היה אתמול סופרבול, ומישהו ניצח (אני מניח? זה יהיה מוזר אם לא), והיו הרבה פרסומות, אז יאללה, בנוהל.
עד עכשיו, כל מה שראינו מה"צעצוע של סיפור 4" היה טיזרים של קטעים שהם לא מהסרט עצמו. עכשיו, לראשונה אנחנו רואים 30 שניות (טוב, קצת פחות) של הסרט עצמו. ואני טיפה מבולבל.
כי נראה שכל פעם שיוצא טיזר ל"צעצוע של סיפור 4", הוא משנה את הפוקוס. בהתחלה, כשרק הודיעו על הסרט, אמרו שהסרט על בו ביפ. ואז יצאו שני טיזרים בלעדיה. עכשיו היא פה, אבל איפה המזלג המוזר הזה מהטיזר הראשון? האם "צעצוע של סיפור 4" הוא אנתלוגית סיפורי צעצועים? מה קורה פה? חוץ מהשאלות הללו, "לאינסוף ולרגל שלי" זאת בדיחה נפלאה.
30 שניות שיש להן שתי מטרות: להלהיב בלי להסגיר פרטי עלילה, ולגרום לאנשים שמבינים הרבה יותר ממני בקומיקס לעצור כל פריים ופריים ולנתח אותו למוות. נראה שהוא מצליח במטרה.
סרט האימה של ג'ורדן פיל ממשיך להיראות מוצלח, אם כי קצת יותר מספיילר מהטריילר הקודם (כלומר, יש פריימים שבהן דמויות נראות במצב רע. יכול להיות שזאת הטעייה).
אוקיי, בסדר, ניצחת, יקום. יש סרט חדש בסדרת "מהיר ועצבני" ולראשונה הוא נראה כיפי ממש ואני אלך לראות אותו, למרות שלי ולסדרת סרטים הזאת אין דבר וחצי במשותף. אני מקווה שאתה שמח. בכל מקרה, הטיזר מהסופרבול הוא פשוט גרסה מקוצרת של הטריילר המוצלח, אז אני אשים אותו במקום.
עוד טריילר שנראה מוצלח – "אליטה". אולי זה בגלל שעם כל הדחיות אני סוף סוף התרגלתי למראה שלה, אבל בשלב הזה, האפקטים נראים מדהימים והסרט נראה מאוד כיפי. הביקורות קצת מעורבות, אבל מבקרים, פפפפפ, מה הם מבינים.
משהו משעשע בנוגע לטריילר הזה: עכשיו לפתע שמהרשלה עלי הוא כוכב על עם מועמדות נוספת לאוסקר (בדרך לאוסקר שני?) ותפקיד ראשי בעונה החדשה של "בלש אמיתי" וב"ספר ירוק", הסרט נזכר שהוא נמצא בו ודוחף אותו לכל אורך הטריילר, לאחר שבקדימונים הקודמים לא היה לו ולדמותו זכר.
מסתבר שכשמורידים את הניסיון להסביר את העלילה של קפטן מארוול ומה זה קרי ומה זה צ'ידי ומה סקרול ופשוט מציגים אקשן מגניב ערוך היטב, הוא נראה לפתע הרבה יותר מלהיב.
אזור הדמדומים
אחרי "תברח", הייתה תקופה שלא עבר יום ולא הוכרז פרוייקט חדש של ג'ורדן פיל. מה שאומר שבקרוב, הבחור יהיה בכל מקום (רק במקבץ הזה הוא מופיע שלוש פעמים) ונראה שהטריילר לחידוש של "אזור הדמדומים" (אחד מאותם פרוייקטים שהוכרזו לאחר "תברח") גם מודע לנקודה הזאת, בצורה כזאת או אחרת.
https://youtube.com/watch?v=MdpEzI9DC60
אבל בחייאת, אנשים, אתם הולכים לשים בטיזר שלכם דלת מסתורית ומצפים שאני לא אוטומטית אחשוב על "הדלת המפחידה" ואצחקק בצורה בלתי נשלטת? אף אחד מהיוצרים לא ראה את הפארודיה הכי טובה על הסדרה המקורית? מה קורה פה?
