כוכב הקופים: המלחמה
תגידו, לא אמור להיות קצת יותר באזז ל"כוכב הקופים: המלחמה"? אחרי שני סרטים שההסכמה היו שהם היו די מוצלחים, הסרט השלישי לא אמור לעורר עניין אצל… מישהו? הבמאי של הסרט הקודם חזר; אנדי סרקיס, השחקן המוביל בעולם בגילום קופים, כאן – ונדמה שלאף אחד לא אכפת מהסרט הזה.
כנראה שזאת תחושת המיחזור. כלומר יש משהו נחמד בכך שהסדרה שומרת על היגיון ומדרדרת את המצב אט-אט ולא "הנה זהו כל בני האדם מתו". אבל תכלס אנחנו צופים בקרב הזה כב במשך שלושה סרטים, הטריילר החדש לא מרגיש אפי ולא מחדש משהו שחשבתי שלא אראה כבר מהרגע שהכריזו על השם של הסרט (אנשים יורים על קופים, קופים יורים על אנשים), אבל וודי הארלסון צועק על קופים שהם "רגשיים מדי" זה נחמד.
סרט אימוג'י
כששמענו בהתחלה על "סרט אימוג'י" חשבנו שזה בדיחה. ואז ראינו את הטיזר הראשון וחשבנו שזה יהיה אסון נוראי. עכשיו יצא הטריילר הראשון ומסתבר שזה לא אסון נוראי ושזה לא בדיחה, זה פשוט "ראלף ההורס".
אוקיי, זה לא רק "ראלף ההורס". זה "ראלף ההורס" ו"סרט לגו" וטיפה "טרולים" וקצת בעצם כל סרט אנימציה שיצא בעשור האחרון. אני יודע שאין מה לצפות ממקוריות מסרט שמבוסס על אימוג'י, אבל הסרט הזה פשוט מרגיש כמו מיחזור חומרים של כל להיט אנימציה מהשנים האחרונות.
ברמה כזאת שאני מרגיש שראיתי את כל הסרט למרות שהטריילר לא מספיילר יותר מדי. הפרסומת הדחופה לגרון של "קנדי קראש" וההומור קקי של האימוג'י קקי (רגע, אימוג'י הולכים לשירותים? מה הם מוציאים? נתונים? מה לעזאזל קורה בסצנה הזאת, בעצם??) לא עוזרות לטריילר.אולי זה אשמתי – אחרי שסרטי אנימציה שהיו אמורים להיות גרועים כמו "סרט לגו" או "לגו באטמן" הפתיעו אותנו לטובה, ציפיתי כבר שלמרות שזה אמור להיות גרוע זה יהיה בעצם טוב. אולי אם עושים סרט לאימוג'י אז הוא כבר יהיה שווה משהו, כי מישהו שם בא עם קונספט מדליק. אבל לא, הפעם הטוויסט הוא שהסרט שנראה גרוע הוא באמת די גרוע.
הבמאים של "מיס סאנשיין הקטנה" הם לא במאים עסוקים יותר מדי – בלשון המעטה. רק עכשיו, יותר מעשור אחרי הסרט ההוא הם עושים סוף סוף סרט שלישי.
אפשר להגיד שהם לא בדיוק נחפזים ליצור סרטים, וחבל שכך. "מיס סאנשיין הקטנה" גרר חיקויי אינדי שניסו לעשות מה שהוא עשה ללא הצלחה ו"רובי ספארקס" היא אחת הקומדיות הרומנטיות והמדע בדיוניות הטובות ביותר שהקהל הרחב די התעלם מקיומן. ועכשיו יוצא טריילר לסרט החדש שנשמע שיש בו כל מה שצריך להיות: אמה סטון! סטיב קארל! הומור! פמניזם! הידד!
אבל אז הטריילר הזה לא הצליח לעניין אותי. זה הסגנון צילום המוזר? הדרמטיות-יתר? אולי עייפות כללית מאמה סטון (שככל הנראה אפשר כבר להכריז עליה כמועמדת הראשונה לפרס השחקנית באוסקר של שנה הבאה)? אני לא יודע, אבל משהו בטריילר הזה פשוט לא הצליח להלהיב אותי כמו שחשבתי שילהיב אותי. אבל אני עוד אופטימי – צמד הבמאים עוד לא אכזב אותי עדיין בעשור האחרון.
