אמרו שהטריילר החדש יגיע מתישהו בסביבות שמונה בבוקר, לפי שעוננו. אבל בחמש בבוקר, הפרעה כלשהי בכח העירה אותי. "Red" שמעתי קול קורא. "Red, I'm your trailer". קמתי. הוא היה שם. והוא יפהפה.
אני לא יודע אם זה הטריילר האחרון של הסרט, אבל זה הטריילר האחרון שבו אני הולך לצפות, וזה אומר שמסע השיווק של "מלחמת הכוכבים: הכח מתעורר" היה פחות או יותר מושלם. היה טיזר מעולה, טריילר ראשון מעולה, טריילר חדש מעולה. המון, המון דברים חדשים שלא ראינו קודם, אבל העלילה היא עדיין רק רמז. הטריילרים כל כך טובים שלמרות שאני מנסה לשמור על אופטימיות מאוד זהירה בנוגע לסרט הזה, הציפיות שלי נבנו לגובה. בבקשה שזה יהיה טוב.
את זה אולי כבר ראיתם: הפוסטר הסופי של הסרט (הקליקו לגירסה בגודל מלא).
יש המון דברים על הסרט שהפוסטר חושף בפעם הראשונה, אבל הוא בולט במה שאין בו: לוק. הדמות הראשית בסרט, על פי הפוסטר, היא ריי (דייזי רידלי), ומסביבה יש המון דמויות מוכרות יותר ופחות, חדשות וישנות. האן סולו שם – אבל אותו כבר ראינו; בפוסטר עומדת לצידו גם ליאה. אבל איפה לוק סקייווקר? אנחנו יודעים שמארק האמיל משתתף בסרט; בטריילר רואים אותו לרגע או שניים. יש בוודאי סיבה טובה לכך שהוא לא בפוסטר.
אגב, החל מאתמול, אפשר כבר לקנות באתרים של רשתות הקולנוע כרטיסים להקרנת הבכורה של הסרט בארץ (שתיערך, שלא תהיה טעות, ב-17.12, כלומר בעוד חודשיים). ומתברר שיש הרבה אנשים שכבר עשו בדיוק את זה.
OMG נאוסיקה!
(אני מניח שצריך להוסיף פה אזהרת ספוילר מאוד מאוד מינורי).
כולם עדיין ישנים, אני רואה. בצדק. בכל אופן, בצפיה שניה וחצי בטריילר פתאום זיהיתי משהו: הסצינה שפותחת אותו (שהיא, אני מוכן לנחש, גם אחת הסצינות הראשונות בסרט) מזכירה מאוד את סצינת הפתיחה של "נאוסיקה מעמק הרוח" של מיאזאקי. ה"יצור" שרואים בתחילת הטריילר, שמשוטט בחורבות חללית האימפריה, הוא בעצם (כך מתברר בהמשך) ריי, גיבורת הסרט, במסיכה ובד שמכסה את פניה נגד אבק. זה מזכיר סצינה מ"שובו של הג'די", אבל עוד יותר מזה – זה דומה מאוד לסצינת הפתיחה של "נאוסיקה": בשניהם, הפעם הראשונה שבה אנחנו רואים את הגיבורה היא מאחורי מסיכה מכוערת שמסתירה את כל פניה, מוחקת מהן כל סממן "נשי" וגורם לה להיראות חייזרית, והיא עוסקת בחקירת סוג של חורבות נטושות. אפילו המטה של ריי מזכיר מאוד את הרובה הארוך שנאוסיקה מחזיקה בסצינה ההיא. " target="_blank" rel="nofollow">תראו.
איזה יופי. מבחינתי, כל ציטוט/מחווה למיאזאקי מוסיף לסרט נקודות.
טריילר
אני כאן יושב ממרומי מיטתי, התינוק ישן בחדר ואני עם אזניות, מרפרש את הכרומקאסט.
ואי כמעט הערתי את התינוק עם הצווחה הקטנה שהייתה לי בבטן, סוג של קטרזיס של אושר. אמן שיהיה טוב…
נ.ב חשבתי לעצמי: בוא נבדוק את הגיק קרדאביליטי של פישאיי – מותר לציין שלא אכזב!
תשמע,
אני לא נוהג להתגאות בגיק קרדיביליטי שלי בדרך כלל, אבל לקום בחמש בבוקר כדי להעלות פוסט על טריילר שכל הפרסומים אמרו שיעלה בשמונה – זה some jedi shit, man. זה יכפר על זה שלא פרסמתי ביקורת על "עולם היורה"? לא? לא, אה?
ההתעלמות מ-"עולם היורה" רק מחזקת את הגיק קרדיביליטי שלך
איזה סרט מזעזע.
אפשר לומר שהמאזן חזר לבנק הקארמה הפרטי שלך.
אני חיכיתי בסבלנות להפסקה של משחק פוטבול (פוטבול!) תוך כדי הפרעת צפייה ב The walking dead פרק 2 (ספוילר מינורי – פרק טוב).
אבל מצד שני שאתה באזור זמן est, האתגר הוא, אעפס, קצת פחות.
לא יודע אם זה יכפר
אבל עשיתי לוגין רק כדי לתת לך פישלייק.
העולם היה טוב יותר אם יותר אנשים היו מתעלמים מעולם היורה .
זוכרים את הסמלים הירוגליפים מ"אבודים"?
היי לכולם, זה שוב אני רוצח הב.. רגע! חכו עם העגבניות. אני יודע שאני והמשרד להנמכת ציפיות באופן כללי לא הכי אטרקטיבים. טוב זה לא מדויק. כולם שונאים אותנו. וזה בסדר. אף אחד לא אוהב לצאת מהאופוריה שלו, מהתחושת מאניה המשכרת, ולנחות נחיתה כואבת במציאות. אבל בסופו של דבר עבודתי היא הכרחית.
וכעת, זוכרים את הסמלים ההירוגליפים מאבודים? זוכרים כמה תיאוריות היו בנוגע להם? כמה דיוני פורומים היו? וזוכרים איך זה בסוף התברר כמו 90 אחוז מהמסתורין באבודים – כבולשיט טהור ומזוקק?
