חדשות קולנוע הגיעו כבר מזמן למצב חוק פו. לדוגמה: קצת לפני שנפלתי למשכב שניטרל אותי למשך שבועות, דיווחתי כאן על סרט ההמשך ל"ספייס ג'אם". הידיעה על "ספייס ג'אם 2" הופיעה ב-Deadline, שנחשב לאחד המקורות האמינים ביותר ברשת השמועות ההוליוודית, אחד האתרים הבודדים שאם משהו כתוב בהם, הוא כנראה נכון. כך זה היה עד לא מזמן, כלומר. לפני כמה חודשים הסקופרית הראשית של Deadline, ניקי פינק, עזבה את האתר. ומתברר שאיתה עזבה את האתר גם האמינות – עובדה שהוא מדווח עכשיו על דברים כמו "ספייס ג'אם 2", ידיעה משעשעת שהיא גם, ככל הנראה ועל פי כל הסימנים האחרים, לא נכונה.
הרעיון של "ספייס ג'אם 2" נשמע כמו בדיחה, אבל המצב כיום הוא שאי אפשר לפסול ידיעות קולנועיות רק בגלל שהן נשמעות כמו בדיחה. הרבה דברים שנשמעים כמו פארודיות הם למעשה ידיעות אמיתיות. גם סרט המשך ל"300" נשמע כמו בדיחה, ועובדה שזה קרה באמת. אז עכשיו, כשב-Deadline מתפרסמת עוד ידיעה שנשמעת מצד אחד אמינה, ומצד שני כמו סאטירה מדויקת על הוליווד של ימינו, מה כבר אפשר לעשות חוץ מדווח על דברים בשם אומרם?
ובכן, אנחנו מדברים על הדרדסים. (זוכרים שעצם הרעיון של סרט על "הדרדסים" היה מתיחת אחד באפריל? העולם היה כל כך פשוט אז). "הדרדסים" הראשון היה סרט גרוע מאוד, אבל הוא גם היה מצליח למדי (בכל העולם, מלבד בארץ: כאן הוא היה מצליח במידה בלתי נתפסת). הוא עשה מספיק כסף כדי שהאולפן שמאחוריו, סוני, יפיק סרט המשך, וגם יכריז שנים מראש – כמו שמקובל – על תאריך הפצה לסרט השלישי בסדרה: 14 באוגוסט 2015. אבל אז קרה דבר מפתיע: הסרט השני בסדרה איכזב, וההכנסות שלו היו נמוכות משמעותית משל הסרט הראשון. זה ממש כאילו שאנשים לא רוצים לראות סרטי המשך לסרטים גרועים (בכל העולם, מלבד בארץ: כאן הוא היה מצליח במידה פסיכית. כי לישראלים יש קצר במח בכל מה שקשור לדרדסים).
הדבר המתבקש וההגיוני לעשות במקרה כזה היה לבטל את סרט ההמשך הבא. אבל כאן מדובר באולפן סרטים, ויותר ספציפית, בסוני, האולפן שעשה את הריבוט המהיר בהיסטוריה ל"ספיידרמן". אם הם לא יעשו סרט חדש על "הדרדסים", לא יהיה להם עוד סרט על "הדרדסים"! הפרנצ'ייז הזה יישאר ללא סרט, אולי אפילו שנתיים שלמות! דבר כזה הרי לא ייתכן. לכן בסוני החליטו לעשות את מה שהם עושים: ריבוט. לדרדסים. תאריך ההפצה נשאר כשהיה – טרקטור לא יזיז אותנו מה-14 באוגוסט 2015! – אבל הסרט התחלף. עכשיו הסרט שייצא בתאריך הזה הוא לא סרט המשך ל"הדרדסים 2", אלא סרט "דרדסים" שונה לחלוטין, "סיפור מקור" ("הדרדסים מתחילים"?), שייעשה כולו באנימציה, יבויים על ידי קלי אשברי ("שרק 2", "נומיאו ויוליה"), ואמור להיות נאמן יותר לסדרה המקורית. במילים אחרות: אפל פחות, בוגר פחות.
