נטפליקס. הו, נטפליקס. מילת הקסם שהופכת סדרי עולם באמריקה, אבל נשארת בלתי מושגת עבורנו (כלומר, לא לגמרי. עם קצת שיפצור אפשר להשתמש בנטפליקס גם בארץ, אבל זה לא נפוץ ולכן לא משפיע באותה המידה).
נטפליקס, שהיתה פעם שירות השכרת סרטי DVD בדואר, הפכה לשירות הזרמת הסרטים הגדול בעולם – ולא הסתפקה בזה. בשנים האחרונות נטפילקס שינתה את האופן שבו אנשים חושבים על טלויזיה ועל צפיה בטלויזיה: עכשיו זה נורמלי לראות סדרות טלויזיה (כמו "בית הקלפים") מהשורה הראשונה שיוצאות ישר ל-VOD, עונה שלמה בכל פעם, בלי לטרוח לעבור את התהליך של שידור שבועי בטלויזיה בערוץ כלשהו או בשעה כלשהי. (כן כן, ילדים יקרים, כשהוריכם רצו לראות את הפרק הבא בסדרה כלשהי, הם היו צריכים לחכות שבוע שלם – ואז לזכור לשבת מול הטלויזיה ביום מסוים, בשעה מסוימת, ולקוות שלא תהיה בדיוק הפסקת חשמל ושההורים לא יגיעו לבקר ושהתינוק לא יבכה). עכשיו, נטפליקס מנסה לשנות גם את הקולנוע באותה הצורה – להביא למצב שבו סרטים, ולא רק סרטים זרים או ארט-האוס או דברים מוזרים כאלה אלא סרטי A, בלוקבאסטרים עם כוכבים גדולים, יוכלו להגיע למסך המחשב והטלויזיה דרך סטרימינג, באופן חוקי, בלי לעשות שום עצירה בבתי הקולנוע בדרך, ובלי שזה ייראה מוזר לאף אחד.
בתור התחלה, הם קנו את הזכויות לסרט ההמשך ל"נמר, דרקון", והכריזו שהוא יופץ בו-זמנית בנטפליקס, על מסכים שגודלם נמדד באינצ'ים, ובאיימקס, על מסכים שגודלם נמדד בקומות – אבל לא על שום מסך בגדלי הביניים. כלומר, הסרט לא יוקרן בבתי קולנוע סטנדרטיים.
(אה, כן, יש סרט המשך ל"נמר, דרקון". קוראים לו "Crouching Tiger, Hidden Dragon: The Green Legend", משתתפת בו מישל יאו – שכיכבה גם בסרט המקורי – ומביים אותו יואן וו-פינג, כוריאוגרף לחימה אגדי, אבל בתור במאי הוא לא בדיוק אנג לי. הסרט ייצא ב-2015).
צעד חשוב יותר בדרך להורדת הסרטים אל ההורדה: נטפליקס החתימו על חוזה בלעדי של ארבעה סרטים את אדם סנדלר. בהנחה שהכל יתנהל כמתוכנן, ארבעה סרטים של אדם סנדלר (לפחות) לא ייצאו לקולנוע, אלא ישוחררו ישר לנטפליקס.
וואו, אלה החדשות הכי טובות ששמעתי כבר המון זמן.
זה הרי מושלם: נטפליקס מקבלים לגיטימיות בדמות "כוכב" שעד לא מזמן עשה סרטים שמכניסים הרבה כסף (עכשיו קצת פחות). ואני מקבל פטור מצפיה בסרטים של סנדלר, כי הם לא מוקרנים בקולנוע! גאוני! נפלאות הטכנולוגיה! כמובן, זה מגיע עם החשש שמא נטפליקס יתחילו עכשיו לעשות עסקים עם שחקנים ויוצרים שמעניינים אותי יותר מאדם סנדלר (כלומר, כולם), ועל הסרטים שלהם יהיה לי יותר חבל לוותר.
ראויה לציון לא פחות התגובה של אדם סנדלר לעניין. בידיעות הרשמיות (זה התחיל ב-Deadline), במקום שבו הצד השני של העיסקה בדרך כלל אומר "אני כה שמח לעבוד ביחד עם בלה בלה בלה", מופיע הציטוט הבא של סנדלר:
When these fine people came to me with an offer to make four movies for them, I immediately said yes for one reason and one reason only: Netflix rhymes with ‘wet chicks.’
זה לא מגיע מפייק אדם סנדלר, זאת התגובה רשמית של האדם עצמו, שככל הנראה חתם ואישר לשחרר אותה לציבור.
אני כל כך שמח לקבל פטור מהסרטים שלו.
לעזאזל, זה לא היה קצר בכלל! טוב, הלאה, לעוד כמה קצרים אבל אולי לא כל כך:
"מכסחי השדים 3" הוא נושא שאני לא נוגע בו בדרך כלל, כי כל הזמן מדברים על תסריטים תיאורטיים ופרויקטים בדרך ובסוף לא קורה כלום. בפעם היחידה שבה התפתיתי לעסוק בו, במרץ השנה, זה היה בעקבות השמועה שכריס מילר ופיל לורד עומדים לביים את הסרט. ואז גם השמועה הזאת התפוגגה כלא היתה.
ובכל זאת, הנה זה שוב. שמועה נוספת שהתחילה להסתובב בקיץ דיברה על סרט "מכסחי השדים" חדש שבו כל המכסחים הן מכסחות, בכיכובן של כמה קומיקאיות. מתברר שהיא היתה נכונה: פול פייג, הבמאי של "מסיבת רווקות" ו"עצבניות אש" אישר שהוא קיבל לידיו את הסרט, כותב את התסריט לצד קייטי דיפולד, התסריטאית של "עצבניות אש", ואמור גם לביים אותו. מכאן ועד שאפשר יהיה לשלם מחיר מופקע על פופקורן כדי לבלוס אותו בזמן צפיה בסרט יש מרחק גדול, וכמו כל הניסיונות הקודמים להרים "מכסחי השדים" חדש, גם זה יכול ליפול. אבל זאת יותר מסתם שמועה או ספקולציה – אנשים באמת מנסים לגרום לזה לקרות.
וזה… לא רעיון כל כך רע.
בשלב ראשון, נחמד לראות את ההכרה בכך שסרטים עם נשים בתפקיד הראשי הם דבר שיכול לקרות, והעולם לא מתפוצץ – וכל מה שהיה צריך כדי שהוליווד תבין את זה הוא כמה סרטים שיכניסו יותר ממיליארד דולר! קצב ההבנה הזה דומה להכרה בכך שאולי ההתחממות הגלובלית היא דבר שבאמת קורה אחרי שהים מציף לך את הבית, ואתה גר בקומה השלישית. מצד שני, הרעיון "אותו הדבר, אבל עם נשים!" נשמע כמו גימיק (בפרק הבאה: מכסחי השדים מבוצע על ידי כלבי ים!). פייג מודע לזה היטב ומבהיר כבר עכשיו, בראיון, שהוא רוצה לעשות סרט עם קומיקאיות פשוט כי זה מה שהוא אוהב לעשות – וזה די אמין, מכיוון שזה כל מה שהוא עשה עד היום. הוא גם אומר שהוא רוצה שהסרט יהיה גם מפחיד, ולא רק מצחיק – קול, בהחלט חשיבה בכיוון הנכון – ושהסרט יהיה ריבוט ולא המשך. כלומר, זה בכלל לא יהיה "מכסחי השדים 3", אלא סרט אחר שלא באמת קשור אליו. אבל כנראה יהיו בו שדים. וכיסוחים.
זה עדיין אחד הרעיונות הפחות גרועים לסרט "מכסחי השדים" חדש ששמעתי.
ירושלמים, יש לכם קולנוע חדש! רשת אורלנדו – עם שלושה סניפים, זאת עכשיו בהחלט רשת – פתחה בית קולנוע חדש, בבית שמואל, והוא פועל שבעה ימים בשבוע, במקרה שתהיתם. החיסרון העיקרי של קולנוע אורלנדו הוא שהוא מקרין בעיקר סרטים של אורלנדו: לא סרטים רעים, אבל סרטים שמבינים לנפשו של צופה הקולנוע הישראלי הממוצע ומכוונים ישר אליו. צופה הקולנוע הישראלי הממוצע הוא אישה בת 65, והיא אוהבת סרטים צרפתיים על חברות וסרטים סיניים על אבות ובנים. אז נכון לעכשיו אפשר לראות בקולנוע החדש את "פארטי גירל", "הזמיר" ו"המועדון של ג'ימי". אז אם הכוונה היא לפתוח את בילוי ליל שישי עם סרט ואז לצאת לקרוע את העיר, זה עדיין לא לגמרי פתרון הולם.
(יש לציין שבלוח ההקרנות של אורלנדו ירושלים נמצא גם "הרוח העולה". וזה אחלה. אם עוד לא ראיתם אותו – בהחלט שווה לצפות בו על מסך גדול. הבעיה היחידה: הסרט מוקרן אך ורק ב-11 בבוקר. אתם יודעים, משהו בשביל הילדים. אני לא בטוח שבאורלנדו באמת צופים בסרטים של עצמם).
כפי שכבר ציינתי בסרטון העוסק בעובדה העצובה ש"סרט המבוסס על טטריס" הוא כבר לא בדיחה, יש סרט "אנגרי בירדס". שוב, לא בדיחה, אלא משהו שקורה באמת וייצא ביולי 2016. לאחרונה פורסמו גם שמות השחקנים: ג'ייסון סודייקיס, מיה רודולף, ביל היידר, פיטר דינקלג', ג'וש גד ועוד כמה. פורסמה גם תמונה ראשונה מתוך הסרט. הרעיון להפוך את המשחק לסרט היה מאז ומתמיד, נאמר, מאתגר (למעשה הניסוח שהייתי בוחר בו הוא "אידיוטי", אבל נניח לזה) – ואחת הסיבות היא עיצוב הדמויות. ה"ציפורים" המקוריות הן לא הרבה יותר מכדורים עם מקור. אין להן אפילו כנפיים, שלא להזכיר גפיים אחרות. איך הופכים אותן לדמויות שייראו הגיוני בהקשר של סרט שלם, שיוכלו לעשות דברים מלבד לשגר את עצמן מתוך רוגטקות, ועדיין ישמרו על מספיק דמיון לעיצוב המקורי? מתברר שהתשובה היא: פשוט להדביק לכדורים האלה כנפיים/ידיים זעירות ורגליים. האם כשנראה את הציפור האדומה, לדוגמה, עפה, היא תנופף מהר מאוד בזרועות האדומות הזעירות האלה? זה נשמע מגוחך, אבל כאמור, עדיין מגוחך פחות מסרט המבוסס על טטריס.
ואם כבר אנחנו עוסקים במחלקת דברים שלא חשבתם שיכולים להפוך לסרטים אבל הופכים לסרטים בכל זאת, העסק הזה עלה לשלב הבא. "סרט לגו" הוא כבר עובדה, ונגד כל הסיכויים הוא היה אפילו סרט חביב (ומצליח) מאוד. עכשיו, אחת הדמויות הפופולריות מתוך הסרט הזה מקבלת סרט משלה: באטמן. לגו באטמן. הולך להיות סרט על לגו באטמן. [THR]
טוב, זה לא סרט הספין-אוף הראשון אי פעם, וגם לא הסרט הראשון אי פעם המבוסס על מותג של צעצועים, אבל אני כמעט בטוח שזה הסרט הראשון אי פעם שהוא ספין-אוף מתוך סרט המבוסס על מותג צעצועים ובו-זמנית מבוסס על מותג ידוע אחר. לגו באטמן, שאותו דובב וויל ארנט (שיחזור גם לסרט הספין-אוף), היה דמות מצוינת – אבל הוא היה דמות מצוינת כדמות משנה. הוא היה מצחיק מאוד בזמן המסך המוגבל שהוא קיבל. לנסות להפוך את הפארודיה החביבה הזאת לסרט באורך מלא עלול לגרום למקרה קשה של תסמונת ג'ק ספארו: מנת יתר של דמות מגניבה הופכת אותה בהכרח למגניבה פחות. ועדיין, זה פחות מגוחך מסרט על טטריס.
ועוד בתחום של דברים שחוזרים: בוראייטי התפרסמה ידיעה על בילי קריסטל שעובד על איזה פרויקט בשביל חברת ג'ים הנסון או משהו. בלה בלה בלה, דברים, קריסטל, מפלצות בע"מ, דברים, ואיפשהו בפסקה האחרונה מוזכר בשליש משפט שהחברה עובדת על המשך ל"לבירינת".
מה? המשך ל"לבירינת"?!
זהו. בכך מסתכם המידע שבידינו כרגע. שום מושג איזה מין סרט זה, או עד כמה הוא קרוב למימוש. רק זרקו את הרעיון הזה, המשך ללבירינת, והלכו הביתה. בום.
טווין פיקס חוזרת, אחרי 25 שנה. טכנית זה לא קשור לקולנוע, אבל מה ההבדל כבר. ממילא את הכל רואים בנטפליקס.
משפט על זה שאין יותר בהוליווד רעיונות מקוריים
חוץ מזה, קראתי בוואלה שרכשו את הזכויות לסרט על מלחמת ששת הימים, זה משהו רציני? קשה לי להאמין שאולפן גדול יגע בנושא הזה
ממי? מיעל דיין?
(ל"ת)
מצטרף לשאלה.
(ל"ת)
הם יבססו את הסרט על פי ספר של סטיבן פרספילד
וממנו הם רכשו את הזכויות.
זה ספר על המלחמה
http://deadline.com/2014/10/israel-six-day-war-movie-848735/
וכמובן בהוליווד לא באמת יעבדו את הספר אלא:
אם תהיה מלחמה בעזה באותה שנה
זה יועיל או יפגע בסרט הזה?
"אם"
(ל"ת)
"אם" זה טוב
(ל"ת)
לא, זה מבוסס על ספרו של סטיב פרספילד
"The Lion’s Gate: On The Front Lines Of The Six Day War".
זו בשורה מצויינת. ששת הימים, כידוע, היא רק המערכה השניה של מלחמת סיני.
ואני ממליץ בחום לקוני התסריטים בהוליווד, אחרי שהם יסיימו עם ששת הימים, למהר ולקנות את הזכויות לספרו של ההיסטוריון י. הנקין על מלחמת סיני, שעתיד לצאת בקרוב באנגלית. הוליווד: בהרבה כסף, אם אתם יודעים מה טוב לכם!
משהו אומר לי שזו ההתחלה
של היקום המשותף של מלחמות ישראל.
העיצוב של הציפור הצהובה דווקא לא רע
(ל"ת)
אבל אם הם איבדו את היחוד שלהם
והם סתם ציפורים אז זה יהיה כמו ריו 3.
שילוב של בנץ ובננה לדעתי
לא שיש לי משהו נגד זה, את בנץ אני מחבבת וגם נגד בננות אין לי שום דבר כל עוד אני לא חייבת לאכול אותן.
יותר מפריע לי שהציפורים נראות פרוותיות כאלו ולא מנוצות, ובאופן כללי מוזר לי שעושים עכשיו סרט על משחק שההייפ שלו נשחק מזמן.
בנץ עצמו הוא שילוב של בנץ ובננה
זה רק אני שרואה בבנץ בננה מדברת?
תנו לי הגדרה טובה יותר לבנץ מאשר בננה
הוא נראה כמו וודי וודפקר.
(ל"ת)
פה הייתה אמורה להיות הודעה מתפלאת על כך שכוכב שעדיין מכניס עשרות מליונים לכל סרט
מוכן להתחייב לשירות סטרימינג אליטיסטי יחסית, שספק אם יכול לשלם את המליונים האלו. אבל אז גיליתי משהו נוראי הרבה יותר מההכנסות של "ג'ק וגיל" בצפון אמריקה – המוג'ו נעלם!
IMDB בלעו, כך נראה, את box office mojo, ושאלות בסיסיות לויכוחי עינדג כמו "מה המשקל האופטימלי, מבחינת הכנסות בדולרים, של סת' רוגן (בחישוב אינפלציוני)" ישארו אולי לנצח ללא מענה! כרגע כל הפניה ל-box office mojo מפנה לטבלה בודדת ועצובה של us top box office.
אתה יכול להירגע,
Box Office Mojo ירדו לתחזוקה, אז הם מעבירים ל-IMDB כרגע.
בהקשר חלקי בלבד
לפני יומיים ראיתי את הפרק הראשון של הענה השלישית ל החץ הירוק.
באמצע הפרק אשתי מבחינה בשחקן חדש שמוכר לה ואומת "היי זה קפטיין אמריקה או איזה דביל אחר שלך"
אני עונה שהוא באמת מוכר, ו"חכי רגע אני עוצר לבדוק באיי אם דביל". לקח לי כמה שניות להבין למה היא צוחקת.
אה, זה היה ברדון רות' שירד מסופרמן לדמות שולית ביותר שבסוף תהפוך ל(חפשו בגוגל).
...כנראה?
למיטב הבנתי עוד לא הגיעה אף הצהרה רשמית בעניין מצד בוקסאופיסמוג'ו או ימדב, וזה מוזר, לאור התקפי הלב שהיעלמות האתר גרמה ;היום לכל כך הרבה אנשים.
יכול להיות...
בינתיים רצה " rel="nofollow">תמונה של צילום מסך מהאתר אתמול בלילה שאומר שהאתר יורד לתחזוקה.
אבל אולי זה מפוברק, לא יודע.
לא מפוברק, ראיתי את זה בעצמי.
