אני אוהב את הפלאנטים. זה לא סוד גדול שלטעמי רשת יס פלאנט היא המקום המוביל בארץ לראות בו סרטים. אבל חוץ מאיכות צפיה טובה ויחס טוב ללקוחות (בדרך כלל), יש עכשיו עוד סיבה לאהוב את הפלאנטים.
החל מה-17.11, קולנועי יס פלאנט ברמת גן, חיפה וראשון לציון יתחילו בסדרת "יס פלאנט קלאסיק". סדרה של עשרה (בשלב ראשון) סרטים קלאסיים – אבל באמת קלאסיים, צאן הברזל ובקר הנחושת של הקולנוע – יוקרנו שם, מעותקים דיגיטליים באיכות 2K, על מסכים גדולים. כלומר, הזדמנות נדירה לצפות בסרטים האלה כפי שהיו אמורים לצפות בהם: לא על מסך קטן, ולא מעותק פילם שרוט, חבוט ומרוט.
עשרת הסרטים שיוקרנו הם:
חלף עם הרוח
הסנדק
חמים וטעים
הטוב, הרע והמכוער
קזבלנקה
סיפור הפרברים
בן חור
ארוחת בוקר בטיפאני
השור הזועם
פסיכו
כל שבוע יוקרן סרט חדש מהרשימה, וכל אחד מהם יוקרן שלוש פעמים בכל אחד מבתי הקולנוע: במוצ"ש בשעה 19:00, באחד מימי השבוע ב-19:00 בלוויית הרצאה, ועוד הקרנה רגילה ב-21:00.
אם הפרוייקט יצליח, ביס פלאנט מבטיחים להמשיך אותו עם סרטים קאלסיים נוספים, בהתאם לדרישת הקהל.
כל הסרטים מוקרנים עם תרגום (אם אני לא טועה, התרגום הוא חדש), ולפחות לפי הפתיחה של "חלף עם הרוח" שראיתי, איכות ההקרנה באמת מצוינת. המחיר הוא מחיר של הקרנת דו-מימד רגילה – 37 ש"ח (או 49 ש"ח להקרנות הכוללות גם הרצאה).
אדיר, הפרוייקט הזה. פשוט אדיר. הפלאנט אמנם פולשים כאן לתחומם של הסינמטקים – אחרי הכל, להקרין סרטים ישנים זה לא רעיון עד כדי כך מקורי – אבל בסינמטקים, כאמור, לעתים קרובות קיימת בעיה של איכות העותק. ובכלל, סרט אובר-קלאסי עם האווירה של קולנוע שאליו הולכים בשביל הכיף, עם פופקורן, זאת הצעה שאי אפשר לסרב לה, שלא להזכיר תחילתה של ידידות נפלאה ות'אמת, יקירתי, אני לא שם קצוץ.
לצערי את "הטוב הרע והמכוער" ראיתי פעם אחת, על DVD נייד. לא ממש הדרך האידאלית לראות סרט, הא?
אני אשמח לראות אותו על המסך הגדול, וביחד עם "פסיכו" ו"הסנדק"? השלמת קלאסיקות!
כל הכבוד ליס פלאנט.
כבר שנים אני לא מבין איך אף בית קולנוע לא טורח לעשות ליין קבוע כזה.
הרי מבין עשרות האולמות שלהם אין לי ספק שאולם אחד יכול כמעט על בסיס קבוע לשמש כאולם "קלאסי".
הגיע הזמן! שאפו גדול!
עד לא מזמן היה קשה לעשות את זה
כי זה חייב התעסקות בעותקי פילם. הם פגיעים, כבדים, יקרים וקשים לאיחסון.
עכשיו כשיש קולנוע דיגיטלי, באמת אין סיבה שמישהו לא יעשה את זה, ואני שמח שעכשיו התחילו.
מעולה.
אני אהיה בטוח בכמה סרטים.
פרוייקט מבורך.
האורך של בן חור זה לא איזה משהו חולני?
(ל"ת)
למעלה מ3 וחצי שעות
3 שעות ו32 דקות
ו"חלף עם הרוח" זה ארבע שעות.
(ל"ת)
תהייה הפסקה?
(ל"ת)
כן.
(ל"ת)
אחת?
חלף עם הרוח על מסך גדול
אחרי הכל מחר הוא יום חדש! (לא יכולתי להתאפק).
איזה כיף.
ספוילר!
(ל"ת)
גירסה ללא ספוילרים:
מחר יהיה, או אולי לא יהיה, יום חדש.
וואו... הזדמנות לראות את הסרט האהוב עליי בקולנוע?
לשמוע את "כשאתה יורה, אל תדבר, תירה" במערכת סאונד מלאה ואיכותית?
לראות את הנופים הענקיים של המערב הפרוע האלה על מטרים X מטרים של מסך?
לחוות את הסצינה הגדולה בתולדות הקולנוע כמו שהאנשים שראו אותה ב-66' חוו?
את הכסף שלי הרווחתם, יס. הרווחתם אותו ישר לפרצוף שלכם.
הסרט האהוב עליך הוא לא
להציל את טוראי ריאן?
כבר לא.
(ל"ת)
לא.
אני מדבר על התלת-קרב בסוף. כל 71 שנות הקולנוע שהיו לפני זה היו בילד אפ לסצינה הזאת, וכל ה-46 שעברו קיימות כדי שנוכל להסדיר את הנשימה.
ותנו לי להוסיף לתגובה הראשונה עוד משהו: לשמוע את הקטע המוזיקלי הטוב ביותר שנכתב לפסקול קולנועי (וגם האינטרו הטוב ביותר להופעת רוק, והמבין יבין) כמו שצריך:
https://www.youtube.com/watch?v=wV0wPBYDQ6Y
אז אותו מרצה יצטרך בעצם להעביר את אותה ההרצאה
3 פעמים בשבוע?
זה בסדר, אני די בטוח שישלמו לו על זה.
(ל"ת)
שלוש פעמים בשבוע,
כשכל שבוע מתחלפת ההרצאה [כלומר, בהנחה שההרצאה קשורה לסרט המוקרן ולא למי יודע מה אחר]. אז תכל'ס כל הרצאה שלוש פעמים סה"כ. ובאותה מידה יכולים להיות גם מרצים שונים להרצאות שונות.
אחלה רעיון, אבל אני אוותר
ראיתי מפה רק שני סרטים מההתחלה ועד הסוף, ושלושה אחרים הפסקתי באמצע מרוב שעמום. אני לא אגיד שזה בזבוז כסף, אבל אני אבזבז את שלי על משהו קצת חדש יותר. אולי בנגלה הבאה שלהם (אם תהיה) יהיה משהו שארצה לראות. והיי, לפחות זו לא הוצאה מחודשת ב 3D…
סתם מסקרנות, באיזה שלושה מדובר?
(ל"ת)
ואיזה שניים
(ל"ת)
הסנדק, חלף עם הרוח וארוחת בוקר בטיפאני'ס
והשניים זה "סיפור הפרברים" ו"פסיכו".
בווז!
מצטער, לא יכולתי להתאפק
הידד!!
גם אני לא אוהב את הסנדק. הלאה עם אל פצ'ינו!
מגניב מאוד
כול הכבוד ליס פלאנט. מה שכן, יהיה קצת בעייתי לראות את 'חלף עם הרוח' (שנמשך 4 שעות) בלי הפסקה.