טירת הזכוכית
"טירת הזכוכית" הוא אחד הסרטים שציפיתי להם לשנה הקרובה. מדובר בפרוייקט החדש שמאחד בין ברי לארסון ודסטין קרטון, הכוכבת והבמאי של "בית זמני"/"טווח קצר 12" – סרט מדהים שמי שלא ראה הפסיד את הפריצה הגדולה של השחקנית. "בית זמני" היה מלא במורכבות וחום אנושי ולכן בלי לדעת כלום על סרטו הבא, ציפיתי לו. ועכשיו, אחרי הטריילר, אני קצת מתחרט.
זה נראה כמו קיטש. זה נראה כמו קיטש רע. זה נראה כמו גרסה לפלפית של "קפטן פנטסטיק", וכמו סרט שגורם להורים בלתי אחראיים ששמים את ילדיהם בסכנת רעב להיראות חמוד וגיחי גיחי. ובכן, הוציאו אותי מרשימת הציפיות של החרא הזה מהר. הסרט מבוסס על אוטוביוגרפיה ולפי הבנתי אין שום ייפוי של ההתעללות וכאן נראה לפתע ש..יש. נותר רק לקוות שזה רק הטריילר שמותיר את הרושם הרע, ושהסרט עצמו יהיה יותר טוב.
ולקינוח הנה הטריילר המלא הראשון לאוקג'ה ( או אוקג'יה? בכל מקרה – Okja). הוא נראה מרהיב ויש בו חזירי על וטילדה סווינטון. אין לי שום דבר יותר להגיד חוץ מ"תראו את זה, ואז כבר תראו לי את הסרט הזה"
אני לא מומחה גדול לחזירים, אבל החיה בטריילר לא דומה יותר לתוצאה של רומן בין פיל והיפופוטם?
שהם קרובי משפחה של החזיר.
(ל"ת)
היא נראית כמו דרקון מזל בלי שערות
(ל"ת)
וגם איזה ארנב נקלע באמצע.
(ל"ת)
קרב המינים המקורי
לא רק שהסרט הזה נראה מיותר בפני עצמו, הוא גם מבוסס אחד לאחד על דוקומנטרי די מוצלח באותו שם (שאף הוקרן בארץ בפסטיבל דוקאביב 2014). מומלץ לראות איך זה היה במציאות – אפילו הטריילר ממש דומה:
https://www.youtube.com/watch?v=4RsVYxjkrJ4
ולגבי סרט אימוג'י – נדמה לי שיותר מהכול הוא מנסה להיות חיקוי דווקא של "הקול בראש" (דמויות פנימיות שכל אחת מייצגת רגש אחר ואז כמה מהן יוצאות למסע בנבכי המוח / טלפון…).
לפני שנים רבות ראיתי בטלויזיה סרט על המשחק הזה
אני לא זוכרת ממנו המון, ויקיפדיה אומרת שיצא סרט טלויזיה בשנת 2001, אני תוהה אם זה הסרט או שהיה אחד קדום יותר (מבחינת זמנים זה מאוד גבולי, כמה שנים אחר כך כבר גרתי בבית ללא טלויזיה והפסקתי לזפזפ בשעות שיעמום)
הסרט שאני מדבר עליו הוא משנת 2014, אז לא מדובר באותו סרט:
http://www.docaviv.co.il/2014/films/%D7%9E%D7%9C%D7%97%D7%9E%D7%AA-%D7%94%D7%9E%D7%99%D7%A0%D7%99%D7%9D/
מצטערת שלא הבהרתי, הבנתי שזה לא אותו הסרט
ראיתי סרט עלילתי שעסק במשחק הזה, לא לגמרי בטוחה על שום מה ולמה דווקא המאורע הזה גורר מספיק הייפ כדי להיות מקור לכל כך הרבה סרטים עלילתיים.
טריילר קצת מוגזם. קרב המינים היה מכור
כיום די ברור שקרב המינים היה מכור.
לא יודע, נראה קצת לא שייך לתאר בפומפוזיות את השחקנית האמיצה,
כלמעשה היא ניצחה במשחק עם תוצאה שנסגרה מראש ע"י המאפיה.
האם יש לזה התייחסות בסרט? בהנחה שלא, כל הבסיס של האירוע מנותק מהמציאות.
