עם הבלגן בבלוגי הקולנוע המובילים לאחרונה קצת קשה לדעת למי להאמין. פעם, כשמשהו פורסם ב-Deadline, אפשר היה לסמוך על זה שזה, ככל הנראה, נכון. היום – פחות. אבל אני ממש רוצה להאמין לידיעה שפורסמה שם עכשיו.
הבמאי של שני הסרטים הממוספרים הבאים ב"מלחמת הכוכבים" – פרקים 8 ו-9 – הוא ריאן ג'ונסון. לא רק הבמאי – הוא גם יכתוב את הסרטים. ריאן ג'ונסון הוא הבמאי של "בריק", "הנוכלים בלום" ו"לופר" – במאי צעיר ומבריק שהולך ומשתכלל עם כל סרט.
זאת נשמעת כמו בחירה נהדרת. דיסני הראו נכונות לתת לבמאים חדשים ומבטיחים (גארת אדוארדס, ג'וש טרנק) את סרטי הספין-אוף, אבל הנחתי שה"סדרה הראשית" תישאר בידיו המזיעות של ג'יי. ג'יי. אברמס. מתברר שזה לא המצב. וטוב שכך.
אם כך, לו"ז מלחמת הכוכבים המתוכנן לשנים הבאות אמור להיראות כך:
2015: פרק 7. במאי: ג'יי. ג'יי. אברמס.
2016: ספין-אוף כלשהו. במאי: גארת אדוארדס.
2017: פרק 8. במאי: ריאן ג'ונסון.
2018: ספין-אוף כלשהו 2. במאי: ג'וש טרנק.
2019: פרק 9. במאי: ריאן ג'ונסון.
יודעים מה? העתיד נראה בסדר.
בהנחה שכל זה באמת נכון.
הפרקים שביים לברייקינג באד אפילו טובים יותר מהסרטים שהוא ביים
(ל"ת)
hell yeah.
אני לא אהבתי את לופר אבל, ozmandias. whoa.
הפרקים שביים לברייקינג באד אפילו טובים יותר מהסרטים שהוא ביים
(ל"ת)
מצד אחד אדיר!1 מצד שני אני לא בטוח שהוא מוכן לזה
מצד שלישי יכול להיות שזה בלוף אחד גדול ושמועות חסרות ביסוס. האמת, זה נשמע לי הכי סביר.
מה זה אומר על הסרט של אברהמס?
אולי לא מרוצים ממנו? או שמראש הוא הגיע לסרט אחד בלבד (מצדו)? מוזר שהכריזו על הבמאי הבא כזה מהר, לא?
הפרקים שביים לברייקינג באד אפילו טובים יותר מהסרטים שהוא ביים
(ל"ת)
עומס יתר,
כשהסרט הבא בסדרה מרחק שנתיים וקצת מאיתנו, למה שיהיה לי אכפת? הגלקסיה תשרוד בלי המידע הזה; ומה שרלוונטי לעתיד הרחוק שלי, תספרו לי בעתיד הקרוב.
לא שהמידע עצמו מפריע לי, אבל ההודעות האלה ממאיסות עלי את הסרט שעוד לא נכתב.
וכן, ריאן ג'ונסון!!
הא!
זה הכל בגלל שלא כללת אותו בסינמונדיאל! עכשיו הוא יראה לך מה זה!
(התרגשות)
נפל לי עכשיו האסימון.
מה שיעצבן אותי בסרטי "סטאר וורס" החדשים זה לא שכולם ידברו עליהם ורק אני לא אבין / לא יהיה לי אכפת, אלא שהם לוקחים לעצמם במאים ושחקנים מוכשרים כמו ג'וש טראנק, ריאן ג'ונסון, אוסקר אייזק, אנדי סירקיס וכו', שבמקום לעשות דברים מגניבים שאולי יעניינו אותי יהיו עסוקים בפאקינג "סטאר וורס". אוף…
ברוך הבא
לאיך שאני מרגיש בקשר לסרטי גיבורי על בערך כל הזמן.