"חלף עם הרוח" ו"בן חור" יוקרנו עם הפסקה.
ובצדק. אני נגד הפסקות בסרטים בדרך כלל, אבל רבאק, יש גבול.
Shut Up And Take My Money !
(ל"ת)
ויכול להיות שאני מביך את עצמי (שוב)
אבל מאיזה סרט התמונה בכותרת?
חלף עם הרוח.
(ל"ת)
אני בעד
ובכלל, זו דרך לחנך קולנוענים צעירים.
אני לא יודע אם זה יעבוד בתור חינוך.
אנשים שלא ראו עד היום את "קזבלנקה" ימשיכו לא לראות את "קזבלנקה" גם על מסך גדול.
עד היום לא מצליחה לעבור את מחסום ה"שחור לבן"
לא נכון...
אני בת 22 ולא ראיתי קזבלנקה פשוט כי לא יצא לי. כן ראיתי קלאסיקות אחרות כשהיו בטלוויזיה או בדרכים אחרות – כשהזדמן. למשל, את חלף עם הרוח ראיתי לפני כמה שנים בערוץ 10 עם פרסומות – רק כדי לראות. לו היו שולחים אותי בתיכון לראות קזבלנקה כדי להעשיר את עולמי, הייתי יותר משמחה.
לא מבינה למה לצאת בהכללות כאלה… לא כל אחד חייב להיות פילימופיל מטורף כדי לרצות לראות קלאסיקות. כאילו, באמת…
לא התכוונתי להכליל, כמובן
התכוונתי שמי שאין לו שום דחף לצפות בקלאסיקות ולא התכוון לצפות בסרטים האלה עד היום (וזה בסדר, השכלה קולנועית מלאה היא לא חובה, ואין מה להתווכח עם זה שרוב הסרטים האלה הם קשים לעיכול למי שגדל אך ורק על הסטנדרטים המקובלים היום) – העובדה שהם מוקרנים על מסך גדול לא תשנה לו. אם בתיכון ישלחו את כל התלמידים לראות את אחד מהסרטים האלה, הם אולי יגלו שהם בעצם נהנו מזה, וזה יפעל בתור חינוך; אבל עצם העובדה שהם מוקרנים לא תשנה הרבה. אשמח לטעות.
לא בהכרח; לפעמים מספיק תירוץ כדי לדרבן אותך
לעשות משהו שלא באמת תכננת לעשות. זה קורה לי למשל עם קופונים – אני מנויה ברשימת תפוצה של כמה מהאתרים והם ממלאים לי את התיבה יום יום בהצעותיהם. רובן לא מעניינות אותי, אבל פעם בכמה זמן יש אחת שגורמת לי לחשוב "המממ, באמת הגיע הזמן לשדרג את הרמקולים החורקניים של המחשב" או "ואללה, עכבר קומפקטי ללפטופ זה לא רעיון רע מאז שהקודם נפח את נשמתו" או "מגניב, תמיד רציתי לשמוע רדיו במקלחת!" וכאלה מין. אני לא בהכרח מזמינה, לפעמים אני לא עושה כלום, אבל הרבה פעמים אני מתחילה להיכנס לזאפ ומשווה מחירים ומחפשת מידע על מוצר שעד לפני זמן קצר לא עלה בדעתי בכלל לקנות (וגם אז זה לא אומר שאני באמת קונה, אבל לפעמים כן, ולאו דווקא עם הקופון…).
אם נחזור לקולנוע, כשהייתי בת 16 עיתון נוער כלשהו ארגן הקרנה מיוחדת של "מציצים" בקולנוע "פריז" ותמיד שמעתי על הסרט הזה, אז עליתי על אוטובוס ונסעתי (לבד, כי אף אחד לא רצה לבוא איתי). וכשהייתי בת 17 הקרינו יום אחד את "בלייד ראנר" בסינמטק ת"א, אז כדי לסתום חור בהשכלה עליתי על אוטובוס ונסעתי, לבד (כי אף אחד לא רצה לבוא איתי). אז נכון, לא היו לי וידאו ולא היו לי כבלים (הוריי חשבו שהילדים גם מבלים יותר מדי מול הטלוויזיה… הם צדקו כמובן) והנגישות היום גדולה בהרבה (כשהייתי בתיכון לא היו DVD או אינטרנט בפס רחב, למעשה בקושי היה אינטרנט בישראל) ועדיין, מי שרצה לצפות אקטיבית הצליח גם אז. במקרה שלי לא תכננתי או התאמצתי, אבל כשההזדמנויות הציגו את עצמן בפניי, לא פעם נעניתי להן.
לא מסכימה
אני בת 20, ראיתי רק שניים מתוך רשימת הסרטים ואני רוצה ללכת ולראות את כולם ביס פלאנט, עם הדבר יתאפשר. הסיבה שבגללה לא ראיתי אותם עד עכשיו היא בגלל רצון לראות אותם באיכות טובה (אז אני לא רוצה להוריד אותם) ועצלנות (אז אני לא רוצה ללכת לספריית הוידאו שלי). אני יכולה לדמיין לעצמי שיש עוד כמה אנשים כמוני שם בחוץ, שלהפוך את הסרטים לנגישים ובאיכות טובה דווקא כן יביא אותם לאולם קולנוע.
או איזה יופי !
סיפור הפרברים ! אני אצטרך להתאפק לא לקום ולרקוד :)
אני בעד הקרנה של שר הטבעות
קלאסיקה אמיתית :)
OMG
וואו פשוט וואו
מתי זה מתחיל
אני ממש מצפה לזה עכשיו. רק שניים מהסרטים האלה ראיתי ואני מקווה שייצא לי לראות את פסיכו וקזבלנקה עם ההרצאה
some faith in humanity has been restored
(ל"ת)
some faith in humanity has been restored digitally
(ל"ת)
פרוייקט נפלא!
רשימה מצוינת, ואני מוכן לתת להם כמה שמות נוספים לפעמים הבאות. (מישהו כבר אמר "בלייד ראנר" או "2001: אודיסאה בחלל"?)
לא, אבל
הם אמרו שהם יקבעו את רשימת העשרה הבאים לפי הביקוש בקרב הקהל.
איפה אפשר לבקש?
*מדמיין לראות על מסך גדול את "מפלצות בע"מ" (לא ב 3D ), "ענק הברזל", "צעצוע של סיפור", "ספרות זולה", "מת לחיות", "היילנדר", "ג'ומאנג'י", "אי.טי" ושאר קלאסיקות ילדות*
"לורנס איש ערב"
(ל"ת)
מפגשים מהסוג השלישי
בשבילי, בבקשה
לורנס איש ערב
היה בפסטיבל חיפה חודש שעבר…
ANYWAY,אודיסאה,בארי לינדון,סרטים של טראנס מאליק צריכים להיות.
אבל קזבלנקה זה מעל ומעבר
אוי אלוהים אני קשישה
מפלצות בע"מ זה קלסיקה?? כמו שג'ד ברטלט אמר: "זאת לא יכולה להיות מוזיקה קלסית אם המלחין עדיין ערך בה שינויים היום בצהריים…"
וחוץ מזה יי!
הטוב הרע והמכוער וקזבלנקה משמחים אותי במיוחד.