לא חושב שיש לזה משמעות כלשהי לגבי מה שקרה או לא קרה לאתר.
בכל אופן, יש כבר כמה אתרים שהעלו כתבות עם כותרות של "ימד"ב סגרו את בוקסאופיסמוג'ו!" בלי שזה יהיה מבוסס על כלום. אפסים.
אין כמעט ספק שהשירות שבוקס אופיס מוג'ו נתן ישאר
וכיוון שהאתר שייך לימד"ב, אין סיבה שלא להטמיע אותו לחלוטין בתוך ימד"ב. השאלה העיקרית היא האם הוא יהפוך לשירות בתשלום. מידע ברמת הפירוט שניתן היה לקבל באתר הזה הוא מסוג הדברים שימד"ב בהחלט יכולים להרוויח עליו כסף.
הבעיה היא שימד"ב מעוצב באופן קטסטרופלי.
לתת את השירות של בוקס אופיס מוג'ו בתשלום – זה הגיוני. לחרבש אותו בימד"בית – זה כבר פשוט יהפוך אותו לבלתי שמיש.
אפשר לצאת מהמקלטים, האתר חזר
אם הרעיון היה לבדוק עד כמה אנשים יתגעגעו לאתר אם הוא יעלם, הניסוי הצליח מעבר לכל שיעור.
עכשיו, האם TheWrap ודומיהם, שמיהרו להכריז על סגירת האתר, יסבלו מהשלכות כלשהן על כך שפרסמו ידיעות שגויות ללא כל ביסוס? נה.
עשרה ימים אחרי, עדיין לא ברור מה קרה שם.
העורך של בוקס אופיס מוג'ו התייחס לתקופה שבה האתר לא היה זמין בכך שאמר שהוא לא מתכוון לענות על שאלות בנוגע לתקופה שבה האתר לא היה זמין.
http://www.thewrap.com/box-office-mojo-editor-says-of-mystery-disappearance-no-questions-please/
עכשיו אתה אומר?
ההרצאה שלי על רימייקים לאייקון כבר כתובה!
(וכוללת, אגב, לפחות תודה אחת לעין הדג)
פחחחח.
ההרצאה שלך ביום שני. אפשר לעשות עוד המון שכתובים עד אז. יש שמועות עיקשות שגם להרצאות שמתקיימות מחר עוד אפשר לעשות שכתובים.
הוריקן אייקון מהנה לכולם!
מצטער להרוס את החגיגה
אבל אני די בטוח שכמו שבית הקלפים הוקרנה בטלוויזיה במדינות שאין בהן את נטפליקס, יקרינו את הסרטים של סנדלר בקולנוע.
בארה"ב מן הסתם זה לא יוקרן בקולנוע (אחרת זה יהיה תקדים של ממש)
במדינות אחרות זה יכול בהחלט להיות מוקרן (כמו "חיי עם ליברצ'ה" שהוקרן בקולנועים רק מחוץ לארה"ב ).
אבל מי יודע, אולי נטפליקס יחליטו לקחת את הכישרון המבוזבז של סנדלר, ינתקו אותו מהשילוב הזוועתי של דניס דוגן ו"האפי מדיסון", ויעשו איתו לשם שינוי משהו מעניין.
בערך תקדים
הפצה בו זמנית לקולנוע ולשירות סטרימינג\און-דימנד היא משהו שקורה לא מעט בשנים האחרונות (למשל התמוטטות, עסקה מגונה ורכבת הקרח). החידוש כאן כפול – גם הכניסה של כוכב בסדר גודל כזה וגם העובדה שנטפליקס שותפים להפקת הסרטים מהיום הראשון.
אין מניעה שהסרטים סנדלר ייצאו גם לקולנוע אבל זה לא המיקוד שלהם, ולאור ההתנגדות של בעלי רשתות הקולנוע הגדולים למהלכים האלו, קשה להאמין שתהיה להם הפצה רחבה בכל מקרה.
לדעתי יש מניעה
כשנטפליקס מדברים על עסק בלעדי עם אדם סנדלר הם מתכוונים בלעדי. כל הכוונה היא שהסרטים האלה *לא* יהיו בקולנוע. מעריץ של אדם סנדלר? רוצה לראות את הסרט החדש שלו? קח נטפליקס.
צודק
ואני טועה. כך אומר במפורש מנהל התוכן של נטפליקס:
You talk about exclusivity. Is there any possibility you’ll offer these movies to theaters day-and-date?
You shouldn’t expect that they will be released theatrically at all.
בריאיון הוא מרחיב יותר על הגישה של נטפליקס לסנדלר, לסרטים שהוזכרו ולקולנוע בכלל:
http://www.hollywoodreporter.com/news/netflixs-ted-sarandos-explains-adam-737840
או שהם יעלו ב- VOD בארצות אחרות
ומאוחר יותר גם ישודרו בערוצים רגילים בטלוויזיה במדינות שיקנו את הזכויות עבר לים.
אבל
זה לא אומר שהם מנטרלים פה לגמרי את השוק העולמי?
(נטפליקס קיים רק בארה"ב, נכון? אם אני לא טועה זה לא רק ישראל שמפרגת מאחור בתחום הזה)
כן, התכוונתי שהם לא יוקרנו בקולנוע בארה"ב
(או במקומות אחרים שבהם יש נטפליקס). זה לא אומר שהם לא יוקרנו בקולנוע במקומות אחרים, כמו ש-varagor כתב. תנו לי לשגות באשליות כל עוד אפשר. Ignorance is Bliss.
אולי, אם תתפלל ממש טוב,
עד אז יביאו את נטפליקס החוקי לארץ.
כמו שהביאו לכאן אינטרנט 100 מגה?
(ל"ת)
הביאו, אבל בדרך גבו 30% מס חברות ו-18% מע"מ, ומהשאר ארנונה.
נשאר 5 מגה.
אל דאגה
עם קצת מזל "הנייטרליות רשת" תתבסס בארה"ב ואז אף אחד לא יהנה מנטפליקס
צודק
ואני טועה, כמו שמסביר מנהל התוכן של נטפליקס בריאיון מעניין להוליווד ריפורטר.
סוף סוף הגיע פוסט "קצרצרים" ואני יכול לציין שליאיר רווה יש תוכנית רדיו שבועית ב"הקצה" כבר קרוב לחודשיים.
תכנית ראשונה
תוכנית אחרונה עד עכשיו
בשבוע הבא הוא מתכוון לשדר ישירות מפסטיבל חיפה.
לשאר התוכניות אפשר להגיע דרך תפריט ה-shows ותיקיית "סינמסקופ".
לגו באטמן
תקנו אותי אם אני טועה אבל כבר יצא בעבר סרט לגו בכיכובו של באטמן. זה היה עוד לפני סרט הלגו המפורסם וזו לא היתה קומדיה.
כצפוי, מתברר שהמצב של ההמשך ל"לבירינת" הוא "לא באמת קורה"
http://insidemovies.ew.com/2014/10/10/labyrinth-sequel/
*אנחה*
טוב, מהיום אני סיימתי להכפיש את פול פיג. לא שדעתי השתנתה, חלילה, אני עדיין חושב ש"מסיבת רווקות" הוא סרט *הכניסו כאן כל שם תואר שלילי שאי פעם היה ויהיה* ו"עצבניות אש" הוא סתם סרט גרוע ולא מצחיק, אבל נראה לי שכבר הבעתי את זה לא מעט פעמים ואני חושד זה מתחיל אולי לעצבן פה אנשים. אז זהו, אני מפסיק. הזהרתי מספיק פעמים, כל מי שמתקרב לסרט של פול פיג יכול להאשים רק את עצמו. אני לגמרי בעד סרטים עם female leads, זה מבורך, אבל אני מעדיף שהם גם יהיו סרטים טובים ושגם באמת יצחיקו (במידה והם קומדיות). האמת שלא יצא לי לראות את "מכסחי השדים" המקורי, אבל אם צריך לבחור בין גרסה של פול פיג לכזאת עם אריות ים, אני הולך על האחרונה. That is all.
מזל טוב לירושלמים, I guess? ראיתי רק איזה שניים-שלושה סרטים בירושלים, ואחד מהם היה הסרט היחיד בקולנוע אי פעם שיצאתי ממנו באמצע, אז אין לי ממש זכרונות נעימים משם. אבל היי, כמה שיותר אפשרויות לראות סרטים, יותר טוב. אגב, ה"גלובוס" בקניון הגדול בפ"ת נפתח כבר? הייתי שם רק פעמים בודדות בחודשים האחרונים וזה עדיין היה סגור. מישהו יודע אם זה כבר פתוח לקהל? ואם כן, איך הוא?
ניחוש פרוע על בסיס התמונה בלבד – פיטר דינקלג' ידבב את הציפור האדומה.
פורסמו דמויות הקומיקס שירכיבו את "חוליית המתאבדים" בסרט העתידי שאולי יביים אותו דייויד אייר. בואו נראה…לא מכיר אותו, לא אותו, לא אותה, לא אותה…הו, דדשוט! את דדשוט אני מכיר. כן, אני ממש מצפה לזה…
(אגב, אפרופו קומיקס, ידעתם של DC יש דמות בשם 'קפטן נאצי'? קפטן נאצי! לעזאזל, למה הוא של DC? הוא נשמע כמו הארכי-נבל המושלם של קפטן אמריקה!)
מתוך סקרנות
מהו הסרט היחיד ממנו יצאת באמצע?
משהו איטלקי, נראה לי "טעם החיים" קראו לזה
הייתי עם המשפחה בסופ"ש בירושלים, והיה ערב אחד שאני ואבא שלי רצינו לראות סרט ולא היה שום דבר שנראה מעניין במיוחד אז סתם בחרנו בזה. אחרי משהו כמו שעה בערך (זה נראה הרבה, הרבה יותר) שנינו הסכמנו שזה משעמם וכנראה לא הולך לשום מקום אז פשוט קמנו ועזבנו.
wrong!
ג'ייסון סודקיס ידובב אותה.
פיטר מדובב את ה-Mighty Eagle – (בול, כמו כפפה ליד)…
ל-DC יש קבוצת נבלים נאצי-theme.
הקפטן הוא רק אחד מחברי הרייך הרביעי…
http://dc.wikia.com/wiki/Fourth_Reich
די חבל לי עם סנדלר למען האמת.
חוזה של 4 סרטים עם נטפליקס נשמע כמו משהו שרק ייתן לו עוד יותר תמריץ לעשות את סרטי החפיף שלו. זה מעצבן, כי לפני כמה ימים, כשראיתי לראשונה (חור בהשכלה?) את "אל תתעסקו עם הזוהאן", קלטתי כשהוא מחליט להשקיע (וזה כנראה הסרט היחיד שהוא השקיע בו) – יש לו יציאות מעולות. מצד שני, יכול להיות שזה לא בגללו אלא בגלל שהמפיק מאחורי הסרט הוא ג'אד אפאטו, ואולי ככה אפשר להסביר למה מדובר בסרט שאני רציני לגמרי כשאני מדבר עליו עם רמת הערכה קרובה (לא זהה, בכל זאת יש לסרט את ההומור ההרבה יותר מדי טיפשי ונמוך שלו) לכל אותן קומדיות מופתיות שאפאטו והחמולה שלו יצרו בעשור הקודם. שיתוף פעולה נוסף של סנדלר עם אפאטו או אחד מ"יוצאי חלציו" (רוגן, פרנקו, היל וכו') – זה בהחלט משהו שיסקרן אותי, אם יקרה.
לא אמרת את זה במפורש
ואני מניח שאתה מכיר, אבל אם איכשהו עוד לא ראית את Funny People אתה צריך לצפות בו בהקדם.
אני מסתכל על זה הפוך
אם סנדלר היה משקיע בסרטים, היה חבל עליו. מכיוון שהוא לא משקיע, ועושה רק סרטי חפיף – מסלול אקספרס למסך הקטן זה בדיוק מה שמגיע להם.
יאי לירושלים!
עכשיו רק צריך לחכות שיהיה שם סרט שאני רוצה לראות.
כן, אבל זה לא באמת יהיה "סרט על טטריס"
כמו ש"הרשת החברתית" זה לא "סרט על פייסבוק" ו"לוק" זה לא "סרט על איש שנוהג" ו"סרט לגו" זה לא "סרט על לגו". לסרטים האלה יש תסריט ועלילה ודיאלוגים ושחקנים ובימוי וכל האלמנטים האחרים שמהם מורכב סרט. אני בספק אם הסרט הזה יהיה יצירת מופת, אבל זה עדיין הולך להיות משהו עם קצת יותר מרכיבים מבלוקים שמסתדרים בשורות.
זה מטורף כמות הסרטים שוורנר אנימציה הודיעו שהם הולכים לעשות על לגו
למעשה, לפי מה שידוע לי, כל הסרטים הבאים שלהם עליהם הם הכריזו הולכים להיות סרטי לגו. זה ממש שיגעון (במובן השלילי)!
ולמרות זאת, סרט על לגו בטמן נשמע לי אחלה רעיון.
הדמות של בטמן בסרט לגו הייתה מצוינת, אם לא הכי טובה בסרט. מה גם שסרט כזה יכול להיות חגיגה למעריצי לגו ולמעריצי בטמן (ושלא נדבר על אלה שמעריצים גם את לגו וגם את בטמן). זה יכול להיות אחלה פרודיה על סרטי בטמן ובו בזמן גם סרט לגו משובח. זה נשמע ממש מגרה.
מסתבר שבסוף מצאת פיתרון לבעייה שהצגת בסרטון על סרט טטריס
מעכשיו על כל ידיעה הזויה, במקום לכתוב "מה השלב הבא? שיעשו סרט על טטריס?", פשוט כותבים "ועדיין, זה פחות מגוחך מסרט על טטריס"
בהתחלה התכוונתי למחות על העוול בפסקה על אורלנדו
אך אבוי, מבט על לוח הסרטים מהחודשים האחרונים באמת מראה שחברת ההפצה שזכתה (בצדק) בתחילת השנה בדג הזהב להפצה הפכה להיות סרטי נחשון 2. אשכרה שום סרט מעניין או מאתגר באמת בעשרת החודשים האחרונים. לפחות יש להם באופק את "שנת חורף" וסרט ראשון של קזבייה דולאן שיופץ בארץ לנסות להמתיק את הגלולה.
מה שעצוב הוא שהם כנראה עושים את הדבר הנכון
אני לא יודע כמה הם הרוויחו על הפצת "אפסטרים קולור" בארץ, אבל אני מנחש שמדובר במספר שלילי. לעומת זאת, על "צרפתים זקנים מסביב לשולחן 6" הם בוודאי מרוויחים לא רע בכלל. קשה לבוא בטענות למישהו שרק מנסה לשרוד, וסרטי אורלנדו הם לא איזו אימפריה שיכולה להרשות לעצמה להפסיד כסף על סרטים רק בשביל העיקרון. זה מה שהקהל רוצה וזה מה שהקהל מקבל. כמו "רובוטריקים", רק בהפוך.
(ובכל זאת, "הרוח העולה" על תקן סרט ילדים? WTF, אורלנדו?).
אף אחד לא מצפה מחברת הפצה להיות ארגון צדקה
שיביא לארץ רק סרטים שלא יכניסו להם שום כסף אבל יקנו להם נקודות זכות רבות בקרב אנשי תעשייה, מביני עניין ומבקרים, אבל השנוי החד (שאפשר להם פתיחת סניף חדש) הוא קיצוני מדי ולאו דווקא הכרחי. אפשר היה לאזן קצת יותר. "סיפור משפחתי" מהשנה שעברה הוא דוגמא מצוינת לסרט טוב (בלשון המעטה) שזכה לקונצנזוס ביקורתי וגם הביא כמות מכובדת של צופים. רוב הסרטים שהם הפיצו השנה הם סרטים שזכו למשיכת כתף של המבקרים במקרה הטוב והתעלמות גורפת במקרה הפחות טוב.
איזה קזבייה דולאן אורלנדו מפיצים?
(ל"ת)
"Mommy", כנראה
(ל"ת)
לב מפיצים אותו
(ל"ת)
טעות שלי, תודה על העדכון
אורלנדו היו בעלי הזכויות של כל(?) סרטיו עד כה, משום מה היה נראה לי הגיוני שאם סופסוף מפיצים סרט שלו זאת תהיה אותה חברת הפצה שהחזיקה בזכויות על סרטיו הקודמים.
מחפשת המלצות
יש, קצרצרים! :) אני מחפשת המלצות לסרטים "חמודים", רצוי בריטיים אבל לא חובה, רצוי עם אספקט רומנטי אבל לא חובה. דוגמאות לסגנון שאני מחפשת: About Time ("כל הזמן שבעולם", הסרט הזה עם רייצ'ל מקאדמס והמסע בזמן. לא, לא זה. לא, גם לא זה. ), Imagine Me & You, "לפתות את ד"ר לואיס", וכמובן "ארבע חתונות" הקלאסי (אם כי סיפור האהבה שם מחפיר – כמה הם מכירים, דקה?).
המון תודה לעוזרים!
"קובה אהובתי" הוא סרט חמוד מאוד
כתבתי עליו פה בדף הסרט:
http://www.fisheye.co.il/movies/cuban_fury/#target-comment-871452
מגניב, תודה!
ויש שם את כריס או'דאוד, בכלל טוב. אהבתי את הביקורת שלך, אבל יש לי הערה אחת: הגרפונקל של סיימון, סליחה? שמעת פעם את גרפונקל שר? וזה בלי שהוא למד אי פעם פיתוח קול, אאל"ט. (אבל כן, גם אני מעדיפה את סיימון.)