אבל העניין הוא ש"ז'אנר" גיבורי העל הוא כל כך רחב ויכול להיות כל כך הרבה דברים
הרי כל מה שצריך כדי להתאפיין בזה שאתה סרט גיבורי על הוא שלגיבורים שלך יהיו כוחות על, ומשם אפשר למשוך את זה לאיזה כיוון שבא לך. עתיד דיסטופי אפל ומורכב סטייל בלייד ראנר שבמקרה פועלים בו אנשים לובשי מסיכות או בעלי כוחות על ("השומרים" ו"V בשביל ונדטה"), דרמת פשע קודרת שבמקרה הגיבור שלה עוטה גלימה ומסיכה ("האביר האפל"), מותחן פוליטי ("קפטן אמריקה 2") פנטזיה אפית ("ת'ור" או "גרין לנטרן") פאוונד פוטג' ("כרוניקה") וכן הלאה וכן הלאה.
עם סטאר וורס… זה פשוט סטאר וורס. There's no way around it.
גם את סטאר וורס ניסו לעשות בתור (גם) מותחן פוליטי.
It was SHIT, אבל זה לפחות הוכיח שהעולם הזה לא לגמרי מוגבל.
הטענה שסרט גיבורי על יכול להיות בעצם כל ז'אנר מזכיר לי את הביטוי
"אתה יכול לקבל כל צבע שאתה רוצה, כל עוד הוא שחור".
בדיוק לא.
מה זה סטאר וורס? סטאר וורס הוא סרט שמתרחש ביקום של סטאר וורס. בעיקר בספין-אופים, זה יכול להיות כל דבר.
ממש לא, הנה רשימה של דברים שסרט "סטאר וורס" לא יכול להיות
מהורהר, אלים, מכיל מין או עירום, ראליסטי.. סרט "מלחמת הכוכבים" לא יכול להיות כל סרט. הרי ברור שכל הסרטים במותג יהיו סרטי פעולה בחלל.
ובעיקר, סטאר וורז צריך להיות סרט שיכסה תקציב של 400 מליון דולר בלי לקחת יותר מדי סיכונים
ושלפחות חלק מהדמויות שלו נקבעו מראש לפני ששורת תסריט אחת נכתבה. אפשר לעשות סרט מצויין תחת המגבלות האלו, אבל תמיד יהיו אילוצים נלווים.
זה נכון.
(ל"ת)
אלים זה יחסי
לכרות לאדם את היד ואז להראות את הגדם במרכז המסך זה די אלים לדעתי. חוץ מזה, מי אמר שלוקסאפילם לא ירצו שאחד מהספין אופים יהיה סרט שמדורג R, בשביל הקהל המבוגר המאוד גדול של הסדרה (ואז יכול להיות בו גם עירום, הרהורים, ובעצם כמעט כל דבר)?
כי זה של דיסני...
(ל"ת)
גם ESPN
ואני לא זוכר מתי ראיתי את מיקי מאוס בזמן השידורים שלהם בפעם האחרונה.
וגם מירמאקס שלהם, אבל העניין פה הוא
אם אני לא טועה לפחות, שהלוגו של דיסני הפעם הולך להופיע לצד סרטי "מלחמת הכוכבים" וכשהלוגו שלהם מופיע אי אפשר לעשות סרט שמדורג R, זה ידוע.
אלא אם כמו במקרה מארוול רק הלוגו של החברה שהם קנו יופיע, כלומר זה של לוקאספילם, ואז עוד אפשר איכשהו לראות סיכוי לסרט מלחמת הכוכבים מדורג R, אבל בהתחשב בזה שהם בטח ירצו להיצמד לחזון המקורי של לוקאס שרצה יותר שמלחמת הכוכבים יהיה סרט משפחתי, ושהם גם רוצים להרוויח כמה שיותר כסף מהפרנצ'ייז, קשה לי לראות אותם עושים את אחד הסרטים עם דירוג מעל PG-13.
היתה שלהם. נמכרה ב-2010 אאז"נ
כיום היא חברה עצמאית שבין היתר דולה מותגים מהקטלוג כדי להפכם לסדרות כגון מצאת החמה עד צאת הנשמה (From Dusk Till Dawn) קופלנד, כנופיות ניו יורק וכד'.
שים לב מה Daniel כתב בסוף דבריו
"קשה לי לראות אותם עושים את אחד הסרטים עם דירוג מעל PG-13"
והפרש הבודד דורג PG-13.