I serve at the pleasure of POTUS
וואי את טובה! :) תגובה שמצטטת את president Bartlett, בזה עוד לא נתקלתי … גם אני חובב אדוק של ממשל ברטלט :)
והסנדק על מסך גדול זה כל כך הרבה יותר ממגניב … "look how they massacre my boy" ;(
אז בואו נשלב
ושיקרינו את ממשל ברטלט בקולנוע. יש שם כמה פרקי מופת.
אפשר פשוט
להקרין את "הנשיא האמריקאי", זה פשוט פיילוט אחד ארוך.
ואפשר גם להגיד שזה פריקוול, כשחושבים על זה.
שמת לב למילה האחרונה בתגובה?
(ל"ת)
שישימו את כל סדרת רוקי
זה יהיה ממש מגניב לראות את זה על המסך הגדול
2001 אודיסאה
הסרט האהוב עליי, ועם הויזואליות שלו, המסך הגדול זה ה-מקום בשבילו
חח :)
(ל"ת)
איזה עוד סרטים יהיו (אולי)
את העותקים הדיגיטליים לפרוייקט הזה מספקת חברה בשם Hollywood Classics. כדי לדעת איזה עוד סרטים עשויים להופיע שם בהמשך, אתם מוזמנים לעיין בקטלוג המלא של החברה. זהירות, קובץ PDF כבד וסכנה של הזלת ריר על המקלדת.
זה כנראה לא הקטלוג המלא
או שהסרטים לקוחים לא רק משם, כי את "הטוב, הרע והמכוער", נניח, אין שם.
צודק, הרשימה לא מלאה.
הנה רשימה נוספת, שמופיעה באתר תחת "our recent encodes" – ו"הטוב הרע והמכוער" עדיין לא שם.
אני שם!
(ל"ת)
פסיכו
עוד בונוס מגניב של העסק הזה: אני עדיין לא יודע עדיין בדיוק מתי הסרט "היצ'קוק" יוקרן בארץ, אבל לגמרי יש מצב שהוא ייצא בסמוך להקרנה של "פסיכו". ואז מי שרוצה יוכל להשלים פערים בסטייל: "פסיכו" והסרט על עשיית "פסיכו", בזה אחר זה, בלי לצאת מהקולנוע.
על פי יאיר רוה ב-8.2
כלומר, הם יצטרכו למשוך עוד טיפה כדי שהשניים יוקרנו במקביל.
מזימות בינלאומיות
בעיני, סרטו הטוב ביותר והמבדר ביותר של היצ'קוק.
מבדר - כן, הטוב ביותר - לא נעול על זה
אני נאמן לציפורים ולטיפי היפהפיה
רעיון מופלא! עכשיו רק תוסיפו את מלחמת הכוכבים ואני אהיה מרוצה!
השור הזועם על מסך ענק. וואו
רק המחשבה על זה מעיפה לי את המוח. הסרט הטוב ברשימה ובכלל הסרט הכי טוב של מרטין סקורסזה.
כל הכבוד לתיאטראות ישראל.
חמים וטעים- הנה אני בא!
האמת שלא ממש התחברתי לסנדק ולטוב, הרע והמכוער,
אבל-
Well then, nobody's perfect
שתי שאלות:
1. לאיפה ניתן לשלוח בקשות לסרטים?
2. איפה המידע הזה פורסם? יש כבר לוח הקרנות?
הרשימה היא לפי סדר ההקרנה?
(ל"ת)
אני לא בטוח.
מוקי גרדינגר, שהציג את הרשימה, אמר שהוא "חושב" שזה לפי סדר ההקרנה. אז אני לא מתחייב על זה. מה שבטוח הוא ש"חלף עם הרוח" יהיה הראשון.
מישהו רוצה ללכת בקבוצה?
ראיתי את חלקם הגדול, עדיין מעוניינת לראות על מסך גדול את חלף עם הרוח, חמים וטעים, קזבלנקה, סיפור הפרברים, בן חור, ארוחת בוקר בטיפאני ופסיכו.
יש מעוניינים ללכת בקבוצה עינדגית?
בעיקרון לא תכננתי ללכת
אבל אם יתארגן פה משהו, אני אשמח להצטרף. לראות סרט עם קהל עין-דגי – קטן / גדול ככל שיהיה – זו בהחלט חוויה (וגם הזדמנות לראות פרצופים חדשים ומוכרים).
בקיצור, אני בפנים
זו יכולה להיות הזדמנות להשלים את קזבלנקה
דברי איתי כשיהיה רלוונטי.
מעניין אם הם יעלו את המופע של רוקי
כולל הקאסט על הבמה….
זה נהדר, אבל אני תוהה
אם לא מדובר בהתלהבות מאריזה חדשה למוצר שהיה מתחת לאף ואף-אחד לא התעניין בו.
כמה מהמגיבים כאן טורח לבחון איזה סרטים ישנים מוצגים בסינמטקים? הרי גם שם מוקרנות קלסיקות לא פעם, וזה לא גורם לאף-אחד לקפץ עד הגג. אז נכון שיש את אפקט ה"הקרנה הדיגיטלית", אבל בחיאת, כשראינו בזמן אמת את "אי.טי", "שר הטבעות" ו-"ספרות זולה" אז הם היו בפילם, ונהנינו מאוד.
לגבי טענת "האווירה של קולנוע שאליו הולכים בשביל הכיף, עם פופקורן" – היא בכלל בעייתית בעיניי. גם לסינמטק אפשר ללכת "בשביל הכיף, עם פופקורן".
בקיצור, בהחלט ייתכן שההתלהבות היא רק מאריזה חדשה למוצר מוכר וידוע.
צודק.
אבל אין מה לעשות, לפעמים האריזה החדשה, השיווק והפניית הזרקור של רד, הם שעושים את ההבדל.
(ואני כותב את זה בתור אחד המתלהבים)
סינמטק זה לא כיף
( תגובה זו נכתבה תוך כדי התעלמות גורפת מסינמטקים שהם לא בירושלים, כי אני מכיר רק אותו)
אני אוהב ללכת לסינמטק, אבל האווירה בו היא רצינית. העובדים רציניים, הסדרנים רציניים, הצופים רציניים. אתה לא תלך להקרנה בסינמטק ותמצא חבורה של אנשים צועקת בדיחות לעבר המסך ( בקיצוניות מסוימת לשלילה ) או אפילו סתם נהנית מספיק בשביל לצאת החוצה ולצעוק בקולי קולות כמה הם התלהבו מהסרט. שזה בשבילי – חלק מכיף בסרט.
החוויה בסינמטק היא שונה – הכל מוקפד, גם הצחוק וההנאה וכשתצא מהסרט אתה תנהל דיון בקול שקט על דברים מתוכו. יש סרטים שאני חושב שבהחלט עדיפים לראות באווירת הסינמטק ויש אנשים שבכלליות מתאים להם יותר הסינמטק כדרך חיים. אבל להגיד שאני חווה את אותו "כיף" שיש באולמות אחרים? זה יהיה לא נכון.
הקרנה אחת של "הטרמפיסט" בסינמטק תל אביב
עשויה בהחלט לשנות את דעתך לגבי חוויית צפיה במקומות כאלה. בוא נגיד שהאנשים שיוצאים מהאולם המקביל, תמיד נראים קצת מבולבלים לגבי אלה שעוד מזמרים לעצמם "סמל פאלי, סמל פאלי…".