מה יש לנו במסע הפרסום ובטריילרים האלה? מוזיקה מגניבה, אפקטים, מלא מסתורין, אפס עלילה, והדבר היחיד שמתקרב לעלילה הם משפטים סתומים ומביכים שמשום מה אנשים בוחרים להתעלם מהם כמו "הצד האפל והאור. קבל אותו פנימי. אמץ את עצמך האמיתי. ראה אותי מיכל צפיר, אישה משוחררת ובטוחה בעצמי..".
ג'י ג'י אברהמס עשה קריירה מלמכור מסתורין בשק. רוב הפעמים זה ללא כיסוי. ואתם מעריצים מושבעים שקמים ב-5 בבוקר, וקונים כרטיסים חודשים לפני, אוכלים הישר מכף ידו בשקיקה את הבולשיט שזו לא פעם ראשונה שהוא מוכר.
מצטער, אבל לפי ניסיון העבר אני לא רואה דרך אחרת בה זה לא הולך להיות הונאה כמו כל הפעמים הקודמות, רק שהפעם לא תוכלו להגיד שלא הזהירו אותכם.
אני מצטער,
אתה מנסה למכור לי שהעובדה שהטריילר, בניגוד לרוב הטריילרים ההוליוודיים, לא מגלה את העלילה של הסרט, היא דבר *רע*?
נו. הלוואי שכל הרוצחים יהיו כמוך. בהצלחה בהמשך.
לא. אני מנסה למכור לך ש.. סליחה, לשכנע אותך בנימוס
שהטריילר הספציפי הזה גורם לך (ולעוד אחרים) להתלהב מבלי שום פיסת מידע על העלילה. ולא הייתי מציין את זה אם זה היה עוד אחד מ"הטריילרים ההוליוודיים" ולא טריילר שבויים על ידי ג'יי ג'יי אברמס המבטיח הבטחות שווא הסדרתי.
הטריילר הזה גורם לי להתלהב כי הוא טריילר מעולה.
(ל"ת)
מיאזאקי
1:31 – זו השניה שבה לי אישית קפץ המיאזאקי. נראה ממש כמו סצינה מיאזאקית טיפוסית שהתעוררה לחיים. וזה נהדר. מאוד.
אז אני היחיד שהשוט הראשון של הטריילר
העלה לו בראש צב נינג'ה לבקן?
אבל לא חשבתי על ההקבלה לנאוסיקה, באמת דומה מאד, ומן הסתם בכוונה. טריילר מצויין, מקווה שהסרט יהיה טוב כדי להצדיק ולו חלק מההייפ.
מאז ההודעה הזו, ומאז שהסרט עלה, הרבה מאוד אנשים שמו לב לדמיון
ואחד מהם הגיב עם היצירה הזו (קישור לקבוצה שאני מנהל בפייסבוק במקום לפוסט טוויטר המקורי, כי ככה):
https://www.facebook.com/groups/301605926624659/permalink/878786432239936/
כן, יש כאלה שעשו בדיוק את זה,
כלומר ניסו 40 דקות להזמין כרטיסים מהאתר של יס פלאנט, לא הצליחו, השליכו את המחשב מהחלון ונסעו ליס פלאנט, שם אמרו לבחורה המופתעת "כן, לדצמבר. כן. אני רצינית. כן, ארבעה."
החיים הטובים והלא טובים
החיים הטובים:
1. צפייה בטריילר המעולה בשידור חי
2.כרטיס לסרט ב 17.12
3. כרטיס לסיינפלד ב 19.12
החיים הפחות טובים
1.צפייה בטריילר מכיוון שהילד לא נתן לישון.
2.תגמול האשה על השארתה בלילה לבד עם הילדים פעמיים באותו שבוע
(רק הבהרה האשה לא אוהבת את סיינפלד ומלחמת הכוכבים)
צריך כרגע לומר תודה על כך שהזמנת הכרטיסים לסטאר וורס
לא מותרת קודם כל רק למנויי אל-על.
יכול להיות שאנחנו אותו אדם?
1. צפייה בטריילר כשהגיע (באיחור של ארבעים דקות בערך)
2. כרטיס לאיימקס מהעבודה (חינם!!!) ב-17ץ12
3. כרטיס לסיינפלד ב-19.12 (מישהו קנה מיותרים והיה לי)
אישתי לא אוהבת את סיינפלד או סטארוורז
כנראה שלא, אבל כדאי שתבדקו
שאתם לא נשואים לאותה אישה.
בקלות: "דונה פלור, את שומעת מה שהוא אומר?"
(ל"ת)
בדיוק!
אני רק תוהה כמה מהקוראים יזהו את הרפרנס העתיק הזה.
הכוח התעורר ממש מוקדם
הוא עושה ג'וגינג או משהו?
בתור מישהו שלא ראה את הסרטים הקודמים, חייב להודות שבניגוד לפוסטר החדש -שהוא ממש גנרי – הטריילר הזה מרשים ביותר. ולי ההתחלה במדבר הזכירה את הסרטון הזה.
וכן, ההקרנה הראשונה כמעט מלאה לגמרי. גאד דאם (אגב, זה מצחיק שההקרנה היא בחצות ודקה. למה ודקה? חצות לא טוב להם מספיק?). מוקדם מדי להתחיל להמר על ביצועים בקופות? כלומר, זה בטוח ירסק אותן לגמרי, נכון? זה פאקינג סטאר וורס. נראה לי שלעקוף את "טיטאניק" זה קצת הגזמה (אבל לא בלתי-אפשרי), אבל מקום שני בהכי מרוויחים אי פעם זו השערה סבירה, לא?
בעיני הפוסטר בכלל לא גנרי.
אישה שמוצבת במרכז אחד מהפרנצ'ייזים הגדולים של מד"ב, אקשן ובכלל, עם מלאך ושטן על הכתפיים ושמות גדולים ממנה בהרבה בתפקידי תמיכה בקטן, ואפילו בפוזה שמשדרת נחישות ואינה סקסית בשום צורה? אני לא חושבת שיצא לי לראות את זה עדיין.
