מתברר שיש סרט בשם "Upside Down", עם קירסטן דאנסט וג'ים סטורג'יס, בבימויו של אחד בשם חואן דייגו סולאנאס. אפילו לא שמעתי עליו עד היום, והטריילר שהגיע היום לרשת זמין באיכות ממש לא מדהימה, ועם כותרות בצרפתית, משום מה. ולמרות הכל: וואו. פשוט… תראו את זה.
זה, בלי צל של ספק, הטריילר הכי מדהים שראיתי השנה, והייתי אומר את זה גם אם השנה לא היתה בת יומיים. לסרט עדיין אין תאריך הפצה, מלבד "2012". והאמת, לא סביר שהסרט יעמוד בסטנדרטים שהטריילר שלו מציב: קונספטים מגניבים כאלה לעתים רחוקות מצליחים להחזיק סרט שלם (היי, "עולם הזמן"). אבל אפילו אם הטריילר הוא הדבר הכי טוב שייצא מהסרט הזה, זה היה שווה.
רעיון יפה
למרות שזה עם קריסטן דאנסט. אולי זה יהיה יפה
ראית את מלנכוליה?
היא החזיקה את כל הסרט והייתה מעולה.
OMG WTF
אני אתעלם מהבעיות שעולם כזה יוצר ומהבעיות שדברים שרואים בטריילר יוצרים (הם מתנשקים הפוך?! לא אמור להיות להם אוויר אם האף והפה שלהם נמצאים בדיוק בקו המעבר!!)
אז אחרי שהתעלמתי, זה פשוט מדהים!
מזכיר קצת את משחק האונליין "SHIFT"
נ.ב.
זה גם נראה קצת כמו רומיאו ויוליה "מודרני".
רק שפה לא המשפחות שלהם מונעות מהם להיות ביחד, אלה העולמות שלהם. כל כך מגניב!
רגע, מה?
מה הבעיה עם יניקת אוויר בקו המעבר?
חוץ מזה, נראה כאילו הסרט יצטרך ויזואליה מרשימה ביותר (שאולי אכן תתקים על מסך גדול) בשביל להצדיק עלילה נוסחאתית וקלישאות דיאלוגים. אבל בסדר, זה לא הפריע ל'אוואטר' לגרום לבעלי חברות הפקה והפצה לקפוץ מעלה-מטה (מטה-מעלה?) על גגות גורדי-השחקים שלהם.
מה שכנראה מחזיק כל אחד באחד משני העולמות
זה כוח משיכה שונה לכך אחד מהם, אחד שמושך למטה, ואחד למעלה.
אני מנסה לדמיין מה קורה לבנאדם שחלק מגופו נמצא באיזור הראשון של כוח המשיכה והחלק השני באיזור השני ליותר מדי זמן, ומה שעובר לי בראש זה שהגוף שלו נמשך לשני כיוונים עד להתנתקות מוחלטת… או לפחות אי יכולת לנשום.
התנתקות מוחלטת של חלקי גוף במצב חוסר גרביטציה הפוך,
נשמע כמו סצינה מ"יפוס עדי*".
*יעד סופי, רק הפוך.
דווקא רציתי להכניס את "יעד סופי" בתגובה
אך לא מצאתי איך.
זה לא נראה ככה.
לפי איך שזה נראה זה לא שלכל עולם יש כוח משיכה משלו, אלא שכל אדם נמשך לצד שאליו הוא שייך.
ראה 0:58. כשהם מתנשקים, הוא עומד על הלמטה והיא שוכבת על הלמעלה. אחרי זה כנראה הוא מצא דרך לעלות, או להפך.
מה שכן, נראה סרט טוב. אני אשמח ללכת לראות אותו ישר כשהוא יצא.
אני הנחתי
שהם ביקומים משיקים.
לצערי, לא
כי אם כן הסרט היה נראה הרבה יותר מענין (אפשר להמשיך את קו 'שאון המתים' של רומנטיקה-קומדיה-זוועה). לפי מה שרואים בטריילר (מבחינת המבנה וההתנהגות של החפצים), כוח המשיכה בכל עולם פועל כרגיל, לכן אין לנו כאן מצב של שתי מאסות המושכות לכיוונים מנוגדים (כי אז הם היו מתבטלים, כמו בנקודת לגראנג'). לכאורה מכאן אתה מסיק שגוף המצוי בין נקודת מהפך הכוחות יחווה כוחות מנוגדים חזקים, אבל לאו דווקא – כח המשיכה עדיין פרופורציונלי למאסה, ולכן על כל חלק יפעל כח בהתאם למידת החשיפה של המאסה לתוך אותו עולם. או בקיצור – לא צריכה להיות בעיה לשרבב שפתיים לנשיקה לעולם אחר, כי הכח שיפעל עליהן יהיה זניח (בעצם, בהתחשב בטרנד הניתוחים הפלסטיים של הגדלת שפתיים מפלצתית, אולי לא). כנ"ל אני לא רואה בעיה עם בנשימה, וגם במקרה של קפיצה מעולם לעולם כאשר הגוף חצוי בין הכוחות, עדיין לא צריכה להיות בעיה לפיזיולוגיה של בע"ח לעמוד במעמסה כזאת.
עכשיו, למה היה לי חשוב להרחיב בענין הזה – זאת אין לדעת.
קירסטין דאנסט יודעת כבר להתנשק הפוך.
וגם להסתכל לשמיים ולראות שם עולם אחר קרוב מאוד…
גם בספיידרמן היא התנשקה הפוך.
היא כבר מומחית בזה.
תגובה משעשעת מ-YouTube
"Kirsten Dunst REALLY likes upside down kissing, huh?"
דווקא יכול להיות שהסיפור יחזיק
זה נראה כאילו הסיפור אהבה הסטנדרטי יחזיק מספיק ואם מוסיפים את המגניבות שהוא הסרט אז יש מצב דווקא למשהו לא רע בכלל.
הם יצטרכו לחלק שקיות הקאה באולם...
(ל"ת)
איפה עוד השתמשו בנעימה שמתחילה ב-0:33?
ביוטיוב כבר הגיבו שהיא הופיעה ב'הוגו' וב'נגד כל הסיכויים', אבל אני זוכר את זה ממקום אחר.
