מה שטוב בקטגוריות הסרטים הקצרים באוסקר זה שאפשר לצפות במועמדים ולגבש עליהם דעה (דבר שימושי אם, נגיד, אתם רוצים לנחש ב"הכה את האוסקר") גם בלי לצאת מהבית. כלומר, עכשיו אפשר. סרטים בעבר הוסתרו ונשמרו לפסטיבלים (למרות שבדרך כלל הם הודלפו והגיעו לאינטרנט בכל מקרה); השנה כבר רוב מפיקי הסרטים האלה הבינו שאין להם שום דבר להרוויח מהסתרת הסרט. כולם מלבד אחד. "מעון היום הארוך ביותר" או בשמו המלא "Maggie Simpson in The Longest Daycare" הוא סרט קצר של הסימפסונס שהוקרן בצמוד ל"עידן הקרח 4" (ולכן כנראה נצפה יותר מכל סרט אחר השנה). רשמית, הסרטון הזה לא קיים ברשת, מה שכמובן אומר שצריך רק לגגל אותו טיפה יותר חזק כדי למצוא אותו. מילא. זה סרטון חביב, אבל לא ברור לי איך הוא הגיע לרשימת המועמדים, אלא אם כן מדובר בחיבה אוטומטית לכל מה שקשור לסימפסונס.
שניים מהמועמדים כבר פרסמנו כאן: "Paperman" ו"אדם וכלב".
מועמד נוסף הוא הסרטון הזה, "Head over Heels" – עשר דקות בסטופ-מושן.
וישנו גם "גואקמולה טרי":
הסרט הזה הוא אחת מיצירותיו של האמן PES, שכבר הרבה שנים עושה דברים קטנים ומגניבים כאלה באינטרנט. הוא מעולה, אבל גם אותו קצת מוזר לראות באוסקר – לא שלא מגיע לו, אבל קצת קשה לחשוב על ההלצות הקטנות ונטולות העלילה האלה כעל סרט מועמד לאוסקר. חוץ מזה, אני לא יודע אם "גואקמולה" הוא פסגת יצירתו. אישית אני מעדיף סרטון בישול אחר שלו, על ספגטי. יש לו גם גירסאות משלו למשחקי מחשב נוסטלגיים. ובכלל, ערוץ יוטיוב שלו הוא מקום מצוין לבלות בו.
"Head over Heels" פשוט יצירת אומנות...
אני ממעיט לכתוב כאן, נכנס בעיקר לקרוא… אבל אחרי שצפיתי ב- "Head over Heels" הרגשתי שאני חייב לכתוב משהו. למשל שהסרט ריגש אותי. לא קל לרגש אותי, אני מאלה הציניים שמגלגלים עיניים על קומדיות רומנטיות, נהיה חומצי מדרמות תקופתיות ונרדם בסרטים של לינץ' (וכן, ראיתי ואהבתי את שני סרטי The Expendables). האופן בו השתמשו ב- Stop Motion, מבנה הסיפור ועיצוב הדמויות נתנו לי הרגשה מאוד אנושית, משהו שבא לי בהפתעה גמורה, לא ציפיתי לזה (ב- Paperman ציפיתי לזה וזה לא בא… לאדם וכלב לא התחברתי בכלל).
אהבתי גם את הדמיון (?Tribute) הקל ל- UP. מבחינת מראה הבית, העיצוב של הגבר הזקן, איזור הנחיתה… ואהבתי את הרצינות.
ולסיכום, מעכשיו כשארגיש הפוך, אתחיל למסמר נעליים לרצפה.
פעם הזוג הזה היה צעיר
ואם תהיתם איך הזוג הגיע למצב הזה, אז יש הסבר בטריילר הבא:
https://www.youtube.com/watch?v=XtixqUXid9A
לא הייתי מסתכל על הסיבה שהסימפסונז נמצא בקטגוריה
מתוך "חיבה אוטומטית לכל מה שקשור לסימפסונס". בזמנו הסרט המלא אפילו לא היה מועמד לאוסקר (וחבל שכך – הוא אולי הסרט שהכי צחקתי ממנו אי פעם, וזאת הייתה התעלמות איומה). ד"א – מישהו יודע מה יהיה עם סרט המשך? הסרט עשה כמעט 72 מיליון דולר בסופ"ש הראשון שלו. אפילו בדוחק"ו של אז נאמר שרוב הסיכויים שיהיה סרט המשך. מה נסגר?
אני לא חושב שיש סיכוי כלשהו
ש"מעון היום הארוך ביותר" היה מועמד לאוסקר אלמלא הקשר הסימפסוני. זה לא יותר מחמש דקות של סימפסונס, ועם כל הכבוד (ויש הרבה) לסימפסונס, זה רחוק מאוד מלהיות ראוי למועמדות, לא מבחינת תוכן ובטח שלא מבחינת רמת האנימציה.