כמו שאמרתי -
אני מתייחס לסינמטק ירושלים. יכול להיות שרק עיר הבירה התברכה בסינמטק רציני שכזה וכל הסינמטקים האחרים מחולון עד חיפה דרך באר שבע כולם סופר כיפים. אבל זאת החוויה היחידה הרצינית שלי עם סינמטק.
היה לנו מנוי לסינימטק חולון
למרות המרחק הדי ניכר הכפר סבא. אחלה סרטים, מבחר די מרשים והעיקר: הרגשנו ממש צעירים ויפים מאחר שרוב המנויים שם הם גמלאים חביבים.
זו אותה אוכלוסייה שהצטרפה למפגשי עין הדג במקום
קשישי חולון לא הבינו מה נפל עליהם…
עכשיו אני עוד יותר מצטערת שפספסתי...
היית צריכה לראות אותם בהקרנה של "וביום השלישי" של איבגי. רמת המבוכה והבלבול שם הרקיעה שחקים :-)
קשה לי להאמין שהתכוונת למה שכתבת עכשיו
הבעיה שלך עם סינמטקים זה שאין שם "חבורה של אנשים צועקת בדיחות לעבר המסך"? ושאנשים שיוצאים ממנו לא נוהגים "לצאת החוצה ולצעוק בקולי קולות כמה הם התלהבו מהסרט"? באמת?
בכל אולמות הקולנוע בישראל שהייתי בהם ב-30 השנים האחרונות (למעט קונים וכד'), לא זכור לי שמישהו צעק בדיחות לעבר המסך, ולא זכור לי שמישהו יצא מסרט והתחיל לצעוק כמה שהוא נהנה ממנו. גם ב"יס פלאנט" היציאה היא שקטה למדי.
יותר מזה – גם ב"יס פלאנט" הייתי ממש מתעצבן אם אנשים היו מתחילים לצעוק בדיחות תוך כדי הסרט. הלו, מנסים לראות פה סרט.
אני רוצה להבדיל בין כיף להנאה
הנאה מלראות סרט היא כמו שאמרת – שקטה, יותר רגועה. כיף מלראות סרט הוא אחר לחלוטין.
כשהלכתי לראות את אחי הדוב, היינו חמישה אנשים לבד באולם וכן אפשר להגיד שהייתה הקרנה פעילה שאני זוכר עד היום כ"כיף" יותר מזה שאני " נהניתי" מהסרט. עובדה – אני זוכר יותר את השטויות שעשינו מאשר את הסרט.
וכן, אני אישית נהנה, בסרטים מסוימים, פחות להיות צופה פסיבי ולספוג את הסרט וכן יותר
מ" השתתפות פעילה". האם אני עושה כך שאני רואה את " המאסטר"? לא. האם אני עושה כך כשאני רואה את "השופט דראד"? יותר.
אם לא זכור לך אנשים מתלהבים מסרטים ביציאה מהם, סבבה. אבל כשאני רואה סרט עם האחים הקטנים שלי הם מתלהבים וקצת צועקים בקולות קצת יותר מדי גבוהים וזה לא נוראי. וגם אם אני סתם רואה סרט סופר-גיבורים טוב באמת, נוער שיוצא ממנו מתלהב וצועק דברים. וכן, יש בזה משהו כיף. האווירה והתייחסות גורמת לזה להראות קצת יותר כאילו היית במתקן בלונה פארק מאשר מצפייה בסרט ואני מוצא בזה דברים כיפים
בסינמטק אין בכלל אין את סוג הכיף השני שיש בצפיית סרטים. יש רק את הראשון. שזה בסדר גמור כי אני רוצה להבהיר – אין לי בעיה עם הסינמטק. אני מאוד אוהב את הסינמטק כמה שהוא – מקום לצרוך סרטים ברמה גבוהה, עם מחיר יקר, מלווה באווירה של רמה תרבותית גבוהה יותר מגלובוס מקס. אבל זה לא אומר שאני מעדיף לראות את כל הסרטים שלי בצורה סינמטקית.
* – ליד אנשים צועקים בדיחות למסך היה כתוב בקיצונית מסוימת לשלילה. אולי זה לא ברור, אבל זה אומר שאני חושב שזה הדבר הכי רחוק מחוויה בסינמטק בצורה שלילית. כלומר- שאני נגד זה ( במקרים רבים, לא בכולם, כפי שציינתי )
אחד מאיתנו הולך לסינמטק ירושלים של מימד שכן, אני חושבת
מניסיוני, אנשים בהחלט יוצאים מסרטים תוך דיונים להוטים ונלהבים במה שהם ראו כרגע, ועוצרים לדבר מחוץ לאולם – ולא רק האנשים שבמקרה הגיעו איתי או נתקלו בי בדרך החוצה…
אבל עותקי הפילם שמוקרנים בסינמטק הם לעיתים קרובות במצב נוראי, והקרנה באיכות טובה בהחלט עשויה להיות סיבה למסיבה.
כנראה
או שההגדרה שלי ושלך לדיונים להוטים שונה מאוד.
היה לי מנוי לסינמטק שנה אחת
לא היו סרטים שאפילו קרובים לזה. היו כל מיני "פסטיבל הקולנוע ה—-ני" עם סרטים זרים קטנים, לעתים קרובות מעניינים או טובים, אבל לא קלאסיקות שהיו שוברות קופות בזמנן. הכי קרוב לזה הם קיפוצי הסינמטקים של "מועדון הסרט המופרע" אבל שם יש רק קומדיות. (וגם התחיל רק בשנה-שנתיים האחרונות אאל"ט).
בוא נאמר שאם זה יהיה דומה להיצע של הסינמטק אני אשקול ברצינות לעשות מנוי שוב, למרות האכזבה בפעם הקודמת.
ידוע מתי יתפרסם לו"ז של הסרטים?
איפה קונים כרטיסים להקרנות האלו?
חיפשתי דרך אך ללא הצלחה.
מחכים עד שהן יתחילו.
(ל"ת)
בלונדי
את טרילוגיית קלינט איסטווד של לאונה ראיתי בפסטיבל חיפה לפני כמה שנים, למרות הקרנות באיכות מפוקפקת ובחלק מהמקרים ללא סינק של תמונה וקול, זאת עדיין היתה חוויה לחיים.
אני בטוח אבוא למה שיתאפשר
יאיי
שיו אני מתרגש!!!
היו ימים שחלמתי לחזור בזמן כדי ללכת לקולנוע לראות את הלהיטים האלה אבל עכשיו אני אראה אותם בטכנולוגיה המשובחת של המאה ה21!!!
וואו. נפלא. נהדר!
זו יוזמה כל כך מבורכת. אני כמעט דומע מרוב התרגשות.
זו הוצאה כלכלית כל כך ראויה, הן ממפיקי האירוע (החל מהעומלים על חידוש והמרת הסרטים לפורמט דיגיטלי, ועד למייבאים אותם ארצה) והן מצד הצופה. למרות שאת מחצית הסרטים כבר ראיתי, אין סרט שאוותר עליו בנסיבות הללו. מהרגע שזה מתחיל, אני מגיע על בסיס שבועי מירושלים, ורואה סרט כראוי.
