האמת, "ההימור" הוא סרט כל כך מיותר שאפילו לקרוא את הביקורת עליו זה בזבוז זמן. סרט רע, אל תלכו. גמרנו. הסרט גרם לי להערכה מחודשת ל"תשוקה" – סרט מחורבן, אבל לפחות מחורבן באופן מגוחך ומעניין. לפחות אפשר לצחוק על המשחק הפתטי והעלילה המגוחכת. כאן אין אפילו על מה לצחוק.
אבל אל תאשימו את ג'סטין טימברלייק. הוא, מכל המשתתפים בסרט, דווקא בסדר. טימברלייק (כנראה היה לדמות שלו שם, אבל הסרט היה רחוק מלהיות מעניין מספיק כדי שאני אטרח לנסות לזכור איך קראו לדמויות בו) הוא תלמיד קולג' מכור להימורים באינטרנט, שבלילה אחד שם את כספו על כמה קלפים וירטואליים, ומאבד את הכל. במקום לקבל את הדין וללכת לחטט בפחי אשפה ולגור מתחת לגשרים במשך שארית חייו, הוא עולה על מטוס לקוסטה-ריקה (וזה אדם שהרגע איבד את כל רכושו בעולם, כן? טיסות לקוסטה-ריקה, מתברר, מחולקות חינם) כדי לדרוש דין וחשבון ישירות מהבוס הגדול, המנהל של רשת אתרי ההימורים שגזלה את כספו. דמות אפלה, מאיימת, מיתולוגית כמעט, שאיש לא ראה את פניו וחזר לספר על זה: בן אפלק.
כאילו, ברצינות? בן אפלק? דמות אפלה ומאיימת? לא, זה לא ממש עובד ככה. אם זאת רמת האיום והקדרות שאפלק מתכוון להביא לבאטמן, אז אולי כל הזעקות והמחאה על הליהוק הזה היו מוצדקים, אחרי הכל. אפלק הוא נבל עייף וחסר עניין, ונדמה שהוא פשוט נמצא שם בטעות. כראיה: בנקודה מסוימת הוא פונה אל ג'סטין טימברלייק עם משהו בסגנון "זאת הבעיה עם הדור שלכם…" סליחה? בן, אחי, לא רוצה להפריע לך באמצע הנאום, אבל אתה וטימברלייק אותו דור. הפרש גילאים של שמונה וחצי שנים לא הופך אותך לאבא שלו. ההסבר ההגיוני ביותר לנוכחות התמוהה הזאת הוא שאפלק עשה פניה לא נכונה בכניסה לאולפן הצילומים והגיע בטעות לתפקיד שנועד בעצם למייקל דגלאס, ולאף אחד לא היה נעים לומר לו שהוא בסרט הלא נכון.
על כל פנים, את אותו אדם חשוב ומסתורי שאיש לא מצליח לפגוש, לוקח לטימברלייק בערך 28 שניות לפגוש, ואחרי עוד כמה שניות אפלק מזהה את את הפוטנציאל הגלום בו ומצרף אותו לצוות הקזינו הוירטואלי שלו. במחי קאט אחד – ברצינות, אפילו מונטאז' אנחנו לא מקבלים – טימברלייק הוא ביג שוט שמתגלגל בכסף בקוסטה ריקה. אלא שאז מתברר למרבה ההפתעה שעולם ההימורים המקוון אינו טהור ותמים כפי שתמיד האמנו, ובהדרגה מתברר שאפלק, האדם שנראה ומתנהג כמו מניאק נכלולי חסר לב, הוא בעצם – תחזיקו חזק, זה יהיה שוק – מניאק נכלולי וחסר לב! וטימברלייק נלכד ברשתו או משהו! מרוב הפתעה אני חושב שהתעלפתי לכמה דקות. או אולי סתם נרדמתי.
