אז אחרי שהוחלט בצדק רב ש"לה לה לנד" הוא סרט השנה של גולשי עין הדג, נשאר עוד סיכום אחד לעשות לפני שעוברים הלאה: הופעת השנה.
כתמיד, "הופעת השנה" היא הופעתו/ה של שחקן או שחקנית בסרט מסוים השנה. לפרס לא קוראים "השחקן הטוב ביותר" כי הופעה היא לא רק משחק; זה קשור גם לבימוי, תסריט ואפילו איפור – כל מה שגרם לשחקנית הזאת או לשחקן הזה, בתפקיד הזה, להיות יותר מרשימים מכל אחד אחר השנה. המועמדים הם העשרה שקיבלו את מרבית הקולות בסקר המקדים, והם:
הופעת השנה של עין הדג לשנת 2016:
- ריאן ריינולדס, "דדפול" (22%, 178 קולות)
- ברי לארסון, "חדר" (18%, 144 קולות)
- ג'ון גודמן, "דרך קלוברפילד 10" (10%, 82 קולות)
- אמה סטון, "לה לה לנד" (10%, 80 קולות)
- קייסי אפלק, "מנצ'סטר ליד הים" (8%, 66 קולות)
- סטיב קארל, "מכונת הכסף" (8%, 65 קולות)
- לאונרדו דיקפריו, "האיש שנולד מחדש" (7%, 57 קולות)
- ג'ייקוב טרמבלי, "חדר" (7%, 56 קולות)
- איימי אדמס, "המפגש" (7%, 55 קולות)
- פול דיינו, "איש האולר" (4%, 31 קולות)
מס' מצביעים: 814
אחרי העשיריה המובילה מדורגים בסקר המוקדמות:
11. ריאן גוסלינג, "לה לה לנד"
12. ויגו מורטנסן, "קפטן פנטסטיק"
13. סמואל ל. ג'קסון, "שמונת השנואים"
14. ריאן גוסלינג, "בלשים בע"מ"
15 .איזבל הופר, "היא"
16. מרגו רובי, "יחידת המתאבדים"
17. ג'ניפר ג'ייסון לי, "שמונת השנואים"
18. נועה קולר, "לעבור את הקיר"
19. ג'ונה היל, "כלבי מלחמה"
20. סילבסטר סטאלון, "קריד"
שלוש נשים ושבעה גברים מרכיבים את העשיריה השנה, וגם בעשיריה השניה יש רוב גברי (6/4). 173 הופעות קיבלו קולות. מספר הסרטים שמתוכם לקוחות ההופעות האלה קטן בהרבה, כיוון שהרבה סרטים קיבלו קולת על יותר מהופעה אחת מתוכן. השיאנים הם "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" ו"שמונת השנואים" – שש הופעות מתוך כל אחד מהם קיבלו קולות.
בדרך כלל, סרטים עם הופעות טובות הם סרטים טובים, וזה נכון גם הפעם: שבע מתוך ההופעות בעשיריה הן מתוך סרטים שהופיעו גם בעשיריה הגדולה של "סרט השנה". אבל לכלל הזה יש יוצא דופן בולט השנה: מרגו רובי בתפקיד הארלי קווין ב"יחידת המתאבדים": זה מקרה נדיר מאוד של הופעה שהגיעה למקום גבוה בדירוג, למרות שהסרט ממנו היא לקוחה נחשב לגרוע מאוד – הוא דורג באחד משני המקומות האחרונים השנה. אני מאמין שאותה הופעה בדיוק, בלי שום שינוי, היתה נכנסת בקלות לעשיריה הגדולה אילו הסרט שמסביבה היה טוב יותר.
עבור שישה מבין המועמדים, זו הפעם הראשונה בה הם נכנסים לעשירית ההופעות של עין הדג. איימי אדמס, קייסי אפלק ואמה סטון נכנסים לעשיריה בפעם השניה. לאונרדו דיקפריו עושה היסטוריה קטנה, כשנכנס לעשירית ההופעות השנתית בפעם השישית, ובכך משווה את השיא של ג'וני דפ. עם זאת, בדומה למצבו של לאונרדו באוסקר עד לא מזמן, למרות כל המועמדויות שלו, הוא מעולם לא זכה.