The Fighter
(ל"ת)
נראה כל כך מבטיח.
אני מקווה שזה לא יהיה עוד "עולם הזמן", אבל סביר שזה כן =(
זה עדיין אחד הדברים היותר יפים שיצא לי לראות לאחרונה, גם כשזה עומד בפני עצמו.
שמעתי שסצינות הסקס שם ממש לוהטות!
(ל"ת)
כן, מי למעלה?
(ל"ת)
מסקרן, אבל התלהבת קצת יותר מידי..
בכל מקרה, כך נראה הפוסטר
אני אהבתי יותר את הפחות צבעוני, זה שמופיע בויקיפדיה
אם כבר
אני הייתי עושה 2 פוסטרים, כמו ל'הערת שוליים'. לפי הטריילר זה נראה לי ממש מתבקש
כאילו, עוד פוסטר כזה?
זאת הכוונה שלך?
בדיוק
(ל"ת)
אם יש סרט שמגיע לו פוסטר כמו זה:
,
אז זה הסרט.
נראה כאילו הקצינו את החלק הכי מופרך ב-"כדור-ארץ אחר"...
כבר שם זה גרר דיונים פיזיקליים, אז מה יהיה פה?
צריך מההתחלה להתייחס לזה בתור סרט פנטזיה ולא מד"ב.
פנטזיה או מד"ב לא נקבע על פי דיוק בעובדות
אלא באופי ההצגה.
חצי מהדברים שאסימוב כתב כל פיזיקאי עם תואר שני יפריך לך תוך כדי שינה-וזה לא הופך את הספרים שלו לפנטזיה..
האמת שנראה לי שלאנשים שזה בדמם
ההגדרה היא לא באופן ההצגה, אלא במהות שהיצירה ניגשת אליה. אני חושב שההבדל הוא שמד"ב בעיקר שואל שאלות לגבי מצבים שיכולים להתקיים בתנאים מסוימים ואז מנסה לענות עליהם [בכיוון מדעי או חברתי, בדרך כלל השילוב של השניים], בעוד שבפנטזיה הכל מופרך מלכתחילה ולכן אין טעם להתעסק בזה אפילו. מלחמת הכוכבים, למשל, נראית לי כמו פנטזיה עתידנית. או, בעצם, לפני-הרבה-זמן-בגלקסיה-רחוק-ית. אבל, אתה יודע. חלליות ורובוטים.
אז נראה לי שאם מה שאתה אומר נכון [אף פעם לא קראתי ספר של אסימוב אז אני לא יודע], זה כן הופך את הספרים שלו לפנטזיה, לפחות מתחת לפני השטח.
לעמוד על ההבדלים בין מד"ב לפנטזיה נופל על סמנטיקה
הרי בעברית ובאנגלית, מדע בדיוני, Science Fiction, לעומת פנטזיה, Fantasy, נותן יתרון דמיוני למד"ב. הרי זה מדע, בדיוני! רק שכל ספר שהוא לא ביוגרפי (במידה כלשהי) הוא בדיוני. פוליטיקה בדיונית, רומן בדיוני. עד כמה שאני מבין (וככה אני תופס את העניין לפחות), פנטזיה יכול גם להיקרא פולקלור בדיוני, ומה שקובע את הסוגה של היצירה (מבחינתי, שום דבר כאן לא רשמי לפי אקדמיה כלשהי) זה עד כמה הביסוס של עולם המושגים של הספר, שאמור לתת נופך של אמינות לעלילה, הוא או מבוסס פולקלור (אלים, יצורים אגדיים וכוחות נסתרים) או מבוסס מדע (יותר טכנולוגיה, אבל מדע). ואתה יכול לבוא מכל סוגה ולטעון שהסוגה הזאת היא בעצם הסוגה האחרת, אבל יש דברים שאי אפשר להתפלפל עליהם וככה להחליט על הסוגה, נופל על הכלים המקדמים את העלילה, והאם הם טכנולוגיים או פנטסטיים. במלחמת הכוכבים, R2D2 עם ההודעה המוקלטת, כוכב המוות וכלי הנשק שלו, רוב העלילה מסתמכת על טכנולוגיות מסויימות. אפילו הכח שכביכול נראה פנטסטי, מסתמך על חרבות אור. והשאלה האם הכלים האלה הם משהו מדעי או פנטסטי זה גם עניין. האם משחתת של האימפריה היא משהו שניתן לבנות רק בעזרת התערבות אלוהית כלשהי? או שיש למשחתת בסיס טכנולוגי שאומר שאפשר לבנות כזה דבר בעזרת טכנולוגיה שיש לנו (או שתהיה לנו). כנראה שכן. עולם הארי פוטר, לא יכול לעבור את הניתוח הזה. אני בטוח שעוד עשרת אלפים שנה, הטכנולוגיה תאפשר ליצירת מטאטא מעופף, אבל הדברים כפי שמציגים לנו אותם ביקום של הארי פוטר, אומר שהסיבה לכך הוא איזה כח נסתר.
זאת התפיסה שלי.
ארוך מיד;לא קראתי: מלחמת הכוכבים זה מד"ב.
יפה, ועכשיו
נעביר אתה הדיון הכל כך טחון הזה לדף כלשהו שקשור ל"מלחמת הכוכבים".
יותר כאילו הרחיבו סצנה אחת מאינספשן
(ל"ת)
זה סרט פנטזיה, לא מד"ב.
לא חושב שמישהו יטען ברצינות אחרת.
אני חושב שמה שמבלבל כמה אנשים הוא שהעולם נראה בדיוק כמו תרבות המערב של המאה ה-20. אם במקום בנייני משרדים ושוטרים היו פה טירות ודרקונים זה אמנם עדיין היה מוזר אבל היה מתמקם באופן טבעי בז'אנר ידוע.
רעיונות כמו זה הם דווקא די נפוצים במדיה גיקיים. הרשימה בטיווי טרופס מאגדת רבים מהם. המוזר ביותר הוא הקומיק Problem Sleuth, שאמור להיות פרודיה על פילם נואר.