התסריט הנוסחתי מחייב, מן הסתם, שבסרט תהיה גם אישה. את תפקיד האישה מגלמת ג'מה ארטרטון, שלדעתי נולדה מאה שנה מאוחר מדי: היא היתה יכולה להיות כוכבת אדירה בעידן הסרט האילם. ארטרטון תמיד נראית מעולה ונשמעת נורא. הקול המונוטוני והמעצבן שלה, שלא משתנה מסרט לסרט, גורם לה להישמע קצת פחות אנושית מ"סירי" מהאייפון. באשר לתפקידה בעלילה, התסריטאים לא טרחו להמשיך ולפתח את הנוסחה מעבר ל"אישה". היא לא עושה כלום. טימברלייק אמנם מציין בשלב כלשהו שיש לו תפקיד חשוב בשבילה בתכניתו הגאונית, או משהו, אבל כנראה התכנית שונתה ולא סיפרו לנו, כי עד סוף הסרט היא לא עושה שום דבר משמעותי יותר מלשבת ליד אפלק או ליד טימברלייק, ובמקרים קיצוניים ממש – לעמוד.
על התסריט, שלא עושה שמץ של ניסיון להתרומם מעל הנוסחה הבסיסית, אפשר היה לפצות אם היה לסרט ייחוד כלשהו, משהו שמבדיל אותו מביצוע מס' 673 של נוסחת סרט הוליוודי. אקשן, דיאלוגים שנונים במיוחד, משהו מרתק ללמוד על עולם ההימורים. אבל הטקסטים כולם ממוחזרים מתוך סדרות טלויזיה, וה"אקשן" בסרט מתרחש כולו בתוך מחשבים, כך שאנחנו לא רואים שום דבר חשוב קורה; אנשים רק אומרים "הנה הנתונים כאן במחשב מפלילים אותי". בקיצור: מיותר. אין סיבה לבזבז על "ההימור" זמן כשיש סרטים גרועים הרבה יותר מבדרים לראות.
פורסם במקור בוואלה
חחח
הרגתם אותי.. אני אשתדל לא לראות את הסרט הזה.. אחלה ביקורת.. אהבתי
לא ראיתי את הסרט, אבל אהבתי את הביקורת!
(ל"ת)
אין כוונה לראות את הסרט
אבל רק רציתי לומר שהביקורות האחרונות באתר הן פשוט מופת של הומור. זה והביקורות על 'תשוקה' ו'כנס העתידנים' הן נהדרות ממש. מאוד נהנתי מהקריאה שלהם. תמשיך כך.
מייקל דאגלס,ברצינות?
אני אישית דווקא חשבתי יותר בכיוון של קוין ספייסי, סטייל התפקיד שעשה ב "21"
בהחלט אפשרי.
(ל"ת)
לא משלמים לך מספיק
החיים קצרים מכדי להפוך אותם לגרסה של MST3K
מאיפה הוא צץ,לעזאזל?
כי לא שמעתי עליו עד לרגע זה,ובכל אתר אחר כנראה שלא הייתי טורח לקרוא עליו ביקורת. נכון שסרטים אמריקאיים שמופצים קודם בארץ נוטים להיות זניחים במקרה הטוב?
ג'מה ארטרטון נראית מעולה?היא אולי לא מכוערת,אבל הפרצוף המאובן תמידית שלה גורם לי להתפתל בחוסר נעימות בכל סרט בו היא משתתפת.
אגב,אפשר לשאול מה כל כך מדורג R בו?
תגדיר "זניח"
התפוצה שלו בארה"ב היא תפוצה ארצית מלאה – 3000 אולמות
זניח במובן של
הוא יקבל ביקורות מזלזלות (כבר קרה), יכניס בארה"ב משהו כמו 25 מיליון דולר בהכנסות כוללות ובעוד שבועיים אף אחד לא יזכור שהוא קיים.
לא ראיתי את הסרט
אבל לקרוא את הביקורת ממש לא היה בזבוז זמן..
ולחשוב שכמעט הפסקתי אחרי המשפט הראשון..