אין לדיסני בעייה לעשות סרטים לא לילדים, אך יש להם גבול מסויים. את הגבול ניתן לראות בדירוגים. לדיסני יצאו עד היום, למיטב ידיעתי, רק סרטים עם דירוג של PG, G, ו-PG-13.
G ו-PG אילו דירוגים של סרטי ילדים. אך PG-13 הוא דירוג של סרט שלא מתאים לילדים, אך למרות זאת דיסני כבר הוציאו סרטים עם דירוג זה. אבל כאן הגבול שלהם. סרטים שמעבר לגבולות PG-13 ומגיעים כבר לדירוג של R לא תמצא בדיסני.
ברור לי שאני לא אמצא סרטים שמדורגים R בדיסני
וגם בכל שאר הבלוקבאסטרים של האולפנים הגדולים (יש יוצאי דופן כמו קיק אס 2 שאם אני לא טועה דורג R וכבר הפך להיות בלובקבאסטר גדול של אולפני יוניברסל). הקטע הוא שדיסני מוציאים סרטים שהם לא לכל המשפחה ויש בהם קטעים אלימים וקטעים עם רמזים לאלימות, תחת הרושם שזה סרטי הרפתקאות לכל המשפחה. אני לא יודע איזה דירוג נתנו לפרש הבודד ולמעשה אותי זה לא ממש מעניין איזה דירוג נתנו לסרט מחלקת הצנזורה או איזה גוף אחר, שכולם פועלים מאינטרסים אישיים ותאבי בצע כמובן. לי משנה עד כמה אלים הסרט בפועל, והפרש הבודד הוא בהחלט סרט אלים בשביל סרט שאמור להיות לכל המשפחה.
אני לא יודע מה איתך, לי לא היה בשום שלב רושם שהפרש הבודד הוא סרט לכל המשפחה
הם אולי שווקו את זה כסרט לנוער, אבל לא ראיתי בשום מקום שהם ניסו לשווק את זה כסרט לכל המשפחה
בהקרנה שנכחתי בה ראיתי משפחות עם ילדים בני 8 בערך
נכנסים להקרנה. אפילו ראיתי סבא וסבתא שלקחו את הנכדים שלהם. כנראה משם קיבלתי את הרושם.
תמוה מאוד
לצערי יש הורים מטומטמים שגם ילכו עם הילדים הקטנים שלהם לסרט אימה…..
מה תמוה?
זה שווק כסרט מהנה וקליל, בסגנון "שודדי הקריבים". זה בדיוק סוג השיווק שזועק "בואו עם הילדים! יהיה כיף!". אין כאן טעות של ההורים, אלא הטעייה של המשווקים.
אבל גם שודדי הקאריבים לא שווקו כסרטי ילדים
הסרטים האלה שווקו כסרטי נוער. אם הם היו באמת משווקים כסרטי ילדים, תהיה בטוח שהיו רצים בארץ לדובב אותם.
זה דווקא נשמע אחלה רעיון
במקום "ספייס ג'אם 2" שיעשו סרט פוטבול עם דמויות של "דיסני" .
זה יכול להיות נחמד
הרי בחבורה של מיקי מאוס (למה אין להם שם כקבוצה כמו הלוני טונס?) יש כבר ספורטאי.
(גופי כמובן)
'מכיל מין או עירום' -
תשאל את רוס על הביקיני של פרינסס ליאה.
אני לא רוצה להעמיד את ז'אנר הסופר-הירוז מול כל השאר
אבל חבל לי לראות במאים יוצרים שהופכים להיות במאים להשכיר של אולפנים. התוצאה יכולה להיות עדיין מצויינת (X-men ההתחלה או האביר האפל), אבל היא לרוב נופלת ממה שהבמאים האלו יכלו לעשות כיוצרים (וזה לא אומר בהכרח להימנע מסרטי ז'אנר או לעשות סרטי אינדי – ראה את מה שטרנטינו וסקורסזה עשו ועדיין עושים).
לא מעט יגידו לך ש"האביר האפל" הוא טוב יותר מהרבה סרטים של טרנטינו וסקורסזי
(ל"ת)
לא שאפשר לעשות את ההשוואה הזאת בצורה איכשהו מדעית
אבל לא פייר לשים את הסרט שנחשב להכי טוב בז'אנר נגד כלל הפילמוגרפיה של הבמאים ולהראות שיש בה כאלו שפחות טובים ממנו.