התכוונתי מבחינת העיצוב
הוא נראה כמו 1,001 פוסטרים אחרים. אפילו היה על זה פה פוסט פעם.
הוא נראה כמו
הוא נראה כמו 1001 פוסטרים אחרים כי הוא נראה כמו פוסטר של מלחמת הכוכבים, והם עשו את זה קודם.
יש הבדל בין גנרי לקלאסי.
הפוסטר של הסרט מעוצב בסגנון המסורתי של " rel="nofollow">הפוסטרים של "מלחמת הכוכבים", כי כולם היו מאוד כועסים אם הוא היה מעוצב אחרת. הסגנון מוכר מאוד, אבל כל אחד מהפוסטרים האלה שונה, וזה מאוד לא פשוט להשיג העמדה כזאת של כל הדמויות והאלמנטים מהסרט. יש פה כמה דברים מעניינים: צורת ה-V ההפוכה של חרבות האור, החלוקה ל"צד הבהיר" ו"הצד האפל" משני הצדדים של הפוסטר, והאופן שבו המטה של ריי מתיישר עם חרב האור של הסית' – דבר שאני לא חושב שראיתי כמותו בפוסטרים מהסוג הזה.
גם נורא אהבתי שהחרב של דייזי
היא זאת שחוצצת את שני הצדדים באלכסון כשבצד אחד שולט הצבע האדום ובשני כחול. אולי היא זאת שבאמת תביא את האיזון לכוח (לוק לא הביא לשום ניצחון, הוא פשוט השמיד את הצד השני. אני לא רואה איפה ההרמוניה והדו קיום של יודה נכנס לתמונה) (ספוילר לשובו של הג'די)
עוד דבר מרענן בטריילר הזה - אין שום נבואה!
סטאר וורס, אולי אחד הסרטים המוכרים ביותר עם עניין נבואת האחד וכל זה, והנה בסרט ההמשך הראשון לטרילוגיה המקורית והראשון של סטאר וורס מזה שנים ואין! שום! נבואה! הללויה!
ולא, אין סיכוי שהיא תהיה זו שתביא איזון לכח, למה? כי מרגע שדיסני קנתה את הזכויות לסדרה היא תמשיך לרוץ לנצח. הטרילוגיה הנוכחית היא רק הראשונה מבין כמה, זה לא יגמר ותמיד יהיה איום ומישהי או מישהו חדשים שינסו להביא שלום.
זאת רק תאוריה אז על תהרגו אותי
אבל אני חושב שריי היא הבת של אן סולו וליאה ,מכיוון שהיא גיבורת הסרט וכל הסרטים עד עכשיו עקבו אחרי משפחת סקייווקר ,מכאן יכול להיות שהיא הזאת שתביא את האיזון האמתי לכוח ולגביה הנבואה התכוונה .
הכוונה שלי היא שהיא תעשה מה שעד עכשיו אף שולט של הכוח לא עשה ותשלוט גם בצד האפל וגם בצד המואר ותמצה דרך לאזן בין שתי הקבוצות המאוד מנוגדת האלה.
אני לא קראתי אף קומיקס של סטאר וורס והסדרה היחידה בטלוויזיה שראיתי שלהם היא "מלחמת הכוכבים – המורדים" אבל כן ראיתי את כל הסרטים אז על זה אני בעיקר מתבסס.
ושוב על תהרגו אותי על התאוריה הזאת:)
אני לא רואה סיבה להרוג אף אחד,
אבל מבין שני גיבורי הסרט הצעירים, זה פין (ג'ון בויגה) שאותו אנחנו רואים מחזיקים בחרב אור (כחולה). אז אם מישהו יגדל להיות ג'דאי, יותר סביר שזה יהיה הוא.
קצת משונה שלדמות הראשית בסרט של סטאר וורס לא תהיה לייט סייבר
ושהיא לא תהיה ג'אדי.
דברים משתנים.
עד לא מזמן היה משונה שבכלל תהיה דמות אישה ראשית בסטאר וורז, והנה.
עד לא מזמן היה משונה שיהיה סרט כוכב הקופים טוב, והנה.
עד לא מזמן היה משונה שצ'אנינג טאטום נמצא בסרטים טובים, והנה.
Right...
או שהיא פשוט תקבל לייט סייבר משלה באיזשהו שלב בסרט ופשוט לא מפרסמים את זה…
איך היית מגדיר את ליאה והאן? לא דמויות ראשיות?
(ל"ת)
אבל היא הגיבורה, יש הבדל.
(ל"ת)
אני דוקא חשבתי
שהמטה שהיא מחזיקה יפתח ברגע הנכון לשני לייט סייברים או משהו כזה.
אף אחד לא יהרוג אותך(אני מקווה).
פיש עצמו העלה את התיאורייה הזאת, אני רק לא זוכר מתי.
הדבר המרענן בטריילר הוא זה שאין בו עלילה.
(ל"ת)
אני כאן קצת מסתכן,
אבל דומני שגם בטרילוגיה המקורית אין שום נבואה.
אין שום נבואה מחורבנת בטרילוגיה המקורית.
(ל"ת)
בטוח?
היה נדמה לי שכן.
לא, זה יותר קטע של סרטים ממש גרועים.
(אוקיי, והמטריקס).
הארי פוטר...
(ל"ת)
סרט לגו!
(ל"ת)
דווקא ההפרדה בין הצדדים די עקומה.
כל הדמויות בצד האדום, חוץ מהנבל(ואולי גם החייזר* המוזר משמאל), שייכות לצד המואר של הכוח.
יותר מזה, החלליות בצד האדום הם החלליות בצורת x של המורדים, ובצד הכחול אלה המפציצים והספינות הגדולות של האימפריה. חוץ מזה גם קו ההפרדה של המטה נמצא כמעט בקצה של הפוסטר, והוא מפריד רק בין הנבל לבין שאר הפוסטר(למרות שזה גם יכול להיות בעל משמעות).