אני עדיין לא מבינה מה הבעיה
זו פנטזיה אורבנית, זה הכל
אני לא בטוח אם אפשר לקרוא לזה כך.
בד"כ המושג "פנטזיה אורבנית" מתייחס לסיפורים שמתרחשים בעולם "שלנו" ולא בארץ דמיונית כלשהי, ועוסקים בתת-תרבות סודית של מכשפים ו/או מפלצות. הסרט הזה, לעומת זאת, הפנטזיה היא בסקאלה הרבה הרבה יותר גדולה.
אבל זה בברור פנטזיה
וזו בברור עיר.
את זה אני רואה,
אבל המשמעות המילולית של שם ז'אנר היא לא אינדיקטור טוב למהות שלו. שמות ז'אנרים נושאים איתם מטען מסוים – רקע תרבותי, אוסף של רעיונות ומוסכמות שהדרך שבה עבודה משתמשת בהם או מתעלמת מהם מגדירה אותה.
בכל אופן, אם טיווי טרופס מכניסים לקטגוריה הזו את פוקימון וסוניק הקיפוד וויקיפדיה כוללת בה גם ערים מתקופות קדומות נראה לי שאף אחד לא באמת יודע מה המושג הזה אומר. מה גם שאני מקדים את המאוחר, וכשיבוא הסרט הוא עוד יכול להתברר כמד"ב ביזארי או חלום בתוך חלום.
לינק לטיויטרופס. יופי. אתה יודע מה הרגע עשית?
(ל"ת)
חרצתי את גורל הערב של אנשים ללא כישורי ניהול זמן?
(ל"ת)
לא יודע...
נראה לי קצת טיפשי אולי אפילו ילדותי, כאילו לא השקיעו ממש מחשבה בסרט עד הסוף, אבל נחכה ונראה לא?
לא התלהבתי
מופרך מדי בשביל להחזיק סרט שלם.
אם זה היה טריילר למשחק מחשב – אז זה היה יכול להיות מגניב.
לא משו
(ל"ת)
זה נראה מעולה
פלוס זה שהרווחנו את ג'ים ואת קירסטן (שכל פעם מוכיחה את עצמה כשבאמת נדרש ממנה לעשות משהו איכותי)
רק לי זה השכיר את פינקי והמח?
זה מאוד מזכיר לי את אחד הפרקים היותר מקוריים שלהם, בו הם בונים כדור ארץ נוסף (נדמה לי שמעיסת נייר) שמחובר דרך בניין המעבדה שלהם. אני כבר לא זוכר איך זה אמור לעזור להם להשתלט על העולם, אבל בסוף כל האנשים עוברים לכדו"א החדש ופינקי והמח נשארים לבד בישן. הקונספט לא עד כדי כך דומה, אבל הויזואליזציה של שני כדו"א המחוברים זה לזה דרך בניינים היא שהזכירה לי את הפרק.
בדיוק כשחשבתי שסגרתי את רשימת הסרטים בהם אצפה השנה
מגיע הדבר הזה. אני רק מקווה שבישראל הוא יופץ עם יתר העולם.
נ.ב – הדבר הראשון שחשבתי עליו כאשר ראיתי את קירסטין דאנסט מתנשקת הפוך, היה "אוי לא…עכשיו יהיו בדיחות של אלפי אנשים שחושבים שהם הראשונים שעלו על זה שהיא שוב מתנשקת הפוך".
יש כל כך הרבה סרטים טובים + נ.ב
יש כל כך הרבה סרטים טובים השנה, שאני בספק אם הסרט הזה (אפילו אם הוא די טוב), יכנס לרשימה.
נ.ב: אתה בדיוק אחד מהאנשים האלה. רק קצת יותר גרוע, אתה גם מתנשא.
אני התייחסתי לרשימה הפרטית (והדמיונית) שלי
כך שאם לדעתי הטריילר הזה קנה אותי, אני אצפה אצפה בסרט. זה עניין של טעם אישי, כל אחד מחליט עבור עצמו מה לדעתו הסרטים שנראים אטרקטיביים מספיק כדי להיכנס לרשימה שלהם.
נ.ב – לא התכוונתי להתנשא מעל אף אחד בתגובה שלי, ואם זה נשמע ככה אז אני מתנצל. אבל בוא לא ניגרר לרמה של טוקבקים ב-YNET, אין צורך בכינויי גנאי.
באמת אתה מעצבן
(ל"ת)
אפשר לדעת מתי עוד היא התנשקה הפוך?
(ל"ת)
איזה סרט בשם 'ספיידרמן'...
הייתה לו הפצה די מצומצמת, בטח לא שמעת עליו
http://www.youtube.com/watch?v=b_YN3oNXQKk
אני רואה בעולם הזה בעיה אחת גדולה - איך הוא בנוי?
שני קווים מקבילים? או 2 כוכבי לכת ברי חיים שבמקרה ממש קרובים בנקודה מסויימת בצורה שנוגדת את כל מה שאנחנו יודעים על כוח המשיכה וכו'? אם זה שני עולמות, אז כל העניין זה שטות. שקירסטין תרד למטה ותמצא עיר יוקרתית בכוכב הלכת ה"תחתון".
אם זה 2 קווים מקבילים, משהו שלחלוטין לא מצייד לעניין של כוכבי לכת וכו', אז עולה השאלה, איך התפתחה הטכנולוגיה והכלכלה ללא שמיים? ללא מטוסים? מה יש בקצה? מה גודל העולם הזה? איך הוא מואר? (גם אם המרחק בין הלמטה למעלה הוא 10 ק"מ, והוא נראה הרבה פחות, העולם הזה יצטרך להיות ממש קטן\קצר כדי שיוכל להיות מואר כמו שצריך).
והעלילה לא נראית לי מספיק מעניינת בשביל לגרום לי לנטפק את הדברים האלה סרט שלם.
כאילו אפילו אם אני אצליח לעבור חצי, בתחילת החצי השני הפה שלי פשוט יפתח ויתחיל לשאול שאלות מציקות:
"אם מישהו קופץ והראש שלו עובר את גבול המשיכה, הוא יקרא לשניים?"
"כשערבים בצד כלשהו (אני מניח התחתון) עושים חגיגה ויורים למעלה, האם הם פוגעים במישהו?"