מסכים עם כל מילה
מהסרטים האלה שאילולא השמות המוכרים היו יוצאים ישירות לדי.וי.די. זה נראה כמו סרט של מתחילים – מישהו כתב תסריט מאוד בסיסי ואז מישהו ביים אותו בצורה מאוד בסיסית והכל בו מאוד בסיסי. זה סרט שפשוט מספר סיפור וזהו. אין לו איזה סטייל מיוחד או משחק מפעים או דיאלוגים שנונים או אפילו בדיחות. אני אפילו לא בטוח שיש לו ז'אנר. בשום שלב הוא לא מרגיש דרמטי / מותח / מצחיק / מרגש.
טימברלייק היחיד שכנראה טורח לנסות להוציא משהו מהתפקיד שלו. אבל הרבה ממה שהוא אומר זה מטאפורות בשקל תשעים (וואו, השוואת את החיים שלך למשחק פוקר! כמה עמוק!) ואפלק ה'נבלי' כמובן מרבה בסיפורים על נפוליאון ואבא שלו ומי לא באופן כה מונוטוני שהיה עדיף כבר לשמוע אותם ממרצה באונ'. ארטרטרון סתם שם באיי קנדי, והאמת שלי אין ממש בעיה עם הקול שלה.
בקיצור, הסרט שומר על שעמום לכל אורכו (השיא זו סצינה בת כמה דקות בה משחקים…קרפס, נראה לי. ואם אתם, כמוני, לא מבינים איך קרפס עובד אז גם לא תדעו מה בדיוק קורה שם ולמה חייב לצאת לו 7 או שהוא מפסיד הכל). אם בא לכם סרט הימורים טוב, כדאי לראות שוב את '21'. אם בא לכם משהו טוב בקולנוע, שיהיה הכל חוץ מזה.
כצפוי, מזכיר לי עוד סרט
לרגע חשבתי שזה הולך להיות גילדה 2, רק בקוסטה ריקה…
http://www.imdb.com/title/tt0038559/?ref_=nm_knf_t4
ביקורת טובה.
לא ראיתי את הסרט ולמען האמת לא התכוונתי לראות, אבל חברים שתכננו ללכת אליו שאלו אותי וידעתי להזהיר אותם בגלל הביקורת. אגב אם יש ביקורת שברור כשמש שנכתבה בהזמנה ולא בתור יצירה יחודית שבאה ממעמקי הנפש של הכותב זאת הביקורת הזו, ועם זאת, ביקורת טובה.
לא יודע למה, אבל הפעם נכנסתי לקישור בוואלה!. מסתבר שרוב הטוקבקים משבחים את הסרט, מה שמעלה שתי אופציות: או שהם מגיבים בתשלום, או שאני צריך לאבד אמון באנושות.
בן אפלק שחקן בינוני. זה ידוע. אבל הוא לא אמור להיות תסריטאי טוב? זה לא הבן אדם שהיה שותף ל"סיפורו של וויל האנטינג" ו"ארגו"? הוא לא יודע איך נראה תסריט טוב? איך נראה בימוי טוב? מה הוא עושה במה שנראה כסרט האחת בלילה של הוט (יס לא ישדרו את זה, יש להם סטנדרטים), שעליו יהודה סתיו כותב במדריך של ידיעות – "בנאלי ושגרתי, להמנע"?
או, במקרה היותר סביר, שמדובר בהשלמת הכנסה לארגו.
להלן, אעשה סרט גרוע, שאני מודע לזה שהוא גרוע, רק בשביל הכסף ולהחזיר את מה שהשקעתי בפרויקט האישי שלי.
הוא עוד מעט יקבל סכום די גדול על באטמן,
וגם עכשיו לא נראה שהוא ירעב ללחם. אבל אפילו אם זה לא הבייבי שלו והוא עושה אותו רק בשביל הכסף אני בטוח שהוא יכל לבחור משהו פחות גרוע מהסרט הזה. גם מהבחינה הכספית זה לא רעיון טוב – הוא עושה סרט גרוע => אנשים לא באים והסרט נקטל בביקורות => הוא מתקבע בתדמית של שחקן בינוני => הוא לא יקבל הצעות לסרטים טובים => הוא ימשיך לשחק בסרטים גרועים. לפחות עד שקווין סמית' יעשה סרט חדש… בעצם.. לא משנה. הוא ימשיך לשחק בסרטים גרועים.
