(למי שלא יודע מה קורה ולא יכול לנחש מהשם – כתבת פתיחה [עם טבלה מעודכנת])
אתמול המשיך את המסורת של שלשום, בכך ששלושה קרבות הוכרעו בלי מאמץ, ואילו אחד הראה יותר קושי, אבל בסופו של דבר תמיד היה "ברור" מי המנצח. הברורים מאליהם היו "רשימת שינדלר", "לינקולן" ו"שודדי התיבה האבודה", שממשיכים בקלות לעבר שמינית הגמר. האחד שהיה צריך להיאבק היה "גשר המרגלים" שניצח את "שחקן מספר אחת" בקרב צמוד, אבל לא צמוד מדי.
אמיסטד (1997) היה הסרט השני של ספילברג שיצא ב-97 (הסרט הראשון נמצא בסקר האחרון ביום זה), והוא עוסק באירועים שקורים לאחר שספינת עבדים מתמרדת וחוטפת את הספינה. הסרט היה מועמד לארבעה אוסקרים, יש בו את מתיו מקונוהי (לפני הקאמבק שלו, אבל גם לפני מה שהצריך את הקאמבק שלו מלכתחילה), מורגן פרימן, אנתוני הופקינס (שהועמד לאוסקר) ודג'ימון "מפלצות דיגיטליות" הונסו.
מלחמת העולמות (2005) הוא סיפורו של טום קרוז שרץ מהר מאוד מחייזרים שפולשים לכדור הארץ, בעודו מנסה לשרוד עם ילדיו ושארית הניצולים ומנווט בין מקומות שונים ואנשים נחמדים פחות ונחמדים ממש פחות. הסרט היה הצלחה ביקורתית וכלכלית, הועמד לשלושה פרסי אוסקר, והיה אחד מעשרת סרטי השנה של עין הדג ב-2005.
אז מי מביניהם הוא הסרט המועדף עליכם?
קרב תשיעי
מס' מצביעים: 235 Loading ...
|
אימפרית השמש (1987) גילה לעולם את כריסטיאן בייל הצעיר, הרבה לפני שיהפוך לבאטמן או שיתחיל להרזות ולהשמין במה שאין שום צורה שהיא בריאה לגוף האנושי. הסרט היה מועמד לשישה פרסי אוסקר והפוסטר שלו ממש יפה.
מינכן (2005) גילה לעולם שיהודים יכולים להיות גם כוכבי אקשן, הרבה לפני "פאודה" וכל הסרטי מוסד הישראלי שצצים לאחרונה. הסרט היה מועמד לחמישה פרסי אוסקר (כולל סרט, במאי ותסריט) והפוסטר שלו גם די מגניב.
מדובר בשניים מהסרטים הכי פחות רווחים של ספילברג ("אימפרית" הוא השני פחות רווחי, "מינכן" הוא הרביעי) ועכשיו הם הולכים ראש בראש.
קרב עשירי
מס' מצביעים: 216 Loading ...
|
אינטליגנציה מלאכותית (2001) מספר על ילד רובוט שמנסה להסתדר לאחר שנטשו אותו בעולם הגדול וטרמינל (2004) מספר על אדם זר שמנסה להסתדר לאחר שהוא נכלא בשדה תעופה פחות גדול. שני הסרטים מספרים על גיבור תום לב שמגלה עולם שלם, ופה בערך נגמר הקשר ביניהם, כי הילד הקטן הרובוטי לא מתחיל לצאת עם קתרין זיטה ג'ונס, וטום הנקס לא מסתובב עם רובוט-מין גברי. "AI" נכנס לעשיריית סרטי השנה של עין הדג, ואף שיפר את מעמדו בסקר החוזר. טרמינל לא נכנס לעשירייה של אותה שנה בזמנו, וגם בסקר החוזר לא – אבל גם הוא שיפר את מעמדו בצורה ניכרת בסקר הנ"ל.
בכל מקרה, עכשיו אתם צריכים לבחור אחד מהם.
קרב 11
מס' מצביעים: 258 Loading ...
|
קרבדינוזאוריםקרבדינוזאוריםקרבדינזוארים! בפינה אחת – הטי-רקס! בפינה השנייה – גם! אחד מהסרטים הוא פארק היורה (1993) והשני – גם. אבל, כאילו, ההמשך שלו – פארק היורה: העולם האבוד (1997). אז איזה טי-רקס הוא הכי טי-רקס? או שאולי אתם דווקא בקטע של הולוצירפטור? או אולי בקטע של ג'ף גולדבלום בלי חולצה? בכל מקרה, בואו, יש מכות בין דינוזאורים.
קרב 12
מס' מצביעים: 277 Loading ...
|
מחר: היום האחרון בשלב הסיבובים. טוראי ריאן, אי.טי, טינטין ואינדיאנה ג'ונס (שוב פעם) מחכים לכם, וגם עוד כמה סרטים שיתמודדו מולם.