סיפורים מפחידים לספר בחשיכה
כבר הכרזנו רשמית על רנסנס האימה הגדול? כי אם לא, צריך – תראו מה מצפה לנו ב-2019: "אנחנו", "סיפורים מפחידים", "זה: פרק שני", "בית קברות לחיות" (היי, מפיצים, פספסתם את הפואנטה של השם, אתם יודעים את זה, אבל אני רוצה לציין את זה שוב פעם), "ברייטברן", "זומבילנד 2", הרימייק לצ'אקי, הרימייק ל"חיים בצל הסיוט", "מז"ל טוב 2", ההמשך ל"ניצוץ", והסרטים החדשים מהבמאים של "המכשפה" ו"תורשתי" – מעולם לא היה פוטנציאל כל כך עצום לשורת להיטים (ביקורתיים, קופתיים או שניהם) של הז'אנר בשנה אחת. אני עלול אולי לאכול את הכובע בעוד שנה מעכשיו, אבל נראה שהשנה תהיה שנת המקפצה הגדולה לז'אנר האימה.
בכל מקרה, שלישיית הטיזרים הקצרים האלה לסרט האימה "סיפורים מפחידים לספר בחשיכה" נראית בסדר.
חוץ מזה הייתה גם פרסומת לעונה החדשה של "סיפורה של שפחה" ולסדרה החדשה "האנה". כמו כן, עולם הפרסום הוא מוזר, ואני לא מבין איך הוא עובד יותר. אז לסיום, הנה פרסומת לבירה.
הת'אמבנייל הזה של "הנוקמים" מדהים
נראה כאילו כריס אוונס מחקה את המם של מקיילה מרוני הלא-מורשמת.
https://tinyurl.com/ybz5s7ou
"הובס ושו" אכן נראה כיפי, אבל משהו בעריכה של הטריילר הזה פשוט מרגיש off.
אין לי ממש ציפיות מ"אליטה". נראה כמו גרסה קצת פחות גרועה של "הרוח במעטפת" האמריקאי, לא שזה אומר הרבה.
וכן, זו בהחלט שנה מעניינת לאימה, עם סרטים מצופים יותר ופחות (המחשבה שנתנו לבמאי של "תורשתי" לעשות עוד סרט בהחלט מעוררת אימה).
הן מהתקשורת והן מחברים אמריקאים
יש קונצנזוס שהמשחק עצמו היה הסופרבול המשעמם והגרוע ביותר מזה שנים אם לא אי פעם. יפה שגם הטריילרים משקפים את זה.
הלכתי לכתוב משהו בסגנון, אבל אז במבט אחורה
התקשיתי למצוא את השנה האחרונה שהטריילרים מהסופרבול היו "אומייגאד". נראה לי שהמיתוס על פרסומות הסופרבול המעולות כבר מתחיל לאבד מהטעם שלו בעידן שבו רוב מה שאנחנו צורכים הוא פרסומת כזאת או אחרת, והקו בין פרסומות לסרטים קצרים של במאים כבר כמעט ונמחק (היי ספייק ג'ונז!).
אכן, ארבע שעות מבוזבזות מהחיים שלי.
מה שכן, בגלל שהקו בין סרטים קצרים לפרסומות מטשטש בשנים האחרונות, יש ציפייה שפרסומות הסופרבול ייעשו עם עוד יותר השקעה, ויהיו עוד יותר מרשימות. פעם, כדי שפרסומת תבלוט היא הייתה צריכה להיות מצחיקה, מקורית, או סקסית בצורה יוצאת דופן. היום, צריך את האפקטים, האקשן, התקציב. אם לקנות 30 שניות עולה בערך 2 מיליון דולר, הייתי מצפה מהמפרסמים לנצל את ההזדמנות ולא סתם להביא עוד שם מפורסם.
(אגב, הפרסומות הכי טובות היו של המארינס בכלל).
אה, כן, ואלמדובאר
לא בסופרבול, מן הסתם, אבל יש לאלמודובאר טריילר לסרט חדש. פעם זה היה גורם לבלוגרים להשתגע, אבל מאז 2010 אלמדובאר לא ממש עשה סרט בקונצנזוס. אבל הטריילר (שהוא ללא מילים) מאוד נחמד.
בכל שנה יש מליון סרטי אימה, זה לא חדש
אני לא רואה מה השתנה השנה הזאת. אולי רק זה שיש עלייה באחוז סרטי האימה שהם המשכים או רימייקים, אבל זה לא משהו מיוחד לז'אנר, אלא חלק מהמגמה של כל התעשייה שכבר קיימת כמה שנים.
מה שכן מוזר זה שג'ורדן פיל נהיה תוך סרט אחד אייקון אימה. אם ראית לפחות חלק קטן מהדברים שהוא עשה לפני כן, אי אפשר לקחת אותו ברצינות כשחקן. הטיזר הזה לאזור הדמדומים נראה כמו התחלה של מערכון ושכל רגע הולך לקרות משהו מצחיק.