עוד המלצות?
Anyone? Anyone? Bueller?
אני מרגיש כמו תקליט שבור
אבל "התחלה חדשה" הוא סרט שעונה בול על ההגדרה של חמוד, ואם את חייבת בריטיות אז את יכולה לראות את הסרט הקודם של הבמאי "פעם אחת".
סרט חמוד נוסף עם אספקט רומנטי עם ספין לסבי הוא "יחידה במינה" (But I'm a cheerleader)
בגזרה הישראלית "בננות" היה אחד הסרטים החמודים והקלילים שיצאו בשנים האחרונות מישראל, כך שאם האם האירוויזיון לא עושה לך קדחת, בהחלט כדאי לבדוק
ואם את מוכנה לחמידות עם קצת מרירות, זיווגים רומנטים מפתיעים והומור שחור אז "הרולד ומוד" תמיד.
לבסוף, הסרט הראשון של זמקיס ("בחזרה לעתיד", "פורסט גאמפ") שנקרא בעברית " רוצה לאחוז בידך"/ " I wanna hold your hand" על חבורת מעריצות שמנסה לפגוש את הביטלס הוא גם סרט חמוד מאוד ומצחיק מספיק
תודה! :)
לא מכירה אף אחד מהם חוץ מ"פעם אחת", שהתחלתי לראות פעם ואמנם היה ברמת החמידות הדרושה אבל אבוי, קצת משעמם. אבל ננסה עוד פעם (See what I did there?) וגם את השאר כמובן.
אדם סנדלר באמת אמר את זה?
אוי. ידעתי שהקטע שלו זה הומור נמוך, אבל הוא תמיד שידר לי חביבות וטוב לב וזה קצת הורס. חיפשתי עכשיו אם זה עורר ביקורת כלשהי, אבל לא מצאתי (חוץ מהטענה שזו בדיחה גרועה, מה שגם נכון). כנראה שחוץ ממני אף אחד לא מצפה מאדם סנדלר ליותר מדי.
טלוויזיה זה סוג של קולנוע, לא?
מסתבר שאיילת זורר תשחק תפקיד בדרדוויל (אני לא מכירה את הקומיקס, אז אין לי מושג כמה הוא משמעותי), בסדרה החדשה של מארבל שתשודר בנטפליקס:
http://bit.ly/ZlsB6d
בעיניי זה מגניב וכל הכבוד לזורר.
בצד המשעשע, מישהו צריך להודיע לדיסי ולמארבל שיש יותר משתי שחקניות ישראליות בעולם.
דווקא בפסטיבל ירושלים ראיתי סרט מצוין עם אדם סנדלר
כשאדם סנדלר משתף פעולה עם ג'ייסון רייטמן (ראיתי את סרטו החדש בירושלים והוא מצוין כמעט כמו תודה שעישנתם) הוא מגלם את סטיב קארל מצוין
"men women and children" הוקרן בירושלים?
כי למיטב הבנתי\זכרוני הוא הוקרן רק בפסטיבל חיפה.
התכוונתי לחיפה
טעות שלי. אבל גם בפסטיבל ירושלים היו סרטים טובים (ואת פארק צ'אן ווק שהכיתת אומן שלו הייתה האירוע עם ריכוז המגניבות הכי גדול שהייתי בו השנה אם יום לפני זה לא היו מקרינים את הפשיטה 2)
נו, תגובה תשובה מטופשת של סנדלר
אם כי מצחיקה. חייבים להודות שסנדלר ביום טוב מסוגל להיות מצחיק מאוד, הבעיה היא שהוא לא מתאמץ מידי, הכל כבר בשבילו "איזי מאני" וחלק מהבדיחות שלו בטעם רע מידי.
ברצינות?
חשבת שזה מצחיק?
שאלה רצינית. שמעת ש"נטפליקס" מתחרז עם "ווט צ'יקס" וזה גרם לך לצחוק? אני יודע שקשה להסביר הומור, אבל באיזו רמה, באיזה אופן, באיזה מובן משהו מצחיק במשפט הזה? זה מצחיק אותך לשמוע שמילים מתחרזות עם מילים אחרות? אתה מסוגל לשמוע שירים בלי להיחנק מצחוק?
השאלה האחרונה שלך הצחיקה יותר,
אבל אני חייב להודות שסנדלר – בפעם היחידה הזו – דגדג לי את שרירי הטיפשות. כמו שאמרת, זה קשה להסביר.
מה שמצחיק כאן (לא אותי, רק מסביר)
הוא הפער בין מילה אחת נורמלית (נטפליקס) והמילה המתחרזת שלה, שהיא ילדותית ושירותימ-ית ולא צפוי ששני הצירופים האלה יגיעו בכלל אחד ליד השני.
לא לא,
מה ש"מצחיק" כאן (או יותר נכון – מה שאמור להצחיק) הוא הפער בין הבילד-אפ ששאר התגובה עושה, שגורמת לנו לצפות לאיזו סיבה דרמטית שבשבילה כוכב הוליוודי מכובד ירצה לעזוב הכל ולהתחייב לשלושה סרטים בפרוייקט רשת נסיוני, לבין הסיבה בפועל – שהיא גחמתית ומעידה על רפיון שכלי מסויים. זה בתיאוריה. בפועל זה מאולץ ומתאמץ. נראה כאילו סנדלר הזיע איזה חצי שעה כדי לחלץ את ההגיג הסתמי הזה.
אני אסביר למה זה (טיפה) מצחיק
אדם סנדלר ידוע כאינפנטילי בדמותו הקולנועית (אם כי אני לא מאמין שהוא באמת כזה בחייו האישיים), ולשמוע את התגובה הזו לעיתונות זה כמו לראות מישהו ממש אינפנטילי עושה משהו טיפשי ממש שאף אחד מאיתנו לא היה עושה.
עכשיו, כמובן שהחרוז הוא לא מה שגרם לי לגחך, אלא הטיפשיות או הדביליות של ההודעה התקשורתית הזו. יתכן שההומור הזה אינו מדבר אליך באופן אישי, ואני מניח שגם אני – אם היה לי הmileage שלך בסרטים של סנדלר, עם מאות שעות צפייה בסרטי קומדיה אחרים – לא הייתי צוחק כבר מההומור הזה. אבל אני עדיין בפאזה שבה הודעה תקשורתית מטומטמת מהסוג הזה מעלה לי גיחוך על הפנים. למעשה זוהי שאלה טובה: מדוע אנשים צוחקים מג'קאס? כל פעם שנראה מישהו נופל אנחנו נצחק? לא נראה לי…זה פשוט לראות אנשים די דבילים עושים שטויות שאף אחד מאיתנו לא היה עושה וכך גם התגובה של סנדלר נקלטת אצלי. הנוסטלגיה קריטיק העלה את אותה התהייה http://thatguywiththeglasses.com/videolinks/thatguywiththeglasses/nostalgia-critic/43322-why-do-we-love-stupid
זה בעיקר סקסיסטי ומחפצן
אדם במעמדו, אפילו אם הוא עשה קריירה מבדיחות פיפי קקי, יכול להפעיל טיפה שיקול דעת. לפחות בעולם הפנזיה שלי.
מישהו מוכן לתרגם לעברית מה סנדלר אמר?
ניסיון:
"כשהם באו אלי לעשות עסקה של ארבעה סרטים, אמרתי כן במקום מסיבה אחת ויחידה: נטפליקס מתחרז עם "כוסיות פיקס"* "
* – במקור, המילה נטפליקס מתחרזת עם "בחורות רטובות". בעברית, מין הסתם, היא לא. ( לעומת זאת, הוט כן מתרחז עם בחורות רטובות.)
יהיו לנו ילדים ג'ינג'ים
(ל"ת)
אפשר לא?
אני לא בטוח שאשתי תקח את זה בצורה טובה.
פחות או יותר:
"כשהאנשים האלה באו אליי עם ההצעה לעשות ארבעה סרטים בשבילם, הסכמתי מייד מסיבה אחת בלבד: 'נטפליקס' מתחרז עם 'בחורות רטובות' (wet chicks)"
תרגום:
"כשהאנשים הטובים האלה באו אלי עם הצעה לעשות ארבעה סרטים בשבילם, ישר אמרתי 'כן' בגלל סיבה אחת בלבד: 'נטפליקס' מתרחז עם 'ווט צ'יקס' ('נשים רטובות')."
ידיעה מעניינת נוספת שפורסמה שלשום ב"ידיעות" ומשום מה לא זכתה מאז לפולו אפים, הכחשות, אישורים או אזכורים ברשת היא הידיעה כי " rel="nofollow">ריצ'ארד גיר צפוי לשחק בתפקיד ראשי בסרטו הבא של סידר, "אופנהיימר". גיר אמנם רחוק שנות אור מימי השיא של שנות ה-90 אבל הוא עדיין הכוכב ההוליוודי הכי משמעותי שנטל חלק בסרט ישראלי בעשור פלוס האחרונים.
חוץ מפטריק סטיוארט.
(ל"ת)
אין טעם להתווכח על רמת המשחק של השניים
אבל ריצ'ארד גיר (כשחקן, לא ככוכב רכילות) זה שם שאומר משהו להרבה יותר אנשים בארץ מאשר סטיוארט, ואני חושב שזה המצב גם בארצות הברית. או שאני מפספס פה משהו.
(אופס, כן, הייתה גם נטלי פורטמן ב"אזור חופשי")
(ל"ת)
קפטן איירון מן 3
רוברט דאוני ג'וניור ישתתף בקפטן אמריקה 3
ספויילרים לקומיקס/יקום הקולנועי בלינק
http://variety.com/2014/film/news/robert-downey-jr-to-join-captain-america-3-exclusive-1201312229/
הידיעה הזאת עשתה לי כאב ראש,
ושלחה אותי לניתוחי מה-יקרה-מתי די מגוחכים בהתחשב בזה שאין לי שמץ של מושג מה מארבל מתכננים.
הרי כרגע הם צריכים גם לסגור את הסיפור של חייל החורף, גם לפתוח (ולסגור?) את מלחמת האזרחים, וגם לסגור את הסיפור של תנוס – ואני מניחה שהם רוצים לסיים את כל זה עד הנוקמים 3 ואז לפנות את הדרך לשחקנים חדשים, לפני שרוברט דואני ג'וניור יתאחד לגמרי עם טוני סטארק ויתחיל לבנות לעצמו רובוטים בבית.
זה פשוט לא מסתדר לי עם זה שקפטן אמריקה 3 לפני הנוקמים. האם זה אומר שהם יקדישו את קפטן אמריקה 3 ואיירון מן 4 למלחמת האזרחים, ואז פתאום בנוקמים יעשו הפסקה ויתמודדו עם תנוס? אולי תנוס בכלל יסגר בשומרי הגלקסיה 2?
ואם לאיירון מן יהיה כזה תפקיד גדול בקפטן אמריקה 3, האם זה אומר שקפטן אמריקה 3 בתכלס יהיה מיני-נוקמים ולא יתמקד בקפטן אמריקה בשום צורה? ואם כן מה זה אומר על איירון מן 4? כי אני מניחה שהם יקדישו למלחמת האזרחים יותר מסרט אחד. ואם גם קפטן אמריקה 3 וגם איירון 4 יוקדשו לסיפור, מי בכלל צריך סרט של ת'ור במצב כזה?
והכי חשוב – מה הם יעשו עם העלילה של חייל החורף? (אני ממש ממש ממש מקווה שהם לא ינטשו את הסיפור של חייל החורף).
מארבל, תרימו אליי טלפון בבקשה, יש לי כמה שאלות חשובות אליכם.
ייתכן שתנוס לא ייסגר בנוקמים 3
השמועות כרגע מדברות על כך שב"אוונג'רס 3" יהיה צוות גיבורים שונה, והעלילה שלו *לא* תעסוק בתאנוס אחריו יגיע סרט קרוס-אובר שיפגיש את האוונג'רס עם שומרי הגלקסיה – וגם יהווה את העימות הגדול עם תאנוס.
אין לי מושג איך או האם חייל החורף מעורב. בכל מקרה, הכל שמועות בשלב זה.
אגב, אף אחד לא מדבר כרגע על "איירון מן 4".
הנוקמים לא יהיו בנוקמים 3? זה קונספט מעניין.
בעיקר זה משונה, כי הרי כל השחקנים חתומים לנוקמים 3 (עד כמה שאני יודעת), וזאת הרי אחת הבעיות העיקריות של מארבל – יש להם כל כך הרבה קצוות לסגור וכל כך מעט סרטים אליהם השחקנים עוד חתומים.
בכל מקרה מבחינתי יהיה ממש סבבה אם הנוקמים 3 לא יעסוק בתאנוס (שגם ככה חלש בעיניי) אלא יסגור מיני-ארכ של מלחמת האזרחים או יפתח עידן חדש ביקום הקולנועי של מארבל.
לגבי איירון מן 4 – אחרי שרוברט דואני ג'וניור אמר אצל אלן דג'נרס שיהיה סרט הנחתי שזאת עובדה מוגמרת, אבל יכול להיות שלא.
שטויות במיץ
הדבר ההגיוני לעשות יהיה לסיים את סיפור ת'אנוס עם חבורת הנוקמים הזו ב"הנוקמים 3" ואז רק ב"הנוקמים 4" ללכת עם חבורה חדשה ולהתחיל פראש (זה הגיוני כי לקהל מתחיל להימאס אחרי סרט 3 בטרילוגיה, אז הסרט הרביעי הוא ההזדמנות המושלמת ללכת בכיוון חדש). חוץ מזה שכמו שאמרת כולם חתומים ל"הנוקמים 3", אחר כך אפשר להשתמש בדמויות האלה להתחיל סיפורים שלא קשורים לנוקמים כמו מלחמת האזרחים.
בקיצור, זו רק שמועה לא נכונה.
הם חתומים למספר מסוים של סרטים.
הם לא חתומים על סרט מסוים. בחוזה של אף אחד מהם לא כתוב שהם מחויבים ל"הנוקמים" דווקא. בהחלט אפשרי להושיב כמה מהם על הספסל למשך "הנוקמים" אחד ולהחזיר אותם לסרט מאוחר יותר.
השמועה אומרת
נכון לעכשיו לפחות, שבסרט הבא, הנוקמים עומדים להתפצל לשני צוותים, הנוקמים מזרח (ניחוש שלי, בהנהגת הקפטן) והנוקמים מערב (בחסות טוני סטארק). לא כל כך הבנתי מהשמועות האלה מי הולך לאן בפיצול הזה, אבל זה בהחלט יכול להתחבר טוב לעלילת מלחמת האזרחים.
נ.ב – עדיין אין לי מושג מי ינהיג את חזית הנוקמים העממית של יהודה.
אחרי שהוא אמר אצל אלן שיהיה, הוא אמר אצל לטרמן שלא יהיה
(ל"ת)
... מה? לא! למה?
הוא הרגע עשה לנו טרולינג? אני מרגישה כאילו הרגע עשו לי טרולינג.
רוברט, שברת לי את הלב. אני מקווה שאתה מרוצה.
רגע. אני מבולבלת
ממתי עושים את מלחמת האזרחים בMCU? היה ראיון או ידיעה או רמז ב AoS שאני לא שמעתי עליו? כל מה שאני שמעתי על מלחמת האזרחים בקומיקס זה רק דברים רעים, למה שינסו לשחזר את זה בקולנוע? (במיוחד כשזה גורם לדמות הדגל שלהם, איירון מן, להראות רע)
לא ממש רעים
(חוץ מזה שכמו כל אירוע\קרוסאובר בקומיקס גיבורי על\מיינסטרים, ההשלכות שלו מובילות לאירוע הבא ומאבדות משמעות אחרי כשנתיים) אבל אני לא רואה טעם לעבד את הסיפור לקולנוע, לא בשלב בו ה-MCU נמצא כרגע.
אם הידיעות אכן נכונות, נשמע כאילו מישהו במארוול מושפע מאתרי שמועות ובלוגים של פאנבויז נוטפי ריר.
לחלוטין
"מלחמת אזרחים" היה סיפור מעניין עם חלקים מעניינים יותר ופחות אבל לנסות לעבד אותו לקולנוע בלי כמה מהדמויות המרכזיות שהפכו אותו למעניין (ספיידרמן) ובלי שהרעיון המרכזי באמת קיים ביקום הקולנועי (איזה גיבורי על שמתחבאים מאחורי מסיכה יש ביקום הקולנועי? הענק הירוק?) הוא פשוט רעיון שאני לא מצליח להבין מי חושב שהוא טוב, אלא אם הם משנים חלקים נרחבים ממנו והופכים אותו לעוד סיפור ידוע של "טוני מול סטיב".
TV is all the rage
האויב שבפנים, בני הנפילים ומלחמת האופל כולם מגיעים לטלוויזיה, או לפחות זה התכנון של המפיקים:
http://variety.com/2014/tv/news/constantin-to-produce-tv-series-based-on-resident-evil-mortal-instrument-franchises-1201328293/
http://www.flickeringmyth.com/2014/10/underworld-sequel-tv-series-development-alongside-spin-movie.html
אם כולם יגיעו *לאותה סדרה*, אני אראה את זה.
(ל"ת)
הערה לדתיים/חרדים:
אני מתנצל מראש מכל החילונים/מסורתיים שיתעצבנו ממה שאכתוב עכשיו, אבל זה דבר שחשוב שדתיים אורתודוקסיים ידעו:
בית שמואל זה מתחם תרבות רפורמי מסיונרי.