כמה הופעות שקיבלו קולות בטעות: אליסון ברי על "חדר" (גם אני התבלבלתי), חואקין פניקס על "היא" (בחירה מוצדקת לחלוטין, אבל הסרט הלא נכון), לאונרדו דיקפריו על "האיש שידע אינסוף" (הוא לא ידע אינסוף. הוא בסך הכל נולד מחדש), וריאן גוסלינג, שבנוסף להופעותיו המוצלחות ב"לה לה לנד" ו"בלשים בע"מ" קיבל יותר מקול אחד על הופעתו ב"דדפול".
ג'ון פאקינג גודמן.
ולו כדי לפצות במאומה על זה שהוא לא מקבל מספיק כבוד על "ברטון פינק". שחקן על.
לגמרי
שחקן אנדרייטד ואין לי מושג למה.
שאר העשיריה אגב לא מדהימה לטעמי, חוץ מגודמן רק את ההופעות של אדמס, לארסון וקארל באמת אהבתי.
פול דיינו! ייאי!
אתמול ראיתי בפעם הראשונה את "איש האולר" (או "איש הצבא השוויצרי", כמו שתורגם בקודי…), ונזכרתי למה אני כל כך אוהב את השחקן הזה.
ההצבעה שלי עדיין תלך לברי לארסון המופלאה, אבל כיף לראות את פול (ואת ג'ייקוב טרמבלי) בעשיריה.
(מניח שאם הייתי רואה את מנצ'סטר ליד הים, ההצבעה שלי היתה הולכת אוטומטית לקייסי אפלק. מאז ההנתקשות בג'סי וכו' אני פשוט נהנה להיתקל בו בסרטים.)
אליסון ברי על "חדר"
אני… זה לא רעיון רע במיוחד…
אליסון בתגובה
אפשר בבקשה נימוק מאת מישהו שבחר במרגו רובי?
אם הולכים על פי ההגיון שמוצג כאן – שההופעה היא לא רק השחקן, אלא גם הכתיבה והבימוי, מה היה טוב בתפקיד הזה?
מה הדמות הזאת עשתה בסרט מעבר ללהסתובב בלבוש מינימלי ולהעביר פאנצ'ליינים מאולצים בסוף כל סצנה?
אני לא רוצה להגיד משהו בסגנון "הדמות הזאת חוטאת לאיך שהיא הייתה בקומיקס/סדרה", כי לא קראתי/ראיתי את שניהם (למרות שמקריאה בתגובות כאן הבנתי שהיא בהחלט חוטאת לחומר המקור) וגם כי אם הדמות הזאת הייתה בעלת מטרות ברורות, אג'נדה עקבית, אישיות ומסע שהיא עוברת – לא היה אכפת לי למה היא חוטאת, כי היא הייתה דמות מעניינת.
יכול להיות שתחת תסריט אחר, מרגו רובי יכלה לעשות עבודה נהדרת בתור הארלי קווין, ואני באמת מאמין שהתפקיד הגרוע הזה הוא לא אשמתה – אבל זה עדיין לא מצדיק את המקום הגבוהה שהיא הגיעה אליו!
מישהו שהצביעה לה רוצה לשפוך קצת אור על הסוגייה?
היא היתה התגלמות הדמות הזאת.
אנשים אוהבים את הארלי קווין. מאד. רבים חיכו לגרסת לייב אקשן שלה והיא לא אכזבה. רוב האנשים אכן לא אהבו את הסרט אבל אני לא חושב שזה כזה מוזר לאהוב דמות מסוימת מתוכו. אני לא אהבתי את באטמן נגד סופרמן, אבל מאד נהניתי מבן אפלק וג'רמי איירונס. לא אהבתי את שני סרטי אקס-מן האחרונים אבל זה לא מפריע לי לאהוב את מייקל פסבנדר ולחשוב שהוא מגניטו מושלם.