חלק ממגמה, אין ספק
אבל כמו ש2008 הייתה שנת עלייה המדרגה המשמעותית לגיבורי על, כך (אני טוען) 2019 יכולה להיות לסרטי אימה.
זה יהיה אפשר לדעת רק בדיעבד
אבל התחושה שלי זה שהשנה הזאת לא יוצאת דופן.
אגב, גם ניתן לויכוח ש2008 הייתה כל כך משמעותית אצל גיבורי על. אני מסכים שאיירון מן היה עליית מדרגה אצל מארוול ובעקבותיה שאר התעשייה, אבל נקודת המפנה המשמעותית הייתה בין אקסמן ב-2000 וספיידרמן ב-2002.
ואגב, באותה שנה יצא ההאלק שהיה ניסיון מאוד לא מוצלח להתניע יקום קולנועי. אם גם איירון מן היה נכשל, הMCU היה מת בדיוק כמו כל שאר היקומים הקולנועיים שמנסים לצוץ בשנים האחרונות. אני חושב שזה היה קצת יותר מזל משכל.
והאביר האפל עז?
זאת הייתה שנה משמעותית לא בגלל איירון מן. אלא בגלל שבאותה שנה יצאו איירון מן, הענק, הנקוק, הלבוי 2 והאביר האפל ביחד (וזה משמעותי), והראו שיש לז'אנר הרבה מה להגיד, הרבה מה לעשות וחלק ניכר מסיכומי השנה כללו לפחות 2 מהסרטים האלה. האביר האפל שבר את האוסקרים, איירון מן התניע את היקומים הקולנועיים ובאמת שאי אפשר להמעיט בהשפעת אותה שנה (היחידה שמתקרבת היא 2012 (אבל שם זה בעיקר בגלל הנוקמים)).
אם יש שנה שבה לפחות פוטנציאלית נוכל להגיע למצב שסיכומי השנה מלאים בסרטי אימה – זאת 2019. וכן, יותר מהשנים האחרות. בעוד שבכל שנה עד כה היה סרט אחד (מקסימום שניים) שהיו הקאמבק של ז'אנר האימה (הבאבאדוק-זה עוקב אחריי-המכשפה-תברח/ זה- תורשתי) השנה שלושה מהבמאים הבולטים חוזרים לסרט שני, יש איזה ארבע עיבודי סטיבן קינג, מלא רימייקים (מי מעניין יותר ומי מעניין פחות) וכל זה כאשר כבר עכשיו יש כמה סרטי אימה שיש להם פוטנציאל להיות אדירים והם מגיעים ללא גיבוי ("ברייטברן").
אני לא אומר, יש מצב שתהיה שנה רגילה, שבסופה יהיה את הלהיט אימה-אחד-שניים-זהו. אבל מרגיש לי שהפוטנציאל שבעבע עד כה גולש מהסיר.
זה נדע רק בסוף השנה
לדעתי אתה אופטימי, בהקשר לסרטי אימה.
לגבי גיבורי על – מה כבר האביר האפל עשה, בתכלס? בתור סרט שעומד בפני עצמו הוא היה בהחלט תופעה, אבל לא בתור איזשהו משיח של סרטי קומיקס. DC מאז רק מדרדרים עוד ועוד, וה"שבירה" של האוסקרים לא הביאה לשום סרט קומיקס אחר שהיה מועמד מאז (עד השנה עם פנתר שחור). ו"עלייתו של", כזכור, לא התקרב בכלל לאותה מידת הצלחה.
על הענק כבר דיברתי, הנקוק היה זניח בראייה כוללת (מבחינתי זה נחשב כסאטירה על גיבורי על ולא כסרט מיינסטרימי של הז'אנר), והלבוי 2 די קבר את הפרנצ'ייז למשך הרבה שנים. יכול להיות שאפשר להחשיב את השנה הזאת כאיזשהו פיק זמני בגרף העולה בהתמדה של סרטי גיבורי על, אבל לא כקפיצת מדרגה פתאומית.