"תעשייה, גזים שנפלטים ממפעלים – לאן מגיעים? האם נעצרים באמצע? אם כן, איך? האם זה לא היה יוצר שכבה בלתי עבירה בין העולמות?".
ואני יכול להמשיך, הכל על פי הטריילר.
אני בהחלט מקווה שהסיפור יהיה מספיק מעניין כדי שאני אתעלם.
די לפלצנות!
זה סרט– לא תאוריה מדעית…פשוט תראה וזהו..
זה לא עניין של פלצנות
זה עניין שלפעמים הדברים האלה פשוט מציקים גם אם הם אינם נוגעים לעלילה. הוא לא שולט על זה (ואני מבין אותו) שהדברים האלה קופצים לו לראש.
אני מניח שיוצרי הסרט...
יסתמכו על כך שהוא יהיה כ"כ מגניב, שאף אחד לא באמת יתעניין אם זה היה אפשרי בעולם האמיתי.
אבל כן, גם מבחינתי זה לא מספיק מלהיב, בשביל להתעלם מכל הבעיתיות של עולם כזה.
הסתמכו*
(ל"ת)
די, תחזרו לילדות.
יש מספיק בעיות בעולם האמיתי. לא צריך ליצור בעיות דמיוניות לעולמות בדיוניים, צריך ליהנות מהם.
נראה מעולה
וזה רק אני או שהמוזיקה בכל הטריילרים לאחרונה חוזרת על עצמה?
המנגינה בחצי הראשון הייתה במלא טריילרים, האחרון שאני זוכר הוא "נגד כל הסיכויים".
המגנינה בחצי השני גם נשמעת לי ממש מוכרת.
למה "לאחרונה", ולא "בעשור האחרון"?
המוסיקה של הטריילרים היא מוסיקה נוסחאתית ושבלונית, שמיוצרת לרוב על-ידי כמה חברות מסחריות שכולם לוקחים מהן. אותן נעימות חוזרות על עצמן בחלק גדול מהטריילרים.
גם לדעתי זה כמו 'עולם הזמן'
קונספט מגניב, אבל לא משהו שיכול להחזיק סרט. ובבקשה שיעשו כמה שפחות PUNS.
לא יודע אם זה בכוונה או לא, אבל שעשע אותי שקוראים לה עדן ולו אדם. אפשר להתחיל לנתח את זה למטאפורות כמו גן-עדן שנמצא למעלה והאדם שגורש ממנו וכו' אבל אני לא אכנס לזה עכשיו.
אני בספק אם עניין העדן היה בטעות
זה לא בדיוק שם נפוץ בארה"ב. וזה בדיוק מעוד אותם הדברים שגורמים לי לפחוד שהסרט הזה יהיה "עולם הזמן 2"
איך באמת הם יודעים איזה עולם למעלה ואיזה למטה?
(ל"ת)
קירסטן דאנסט
אני מתחיל לחבב את ההופעות שלה יותר ויותר.
נראה מעולה
והעולם לא כזה קשה לסיספונד אם אתה לוקח בחשבון שכל היקום של העולם של הסרט מורכב מ2 העולמות האלה.
בערך כמו קיוב.
הינה עוד טריילר נחמד
"חנות ההתאבדות"
מבוסס על ספר בעל אותו שם. רעיון ממש נחמד.
http://www.youtube.com/watch?v=ip5g-oUkrtg
האנימציה לא נראת הכי טוב, נראה שהם משתמשים בשיטת גזירים (קאט-אאוט) אני מקווה שבסרט עצמו הם יעשו בזה שימוש יותר טוב ממה שרואים בטריילר.
וואלה, קנה אותי.
האנימציה לא טובה, אבל הרעיון מגניב, קודר ומשעשע בו זמנית.
מה רע באנימציה?
(ל"ת)
סגנון האנימציה מזכיר את הקליפ הבא (גם צרפתי):
http://www.youtube.com/watch?v=UGtKGX8B9hU
לא מצטרף לתשבוחות.
מהסיבה הפשוטה היא שהקוסנפט הזה הוא פשוט… אממ, איך לומר את זה במילים עדינות? מגוחך לגמרי. מעבר לעובדה שעל רעיון כזה מופרך אפילו הילד הלא חוקי של ברטון וגיליאם לא יצליח לחשוב, אלא שהסרט הזה נראה כאילו היוצרים שלו התלבטו האם לכתוב סרט מד"ב או סרט פנטזיה, ואיכשהו יצא להם Some Kind of Horrible Hybrid. לא ברור אם מדובר בעולם שלנו אחרי שמשהו בו התשנה, או בעולם אחר לגמרי. ואם הוא כן עולם אחר לגמרי – הוא עדיין דומה יותר מדי לעולם שלנו, מה שרק מעצים את כל הבלגן הזה. וכמובן, כל הבעיות הפיזיקליות (נגיד שיש 2 בנייני משרדים שבנויים במקביל מלמעלה אחד לשני. ההיגיון הוא שהתקרה של כל חדר היא למעשה חדר מקביל מהעולם שמלעלה, אבל מה יש מעבר לתקרה? עוד חדר מהעולם שלמטה?) וחורי העלילה שיכולים להיווצר (כן, שני העולמות נצאים במרחק מטרים ספורים אחד מהשני, ורק עכשיו אנשים התחילו לתקשר ביניהם?) לא תורמים לחוסר ההיגיון שלו, אפילו במונחי מד"ב/פנטזיה/Horrible Hybrid.
מצטער, אני לא יכול להבין איך מישהו יכול לקחת את זה ברצינות. אם כי נראה שמצאנו זוכה אפשרי בפרס האפקטים באוסר של השנה הבאה.
ברצינות, מה גורם לך לחשוב שזה מד"בי?
איזה פרט בודד בכל הטריילר הזה גורם לך לחשוד שמדובר בקונספט מדעי? הרי ברור לחלוטין שזה מופרך לגמרי, ולא צריך אפילו לפרט למה. כח המשיכה בו עובד בצורה שונה על אנשים ממקומות שונים. אין שום סיבה לנסות לנטפק מדעית משהו שלא עושה שמץ של ניסיון להיות נכון מדעית. זה עולם פנטסטי. אלגוריה. תזרום.
