככה צריכים לעשות סרטי אקשן – מטופשים במידה, משעשעים במידה, לא ארוכים, בלי יותר מדי טוויסטים, עם עיצוב נהדר, שלא לוקחים את עצמם ברצינות, ועם שחקנים שנעים בין הלא מזיק לממש מוצלח (השחקן של המלך לואי ייזכר לטובה, והשחקן של דרטניאן היה קטן וחמוד, וזה מספיק לי).
כן הפריע לי חוסר האופי המוחלט של שלושת המוסקטרים, אבל כשאתה הולך לסרט שיש בו סצנות על סצנות בהן מילה יובוביץ' קופצת מטריקס-סטייל בשמלת מלמלה בזמן שעפים עליה כוכבי נינג'ה, אתה חייב להבין שכנראה הדמות העגולה ביותר בסרט הוא החזה שלה.
ובסרט כזה כייפי, אני פשוט זרמתי עם הכל, כולל הצפלין.
ועוד משהו,
אילו רפרנסים היו לנסיכה הקסומה?
היה את באטרקאפ, מישהו רשע לבוש שחורים ואת האווירה הכללית, מה עוד?
זהיתי שני משפטים שמאוד דומים למשפטים מהנסיכה הקסומה
אחד, די בהתחלה, "אין לי מפתח… אה, המפתח הזה." השני, בשלב מאוחר יותר, הוא וריאציה על המשפט "החיים הם כאב. כל מי שטוען אחרת, מנסה למכור לך משהו".
ואולי זה רק אני (או עיצוב סטנדרטי)
אבל החרב שאבא של ד'ארטניין הקטן נותן לו בתחילת הסרט נראתה לי דומה מאוד לחרב שאבא של איניגו מונטויה הוריש לו.
החרב הזו?
http://www.toychestnews.com/default.asp?t=3&sn=STK428565&s=643&title=THE+PRINCESS+BRIDE%3A+INIGO+MONTOYA+REPLICA+SWORD
תמיד נראתה לי כמו משהו ממש, אבל ממש, מוזר ולא נוח.
זה רק אני או שהמלך לואי היה פארודיה על מייקל ג'קסון?
ואגב, חשבתי שלואי ה-14 בנה את ארמונות ורסאי, איך זה הגיוני שלואי ג'קסון של המוסקטרים הוא ה-13? (אני חושב שזיהיתי את המקום, מצד שני עברו קצת יותר מעשר שנים מאז שהייתי בצרפת…)
זה קשור לאיזו תאונה עם אמצעי מניעה ומכונת זמן.
[לא ]
זה הפריע לך,
אבל הצפלין? בקטנה.
באותה מידה שהגיוני שצפלין מהמאה ה-19 יופיע
לפני המהפכה הצרפתית.
בקשר ללואי, זה דווקא די קל, כי יש לו דברים חשובים יותר מלזכור את המספר הדפוק שלו!
(http://www.youtube.com/watch?v=VqUp3i8CcWo, הציטוט בערך ב-3:55).
כמה כיף לכבות את המוח
ופשוט להנות מסרט כיפי ומבדר.
כבר הרבה זמן לא הסכמתי עם ביקורת באתר ברמה כזו.
"שלושת המוסקטרים" הוא סרט הקיץ של הסתיו הנוכחי.
הנופים נהדרים, נראים היסטוריים והתלת באמת מוסיף לסרט ולא גורע דבר.
סצנות האקשן קלילות, מבדרות, מובנות ועשויות היטב. השחקנים של שלושת המוסקטרים ודארטניאן מתאימים בהחלט לתפקידים, לאונרדו בלום משעשע מאוד בדמות האנגלי הזחוח כפי שנכתב בביקורת – והקטע עובד טוב כפליים מכיוון שהתיאור על אורלנדו יכול בהחלט להתאים גם לדמות.