*למרות שמבחינה טכנית אין בסרט חייזרים, רק נוסעי חלל :)
לך תדע יכול להיות שזה מרמז על
כך שאחרי מעל 50 שנות לחימה אחד בשני ההבדל בין המורדים לחיילי האימפריה מתחיל להעלם
לדעתי אברהמס יותר מפיצה על הסצינה המבישה ההיא מסטאר טרק האויב בתוך הוואטאבר
נו, הזו עם אליס איב וקפטן קירק שהיא מחילפה בגדים בלי שום סיבה ואומרת לו להסתובב כשהוא ממשיך להביט עליה. די קריפי.
אגב, גם בספין אוף הראשון לסטאר וורס תככב אישה, אז בכלל מגניב.
אם הוא לא עוקף את טיטאניק הוא מגיע למקום השלישי (אחרי טיטאניק ואוואטר). אבל הדבר הכי גדול שהסרט הזה יכול לשאוף אליו
זה לא מדדי הקופות, אלא האם הוא יצליח ליצר דמויות אייקוניות ברמה שמתקרבת לטרילוגיה המקורית. קשה לי לחשוב על סרט משני העשורים האחרונים שעשה את זה (אולי רק דיסני/פיקסאר מצליחים בחלק מהסרטים שלהם). זה שווה לא רק המון תהילה, זה גם שווה המון כסף (מישהו יכול בכלל להעריך את הכנסות המרצ'נדייז של דארת' ויידר או R2D2 לאורך השנים)?
איפה אפשר לקנות כרטסים?
(ל"ת)
באתרים של רשתות הקולנוע.
(ל"ת)
לגבי לוק
רק בשביל לחדד, אין שום אינפורמציה וודאית לבי זה שלוק בטריילר. אני מניח שהתכוונת לדמות שמניחה את היד על R2, כרגע לא ידוע אם זה לוק, יש ספקולציות שזו דמות אחרת.
אני רק אומר.
כבר דלף האינפו לגבי מי מת
כמעט בוודעות בכל מקרה, כל הסינופסיס דלף (כמובן, שלא ניתן באמת לדעת אם זה הסינופסיס, אבל מכל הדברים נראה שכן).
יש לך קישור לסינופסיס שדלף, במקרה?
בואו לא.
(ל"ת)
דאמיט!
הנה לאנס פלייר! והנה עוד אחד! פאק יו ג'יי ג'יי!!
שאלת תם
בואו נגיד שהבנתי מה זה מלחמת הכוכבים באיחור, ככה שלא ראיתי אפילו קצה של סרט מהסדרה, אבל יש לי מושג כללי על מה שקורה שם. ממצב כזה יש לי עניין ללכת ולראות הסרט החדש בקולנוע?
קשה לתת תשובה ודאית בלי לראות את הסרט.
אבל סביר מאוד שכן. יש פה הרבה התייחסויות לסרטים הקודמים, אבל הגיבורים והנבלים הראשיים הם כולם חדשים, ומן הסתם יסבירו את מה שצריך להסביר. הם מודעים לכך שהסרט שמקדים את הסרט הזה באופן ישיר יצא לפני 32 שנה.
אני מניח שאפשר יהיה להבין את העלילה היטב בלי לצפות בסרטים הקודמים, אבל (וזה אבל גדול) -
אני מניח שהסרט ישחק לא מעט על הנוסטלגיה של הקהל, והתגובה הרגשית של צופה שראה את הטרילוגיה המקורית תהיה שונה לחלוטין. דוגמא פשוטה מהטריילר – המראה של הקסדה המרוסקת ב-0:50 הוא אימג' מאוד חזק עבור מי שצפה בטרילוגיה המקורית. גם אם הסרט יסביר לך למי הקסדה הזו שייכת (וסביר להניח שגם מי שלא צפה, כבר יודע לזהות), הוא לא יוכל להעביר את הדרמטיות של הרגע הזה אם לא צפית בסרטים המקוריים.
זה די ברור שהסרט יפנה לשני הקהלים,
הם לא יכולים אחרת.
לא עקבתי אחרי ראיונות של אברמס וחבר מרעיו לקראת הסרט, אבל בסרטי "סטארטרק" שלו הודגש שוב ושוב שהם עושים סרט לשני קהלים, או שני סרטים בתוך סרט אחד, או כל מיני משחקים כאלה שמבהירים שגם המעריץ השרוף וגם סבתא שלו יוכלו לראות את הסרט ולהנות ממנו. לפחות אלה הכוונות שלהם.
אם ברפרנסים עסקינן
הקול של הבחור במסכה בדקה 0:49 ממש מזכיר את הקול של הארנב הענק בדוני דארקו ("wake up"). מה לא? טוב סליחה
תראו, בשוט בו ג'ון בודייגה וקיילו רן נלחמים
(לפחות, אני מניח שזה קיילו רן. יש לו את סייבר הצלב והכל), רן נראה ממש כמו אדם דרייבר, וממש לא כמו מארק האמיל.
הבעיה עם הרעיון הזה הוא
שזו שאלה שכל השחקנים והצוות יקבל בכל ראיון מעכשיו ועד יציאת הסרט, ויהיו להם הרבה כאלה. זו שאלה שקשה מדי להתחמק ממנה בתשובות דיפלומטיות ומעומעמות.
בפעם האחרונה שג'יי.ג'יי. וההפקה שלו ניסו להסתיר תפקיד של שחקן בכיר בדמות בכירה, זה יצא פתטי ועלוב. הסיפור של קמברבאץ' כמובן.
אולי כבר אי אפשר להסתיר משהו כזה כשכולם מתראיינים 47 פעמים ביום כחלק ממסע הפרסום של סרט, בטח סרט בפרופיל כזה. או שמישהו ימעד מתישהו, או שזה מלכתחילה בלתי אפשרי.
