הייתם בדיסנילנד בשנת 1977? אולי ההורים שלכם היו? דודים? סבים? אם כן, האם הייתם במתקן
Jungle Cruise – מסע בנהר בתוך ג'ונגל מלאכותי? יכול להיות שפגשתם שם את ה"קפטן" – איזה ילד בן 20, קרוב לוודאי בחולצה הוואיית מקושקשת וכובע טפשי, שמדקלם את התפקיד ומפנה את תשומת לבכם לקרוקודילים מימין ולהיפופוטמים משמאל? אולי במקרה הצטלמתם איתו?
בשנת 1977 ג'ון לאסטר עבד לזמן קצר בתפקיד הקפטן במתקן הזה בדיסנילנד. למרבה ההפתעה הוא לא ראה בכך את שיא הקריירה שלו, והתקדם להיות אחד ממייסדי פיקסאר, ואחר כך מנהל חטיבת האנימציה בכל דיסני והבמאי או המפיק של כמה מסרטי האנימציה האהובים בכל הזמנים (ושל "מכוניות"). אבל עכשיו הוא כנראה נזכר בעברו הלא מתועד. דיסני פתחו במבצע חיפוש אחר תמונה של לאסטר בתפקידו כרב החובל. מי שיספק את התמונה יזכה בנסיעה לדיסנילנד, לפתיחה החגיגית של Cars Land, ובמסע דרך ה-Jungle Cruise, שקיים עד היום, בחברת ג'ון לאסטר. שוב.
אז אם במקרה אתם מוצאים את הצילום האבוד וזוכים בפרס, אל תשכחו לשאול את לאסטר כמה שאלות:
אתם רציניים בקשר ל"צעצוע של סיפור 4"?
אתה ברצינות, בכנות חשבת ש"מכוניות 2" היה רעיון טוב?
הסרט הזה שמתרחש במוח – מה בדיוק הקטע? אתה יכול לספר לנו, אנחנו לא נגלה לאף אחד.
ולמרות הכל – את מי צריך להרוג כדי לקבל עבודה בפיקסאר?
מעולה
ובאמת משמועות וכל מיני תוספות בדי.וי.דים של פיקסאר על החברה וסיורים בה ומאחורי הקלעים, נראה שכ"כ כיף לעבוד שם…בנוסף ללהיות חלק (או קרדיט) ביצירות שלהם.
אולי הוא היה ביחד עם הבחור הזה:
http://www.youtube.com/watch?v=a0cCRRFi1aA
"אתה ברצינות, בכנות חשבת ש"מכוניות 2" היה רעיון טוב?"
אין למה לשאול את זה, זה ברור שללאסיטר יש אהבה מאוד גדולה לפרנצ'ייז הזה ובכל ראיון איתו על הסרט רואים עליו שהוא באמת ובתמים האמין שיכול לצאת מזה משהו טוב.
אין מה לעשות
הם לא יכולים להישאר עם מאזן מושלם לנצח, סרט אחד היה חייב להיות נפילה (מכוניות 2), מתישהו.
אתם חושבים שאם אני אחפש בגוגל אני אמצא?
"John Lasseter Disneyland"
אני בטוח שדיסני לא חשבון על זה!
אני לא רוצה לבאס
טוב, אני משקר, אני כן רוצה לבאס. בקיצור, דיברתי עם עובדים בפיקסאר כדי לנסות להבין את ההו-הא, ובצורה מפתיעה זה מקום עבודה, ולא איזה מועדון חברים של כיף אינסופי שרק האליטה מתקבלת אליו. הם נהנים מהילה סטייל גוגל אז אנשים מבחוץ ללא ספק מקנאים בהם, אבל מי שנמצא בפנים רואה תמונה דומה למה שרואים אנשים שעובדים בדרימוורקס או בלוקאסארטס. זה לא שבגלל שהם עושים סרטים טובים, זה אומר שכל עובד זוטר שותף לכל העשייה הקריאטיבית. יש שם הרבה עבודה שחורה כמו בכל אולפן אנימציה.
ברור [טוב לפחות לי]
אבל מה שחשוב שם זה הגאווה בעבודה שלך,
לפחות בשבילי זה משהו שמשנה, שאתה חזור הבייתה ויכול לספר לחברים "אני עשיתי את הצל בסצינת הפתיחה של צעצוע של סיפור 3" זה שונה מלחזור הבייתה ולהגיד "אני עשיתי את הצל בסצינת הפתיחה של שרק 3"
נראה לי שזה משנה את האופן שאתה בכלל חושב על עבודה, ושהמקום נחמד ואתה גאה במה שאתה עושה יותר כיף לך להגיע ולעבוד.
למיטב ידיעתי את צודקת
נעשו כל מני מחקרים שמראים בפירוש שכשעובדים גאים במה שהם עושים התפוקה שלהם עולה וכולי. לא מפתיע במיוחד, אבל טוב לראות שהאינטואיציה עובדת כאן.
למה זה שונה?
זה שונה אם עשית את הצל בסרט x או בסרט y? אני לא מדברת פה על הבמאים, תסריטאים, או כל אלו שיש להם נגיעה משמעותית בתכנים של הסרט. אני מדברת על העובדים הקטנים, קשה לי להאמין שאנימטור מתחיל, שרוצה להיכנס אל התחום יסרב לעבודה בדרימוורקס כי הסרטים שלהם פחות מוצלחים לדעתו. כשאתה אנימטור מתחיל, רוב הסיכויים שלא תתחיל לעבוד בתור במאי ותתחיל עם העבודות הקטנות והשחורות, וסביר להניח שתגיד תודה על כל עבודה שתינתן לך, ולא תסרב לעבודה כי זה דרימוורקס, ולא פיקסר.