(מדובר על המשחק השני שהיה מכור – במשחק הראשון ריגס הביס את הטניסאית בקלות)
לא "די ברור" בכלל
אבל בהחלט נראה מהטריילר שיש סיכוי שהסרט יתייחס לזה בצורה כלשהי: השוט הפותח מציג את ריגס כמכור להימורים וכמה שוטים שלו מניח הימורים על הקרב גם נמצאים בטריילר.
סרט עם סטיב קארל ואמה סטון, בלי ריאן גוסלינג?
זה ידרוש קצת הסתגלות..
וגם – טילדה סווינטון היא זיקית. ברמת מריל סטריפ, אולי מעבר.
מה שמעלה את השאלה מי היא/הוא הזיקית המשכנע/ת ביותר?
על מה אתה מדבר? הרבה אנשים מדברים על "כוכב הקופים: המלחמה"
אני רואה המון אנשים מתלהבים מזה ובצדק ברשתות החברתיות.
אם הסרט יהיה טוב כמו שמצפים ממנו, יש סיכוי לא רע ששני סרטי השנה יהיו בלוקבסטרים (זה ו"לוגאן").
אני מניח שזה תלוי באיזה חוגים ואנשים אתה מסתובב
אני למשל יודע כמעט בקושי שעוד מעט יוצא סרט חדש של 'כוכב הקופים'. יכול להיות שזה קשור לכך שלא מאוד התלהבתי מהסרט הקודם אז אני פחות מתעניין בסרט החדש.
How to talk to girls at parties
שלושה טייזרים ראשונים לסרט המבוסס על הסיפור הקצר של ניל גיימן. פורסמו באינסטגרם של הסופר, השחקנית והבמאי.
כאמור, לא קראתי את הספר
אז אני שופט רק את הטריילר. והטריילר נראה שהוא מייפה מאוד את חווית ההתבגרות הקשה ומציג אותה בצורה כזאת "חיחיחי איזה אבא טרולולו יש לי" כשהטון צריך להיות אחר, במקרה הזה.
OK, Ja
נראה נפלא, אבל מהטריילר נראה שלאחר הצפייה בסרט יהיה קשה להישאר אוכל בשר. התלבטויות, התלבטויות…
הטריילר של Okja נראה כל-כך מאכיל בכפית בגודל היפופוטם,
שאני תמה האם יישאר מקום לעלילה שם באמצע.
וואו, אוקג׳ה נראה מדהים!
אני עדיין די אמביוולנטית לגביי עניין הסרטים בנטפליקס. אני נהנית מהחוויה של צפייה בסרטים בקולנוע. בא לי שסרטים טובים יקבלו חשיפה משמעותית ולא יקברו כעוד סעיף בבליל תוכן אינסופי בתפריט של נטפליקס.
אבל זה מצוין שהם נותנים במה ומימון ליוצרים של תוכן מקורי, זה מעולה שכל העולם יכול לצפות בתוכן בו זמנית ובלי מתווכים מיותרים.
בתכלס התחושה שלי היא שעם מספיק סרטים מוצלחים בהפקת נטפליקס, הפרדיגמות הישנות יהיו חייבות להשתנות. כמו שהם הפכו לכוח משמעותי בתחום הסדרות, גם בקולנוע אי אפשר יהיה להתעלם מהם או להתייחס לסרטים שלהם כסוג ב׳.
אם כבר עסקינן ב-Netflix
יש המלצות לסרט טוב של נטפליקס?
ראיתי כמה סרטים שלהם והם לא משהו בלשון המעטה…
חיות ללא מדינה
(ל"ת)
דווקא חיות ללא מדינה קצת שעמם אותי.
אידריס אלבה היה הדבר היחיד שהחזיק אותי בסרט.
אני ממליץ בחום על HUSH (לא הפרק המופלא של באפי) שהוא מעין מותחן אימה מגניב לגמרי (ולא ארוך) של במאי האימה העולה מייק פלאנגן. הוא שייך לתת ז'אנר סרטי האימה של "אדם/קבוצת אנשים לכודה במקום מסוים" שהיה כל כך נפוץ ב-2016 (דרך קלוברפילד, מים לא שקטים, לא לנשום, חדר ומנוח בין היתר). אומנם נראה כי סרט זה הוא סוג של הפקת ביינים קטנים בין פרויקטים יותר גדולים שלו אבל הצילום והסאונד מעולים והגיבורה היא בין היותר סימפתיות שיצא לי לפגוש בסרטי אימה מהסוג הזה, מסוג הדמויות שאתה באמת רוצה שהם ינצחו ולא רק בגלל שהיא הדמות הראשית.