ותהייה שנובעת מרצון לחסכון ויעילות:
מישהו מכיר עסקאות "כמות גדולה של כרטיסים במחיר של פחות כרטיסים" ביס פלאנט? או שאולי תיהיה עסקה כלשהי שנוגעת להקרנות הללו ספציפית?
בהחלט
כרטיס Moviecard הוא כרטיס המנוי של יס פלאנט, והוא עולה 198 ש"ח לשישה סרטים (33 ש"ח לסרט) או 310 ש"ח לעשרה סרטים (31 ש"ח לסרט). היתרון הגדול שלו הוא שהוא מאפשר גם להזמין כרטיסים מראש באינטרנט (ולבחור את מקום הישיבה) ללא עמלה, כך שלמעשה הוא חוסך לך 4 ש"ח נוספים לכל לסרט.
האם תהיה מעוניין...
אני סטודנט ירושלמי, נטול רכב, שהיוזמה הזאת של יס פלאנט הלהיבה אותו מאד :-)
אני עוד לא בטוח שההקרנות האלה לא יתנגשו לי עם העבודה, אבל במידה וזה יתאפשר, האם תהיה מוכן לתת טרמפ בתמורה להשתתפות בהוצאות הדלק?
בוודאי!
אני לא יודע אם באמת אסע כל שבוע לראות את כל הסרטים, אבל את חלקם (קזבלנקה, בן חור) בטוח אסע לראות. אשמח שנהיה בקשר.
הו! אפשר גם?
(ל"ת)
חשבתי על זה פתאום
שבמקור חשבתי שפשוט אסע באוטובוס.
אבל אם יש כאן מספיק ירושלמים, ונתאם בינינו איזה סרטים אנחנו רוצים ללכת לראות, יכול להיות שאוכל לארגן שירות הסעות.
לא יודע לגבי שירות הסעות
אבל אני גר בירושלים ואם אני אלך לאחד הדברים האלה זה יהיה באוטו, אז אם מישהו/מישהי ירצה טרמפ אני אוכל לתת לו. כרגע הכי בטוח שאני אלך זה לארוחת בוקר של טיפאני, ואולי לקזבלנקה, חמים וטעים או הטוב הרע והמכוער. אבל היי, הכל יכול לקרות.
המשך הדרך
כתובת המייל שלי (של התיבה שלא אכפת לי שהכתובת שלה תיקצר וישלחו אליה SPAM) היא:
ymowysm*at*gmail.com
אשמח אם תוכל ליצור קשר כדי שנוכל להמשיך לתאם את העניין.
מצטרף לשאלת המחיר
מישהו יודע אם תהייה הנחה לחיילים?
המחירים הם מחירים סטנדרטיים לסרטים ביס פלאנט.
כל ההנחות הרגילות שקיימות שם יפעלו גם על הסרטים האלה. אני לא יודע אם יש להם הנחה לחיילים.
בשורות נפלאות
ל"הטוב הרע והמכוער" מקום מיוחד בליבי מפני שהוא היווה את הבידור בערבי לינה משותפים עם קרובי-משפחה בבית סבי, עד גיל 16 הספקתי לצפות בו תריסר פעם ומאז צפיתי בו כמה פעמים נוספות. יהיה זה תענוג לצפות בו על מסך ראוי ואני מחכה בקוצר-רוח לשבוע ההקרנה שלו
היי מה עם בארי לינדון ?
בארי לינדון? נהג מונית? 2001? ורטיגו ? ספרטקוס? מממש מקווה שיביאו אותם, בעיקר את בארי לינדון, לראות סרט כזה זה פשוט חוויה. תודה על הפרסום, יס פלנט מדהימים למרות שראיתי כמעט הכל
פישלייק לכתבה!
זה כנראה מסביר את הסקר האינטרנטי ההוא שסיפרתי עליו באיזה קצרצרים-או-דוחק"ו-כלשהו לפני כמה שבועות. מסתבר שזה עבד.
בהחלט יכול להיות מגניב. ואם השלמת חורים מבישים תתבצע על מסך גדול ולא על מסך קטן, זה יהיה כ"כ הולם.
מפתה.
יש פה כמה סרטים שהייתי מאד שמחה לראות על מסך גדול, אבל זה בא לי בתקופה לא כל כך טובה. תיהנו
האם הסרטים יוקרנו ביחס המקורי שלהם?
"סיפור הפרברים" הוקרן במקור ב-2.20 ו"בן חור" הוקרן ב-2.76 (!!!)
השאלה היא האם זה יהיה ככה גם בהקרנות האלו?
יש למישהו מושג?
ככל הידוע לי, כן.
אמנם לא ראיתי אישית כל אחד מהם, אבל גם הוליווד קלאסיקס וגם פלאנט הדגישו שהם מקפידים על הקרנה בדיוק באופן שבו הסרט היה אמור להיות, בלי שינויים, וזה כולל גם את הפורמט של הסרט. ההקרנה של "חלף עם הרוח", שראיתי (חלק, נאלצתי לצאת באמצע) נערכה בפורמט המקורי של הסרט – 3:4. זה די מוזר לראות היום תמונה בפורמט כזה על מסך קולנוע גדול: התמונה מוקרנת רק על אמצע המסך, עם "פסים שחורים" עבים מאוד משני הצדדים – אבל מה לעשות, ככה זה צולם, ולכן ככה זה הוקרן. (למעשה זה הופך את הסרט למתאים יותר למסך האיימקס שבפלאנט ראשל"צ. זה היה יכול להיות מעניין, אבל הסרטים האלה לא יוקרנו באיימקס).
אישית הייתי מאוד כועס, וזה היה משנה לחלוטין את ההשקפה שלי על הפרוייקט הזה, אם היו חותכים חלק מהתמונה כדי להתאים את הסרטים למסכים.
מה שאמרת לגבי חלף עם הרוח באיימקס ראשל"ץ...
יש דרך להעביר את המסר למי שרלוונטי מספיק כדי לגרום לזה לקרות?
אני מכיר כמה אנשים שהיו מוכנים לנסוע למרכז רק בשביל הקרנה כזו של חלף עם הרוח, אם תהיה הקרנה חד פעמית תיאטראות בטח לא יפסידו :)
יס פלאנט בד"כ מוצלח בתחום הזה
בפעם הראשונה שראיתי את "עלייתו של האביר האפל" זה היה בגלובוס מקס, ושם התמונה לא התאימה למסך בכלל, וכך גם היה בלופר.
אבל ביס פלאנט הכל מתאים, אפילו סרטים שצולמו ב-16:9 ("כרוניקה…" "127 שעות"), הוקרנו שם ביחס המקורי שלהם – עם פסים שחורים בצדדים.
אני רוצה לראות את כלבי אשמורת בקולנוע
אבל בינתיים אני אסתפק בסנדק.
יוזמה מבורכת
מדהים. באמת מדהים. לפני כמה ימים הייתי בהקרנה של ד"ר נו, הסרט הראשון בסדרת סרטי ג'יימס בונד (חוץ ממני ומחבר שאיתו הלכתי היו בעולם 5 אנשים. עצוב ביותר…), וכל כך השתגעתי מהרעיון של להקרין סרט קלאסי ישן בבית קולנוע לכל דבר.
