שתי הקרנות שמתרחשות בשבעת הימים הקרובים ונשמח לראות אתכם בהן.
הראשונה, והקרובה ביותר – ראלף שובר את הסינמטק: הקרנה כפולה של "ראלף ההורס" ו"ראלף שובר את האינטרנט". האחד ביום חמישי הקרוב (7 בפברואר) בשעה 19:00, והשני באותו יום בשעה 21:00. שני הסרטים יוקרנו באנגלית, ללא תלת מימד, עם תרגום לעברית ובסינמטק הרצליה.
אם אתם רוצים לקנות כרטיס רק לאחד מההקרנות, קוד ההנחה FISHEYE יסדר לכם הנחה ויעניק לכם כרטיס ב26 שקל בלבד. אם, לעומת זאת, אתם רוצים כרטיס לשתי ההקרנות יחדיו, תצטרכו להתקשר לסינמטק (או לבקש בקופות) להגיד "עין הדג שלח אותי" בקול הבלש המסתורי הכי טוב שלכם, ולקבל כרטיס לשני הסרטים ב45 ש"ח בלבד.
אני מקווה שתסלחו לי אם אני לא מפרט על שני הסרטים – בכל זאת מדובר באחד מסרטי האנימציה הבולטים ביותר בעשור האחרון ובהמשך שלו שבו יש את כל נסיכות דיסני לדורותיהן.
לעומת זאת, הסרט הבא שיוקרן קצת פחות מוכר, אז בוא נדבר עליו.
"קורבן אופנה" הוקרן כחלק מפסטיבל אוטופיה האחרון, יש לו ביקורות משבחות מפה ועד הודעה חדשה והוא על שמלה רצחנית. לא, רגע, אל תלכו!
הסרט הוא קומדית אימה (כפי שאפשר להבין מהתיאור שלו) שנוצרה על ידי פיטר סטריקלנד, מי שביים את אחד מסרטי האימה הפחות מוכרים והיותר נפלאים שיצאו בעשור האחרון – "אולפן הקלטות ברבריאן". סרט ששיחק עם מושג הסאונד בקולנוע וריסק אותו לרסיסים עד שלא הבנת מה נשאר מולך בכלל (וזה לפני שמדברים על ההופעה הנפלאה של טובי ג'ונס בתפקיד ראשי או על המחוות לסרטי האימה האיטלקיים של שנות השבעים). ואם "קורבן אופנה" אפילו מתקרב לרמות של "אולפן הקלטות", מצפה לכולנו סרט נפלא. (הוא גם ביים את "הדוכס מבורגונדי" שהיה להיט פסטיבלים שלא ראיתי אבל אולי מישהו אחר פה באתר כן).
אז בואו לראות אותו איתנו ביום ראשון, ה-10/2, בשעה 20:30, לאחר שאני אשא דברי פתיחה קצרים. קוד ההנחה שהוא 6234 ייתן לכם הנחה של 18 שקל על הכרטיסים (כלומר, 20 ש"ח במקום 38).
אז לסיכום –
יום חמישי, ה-7.2, 19:00 ראלף ההורס, 21:00 ראלף ההורס 2 בסינמטק הרצליה. כרטיסים לראלף ההורס כאן, ולהמשך שלו כאן. איוונט בפייסבוק לאירוע כולו כאן.
יום ראשון, ה-10.2, 20:30 קורבן אופנה בסינמטק חולון. כרטיסים כאן.
אני משאיר אתכם עם שלל טריילרים לסרטים, ומחכה לכם בסינמטקים עצמם.
כשכותבים פסקה שלמה על "מי שביים את אחד מסרטי האימה הפחות מוכרים והיותר נפלאים שיצאו בעשור האחרון ", מן הראוי להזכיר את שמו
ולגבי דיוק אוף בורגונדי, לדעתי הוא משמעותית פחות טוב מברבריאן סאונד סטודיו. הוא לא רע, יחסית לסרט של במאי גבר על לסביות שעושות סאדו, אבל גם לא מאוד אמין או מעניין. בעיקר יפה ויזואלית, עם הרבה יותר מדי פרפרים מתים.
אכן, תוקן.
(ל"ת)
אולפן הקלטות ברבריאן היה סתם טריפ מבלבל
בסדר, הוא היה מקורי, אבל לא הבנתי למה אנשים התלהבו ממנו. האלמנט של אימה שם מאוד סוריאליסטי ולא מנסה להפחיד כמו שהוא מנסה לגרום לפראנויה, דרך עלילה סופר לא קוהרנטית. זה בהחלט אחד מהסרטים האלה שנוצרו עבור הסינמפילים הבודדים שיבינו מה לעזאזל הוא מנסה להגיד (ומספיק לראות את הציון בעגבניות רקובות – 85% מהמבקרים לעומת 53% מהקהל).