וכמובן מילה ג'ובוביץ' אנדרסון מולטיפאס שמצליחה להעביר דמות נשית שהיא קיק-אס לגמרי. כל סצינה איתה מעלה חיוך של כיף על הפנים.
לסיכום: מומלץ מאוד לחובבי "הנסיכה הקסומה", "שודדי הקריביים" ו"Assassin's Creed" או לאנשים שרוצים לבלות ערב קצר בצינון המוח ובחיוך.
אבל, אבל, אבל...
זה לא ממש קרוב לשלושת המוסקטרים! תעשו סרט תקופתי עם חרבות, אבל למה לקרוא לו שלושת המוסקטרים?
מצטערת, אני שייכת לאסכולה שגורסת שאם אתה עושה סרט על פי ספר אז תעשה לפי הספר או משהו קרוב, אל תחרטט משהו לא קשור.
עוד לא ראיתי את הסרט,
אבל בהחלט עשיתי לי חשק, רד פיש. הצחקת אותי למוות בביקורת.
וצפלין בהחלט מוסיפות כדבר. איך אומרים צפלין ברבים ?
ראיתי כמה עיבודים לשלושת המוסקטרים, שכן הספר בהחלט חביב עלי.
ונראה לי שאבזבז את הכסף שלי אלך לראות אותו, בקולנוע, בתלת מימד.
צפלין ברבים
זה צפלינים,
עד כמה שזה לא מסתדר…
התאכזבתי.
בלי ספק הליהוק של השלישיה הוא אדיר ומדוייק, ושאי אפשר שלא להתמוגג כל פעם שאתוס (מקפדיין) אומר או עושה משהו. גם התלבושות נראות לגמרי בסדר.
אבל התאכזבתי, וקשות.
אולי כי ד'ארטניאן נראה כמו ילדה בת שתיים עשרה, או בגלל החוסר במבטא צרפתי ובהיגוי כזה, או שמא זאת הצפלין שמשך אליו הרבה יותר מדי תשומת לב, או מילה שכנ"ל-
הסרט הזה מרגיש לי כאילו שלקחו את העלילה המקורית של דיומא, הוסיפו מיים, לשו ורידדו ורידדו ולא הפסיקו לרדד עד שלא נשאר הרבה מהקסם המקורי.
בערך 25 דקות אל תוך הסרט שכחתי שאני בסרט שמדבר על שלושת המוסקטרים- הוא הרגיש לי כמו עיבוד לא מוצלח ל"שודדי הקאריביים 5", אם כי הפסקול שלו הרבה פחות מושקע והוא עתיר כסף שמוקדש ברובו למחלקת האפקטים הוויזואליים ומזניח משום מה את האינטיליגנציה של הצופה בו.
ויש לי אפילו דוגמא- הקטע הבא הוא דיאלוג אמיתי בסרט, שלא ייספיילר יותר מדי לאף אחד (אבל כדאי שתראו לאיזו רמה הסרט הזה מגיע:)
"אני יודעת"
"על מה?"
"אל תתמם"
"מה את רוצה שאני אעשה, אפצח בצחוק מרושע ואבצע מונולוג שיבאר לך את כל התוכנית המרושעת שלי?"
נו ב-א-מ-ת.
כשמשקיעים כל כך הרבה משאבים בספינת אוויר אחת או שתיים, אין פלא שלא נשאר הרבה כסף לבדר גם מבחינה שכלית.( דמיינו לכם את "התחלה" או את "ונדטה" עם צפלין. *צמרמורת* )
העצה שלי, אם יש לכם הערכה להווי המקורי?
חכו עד שהוא מגיע לבלוקבסטר ואז תשכירו אותו, וזה רק אם בא לכם לכבות לגמרי את השכל שלכם לערב אחד ולהזיל ריר על המוסקטר (או הנבל) שלבחירתכם. זה מה שאני עשיתי.