בגדול אני מניח שהוא נשאר כמו שהוא אבל
אם משחקים בספוקלציות לא סבירות אז – אוסקר אייזק הוא לוק סקייווקר שחזר בזמן/נהיה צעיר בעקבות חרטא כלשהו, ובסרט האמיל מופיע בהופעת אורח כלשהי או בפלאשבקים.
(לא, הם לא נראים אותו הדבר בכלל אבל משהו בתפקיד המשני-ראשי שלו ובמיקום בפוסטרים יכול, אולי, לרמוז לכיוון הזה)
אפשרות שלישית וסבירה הרבה יותר: הוא מת, ומופיע כרוח.
מוגזם בעיניי, כל ההתרגשות הזו מטריילר וסרט אחד, שאגב לא יכולים לעמוד בציפיות
זה לחלוטין לא הגיוני, והייתי שמח לצחוק על התגובה הפבלובית הנלהבת הזו, אם לא הייתי לגמרי שותף לה בעצמי.
הטריילר אגב לגמרי עומד בציפיות,
הוא פשוט אדיר.
לגבי הסרט, נו, אם הוא יהיה אם הוא היהי מלהיב כמו חצי מהטריילר הזה, דיינו.
ומעולה לעולה הכח עולה.
יש שם
'אם הוא היהי' מיותר.
צודק. אגב הכוח, כשהייתי ילד שמעתי על קבוצת הכדורגל "הכוח רמת גן" וחשבתי שהיא מורכבת מאבירי ג'דיי.
ואז פעם אחת עברתי ליד האיצטדיון שלהם באוטובוס, וראיתי שבסה"כ מתאמנים שם אוסף שחקנים מכריסים משהו. זו זכורה לי כאחת האכזבות הכי ממוצעות של ילדותי.
סיפור אמיתי-למחצה.
תראה, גם אבירי ג'די מגדלים כרס בסופו של דבר
כפי שאני מנחש שנראה בהופעה של מארק המיל בסרט הקרוב
רק אל תלך שולל אחרי הכרס,
כמו שיודה יכול להראות לך, עם קרחת קמטים ושערות על האוזניים הוא אוכל בלי מלח צעירי ג'דיי חתיכים עם קוביות בבטן.
בזמן שהסרט עוד היה בצילומים הגיע לרשת התצלום הזה, אז אני מנחש שלא נראה.
אגב, גם C3PO לא בטריילר.
(ל"ת)
אבל הוא בפוסטר
אם כי קרה לו משהו בפנים.
אלוהים...אדירים. זה מדהים.
אין לי דרך אחרת לתאר את זה. מה שכן, קצת הפריעה המוזיקה המלנכולית בסביבות 0:46 לא יכלו לשים שם מוזיקה פחות עצובה ויותר מפחידה\מרשימה\לוחמנית? ההמנון הקיסרי למשל? במיוחד כי זאת המוזיקה היחידה מהסרטים (למיטב זיכרוני) שחסרה בטריילר.
המנגינה ב 1:21 היא כל כך אפית
המשובחת ביותר בכל הפרנצ'ייז הזה
הנוקמים
אפילו אלן סילבסטרי לקח ממנה כמה רעיונות..
ג'ון וויליאמס לנצח!
יואו נכון החלק הזה ממש הנוקמים:)
(ל"ת)
binary sunset על סטרואידים
(ל"ת)
נכון, כל הטריילר מושלם מבחינת המוזיקה.
זאת הסיבה שכל כך צורם לי החוסר בהמנון הקיסרי, או מוזיקה דומה.
למקרה הקלוש שמישהו לא יודע מה זה: https://www.youtube.com/watch?v=-bzWSJG93P8
אוף אז יש עוד סרט שאני חייב להספיק לראות בקולנוע.
אני לא יודע איך בין כל "שמונת הנתעבים", "סטיב ג'ובס", "קרימסון פיק", "גשר המרגלים", "The Revenant" ועוד אני אספיק ללכת לקולנוע. ממילא בזמן האחרון לא היה לי אפילו זמן ל"the walk" ו"סיקאריו". אני מניח שאאלץ לחכות ל2016 בשביל לראות אותם.
הטריילר הזה רק רומז?!
אני מסרב לתייג את התגובה כספויילר. זה כאילו ברור כשמש שלוק עכשיו הנבל. גם אם לא, העלילה נראית ממחזרת את עצמה. מה שכן, לפחות תהיה דינמיקה שונה עכשיו כשהבחורה היא הגיבורה הראשית וגם התאוריה שלוק ואביו לא איזנו בין הכוחות ורק עכשיו היא תמצא בעצמה את האיזון כאשה נשמע מגניב ומתאים בדיוק להתעוררות של הוליווד בנושא גיבורות נשיות.
אם זה מה שהם יעשו זה יהיה טיפשי להחריד
עם כל הכבוד למיינדפאק של "הו לא, לוק הוא עכשיו הנבל!" זה יהיה מהלך עלילתי טיפשי מאוד. למשל, הזרעים להפיכתו של אנאקין לנבל נטועים עמוק בילדות שלו (עבדות, חרדת נטישה, חיפוש אחר כוח גדול וכו') ולכן עוד היה הגיוני שהוא יהפוך לרשע (לא בדרך שבה זה הוצג: "אני טוב! לא, רגע, אני רע עכשיו", אבל הגיוני).
לוק תמיד ביסס שאיפה לטוב, מאז שהוא גילה את הכוח הוא היה (יחסית) צנוע ולא רודף מלחמה: עובדה שהוא זרק את החרב אור שלו בעימות האחרון מול הקיסר. כמעט גובל בפציפיזם – סירב גם בנקודה הכי שפלה להפוך לנבל, והעריץ את יודה ובן קנובי. למה, לעזאזל בשם כל העזאזלים, שהוא יהפוך לרשע? חוץ משעבוד מוחי, מה יכול לגרום למישהו שכל חוויותיו המעצבות היו מסוג אחד ושהובילו אותו להיות משהו אחד, פתאום יהפוך למשהו אחר? זה פשוט לא הגיוני.