וזה בדיוק העניין עם מרגו רובי: היא מעבירה את הניואנסים של הדמות מסדרת האנימציה ומהקומיקס בצורה מושלמת. הרגשתי שאני צופה בהארלי קווין האמיתית ולא בשחקנית. לא היו לי כאלה אישיוז עם הקאסט בסרט ואפילו אהבתי את ג'ארד לטו אבל לא הרגשתי שהוא הג'וקר האולטימטיבי (למרות שהוא הרבה יותר נאמן לקומיקס מהית' לדג'ר בכמה מובנים). עם מרגו רובי באמת הרגשתי שאין תחליף. ואני לא מתעסק במראה החיצוני ובלבוש המינימלי. אני מדבר נטו על שפת הגוף שלה ואיך שהיא מגישה את השורות שלה. יש לה גם הרבה תשוקה לדמות ומרגישים את זה בקטעים בהם נכנסים לבק סטורי שלה, והיא קיבלה כמה סצינות קטנות אבל מאד משמעותיות שנתנו לנו הצצה למהות של הדמות הזאת.
אגב, הארלי קווין מסמלת הרבה מאד בימנו. לא מזמן קראתי מאמר שאומר שהארלי קווין כל כך אהובה בגלל שהיא מזכירה לנשים שהן לא תמיד צריכות להיות מושלמות כדי להיות פופולאריות. בניגוד לוונדר וומן, הארלי חוזרת על הטעויות שלה (ואכן, ברגעים הנדירים שוונדר וומן טועה היא תלמד לקח לנצח). הארלי קווין פופולארית בגלל הפגיעות והאנושיות שלה שמסתתרים עמוק בפנים ומרגו רובי תפסה את הדקות הזאת בצורה יוצאת דופן. הארלי יכולה לפשל ולעשות שטויות ועדיין להיות אהובה ונחשקת וחכמה\חזקה במקביל. במובן מסוים היא דמות הרבה יותר מקורקעת (לפחות מבחינת מה שהיא מסמלת) מאשר דמויות קומיקס אחרות בז'אנר הזה.
סיבה נוספת לאהבה כלפיה היא התשוקה שלה לדמות גם מאחורי הקלעים. בדיוק כמו ריאן ריינולדס שאימץ חלקים מהאישיות של דדפול במסע הקידום האגרסיבי של הסרט ברשתות החברתיות, גם מרגו רובי פעלה כך. היא תהיה אחת המפיקות של Gotham City Sirens והיא קעקעה את חברי הקאסט על הסט בסגנון הארלי קווין ודברים נוספים בסגנון. בימנו יש דור חדש וצעיר בהוליווד: אלה שהיו פאנבויז ועכשיו הם התבגרו ומגיעים לתפקידים האלה עם המון תשוקה ואהבה. זה לא היה ככה תמיד.
לא, אני פשוט לא מסוגלת לבחור בין ג'ייסון טרמבלי לברי לארסון. פשוט בלתי אפשרי. למה אני לא יכולה לבחור את שניהם? :(
(ל"ת)
גו ברי!
אוסקר מוצדק לגמרי. הופעה אדירה בכל קנה מידה וגם פיצוי נחמד על ההתעלמות ממנה ב"טווח קצר 12". ג'ון גודמן גם היה פנטסטי וכלול בהופעות השנה שלי. ולמרות שאהבתי את ג'קסון וג'ייסון לי, מבאס לא לראות כאן את וולטון גוגינס, שלדעתי היה הדבר הכי טוב בסרט. לכל אחד בעשירייה השנייה (מאלה שראיתי) מגיע להיות שם יותר ממנו.
רוב שאר העשירייה בהחלט ראויים למקומם. לא ממש מבין את ההתלהבות מההופעה של קארל (או מהסרט באופן כללי). ודיקפריו….איך אומרים, האוסקר שמגיע לו אבל לא זה שהוא צריך עכשיו. לחלוטין ההופעה הכי פחות טובה ומעניינת שלו בשנים האחרונות, שנמצאת בסרט משעמם ומתיש.
מעניין לראות את איזבל הופר. "היא" נראה לי כמו עוד סרט זניח של סרטי שובל, לא חשבתי שכל-כך הרבה אנשים ראו אותו בשביל שהיא תגיע לכאן. מרגו רובי הייתה נהדרת אבל הדמות שלה עוותה והוגבלה ע"י הכתיבה הנוראית של הסרט. בעולם מקביל "יחידת המתאבדים" הוא הסרט שכולנו קיווינו שהוא יהיה והיא מופיעה בעשירייה ואולי גם מנצחת. ממש שמח לראות את נועה קולר, שבאמת נתנה הופעה נהדרת. ואני חושב שמייקל בי. ג'ורדן היה הרבה יותר טוב מסטאלון ב"קריד", אבל ניחא.