ברור שלא תסרב לעבודה רק בגלל שזה אולפן אחר
אבל בסופו של דבר עבודה היא לא אמורה להיות זמנית, אתה רוצה להתקדם, אתה תרצה להיכנס למקום שאתה חושב שיהיה לך עתיד בו.
אני לא חושבת שבמצוקת עבודה אתה תסרב למשהו (במיוחד אם זה הבחירה בין דרימוורקס לפיקסאר)
זה העקרון הכללי של אם נותנים לך את האפשרות בין שניהם, כנארה תבחר את האולפן שבו אתה חושב עושים את הסרטים היותר טובים (ובכל עבודה אחרת כנ"ל, כתופר תבחר את החברה עם הגדים שלדעתך הכי מוצלחים, כמכונאי את החברה שמייצרת את המכוניות שאתה יותר אוהב, וכתוכניתן את המקום שמייצר תוכנות שאתה יותר מעריך)
אני ממש, ממש לא בטוח שהחלום של כל בוגר אנימציה בארה"ב
הוא לעבוד בפיקסאר. זאת אומרת, אני בטוח שרובם הדי-מוחלט ישמחו לעשות את זה, אבל לפני כמה חודשים קראתי כתבה ביאהו שעסקה בחברות האמריקאיות שהעובדים שלהן הכי מרוצים. בין שתי חברות שלא שמעתי עליהן לפני-כן (דברים שקשורים למסחר ולימודים) אפשר למצוא – הפתעה – דווקא את דרימוורקס.
http://finance.yahoo.com/career-work/article/112606/best-companies-work-happiness-fortune
זה לא אומר, כמובן, שבקריטריונים שלפיהם המקומות האלה נמדדו פיקסאר קיבלו ציונים נמוכים (זה נשמע לי בלתי-אפשרי) – אבל הם כנראה קיבלו ציונים נמוכים יותר מאלה של דרימוורקס. שים לב, אגב, שהקריטריונים האלה כולם קשורים לתנאי עבודה ולא לסיפוק אמנותי – אבל גם אם בסקר היפותטי פיקסאר היתה מקבלת ציון גבוה יותר בקריטריון הזה, זה לא אומר שאנשי דרימוורקס *לא* גאים בעבודה שהם עושים.
אמ אני בחורה :)
אבל ברור שאני לא חושבת שדרימוורקס זה גהינום.
וברור שאני לא חושבת שמי שעובד שדרימוורקס חוזר הבייתה עם פנים מושפלות ולא יכול לספר על מה שהוא עושה,
פשוט, לפחות לי נראה שפיקסאר מקום יותר נחמד (ואולי זה באמת בגלל שיווק יותר מוצלח)
ואישית כמובן, אני יותר מחבבת את הסרטים שלהם מכל אולפן אנימציה אחר, אז כן, אם היו נותנים לא את האפשרות הייתי בוחרת לעבוד בפיקסאר.
אולי זה לא היה מובן מההודעה הראשונה שלי, זה לא הכל, אבל זה מוסיף, זה מאוד מוסיף לחזור בגאווה לספר לחברים שלך בהתלהבות מה אתה עושה.
לפחות ככה אני רוצה לחשוב
ברור
פיקסאר הם בראש ובראשונה חברת היי טק ולא סטודיו לסרטים אנימציה.
הם עושים בחטות בין היטר גם מהתוכנה שלהם.
אין שום הבדל משמעותי בין עובד בפיקסאר לעובד בגוגל או במיקרוסופט.
זה נשמע כמו סרקזם
לצערי גם אחרי היפוך התוכן של מה שכתבת לא הבנתי מה הנקודה שאתה מנסה להעביר. תוכל לחזור על זה בצורה פשוטה יותר?
פיקסאר מיצרים גם את התוכנה שאתם הם עובדים
יש בפיקסאר המון עובדים שלא עושים שום חלק בסרט עצמו,
כל מה שמם עושים זה כותבים שורות קוד בשפת הc++.
אני די בטוח שאני לא היתי נהנה יותר מלכתוב קוד לתוכנה שממנה יצה סרט מופט מאשר מלכתוב קוד לאיזה משחק באייפון לדוגמה.
אני... לא בטוח שאתה צודק
למעשה אני די בטוח שלא. כלומר, פיקסאר בהחלט הציגו איזשהו כלי שלהם (עם השם מלא ההשראה movie משהו) שכמה אולפנים קטנים וסטודנטים הציגו עבודות שלהם איתו, ובכל אולפן סרטים ובפרט בפיקסאר יש חטיבת תוכנה (שחלק ניכר ממנה כותב פלאגינים לMaya), אבל אני לא חושב שפיקסאר עובדים על כלים שהם מאה אחוז פיקסאר.
http://renderman.pixar.com/products/purchase/index.html
כן, זה היה המוצר, תודה
זכרתי שהשם היה פשטני
הכנתי לוגו פיקסאר-עין הדג
חח חמוד
לגבי הכתבה (בערך), גם מ'מכוניות' הראשון לא ממש התלהבתי. הסרטים הכי חלשים של פיקסאר, לדעתי.