אוקי גם אם אני אסכים איתך שזה לא לוק
אז זה כנראה זה הילד שלו שהוא התאום של הגיבורה, והוא רוצה לסיים מה שסבא התחיל. בכל מקרה יש לי נטיה פחות להתחבר, לכל עלילה שנפתחת ב"אני אסיים מה שהוא התחיל", זה בדרך כלל מיחזור של אותו רעיון, אומנם הגיוני הרבה פעמים, אבל הסרט לכשעצמו לא מחדש הרבה. זה במיוחד קורה בסרטים המצויירים כמו מלך האריות 2 עכשיו זה לא סקאר, זה הבן שלו קובו, או הגרושה שלו זירה. כמו שאמרתי בתגובה המקורית מקווה שזו לא מאהבה לסיפור לנצח את הדארק סייד וזהו.
לפי מה שאמרת, אז יכול להיות יותר הגיוני באמת, שאבא לוק שאף יותר מידי לטוב, וגרם לבן לא להבין איזון מסויים אלא רק להתמרד וללכת בעקבות סבא. הגיבורה כאן תהיה בשביל לגשר ולגרום לתאום שלה לחזור בתשובה ולאזן את דרכיו עם אבא לפני שיהיה מאוחר, (יש לי תאוריה שהבן יהרוג את האבא), משהו כמו שקיארה עשתה וגישרה בין קובו לסימבה.
נשמע טיפשי להביא רעיון מסרט מצויר. אבל זה העניין, בטרילוגיה המקורית רגע של גילוי מסתורין הקהל לא היה מצליח לנחש (לפחות רובם) ומתרגש מהגילוי. היום הסיפור אחרת ואני מרגיש שאני מזהה את כל קווי העלילה מטריילר שדורון אמר שהוא לא מגלה הרבה. התקווה שלי שהם באמת יעלו את רמת התיחכום כמה דרגות למעלה, ושום דבר לא יהיה צפוי לקהל העכשיוי:)
עם זה אני יכול בהחלט להסכים :)
בכלל אחת הבעיות של סרטי מלחמת הכוכבים היא שהם נורא נורא פשטניים – ואנשים שהתלהבו מהסרטים המוקדמים בתור צעירים יכולים להתסכל על סרט בעל מאפיינים זהים היום ולחשוב שהוא אידיוטי.
יהיה נחמד לראות דמות שהיא לא רק רעה או טובה, או דמות שעושה מעשים רעים למען מטרה טובה וכו'. משהו קצת יותר מעניין מ-more of the same, ובטח שיותר מעניין משחזור עלילה.
הרי הכי גנרי ובנאלי לעשות – "מה שהיה לא משנה, הנה יש איש רע ממש ממש ממש ממש *ממש* חזק, והוא רוצה לעשות דברים רעים מוהאהאהאהא רק בעזרת הקרבה ונכונות ועבודת צוות נוכל להביס אותו במהלך שלושה סרטים!". בבקשה שזה לא יהיה זה :(
מאז סקיירים אני לא זוכר מוצר פרנצ'ייז שפשוט היה נראה כאילו
הוא עשוי במאת האחוזים מהרצון של היוצרים לגרום הנאה לצרכנים ולא שום דבר מעבר. כן, ברור שכסף מעורב בשני המקרים, אבל אני מקבל את ההרגשה הזאת מהטריילרים האלה, שנקווה שתהיה שם גם בסרט.
ביום היציאה ואחרי הצפייה שלי בו צפו לתגובה אובר-סנטמנטלית (בקטע מגעיל) שתקבל 5 פישלייקים בדיוק, שניים מהם רק כי ביקשתי.
פאק פאק פאק
הטריילר הזה הוכיח לי סופית שאני אכן מאותם גיקים חסידים מעריצי מלחמת הכוכבים הבלתי מעורערים.
לא שהיה לי ספק, אבל לפעמים אני מרגיש שאני רמאי או מתחזה, כי "רק ראיתי" את שש הסרטים ואני לא באמת מכיר את היקום המורחב או מעמיק מידי בכל השמות של הכוכבים והגזעים השונים.
אבל טוב שלא עברתי חווית אפילפסיה קלה עכשיו, עם כל הצמרמורות והעיניים הדומעות.
הגוף שלי לא היה מוכן לזה. נראה לי אני הולך לקנות כרטיסים.
קיילו רן-ממשיך דרכו של דארת' ויידר?
אני לא מבין למה עשו את הדמות של האנטגוניסט החדש כמעט זהה לזו של דארת' ויידר.
מה, בגלל שהוא ממשיך דרכו צריכה להיות לו מסכת חיקוי לשלו?
יכלו לחשוב על משהו יצירתי יותר ולא דמות בשביל שהקהל יתחבר אליה.
חוץ מזה הטריילר נראה מדהים, מחכה לסרט בקוצר רוח!
להפך - מהרסיסים שראינו עד כה
הוא מצטייר כגרופי של ויידר – הגיוני מאוד שהוא התכוון בצורה מודעת לחלוטין ליצור מסכה או דמות דומה למקור.
מי האידיוט שתירגם את "Who are you?" כ"מי אתה?"
כשבבירור זה היה צריך להיות "מי את?".
או "I will finish what you've started" כ"אני אסיים את מה שאתחלתם" כשבבירור זה היה צריך להיות "אני אסיים את מה שהתחלת".
ברצינות, למתרגמים כל כך קשה להסתכל על הפאקין טריילר שמולם?!
ניחוש מאוד מאוד פרוע.
מי שקיבל את הטריילר הזה לתרגום קיבל רק טקסט, לא תמונה.
אה, כמו איך שמדבבים סרטים לרוסית בטלוויזיה הישראלית.
(ל"ת)
נקווה שאתה צודק.
(ל"ת)
!Don't let it in! Don't let it in
(ל"ת)
זה גם מה שאני חשבתי עליו
אבל אני ראיתי שוב את הטריילר של "הבאבאדוק" לפני יומיים משום מה.