כבר הסברתי את זה.
אולי זאת פנטזיה, אבל זאת פנטזיה שנראית כמו מדע בדיוני באופן שגורם לבלבול מאסיבי במוח שלי. ועוד יותר מזה, גם אם זאת פנטזיה, נראה שהיא שוברת את החוקים של עצמה. לכל עולם פנטזיה שמכבד את עצמו בכל מדיה אפשרית – הארי פוטר, הארץ התיכונה, טמריאל, Unforgotten Realms – יש חוקים. החוקים יכולים להיות מופרכים ככל שאפשר, אבל העולם אף פעם לא מכופף אותם. פה, נראה שאין בכלל חוקים, מה שהופך את זה מפנטזיה לסתם קשקוש.
החוקים כאן נראו לי די ברורים
והם פנטסטיים במובהק – אין שום מצב פיזיקלי אמיתי שיכול ליצור שני עולמות כאלה – אבל לפחות ממה שנראה בטריילר, הם נראים עקביים.
"כח המשיכה בו עובד בצורה שונה על אנשים ממקומות שונים"
מזכיר לי ציטוט ממדריך הטרמפיסט על זה שאנשים מרגישים שהם רחוקים מאיפה שהם באו, אבל אף בנאדם אף פעם לא היה רחוק מספיק כדי לשים לב להרגשה הזו…
או משהו כזה.
לא בדיוק...
הציטוט הוא על כך *שהמבט* של כל אדם מעביר את המרחק שבין המקום שבו הוא נמצא לבין איפה שהוא עכשיו, אבל בגלל שרוב האנשים בכדור הארץ אף פעם לא מתרחקים מרחק ראוי במונחים גלקטיים מביתם -אי אפשר כמעט להרגיש את זה , כשמדובר ב, נגיד, מישהו מביטלג'וס, זה סיפור אחר
"Ford looked at the ground for a moment as if steadying himself for something., then he straightened up and aimed a look at the policeman that hit him with the full force of every inch of the six light-years distance between Earth snd Ford's home near Betelgeuse"
קוראים לזה פנטזיה
זה עולם אחר לחלוטין עם חוקים אחרים, כולל פיזיקה, וההסבר שלהם לא מעניין.
זה שזה דומה לעולם שלנו זה כי זה לא רלוונטי אם שם יהיו אנשים סגולים עם גלגלים, הפנטזיה היא רק לגבי הקונספט של העולם ההפוך, השאר בכוונה אותו הדבר. עוזר לנו להתחבר לעולם הזה למרות זרותו, ומדגיש את ההבדלים.
הדבר היחיד שאם הם לא יתיחסו אליו בסרט יעצבן אותי זה שעולם אחד נקרא למעלה ולשני מתייחסים בתור למטה, ומהטריילר זה נשמע כאילו זה ברור לכולם שאחד הוא כזה והשני אחר, אבל אם העולמות סימטריים כל אחד יחשוב שהוא למטה והשני למעלה.
מה שיהיה יפה זה אם יתיחסו אל זה דווקא כמו שאנחנו מחזיקים את מפת העולם, בה באופן שרירותי אירופה היא "מעל" אפריקה, והמשמעות היא שהחליטו מתישהו שאחד העולמות הוא טוב יותר, או אמיתי יותר, ולכן ההבדל בהתייחסות.
פחות הפריע לי אם זה הגיוני או לא
אבל איך החליטו שאחד מהעולמות תחתון ואחד עליון?
סתם. אבל באמת נראה מגניב. נקווה שהם לא יגררו לקלישאות.
העולם התחתון
כנראה שהעולם התחתון נקרא כך בדיוק מאותה הסיבה שאנחנו משתמשים במושג "העולם התחתון". מהטריילר נראה ששני העולמות הם גם שני מעמדות שונים, ובני "העולם העליון" הם כנראה עשירים יותר, או לפחות רואים עצמם מיוחסים יותר ולכן עליונים על בני "העולם התחתון".
אני לא ראיתי את זה ככה
נראה לי שכל מי שנמצא בעולם מסוים, העולם האחר נראה לו "העולם ההפוך" והוא ב"עולם הרגיל". בגלל זה הפריע לי שכל פעם כינו את העולם האחר "העולם התחתון" במקום "העולם העליון", כלומר, בשביל כל אחד העולם השני נמצע מעליו, לא?
בכל מקרה, לא ראיתי דוגמאות בטריילר שעולם אחד יותר מפותח מהשני.
וואלה
שני העולמות הם גם עליונים וגם תחתונים. כבר יש בעיה בסרט!
זו הולכת להיות המפלה של הסרט
עכשיו הבנתי מה בדיוק מפריע לי. הרי הויזואליה של הסרט זועקת "שיווי משקל". שני עולמות דומים עד זהים, שמקבילים וקרובים זה לזה או אולי אפילו ניצבים זה על זה. עכשיו יבואו ויתנו לנו תירוץ בשנקל למה אחד עליון ואחד תחתון, אחד עשיר ואחד עני, אחד קפיולט ואחד מונטגיו. לדעתי הדיסוננס הזה לא יחזיק מעמד.
מוזר שאף אחד לא התלונן עדיין על דבר כל כך בסיסי: נוחות
מגניב והכל, אבל אתם לא מצפים שאני אטה ראש לצד (כדי להתפקס על הפרצופים) בכל פעם שמופיע על המסך מישהו מהעולם העליון כמו שעשיתי במהלך הטריילר, נכון? כי זה מאוד מאוד לא נוח, *בהנחה שאנחנו מדברים על אחוזים לא קטנים של סצינות המוקרנות הפוך*. זה יכול להיות מעניין אם היה מדובר על משהו באורך של דקות בודדות, אבל סרט באורך מלא? אני אצפה בזה רק אחרי שאיזה עורך חובב יתן לסרט טיפול יסודי כמו שעשו ל"ספרות זולה" ויישר את כל הסצינות ההפוכות.
כאמור,
קונספט מגניב, אבל עושה רושם שהסרט נשען רק על זה וכבר היו לנו מספיק הוכחות לכך שקונספט, גאוני ככל שיהיה, הוא לא הפתרון.