אני אומר זאת מידיעה אישית, עבדתי שם כאיש תאורה/הגברה בכמה אירועים.
אני לא טוען שהם אנשים רעים ולא מעודד שום דבר נגדם, אבל חשוב לי ליידע את הדוסים שגולשים פה, כי ההלכה האורתודוקסית היבשה רואה בדברים האלה איסור גמור (במיוחד כשזה מתחבר לנצרות – וזה בהחלט קורה שם).
אני מניח שאין קשר בין הקולנוע שלהם לפעילויות שלהם, אבל אין סיבה להסתיר דבר כזה.
עכשיו לסקול.
אני מנחשת שמי שמספיק דוס כדי
להרתע ממוסד רפורמי (בדרך כלל מוסדות רפורמיים הם יהודיים לא נוצריים) לא יכנס לקולנוע שפתוח בשבת.
עוד פריקוול לנוסע השמיני
או לפחות ככה 5th Passenger ישמע לקהל הישראלי. הם כנראה עלו על זה שהם העברי היה הרבה יותר טוב מ-Alien הפושטי.
https://www.kickstarter.com/projects/5thpassenger/5th-passenger-a-sci-fi-horror-feature-film
אוקיי, וואו.
אהרון קשלס ונבות פפושדו עושים סרט בהוליווד.
http://e.walla.co.il/?w=/270/2793543
המלצה קצרצרה:
אם טרם עשיתם זאת, כדאי לצפות ב "Obvious Child". סרט קטן ונחמד (שמומן גם הוא, אגב, דרך קיקסטארטר). השחקנית הראשית, ג'ני סלייט, היא נהדרת ומסתבר שהיא על מסכים כבר הרבה זמן אבל איך שהוא פספסתי אותה. בכל מקרה, אם יש לכם שעה וחצי פנויות, מומלץ. נראה לי שהדרך הכי טובה לתאר אותו היא "גרסה מבוגרת יותר ב 10 שנים של 'ג'ונו' ".
הוא היה בפסטיבל ירושלים
סרט די רע בעיני.
ראיתי את 20 הדקות הראשונות
ועזבתי, אחרי שבמשך כל הזמן הזה הגיבורה ה"מקסימה" וה"מצחיקה" היתה מאוד מאוד מעצבנת ולא אמרה שום דבר קרוב למצחיק.
והנה הכתבה עם הכותרת המפוצצת ביותר שקראתי בזמן האחרון.
"איך ג'יימס קמרון הציל את אבא של גיירמו דל טורו מחוטפים מקסיקנים".
ריימיק לגרמלינס?
בדף בימד"ב של סטיבן שפילבר תחת הכותרת producter יש סרט שנקרא gremlins וכתוב בסוגריים announced, אז למה שזה יהיה קשור לסרט גרמלינס מ1972? כי אם נכנסים לדף של הסרט גרמלינס שאמור להיות מופק על ידי סטיבן שפילברג אז למעלה איפה שכתוב את הז'אנרים כתוב comedy,horror
נ"ב:יש אתר שדרכו אני יכול לראות את הסרט המקורי?
נמ"ב: אני בן 13
מתברר שבאמת מדברים על זה:
http://www.slashfilm.com/gremlins-remake-warner-bros/
מיותר לגמרי, אבל מה חדש.
אני בטוחה שהגרמלינס מסתובב
הוא היה סרט אדיר (עבור ילדי אייטיז בכל מקרה) אני קצת בשוק שהוא כזה ישן. אם ציינת את הגיל שלך כדי לברר אם הוא מתאים, זו פחות או יותר קבוצת הגיל שעבורה נועד הסרט.
באמת רימייק מיותר.
רק שלא יבואו פתאום עם רימייק לעורב כי זה בכלל ישבור אותי (ולאור שינויי הדורות גם יהפוך אותו לסרט עם אלימות גרפית מזוויעה)
כבר מתוכנן רימייק לעורב
ועוד עם לוק אוונס בתפקיד אריק…
החדשות הטובות כמובן, הן שמאז ההכרזה לפני משהו כמו שנתיים אין שום דבר חדש לגבי הסרט. אז סיכוי גדול שהוא לא יכנס לשלבי הפקה מתקדמים וכל העסק הלא נעים הזה ישכח.
לא החליפו את העורב בעטלף
וקראו לזה "דרקולה: ההתחלה"?
הלוואי שככה זה נגמר.
(ל"ת)
1984,סליחה
(ל"ת)
ambition
מי מכיר את הסרט הזה? http://sploid.gizmodo.com/ambition-is-the-new-sci-fi-movie-you-didnt-even-know-yo-1647951087?utm_campaign=socialflow_gizmodo_facebook&utm_source=gizmodo_facebook&utm_medium=socialflow
לא אני. ונדמה שגם לא ימד"ב.
משהו מוזר בסיפור הזה. יכול להיות שסרט יצא פחות משבוע מהיום, ואף אחד לא טרח להכניס אותו לימד"ב? הטריילר לא נראה אמין: יש שם בדיוק שני שוטים (עם אפקטים מרשימים) – וכל השאר, סטוק פוטאג'. גם התמונות – לפני ומאחורי הקלעים – באתר של הסרט לקוחות כמעט כולן מתוך אותה סצינה על חוף הים, ובשום מקום לא כתוב האם זה אמור להיות פיצ'ר, סרט קצר, או מה. אבל יש תאריך – שבוע מהיום.
בקיצור, אני לא מאמין שזה סרט, בוודאי שלא סרט באורך מלא. הייתי מהמר שזאת בעצם התחלה של קמפיין מסחרי ויראלי.
סרטון קצר.
פרסומת ל… סוכנות החלל האירופית?
https://vimeo.com/109903713
מבוסס על סיפור אמיתי? במלוא מובן המילה :-)
(ל"ת)
רשימות קצמן
רשימות קצמן, סרט מוקומנטרי* שמסתובב בסינמטקים מעלה את השאלה החשובה שהיא "כמה מהסרט הזה אני אמור לקחת ברצינות?"
כי כתור מוקומנטרי אין לו המון מקום לתמרן, לכאורה, אבל הוא עדיין מצליח לתמרן בגבולות השאלה כמה מודע לעצמו הסרט. האם הוא פארודיה על סרטי דוקו טרחניים שהבמאי מכניס את עצמו לתוכם בכוח, שמשתמשים בשטיקים קולנועיים כמו צילום שחור-לבן על מנת לחפות על רגעים מתים בתסריט או שפרט לעובדה שמושא הסרט, שלמה קצמן, אף פעם לא היה קיים כל הסרט אמור להילקח ברצינות?
האם כאשר טוען היסטוריון בסרט ש"לולא הליכוד היה עולה לשלטון היינו דנמרק" הוא צוחק על הפנטזיות של השמאל או שמא הוא באמת מאמין באמירה הזאת? האם כאשר הוא מראה אדם שאומר ש"בשביל שייקחו אותך ברצינות אתה צריך לצלם את הסרט בשחור-לבן" הוא צוחק על סנובי קולנוע או מקשיב לאחד מהאלילים שלו? האם כאשר בראבא מספר את הסיפור ה..מעניין שקרה לו בסיני בזמן שהוא יושב בתחפושת תות הוא רציני או לא? ( טוב, התשובה האחרונה קלה)
כי בעצם, התשובה לשאלה "כמה הסרט לוקח את עצמו ברצינות" קשורה באופן הופכי לשאלה "האם הסרט טוב". אם הסרט רציני לחלוטין לגבי ההתבכיינות שלו על אובדן המדינה, לגבי המסע הרוחני ששואף לכלום של הבמאי ולגבי הבחירות האומנתיות שלו אז זאת פארסה מוגחכת של במאים פלצניים. אבל בשנייה שלוקחים הכל כפארודיה (או לפחות, כמעט הכל – כי בבירור יש גם קטעים רציניים לחלוטין או שלא נראה שהם צוחקים על משהו מסויים [ כמו הסצנה של אסון התאומים]) – הסרט נהיה שנון להפליא, ומצליח לרדת ולעקוץ את הימין,השמאל,סרטים דוקומנטריים, מטא-דוקומנטריים וג'ורג' בוש. ואולי היופי בסרט הוא הדרך שבה הוא מצליח לרקוד על שתי החתונות או לפחות לעמעם את עצמו עד כדי כך שאתה לא יודע אם ברגע הזה עכשיו הוא פארודיה או לא. רוב הביקורות שקראתי מתייחסות לסרט בסבר פנים רציניות ואני לא יודע אם זה בגלל שהיכרות עם הבמאי וכוונתיו הבהירה להם שהוא אמור להיות יותר רציני משאני לוקח אותו, או בגלל שהם פשוט לא ראו סיבה להאמין שהסרט מזמין אמירה חריפה יותר מאשר "אוף ימנים :( ". אבל כמה ברצינות אפשר לקחת סרט שבכתוביות שלו יש שיר שאומרים "עצור, אל תלך" ולאחריו יש סצינת בונוס?
אז אם אתם גרים קרוב לאחד הסינמטקים, או אם הסרט אי פעם ייצא בערוץ צפייה סביר- הוא בהחלט מעניין ושווה צפייה, למרות שאני מרגיש שההמלצה הזאת לא תצליח להביא לו עוד צופים. בכל זאת, "שלמה בראבא מחופש לתות ומספר על חוויות מיניות מהצבא שלו בשחור לבן" זה לא בדיוק הדבר הכי מסחרי שנמצא כרגע בקולנוע.
* – אני הייתי רוצה להכריז שהוא הצליח להביא בהצלחה לראשונה את ז'אנר המוקומנטרי לישראל (לקולנוע. בטלוויזיה יש די ויותר) אבל אני לא יודע אם זה נכון. כלומר, בבירור לא היה סרט מוקומנטרי מצליח או מוכר בישראל, אבל: א. גם הוא לא בדיוק מצליח או מוכר וב. לא מן הנמנע שבשנת 63 אורי זוהר צילם מוקומנטרי על חתולים בעכו , הקרין אותו לשלושה אנשים ואז גנז אותו. מישהו מכיר מוקמונטרי ישראלי מוקדם יותר?
ראיתי פעם בטלוויזיה
סרט סטודנטים(?) ישראלי שהיה מוקומנטרי (ההגדרה לא מחייבת שזאת תהיה קומדיה, נכון? כי זאת היתה דרמה), משהו על בחור ישראלי שהתנצר והפך לנזיר, ועכשיו הוא מורה דרך או משהו. זה היה לפני המון שנים, הסיבה היחידה שאני זוכרת את זה היא שבקרדיטים התגלה לי שזה לא סרט תיעודי והופתעתי מאוד.
אם סופרים סרטי סטודנטים יש גם את "כת השטן" של מיכאל הנגבי ואדם סנדרסון
סרט די בוסרי אבל בהחלט משעשע, עם מהפך ז'אנרי די מפתיע בחמש הדקות האחרונות שלו. אפשר לראות אותו (בשלושה חלקים) כאן:
http://www.youtube.com/watch?v=RndyR3ljSVk
דיסני מציגים: שובו של הקאמבק
לא, אין מה להלחץ, לא ידיעה על עוד גרסה מצולמת מיותרת לקלאסיקה מצוירת אלא דווקא חדשות משמחות בפוטנציה: צמד הבמאים ג'ון מוסקר ורון קלמנטס שהיו דמויות מפתח ברנסאנס של האולפן בשנות ה-90 (ביימו את "בת הים הקטנה", "אלאדין", "הרקולס") וניסו לעשות קאמבק פעמיים במילניום הנוכחי עם "כוכב המטמון" ו-"הנסיכה והצפרדע" מנסים עוד פעם עם הסרט "מואנה" – הפעם באנימציה ממוחשבת – שיוצא ב-2016.
http://www.imdb.com/title/tt3521164/?ref_=nm_flmg_wr_1
המשונה הוא שבעבר דיסני הכריזו שהסרט הזה ייצא ב-2018.
איך העבודה על סרט אנימציה מואצת פתאום בשנתיים?
בכל אופן, נראה שזה "סרט הנסיכה" הבא שלהם ("בת הצ'יף" זה מספיק קרוב ל"נסיכה"), ואחרי "לשבור את הקרח", יש לו נעליים גדולות מאוד למלא.
יכול להיות שבעקבות "לשבור את הקרח" דיסני נזכרו שסרטי נסיכות כן עושים כסף
אז הם רוצים להוציא את הסרט הזה כמה שיותר מהר.
פלונטר עשה המון יחסית לסרטי דיסני עד אז
הוא הרוויח $591,794,936 והפך לסרט דיסני אנימציה השני הכי מרוויח (הראשון היה מלך האריות כמובן). זה היה הישג אדיר לדיסני אנימציה שהחזיר אותם לימים בהם הם ידעו לעשות שוברי קופות.
כיום, אגב, פלונטר נחשב לסרט השלישי הכי מרוויח של דיסני אנימציה וזה עדיין מאוד מכובד.
כך שאני מניח שההבנה שסרטי נסיכות בימינו יכולים לעשות כסף הגיעה כבר אחרי פלונטר, וכמובן שהתעצמה מאוד אחרי לשבור את הקרח.
זה די אומר
שהאנימציה הקלאסית (לפחות של דיסני) מתה סופית, לא?
בכל מקרה, יש להם כמה סרטים מצויינים אבל איכשהו אני פשוט לא מצליח לראות את זה בתור עבודת בימוי יוצאת מן הכלל.
צוות אחר עם סגנון – לטעמי – מוצלח יותר זה הצוות של המפיק דון האן (היפה והחיה, מלך האריות, הגיבן מנוטרדם, אטלנטיס) בדרך כלל עם הבמאים גרי טרוסדייל וקירק וייז, שממש הייתי שמח אם הם יחזרו לאנימציה (קלאסית אם אפשר אבל גם אם לא)
אף פעם אי אפשר לדעת אם האנימציה הידנית מתה סופית
הרי דיסני כבר הכריזו בעבר רשמית שהם לא יוציאו יותר סרטי אנימציה ידנית לקולנוע, אבל אז הגיע ג'ון לאסטר ויצאו שני סרטי אנימציה ידנית לקולנוע.
כיום זה לא פשוט להוציא סרט אנימציה ידני.
ג'ון לאסטר, סמנכ"ל הקריאיטיב בדיסני אנימציה מעוניין מאוד להוציא סרט אנימציה ידני, לשם כך הוא פתח מחדש את המחלקה הידנית בדיסני אנימציה. אך שני הסרטים הידניים שהוא עשה (הנסיכה והצפרדע ופו הדוב) לא הצליחו קופתית ולכן בוב איגר, מנכ"ל דיסני, לא נותן אישור להפקת סרט ידני באורך מלא. הוא גם צמצם מאוד את מחלקת האנימציה הידנית בדיסני אנימציה. מה שג'ון לאסטר צריך זה הוכחה שאנימציה ידנית יכולה לעשות כסף בימינו, ולא פשוט להביא הוכחה כזאת מבלי להוציא סרט באורך מלא.
אך יש תקווה – פייפרמן.
האנימציה החדשנית הזאת שמשלבת אנימציה ידנית (כן, בפייפרמן האנימטורים ציירו ידנית. אמנם הם עשו את זה על מסך מגע, אבל דרך הציור הייתה אותה דרך ידנית קלאסית, ולא בעזרת העכבר) עם אנימציה ממוחשבת שמשפרת את התנועה החלקה אך משאירה את ההנפשה העיקרית בציורים ידניים, זה מה שבונים עליו כעת.
הסרטון הראשון שיצא בטכנולוגיה הזאת (והפך לשמה הזמני של הטכנולוגיה), פייפרמן, זכה בפרס האוסקר לסרט האנימציה הקצר הטוב ביותר. זה כבר הישג ראשון.
הסרטון השני בטכנולוגיה הזאת, שנקרא "Feast", יוקרן לפני הסרט שישה גיבורים שיוצא בקרוב. הפעם הם מתמקדים בצבעים (מה שלא היה בפייפרמן שהיה בשחור לבן). נראה אם הפעם הם יקחו את האוסקר.
על כל פנים, עוד מוקדם להתחיל לפתח סרט באורך מלא בטכנולוגיה הזאת, צריך עוד לפתח אותה. לכן כרגע לא מוכרז אף סרט ידני. הם מחכים שהטכנולוגיה הזאת תתפתח מספיק ואז יעשו סרט באורך מלא בטכנולוגיה הזאת ואולי זה מה שיחזיר את האנימציה הידנית (גם אם לא בדיוק אותה אנימציה ידנית שהכרנו).
חדשות טובות
אני ממש מתגעגעת לאנימציה הידנית, בעיני היא עולה בהרבה על זאת הממוחשבת (אני מכירה כמובן ביתרונות של זו הממוחשבת מבחינת פרטים קטנים וכו', אבל הידנית בעיניי הרבה יותר יפה).
קודם כל האנימציה הידנית נעלמה אמנם מהקולנוע, אך ממש לא מהטלויזיה
בטלוויזיה יש סדרות רבות, חלקם סדרות לילדים וחלקם סדרות לנוער או למבוגרים, באנימציה ידנית. בטלויזיה האנימציה הידנית עדיין חיה ומאוד מצליחה.