דרך אגב - עדיין אין שום אזכור בטריילרים
לשלוש דמויות שמאוישות לפחות על ידי "שמות גדולים" – לופיטה ניונגו, מקס ואן סיידוף ואנדי סרקיס. כל מה שידוע עליהם מגיע בעיקר משמועות ותמונות סטילס בודדות שלא מספרות הרבה. יכול בהחלט להיות שהמשקל שלהם בסרט הוא קטן, אבל זה לא נראה סביר לשחקנים ברזומה הזה.
פוסטר איימקס
" rel="nofollow">ייפ.
הטכנודרום?
(ל"ת)
מה הסיכוי שיהיו בארץ הקרנות איימקס בדו מימד?
(ל"ת)
אפס, אין דבר כזה.
(ל"ת)
ותלת מימד של איימקס זה תלת מימד איכותי.
(ל"ת)
כן, אבל
כשסרט מצולם במצלמת איימקס אמיתית (שבהכרח מצלמת בדו מימד, כי היא פילים), ואי אפשר לראות אותו בפורמט הזה בגלל שהאולפן החליט להמיר אותו לתלת מימד… זה מבאס
גרסאות הפילם של הסרט יוקרנו גם הן בתלת מימד
http://www.firstshowing.net/2015/extra-details-about-the-force-awakens-70mm-imax-3d-release/
אז, כאילו, אין מה לדאוג לגבי שימור הפורמט.
אם כי כדאי לזכור שבארץ בכל מקרה אין אולמות איימקס אמיתיים (כאלה שמקרינים מפילם), אז מה זה משנה אם הסרט מוקרן בדו או תלת?
השאלה היא אם זה כך בכל מקום
או רק בישראל.
אני מאמינה שבחו"ל כן תהיה אפשרות לראות אותו ב-IMAX 2D, גם אם זה בהרבה פחות אולמות לעומת 3D.
אמונה עיוורת שלא מבוססת על שום דבר.
(ל"ת)
מבוססת על האתר הזה למען האמת
http://www.imax.com/community/blog/star-wars-the-force-awakens-imax-tickets-on-sale-now/
וליתר דיוק הציטוט הזה מתוכו:
The following theatres will be playing Star Wars: The Force Awakens in IMAX 2D on IMAX 15/70mm film projection
עכשיו זאת כבר לא אמונה אלא מידע.
הלוואי שאפשר היה לפתור יותר ויכוחים בצורה כזאת.
וואו... אתה בטח כיף במסיבות.
(ל"ת)
אבל מה וול-E עושה שם למטה?
(ל"ת)
אני זוכר
שכשראיתי את הטריילר הקודם באולם איימקס בראשל״צ, כשהלכתי עם חברים שלי, קפצתי במקום,
ואז שאלתי את החברים שלי ״מה, אני היחיד שמתלהב מהסרט הזה?״ ואז כבר הבנתי לבד שכן, אני היחיד מבין החברים שלי שמתלהב מהסרט הזה.
אם ההיסטוריה מוכיחה לנו דבר אחד, אחד!
הוא שטריילרים טובים הם ערובה לכלום.
חשבתי שמה שההיסטוריה מוכיחה זה שאל תתערב במלחמה קרקעית באסיה
(ל"ת)
הטריילרים של מקס הזועם הוכיחו שעדיין אפשר אחרת
(ל"ת)
כמו שכתבו לפני, הדבר הכי טוב בטריילר זו המוסיקה
(ל"ת)
ניתוח מלומד של הפוסטר
על ידי יאצי.
וניתוח מלומד של הטריילר
על ידי Red Letter Media.
אני מת על RLM, באמת.
אבל הבדיחה הזו היא הכי ישנה בספר.
וואו הוא בלתי נסבל
(ל"ת)
מישהו צפה כבר בסרט באיימקס של יס פלאנט ירושלים?
אני שוקל לקנות כרטיסים ותוהה איך האולם בנוי.
האם זה מקרה שבו עדיף מרכז מרוחק יחסית, או שגם המקומות היותר צדדים/קרובים טובים?
אם הוא בנוי כל כמו האיימקס בראשון לציון
אז אני הכי אוהב את המרכז של שורות 9 ו10, הם מכסות לך כמעט בדיוק את כל טווח הראיה:) ואתה מרגיש גם בגובה של המרכז המסך לא נמוך מידי.
מעולה, תודה.
(ל"ת)
צמרמורת.
אם אני-לא מעריץ של הסדרה בשום קנה מידה-הצטמררתי כשהתחיל binary sunset, מישהו פה עבד נכון.
מהמעט שאומרים בטריילר, הקונספט הוא של עולם שלמעשה ברובו לא מודע ל"מלחמת הכוכבים". הג'דיי, סית', ואולי בעצם כל מה שראינו בסרטים הקודמים הם מן אגדה או שמועה.
חייב לומר שזו דרך פשוט מבריקה לאתחל את הסדרה. זה תירוץ מצויין להביא דמויות שלא מכירות את העולם וצריך להסביר להם דברים (=להסביר לנו), ועל הדרך לקבל מהם את אותה תחושת פליאה ותדהמה שהבמאי מנסה להעביר לצופים, כשהם יבינו שהכל אמיתי, והם נכנסו כרגע לאפוס מיתולוגי שהם שמעו עליו מאז שהיו ילדים וגדול עליהם בכמה מידות. נותן כניסה חלקה לצופים חדשים, ובוקס נוסטלגיה לותיקים. רעיון אדיר.
הטריילר הזה אכן יהיה האחרון (מלבד פרסומות לטלוויזיה)
אני מוכרח להגיד, בכנות, שהשיווק של הסרט הזה מצויין. נקווה שכך גם יהיה הסרט.
http://www.comingsoon.net/movies/news/626891-no-more-the-force-awakens-trailers-just-tv-spots-says-j-j-abrams#/slide/1
השיווק של אבראמס תמיד היה מצוין.
יכולות הביצוע שלו בתור במאי ויוצר, לעומת זאת, בינוניות במקרה הטוב. מצד שני, אבראמס מצוין במניפולציות רגשיות של הקהל, לא רע בכלל באקשן, הסיפורים שלו פשוטים, הדרכת השחקנים טובה והוא נהדר בקליף-הנגרים וסביר פלוס בהומור.