זה, בעצם, נשמע טוב במידה מפתיעה. אם כבר עושים סרט על הדרדסים, הדבר הנכון לעשות מאז ומתמיד היה סרט אנימציה על הדרדסים שגרים ביער שלהם רחוק רחוק מכאן, ולא סרט מצולם-מצויר שמביא את הדרדסים לניו יורק המודרנית ומלא בפלוצים וציצים. ואם עושים סרט על הדרדסים, הרבה יותר הגיוני לשכור את הבמאי של "נומיאו ויוליה" ולא את הבמאי של "ביג מאמא". זאת נשמעת כמו החלטה כל כך נכונה שכמעט אפשר לשכוח שמדובר כאן בריבוט שמגיע שנתיים בדיוק אחרי הסרט הקודם בסדרה.
או אולי זה סתם לא נכון; כבר אי אפשר לדעת. לברון ג'יימס משתתף בסרט הזה?
נשמע קצת יותר מבטיח מהסרטים הקודמים.
קלי אסברי אמר שהם גם הולכים לשנות את עיצוב הדמויות והרקעים שיהיו יותר נאמנים למקור.
נהדר! דיי שנאתי את העיצוב שעשו לדרדסים בשני הסרטים הקודמים הם מרגישים לי כמו שילוב של בובות ופלסטלינה..
ואולי גם אפשר לצפות לסרט עם אווירה יותר תמימה, כמו שהיה בדרדסים.
למען האמת, סוני לא עשו מעולם סרט שאפשר לכנות אותו "תמים". כל הסרטים שלהם הם דיי מהירים, עוקצניים, וגם גסים.
אח… אולי סוף סוף נראה עיבוד שמכבד את הדרדסים, ולא מעוות אותם.
פסיכים.
מה שאכזב בסרט הראשון היה היציאה לניו-יורק. הדקות הראשונות של הסרט, בכפר, נראו כ"כ כיפיות והולמות, שהידיעה שזה עומד להסתיים כשידו האכזרית של התסריטאי תיקח אותם לעיר הגדולה היתה ממש כואבת. שינוי כיוון כזה זה משהו שבד"כ עושים בסרט שני או שלישי (בחזרה לעתיד, למשל), לא בסרט ראשון. וזה אכן היה מטומטם. ונתן פתח לבני אדם מודרניים להתערב בסיפור, עם בדיחות מודרניות טפשיות.
לא יודע אם הריבוט הזה יהיה טוב או לא (אם הוא יתקיים), אבל לפחות הכיוון של הכפר הוא חיובי. הצעד הבא יהיה למצוא תסריטאים בוגרים.
ובדיעבד זה הגיוני וצפוי שהזמב"ר (זמן בין ריבוטים) יילך ויתקצר. וזה בטח יתקצר עוד. נפלא.
ניטפוק - כל סרטי בחזרה לעתיד קרו בדיוק באותו מקום
Unless you are thinking fourth dimensionally.
נכון.
לכן לא כתבתי "שינוי מקום" אלא "שינוי כיוון".
סטאגדיש!( )
ממש חייכת אותי, איש. אם היה לי כוח לאתר את הסיסמה שלי לאתר, הייתי נותנת לך לייק.
ג'ייסון הגיע לעיר הגדולה רק בסרט השמיני בסדרה
(ל"ת)
ובאותו נושא
ב- Cracked פרסמו כתבה על תסריט חדש שנמכר במיליון דולר בשם Winter's Knight:
http://www.cracked.com/quick-fixes/4-reasons-this-new-movie-everything-wrong-with-hollywood/
התסריט הוא, ואני לא מאמין שאני כותב את זה בלי שהאצבעות שלי נושרות, גרסה אפלה ובוגרת יותר לסיפור ההיסטורי / מיתי של סנטה קלאוס.
אפל יותר. בוגר יותר. סנטה קלאוס.
סנטה קלאוס אפל. סנטה קלאוס בוגר.
סנטהדרק גריטיקלאוס.
הממ, הספר Hogfather של פראצ'ט הוא סוג של משהו כזה.
(ל"ת)
מקריאת הספר ומקריאת התיאור של הסרט
הם לא דומים. בכלל.
עכשיו – בסופו של דבר גם רעיון שהוא, על פיו, מחורבן יכול לצאת טוב בזכות הביצוע: כמו סרט פיראטים שמבוסס על מתקן של דיסני, או אפוס אקשן בחלל בבימוי של הבחור שעשה את אמריקן גראפיטי או [הכנס משהו שאתה אוהב כאן].