עוד משהו מעניין – מאז הסקר של 2013 הופיעו כל פעם בעשירייה שתי הופעות מאותו הסרט (דיקפריו ו-וולץ ב"ג'אנגו", תגר ואיבגי ב"אפס ביחסי אנוש", קיטון ונורטון ב"בירדמן" ו"חדר" הנ"ל). לפני כן זה קרה ב 2010 עם "סקוט פילגרים".
וואו, "היא" רחוק שנות אור מאיזה סרט סרטי שובל.
צפייה מומלצת ורצויה, ובתקווה הופעה שגם תגיע לאוסקר.
ווהו! שלושת הבחירות שלי נכנסו
(לארסון, דיינו וגודמן), הצבעתי ללארסון בלב כבד כי לשלושתם מגיע. אם יתחשק למצביעי האוסקר ממש להפתיע הם יתנו לגודמן מועמדות לשחקן משנה. אמנם זה לא סרט סטנדרטי והוא יצא די מזמן, אבל מסתבר שהבן אדם אף פעם לא היה מועמד למרות כל התפקידים האדירים שלו.
ומצטרף ל-dv בקשר למרגו רובי, אני מדמיין שלפני תחילת הצילומים התקיים עם דיוויד אייר הדיאלוג הבא (בעיקר לפני סצינת העינויים):
-"התסריט הזה לא ממש ברור, איך אני בדיוק אני אמורה לשחק את הדמות הזו?"
-"את מכירה סרטי הפורנו האלה, שמנסים להכניס 2 דקות של עלילה לפני שהם מתפשטים?"
-"Say no more"
זה מצחיק
כי, לא במפתיע, יש גרסת פורנו ליחידת המתאבדים. מה שמפתיע היא שיש לסרט הזה יותר פיתוח דמויות ועלילה יותר קוהרנטית מאלו של הסרט המקורי, והארלי קווין מוצלחת לא פחות משל מרגו רובי.
(בלינק – חצי השעה (!) של סצינות שאינן פורנו מתוך הסרט. תלבושות חשופות, זה כן)
מה שמאכזב
זה החוסר יצירתיות בשמות שהם נותנים, גם לסרט הזה וגם לסרטי לסרטי הפארודיות הדומים שמוצעים לי בצד (Pirats xxx, cinderella xxx וכו'). כאילו, אתם סרט פורנו, כזה קשה למצוא משחק מילים מיני על סואסייד סקוואד? ב"זאק ומירי עושים פורנו" הייתה סצינה של 5 דקות לגרסאות פורנו למלחמת הכוכבים.
דרך אגב חוץ מהעלילה והדמויות שהזכרת, גם המטרה הבסיסית שלהם פה הרבה יותר ברורה והגיונית מהמקור- לפרוץ לכלא ולשחרר אסיר
כל אחת ואחת מההופעות בעשירייה ראויה מאוד
(מתייחס לשבע מתוכן שראיתי) ותענוג לראות שהן מגוונות כל-כך. לא יודע במי לבחור.
קשה לי לדרג את אמנ סטון מבלי לדרג את גוסלינג
כי מה שהופך את המשחק שלהם לכל כך מושלם בסרט הזה (לה לה לנד) זה הכימיה המטורפת שיש בניהם, הכל מרגיש בניהם כל כך אמיתי וכל כך כנה וכמו שדורון רשם בביקורת – באמת היה אכפת לי לאן מערכת היחסים שלהם תלך. ולכן מבחינתי שניהם ביחד כצמד נתנו את ההופעה הכי טובה השנה, בסקר הצבעתי לאמה סטון.
עשירייה משובחת!
יותר מדי משובחת- אני ממש לא יודע מה להחליט.
ג'ון גודמן היה מעולה ב'דרך קלוברפילד 10', וגם כיף לראות שחקנים מבוגרים וטובים זוכים להערכה.