בהנחה שבסדרה הזו יש מישהו שמפקח על חוסר היכולת הבסיסית שלו לתת קליימקס מספק ומוריד את מינון המניפולציות, כל אלו פרמטרים מתאימים מאוד למלחמת הכוכבים.
מה שכן, זאת חתיכת הנחה. לוקאס כבר הוכיח שהוא לא יכול לפקח אפילו על עצמו, אני לא חושב ששפילברג יהיה בסביבה, ואבראמס כבר קרוב מספיק למעמד סופר-סטאר כדי לעשות מה שבא לו.
לא מסכים בנוגע לאקשן
האקשן בסרטי הסטאר טרק שלו היו מאוד מבולבלים ולא הכי מרגשים. ב"משימה בלתי אפשרית 3" המצב היה קצת יותר טוב, אבל כשזה נוגע לבימוי אקשן הוא בהחלט לא ספילברג, שזה מה שכעיקרון הוא מתיימר להיות, בואו נודה באמת. אבל הוא לא יותר מגירסת הלייט שלו.
יש לו גם בעיה עם בחירת תסריטים והוא אוהב לעשות את העלילות שלו מסובכות ומותפלות מדי, ובמלחמת הכוכבים חלק מהעניין הוא הפשטות והעלילה, זה חלק מהקסם.
דווקא בטרילוגיה החדשה
העלילות היו מפותלות מדי ומסובכות מדי. אז אולי הוא מנסה להמשיך את הקו הזה…
זה לא מעודד אותי.
(ל"ת)
זו לא היתה אמירה מעודדת,
זו היתה אמירה מרירה צינית על הטרילוגיה החדשה ועל מה שג'ג'"א עשה למב"כ.
קצת מאבד מקסמו בצפייה ה17.
(ל"ת)
עוד תופעה מבורכת-
על פי הטריילר נראה שהסרט הולך להיות בצבעים טבעיים יותר מהרגיל בז'אנר, בלי הדומיננטיות המוגזמת של כחול-כתום שהגיעה לרמות מיאוס בסרטי סטאר טרק.
זה מדגדג
הטריילר הצליח להעלות אצלי אותו ריגוש ישן שמתעורר למראה חלליות מעופפות שיורות קרני לייזר. לא באותה העצמה של שובו של הג'דאי בקולנוע אורה בשנת 83. אבל מרגיש את הדגדוג.
ומשהוא קטן ברוח התקופה, קטע מהופעה של כוכבי סטאר וורס בתוכנית של החבובות (חזירים בחלל) :
https://www.youtube.com/watch?v=Eul1NlwytF4
הטריילר היפני החדש של הסרט
אני לא יודע כמה אנשים ראו את הטריילר הקוראני שהוצג במקביל לטיזר, אבל דבר דומה קרה גם הפעם – ובמקביל לטריילר השלישי יצאה גם גרסא יפנית שערוכה קצת שונה ומוסיפה כמה שניות של פוטג' לאחדות מהסצינות שהוצגו במקור.
https://www.youtube.com/watch?v=SdAUiyeJMFQ
מעניין אם יש סרט לראות מאחורי כל
החיפוש אחרי כל מידע חדש וקטן על הסרט ותיאוריות מעריצים מטורפות (אז לוק לא מופיע בטריילר, לא צריך לכתוב על זה עשרות מאמרים). ובנוסף, תמיד הגרסאות היפניות של טריילרים לסרטים אמריקניים עשויים כ"כ מוזר?
האימפריה היפאנית מכה שנית
כאן כבר יש *הרבה* יותר פוטג'…
משום מה החליטו לוותר על הקרשאנדו של הפסקול של הטריילר הרישמי , או אם לכמת , 20% פחות אפקטיבי , אבל עדיין זה פאקינג סטארוורס!
https://www.youtube.com/watch?v=7XNit858b6I
ההבדלים בין הטריילר היפני לאמריקני
מדהים כמה השפעה יש לניואנסים זעירים של אורך סצינה, בחירת מוזיקה ותוספת מילה או שתיים לטקסט.
הטריילר האמריקני היה אפי. בחירת המוסיקה בזמן הנכון, גילוי הדמויות הראשיות בלי לתת פרטי עלילה פרט למי נגד מי. לא סתם אומרים שיצירת טריילרים היא אומנות.
הטריילר היפני לעומת זאת, למרות שהוא מוצלח יותר מאחרים, מראה מה קורה כשהעריכה נעשית עם פחות תשומת לב לפרטים (יפתיע אותי אם את שני הטריילרים יצר אותו עורך\במאי\מי שעושה טריילרים).
המוסיקה פחות אפית ופחות מתחברת לפן הויזואלי. יש יותר מלל שמוריד מתחושת המיסתורין והאפיות (אין שום צורך להראות את הדמויות הראשיות מציגות את עצמן) יש חשיפה מיותרת של עלילה (הבחורה מחכה למשפחה שלה. אם הטקסט בסרט, כנראה הוא בעל חשיבות ואין סיבה לגלות את זה בטריילר). בנוסף יש יותר מדי sequences והעודף הויזואלי שמנותק מהמוזיקה נראה קופצני ומיותר. אפילו המלל הסופי נראה יותר קלישאתי ופחות מהדהד.
נקודה יחידה לטריילר היפני היא השימוש ב 0:36 ב Tie fighters מתקדמים מכיוון השקיעה כמו פושטים על עיירה במערב הפרוע. יש פה כנראה הומאג' לסרט כלשהוא, אבל אני לא מכיר מספיק קלאסיקות..
לדעתי זה הומז' לאפקוליפסה עכשו.
http://m.imdb.com/title/tt0078788/
רק שבאפוקליפסה עכשיו( ארהב 1979 ) הם באים מכיון הזריחה דוקא.
An apple a day keeps the sith away
למי שהיה חסר מרצ'נדיז בעל ערך תזונתי
http://mashable.com/2015/12/14/star-wars-fruit-vegetables