אין ספק שההקרנה של הטוב הרע והמכוער הולכת להיות אחת החוויות הכי טובות שייצא לי לחוות!
מחפש דייט לקזבלנקה
בחור רגיש ושרמנטי שמבטיח לקחת אותך גם לגלידה מונטנה לאחר ההקרנה.
קזבלנקה זה הסרט האהוב עליי ביותר
כל השנים אמרתי שאני אמכור את נשמתי לשטן כדי לראות אותו על המסך הגדול, עכשיו אני אצטרך לשלם את החוב…
באותו נושא
בדצמבר ׳כלבי אשמורת׳ ו׳ספרות זולה׳ יחזרו למסכים בארה״ב.
http://m.hollywoodreporter.com/heat-vision/quentin-tarantinos-pulp-fiction-reservoir-381926
ועוד באותו נושא -
מספר-עגול-ודו-ספרתי-שיהיה-כואב-מדי-לכתוב-במפורש שנים מלאו ל"מותק הילדים התכווצו", ויש הקרנה מיוחדת בסינמטק חולון בשבת הראשונה של דצמבר, למעוניינים/יכולים.
23 זה מספר עגול?
זה אחד הסרטים הראשונים שאני זוכר שראיתי בקולנוע (הייתי בן חמש בערך) והוא עד היום זכור לי כאחת הסיבות שאני אוהב לראות סרטים על מסך ענק.
מה לעז-?!
כבר חשבתי שאני אשם או מעופף, אבל לא:
"הסרט, שמציין 20 שנה ליציאתו, זכה בפרס האקדמיה הבריטית על האפקטים שבו, היה בין חמשת שוברי הקופות הגדולים של אותה שנה, זכה לסרט המשך וסדרת טלוויזיה."
לא יודע מה כתוב באתר של הסינמטק, זה מה שמופיע באתר של "בהצדעה" (קצת לפני שמצוינת השנה 1989…).
נו, אז אין סיבה לחגיגה אבל עדיין יש חגיגה.
אגב, כשאני חושב על זה,
במקביל ראיתי באותו אתר גם את השטות הבאה, לגבי הופעה של ריף כהן:
"A paris הוא סנונית ראשונה מהאלבום המתקרב של ריף שיראה אור בהמשך השנה, (…) הקליפ (…) הופץ דרך יוטיוב כבר בפברואר האחרון".
בקיצור, המקורות מהם הם עושים קופי-פייסט לא ממש אמינים או מעודכנים. פדיחות.
תיקון קל לרשימה המקורית ותאריכים
הסתכלתי עכשיו באתר של יס פלאנט, הסרטים כבר מופיעים שם עם תאריכים (לכולם יש תוספת "קלאסיק" בהתחלה).
הנה מה שהוצאתי משם לגבי תאריך ה"בכורה" של כל סרט:
17/11/12 – חלף עם הרוח
24/11/12 – הסנדק
01/12/12 – חמים וטעים
08/12/12 – הטוב, הרע והמכוער
15/12/12 – קזבלנקה
22/12/12 – סיפור הפרברים
29/12/12 – בן חור
05/01/13 – ארוחת בוקר בטיפאני
12/01/13 – השור הזועם
אם תשימו לב, חסר כאן סרט אחד – פסיכו.
הוא באמת לא מופיע באתר של יס פלאנט, אבל כן מופיע שם סרט אחר שלא הופיע ברשימה בראש העמוד:
19/01/13 – ועכשיו למשהו שונה לגמרי
אוקי, מי בא לראות סרט של מונטי פייתון בקולנוע? :P
קפיצה למסקנות לא מבוססות:
כנראה "פסיכו" אכן נדחה כך שיוקרן במקביל להצגת "היצ'קוק" בארץ.
אם הוא נדחה לקראת היצ'קוק
יש סיכוי שתהייה הקרנה משותפת לשניהם?
הסרטים מוקרנים 3 פעמים רק באותו יום?
(ל"ת)
OMG מונטי פייתון בקולנוע... אני שם!
אם מי צריך לשכב כדי שיקרינו את Life of Brian ?
ואת 'אפוקליפסה עכשיו'?
(ל"ת)
הייתי מבין אם היו מוסיפים את "בריאן" או "הגביע הקדוש"
אבל הבחירה ב"ועכשיו למשהו שונה" לסדרה של קלאסיקות היא די מוזרה.
אני מסכים
עם כל הכבוד הראוי ל"משהו שונה לגמרי", זה סרט שמבוסס ברובו הגדול על קטעים מתוך סדרת טלויזיה, ולא בדיוק מצולם כמו אפוס רחב-יריעה. זה לא סרט שמחייב מסך גדול. ובכל זאת אני שמח לראות אותו בסדרה, כי הוא מעיד על טעם מגוון.
למה כבוד?
הסרט בעיקר מורכב מגרסאות פחות טובות למערכוני הקרקס המעופף, שנתפרו אחד לשני בקטעי קישור פחות טובים מהמקור. לצפות בו זה בזבוז זמן שאפשר לבלות בלצפות במערכונים בגרסתם המקורית והכמעט תמיד טובה יותר – בין אם כבודדים או במסגרת הפרקים של הקרקס המעופף.
איפה זה מופיע?
לא מצאתי את זה באתר של יס פלנט,
אפשר כבר לרכוש כרטיסים?
הסתכלתי עכשיו
http://yesplanet.co.il/classic (לשונית תוכנייה) וכתוב שם שב-19.1 יוקרן 'פסיכו'.
תודה על הרשימה!
חלף עם הרוח – צפיתי בו בנעוריי בטלוויזיה, היה ארוך, מייגע ודי משעמם.
הסנדק – בנזוגי חולה על הטרילוגיה ופעמיים התיישבנו יחד לצפות בו. בפעם הראשונה נרדמתי תוך שעה, בשנייה שרדתי בגבורה 100 דקות והמחשבה על עוד 75 הרגה אותי. זה שעמום מחץ למי שאינו מתחבר לסרטי מאפיה.
חמים וטעים – חמוד לאללה, צפיתי בו בטלוויזיה אי-אילו פעמים. לא חשה צורך לשלם כסף על צפייה במסך הגדול.
הטוב, הרע והמכוער – צפיתי בו בטלוויזיה לפני שנים רבות, לא זוכרת כלום. היה לא רע, אבל נראה לי שאוותר. לא חובבת מערבונים.
קזבלנקה – קלאסיקה שקניתי ב-DVD וצפינו בו אז הוא די טרי אצלי. לא סרט שחשוב לי לצפות בו על מסך גדול.
סיפור הפרברים – בהחלט! יש לי ב-DVD אבל זה סרט שאני אשמח מאוד לראות בקולנוע.
בן חור – לא מתחברת לאפוסים כאלה, מעולם לא ניסיתי לצפות בו.
ארוחת בוקר בטיפאני – אני אוהדת את אודרי אז קניתי ב-DVD והתחלתי לצפות, הפסקתי אחרי שליש סרט בערך… לא הצליח לרתק אותי. אבל מתישהו אנסה שוב (לא בקולנוע)
השור הזועם – אין לי מושג. פרט לשם הסרט המוכר אני לא יודעת עליו כלום. למעשה חשבתי שהוא בכלל מערבון… סרט על מתאגרף זה ממש לא בשבילי.