הסרט הזה נראה לי יותר מתאים לתמונה במוזיאון
לדעתי הרעיון של הסרט מתאים בצורה מושלמת לאיור מודרני בדיוני למוזיאון, שם פרופסורים לאומנות ייתעסקו בו ויעריכו יצירה מסוג זה. אני לא בטוחה אם הרעיון מתאים לסרט אבל הכל תלוי ביוצרים, אם הם מספיק מוכשרים להפוך עולם ללא חוקים לכמובן מעליו. אגב, שמתם לב שלא משנה באיזה נקודה תעצרו את הטריילר תיהיה לכם אחלה תמונה למוזיאון כך שבעיצוב הגרפי של הסרט
אין על מה לדבר!
רוב הזמן הטריילר נראה כמו ציור של אֵשֵר
שזה נחמד בהתחלה, אבל מעייף די מהר.
והתמונה שבראש העמוד נראית כמו "הגל הגדול בסמוך לקאנאגאווה".
לא נפלתי.
(ל"ת)
טוב, מישהו חייב לשים לינק
לליונל ריצ'י (אפשר לצפות ללא סאונד, למי שאלרגי לשנות ה80):
http://www.youtube.com/watch?v=OdQDXs75Ulo
שזה, אגב, נחמד לימים שלפני גרפיקה ממוחשבת (מעבר לבסיסית). איך עשו זאת? באותה דרך כמו הסצינה המפורסמת מסיוט ברחוב אלם:
http://www.youtube.com/watch?v=7UP1vv0wWp4
ולמי שלא הולך לצפות בסיוט איך עשו את זה
מבחינה טכנית?
אני מנחש
שמדובר בתפאורה של חדר מסתובב… לפחות בסרטון של ליונל ריצ'י, שם יש הרבה סימנים שרומזים לכך (למשל שהם עוברים לאט ובזהירות בין הקירות ומראים סימני אי יציבות במצב הזה).
לינק לטריילר
למי שהטריילר לא עובד – הנה לינק חלופי:
http://www.youtube.com/watch?v=xblCIgvCh4A&feature=player_embedded
אגב אם מישו שאל על חוק גרביטציה..
אז כן, זה לא אפשרי
דבר זה יהיה היגיוני אם מרכזי כח המשיכה (הגרביטציה) יהיו עשויים מסוגים שונים של אנרגיות (משו שלא יכול להיות) אבל כמו שנאמר זו פנטזיה
לדוגמא: בני האדם על כדור הארץ יימשכו בכוחות גרביטציה רגילים, והאנשים במימד המקביל ימשכו אל מרכז כח המשיכה שלהם על ידי מגנטיות (משו שמתעלה מעל כל חוקי הפיסיקה) ובעצם הם יהיו עשויים מחומר שונה בניגוד לבני האדם כך שהם לא יוכלו להימשך אל כדור הארץ כמו שאנחנו לא יכולים להימשך למרכז הכוכב שלהם.
(אני יודעת שזאת חפירה, אבל סביר להניח שזה ההסבר שאתם תישמעו בסרט, לפי דעתי זה ההסבר הכי היגיוני,
או שאולי לא צריך בכלל להסביר את זה ופשוט להינות מדימיונו הרחב של התסריטאי…)
לא צריך סוגים שונים של אנרגיות
אם החלק התחתון הוא מגנט חיובי חלקיקים עם מטען חיובי ידחו ושלילי ימשכו.
האנשים למטה צריכים להיות עם מטען שלילי נמוך (שלא ישפיעו אחד על השני) ואחיד (אחרת הם לא ישארו בחתיכה אחת) כנ"ל עם האנשים העליונים רק עם מטען חיובי. העולם העליון לא צריך להפעיל שום כח מספיק שהוא יהיה שם ואז זה ירגיש לעליונים כמו קרקע.
המצב הפיזיקלי הזה הגיוני אפילו בעולם שלנו, אם הסיבוב העצמי של כדור הארץ יגדל מאוד הכח הצנטריפוגלי יתקזז עם הגרביטציה והשדה המגנטי יתגבר.
הנה זה שוב
http://justjared.buzznet.com/2012/01/03/kirsten-dunst-upside-down-trailer/
אני מניח שכדור הארץ הוא
כבר לא ממש כדור
מעניין איך כל הדבר הזה נראה מהחלל…
אני מדמיין 2 חתיכות ג'נגה עצומות שעפות אחת מעל השנייה.
(ל"ת)
השערה
זה יכול להראות כמו כדור,בד"כ עצמים גדולים בחלל הם כדורים , אם השכבה העליונה קעורה אין עם זה בעיה.
זה גם יכול להראות כמו אשכים
יש להם גרביטציה דואופולית.
(ל"ת)
זה נראה פשוט... קסום.
פשוט בא לי לראות את הסרט הזה כמה שיותר מהר, פשוט לחשוב על הקונספט הזה עוד ועוד עושה לי דמעות בעיניים.
יכול להיות שזו
פשוט קומדיה רומנטית חמודה להחריד עם טוויסט נחמד כדי להצליל אותה מלהיות דומה לכל השאר?
(כי האופציה השניה זו דרמה סוחטת לב על שני נאהבים שלעולם לא יהיו יחד כי העולמות שלהם נסחפים למלחמה אכזרית לבי סיבה של ממש.. שזה גם סרט שעשו כבר 35735678 פעמים, ושההבדל היחיד יהיה הקונספט.)
בדיוק
אני לא מבין על מה ההתלהבות. כן, הם הפוכים וזה יפה, אבל העלילה נראית בנאלית עד כדי הקאה רק מהטריילר ואני מתאר לעצמי שהסרט יוסיף לתחושה הזו עוד.
העניין של העולם העליון והתחתון לקוח ישירות מ"מכונת הזמן", המשל והנמשל, והקטע שיש מישהו ששובר את החוקים של העולם כי הוא חושב כמו הצופה הממוצע (הזדהות!) ואז כולם מתחילים לרדוף אחריו באמת כפר נטחן עד מעבר לרמת הבחילה.
נראה כמו קונספט חביב
שהלבישו עליו עלילת רומאו ויוליה \ הנמלט בנאלית. כנראה יהיה שווה צפיה רק בשביל הויזואליה.