למה לא?
"האביר האפל" מראה על הפוטנציאל אליו סרטים מהסוג הזה יכולים להגיע, ומראה שהם יכולים להיות לא פחות איכותיים מהסרטים ה"רציניים" יותר וזה רק תלוי בבמאי ובתסריט. לכן לתת לבמאים ותסריטאים טובים להתעסק בסרטי גיבורי על הוא לא דבר בהכרח שלילי כמו שכמה פה ניסו להגיד שזה.
טוב ככל שיהיה, אפשר לראות שב"אביר האפל" נעשו הרבה פשרות תסריטאיות
כדי להתאים אותו לדרישות של ה-PG-13 וכדי לסיים את הסרט (והטרילוגיה כולה) עם קהל מריע ועם פתח לסרט נוסף בפרנצ'ייז. אני מאמין שהוא יכל להיות סרט טוב עוד יותר אם היה לנולאן חופש יצירתי באמת מוחלט (אבל אז הוא כנראה לא היה מחזיק באותו התקציב).
אותו הדבר לגבי "אקס-מן, ההתחלה", שהוא בעיני, ברגעי השיא שלו, בלוקבאסטר הסופר הירוז הכי מורכב ומעורר מחשבה שנעשה, רק שהגרעין הזה מוקף בהמון קטעי אקשן ודמויות שנועדו לקרוץ לקהל יותר צעיר ורק פוגעים בעוצמה של הדילמות הבאמת מעניינות שהוא מעלה.
אתה יכול לפרט לגבי המגבלות לחופש היצירתי של נולאן
כפי שאתה רואה אותן? עד כמה שאני יודע, לא קיימים כמעט במאים בקנה מידה שלו שמקבלים הרבה יותר חופש אומנותי (אולי מישהו כמו ג'יימס קמרון או פיטר ג'קסון, אבל הם נמצאים בליגה משל עצמם בהרבה מאוד מובנים). סרט כמו "אינספשן" היה סיכון ענקי ויקר מאוד בשביל האחים וורנר, ועדיין הם מימנו אותו והרשו לנולאן לעשות כל מה שהוא רוצה. הם עד כדי כך רוצים להיות בשותפות איתו, שהם קנו חלק מזכויות ההפצה של "איטרסטלר" מפרמאונט (ואפילו ויתרו על הזכויות שלהם בפרנצ'ייזים הרווחיים סאותפארק ויום שישי ה-13).
אז אם אתה עד כדי כך אוהב אותם, אולי כדאי לך לנסות לעקוב אחריהם גם לכאן, לא?
(ל"ת)
ולטרקים יש את אורסי.
הפרחים לפראמונט.
ריאן ג׳ונסון כתב בטוויטר שלו...
סוג של אישור עקיף בעזרת קטע קצר מ״הצוות המובחר״…
https://twitter.com/rianjohnson/status/480056853435396096
העתיד נראה נוראי
יותר מדי מלחמות.
לא נמאס לכם ליהנות מהרג והרס המוניים?
לא.
סתם, אני באופן אישי כמעט תמיד נרתעתי מזה, כי הסרט היה מאוד אדיש לעובדה הזו; יוצא מהכלל הוא 'קלוברפילד', שמעביר את הזוועה בצורה מוחשית ביותר – ולכן מהנה.
דווקא אין כל כך הרבה הרג והרס בטרילוגיה המקורית
בטח בהשוואה לבלוקבסטר הטיפוסי של היום. נקווה שזו עוד מסורת שאברמס וקסדן שמרו עליה.
גם בסרטים החדשים, בעיקר בהתחשב בזה שרוב ה"באדיס" הם רובוטים. הצלחתי לספור 3 יצורים (מול, ג'נגו, גריוויוס) שנהרגו ע"י בחור טוב (דוקו נהרג ע"י אניקיין, אבל זה היה חלק מההידרדרות לצד האפל אז אני לא מחשיב :P כנ"ל אנשי החול)
3 זה לא אפס אבל בטח נהרגו הרבה יותר סטורם-טרופרס מזה בטרילוגיה המקורית, כולל הקרבות חלל.
ספולר לטרילוגיית סטאר וורס החדשה מעלי
(ל"ת)
כן סורי נזכרתי אחרי ששלחתי.