נפלא.
באמת שעד היום לא הבנתי למה לא מקרינים קלאסיקות בבתי קולנוע בישראל. חיכיתי המון זמן לזה, ויש מצב שבזמן הקרוב אלך לצפות באחת מהקלאסיקות שם. מקווה שהפרויקט הזה יצליח ושימשיכו לעשות אותו.
איזה כיף!
לא ראיתי אפילו אחד מהסרטים האלו, אבל להשלים קלאסיקות זה ממש כיף, ואני חושב שלראות את "הטוב, הרע והמכוער" לראשונה על מסך גדול בהקרנה דיגיטלית זאת הדרך המושלמת להפיק את מיטב ההנאה מהצפייה. אני מקווה שגם יצא לי לראות את "הסנדק" ו"השור הזועם", למרות שאת אלו לא בטוח שאראה.
מעניין אותי – האם בעקבות ההקרנות יתפרסמו ביקורות על הסרטים? אני יודע שיש כבר ביקורת על "הסנדק" ו"הטוב, הרע והמכוער", אבל גם עד לא מזמן הייתה ביקורת אחת על "הנסיכה הקסומה", מה שלא מנע לפרסם עוד כתבה מעולה על הסרט. וגם אם לא על הסרטים האלה, מאוד מעניינת אותי הדעה שלך על סרטים כמו "פסיכו" ו"חלף עם הרוח", ואשמח גם אם זה יהיה בכתבה אחת שמסכמת כל אחד מהסרטים בכמה פסקאות, כמו מה שהיה עם טרילוגיית [Rec].
מה גם שבביקורות נשכחות
כמעט בלתי אפשרי לפתח דיון. ככה שטקסט חדש (כלשהו) על סרטים לא-חדשים יכול לעורר דברים מעניינים, נקודות מבט חדשות או מה שלא יהיה.
אבל למה אין יס פלאנט בבאר שבע?!?!
(ל"ת)
זה יכול להיות אסון..
סרטים של שנות ה-40 זה לא אותם סרטים של שנות האלפיים.. שיטת המשחק אז היתה יותר דרמטית ותיאטרלית, וכל מיני אלמנטים נוספים וקטנים שיכלו להיראות בעבר כתמימים ונורמטיביים – יכולים להיראות לצופים כיום כמגוחכים לגמרי וכעילויים להלצה מול המסך. עכשיו, כל מה שאני רוצה להגיד זה שזה בסדר, אני מסכים! אני מסכים שלפעמים סרטים התיישנו ויכולים לגרום לי לגיחוכים קלים פה ושם במהלך הסרט.. אבל אני מעדיף רוב הפעמים "לבלוע" לעצמי את אותם הגיחוכים הקטנים לכשהסרט יסתיים ורק אז אוכל לבקר אותו לעומק ולצחוק עליו (אם יש על מה).
אבל אני רואה לאן כל הפרוייקט הזה יכול להוביל.. ולדעתי יש מצב שבסופו של דבר סרטים עתיקים לא מתאימים להקרנה מחוץ לסינמטקים! ההמון שהולך לקולנועי 'פלאנט' יכולים להרשות לעצמם להתנהג בצורה פחות רשמית ומכבדת שעוטפת למשל את אלה שהולכים לסינמטקים.. ותסלחו לי על ההכללה הבוטה. זה יכול כמובן להוביל לציחקוקים מעצבנים לאורך סרטים ארוכים, סרטים דרמטיים במיוחד.. וכו' וכו'. אני סקפטי בקיצור לגבי הכל, אבל אלך לנסות.
יש לי תחושה
שאלו שנוהגים לצחקק בסרטים ישנים לא יבואו לסרטים האלו.
זה יהיה מאוד מאכזב
אם לא יהיו צחקוקים במהלך "חמים וטעים"…
שאלה חצי אוף טופיקית
ראיתי אתמול את הסרט ביס פלאנט חיפה.
לפני הסרט הייתה הפרסומת של יס פלאנט על הסרטים הקלאסיים שהם עומדים לשדר.
מאוד התלהבתי מהרעיון כששמעתי עליו פה לראשונה.
אבל… האיכות של הסרטים כפי שהייתה בפרסומת, זאת לא האיכות שתהיה בהקרנה עצמה, נכון?
כי אם כן זה יהיה די מבאס…
חד משמעית, לא.
אני חושב שהפרסומת הזאת, שעושה שימוש בקטעי סרטים באיכות נוראית, עושה להם רק נזק.
לגמרי.
לא הבנתי מה הם מנסים להגיד: בואו תראו את הסרטים הקלאסים בקולנוע! באיכות של PAL! ומאונקד רע!
relive the excitement of watching the classics as if they were a low quality internet video from the 90s!
אבל למה רק לקראת סוף נוב' … הייתי מוכנה כבר סופ"ש האחרון ללכת:)
לא נורא מציגים עכשיו את 'המאסטר'!
כבר אפשר להזמין כרטיסים ל"חלף עם הרוח"
יאללה סקארלט, תני בראש!
איזה תאריך מחורבן..
בימי רביעי אין לי קווי לילה. מישהו ידוע לו האם תהיה הקרנה חוזרת ל"חלף עם הרוח" במוצ"ש או חמישי (עדיף ללא ההרצאה)?
אני הזמנתי ולא ראיתי שום דבר על הרצאה..
(ל"ת)
כמו שנאמר בכתבה במפורש
כל סרט יוקרן בכל פלאנט שלוש פעמים, אחת מהן במוצ"ש.
כמו כן, כדאי שבאתר של פלאנט יבחינו בהבדל שבין הפוסטר של "חלף עם הרוח" לפוסטר של "הסנדק".
מה קרה לחלף עם הרוח?
הסרט הראשון שמופיע ברשימה (בעמוד השני) הוא הסנדק ב24.11.
בחיפוש המתקדם (אחרי שלחצתי על הסנדק וחיפשתי בשורת חיפוש למעלה) הסרט כן מופיע,
ועל ידי בחירת כל התאריכים ברצף מצאתי הקרנה בסינמול ביום שבת 17.11 ב17 והקרנה ביום רביעי 21.11 ב21.
לא אמורות להיות 3 הקרנות? איזו מהן היא הקרנה עם הרצאה? המון תודה!
חלף עם הרוח חזר... עם עוד פרטים
כפי הנראה מפרידים בין הקרנות רגילות להקרנות עם הרצאה (בסך הכל די הגיוני),
ולפחות לפי מה שיהיה עם חלף עם הרוח:
2 הקרנות רגילות (ללא הרצאה), בכל בתי הקולנוע המשתתפים (יס פלאנט חיפה/ראשל"ץ/איילון) במקביל
יום שבת 17.11 בשעה 17:00
יום רביעי 21.11 בשעה 20:30
הקרנת הרצאה אחת בכל אחד מ2 בתי הקולנוע במרכז
יום ראשון 18.11 בשעה 19:00 ביס פלנט איילון
יום שני 19.11 בשעה 19:00 ביס פלנט ראשלץ
האם הבנתי נכון?
האם גם המתכונת המתוכננת תהיה פחות או יותר זהה גם בשאר הסרטים?