בטלויזיה גם מנצלים את כל היתרונות הקרטוניות של האנימציה הידנית שיראו נורא אם יעשו אותם באנימציה ממוחשבת. קחי לדוגמא את סדרת הסרטונים החדשה של מיקי מאוס וחבריו (למה אין להם שם משותף כמו ללוני טונס?): http://www.youtube.com/watch?v=plMFhgS0wEY&list=UUc74QaDjgMGc_PVYj9wEkZQ
הם לקחו את הקרטוניות וההגזמה של האנימציה הידנית כמה צעדים קדימה. זה הרבה יותר קרטוני מהסרטונים הישנים מימי וולט דיסני, וזה נפלא. את זה אי אפשר לעשות באנימציה ממוחשבת, זה פשוט לא ילך. זה יתרון שיש רק לאנימציה הידנית ואני שמח שגילו אותו מחדש, חבל רק שלקולנוע זה עוד לא הגיע.
וכמובן, איך שכחתי?
האנימציה הידנית נעלמה מהקולנוע בארה"ב אך חיה ונושמת במדינות אחרות בעולם.
יפן ממשיכים להוציא סרטי קולנוע באנימה (שזה כמובן ידני, אלא מה?), גם בלעדי ג'יבלי יש הרבה מאוד סרטי אנימה שיוצאים לקולנוע ביפן. גם באירופה עוד עושים סרטי קולנוע באנימציה ידנית. למעשה, כמעט בכל שנה יש איזה סרט ידני אחד לפחות שמועמד לסרט האנימציה הטוב ביותר, בדרך כלל אלה סרטים למבוגרים. שנה שעברה למשל היו שניים כאלה: הרוח העולה וארנסט וסלסטין.
ואגב, יש סרט שעומד לצאת לקולנוע (או שכבר יצא?) שמכיל אנימציה ידנית, אבל לא נראה לי שתרצי ללכת אליו..
יוצא סרט על בובספוג.
הסרט מצולם, אך בתוך המים, בעולם של בוב ספוג, הם באנימציה ידנית (עד שהם יוצאים מהמים, אז הם הופכים, כמה מפתיע, לאנימציה ממוחשבת).
אבל זה נראה סתם סרט זבל, לא משהו ששווה לבזבז עליו שעה וחצי מהחיים.
פייפרמן
הוא לא אנימציה ידנית, הוא דו ממדי אבל ההנפשה נעשתה באמצעות מודלים ממוחשבים שהולבשו עליהם ציורים על מסך מגע. זה נראה בסדר, אבל זה לגמרי לא אנימציה מצויירת ביד.
זה שילוב של שני סוגי האנימציות
הרבה טועים לחשוב שזה אנימציה מחשבית בדו מימד, אבל זה לא נכון.
זה טכנולוגיה חדשה (ודי מסובכת להבנה) שמשלבת אנימציה ידנית וממוחשבת.
לפי מה שאני יודע, העבודה הראשונית של ההנפשה, שקובעת את עיקר ההנפשה, נעשית באנימציה ידנית על מסך מגע. כך שהאנימציה עצמה היא שילוב של אנימציה ידנית ואנימציה ממוחשבת, אבל את הידנית היא זאת שקובעת איך תראה התנועה והממוחשבת מצטרפת אחרי שכבר יש תבנית של צורת התנועה שנקבעה ע"י האנימטורים הידניים.
בקיצור, זאת טכנולוגיה מסובכת להבנה שמשלבת את שני סוגי האנימציות עם יתרון לידני.
להגיד שזאת אנימציה ממוחשבת בדו מימד זאת טעות.
פייפרמן עדיין קרוב הרבה יותר לאנימציה ממוחשבת מאשר לקלאסית
המודלים שלו תלת מימדיים, הם נעים בחלל תלת מימדי, אין שם שום דבר דו מימדי ואני לא בטוח מאיפה הבאתם את המושג "אנימציה ממוחשבת בדו מימד" שנשמע יותר כמו אנימציית פלאש או משהו. הרבה סרטים עושים נסיונות תנועה בדו לפני המודלים הממוחשבים וממש לא זה מה שיוצר את המראה הקלאסי של פייפרמן. מה שכן, הוא עבר כמה תעלולי רנדר ושילב רישום דו מימדי על גבי המודלים התלת מימדיים (לאחר שהתנועה כבר הייתה קיימת) שגרמו להם להראות קצת פחות כמו "צעצוע של סיפור" ויותר כאילו הוא צוייר ביד. זה שילוב די ייחודי, אבל לא הופך אותו בשום צורה לסרט אנימציה ידנית (וכן, גם Feast הולך להיות בדיוק אותו הדבר).
https://www.youtube.com/watch?v=9rQu30Yrp_0
ואגב – הטכנולוגיה של ציור באמצעות לוחות גרפיים במקום ניירות היא ממש לא חדשה ונעשתה בהמון סרטי אנימציה.
עד כמה שאני יודע מעורבת בהפקה אנימציה ידנית שמצויירת ביד (לא כאילו)
אבל את האמת, אני לא בקיא לגמרי בפרטים של הטכנולוגיה המורכבת הזאת.
בגדול, צריך לשבת הרבה זמן וללמוד את זה כדי להבין לגמרי איך זה עובד.
אבל מצאתי משהו שאולי יכול לעזור: http://www.fastcolabs.com/3006276/open-company/trying-woo-animators-disney-accidentally-invents-paperman-method
אני נזהר מלהביא מכאן הוכחות לכאן או לכאן, כי היות שהאנגלית שלי לא משהו ואני מסתמך על גוגל תרגום, אולי יהיו לי טעויות מביכות.
אם מישהו יכול לתרום תרגום מדוייק יותר מגוגל (אפילו רק של עיקרי הדברים) אשמח.
למה יש בכלל בנושא הזה ויכוח?
אף אחד כבר לא יושב ומצייר ביד שקף נפרד לכל פריים, בטוח ובטוח שלא בסרטים של אולפנים גדולים. כיום יש שימוש במחשב ליצירת אנימציה, ברמה זו או אחרת, בכל סרט. כבר באלאדין היה שימוש במחשב ליצירת חלק מהמרכיבים בסרט, ואף אחד לא יטען שזה סרט אנימציה ממוחשבת. אז על מה הויכוח?
יש פער גדול
בין יצירת אפקטים או אפילו רקעים באמצעות מחשב (כמו בטרזן למשל) לבין אנימציית תלת. הדמויות בסרטי האנימציה הקלאסית של דיסני, מהראשונים עד האחרונים שבהם צויירו בהחלט פריים אחר פריים – על גבי נייר או על גבי לוחות גרפיים. המחשב עשה מעט מאד כדי לסייע לעבודה הזו (טוב, עם יוצא דופן יחיד בדמות היד של קפטן סילבר ב"כוכב המטמון"). אנימציה ממוחשבת דומה הרבה יותר לאנימציית בובות, כאשר האנימטור מגדיר קי-פריימס המחשב משלים את המעבר בין פוזה אחת לאחרת, ובכך חוסך חלק מהעבודה. זה סוג אחר לחלוטין של חשיבה.
פייפרמן מנסה לחקות את *המראה* של האנימציה הקלאסית, אבל דרך העבודה שלו עדיין קרובה הרבה יותר לזו הממוחשבת. כן, הוא אבן דרך בטשטוש הגבולות בין שני התחומים, ואישית הייתי שמח לראות עוד סרטים כאלה שמאתגרים את המראה ה"פיקסארי" שהפך כל כך מזוהה עם אנימציה ממוחשבת, אבל לומר שהוא ממשיך את המסורת הקלאסית של דיסני זו פשוט טעות.
ולגבי האגב
את זה אני יודע, לא התכוונתי שזה חלק מהחידוש של פייפרמן, פשוט השוותי לאנימציה הקלאסית שהייתה לרוב על ניירות.
הלוחות הגרפיים קיימים כבר זמן רב ולא רק באנימציה. קריקטוריסטים וקומיקסאים משתמשים בה כדי לצייר ישירות למחשב ואז לצבוע במחשב.
Super-sized Mario Bors
בגיל 19 מקס לנדיס כתב תסריט לסרט על "סופר מריו" באורך 436 עמודים. עכשיו הוא זמין קריאה, אם אין לכם משהו יותר טוב לעשות. אזהרה, הוא גרוע (האזהרה היא שלו, לא שלי).
במאי עדיין אין, אבל כריסטיאן בייל רשמית ישחק את ג'ובס בסרט ההוא של סורקין.
http://www.theverge.com/2014/10/23/7045083/christian-bale-to-play-steve-jobs-in-sorkin-boyle-biopic-movie
דני בויל לא היה אמור להיות הבמאי?
(ל"ת)
כרגע באמת בוייל מביים
(ל"ת)
סת' רוגן מנסה לרקוד את "הג'ונה היל" ומתלהק בתור ווזניאק.
בקרוב על המסכים הקרובים לביתכם: כריסטיאן בייל וסת' רוגן.
http://variety.com/2014/film/news/seth-rogen-steve-wozniak-steve-jobs-biopic-1201338038/
... and it's gone.
http://www.imdb.com/news/ni57960160/?ref_=hm_nw_tp_t1
די, בואו נוותר וזהו.
http://www.hollywoodreporter.com/news/steve-jobs-movie-dead-at-750618
לא רוצים
http://deadline.com/2014/11/steve-jobs-sony-pictures-turnaround-universal-1201289686/
אז בנדיקט קרמבאץ יהיה דוקטור סטריינג'
משום מה הידיעה לא ממש מלהיבה אותי. אני מניח שזה בגלל שבשנים האחרונות שהוליווד גילתה את בנדיקט קרמבאץ ההתלהבות שלי ממנו ירדה משמעותית והא כבר מתחיל לעייף אותי. בניגוד לחברו לסדרה מרטין פרימן שמוכשר פי כמה ממנו והחיבה שלי אליו רק גדלה.
ועוד משהו שנמאס לי זה סרטי מארוול וגיבורי על בכללי. טחנו אותם מכל הכיוונים האפשריים והתחזיות של די סי ומארוול לשנת 2020 רק עושות לי כאב בטן. אני לא מכיר את דוקטור סטריינג' אבל סביר להניח שהוא לא יביא איזו גאולה לסרטי גיבורי העל.
שמע, זה עדיין לא רשמי במאה אחוז
המקורות הראשונים לסיפור הזה הם דדליין ו-וראייטי, שהם לרוב אתרים די אחראים בנושאים הללו, –אבל– גם הדיווחים שלהם דיברו על כך שקאמרבץ' הוא "בשלבים סופיים של המשא ומתן" הכותרת בדדליין קצת ילדותית, פומפוזית, מטעה ועומדת בניגוד למה שנאמר בכתבה עצמה.
http://screenrant.com/doctor-strange-benedict-cumberbatch-marvel/
ראיתי כבר אולי 20 שמות שונים שהיו בתוכניות של מארוול. עד שלא תצא הודעה רשמית, הכל בגדר אפשרות ותו לא.
באמת תהיתי לגבי הסמנטיקה
למרות שהידיעה המדויקת היא "שלבים סופיים של מו"מ", זה הספיק כדי שכולם ייצאו בכותרות כאילו העניין סגור וגמור.
האם זה אומר שהעניין באמת סגור, והם רק מסכמים את הפרטים הטכניים? או שכולם מגזימים ומקדימים את המאוחר?
אני אצטט חכם סיני בעניין הזה
"זה לא נגמר עד שהגברת השמנה שרה"
בדרך כלל כשאומרים שמישהו נמצא "בשיחות"
זה אומר שהוא כבר ב-90% קיבל את התפקיד. אבל "בדרך כלל" זה לא תמיד, ו-90% זה לא 100%, ודיווחים בדדליין לא תמיד מגיעים ממקורות אמינים.
גל גדות לא תהיה ב"בן-חור"
היא ויתרה על התפקיד בגלל לוח זמנים עמוס מדי עקב ההתחייבות שלה לתפקיד וונדר וומן בשנים הקרובות.
אתר Comicbook movie העלה את השאלה המעניינת בעקבות זה אם עניין ההתחייבות ליקומי גיבורי העל האלה מונעים משחקנים מלקבל עוד תפקידים ובכך מגבילים אותם לאותו תפקיד למשך הרבה זמן ומונעים מהם גיוון ולקחת יותר סיכונים. בדיוק בגלל זה חואקין פיניקס ויתר על תפקיד דוקטור סטריינג' אצל מארוול. מה דעתכם?
מצד שני
"בן-חור" בטח יהיה סרט גרוע ויכשל בקופות אז אולי זה לא כזה הפסד לגדות.
לא בהכרח
אין ספק שההתחייבות מגבילה במידה מסוימת, אבל בהחלט אפשר לעשות גם סרטים אחרים בין לבין.
לדוגמא סקרלט גו'הנסון – בשלוש השנים 2012-2015 אפשר לראות אותה בשלושה סרטי מארוול, אבל זה לא הפריע לה לעשות גם את דון ג'ון, מתחת לעור ולוסי, לתת את הקול שלה ל'היא', ולהשתתף גם בשף ובהיצ'קוק. ואם אני לא טועה היה גם איזה הריון איפשהו באמצע.
כן, אבל העניין הוא
שככל שהתחרות בין החברות מתלהטת כך הם יוציאו עוד ועוד סרטים ביקום הזה עם אותן הדמויות בהפרש של שנים בודדות אחד מהשני ובכך יגבילו עוד יותר את הלו"ז של השחקנים שמשחקים את הדמויות האלה.
גדות למשל, ישר אחרי שהיא מסיימת את באטמן נגד סופרמן צריכה לצלם *גם* את סרט הסולו שלה, וגם שני סרטי ליגת הצדק שצמודים אחד לשני, ואז בטח ישאר תצטרך לצלם סרט המשך לסרט הסולו שלה אם הסרט הראשון יצליח, שלא לדבר על הופעות אורח ותפקידים נוספים בשאר הסרטים של DC.
בכל זאת, יש גבול לכמה סרטים היא תצטרך להצטלם ברצף
אני לא מבין גדול בלו"ז הפקה, אבל בכל זאת אנסה להעריך.
באטמן נגד סופרמן יסיים לצלם עוד כמה חודשים. וונדרוומן יוצא ב2017, אז הצילומים יתחילו מתישהו ב2016. כלומר רוב 2015 היא פנויה.
החלק הראשון של ליגת הצדק יוצא בסוף 2017, אז אני מניח שהצילומים (של שני החלקים) יסתיימו בערך חצי שנה קודם, והיא שוב פנויה עד וונדרוומן 2 – שאין לו מקום כרגע בלו"ז של DC לפני 2020.
לפי מה שהבנתי
"ליגת הצדק" כבר יתחיל להצטלם אחרי סיום הצילומים של "באטמן נגד סופרמן". השמועה הזו גם התחזקה כשהנרי קאביל אמר לא מזמן שיש לו עוד עשרה חודשים לצלם, שזה מוזר בהתחשב בשלב המאוחר שהסרט נמצא בו ושבדרך כלל לא מצלמים סרט בודד במשך כל כך הרבה חודשים.
אה, אוקיי
אז במקרה הזה אני מניח שבשנתיים הקרובות באמת אין לה זמן לשום דבר אחר… מצד שני, היא פנויה כבר מתחילת 2017, אם לא קודם
ג'והנסן לא הובילה אף אחד מהסרטים האלו, ואני לא אתפלא אם היא עושה זאת מבחירה
כדי ליצור איזון בין הבלוקבאסטרים שהיא מתפרנסת מהם לפרוייקטים יותר מעניינים. לגל גדות אין עדיין את החופש האומנותי הזה – אחרי "וונדר וומן" אולי יהיה לה, ואפשר לקוות שהיא גם תבחר לנצל אותו.
ההבדל הוא כזה גדול?
נכון שהיא לא הובילה את קפטן אמריקה, אבל היא הייתה דמות מרכזית בו.
החלק שלה בסרטי הנוקמים לא קטן משמעותית מחלקם של השחקנים האחרים, מה שמחזיר אותי לטענה שכן, למרות ריבוי הסרטים, אפשר גם לשלב פרויקטים אחרים.
ציינתי בתגובתה שלי שישה סרטים בהשתתפותה. גם אם תתעקש ותטען שהתפקיד שלה בסרטי מארוול קטן יחסית – אז נניח שאם התפקיד שלה היה גדול יותר, היא הייתה מספיקה ארבעה? שלושה? זה עדיין לא מעט.
מצד שני,
השמועות אומרות שDC כל כך רוצים להיות המובילים בתת ז'אנר גיבורות העל, שהם כבר מתכננים לוונדר וומן טרילוגיה, מה שעוזר במיוחד לחשבון הבנק של גל גדות.
כל זה בהנחה, כמובן
שהסרט שאמור להתניע את כל התהליך, Batman v Superman (ככה קוראים לו, נכון?) לא הולך להיות התרסקות קופתית כואבת שתבטל כמה תכניות של וורנר לעתיד הקרוב.
הם גם רצו לעשות טרילוגיה לגרין לנטרן
וראינו איך מה יצא מזה…
אבל איילת זורר כן תהיה
http://bidur.nana10.co.il/Article/?ArticleID=1092229
הבלוג רוזבאד נפרץ בידי בלוגים ערביים
לפני כמה דקות נכנסתי לבלוג הקולנוע ולכמה שניות נראה כאילו זה הצליח להיכנס וראו את העמוד הראשי של הבלוג, ופתאום הופיעה כיתוב בערבית עם תמונה של מסגד אלקצע. בכל מקרה אני ממליץ לא להיכנס לבלוג בימים הקרובים כדי שלא ייכנס וירוס למחשבים שנכנסו (אני לא בטוח שזה עושה וירוס אבל אני משער).