זו מטאפורה ברורה - לא מד"ב
יש אפילו השוואות בוטות לגרמניה ולחומת ברלין…
אבל אני מעולם לא הבנתי מה כל כך מדעי או הגיוני בסרטי מדע בדיוני, הם יותר לוקחים תאוריות או רעיונות והולכים איתם הרבה מעבר להגיוני, לא?
ניראה שמדע בדיוני הוא לא השם הכי טוב לז'אנר
לי תמיד הרגיש שטכנולוגיה בדיונית היא הגדרה יותר מדוייקת (למרות שהשם הרבה פחות קליט). הסיפורים בד"כ לא עוסקים במדע טהור אלא על אפליקציות של מדע, או פשוט טכנולוגיה. בד"כ הסיפורים לוקחים פיתוחים או מגמות טכנולוגיים שהם בתחילת דרכם, ובוחנים את ההשפעות האפשריות שלהם על האנושות לטוב או לרע, כשבד"כ מסתכלים על מקרי קצה שלהם. אז הסיפורים של לפני חצי מאה היו על מסע בחלל ורובוטים/מחשבים בגלל שאז בדיוק הדברים האילו התחילו להתפתח. דוגמא יותר עדכנית היא הסדרה הבריטית (המעולה) מראה שחורה, שם הסיפורים סובבים סביב הקצנה של האינטרנט ורשתות חברתיות בפרט, כי עכשיו זה (אחד) התחומים החדשים שכבר מתחילים להשפיע על החיים שלנו.
נראה יופי. בהחלט לא נאמן לפיזיקה כפי שאנו מכירים אותה.
(ל"ת)
כי חוקי הפיזיקה
ב-UP היו פשוט כל כך הגיוניים ומבוססים על המציאות.
יש הבדל מהותי בין סרט מונפש לסרט חי
מראש בסרט מונפש אתה בשום שלב לא חושב שמדובר על העולם האמיתי. לא משנה כמה טובה הגרפיקה כיום (לא יודע מה יהיה בעתיד), אתה עדיין לא תתבלבל לשנייה אחת בין סרט מונפש לסרט חי. מסרט חי אתה בד"כ מצפה לקצת יותר נאמנות למציאות, אחרת עלולים להרגיש שהשחקים הם לא באמת חלק מעולם הסרט. זה אולי אחד היתרונות של סרט מונפש, שאין את המחסום הזה שבסרט חי היה מאוד מפריע. כמובן שהכל תחת ההסתייגות שזה תלוי באיך הדברים מוצגים בסרט, וזה יעשה את ההבדל בין מה ניראה מופרך למה ניראה מתקבל על הדעת בעולם הסרט.
אני לא יודע עד כמה אני רוצה שוב להכנס לויכוח הזה,
אבל הנה אני עושה את זה:
אני לא מקבל את הנחת היסוד שלך, שסרט אנימציה לא קיים בעולם האמיתי. אנימציה מאפשרת את קיומן של דמויות קריקטוריסטיות וגרוטסקיות, מפלצות ויצורים מיתיים, נופים פנטסטיים ותנועות מצלמה בלתי אפשריות, וכן, לפעמים גם ניתוק (מוחלט או חלקי) מהמציאות, אבל זה בהחלט לא המאפיין המרכזי, ולא דרישה מוקדמת.
גם כשיש בעולם שלך חיות מדברות, אנשים עם כוחות על, צעצועים חיים או יצורי אגדות, הם כולם חיים בעולם האמיתי ועונים לחוקי הטבע. הדרכים בהן העולם שלהם שונה משלנו בד"כ מובהרות כמה שיותר מהר, כדי שהצופים יוכלו לדעת במה מדובר, ולאיזו חוקיות עליהם לצפות.
"למעלה", ספציפית, למעט יציאות קטנות למד"ב (מתקן שמאפשר לכלבים לדבר) ואולי גם פנטזיה (ציפור אקזוטית), נטוע כולו בעולם שלנו.
9 דקות הפתיחה שלו הרי היו יכולות להיות מצולמות, והיו מספרות את אותו סיפור, ובעצם רק עם התנתקות הבית מהקרקע מתחיל הניתוק של העולם מחוקי הפיזיקה המוכרים (בלי שום הסבר ראוי, כמובן).
לא יודע לגבי Claw, אבל עבורי, המיאוס של "למעלה" נובע מזה שהבוז לפיזיקה לא נובע מדרישות הסיפור או מרצון לאיזו אלגוריה, אלא פשוט מעצלות תסריטאית. הוא ו"וול-E", הם דוגמא מצויינת לסרטים שההיי קונספט שלהם כל כך הלהיב את התסריטאים שלהם, שלא היה להם ממש אכפת איך כל הסרט שמסביב אותו קונספט אשכרה עובד כסרט.
גם בית ממריא אפשר לצלם.
נכון, היה צורך בבערך פי 10 בלונים מהכמות שהוצגה בסרט (האנימטורים חישבו), אבל לגמרי אפשרי.
שני דברים
דבר ראשון, התגובה שלי התיחסה בעיקר ללמה כצופה, יותר קל לקבל סרט אנימציה שמפר את חוקי המציאות מאשר סרט מצולם. אפשר להוסיף על הנקודה הזאת התנייה של שנים על גבי שנים של סרטוני אנימציה של לוני טונס ודומיו, שחלק מהותי מהשפה הקולנועית /טלביזיונית שלהם מתבססת על כך שאנימציה מתקיימת בעולם אחר, בו החוקים הם שונים (דמויות לא נופלות עד שהן מבחינות שהן לא הולכות על הקרקע, הדמויות יכולות להימחץ למשטח וכו'). עם כל כך הרבה סירטוני אנימציה שכאלו כשאתה גדל כילד, יותר קל לקבל כיום אנימציה שלא נאמנה למציאות.