בנוסף יש מין מותחן-קומדיה שחורה אינדי שלא ראיתי אבל שמעתי עליו ביקורות טובות שקוראים לו I Don't Feel at Home in This World עם אלייז'ה ווד (שנהיה ממש שחקן נישה של אינדי אימה) ובבימוי של השחקן מייסון בלייר, הידוע בתור השחקן הראשי במותחן נקמה הנהדר של ג'רמי סולנייר "נקמה כחולה" (סליחה על הניימדרופינג).
עוד סרט שאני רוצה לראות הוא אינדי מד"ב עם רוברט רדפורד ורוני מארה בשם The discovery שביים צ'רלי מקדואל, שביים אינדי מד"ב שממש אהבתי the one i love, סרט מאד קטן אבל מתוחכם ומפתיע.
מעבר לזה בסוף החודש אמור לצאת הסרט War Machine (לא הסיידקיק של איירון מן) עם בראד פיט וטילדה סווינטון שנמצאת בכל מקום (במיוחד בנטפליקס בזמן האחרון) ומהבמאי של "ממלכת החיות", אז יש למה לצפות.
נכון!
"אני לא מרגישה בבית בעולם הזה יותר" (שזכה גם לדף סרט) הוא באמת סרט חמוד מאוד. אני עדיין מעדיף את "חיות ללא מדינה" על גביו, אבל אין ספק שהוא סרט חמוד מאוד שפשוט נבלע בתוך ים התוכן של נטפליקס.
the fury of a patient man
(ל"ת)
בעצם הוא לא של נטפליקס אבל
הוא זמין לצפייה בנטפליקס והוא מעולה
הולי שיט!
זה פול דנו!
זאק סניידר פורש מ"ליגת הצדק". ג'וס ווידון מחליף אותו.
זה קורה במציאות. מה שנשמע כמו מתיחה של אחד באפריל על תקן "טוב מכדי להיות אמיתי", ושבמצב נורמלי היה גורם לצווחות שמחה היסטריות ברחבי העולם, הוא בעצם תוצאה של טרגדיה: סניידר פורש משום שהבת שלו התאבדה לאחרונה.
http://www.hollywoodreporter.com/heat-vision/zack-snyder-steps-down-justice-league-deal-family-tragedy-1006455?facebook_20170522
"רכבת הרים רגשית" מתאר היטב את קריאת הכותרת הזאת.
אז כמו שכתבתי בדף הסרט - טרגדיה איומה.
בסופו של דבר למרות מה שאני מרגיש כלפי מה שזאק עשה ליקום DC זה מרגיש די קטן וחסר משמעות לנוכח הטרגדיה שהוא עבר ואי לכך מתוך כבוד אני לא מרגיש מסוגל אפילו לחשוב על מה כל זה אומר לגבי "ליגת הצדק" ומה יהיה איתו כי כרגע כל מה שאני מסוגל לחשוב זה על זה שליבי יוצא אל זאק ואני מאחל לו ולמשפחתו שרק יעברו את זה.
גם הבחירה בג'וס ווידון מפתיעה
לא חשבתי שהוא יקפוץ ישר לקלחת של גיבורי העל אחרי מה שעבר עליו במארוול.
זה גדול מדי בשביל לעשות את זה סתם כטובה אישית לחבר בצרה (בהנחה שהם חברים, אין לי מושג).
זה עסקה לא רעה מבחינתו.
ג'וס קיבל את תהילתו הראשונה מכך שהיה רופא תסריטים מוצלח. מאז הוא הוציא את באפי והפך לסופרסטאר ואז הגיע לשיא המקצועי שלו עם הנוקמים, הוציא את עידן אולטרון שגרם לו לעצור את הקריירה, עבר משבר פסיכולוגי בגלל טראמפ והיום הוא סוג של בדיחה.