Enslaved: Odyssey To The West - הסרט
דיברתי על זה קצת בדיון על הטריילר ל"אקס מכינה", אבל כדי לא להיכנס יותר מדי לאוף טופיק, ואם יש לכם שעה וארבעים דקות לבזבז, שווה לראות את את הסירטון הזה שהוא בעצם כל הסירטונים מהמשחק משולבים ביחד לסרט אחד. כמו שרד אמר המשחק עצמו הוא לא בדיוק טוב כ… האמ, משחק, אבל בתור סרט הוא אחד הטובים שראיתי\שיחקתי. לכן אני מאוד ממליץ לראות את זה.
https://www.youtube.com/watch?v=0BfuHA03OKM
אמריקן בולשיט.
באחת הסצינות המשעשעות ב"חלום אמריקאי", ג'ניפר לורנס גורמת למיקרו להישרף, ואז מסבירה לכריסטיאן בייל שעדיף ככה כי מיקרוגלים מוציאים את הרכיבים התזונתיים מהאוכל. בייל אומר שזה בולשיט, והיא טוענת שזה לא כי היא קראה את זה במאמר שנכתב ע"י פול ברודור.
פול ברודור הוא בן-אדם אמיתי, והוא אכן עיתונאי שמתעסק במדע ועבד בעיתון ה "New Yorker" כמעט 40 שנה. הוא כתב מאמרים וספרים שדיברו, בין היתר, על הסכנות שבקרינה של מיקרוגלים. אבל הוא מעולם לא טען את הטענה שלורנס ייחסה לו, והוא כעס על הסרט בגלל זה. כל-כך כעס שהוא החליט לתבוע את האולפנים על מיליון דולר ולדרוש ששמו יוסר מכל העותקים של הסרט. הוא טען ש – ואני מצטט – "המוניטין שלו בקהילה המדעית נהרס".
הרשו לי להגיד – נו, באמת. אין לי משהו נגד ברודור. עד שקראתי את הכתבה הזאת לא ידעתי על קיומו, אבל אני בטוח שיש לא מעט אנשים שמכירים ומעריכים אותו. מדובר פה על שורה לא ממש זכירה או חשובה בסצינה לא ממש משמעותית בסרט. אני אישית לא הלכתי אחרי הסרט לבדוק מי זה פול ברודור והאם הוא באמת טען משהו כזה, ואני בספק שהרבה אנשים אחרים כן עשו את זה, אם בכלל. גם לא נראה לי שאלה שכן מכירים אותו התקשרו אליו אחרי הצפייה ואמרו "זה נכון מה שג'ניפר לורנס אמרה עליך בסרט?!". בקיצור, לדעתי עד עכשיו המוניטין שלו נשאר בדיוק כפי שהוא, ועם התביעה הזאת הוא רק מושך לעניין הזה תשומת לב, וספק אם היא חיובית. כפי שגם נכתב, התביעה הזאת מעניינת כי למרות שהסרט מבוסס על אירועים אמיתיים, הוא לא מתמייר להיות נאמן למציאות לחלוטין (בתחילת הסרט מופיעה הכתובית "Some of this actually happened").
אני חושב שזו תביעה די טיפשית ומיותרת, אבל מעניין אותי לראות איך זה יגמר, לו רק לשם השעשוע.
מן הסתם בפשרה כספית שסכומה לא פורט מחוץ לבית המשפט, בנוהל.
(ל"ת)
טראח.
לפני חמש שנים ראיתי באייקון סרט אנימציה אירי בשם "סוד הספר מקלס". התרשמתי מאוד, בעיקר מבחינה ויזואלית וגם מבחינה אנושית. סימנתי לי את הבמאי, טום מור, בתור מישהו ששווה לעקוב אחריו.
לפני כמה שבועות הייתי בלונדון, בדיוק בזמן של פסטיבל הסרטים הבינלאומי בעיר והקרנת הבכורה האירופאית של הסרט. ציפיתי בהחלט לסרט טוב, גם בהתבסס על הסרט הקודם של הבמאי וגם מהבאז החיובי שהתלווה לסרט הזה. אבל שום דבר לא הכין אותי למה שחיכה לי באולם.
זה לא רק שמדובר בסרט מצוין (והוא בהחלט סרט מצוין).
זה לא רק שמדובר בסרט האנימציה הכי טוב שראיתי השנה, ולמעשה אחד הסרטים הכי טובים שראיתי השנה (והרשימה של "הכי טובים שראיתי השנה" עדיין מצומצמת למדי, אגב).
"Song of the Sea", הסרט החדש של טום מור, הוא שנמצא אי-שם בליגה של "טוטורו" ו-"המסע המופלא". מור מפגין כאן יכולת שלא נופלת מזו של מיאזאקי לשלב בין סגנון חזותי ייחודי, עשיר, לרגש מתפרץ וקסם אמיתי. סיימתי את הצפיה בסרט, ביחד עם כל יתר הנוכחים באולם, עם דמעות בעיניים. בסופה של ההקרנה הבמאי עלה לענות על שאלות, אבל כמעט ולא היו שאלות לענות עליהן – כמעט כל מי שקיבל את המיקרופון רק השתפך על כמה הוא התאהב בסרט.
הבעסה היא שאין לי מושג איך אני אגיב לסרט הבא של מור. נראה לי שכל דבר אחרי הסרט הזה יהיה אכזבה עבורי.
ולדעתי ביתר פירוט:
http://www.strangehorizons.com/reviews/2014/11/song_of_the_sea.shtml
מבאס אתה
ממש רציתי לראות את זה ככה (הסוד של קלס אכן היה נהדר) אבל עכשיו א) העלת לי את רמת הציפיות קצת מעבר לשחקים ב) גרמת לי להתבאס שאני כנראה אצטרך לראות את זה על מסך קטן כי אלוהים יודע אם ומתי זה יגיע לסינמטק / קולנוע.
כלכך מחכה לסרט הזה!!
את הסוד של קלס ראיתי והוא אחד מסרטי האנימציה הכי אהובים עליי.
לצערי הסיכוי שהסרט יגיע לארץ קלוש ביותר.. אין הרבה התייחסות רצינית לאנימציה בקרב המפיצים בארץ.
יש בעייה להפיץ סרטי אנימציה שקהל היעד שלהם הוא לא בהכרך ילדים
יש תפיסה מוזרה להרבה אנשים בארץ, שכל סרט אנימציה הוא סרט לילדים.
הפצת סרט אנימציה למבוגרים בארץ מהווה סיכון מסוים, שכן הרבה מבוגרים מרגישים לא בנוח לבוא לסרט אנימציה.
יתכן שזאת הסיבה שהרבה מאוד סרטי אנימציה מאירופה ומיפן שמיועדים יותר למבוגרים לא מגיעים לארץ ואם הם מגיעים הם מופצים באופן מאוד מצומצם.
את כל זה כתבתי בלי קשר ישיר לשירו של הים (מה לעשות, אי אפשר לקרוא לסרט "שירת הים", זה יגרום לאנשים לחשוב שמדובר בסרט על קריעת ים סוף), אין לי מושג אם זה סרט ילדים או סרט למבוגרים.
הקרנת עין הדג?
נראה לי שאם הסרט באמת כל כך טוב, אולי שווה לעשות את זה. מצד שני, אני מבין בהקרנות מיוחדות וזכויות הקרנה כמו שאני מבין בריקודים אבורג'יניים.
מוקדם לדעת
צריך להפריד בין שני דברים: סרטים שנרכשים להקרנה בארץ, אבל מופצים לא טוב (כמו "הקופסונים") – קל יחסית להשיג להקרנות מיוחדות. לעומת זאת, אם הסרט לא נרכש להפצה בארץ בכלל, הרבה יותר קשה ויקר להשיג אותו (להלן, ההקרנה שלא נערכה ל"באבאדוק"). אם מפיץ כלשהו רכש/ירכוש את "שירו של הים", הקרנה דגית היא אפשרות. אם לא – הסיכויים קטנים בהרבה.
...
(ל"ת)
???
(ל"ת)
!!!
(ל"ת)
23 בדצמבר, סינמטק חולון.
פרטים מלאים ממש בקרוב.
ג'ארד לטו ישחק את הג'וקר ביקום הקולנועי המתממש של DC!
הוא ישחק אותו לראשונה ב"יחידת המתאבדים".
בהתחלה לא הייתי לגמרי בעד הליהוק הזה, עד שראיתי את התמונה הזו:
?itok=EioLrYKd
האמת, אולי זה עוד יכול לעבוד.
ג'ארד לטו ישחק את הג'וקר ביקום הקולנועי המתממש של DC!
הוא ישחק אותו לראשונה בסרט "יחידת המתאבדים".
ליהוק… מעניין. אני לא בטוח מה לחשוב עליו. יהיה מאוד קשה להתעלות על הג'וקר של הית' לדג'ר הן מבחינת המשחק והן מבחינת המראה שנתנו לדמות.
(בהנחה שזה נכון)
אני אוהב שDC חשבו על מי ללהק לג'וקר ואז מישהו אמר "היי, פעם אחרונה ליהקנו מישהו לא קשור שהתפקיד הפופולרי ביותר שלו בשנים האחרונות היה הומוסקסואל בסרט אוסקרים, בוא ננסה עוד פעם!" ואז כולם הסכימו.
בסדר, הבנו כבר ש-DC נואשים.
הם לא צריכים לנסות להוכיח את זה שוב.
לא הבנתי, למה ללהק את לטו לתפקיד הג'וקר מראה על נואשות?
(ל"ת)
לא הליהוק שלו דווקא
אלא זה שדוחפים גם אותו לסרט. הם כבר דחפו לסרט אחד את סופרמן ובאטמן ווונדר וומן ופלאש וכל גיבור גדול אחר, בלי לשמור שום דבר להמשך. אבל היי, הסרט ה*אחר* שלהם לאותה שנה הוא סרט שמבוסס על דמויות קצת פחות מוכרות של נבלים. זה נשמע מעניין…. אה, רגע, הם דוחפים לשם את הג'וקר.
כשאתה שם את כל, אבל *כל* הצ'יפים שלך על השולחן בבת אחת, אתה נואש.
עזוב את זה
שמועות שמרגו רובי כתור הארלי קווין. כן, כן, כן, בבקשה.
אם זה אפילו קרוב ללהיות נכון, כלומר שמישהו מDC הצליח להבין שללהק אותה יהיה רעיון טוב – הציפיות שלי לסרט הזה עלו.
מקור מוטל בספק
לא הבחירה הראשונה שלי, אבל העיקר שהארלי קווין!
(ל"ת)
אז, מי הבחירה הראשונה שלך?
From the tip of my hat
אליסון בריי, למשל. או ה(כמעט) אנגרמה שלה, בריי לארסון. או קריסטן בל, אבל היא בעדיפות שלישית. על רובי לא חשבתי בכלל עד השמועה הזאת.
מעניין
אבל בעיניי מרגו רובי מתאימה לתפקיד הרבה יותר מהן. בל ובריי חמודות וקופצניות ולארסון שחקנית נהדרת אבל אף אחת מהן לא התקרבה באף הופעה שלהן שראיתי לטירוף ,הציניות והרשעות שהפגינה רובי בתפקידה בזאב מוול סטריט. (הכי קרובה: בל ב"שיגעון המריחאונה- המחזמר", אבל גם שם היא הייתה תמימה מדי בשביל קווין, לדעתי.)
ההשוואה הזאת כבר די קלישאתית
אבל על סמך הופעותיו הקודמות, אני בספק שהית' לדג'ר היה הליהוק הראשוני של אנשים לג'וקר לפני שהכריזו עליו. זה שהן נראות לך "חמודות וקופצניות" לא אומר שהן לא יכולות להפתיע.
בסדר
אבל במשחק ה"אולי הן יכולות להיות" הכל הולך וגם אולי סלינה גומז יכולה להיות הליהוק הטוב ביותר לתפקיד – אני מלהק על סמך הפוטנציאל שהתגלם מהופעות קודמות.
(וגם,אחרי חמש עונות של קומיוניטי שניתן לה שם יותר מדי תשומת לב שהיא לא תמיד יודעת מה לעשות איתה – אני צריך הפסקה ארוכת טווח לפני שיהיה לי כוח שוב פעם לאליסון ברי.)
קריסטין בל היתה עוקצנית ומרושעת בורוניקה מארס לא מעט
בגלל זה אני בטוח שבתפקיד בו היא תוכל ללכת עד הסוף בלי מעצורים עם העוקצנות והרשעות היא תהיה מדהימה!
חוץ מזה, הקול והמראה שלה יותר מתאימים להארלי קווין אם איך שתמיד הציגו אותה בסדרות ובקומיקס משל רובי.
אליסון בריי? הולי שיט כן!
איך לא חשבתי על זה!
אגב, אם כבר סרט על "יחידת המתאבדים" אני מאוד מקווה שלא ילכו לפי הקומיקס, שם בדרך כלל מנהיגי הקבוצה הם דדשוט או דאת'סטרוק. אם כבר מביאים את הארלי קווין סוף סוף, ואם הג'וקר ישחק תפקיד מרכזי, *היא* צריכה להיות הראשית. העובדה שתמיד נותנים לה ביחידה תפקיד משני היא מעליבה, בהתחשב בזה שהיא הדמות הכי פופולרית שם, ושהיא גם הכי מגניבה ומעניינת. כאילו בגלל שהיא אישה היא לא יכולה להנהיג קבוצה של נבלי על. מעצבן.
גם אני בעד ברי לארסון.
ואני בהחלט יכול לראות אותה בתפקיד של משוגעת. אם קריסטן בל באמת שיחקה דמויות חיוביות וחמודות וקופצניות… וזהו, אז לארסון שיחקה על שני הקצוות. היו לה הופעות ותפקידים הרבה יותר אפלים.
שלי לפחות היא קריסטין בל
(ל"ת)
רוני מארה.
(ל"ת)
וואו
כל כך, כל כך לא. רוני מארה היא שחקנית מעולה אבל היא לא מתאימה להארלי בשום צורה ואופן.
רוני מארה הייתי לוקח לגירסה "נולאנית" של הסרט, שמנסה לקרקע את הדמויות למציאות ולא להקצין אותן. לגירסה היותר קאמפית וכיפית – אני לא חושב.
דאנה איבגי?
(ל"ת)
Big Hero 6, גירסאת Blur
https://www.youtube.com/watch?v=FqnKB22pOC0
זה אומנם פרסומת למשחק חדש של חברת בליזארד ולא קטע מסרט אנימציה של בלור, אבל הוא נורא גרם לי לרצות לראות אותם עושים סרט גיבורי על משל עצמם*.
*או כל סרט, בכלל, מה לעזאזל קורה עם The Goon? למה החברה הזו לא עושה סרטים? הם יכולים להיות הדיסני-פיקסאר הבאים, ואולי אפילו המהפכנים שיצליחו ליצור סרטי אנימציה לא רק לילדים.
זה של Blur?
לא שיפתיע אותי אם יתברר שכן, אבל לא ראיתי בשום מקום קרדיט להם.
למה אין עמוד על הסרט החדש של טאקאהאטה (או איך שלא כותבים את שם משפחתו)?
השותף של מיאזאקי שלא הוציא סרט כבר הרבה שנים סוף סוף הוציא סרט חדש בשם "The Tale of the Princess Kaguya".
הסרט הזה הוא מעין אקורד סיום של אולפני ג'יבלי. אמנם יש עוד סרט אחד אחרון שעוד לא הגיע לארה"ב מהבמאי של הלקחנים, אבל הבנתי שהוא לא משהו בכלל. הסרט הזה לעומת זאת זכה להצלחה כבירה עם 100% ביקורות חיוביות (44 ביקורות עד כה) וציון של 8.3. בנוסף לעובדה שסגנון האנימה שונה מהסגנון הרגיל שהכרנו מסרטי מיאזאקי. מן הראוי לפתוח על הסרט הזה עמוד.
ואיפה רז גרינברג? הוא לא רץ לחו"ל לראות?
הסרט הוקרן בפסטיבל חיפה האחרון
הוא נהדר (ארוך מדי, אבל נהדר).
מאד מקווה שייצא בארץ, וגם עם דיבוב כי הוא מיועד לקהל צעיר.
הקרנת עין הדג מתוכננת (לא סופי) לדצמבר.
(ל"ת)
כולי תקווה
שמדובר בהקרנה באנגלית, ועם תרגום.
אני מאוד מקווה שלא נקרין את הסרט היפני הזה באנגלית.
(ל"ת)
אגב, טאקאהאטה שביים את הסרט הזה, הוא הבמאי שלב הסדרות הידועות "הלב" (מרקו) ו"האסופית"
וכמובן הוא שותפו של מיאזאקי וביים את קבר הגחליליות
זה, למעשה, נכון.
(למרות הכחשותי הנמרצות).
בין כוכבים ויבשות.
"אינטרסטלר" / "בין כוכבים" / "החדש של כריסטפור נולאן" יצא, והרבה עיניים נשואות אל הסרט, הבמאי ואח שלו, שכתב איתו את התסריט. אבל מסתבר שהסיפור הכי מעניין הוא בכלל זה של הנולאן השלישי. כן, כן, יש נולאן שלישי – מת'יו, הנולאן הבכור, שלא גדל אל השואו ביז, אלא אל עולם העסקים.