אימפרית השמש מוביל?!
כלומר, בוקר, ומוקדם, והכל עוד יכול להשתנות אבל מישהו רוצה לבוא ולהגן על הסרט הזה? כי אם הבנתי את הניצחון של גשר על שחקן, פשוט חשבתי ששחקן ייקח וזאת הייתה ההפתחה מבחינתי, כאן אני גם לא מבין: "אימפרית" מציג את הצדדים החלשים ביותר של ספילברג לראווה, בלי אף אחד מהיתרונות. האם זה עניין של "צריך לעבור את השעה הראשונה ואז זה נהיה מדהים בצורה אחרת?" כי עצרתי אחרי שעה כי וואו, זה היה לא טוב.
ראיתי אותו לפני די הרבה זמן,אבל ממה שאני זוכר הוא ממשיך באותה רמה גם לאחר מכן.אותה מלודרמה כבדה ויעני מרגשת ולא מעניינת במיוחד עם ילד די מעצבן.
מצד שני,היתרון שלו כרגע לא נראה לי כזה מפתיע-ממה שהבנתי מינכן הוא אחד הסרטים היותר מושמצים של ספילברג (אני לא ראיתי אז נמנעתי מהצבעה,כי כאמור אין לי סיבה מיוחדת לתמוך באיפריית השמש)
ראיתי את מינכן רק בזמן אמת, אז אולי דעתי תשתנה בצפייה שנייה
אבל מהצפייה הראשונה בזמנו: סרט נהדר. סיום קצת מקושקש, כמו כל ספילברג, אבל לא מוריד מרמת הסרט שבאה לפניו.
אימפריית השמש מעולה
ואנסה להסביר, זה סרט שראיתי בתור ילד קטן ובלי לדעת שזה של ספילברג או משהו מיוחד זהיתי את הגאוניות שלו, הסרט נפתח חלש אומנם אבל סיפור ההתבגרות של הילד הוא אחד הטובים שראיתי בלי קלישאות מיותרות של התגברות על מכשולים וספילברג מנווט נכון בין התפתחות עלילתית לשלבים שהילד עובר.
חוץ מזה הסצינה של (ספויילר מינורי מגיע) ההפצצה של חיל האוויר האמריקאי על המחנה והטיסה של המטוס מול המגדל והילד צופה בו זה לדעתי השילוב המושלם של קול תמונה ורגש ומביא את כל הגאונות של ספילברג לשיא שפשוט מראה מי זה ספילברג.
ויש עוד הרבה סצינות מרשימות (פצצה אטומית, המטוסים ועוד ועוד, אני פשוט אוהב את הסרט הזה…) שמתחברות לסרט מעולה עם עלילה אפקטים וסיפור טוב.
ממה שאתה מתאר, נשמע שרוב הכוח של הסרט אכן נמצא אחרי השעה הראשונה
טוב לדעת.
לא חשבתי על זה ככה - אבל כן
(ל"ת)
הקטעים הטובים ביותר בסרט
נמצאים כולם אחרי השעה הראשונה לדעתי. זה לא שאם ממש סבלת היית מתחיל ליהנות, אבל זה כן מתחבר יותר טוב ויש כמה קטעים מאוד מרשימים וחזקים רגשית – הסוף הספילברגי הטיפוסי עובד יותר טוב במקרה הזה.
לא ראיתי את אימפריה אבל לדעתי היא מנצחת כי מינכן סרט לא אהוב במיוחד.
ראיתי רק את מינכן ולא הצבעתי לאף אחד.
לדעתי יותר אנשים ראו את מינכן ואולי זה משחק לרעתו(אולי אנשים אומרים ״אוקי לא ראיתי אימפריית השמש אבל אני בטח לא רוצה את מינכן בשלב הבא״).
חוץ מיזה שדווקא יחסית אהבתי את מינכן לשאר מכריי.
לגבי גשר המרגלים נגד שחקן מספר אחד?לדעתי משחקן היו צפיות גבוהות(גם לי) ומעשית הוא לא עמד בהם בשום צורה(עוד סרט בינוני של שפילברג בשרשרת סרטים בינוניים שלו מה10 שנים האחרונות רק שהוא מד״ב).ומגשר המרגלים ציפו לפחות והוא כן נתן מה שציפו ממנו
אני פשוט לא מצביעה אם זו תחרות לא הוגנת
למשל, לא מתתי על AI וסביר שהיה מקבל את הקול שלי, אבל נראה לי מוזר להצביע לסרט שאני מחשיבה בסדר כנגד סרט שלא ראיתי למיטב ידיעתי.
להבדיל, לאימפריית השמש/דוח מיוחד הייתי מצביעה גם נגד סרטים שלא ראיתי, כמו שהצבעתי נגד מלתעות.