מהבחינה הזאת, ליגת הצדק זה הימור די בטוח. היקום של דיסי הוא הרי קלאסטרפאק לכל דבר ועניין. האשם העיקרי בעיני כל מי שלא מקבל את ההחלטות שם הוא סניידר. ליגת הצדק גם כך נמצא עמוק בהפקה. אם הסרט יהיה כשלון, זה יהיה כשלון של סניידר. אם לעומת זאת יקרה הנס וליגת הצדק לא תהיה כשלון, זה סימן שמגע הקסם של ג'וס חזר. ליגת הצדק זאת בדיוק הנקודה שבה ג'וס יכול רק להרוויח.
נכון, רק שלא זו היתה הבעיה
העולם של גיבורי העל הוא עולם מאוד מאוד מלחיץ.
לוחות זמנים בלתי אפשריים, ציפיות בשמיים, ועבודה על המון גורמים במקביל.
ג'וס ווידון יצא מההפקה של עידן אולטרון שבוז ושרוף.
אז נכון שהוא גיק שמתאים לעולם גיבורי העל, אבל יותר הגיוני לחזור דווקא עם סרט שהיה אמור להיות צדדי ולכן יש עליו פחות לחץ (מצד המעריצים אבל בעיקר מצד ההפקה) ופתאום להפתיע את כולם (מי אמר באטגירל?). במקום זה הפרוייקט הראשון שאתה מוציא יהיה המקבילה הDCית של הסרט ששבר אותך בפעם הראשונה? זה באמת דורש עצבי ברזל.
אז אולי בDC אין קווין פייגי כזה שיושב לבמאים על הראש וחונק להם את הנשמה עד שיצא בדיוק הסרט שהוא רוצה שיצא, אבל עדיין. עצבי ברזל.
או אהבה מאד גדולה לקומיקס.
בטוח, רק שזה לא מספיק
קראתי קצת בינתיים (את הלינק שרד פיש שם קודם ועוד כמה מקומות), ועושה רושם שג'וס ווידון באמת הוזמן עוד קודם כדי לכתוב את הסצינות שזאק סניידר החליט שהן חסרות, אבל ברגע שהגיע שלב הצילומים וזאק סניידר הבין שהוא לא יכול לנסוע – זה היה כבר טבעי שג'וס ווידון יצלם אותן, בתור זה שכתב אותן בתאום עם סניידר.
אבל עדיין, עצבי ברזל…
ככל שאני מעכל את הנושא יותר
אני חושב שזאת הייתה תגובה מהבטן של ג'וס. הוא עבר עם סניידר על ההשלמות לליגת הצדק; הוא בוודאי ידע איך סניידר מתמודד עם הטרגדיה; וכשסניידר החליט שאינו יכול עוד והחליט לעזוב, מבחינת DC ג'וס היה המועמד המיידי (כי הוא כבר היה שם), ומבחינת ג'וס זה היה מחויבות אישית וחברית כלפי סניידר לעזור לפרויקט הגדול שלו. אני לא אופתע אם ג'וס החליט לקבל את הפרויקט מהבטן [במאמר מוסגר – כפי שהוא התנהל בחודשים האחרונים גם בנושאים אחרים] ולא עצר לחשוב על כך שהוא מכניס את עצמו לאולטרון חדש. ועכשיו הוא לא יכול לחזור בו.
אז כן, אני רואה שתי אפשריות קיצוניות עבור ג'וס – או שהוא יוצא מהסיפור הזה כאדם שהציל את DC ועזר לחבר בזמן טרגדיה, או שהכשלון הזה יהיה הקש שיהרוג סופית את קריירת הבימוי שלו ויחזיר אותו להיות רופא תסריטים ואורח כבוד בכנסים של באפי.
כן
ואני ממש ממש ממש מקווה שזה יהיה הראשון ולא השני.
אני מתגעגעת לווידון הישן והטוב…
יהרוג את קריירת הבימוי שלו?
אחרי ששני הסרטים שיצר עבור מרוול זכו להצלחה חסרת תקדים (גם אם השני אכזב חלק מהמעריצים), ואחרי שהפך לסחורה כל כך חמה שהמתחרה המרכזית של מרוול עושה הכל כדי לגנוב קצת ממגע הקסם שלו? ג'וס נמצא עכשיו בשיא הכח שלו. האמון של האולפנים בו גבוה מאי פעם,והפרוייקטים שהם מפקידים בידיו הם מהנכסים האסטרטגיים החשובים ביותר שלהם. אני לא רואה איך כשלון של סרט בו לכולם ברור שהשפעתו די זניחה יכול לפגוע בכל זה.