אבל עצם הרעיון שמישהו ישלם מיליון דולר (!) בשביל תסריט שנשמע כאילו הוא יצא מפארודיות על איך שהוליווד המודרנית מנפיקה סרטים: קח זיכיון ישן, תוסיף אלימות, מידה גדושה של ציניות, כמה בדיחות על חשבון היצירה המקורית (כדי שאנשים ידעו שאתה הרבה יותר מידי חכם מכדי לאהוב את הדבר עליו אתה מתבסס ושרק במקרה אתה מביים סרט על פיו ובכלל היית מעדיף לעשות דרמה רצינית) ואתה מוכן לצאת לדרך.
למה לשלם מיליון דולר על דבר כזה? אני די בטוח שכבר יש תוכניות אוטמטיות במעבדי תמלילים שעושות את זה בחינם (תיכנסו לגרסה האחרונה של וורד ותקישו קנטרול+שיפט+Z יעלה לכם "אם אתה מעוניין לכתוב ריבוט מודרני לזיכיון שפג עליו התוקף הכנסו את שמו כאן").
יש גם סרט על פי Hogfather
והוא זכור לי כדי חביב. הוקרן באייקון לפני כמה שנים, אם אני לא טועה כשעוד היה רק אייקון אחד.
santa christ!
santa christ! santa christ! we all love santa christ!
האם בסרט הזה הוא ילחם נגד הרוע האפל שנמצא ב"המסכה חוזרת"?
יש כזה בDresden Files, בערך
הוא קשוח, אוהב לצוד והוא אולי ואולי לא אודין.
לא נראה לי שהוא אודין
זה יותר כמו מלך הפיות מחלום ליל קיץ של שייקספיר, זה עם הקרניים של האייל. נדמה לי שהוא מופיע אצל פרטצ'ט בספר המכשפות lords and ladies בתור the long man.
אוברון
http://en.wikipedia.org/wiki/Oberon
אני בעד
לא הבנתי אף פעם למה היו צריכים לעשות את המוטציות התלת-מימדיות האלה.
הדרדסים מבחינתי לא עוברים את מבחן הזמן והסידרה לא מעניינת אותי יותר, אבל אהבתי את הדמויות, ואני מקווה שהסרט כן יהיה מעניין.
ואני רק שאלה
האם הידיעה על פרישתה של ניקי פינק פורסמה ב-Deadline?
באם כן, עד כמה היא אמינה?
"חבר במערכת Deadline סיפר למערכת Deadline..."
(ל"ת)
איך יכלו לפטר את פינק מהבלוג של עצמה?
(ל"ת)
אני לא ממש יודע. יש פה, כמובן, סיפור ארוך ומלוכלך.
הנה דיווח על חלק ממנו:
http://www.nytimes.com/2013/11/07/business/media/after-year-of-feuding-nikki-finke-leaves-hollywood-website.html?_r=0
צחקתי בקול
גדול.
האנימציה של סנופי משתנה, הדרדסים חוזרים למקור
ועכשיו הפנתר הורוד עובר ללייב-אקשן. כלומר, סרט לייב-אקשן עם דמות ממוחשבת של הפנתר הורוד. והסרט יתמקד בו ולא בפקח קלוזו. ויביים אותו הבמאי של "מפלצות בע'מ" ו"משפחת סימפסון".
האם זה באמת קורה, או שמישהו בהוליווד התחיל את המתיחות קצת מוקדם?
זה לגמרי לא נשמע כמו מתיחה.
מה שכן, אני חושב שזה יהיה הסרט הראשון המבוסס על כותרות הפתיחה של סרט אחר.
בקרוב -
הנשים הערומות מהצלליות של ג'יימס בונד בסרט משלהן!
נתת לי רעיון
כל הבחורות מסרטי בונד חוזרות מהקבר (או איפה שהן לא נמצאות) כדי לסגור איתו חשבון על כך שניצל אותן או גרם למותן וכו'.
בונד 24 – "Pussy Riot".
אתה לא מעודכן אה?
הפנתר עצמו כדמות מצוירת כיכב בלא מעט סדרות מצוירות ומשחקי מחשב. יש בהחלט לא מעט עלילות לשאוף מהן לסרט (המשחקים של הפנתר למשל היו משחקי קווסט מבוססי עלילה ואפילו עלילה טובה).
"לא מעודכן" בסדרה מצוירת בת 30 שנה לפחות?
אף אחד מאותם סדרות מצוירות ומשחקי מחשב לא היה, ככל הידוע לי, סרט.