אתמול חולקו פרסי BAFTA, וכמו באוסקר, גם כאן יש קטגוריה לסרטים קצרים. הזוכה בפרס הסרט הקצר הטוב ביותר היה "חדר 8", של במאי ותסריטאי בשם ג'יימס וו. גריפיתס. זאת הפעם הראשונה שאני שומע על הסרט והבמאי, ועדיף כך, לא לדעת עליו כלום. זה נמשך כחמש וחצי דקות, לא כולל קרדיטים. צפו.
זהירות, השורות הבאות עשויות להיות ספוילר – אל תקראו לפני שצפיתם בסרט.
אני לא יודע אם מדובר בהשפעה, חיקוי או סתם צירוף מקרים, אבל הסרט הזה מזכיר את "דודלבאג" – הסרט הראשון של כריסטופר נולאן, שאותו הוא יצר שנה לפני "Following" ושלוש שנים לפני ש"ממנטו" התחיל את ההזנקה המטאורית שלו לפסגת הקולנוע העולמי. אפשר לצפות בסרט הקצר כאן.
מעולה!! תודה
גם לי זה מאוד הזכיר את דודלבאג של נולאן.
נזכרתי מה זה עוד הזכיר לי
סרט האנימציה "Delivery" שהוקרן באחד הקונים.
http://www.youtube.com/watch?v=VMiZ3oFEZtw
מזכיר גם את Singles של רבקה שוגר.
http://www.youtube.com/watch?v=Tgue81LVZ4E
ראיתי כמה דומים בעבר,
אבל בכל זאת, מאוד נחמד.
אהבתי שכתוב בהתחלה From the imagination of James W. Griffiths.
לא אהבתי
זה נשמע כמו "From the Mind of M. Night Shyamalan".
הניסוח הזה נשמע שחצני – וכמו שכבר הודגם כאן, הרעיון הזה לא באמת לגמרי מקורי. סביר שהוא לא באמת הגיע בשלמותו מדמיונו של ההוא.
תחקיר קטנטן מעלה סיפור שלם והסבר לכותרת הדימיון
הסרט הזה הוא חלק מפרוייקט, תחרות, של מותג הג'ין האנגלי "הספיר של בומביי", שעורך זו השנה השניה תחרות בשם "סדרת היצירתיות", וזאת בגלל שהסלוגן של המותג הוא "infused with Imagination".
ג'פרי פלטשר, תסריטאי זוכה אוסקר (פרשס), כתב כמה שורות דיאלוג, אנשים הציעו תסריטים, חמשת הנבחרים הופקו, אחד מהם זכה אתמול בבפטא.
שאר הסרטים נחמדים אולי, אבל לא ברמה הזאת.
דף הפרוייקט באתר: http://www.bombaysapphire.com/en-GB/imagination-series/our-winning-films.aspx
יכול להיות שפספתי משהו, התחקיר קצרצר, אבל בכל זאת אנשים – אל תאכלו ישר מהצלחת, תבדקו מאיפה הגיע האוכל…
מה הקטע הזה של מותגי אלכוהול
ותחרויות של סרטים?
תשובה רצינית
במדינות רבות ישנן הגבלות רבות על פרסום משקאות אלכוהוליים. למשל, על פי חוק הגבלת הפרסומת והשיווק של משקאות אלכוהוליים בארץ, אסור לפרסם "משקאות משכרים חזקים" בשלטי חוצות, בעיתון או כל פרסום המיועד לבני נוער עד גיל 18, אסור להם לערוך תחרויות או הגרלות נושאות פרסים, אסור לחלק אותם בחינם, אסור להם לתת חסות לפרסים בתכניות טלויזיה, ועוד הרבה הגבלות קשות. עכשיו תחשוב, למשל, על הפרסום של קוקה-קולה: מה שהם עושים זה בדיוק נמרץ כל מה שאסור למותג ויסקי, למשל, לעשות. אז הם צריכים לחשוב על דרכים יצירתיות יותר לשווק את עצמם.
וחוץ מזה, כנראה שמותג אלכוהולי כלשהו עשה תחרות סרטים, זה הלך טוב, אז האחרים העתיקו ממנו.
אכן כן
ג'יימסון עושים את זה כבר שנה שנייה ברצף, בכמה פורמטים.
.
העניין הוא שזה אותו תסריט (עם שינויים קלים) לחמישה סרטים שונים.
ואם אתם כבר בyoutube
שווה לבדוק את אחד מהמשתתפים בתחרות:
Concrete
ברור, זה הרעיון של התחרות – ואריאציות על אותו דיאלוג…
מגניב.
בעקבות ההפניות לסרט של נולאן, וסרטונים אחרים, הגעתי לסרטון הזה:
http://www.youtube.com/watch?v=P5_Msrdg3Hk
חור שחור.
אוף טופיק לגמרי, אבל שווה צפיה בהחלט.
נראה כמו פרסומת סמויה לסניקרס
(ל"ת)
אהא
ראיתי את זה פעם (יש לי סבסרייב לערוץ של futureshorts, יש להם המון דברים מעניינים) וזה אחד הסרטונים שלהם שזכרתי הכי טוב. טוב שהזכרת אותו כאן :)
הזוי
או מיי גאד. הניחוש הראשון שלי היה תיבת פנדורה. אחר כך לא ממש הבנתי לאן העלילה הולכת מלבד הטריק המוחי המגניב של התיבה. אבל בסוף דווקא הייתה סגירה יפה ומספקת.
של העלילה, לא של התיבה. אבל גם.
זה עונשו של מי שנמנם
בשיעור על רקורסיה.
ככה זה כשאתה שוכח לשים תנאי יציאה
אני לא מפסיק לתהות מה היה קורה אם הוא היה תופס לעצמו בחולצה ומושך..
(ל"ת)
אתה לא חייב להניח את קיומם של חוקים פיזיקליים סבירים
אחרת אתה צריך לתהות מה קורה לחוקי שימור החומר, או מה קורה לאדם הקטן ברגע שהוא נושם את האוויר של העולם מעל, שבו הכל כנראה גדול יותר, כולל מולקולות החמצן. סרטים קצרים מהסוג הזה הם לא משהו שכדאי לנסות לעשות לו עודף רציונליזציה. הדברים האלו עובדים יותר טוב בעיני בתוך קונטקסט פחות סיפורי (נניח, אותו הסרטון ללא המילים יכל להיות קליפ מצויין לשיר).
אני מסכים שעודף רציונליזציה מיותר כאן.
(ל"ת)