אולי זו מזימה של אפלק
עד 'באטמן נגד סופרמן' הוא ישתתף רק בסרטים בינוניים בהם לא ישקיע מאמץ, ואז ב BVS הוא באמת ישחק (או ינסה) ואז אנשים יגידו "בן אפלק לא הדהים אותי, אבל זה היה יותר טוב מ'ההימור' ".
אוקיי, עכשיו אני מבין.
הסרט הוא בעצם עיבוד ל'רומיאו ויוליה', נכון?
בן אפלק נראה כמו דמות מ-GTA בתמונה הזו.
(ל"ת)
ארטרטון דווקא היתה מעולה ב"ההעלמות של אליס קריד"
או איך שלא קראו לו בעברית. מעניין למה היא לא כזו טובה בשאר הסרטים שלה…
כי היא טובה רק במיטה?
(ל"ת)
קראו לזה
"איפה אליס" וזה באמת היה סרט מוצלח. אני לא יודע אם היא היתה טובה שם, אבל היא לבטח היתה טובה יותר מהדמות הקבועה של מדקלמת-משפטים-במונוטוניות שלה.
לא נעים להגיד
אבל בכל פעם שהוורידים במצחו של רד פיש מתנפחים באופן מדאיג, קולות גרגור ההנאה שאני משמיע מספר שעות לאחר מכן עולים בקצב שמח.
כיף לי.
צפיתי בסרט
וכנראה חלק ממנו פשוט נעלם לי, הלכתי אליו רק כי גררו אותי ולמעשה אני לא מרגיש שמשהו השתנה אצלי או בחיי לפני הצפייה בו או אחרי, אולי חוץ מאיזה שעתיים שלא יחזרו עוד. סרט סביר להעביר את הזמן, נופל לקלישאות ומשחק קצת דבילי.
טימברלייק היה די טוב, החורים בחלק מהעלילה היו בעיתיים (כמו לגבי הכרטיס טיסה, שכבר צויין קודם)
אני בכלל לא זוכר הרבה ממנו, לא חושב שהיה בו פלייליסט מיוחד, לא נופים מרהיבים, בלי טוויסט מעניין, ואפילו בלי ממש בחורות נאות. שלא נדבר על כך שהסוף הרגיש לי מצוץ מהאצבע (וגם ממש רציתי ללכת להשתין)
אתה מצפה מכל סרט שאחרי שתצפה בו תרגיש שמשהו אצלך השתנה?
(ל"ת)
לא. מה פתאום.
אבל אם כבר סרט כה בנאלי, איזשהו טוויסט או ייחוד היה יכול להיות שינוי מרענן
הייתי בטוח שזה הולך להתפתח לגילדה 2
(ל"ת)
אוף!
הביקורת משעשעת. אבל כמה חבל שחברתי כבר קנתה כרטיסים לסרט. ועוד ל- vip.
מקווה לא להתאכז כמוך.
ה-VIP בדרך כלל שווה את הכסף.
בגלל התמורה והאווירה והכל. מקסימום תצחקו על הסרט, סביר להניח שלא תסבלו
הביקורת קצת מטעה
הוא לא היה מכור להימורים בכלל, אלא עבד בתור מתווך לאתרי הימורים.
כל העיניין של לפגוש את בן אפלק קצת יותר מקובל אם רואים איך הוא עשה את זה.
בשאר אתה צודק 100%
תגיד, כבר אמרו לך שאתה ענק...
הרבה זמן לא צחקתי ככה מטקסט. פשוט קורע! והביקורת על הסרט כמובן שמדוייקת ומוצדקת. הסרט מתאים במקרה הטוב לשעה שלוש בבוקר באחד מערוצי הסרטים של הוט….