ברי לארסון הייתה נהדרת ב'חדר', וג'ייקוב טרמבלי היה נהדר אפילו יותר, אבל סטיב קארל היה טוב מתמיד ב'מכונת הכסף', והוא גם כנראה השחקן האהוב עלי ביותר כיום. אבל איך אפשר לקפח את אמה סטון על ההופעה הנהדרת בסרט הטוב ביותר של השנה? בעשירייה רגילה, היא הייתה לוקחת בהליכה רק על 'אודישן'.
כרגע בהתלבטות בין קארל לסטון, אבל איזו התלבטות!
עשירייה כזאת מכריחה אותי לצפות כבר ב"חדר"
שתי מועמדויות לסרט עם כמה, שלושה שחקנים ראשיים? שאחד מהם ילד בכלל? אני צריך לצפות בזה.
עשירייה מעניינת ושונה מאוד. אמנם הבחירה יחסית קלה (קצת צדק פואטי, לתת לראיין ריינדולס על "דדפול" אחרי ש"לה לה לנד" ניצח כסרט השנה, כי ההופעות שלו ושלה אמה סטון נהדרות כל אחת בדרכה) אבל כן יש כמה שהייתי רוצה שיקבלו מקום גבוה ברשימה הסופית. למשל פול דיינו שיחק מעולה ב"איש האולר", ואני דווקא מאלה שכן חושבים שהאוסקר מגיע לדיקפריו על הסרט הזה ספציפית, ולא רק על הקריירה הענפה שלו.
מה שכן, איפה ג'סיקה צ'אסטיין? מאכזב אותי שלא נכנסה אפילו ל20. אמנם "מיס סלואן" יצא ממש לקראת סוף השנה, אבל חשבתי שיותר יראו אותו עד עכשיו. המשחק שלה נהדר, אחד התפקידים הטובים שראיתי השנה בקולנוע. חבל שהיא לא קיבלה יותר הערכה.
אגב, אני מודה שהייתי נותן למרגו רובי להיכנס לעשירייה על ההופעה כהארלי קווין. מכרה את הדמות לחלוטין.
ריאן ריינולדס, יש להבהיר, לא היה ב"לה לה לנד".
(ל"ת)
מודה באשמה
השקעתי עכשיו כמה דקות מחיי כדי להבין מה ההבדל בין ראיין גוסלינג וראיין ריינולדס, והתוצאה – בקושי יש! בחייכם, לקחת אותו שם פרטי, אותו מספר הברות בשם המשפחה, אותה ארץ מוצא, גיל דומה, תווי פנים שונים אבל לא בהמון, וההבדל העיקרי הוא בצבע השיער – לא פלא שכ"כ הרבה צופים חושבים שמדובר באותו אדם.
אז איך מסתדר לך כריס המסוורת'/פיין/אוונס/פראט?
(ל"ת)
אתה חושב שזה משהו?
יש פרופסור יגיל לוי, סוציולוג שכותב על ענייני צבא.
יש יגיל הנקין (אני), היסטוריון צבאי.
פעם פרסמנו באותו כתב עת אקדמי, גליון אחרי גליון.
אז מילא שאני זוכה מפעם לפעם לשבחים או חרפות על משהו שהוא כתב ואולי זה גם לכיוון השני, אבל עכשיו כל הבריטים חושבים ש"יגיל" הוא שם ישראלי נפוץ.
או תואר שמקבל כל מי שחוקר עניינים צבאיים.
יש לי קולגה
שהשם היחיד בערך שנפוץ בעולם יותר מהשם שלו הוא ג'ון סמית, לכן הוא החליט לקחת את שם המשפחה האיזוטרי מאוד של אישתו. אף פעם לא חשבתי שזה קורה לאנשים עם שמות חריגים, מצחיק.
כנשאית של שם יחסית גנרי, פחות הפתיע אותי לגלות איזה חוקר קנדי שמפרסם עם השם שלי מאמרים בנושא שלי. זה קצת מוזר, כמעט לקחתי על אחד מהם קרדיט בטעות.
אתה כתבת את המדריך האדום?
שווה!
אכן, יעקב סער ואני.
תודה!
זה כלום לעומת ווס אנדרסון, פול וו.ס. אנדרסון, ופול תומס אנדרסון.
שלושה במאים שמדברים עליהם בעין הדג, לפעמים אפילו במקביל.