אורלנדו בלום שחקן ע-נ-ק
טוב אני לא יודעת מי פה באמת ראה את הסרט שבתגובותיו הוא כה קיצוני בהקשר לאורלנדו בלום
שחקן מצויין ומופלא בפני עצמו…לא יודעת למי מכם יצא לראותו משחק בסרטים אחרים ובתיאטרון לונדון (לי יצא והרבה )
הוא אחד מהשחקנים הטובים ביותר שהוליווד יצרה לנו
ולאלה שטענו כי "צוחקים על חשבונו כל סצנה"
אורלנדו בן אדם חכם בנוסף ליתר יכולותיו ואני בטוחה כי הוא זה שצוחק על כולם
אז נבל הוא לא משחק הכי טוב אבל להגיד גרוע??
הגזמתם
מאוד גרוע. המשחק שלו ב"טרויה" זה אחד הדברים
המביכים ביותר שראיתי מימיי
תאמת, שאני דיי מסכים.
סרט נחמד מאוד.
לא אצא מגדרי ואומר שזו יצירת מופת אבל הסרט חמוד – קליל באמת העביר לי את הזמן בכיף.
העלילה סבירה ואכילה, האקשן מגניב ומילה זו מילה (בשביל זה ראינו את הסרט לא?).
למרות שכמו שנאמר כאן היו קצת בעיות.
היו קצת קטעים מפורחים מידי שזה דיי מתאים לאנדרסון, ופתאום שוכחים שאתה במאה ה18 וזה נראה קצת מגוחך.
כיוון שזה אנדרסון עם מילה אשתו המדהימה, היו רבות הפעמים שהסרט הסזכיר לי באמת את האיוב מפנים.
האקספוזיות של אנדרסון, השוטים הרחוקים, המסדרנוות והוא בא מרחוק ונכנס לעומק, כל עינטוזי מילה עם קיפוץ מעל מלכודת אפשרית – אם לא קיבלנו עוד איוב מבפנים (שיהיה שנה הבאה) לפחות נקבל משהו שמזכיר.
אורלנו בלום היה גרוסטרקי.
משום מה נראה לי שהוא ניסה להיות פשוט ג'ק ספארו, זה היה ממש נראה ככה, כאילו כל הפיקוק שלו – הטווסות הזו ונסיון לממשחק מוגזם שלעיתים היה נחמד ולרוב היה מזעזע, הוא ממש ניסה בכוח, אבל כיוון שהסרט סבבה זה עוד סביל.
ואם כבר ג'ק מדברים הסרט הזכיר לי מאוד את שודדי הקריאיביים, הסצינות הלחימה עם החרבות, הספינות, המוסיקה!! המוסיקה!!! הכינרות ברקע כל דקה, זה היה או הומאז' או התיימרות מסויימת…
וכמובן שלא נשכח את הסוף.
כמו בכל סרט של אנדרסון (נראה לי שגם אם הוא ייביים את טיטאניק שוב זה יהיה ככה) הוא משאיר סוף פתוח שמאפשר סרט המשך
ובצורה מאוד מפתיע הסוף הזה זכיר כל סוף שהיה באיוב מפנים רק בתקופה אחרת.
בקיצור זה הולך ככה —-> מתכון לשלושת המסקיטרים החדש.
קחו סרט של שודדי הקריאיביים ותוציאו את כל הפיראטים – יש.
קחו את כל סרטי האיוב שמפנים, תשאירו את מילה, תוציאו את כל הזומבים – יש.
הוסיפו לכל זה מוסקיטרים ועלילה — ויש לכם סרט.
האיוב מבפנים, זה הפרוייקט הבא של ארונופסקי אחרי המבול?
(ל"ת)
ואגב,
לא בטוח שהוא הוסיף עלילה, אבל היי- יש צפלינים !