כי הדיון הוא לא על האם ג'וס ווידון הוא במאי טוב או לא
או האם הוא יודע ליצור סרטים מוצלחים.
הוא במאי טוב (בעיקר כשהוא מביים דברים שהוא כתב), והעולמות שהוא יצר היו עולמות מרתקים.
השאלה (כפי שאני רואה אותה) היא לא על איכות הסרטים של ג'וס ווידון, אלא על איכות החיים שלו. ועל העובדה שהפרוייקט האחרון שהוא היה בו גרם לו למשבר רגשי די פומבי שנראה שהיה לו קשה להתאושש ממנו, ולא בטוח שלקפוץ בחזרה על הסוס בדיק עם אותו סוג של פרוייקט זה הדבר הנכון. זה הכל.
לא, הוא כבר היה שם
ג'וס ווידון כבר נמצא "בסביבה" מכיוון שהוא עומד לביים סרט על באט-גירל ביקום של DC. זאת בהחלט היתה ידיעה מפתיעה בזמנו, אבל עכשיו כשהוא כבר שם, הבחירה בו כבמאי-מחליף ל"ליגת הצדק" נראית טבעית.
מבחינת DC? ברור!
לא הסברתי את עצמי נכון.
לא הופתעתי שהם רצו אותו.
הופתעתי שהוא הסכים…
מעניין אם עכשיו יתנו לג'וס את המשרה המלאה בבימוי "ליגת הצדק 2"...
(ל"ת)
חכה...
קודם שיראו מה קורה מבחינת ההכנסות ו/או הביקורות על JL הראשון…
לצערי רוב הסיכויים שגם אם jl יצליח - סניידר יעשה את jl2
בדומה לאקסמן שחזר לתחיה בסרט המוצלח ביותר בסדרה (פירסט קלאס), אך ברגע שהבמאי המקורי (סינגר) חזר לעניינים – השרביט חזר אליו.
אבל JL1 רשום על שמו של סניידר
ככה שאם הוא יצליח, למה "לצערך" זה יגרום להחזרה של סניידר לסרט ההמשך?
כי זה שהוא יצליח לא אומר שהוא יהיה טוב
(ל"ת)
!CAR BOTZ
מצטער, אבל הטריילר הפרודי הזה לגרסה רוסית של "רובוטריקים" עם טומי וויסו בתור נשיא ארה"ב מנצח את כל הטריילרים בפוסט הזה.
https://www.youtube.com/watch?v=BWTP3owrWik
טריילר ראשון ל"קאסלואניה" של נטפליקס, על פי סדרת המשחקים
מגניב לראות סדרת אנימציה עלילתית אקשנית למבוגרים בארה"ב. ביחד עם זה ו"סמוראי ג'ק" האם זהו סממן להתחלה של יותר סדרות כאלה באמריקה כמו ביפן? מאוד מקווה. המפיק של הסדרה אמר שסדרת האנימציה למבוגרים הבאה שהוא מתכנן לנטפליקס תהיה ריבוט מצויר של העונות הראשונות של הפאוור ריינג'רס מכל הדברים. נשמע דווקא מגניב.
https://youtu.be/iIMrFnl5NiA
שכחתי להזכיר
כותב הקומיקס המצוין וורן אליס הוא התסריטאי הראשי של הסדרה.
מעניין!
גם הורכז לא מזמן שהם עומדים לעשות עיבוד ל"The Witcher", אבל בלייב אקשן.
בהתחשב בהיסטוריה של נטפליקס, אפשר להיות אופטימיים שהם עומדים לשבור את קללת העיבודים הקולנועיים למשחקי מחשב.
זה שונה עם הוויצ׳ר.
הספרים היו שם הרבה לפני המשחקים ואפילו היה סרט פולני דל תקציב.
המשחקים הם פריקוול לספרים. באיזה תקופה תתרחש הסדרה? מי יודע. אבל מה שבטוח זה שיש להם המון חומר לעבוד איתו.
הפוך, הספרים הם פריקוולים למשחקים
זאת אומרת המשחקים הם המשך לספרים.
okja ניראה מהמם
okja ניראה שהוא לוקח את "ענק/ שד ירושלמי/ דרקון/ פיה/חתולפלצת פוגש במקרה ילד/ה וביחד הם בורחים ממאנשים בחליפה" רק שהפעם ניראה שהוא מבוצע בכשרון, של טילדה סווינסון וג'ון הון.