זה קצת שונה ממה שנמסר בתחילה –
ראשית יש רק 2 הרצאות בשבוע ולא 3,
שנית כל ההקרנות הרגילות באותו זמן… מה שמשאיר לצפוניים רק הקרנה אחת בשבת ואחת במשך השבוע, ואת יום שלישי חופשי מהקרנות משום מה.
הבנת נכון פחות או יותר
עד כמה שידוע לי שעות ההקרנה במוצ"ש (17:00) ורביעי (21:30) הן קבועות ואחידות לכל שלושת הפלנטים ובכל הסרטים, למעט סרטים ארוכים במיוחד כמו "חלף עם הרוח" (20:30 בהקרנה של יום רביעי) ו"בן חור" (21:00 בהקרנה של יום רביעי) שיתחילו טיפה מוקדם יותר.
לגבי ההקרנות שכוללות הרצאות, אמורה להיות הקרנה אחת כזאת בכל אחד מהפלאנטים לכל אחד מהסרטים בימים שבין ראשון לשלישי (ימי ראשון באיילון, שני בראשל"צ, שלישי בחיפה) בשעה קבועה (19:00). לא ברור למה אין כרגע שום זכר להקרנה עם ההרצאה של "חלף עם הרוח" בפלאנט חיפה באתר שלהם, אני מניח שלנציגי הפלאנט הפתרונים.
הבנתי...
וייתכן שהם עדיין מחכים לרישום להקרנות עם הרצאה במרכז לפני שפותחים רישום להרצאה בצפון
(כדי לוודא שאנשים מודעים לאפשרות?)
כל כך חבל שאין הקרנות גם בחמישי או שישי,
ברביעי כמו שכבר ציינו מצד אחד אין קווי לילה, ומצד שני חלק מקהל היעד של סרטים כאלה מעדיף לסיים בשבת מוקדם לטובת השבוע שבעקבותיה.
תפוז מחלק כרטיסים
כלומר, אם בא לכם להשתתף באחת מתחרויות ה"בואו נמציא איזה סיפור שקרכלשהו כדי לזכות". איך שהתחרויות שלהם הדרדרו.
איך קרה בסוף שבמקום 19:00 זה ב-17:00?
בעעע…
כנראה בגלל האורך.
(ל"ת)
אני הראשון שאודה שהאורך קובע, אבל הם ידעו מה אורך הסרטים לפני שהם פרסמו בין היתר את שעת ההקרנה… שגם איפשרה לאנשים להגיע בתחבורה ציבורית, נניח. או לא לחלל שבת, למי שזה חשוב לו.
יש אנשים שקנו מנוי על סמך המידע הזה. אני, למשל.
שלחתי מייל ליס פלאנט, נראה מה ואם יגיבו.
רגע, לא כל פעם ביום שבת זה יהיה ב17?
חשבתי שרק ההקרנות ברביעי משנות שעה לפי אורך הסרט.
כן, בסוף זה כל שבת ב-17:00
(ל"ת)
חבל שלא מפרסמים פרטים על ההרצאות
זה גם חלק חשוב בהחלטה.
טוב, אז מי היה בחלף עם הרוח?
ועוד יותר מעניין, מי היה בחלף עם הרוח ביום רביעי, האם באמת אפשר להסתדר עם רק הפסקה אחת ולראות 4 שעות סרט בשעה מאוחרת באמצע השבוע?
אשמח ממי שהיה בהרצאה יספר איך ומה היה ואם זה תרם לסרט או גרם לו להיראות ארוך יותר?
טוב, אז מה היה עד עכשיו?
פתאום קלטתי שלא עקבתי אחרי זה מספיק טוב. שמתי לב שהיה "חלף עם הרוח" (אנשים לא חזרו עם חוויות פה באתר), והשבוע יש את הסנדק. היה עוד משהו באמצע?
מישהו ראה כבר סרטים מהפרוייקט הזה?
אשמח לשמוע התרשמות לגבי איכות ההקרנה והחוויה הקולנועית.
ראיתי שני סרטים עד כה
"הסנדק" ו"הטוב הרע והמכוער", שניהם היו באיכות טובה (הסנדק היה באיכות מעולה ממש!), הסאונד טוב, והקהל לרוב גריאטרי או מורכב מתערובת של סטודנטים שונים לקולנוע. אין לי דעה על ההרצאות כי אני לא טורח להגיע להקרנות שכוללות אותן. כרגע יס פלאנט יכולים לרשום אצלם "וי" מבחינתי, כי סדרת הסרטים הזאת הובילה אותי לרכוש כרטיסיית סרטים, דבר שאני כמעט אף פעם לא עושה. אני מתכנן ללכת לראות עוד שני סרטים לפחות.
יש סדרה חדשה
והיא כוללת את 'האחים בלוז', 'הארי המזוהם', 'חופשה ברומא', 'שבעת המופלאים', 'בחזרה לעתיד', 'חשמלית ושמה תשוקה' ו'זורבה היווני'.
ואת 'שיער'
(ל"ת)
או! זה יכול להיות פיצוי על סיפור הפרברים שהחמצתי השבוע
(ל"ת)
שיער! שיער! שיער! שיער!
ובחזרה לעתיד! וואו, אם זה ייצא לפועל אני כ"כ הולך לראות את שני אלה.
"בחזרה לעתיד" חוזר לקולנוע?
יש לי תחושה שמישהי בדרך להקים אוהל מחוץ ליס פלאנט ולחכות להקרנה שלו.
זה לא רשמי. אלה אופציות שהם בודקים את הביקוש אליהן.
העירו לי על התגובה המוגזמת כשראיתי שם את בחזרה לעתיד, לפני שקראתי יותר בעיון והבנתי ששום דבר עוד לא סגור.
כמובן שאם זה היה תלוי רק בי, הייתי מכריחה אותם לעשות את זה והולכת לכל ההקרנות של בחזרה לעתיד. זו תהיה התגשמות חלום.
(וגם שיער הוא סרט שאני מאד אוהבת ואשמח לראות על המסך הגדול.)
וואו.
אם יהיה ב"ל, אני אזרוק מהחלון הקרוב את כל התירוצים המשומשים שלי ששימשו לאי-צפיה בקלאסיקות שהוקרנו עד כה וארוץ לראות את זה.
וואו.
וחוצמזה, אם אפשר שידור חוזר למי שפספס את הקלאסיקות הקודמות, זה יהיה נפלא.
לפי התגובות, נראה שהכרטיסים ל"בחזרה לעתיד" יגמרו מהר.
בעלי הדלוריאן שבקהל (כולל רד שקונה אחת ב-70,000) יוכלו לקפוץ לעתיד לקנות כרטיס ולחזור.
שאר פשוטי העם – לא.
מישהו חיפאי רוצה להצטרף אליי ל"סיפור הפרברים" בשלישי?
תכננתי לצפות עם חברה אבל היא לא יכולה בסופו של דבר ובנזוגי לא ממש בקטע של מחזמרים… (אם כי אני מצליחה לגרור אותו להצגות בימתיות, גם זה הישג). בקיצור, שלישי הקרוב (5/3) בשעה 21:00 ביס פלנט חיפה.
If you have something to say, speak now or forever hold your breath.
ואם כבר הדף הזה מראה (טיפה) סימני חיים,
שמישהו יעדכן את היס פלאנט שהאתר שלהם הוא אחד המעצבנים שיש. שיתקדמו קצת.