חצי אוף - (העדר) סרטי אקשן נשיים
לי אישית היה חסר אזכורון לסיגורני המלכה, אבל לרד היו מלא דברים אחרים לומר, מעניינים ביותר, על הנושא שבכותרת:
http://www.nrg.co.il/online/47/ART2/293/369.html?hp=47&cat=308&loc=69
חכה רגע ותוכל לקרוא את זה כאן באתר.
הכיטוב.
(ל"ת)
היי דרתניאן, אני לא מסכים איתך על משהו. מה דעתך בנושא?
אני הולך להרוג אותך!!!11
סרט מצוין
עכשיו חזרתי מהקולנוע ונהניתי מכל שנייה, אני לא כמו עין הדג מאוד אוהב את הבמאי פול אנדרסון, סדרת האויב שבפנים היא אחת סדרות הסרטים האהובות עליי ונהניתי מכולם [ כרגע הסרט הרביעי הוא האהוב עליי ביותר ]
סרט אקשן מצוין וממליץ לכולם לראות .
זה נשמע שהוא מנסה לומר
שהוא נחמד לא כי היא יפה, אלא כי יום שלישי היום.
ברור,
אבל זה לא שהם המציאו את המשפט הזה. הוא לקוח מאיפשהו, ואין לי מושג מאיפה! אולי גם מהנסיכה הקסומה?
הוא לא לקוח משום סרט/ספר ספציפי.
לפחות לא כזה ששמעתי עליו או שגיגול העלה. לפי Urban Dictionary, הביטוי "רק בימי שלישי" היה כבר קיים בתור תשובה לשאלות טפשיות ("תגיד לי, אתה דפוק?"), אז אולי הוא לא המצאה מקורית של הסרט הזה, אבל זה לא ציטוט.
זה כנראה נכון. תודה :)
(ל"ת)
Tuesday!
http://www.youtube.com/watch?v=J0ArIGGyzIA
קרה לי משהו עכשיו שלא קרה זמן רב,
כשקראתי את הפיסקה שהתחילה עם "כל זה היה גם בסיפור המקורי. חוץ מצפלין" צחקתי בקול רם.
אחלה פיסקה :)
בהחלט הכל יכול להיות מגניב יותר עם צפלין.
חוץ מזה, ראיתי את הסרט לפני שבוע, לא בתלת מימד, והרגשתי שהסרט הזה היה גרסת שלושת המוסקטרים בתיכון דגרסי – כל היחסים בינו לבינה שם היו מופרזים ורדודים ממש כמו בעיות היחסים של התיכוניסטים מהסדרה ההיא.
יובוביץ הייתה היחידה שהצדיקה את הסרט בעיני.
תודה על המצב רוח החיוכי, דורון.
דרושה ממחליפה למילה יובוביץ'
דעתי כדעת הדג- סרט מגניב לחלוטין, עם כל מה שצריך בשביל בידור שטותי וכיפי. פסקול פילהרמוני רועש וסוער סטייל שודדי הקריביים, סטים מרהיבים וצבעוניים עם שחזור תקופתי מפורט להחריד,שחקנים מגניבים אחד אחד, אתוס וארמיס עם האדישות הבריטית, פורתוס עם המסטוליות, דרטניאן עם הקוליות, וגבריאלה ווילד המסנוורת שבטח עוד נשמע ממנה.
רק בעיה אחת נשארה: מילה ג'ובוביץ'. המשחק שלה מביש ומאולץ. האם למישהו יש רעיון לשחקנית אחרת שהיתה יכולה לשחק את מיליידי, המרגלת הבוגדנית קרת הרוח?
אני מציע את רייצ'ל וויז, אבל אני לא בטוח.
למה אין עוד סירטי המשך לשלושת המוסקטרים
למה לא מוציאים עוד סרטים על שולשת המוסקטרים כי זה היו סרטים ממש מצליחים חבל שלא מוציאים עוד המשכים לסרטים האלה באמת חבל הייתי רוצה שיוציאו עוד סרטים