לא ראיתי את אבוללה
אבל לא נראה לי שזה הוגן להשוות אותו לסרט החדש של בונג ג'ון הו
הפרויקט הבא של ניל בלומקאמפ
אחרי ש-"מחוז 9" הביא לו תהילת-עולם ו-"אלסיום" ו-"צ'אפי" הביאו לו שריקות בוז (לא ממש מוצדקות במקרה הראשון לטעמי, לא ראיתי את השני) ואחרי שסרט הנוסע השמיני שלו לא נראה כאילו הוא הולך לצאת לפועל, בלומקאמפ חוזר לשורשים שלו כבמאי סרטים קצרים ("מחוז 9" התחיל בתור סרט קצר, למי ששכח), עם סדרה של סרטים כאלה שתהיה זמינה ב-Steam. כן, ערוץ ההפצה למשחקי PC. פירוט וטיזר:
http://io9.gizmodo.com/neill-blomkamps-next-project-teases-new-horrors-and-an-1795637232
אגב סרטים קצרים של בלומקאמפ, פרסמתי לא מזמן הודעה בנושא אבל שווה לחזור על זה: לאחרונה הוא ביים סרטון בסדרת הסרטים המחודשת על הנהג הנועז של BMW התסריט דפוק לגמרי, אבל האקשן משובח:
https://www.youtube.com/watch?v=jzUFCQ-P1Zg
אליסיום הוא הפחות טוב מהשלושה
וזה אומר הרבה דברים טובים על ניל בלומקאמפ, יהיה מאוד מצער אם לא יביים עוד סרטים באורך מלא.
יש לסרטים שלו מראה וגישה מאוד מאוד מובהקים ומובחנים, ואפילו שהפרסומת הזו קצת יותר נקייה מהסרטים שלו, זה ברור שזה שלו. הבעיה שלו זו ההזרקה של הקיטץ' לתוך העלילה- במחוז 9 לא היה הרבה קיטץ' וזה עבד הכי טוב, באליסיום היה יותר מידי (ברצינות?! העבריין הגוסס שהסכים להכניס מחשב למח שלו כדי לשרוד פתאום מוכן להקריב את חייו בשביל ילדה של מישהי שהיתה חברה שלו בגיל 7?!)
עוד חסרון שמתחיל להיות מורגש זו החזרתיות: בפרסומת זה עוד בסדר, אבל האקשן והקרבות מתחילים להראות קצת דומים מידי בין הסרטים.
אני מקווה שהוא יתחבר עם תסריטאי כלשהו שילטש את הרעיונות שלו ברמת העלילה, בלי לפגוע ברעיונות הגרעיניים שהם טובים.
החלק הראשון יצא
זמין לצפיה ב-Youtube או ב-Steam
סופ"ש בקופות
השבוע היה ממוריאל דיי, ולכן סופ"ש ארוך (שישי עד שני).
'שודדי הקריביים' הכניס בארבעת הימים האלה 78 מיליון דולר. לא מפתיע כי הציפיות היו באיזור ה-80, אבל עדיין מאכזב ביחס לשאר הסרטים בסדרה. בשנה שעברה 'אקס-מן: אפוקליפסה' פתח עם סכום דומה בסופ"ש של ממוריאל דיי, וההכנסות שלו נעצרו על 155 מיליון. אחרי ש'שודדי הקריביים' הרביעי היה הראשון בסדרה שלא עבר את ה-300 מיליון, נראה שהסרט הנוכחי יהיה הראשון שלא יעבור את ה-200.
גם 'משמר המפרץ' יצא השבוע, ואפילו האריך עוד יותר את הסופ"ש ויצא כבר בחמישי. אבל סופ"ש פתיחה של 5 ימים לא עזר לו, והוא הכניס רק 27 מיליון. לא שציפו ממנו להתחרות בשודדי הקריביים, אבל פתיחה של 30-40 נראתה סבירה.
'שומרי הגלקסיה 2', בסופ"ש הרביעי שלו, הכניס 27 מיליון, הגיע ל-340 מיליון ועבר את הסרט הראשון.
ואי שם בהמשך הטבלה 'היפה והחיה' הכניס עוד 2 מיליון, והפך לסרט השמיני בהיסטוריה שעובר את ה-500 מיליון.