הסיפור, בקצרה, מתחיל לפני כמעט עשור – רוברט כהן היה רואה החשבון של רוברט ברסקה, מיליונר וסוחר יהלומים. לאחר ש 5 מיליון פאונד מכספו של ברסקה נעלמו, הוא האשים את כהן. הוא הזמין את נולאן שיעזור לו להשיב את הכסף והציג אותו לכהן. נולאן וכהן נפגשו בקוסטה ריקה במרץ 2005, ולפי הדיווחים נולאן השתמש בשם בדוי. באותו הזמן, נולאן נפגש גם עם סבל במלון בשם לואיס מחיה. ב 10 למרץ גופתו של כהן נתגלתה, ולפי הרשויות בקוסטה ריקה, נולאן ומחיה הכו ועינו את כהן למוות. אבל נולאן כבר חזר לארה"ב ביום למחרת, כשהוא עדיין מבוקש בקוסטה ריקה.
ב 2009 נולאן נעצר ע"י ה FBI לאחר שהכריז על פשיטת רגל. הוא נשלח לבית כלא בשיקאגו בזמן ההמתנה למשפט ההסגרה שלו. בזמן שהיה כלוא שם, הוא תכנן בריחה. השומרים מצאו בתא שלו סיכה שנועדה לפתוח את האזיקים, רתמה וחבל באורך 10 מטרים שהיה עשוי מסדינים. מאוחר יותר באותה שנה, שופט קבע שהראיות שנשלחו מקוסטה ריקה שנועדו להרשיע ולהסגיר את נולאן בהאשמות של חטיפה ורצח אינן מספקות. נולאן היה אמור להיות מוסגר בכל זאת על האשמות של שימוש בדרכון מזויף, אך הרשויות בקוסטה ריקה נטשו את הבקשה וב 2010 נולאן שוחרר.
דוברת ממשרד המשפטים של קוסטה ריקה אמרה שהסיבה היחידה שהבקשה להסגרה ננטשה היא כי הם רצו שנולאן יוסגר עקב ההאשמות ה'ראשיות' (רצח וחטיפה) ולא ה'משניות' (דרכון מזוייף). אגב, הראיות שהשופט בארה"ב קבע שאינן מספקות כן היו מספקות בקוסטה ריקה כדי להרשיע את הסבל לואיס מחיה בפשעים הנ"ל. התיק נגד נולאן עדיין פתוח בקוסטה ריקה, כשגם הרשויות וגם אלישה – בתו של רוברט כהן – רוצים לראות את נולאן עומד למשפט.
אסיים במשפט מהכתבה המלאה, אותה ניתן לקרוא כאן – "זה בהחלט יכול להיות סרט טוב, אבל כנראה שהאחים נולאן (הצעירים) לא יכתבו את התסריט שלו בזמן הקרוב." אולי מישהו אחר…
אה, ולשני הילדים של מת'יו נולאן קוראים פיטר ופרקר. יאפ.
ובחדשות אחרות! מארק ווטרס, הבמאי של "ילדות רעות", יביים סרט בשם "Catfight#". לדעת כותב שורות אלה, האש-טאגים הם דבר טיפשי ומיותר ואם הגענו לזה שהם בשמות של סרטים, המצב חמור. הם ממש לא fetch.
דיסני קבעו תאריכים לשני סרטי אנימציה: הראשון הוא "Zootopia", שמספר על שועל שנמצא במנוסה לאחר שהוא מופלל בפשע. הוא חובר לשוטר הארנב שרודף אחריו כדי לחשוף קונספירציה גדולה (!Of course). הסרט יבויים ע"י ביירון הווארד ("פלונטר") ויצא לאקרנים ב 4 למרץ, 2016. (הצעת שם עברי – "מר שועל המופלל").
השני, "Moana", הוא על בחורה שיוצאת לשיט בחיפוש אחר אי אגדי. הוא יבויים ע"י רון קלמנטס וג'ון מסקר ("בת הים הקטנה", "אלאדין") ויצא לאקרנים ב 23 לנובמבר, 2016.
בניגוד לדעה הרווחת, אני דווקא ממש חיבבתי את "סקייליין" (סרט מ 2010, למי שלא יודע / לא זוכר / מדחיק). הוא לא היה חף מבעיות, אבל לדעתי הוא היה מבדר. עכשיו עושים סרט נוסף, שהוא לא המשך אלא יותר ספין-אוף שעומד בפני עצמו ויקרא "Beyond Skyline". מה שעושה אותו מעניין זה הליהוק. את התפקיד הראשי יגלם פרנק גרילו ("קפטן אמריקה: חייל החורף"), ואליו יצטרפו איקו אוואיס ויאיאן רויהאן (ראמה ו'מאד דוג' מ"הפשיטה"). הסרט, אם תהיתם, יצולם באינדונזיה. אין כרגע תאריך יציאה.
אוף טופיק - חיה בסרט
היי, נעים להכיר
אני אורלי ואני אוהבת טלוויזיה וחיה בסרט.
הסרט שלי מציג בימים אלו בהדסטארט וכולכם מוזמנים.
בסרט שלי מאמינים בכך שהרבה אנשים רוצים לקרוא מגזין חודשי לענייני טלוויזיה שמתרכז בתוכן, גם אם הן עדיין לא יודעים את זה. ולא רק שהם מעוניינים לקרוא מגזין כזה, הם אפילו מוכנים לשלם עבורו. זה גם מובן להם שכשמקימים עסק ורוצים שהוא יחזיק מעמד לטווח ארוך, וימכור את המוצר שלו בסכום סביר וגם ישלם לעובדיו באופן הוגן, אזי 200,000 שקל (הסכום ההתחלתי בתחשיבים) הוא לא סכום מוגזם בכלל כיעד לגיוס. אבל זה בין כה לא משנה להם יותר מדי, כיוון שאפילו תמורה מינימלית מבטיחה את המוצר המוגמר במחיר שווה לכל נפש, וכל תמורה גדולה יותר תסייע – מה גם שאם הסרט לא יגיע לסוף הטוב הם לא יצטרכו לשלם אותה בפועל.
אני מספרת לכם על הסרט הזה, כיוון שליהקתי בו גם את דורון פישלר, מנהל אתר הקולנוע המצוין הזה, שיכתוב במגזין מדי חודש כתבת עומק על האופן שבו משתקף נושא המגזין החודשי בסרטי הקולנוע, עם דגש על הסרטים ששודרו באותו חודש בטלוויזיה. (כי ידוע שכל סרטי הקולנוע מגיעים לטלוויזיה בסופו של דבר) . ולא רק שהוא הואיל בטובו לכתוב למגזין, הוא גם הסכים להרצות בערב ההשקה על נושא הכתבה שלו. כך שחשבתי שאולי זה יעניין אתכם לדעת שתוכלו לקבל הרצאה של דורון פישלר + כיבוד קל כאחת התמורות, או את הכתבה המודפסת של דורון פישלר מוקדשת לכם.
החידוש העיקרי שבסרט שלי אגב הוא שבסרט הזה אתם תהיו אלה שיקבעו האם בסופו אפסע לעבר השקיעה, או שאני אסיים אותו כמו תלמה ולואיז ש(ספוילר…).
דוחק"ו 7-9 לנובמבר: התנפצות הבועה.
שני סרטים גדולים שוחררו בסופ"ש האחרון, משניהם הצפי להצלחה ביקורתית וקופתית היה גדול, ולשניהם תקציב מדווח של 165 מיליון דולר.
'גיבורים גדולים שישה' יוצא אחרי פרוזן, הסרט הכי מצליח של דיסני אחרי 'מלך האריות' והסרט שכניס הכי הרבה בשנת 2013. נראה שדיסני ממשיכים עם ההצלחה הביקורתית (90% עגבניות טריות), וזה עזר להם לכבוש את המקום הראשון בטבלה עם 56 מיליון דולר. אומנם פחות מפרוזן שהכניס 67 מיליון, אבל צריך לזכור שפרוזן פתח בחג ההודיה שעוד לפנינו. כנראה שבשבועות הקרובים נראה ירידה קטנה מאוד של 'גיבורים', ובחג עלייה נוספת.
נולאן, שסרטיו זוכים לאהדת המבקרים והקהל, רואה ירידה קלה בשני הקהלים. כרגע הסרט עומד על 73% עגבניות טריות, והכנסות הסופ"ש הסתכמו ב-47.5 מיליון דולר. למרות שמדובר בסכום נאה, הוא לא מגרד את ההכנסות של הבאטמנים שלו, מה שמוכיח שבאטמן הוא מותג חזק יותר מנולאן. ואיך הוא עומד מול סרטים מקוריים אחרים של נולאן? 'התחלה' הכניס 63 מיליון דולר בסופ"ש הראשון להקרנתו, אבל הוא יצא בקיץ. 'היוקרה' הכניס בסופ"ש הראשון 15 מיליון, אבל הוא יצא לפני 8 שנים ולא זכה לפרסום 'מהבמאי של האביר האפל והתחלה'.
'בין כוכבים' לא יהיה כישלון, אבל הוא כן הולך להוריד לנולאן את הכוח שהיה לו לפני כן לעשות מה שבראש שלו. אולי זה באמת מה שהוא צריך, לפי הביקורות ל'בין כוכבים'. ל'גיבורים' אין יותר מדי תחרות, חוץ מ'הפינגווינים ממדגסקר' שיוצא בעוד שבועיים. מדגסקר היא סדרה שנס ליחה, והאיום שלה על הגיבורים לא גדול מדי, אבל מי יודע?
'נעלמת' הגיע השבוע להכנסות של 145.5 מיליון דולר והפך לסרט הכי מצליח של דיוויד פינצר, כאשר 'בנג'מין באטן' במקום השני עם 127 מיליון.
'שומרי הגלקסיה', הסרט הכי מרוויח בשנת 2014 נכון לעכשיו, עומד על 330 מיליון דולר. מי יכול לאיים עליו? 'בין כוכבים' לא מהווה איום כרגע, 'גיבורים' יכול לשחזר את ההצלחה של פרוזן ולהדיח אותו מהמקום הראשון. כמו כן 'ההוביט' האחרון יכול להתברר כהצלחה קופתית מפתיעה יותר מהראשונים (הראשון הכניס 303 מיליון, והשני 258 מיליון).
עם כל הכבוד לארה"ב, הם לא המדינה היחידה שמכניסה כסף לקולנוע
הרובוטריקים 4 הוא הסרט הרווחי ביותר לשנת 2014, בפער גדול מאוד של מעל ל-300 מיליון משומרי הגלקסיה. רובוטריקים 4 הוא גם הסרט היחיד של 2014 שהרוויח מעל למיליארד דולר וכן הסרט היחיד של 2014 (נכון לכרגע) שנכנס לטבלת 50 שוברי הקופות של כל הזמנים (והגיע שם למקום ה-10).
אז עם כל הכבוד לרווחים בארה"ב, מה שקובע באמת זה הרווחים הכלליים מכל העולם, אי אפשר להתעלם מהם.
זה לא ממש נכון.
ההוביט כידוע, היה אכזבה קופתית. כמו כן גברים בשחור 3. הראשון הכניס מעל מליארד דולר, השני הכניס 624 מיליון. משחקי הרעב הראשון היה הצלחה קופתית מטורפת, והוא הכניס "רק" 691 מיליון דולר. איך?
מסתכלים על ההכנסות בארה"ב. ההוביט הכניס 303 מיליון, שזה סכום רציני אם כי ציפו להרבה יותר. גברים בשחור הכניס 179. אתה לא הולך לשמוע שעובדים על גברים בשחור 4. ואחרי שההוביטים יסתיימו, אף מפיק לא ידרוש שתיכתב עלילה שתתרחש בארץ התיכונה. למשחקי הרעב, שהכניס בארה"ב 408 מיליון דולר, אף אחד לא היה נותן למות.
ארה"ב היא כביכול היחידה שנחשבת (מלבד מקרי קיצון שבהם העולם נוהר וארה"ב לא מתלהבת, כמו הרובוטריקים) בגלל שהאולפנים מרוויחים את סכומי הכסף העיקריים שלהם ממנה. שאר העולם מכניס להם "גרושים" ואם סרט יזכה להכנסות של 500 מיליון רק בארה"ב, תאמין לי שיעשו לו סרט המשך.
אותו דבר תקף גם למדגסקר. בערך, כי באמת לא זכרתי שהם הרוויחו די הרבה גם בארה"ב. אבל אם תשאל את הצד המהמר שלי, אני שם את הכסף על 'גיבורים'.
עד כמה שאני יודע, "קונג פו פנדה 2" די איכזב בארה"ב ולמרות זאת מתוכנן סרט שלישי
גם הדרקון הראשון שלי 2 אכזב בארה"ב וגם לו מתוכנן סרט שלישי.
ולגבי הארץ התיכונה – זה טכנית בלתי אפשרי שיהיה עוד סרט. טולקין היורש הודיע שהסרט "ההוביט – קרב חמשת הצבאות" הוא העיבוד הקולנועי האחרון ליצירה של טולקין, מעתה לא יינתנו זכויות יוצרים להפקות קולנועיות של הארץ התיכונה.
אבל גם אם אתה צודק, ובארה"ב כלל לא מתייחסים לרווחים מהעולם, אין זה אומר שאנחנו לא צריכים להתייחס. פשוט קצת מצחיק שאתה כותב ששומרי הגלקסיה הוא המרוויח ביותר של 2014, אפילו בלי לכתוב הסתייגות שזה "הסרט המרוויח בארה"ב בשנת 2014", וזאת בזמן שבחישוב עולמי יש פער ענק לטובת הרובוטריקים. אתה לא יכול להתעלם לחלוטין מרווחים זרים, במיוחד לא בפער כזה גדול.
סרטי אנימציה וסרטים שקהל היעד שלהם כולל ילדים
לא מסתמכים רק על הכנסות מהקולנוע. יש את כל עניין המרצ'נדייז שדובר עליו רבות באתר.
אבל בעיקרון אתה צודק. 2014 שייכת לרובוטריקים בגלל שאר העולם. כנראה שהסיבה שממשיכים לייצר טינופת קולנועית היא לא בגלל שהאמריקאים הם טיפשים.
ולגבי הפינגווינים
מדגסקר 3, שהיה האחרון עד כה, הרוויח מעל ל-700 מיליון דולר, שזה שובר קופות רציני ביחס לאנימציה (וגם ביחס לסרטים בכלל) וזה גם הסרט הכי מרוויח מסדרת מדגסקר. הסדרה הזאת עד עכשיו עלתה מסרט לסרט גם בקופות וגם בביקורות (באחוזי הביקורות החיוביות. בניקוד אמנם הייתה ירידה בסרט השני לעומת הראשון). אז מאיפה אתה מביא שנס ליחה של הסדרה?
אלוהי מצרים
קצת לפני סוף המילניום הקודם, אלכס פרויאס הצליח להדהים אותי עם הסרט "עיר אפלה", ללא ספק אחד מסרטי המד"ב הטובים ביותר של שנות ה-90.
מאז תחילת המילניום הנוכחי, הוא הצליח לאכזב אותי בקביעות (טוב, לא כל כך הוגן – הוא ביים מאז בדיוק שני סרטים, אבל שניהם היו די דרעק).
ומסתבר שעכשיו, בלי שאף אחד ישים לב, הוא סיים לצלם סרט פנטסיה חדש שמתרחש במצרים הקדומה ונשמע כמו שילוב בין "הנסיך הפרסי" ל-"אקסודוס: אלים ומלכים" (לא, עוד לא ראיתי את "אקסודוס: אלים ומלכים", אבל זה לא כאילו שאני לא יודע מה הולך להיות בסרט הזה…).
להנמיך ציפיות זה טוב, בעיקר לאור ההישגים של פרויאס בכמעט 15 השנים האחרונות, ובכל זאת…
http://www.imdb.com/title/tt2404233/?ref_=ttfc_fc_tt
בבקשה בבקשה בבקשה שזה יהיה טוב.
(ל"ת)
אין אין אין סיכוי.
תסתכל על הליהוקים ועל תקציר העלילה. אם כי, מצד שני, ג'פרי ראש.
צ'דוויק בוזמן
אוקיי – בארבעת הסרטים הראשונים שלו האיש משחק את ג'קי רובינסון (אייקון של ספורט והתנועה לזכויות אזרח), ג'יימס בראון (אייקון של מוזיקה ואבי מוזיקת הנשמה), טות' (אל מצרי) ואת הפנתר השחור (גיבור על, מלך, גאון טכנולוגי ודמות פורצת גבולות בז'אנר אליו הוא משוייך).
לא בא לו לשחק משהו אנטימי מידי פעם?
תמונה ראשונה מהסרט "טרמבו"
תמונה ראשונה של בראיין קרנסטון בתור דלטון טרמבו מהסרט שיבויים על ידי ג'יי רואץ'.
בסרט יככבו גם הלן מירן, ג'ון גודמן, דיאן ליין, אלי פאנינג וגם לואי סי קיי אמור להופיע.
אני לא שמעתי על הסיפור של טרמבו לפני הסרט הזה, הוא נשמע מעניין ובראיין קרנסטון הוא שחקן שרק מחכה לתפקיד טוב.
כל שאר השחקנים גם מצויינים, ג'ון גודמן הוא אהוב עלי במיוחד, את לואי תמיד כיף לראות וזה נראה לי סרט שאם יבוצע טוב, הוא יוכל להיות סרט השנה שלי ( 2015 או 2016, עדיין לא ברור).
לרגע קיוויתי שזה יהיה קרוסאובר בין רמבו לדמבו :)
עוד סרט על דיסני (האיש)
וולט דיסני הוא אחד האנשים שהשפיעו הכי הרבה על עולם הקולנוע. הוא הקים את תאגיד הבידור הגדול בעולם כיום, אבל בעיקר את אחד מחברות הסרטים הגדולות והידועות בהוליווד. הוא מחזיק בשיאי האוסקר שעד היום טרם נשברו: 59 מועמדויות לאוסקר, 22 זכיות מתוכם 4 זכיות באותה שנה!