זה סרט ממש מעולה, ובתפקיד ראשי כריסטיאן בייל נכנס לדמות כהרגלו
בדיוק כמו אלדד, ראיתי את הסרט בצעירותי והוא השאיר הרבה מאוד אימפקט (שידרו אותו כמה פעמים בטלויזיה, טרום עידן הכבלים). במשך שנים לא זכרתי את השם נכון, ובמקרה פתאום נתקלתי בו ברשימת הפילמוגרפיה של ספילרג, דבר שדי הדהים אותי. שאלתי כאן, אמרו לי שהוא אחלה גם בצפיה מודרנית. בדקתי והוא ממש אחלה סרט גם עכשיו.
תאכלס (וברור לי שהוא יפסיד בתחרות הגדולה) בעיני הוא אחד היותר מעניינים ויותר טובים של ספילברג.
מינכן היה אחלה, למרבה הצער הוא סרט שעושה הפוך מלהשאיר אימפקט. גם בו צפיתי שוב לפני כמה חודשים ופתאום הערכתי אותו קצת יותר (כי פתאום יצא לי להכיר קצת יותר את העניין של יוצאי צהל ופוסט טראומה, וזה התחבר).
כמו כן, האם ההפסד של פארק היורה 2 הוא ההפסד הצורם ביותר
שהאתר ידע עד כה? אני מנסה להיזכר בקרב יותר חד צדדי ולא מצליח.
לדעתי היה משהו בסינמונדיאל, לא?
(ל"ת)
הסיבוב המבאס
לא ראיתי את אמיסטד ומינכן, ואת אימפריית השמש אני זוכר רק במעומעם. זה אומר שבקרב התשיעי, מלחמת העולמות לוקח (למה לא, מבין סרטי המפלצות/אימה של ספילברג תמיד החשבתי אותו למוצלח מכולם), על הקרב העשירי אני מדלג לגמרי, בקרב 11 אני מצביע לאינטליגנציה (ספילברג כיוון בסרט הזה מאוד גבוה, ולא תמיד פגע, אבל יצא לו לכל הפחות חזון עתידני מרשים*. טרמינל סימפטי, אבל שום דבר חוץ מזה).
ובנוגע לקרב 12, אוי.
נדמה לי שפעם, בימים הממש פרה-היסטוריים של עין הדג כבר אמרתי את זה, אבל לא יזיק עוד פעם:
"פארק היורה" הוא סרט איום ונורא.
ברצינות, עם כל הכבוד להישג של הקמת דינוזאורים לתחייה על המסך, לאורך כל הסרט כל-כך לא היה פאקינג אכפת לי מי מחבורת הדמויות האנמיות שמאכלסת את הסרט הזה תיאכל ומי לא. אני אפילו לא זוכר מי נאכל שם ומי לא. אני בקושי זוכר מי היו הדמויות באופן כללי, או איזשהי סצנה, או דיאלוג, או משהו ראוי לציון. הסרט הזה הוא בעיקר מצגת טכנית של מחלקת האפקטים וכלום חוץ מזה. זה סרט עם אפס נשמה. לא מפתיע, בהתחשב בעובדה שהוא נכתבה על ידי דייויד קאפ, אחד התסריטאים המחורבנים ביותר בהוליווד – אדם עם חוש אפסי לאפיון דמות, כתיבת דיאלוג סביר או אפילו ארגון של ההתרחשויות באופן שיוצר מתח מינימלי. למזלו הגדול, האיש מצליח ליפול בדרך כלל על במאים מוכשרים מאוד שעושים כמיטב יכולתם לטהר את המזבלה שיצאה ממעבד התמלילים שלו – רק שבפארק היורה גם זה לא הספיק (ב-"מלחמת העולמות" זה דווקא הלך מצוין).
באמת שהדבר החיובי היחיד שיצא מהסרט הזה הוא השיר של וירד אל (והקליפ שביים מארק אוסבורן – לימים הבמאי של קונג-פו פנדה):
https://www.youtube.com/watch?v=gh4zvQfDhi0
* ועוד מישהו שם לב לאיך ספילברג תקע לשונאי-הסרט אצבע בעין בשחקן מספר אחת, בכל הסיקוונס של "חשבתם שבאינטליגנציה מלאכותית התעללתי בקובריק? פחחחחח, לא ראיתם כלום…"
גם אני לא אוהב את פארק היורה
אבל אני חושב שהתרחקות מהסרט ורביצה במרחב האינטרנטי שאוהב מאוד את הסרט גרמו לי לסלוח לו על רוב פגמיו.. כל עוד אני לא צריך לצפות בו. אני חושב שאני מבין מה אנשים אחרים מוצאים בו, אבל בשבילי הוא, כמו שאתה אומר – דל בנשמה.