"הארטיסט" זכה בפרס הסרט הטוב ביותר מטעם גילדת המפיקים (PGA). "הרפתקאות טינטין" זכה בפרס סרט האנימציה הטוב ביותר.
ובכך המירוץ לאוסקר נראה סגור עוד לפני שנפתח. המועמדויות לאוסקר יוכרזו רק ביום שלישי, אבל כבר בשלב זה, הסיכוי שסרט כלשהו שאינו "הארטיסט" יזכה בפרס הסרט הטוב ביותר נראה קלוש מאוד.
לא הכל סגור עדיין.
אם הבמאי של "הארטיסט", מיכאל הזנביקיוקיקוויוס יזכה גם בפרס ה-DGA זה כבר יהיה סימן לכך שהוא באמת מוביל. כל עוד יכול להיות פיצול בין פרס הבמאי לפרס הסרט, זה לא יהיה כל-כך קל כמו שחשבנו.
ידוע כבר כמה מתמודדים יהיו?
אני זוכר שאמרו משהו על כך שיהיו בין 5-10 מתמודדים. הוחלט כבר על מספר או שרק ביום שלישי נגלה?
ולא ראיתי את 'הארטיסט', אבל כל זוכה שהוא לא 'מסיבת רווקות' זה טוב.
רק ביום שלישי נגלה.
(ל"ת)
למיטב זכרוני והבנתי, אין קביעה מראש
כמה מועמדים יהיו, אלא שבמעמד ההצבעה עצמה ייקבע כמה מהסרטים יהיו ברשימת המועמדים הסופיים שתכלול לפחות חמישה ולא יותר מעשרה מועמדים. הם יכולים, למשל, להחליט שרק 5 סרטים שהוקרנו ב-2011 ראויים לפרס, או לחילופין ש-8 סרטים ראויים לכך.
הם לא יכולים "להחליט" כמה מועמדים יהיו
מספר המועמדים נקבע על פי התפלגות הקולות, כך שנקבע אחוז חסימה כמו בבחירות לכנסת. לפי תקנון האוסקר, סרט חייב לקבל לפחות 5% מהקולות בכדי להיות מועמד ושיטת ההצבעה (דרוג עשרה מועמדים לפי סדר עדיפות) מבטיחה שיהיו לפחות חמישה מועמדים. המספר הסופי יחשף רק בעת חשיפת המועמדים עצמם, כאמצעי להוספת מתח.
רק אחרי שפירסמתי את ההודעה
בדקתי וקראתי על "אחוז החסימה".
במקום "להחליט" הייתי צריך לכתוב "לקבוע באמצעות הצבעה". לא שזה היה משנה את העובדה שבזמן הכתיבה לא חשבתי על נוהל 5 האחוזים.
זה יותר מסובך מזה
השיטה החדשה לקביעת המועמדים באוסקר היא מסובכת מאוד, והאמת, מוזרה. דייויד פולנד ניסה להסביר איך היא עובדת, בהסבר שמתחיל במילים "I will try to keep this simple" וממשיך בכמה אלפי מילים שכוללות משפטים כמו זה:
Any titles that have more than the 9.1% of all #1 votes (qualifying it for a nomination) plus another 1.8% – 10.9% of all #1 votes in total – will see the #2 votes from those ballots counted and added to the adjusted totals for those #2 titles, but with each vote valued as a percent of a vote. The percentage value given to each of those #2 votes is based on the percentage of #1 votes that secure nomination (about 9.1%) vs the balance, aka the overage.
בהצלחה לעבור את כל ההסבר עד הסוף. אני בטוח שלאקדמיה יש סיבה לשימוש דווקא בשיטה מסובכת כזאת (כולל התנאי שמתייחס דווקא ל-9.1% מהקולות, ולא 9.2%, חלילה) במקום בשיטה פשוטה יותר, אבל אני לא יכול לומר שאני מבין אותה.
http://moviecitynews.com/2011/10/1-week-to-20-weeks-to-oscar-counting-best-picture-ballots/
אגב הארטיסט
מישהו ראה את הפרסומת לסרט שעטפה את גיליון '7 לילות' ביום שישי האחרון? מישהו יודע אם זה רעיון מקומי או גרסה עברית לקמפיין שנעשה ברחבי העולם?
מה היא היתה?
(ל"ת)
שלושה עמודים של עיתון פיקטיבי מתקופת הסרט.
מתברר שאז רכילות על החברה האלמונית של הכוכב הידוע הייתה כותרת ראשית שדחקה את הפלילים, מאפיה וכו', לעמודים הפנימיים.
נשמע מגניב.
אם יש למישהו סריקה של זה, אשמח לראות.
לצערי אין לי סורק פעיל.
אולי אצלם ואעלה מאוחר יותר.
סריקות של הפרסומת
כל עמוד סרוק בשני חלקים.
זה ה'שער' המזויף
/
/
הצד השני של השער
/
/
והעמוד האחרון
/
/
יפה מאוד
זה מושקע מכמה בחינות. הכותרת הראשית, "מי הנערה הזאת?", היא שחזור של כותרת שמופיעה בסרט עצמו. כל שאר ה"ידיעות" קשורות ל"הארטיסט" באופן כלשהו, חוץ מאחת – שקשורה ל-"The Wettest Country", אחד הסרטים הבאים של "לב" שמתרחש גם הוא באותה תקופה. יופי של מחשבה לעתיד.
השחזור התקופתי רחוק מלהיות מושלם, האותיות לא נכונות, אבל זאת עדיין יצירתיות מאוד מרשימה בשביל מודעת פרסומת לסרט.
הפרסומת של גן החיות
הפרסומת של גן החיות (שהיה בגן העיר בת"א לפני שהעבירו אותו לספארי בר"ג) היא אמיתית. ראיתי אותה במוזיאון.
באמת נשמע מגניב.
גם אני אשמח לראות. מישהו בכלל עושה פרסומות כאלה, "עוטפות"? מלבד אורנג' שעטפה את מעריב (בעמודו הראשי) פעמיים לפני חצי-שנה/שנה, מעולם לא ראיתי פרסומות כאלה.
כשמדובר בסלולר זה מרגיש פולשני מאוד. כשמדובר בתרבות (קולנוע) במוסף פנימי, זה מרגיש יותר נסבל.
מה גם שפה יש תוכן "עיתוני" ולא סתם פרסומת.
פעם בכמה שבועות
עושים את זה עם ישראל היום. אורנג' הייתה גם שם ועוד כמה חברות.
כנ"ל בהארץ
(ל"ת)
זה "7 לילות"...
עצם המוסף הוא תרבות.
צחקתי, כן?
אבל לפי הטענה שלך מדור הפלילים לא היה צריך להופיע בכלל.
המיני-עיתון הזה לא צורף למוסף התרבות כדי להגיד- "זו המקבילה של 1920 ל-7 לילות" אלא כי הוא פרסומת ל*סרט קולנוע*.