בשנה שעברה, הפך לראשונה הקולנוען הגדול הזה לדמות בסרט קולנוע. היה זה הסרט "להציל את מיסטר בנקס" שסיפר את הסיפור מאחורי הפקת מרי פופינס.
כעת, דמותו של וולט דיסני חוזרת למסך עם סרט חדש על תקופה מוקדמת בהרבה מ"להציל את מיסטר בנקס". מדובר בסרט "Walt Before Mickey" שעולה ב-28 לנובמבר בארה"ב (לא ידוע אם יגיע לארץ). בעוד "להציל את מיסטר בנקס" עסק בשנותיו האחרונות של דיסני, הסרט הזה עוסק בראשית חייו, באירועים שעברו עליו בעקבותיהם נולד מיקי מאוס.
מי שחושב שוולט דיסני נולד עם כפית זהב בפה – כדאי לו לראות את הסרט. מסתבר שראשית הקריירה שלו לא הייתה כה זוהרת, בלשון המעטה. דרך קשה היה עליו לעבור עד שהגיע להצלחה, דרך מלווה בסכסוכים לא פשוטים במהלכם איבד וולט דיסני את כל הצוות שלו ואת הזכויות על דמותו "אוסוולד הארנב". אירועים אלו הם שהובילו בסופו של דבר לפיתוח דמותו של מיקי מאוס שהיווה את ראשית ההצלחה של דיסני.
הפעם, בשונה מ"להציל את מיסטר בנקס", לא מדובר בסרט של אולפני דיסני, מה שאומר שהסרט יהיה יותר אובייקטיבי.
אשמח אם מישהו יוכל להגיד לי אם מתוכננת בעתיד הפצה בארץ של הסרט.
טריילר: http://www.youtube.com/watch?v=MaOZiu-hnTM
הטריילר הזה.
הדבר הראשון שבולט בו, מלבד כמויות אדירות של קיטש ושמאלץ, זה משחק איום ונורא של כמעט כל מי שמופיע בו.
פישלר, חשבתי על רעיון, זה יכול להיות נחמד
מה דעתך לתת לנו רשימה של סרטים שהם כל כך גרועים שמומלץ לצפות בהם (כדי לצחוק עליהם).
אתה יודע, סרטים שהם כל כך גרועים – שהם טובים. סרטים שאתה לא מפסיק לצפות בהם דווקא מפני שהם גרועים.
תן איזה רשימה מומלצת, זה יהיה נחמד.
The Baba-Book
אם ראיתם כבר את "באבאדוק" (אם לא, מומלץ) ואין לכם עדיין מספיק סיוטים, אפשר עכשיו לרכוש את ספר הפופ-אפ המופיע בסרט מהאתר הרשמי. כרגע יש הזמנה מוקדמת, כשכרטיסי האשראי יחוייבו רק אם יגיעו ל 2,000 רכישות (כבר נרכשו 580 ספרים – אחד מהם על ידי – ויש עוד חודשיים לסגירת ההזמנה, אז לא נראה לי שזו בעיה). זה קצת יקר, אבל ממש מגניב. וגם תוכלו לגרום לאחים / ילדים שלכם טראומה נצחית!
לכבוד עליית "משחקי הרעב", בבתי קולנוע בעולם עושים כל מיני דברים נחמדים כמו לתת לצופים לירות בחץ וקשת, לטעום מאכלים ומשקאות המבוססים על הספרים, ולחלק להם ורדים לבנים.
"זולנדר 2" עדיין עומד לקרות מתי שהוא. עד שיקבעו לו תאריך (נו כבר!) בינתיים ליהקו את פנלופה קרוז.
פול גרינגראס יביים גרסה נוספת ל"1984".
וסרטון ה HISHE החדש והאדיר ל"שומרי הגלקסיה", למקרה שפספסתם (ספוילרים).
זה קצת מוזר לעשות עכשיו את "1984"
זה כבר מזמן לא עתיד והמציאות ב-1984 האמתית לא בדיוק התאימה ל"חזון" של הספר.
מה שכן, אם מקפיצים את העלילה 30 שנה קדימה אפשר באמת להכניס את "האח הגדול".
First Person Shooter - The Movie
זוכרים את הסצנה ההיא מהסרט של דום? אז מישהו החליט לעשות מזה סרט שלם. עם שרלו קופטי. וטימור בקממבטוב מפיק.
הטריילר בקושי 3 דקות וזה כבר מספיק כדי שהגימיק ימצה את עצמו
https://www.indiegogo.com/projects/hardcore-the-first-ever-action-pov-feature-film
עלילות מיקי מאוס במומבאי
דרימוורקס עובדים כרגע על סרט אנימציה מוסיקלי שמתרחש בהודו, אבל בשלוחה ההודית של דיסני החליטו להקדים אותם – ולשלוח למומבאי את מיקי מאוס. יצא להם סרט מקסים, עם טאצ'ים סימפסוניים.
http://www.youtube.com/watch?v=iTszQSI0Xw4
הסרטונים החדשים של מיקי פשוט נהדרים.
(ל"ת)
הסרטונים החדשים של מיקי מאוס הם הוכחה לכך שיש דברים שעובדים רק באנימציה ידנית
אני שמח שכיום, כשרוב האולפנים בטוחים שימיה של האנימציה הידנית תמו ושאנימציה ממוחשבת תמיד עדיפה, יש עדיין מי שיודע מה אי אפשר לעשות באנימציה ממוחשבת ואפשר לעשות רק בידנית.
נסו לדמיין את הסרטונים האלה באנימציה ממוחשבת, זה לא ילך.
הקרטוניות המופרזת והמוגזמת עובדת רק בדו מימד. חבל שבאולפנים הקולנועיים אין מי שמבין את זה.
אה, צר לי לספר לך,
אבל גם אנימציה דו מימדית מתבצעת היום במחשב. אתה יכול לראות את זה מכך שהרקעים לא סטטיים.
א. אין כל קשר בין הרקע לדמויות
גם אם נגיד הרקע מחשבי זה לא פוסל שהדמויות צוירו ביד.
ב. לא בטוח. אכן, יתכן שזה פלאש, אבל לא בטוח. יתכן גם שזה צויר ביד.
ג. גם אם טכנית זה לא צויר ביד, זו אנימציה דו מימדית שנראית מצויירת ביד ושונה לחלוטין מאנימציה ממוחשבת 3D. התוצאה משנה יותר מהדרך. אם זה נראה לגמרי כמו אנימציה ידנית, לא אכפת לי איך בתכל'ס הכינו את זה.
פי 4 יותר עמדה
אז מה קרה עם הגרסה הקולנועית של "העמדה"? ג'וש בון מאשמת הכוכבים קיבל את המושכות ואחרי שהוא הציע גירסה פשוטה, ארוכה של 3 שעות נזכרו לפתע כל המפיקים שהיום זה לא הולך והציעו לו לפצל את הספר. 2 סרטים? מה אנחנו ב2003 משחקים בקקי קיל ביל? 3 סרטים? לא, ההוביט כבר גנב את המספר הזה. אנחנו נהיה יותר טובים מכולם ונפצל ל4 סרטים!!!!
בקרוב: אדפטציה קולנועית של 6 סרטים ל"איפה פינוקי?".
מקור
נחמד בשביל ג׳וש בון
שהוא במאי מאוד בסדר בדבר הספציפי שהוא עשה כבר שני סרטים ממנו. אז עכשיו הוא חתום על עוד 4 סרטים שנשמעים מאוד לא אשמת הכוכבים? יפה לו.
אתה מתכוון ל"עמדה" הספר של סטיבן קינג?
כי לפי מה שהבנתי זה די מוצדק לפצל אותו כי הוא מאד ארוך ועמוס.
לפצל? אולי.
ל4 סרטים? נשמע מופרך.
בכל זאת כל דבר נשמע פחות מופרך מלפצל
את הספר הדקיקון "ההוביט" לשלושה סרטים שאורכו של כל אחד מהם קצת פחות משלוש שעות
(וקצת יותר משלוש שעות בגרסאות המורחבות). לגבי "העמדה" אני לא יכול לשפוט משום שלא קראתי את הספר.
אולי.
אבל כשההוביט התחיל הוא היה אמור להיות סרט אחד (או שניים?) ורק אחרי הצילומים החליטו להפוך אותו לשלוש. אם הם מראש מתחילים עבודה עם השארה ל4 סרטים, הסרט הזה עוד עלול להתנפח למימדים עצומים.
אבל בהנחה שהעמדה יהיה רק 4 סרטים – אז כן, ההוביט יותר מופרך.
ימים עצובים באו עלינו
ימים בהם יש צורך לשאול אם יש משהו יותר מופרך מ"ההוביט".
אם זה יהיה נאמן לספר
זה יהיה סרט ראשון מעולה, אחרי שני סרטים מרתקים וסרט סיום שהוא מהמאכזבים ביותר בהיסטוריה.
אני מאוד מקווה שמי שעושה סדרות סרטים אפיות על פי סרטים של סטיבן קינג ישכיל לשנות לגמרי את הסוף (וזה נכון גם לגבי "המגדל האפל").
עונת הפרסים התחילה!
'התבגרות', 'וויפלאש', 'אהבה היא מוזרה' 'בירדמן' ו'סלמה' מועמדים לפרס הסרט בIndependent Spirit Awards.
http://www.awardsdaily.com/blog/2014/11/2015-film-independent-spirit-awards-nominations/
בנוסף, לפני שבוע חזאי האוסקר סקוט פיינברג פרסם את התחזית שלו למועמדים. לטענתו, 'התבגרות' ייזכה בפרס הסרט (לא נראה לי שזה ייקרה, אבל זה מאוד ישמח אותי אם כן) ו'גט' יהיה בחמשייה של המועמדים לפרס הסרט דובר השפה הזרה (אבל סיכוייו לזכות נמוכים).
http://www.hollywoodreporter.com/awards/predictions/
תמיד סיכוייו של סרט ישראלי לזכות יהיו מאוד נמוכים עד אפסיים
כבר 50 שנה אנחנו שולחים סרטים לאוסקר.
10 מועמדויות לסרט הזר כבר קיבלנו אך מעולם לא זכינו.
עד כמה שידוע לי, ישראל מחזיקה במספר המועמדויות הגדול ביותר לפרס הסרט הזר ללא אף זכייה.
צריך באמת משהו מיוחד כדי שנזכה. בשבילנו ההישג זה להיות מועמדים, מעבר לזה אנחנו לא מצליחים להגיע אף פעם.
אוי די.
אני שונא כשסטטיסטיקה המבוססת על אירועי עבר משמשת לחיזוי העתיד גם כשאין באמת שום דבר מאחורי זה. נכון, 10 הפסדים מתוך 10 זה די עגום, אבל אין שום קישור לוגי הגיוני מהנתון הזה שיאמר באופן אוטומטי שישראל לעולם לא תזכה.
הרי גם ספרד לא הצליחה להגיע לחצי הגמר במונדיאלים או באליפויות אירופה לפחות 12 פעם, כך שאני מניח שב-2010, ע"פ ההיגיון הזה, הם גם היו אמורים לעשות זאת, נכון? לא. זה לא אומר כלום.
גם אתה לא מדייק
מקרה נקודתי לא מבטל את החיזוי הסטטיסטי כולו.
ובלי קשר, אני שונא שפרסים בתחום האומנות מוגדרים כהישג, זה מסיט את תשומת הלב מהיצירה עצמה לחתיכת פלסטיק חסרת ערך וזה שטחי בטירוף.
סוף סוף מישהו מביע
מה שאני חושב על כל טקסי הפרסים המטופשים.
אני אמרתי שלעולם לא נזכה?
אמרתי שזה יהיה מאוד מאוד קשה לזכות לאור ההיסטוריה שלנו באוסקר. אבל תמיד יכולה להיות פעם ראשונה.
במשך שנים ישראל מעולם לא הביאה מדליית זהב אולימפית, עד שהגיע גל פרידמן ב-2004. זה שמשהו לא קרה במשך שנים רבות, בוודאי לא אומר שאין שום סיכוי שזה יקרה, זה רק אומר שהסיכוי קטן יחסית ואם זה יקרה זה יהיה הישג ענק שקשה להגיע אליו.
שום דבר לא אפשרי. אבל צריך סרט מיוחד מאוד כדי לעשות את מה שכל הסרטים הקודמים במשך 50 שנה לא עשו.
לא יודע לגבי מיוחד מאוד
כמו שאמרו למעלה, הקשר בין פרס-סרט לא קשור לאיכות של הסרט כמו שהוא קשור לפוליטיקה, לתחושה שהוא נותן לצופים ,בנוסף לאיכות של הסרט ולמזל מטורף. כלומר, הזכייה של "פרידות" הייתה מוזרה ולא צפויה כמו כל הקטגוריה עצמה. מתוך כל הקטגוריות הגדולות, הסרט הזר היא האחת הכי פחות צפויה – זה לא משנה אם אתה הלהיט [הזר] הכי גדול של השנה ("אמלי" שהפסיד ל"שטח הפקר") הזוכה הגדול של הפסטיבלים (אני אהמר ואנחש ש"שנת חורף" לא הולך לזכות השנה) או דווקא הסרט שהכי נראה "אוסקרי" מבין החבורה ("ניצוד" שהפסיד ל"יפה לנצח"). אין שום הגיון בהצבעות האלו, ואני לא אתפלא אם נגלה יום אחד שהזוכה נקבע על ידי מירוץ עכברים, כאשר כל עכבר מייצג מדינה ומי שמגיע ראשון לגבינה המדינה שלו זוכה.
אם כך, אז אני מעדיף שסרטים ישראלים בכלל לא יהיו מועמדים לאוסקר
אני לא מוכן שעכבר ייצג את ישראל!
עכבר מייצג את תאגיד הבידור הגדול בעולם
שזה קצת אירוני בהתחשב במקים החברה ודעתו על יהודים
אוי די, לא שוב השמועות האלה על כך שדיסני היה אנטישמי
אין לזה שום הוכחה, אז די, תפסיקו עם זה.
האחים שרמן היהודים הלחינו מספר סרטים של וולט דיסני והייתה בניהם לוולט ידידות גדולה. אי אפשר לטעון שהוא היה אנטישמי כשהוא היה מיודד עם יהודים.
די, כולם יודעים שזה שטויות.
נכון שהקטגוריה והזוכה בה היא רצופת הפתעות (והסיבה לך היא שלא לגמרי ניסחנו לעצמנו אם הזוכה אמור ורואי להיות ה"אוסקרי" מבין הסרטים או זה המדובר ביותר ביותר בסצינת הפסטיבלים, מצב שמאפשר לנו להיות מופתעים בכל תרחיש, בין אם הזוכה שייך לתבנית הראשונה או השנייה), אבל זה קצת מוגזם להגיד שהזוכים הם מקריים ביותר. בשלוש השנים האחרונות ("פרידות", "אהבה", "יפה לנצח") נוצר רצף של זוכים המניחים את הדעת, שהקונצנזוס הביקורתי לגבי טיבם ביחס לבציר של אותה שנה הוא הרחב ביותר.
זה שסרט זוכה בפרס הגדול של הפסטיבל הכי גדול לא בהכרח מקנה לו אוטומטית מעמד של הסרט הכי מדובר בסצינת הפסטיבלים, כך שאם "שנת חורף" יפסיד את הפרס (והוא יפסיד) אין בכך שום הפתעה, כי הוא פשוט לא הסרט המדובר ביותר בסצינה ומשום שהוא לא מצליח לדבר ליותר מקבוצה מצומצמת של יודעי ח"ן.
אני מסכים שבשנים האחרונות יש רצף של זכיות קשורות
לא יודע אם אפשר כבר להכריז שהקטגוריה התנרמלה.
(אגב, איך אתה מודד "הקונצנזוס הביקורתי הוא הרחב ביותר?" כי יש יותר מדרך אחת להתייחס לזה, ובזמן הזה שנה שעברה אנשים ומבקרים אהבו מ-א-ו-ד את ניצוד ולאו דווקא נפלו על יפה לנצח. )
ביקורתית אני מניח
למרות שהזכרת את שני הסרטים בהודעה שלך אצלי משום מה "ניצוד" נזקף, אסוציאטיבית, ליבול של 2012 ולא 2013, כך שאתה צודק ואולי "הקונצנזוס הביקורתי הרחב ביותר" הוא אולי לא ההגדרה המדויקת ביותר, אבל השורה התחתונה נשארה בעינה, יש קצת יותר מיד המקרה בהחלטה להעניק את הפרס לסרט זה או אחר.
אה, כן ברור שיש יותר מ"יד המקרה"
אבל המה בדיוק – כאן זה נהיה עניין יותר חמקמק.
"פרידה", לא "פרידות"
"פרידות" הוא דוגמה הפוכה.
(כן, זה היה רק עניין של זמן עד שמישהו יבלבל ביניהם)
(ל"ת)
אם חשבתם שג'ארד לטו כתור הג'וקר הוא בחירה בעייתית
אז זאק גליעטריפיניקיס הולך לדבב אותו בלגו באטמן.
זה..אה.. הא?
לא כזה מופרך
למרות שיש לו נעליים מאוד גדולות למלא. מארק "סקייווקר" האמיל עשה עבודה מאוד טובה בדיבוב הג'וקר עד עכשיו.
בנוסף למייקל סרה,
נשמע שהסרט הזה מנסה להצחיק כבר בגזרת הליהוקים.