האביר האפל עשה מלא כסף, זה מה שהוא עשה
לא, באמת, השפעה זה מושג חמקמק, אבל 2008 הראתה כמה דברים:
1. יכולים לצאת מספר סרטי גיבורי על, במקביל, ולהצליח
2. סרטי גיבורי העל יכולים להיות שונים לחלוטין בטון אחד מהשני
3. סרטי גיבורי העל יכולים להיחשב לסרטים הכי טובים של השנה
עד אז, הדברים האלה לא היו נכונים. היה, כמו עם אימה בימינו, סרט גיבורי על אחד לשנה שהיה אולי טוב, מתוך 3. מדי פעם כל השלושה היו גרועים, ובטח שלא כולם היו מצליחים. עליית המדרגה של 2008 גרמה לכך שב2018, אפשר לעשות קטגוריית באוסקר ל"סרט גיבורי העל הטוב ביותר" ולהשמיט בה די בנינוחות את "הפנתר השחור" בלי שמישהו (טוב, בארץ) יתרעם.
כל הדברים האלה התפוצצו ב-2012 והלאה (קשה לדמיין שנה כלשהי בימינו עם פחות מ-10 סרטי גיבורי על) , אבל 2008 הייתה השנה שסרטי גיבורי על הוכיחו שבכלל צריך לשים לב אליהם כז'אנר שמוציא כמה להיטים שווי ערך בשנה.
בדיוק בגלל זה אימה לעולם לא יהיה כמו גיבורי על
כלומר, כיוון ש"סרט גיבורי על" יכול להיות קומדיה, דרמה, סרט מתח, סרט תיכון, סרט בלשי, מחזמר, קומדיה רומנטית וכן הלאה, וקל לראות היום שיש את אלו שנוטים לקומדיה, אלו שנוטים לאקשן ואלו שנוטים למתח/דרמה. לעומתם, סרט אימה תמיד מפחיד (או מנסה), ואנשים לאו דווקא מעוניינים למצוא סרט שיפחיד אותם. גם אם הוא קומדיה ("בקתת הפחד") או מחזמר ("אנה והאפוקליפסה") בנוסף.
כלומר, הטענה שלי היא שההבדל בטון בין סרטי אימה לא יכול להיות אותו הבדל בטון שיש בין סרטי גיבורי על, כי אחד מוגדר על ידי אלמנט שיש בו והשני על ידי המטרה הרגשית שלו.
צר לי, גם לי נראה שאתה אופטימי מדי לגבי סרטי אימה.
כן ולא
יש ז'אנרים מוגבלים ויש ז'אנרים פתוחים. קודם כל, כהערת אגב -שימי לב שלמרות שגיבורי על יכולים להיות הרבה דברים – מ"כרוניקה" ועד "כוח הטיטאנים! הולכים לסרט", הם נוטים, בממוצע, להיות גוונים שונים של אותו סרט. אנחנו עושים איזה הו-הא גדול מההבדל בין די.סי. לפוקס למארבל אבל בסופו של דבר עדיין מדובר בסרטים די דומים.
וכך, כמו שמחזות זמר בשנות החמישים פרחו למרות שהיו דומים והיו לא מעט אנשים שהרימו עליהם את האף, אני מאמין שיש משהו בחברה בימינו שיותר מקבל אימה – זה נהיה פחות ופחות עניין של "לחובבי הז'אנר" ויותר ויותר סרטי אימה מקבלים דחיפה על ידי המיינסטרים ונהפכים ללהיטים עצומים. שהאקלים בחוץ גורם לאנשים פחות לפחד מסרטי אימה ויותר ליהנות מהם.
אבל, כמובן, אפשרי שאני עדיין אופטימי מדי.
בול מה שקרקר אמר
בשביל הפרוטוקול, אני אוהב את היקום הקולנועי של מארבל, אבל לא קונה את הבלוף הזה שהם הוציאו סרט תיכון, סרט שודים, סרט ריגול או קומדיה קאמפית (שכחתי משהו?) – כל הסרטים האלה נעים על ספקטרום יחסית מצומצם של אקשן לקומדיית אקשן, עם כל המאפיינים הנלווים.
אני רק תיקון-
ג'ורדן פיל מופיע במקבץ *שלוש* פעמים ולא שלושה.
אליטה בכוונה נראית מצוירת?
(ל"ת)
כלומר, עם עיניים ענקיות? כן
(ל"ת)
לא, כמו מצוירת לעומת שאר השחקנים האמיתיים.
מאחר וזה מבית היוצר של אווטאר, הייתי מצפה לפחות לרמת ריאליסטיות של גולום או של ספר הג'ונגל.
היא משתלבת בעולם כמו רוג'ר ראביט, ולמרות שההוא היה סרט נפלא, זו לא היתה מחמאה.