יש סרט המשך
הפרק שנעשה מיד אחרי הסרט מתייחס אליו, ובכלל כל הסרט מלא ביציאות על זה שהסרט הוא בס"ה פרק ארוך, מסקנה יהיה עוד סרט סימפסונים כשלפוקס יהיה קצת משעמם וחור גדול לסגור בתקציב.
ואנחנו בטוחים שPES זה לא חנוך פיבן בתחפושת?
(ל"ת)
הסימפסונס דווקא כן גלש לאינטרנט
http://tu.tv/videos/the-simpsons-the-longest-daycare
head over heels הפייבוריט שלי
הוא נהדר מכל בחינה.
יהיה לו קשה להתחרות בדיסני אבל הוא הרבה יותר ראוי לפרס.
זה נכון שקשה להתחרות בדיסני,
אבל זה לגמרי לא אומר שהנצחון שלהם מובטח. סרטונים של פיקסאר או דיסני מועמדים לפרס כמעט כל שנה, אבל הפעם האחרונה שבה אחד מהם זכה היתה ב-2001. בקטגוריה הזאת האקדמיה נוטה להעדיף דווקא סרטונים פחות ידועים של אולפנים קטנים או יוצרים עצמאיים.
ובדרך כלל גם לא הגיע להם
השנה לעומת זאת מגיע להם בשתי הקטגוריות (לדיסני, זאת אומרת).
"ראלף ההורס" היתה חבילת האנימציה הכי טובה שקיבלנו השנה, גם "פייפרמן" וגם ראלף.
Head over Heels הוא המועדף עלי
אגב, הרעיון שלו לא הופיע באיזה סרט כלשהו שנעלם באופן מסתורי?
הוא דווקא אמור לצאת
http://www.imdb.com/title/tt1374992/
שני הסרטונים יפים
הגוואקאמולה כל כך מצחיק, אבל לא נראה לי שהוא עשוי מחומר לאוסקר. Head over Heels מצוין!
"גוואקמולי" מגניב ו"פייפרמן" מקסים,
אבל "אדם וכלב" פשוט השאיר בי חותם ענק. גם כי הרעיון שלו היה מבריק, אבל בעיקר בגלל הסוף של הסרט שפשוט צבט לי את הלב. אני מאד מקווה שהוא ייקח כי לגמרי מגיע לו.
עוד פיסת טריוויה קטנה,
מתברר שגווקאמולי (למה גוואקמולה בעצם?) הוא הסרט הכי קצר אי פעם שמועמד לפרס כלשהו בתולדות האוסקר אי פעם.
יותר מדי אי פעם. כנראה מההתרגשות.
(ל"ת)
לפי ויקיפדיה PES עסוק בימים אלה ביצירת סרט המבוסס על...
חבורת הזבל.
http://www.deadline.com/2012/03/michael-eisners-tornante-company-behind-feature-adaptation-of-garbage-pail-kids/
אם יש מותג אייטיז שלא התגעגנו אליו, זה זה.
יש סיכוי
שיש מקום שבו אפשר לראות את כל האוסף?
בבקשה
http://www.firstshowing.net/2013/watch-all-five-of-the-2013-best-animated-short-film-nominees-in-full/
האם אי-פעם נעשה משהו בסגנון של 'גוואקמולה טרי'?
כי אם לא, הבנאדם ממש המציא סגנון אנימציה חדש. רק על זה מגיע לו אוסקר.
איזה סגנון, סטופ מושן עם חפצים ביתיים?
נעשו לא מעט דברים בסגנון הזה, בפרט עיבוד ביזארי של אליס בארץ הפלאות.
לא. סטופ מושן שבו משהו אחד הופך למשהו אחר.
ושהכל בו ריאליסטי מאוד אבל גם אסוציאטיבי (ויזואלית) מאוד. משהו פה אמר שזה מזכיר את פיבן, אבל זה לא לגמרי נכון (במקרה של הסרטון הזה) – לי, אישית, זה לא מזכיר שום דבר. זה ממש מקורי.
תחזוקת בעל
מצטערת להשבית את השמחה,אבל הסרט מנציח את מעמד האשה כאחראית הבלעדית להרמוניה הזוגית.
עד שהיא לא נוקטת פעולה הבית לא שב על מקומו.ציפיתי לפאנץ' ליין מתקדם יותר
באותו נושא מומלץ לגברים ונשים כאחד לקרוא את תחזוקת בעל של סוזן מאוסהארט
לא הושבתה
אם הבעל היה עושה זאת, היית יכולה בקלות להגיד שהסרט מנציח תפיסה שובינסטית בה האישה מקלקלת והגבר מתקן. תמיד אפשר למצוא בכוח סאב-טקסט, לא תמיד זה במקום.
הסרט מציג תפיסת עולם הומופובית כי מערכת היחסים שמופיעה בו היא בין גבר לאישה.
המשפט הקודם מחזק את הפטריארכיה כי כתבתי "גבר" קודם.
המשפט הקודם הוא גזעני כי אין בו ייצוג לאתיופים.