דבר שני, הוא שאין לקחת את מה שאמרתי ככלל לאיך אנימציה צריכה להעשות, או נעשת. אין שום הגבלה לסרטי אנימציה שכן נאמנים למציאות, ואף מדגישים שוב ושוב שמלבד היותם מונפשים, העולם הוא העולם שלנו מכל בחינה. במילים אחרות, אני לא טוען שניתוק מהמציאות הוא מאפיין של הז'אנר, אני רק טוען שבסרט אנימציה יש חופש בבחירה של איזה מן עולם אתה בונה (מנותק או מחובר למציאות או משהו באמצע). בסרט מצולם צריך להשקיע יותר כדי להנות מאותו חופש שיש לך בסרט מונפש.
ובאופן נקודתי לגבי UP (מבלי לפתוח על זה דיון ארוך), ההתחלה של UP לחלוטין מתרחשת בעולם שלנו ואם בשלב זה היה קורה משהו שלא תואם את המציאות, זה היה ניראה לי מאוד מוזר. אבל בשלב בו הבית ממריא אנו עוברים מהעולם שלנו לעולם פנטזיה של הארץ האבודה ההיא (לא זוכר את השם, למרות שזה הזכיר לי את לנסויס בברזיל), המכיל צמחייה, בע"ח מוזרים, נוף זר, ומדען מטורף, כל אלא סימנים שאנחנו כבר לא במקום מוכר, וזה המקום בו מתבצע הניתוק מהמציאות, ולכן מנקודה זו ואלך, לי, אישית, כבר אין בעיה לקבל חוסר נאמנות למציאות.
ולגבי הסרט המדובר (כדי שזה לא יהיה לגמרי אוף), לי אישית אין שום בעיה עם סרטי מד"ב שלא נאמנים למציאות. אני לא צריך ולא מצפה לשום הסבר מדעי ללמה העולם הוא כך. אני כן מצפה מהסרט שיגרום לי להרגיש שאנשים באמת חיים בעולם הזה, ושיתייחס להשלכות של עולם כזה על אופן החיים של אילו החיים בו, מעבר למשל סתמי על הבדלי מעמדות (כפי שכרגע אולי נרמז בטריילר).
השאלה האולטימטיבית
נשאלה ביוטיוב ולא הבנתי איך עוד לא הגיעה לכאן (או שפספסתי) – מה יקרה אם יוולד להם ילד, האם הוא ירחף באוויר?
(אני מנומס מדי בשביל להתייחס לאפקטים הפוטנציאליים על תהליך ההפרייה עצמו).
למה שירחף באויר?
לא קיבלתי מהטריילר רמז לכך שמדובר בגנים שקובעים השתייכות לאזור גרוויטציה א' או ב'. אלא יותר כיוון חברתי, כמו ב- in time. ילד כנראה ישאר היכן שנולד, כלומר בעולם של אימו, כי בד"כ זה מאוד קשה שתינוק יוולד במקום שבו אימו לא נמצאת (אלא אם הסרט הזה הולך לכמה כיווני מד"ב בו זמנית ).
הטריילר לא סיפק הסבר
לכן נראה קצת מיותר לנחש מה יכול לקרות כשאין איזשהו סט של כללים. אם יוולד להם ילד הוא יכול לרחף למשך 10 שניות להתפוצץ לשבעה עשר חלקים סימטריים ולהצמיח פרווה ירוקה
אם הצלחתי להבין מה קורה שם
נראה שיש לכל עצם נטייה להימשך למקום אליו הוא שייך (ראה את הקטע עם המזוודה הלבנה), ושג'ים נאלץ להיאבק בנטייה שלו להימשך ל"צד שלו", וגם כאן כמה אנשים העלו את הרעיון.
צריך קודם להגדיר שייכות
הפיסיקה שם נראית מוזרה, אולי גם הכימיה, אולי זה חלום. שתי דקות של טריילר לא אמורות לספק את כל הנתונים.
נכון יש קטעים של אנטי גרביטי אבל אפשר גם לראות אותם ביחד על אותו מישור בלי שהשיער יעלה למעלה. אז יש דרך לשנות את המקום אליו הוא נמשך.
אפשר בכיף לשחק עם הרעיון, הם יכולים בכלל להתרבות? מה יהיה שמו של העולל? רק צריך לקבוע מה קורה שם\לחכות אחרי הסרט.
אדם ועדן? באמת?
היא תגובתי לכל הטריילר הזה.
ויזואליה מדהימה בשירות סיפור שנראה שאין שבלוני ממנו.
אוף... אין טריילר =[
נראה שהוא הורד מהרשת בטענת זכויות יוצרים, אני לא מצליחה למצוא גרסה שעובדת.
קישור עובד
http://crushable.com/entertainment/upside-down-trailer-yanked-new-video-411/
למקרה שגם זה ירד עוד שעתיים
גם כאן יש, אם לא מפריעות לכם הכתוביות בצרפתית:
http://jimsturgessonline.com/?p=7998
תודה! נראה מיוחד ומעניין
(ל"ת)
הצעה לשם אלטרנטיבי לסרט:
Kirsten Dunst And The Boy From Across The Universe
רומאו ויוליה בגרסת 2012?
(ל"ת)
גלידה
(ל"ת)
נשארו לך עוד גלידות?
חשבתי שכולן כבר נגמרו מ"קריסטין דאנסט אוהבת להתנשק הפוך".
חבל שהוא לא פועל!
(ל"ת)
סרט בינוני למדי...
טוב, סיימתי לראות את הסרט –
ה-10 דקות הראשונות וה-10 דקות האחרונות פשוט נוראיות. מבלי לתת ספויילרים, הקריינות של הסרט בהתחלה והכרת העולם נעשתה באופן כל-כל רשלני ומגוחך שמתאים במקרה טוב לסרט ילדים ובמקרה הרע לסרט דרג ד'.
דווקא הסרט עצמו בסה"כ סביר בשלב שבו מפתחת עלילה או סמי-עלילה, אבל רצוף חורים בעלילה והסוף שלו לא ראוי אפילו להתייחסות.
אז כן, בסה"כ הסרט לא נוראי, אבל בזבוז של רעיון טוב.
אני מאמין שעם עריכה מוצלחת יותר וקריינות פחות מעצבנת היה אפשר לשדרג די בקלות את ההתחלה והסוף פי כמה מונים, אבל אני בספק אם עוד יעשו בו שינויים עד היציאה לקולנוע…