אני נותן את הקול שלי כפרס ניחומים לדיקפריו
כי נראה שגם השנה דג הזהב חומק ממנו.
דיקפריו? ברצינות?
יש אנשים שלא יודעים משחק טוב מהו.
הנוסחה להצלחה:
1 שעות ארוכות בכסא המאפרות
2 שעות של גניחות, צרחות, חירחורים ויבבות
3 כמה שורות של דיאלוג עבש
לערבב הכל ביחד עם סרט ארוך ומתיש, להוסיף קצת טום הארדי למען הטעם הטוב, ולהגיש לאוסקר.
לדעתי הסרט היה מעולה.
אבל לדיקפריו לא הגיע אוסקר. כל בן אדם אחר היה מגיב ככה במקומו. הוא פשוט התעלל בעצמו כדי לקבל את הפרס. וחבל, הגיע לו הרבה יותר דווקא על סרטים אחרים אבל זה ידוע שבאקדמיה מתעסקים בעיקר בחובות ולא למי הכי מגיע ברגע נתון.
עכשיו סיימתי 'חדר', אז כ"כ ג'ייקוב טרמבלי
לפני כן לא הצבעתי פשוט כי כולם היו טובים כ"כ, ולא ידעתי למי, אבל אין ספק שהוא לוקח את כל השאר (למעט קייסי אפלק ופול דיינו, שלא ראיתי).
זה לא רק המשחק יוצא-הדופן שלו, זה הרבה מאוד גם הכתיבה והבימוי שבונים הופעה אמיתית ושלמה כ"כ שתופסת חלק מרכזי מאוד בסרט.
בדיקה זריז בימד"ב מעלה שהוא בן 10
שזה פי שתיים ממה שמתואר בסרט, ונפלתי לזה לגמרי. וואו.
ראיין ריינולדס? וואלה?
לא שהוא לא היה מעולה, אבל זה לא היה כזה הישג מרשים. סך הכול הופעה מצחיקה מאוד.
כן, גם לי לא ממש ברור
אמנם נהניתי מדדפול, אבל זה לא סרט שהשאיר עליי רושם עמוק במיוחד מעבר לזה שהוא היה משעשע בפעם האחת שצפיתי בו.
הייתי שמחה לראות את ברי לארסון או אמה סטון מובילות. נו טוב.
לגבי מר ריינדולס
זה כי הוא החזיק את הסרט. אין הרבה וויכוח שדדפול סרט נהדר (לפחות לא בסקר שהיה באתר) וזה לחלוטין בגלל המשחק של ריינדולס, לדעתי. הוא לקח על עצמו את התפקיד בצורה מושלמת, הפך להיות הדמות, והעלה את הסרט מקומדיית קומיקס משעשעת עם גימיק חכם, לאחד מהסרטים המוצלחים של השנה. גם סיפק מעריצים, גם יצר סרט שעבד על כל מי שלא מעריץ, וגם הרשים עם המשחק שלו. מבחינתי הוא שחקן השנה, וכל אחת מהסצנות בדדפול לא תהיה אותו דבר אם זה לא היה הוא שעושה אותה. אז כן, זו לא תצוגת המשחק הכי טובה שראינו השנה מבחינה אובייקטיבית, אבל ביחס למה שנעשה בסרטים האחרים הוא היה המרשים ביותר והמוצלח ביותר. זה הסרט של ריינדולס, ומגיע לו לקבל את הניצחון הזה. אבל עניין של דעה כמובן, גם אמה סטון מעולה, ופול דיינו שתקוע במקום אחרון בסקר ולא מקבל אהבה ):
ראיין ריינולדס*
למרות שאני בטוח שגם ראיין ריינדולס היה מצליח בתפקיד דדפול P:
הצבעתי לסטיב קארל, אבל האמת שאני לגמרי חושבת שלראיין ריינולדס מגיע
הפרס הוא על הופעת השנה, וריינולדס השנה היה דדפול. במלוא מובן המילה. בכל דבר שהוא עושה, החל מהציוצים לפני שהסרט יצא, וכלה בהשתתפות שלו ב honest trailer.
לא יכולת ללכת לשום מקום בלי לראות את ריינולדס/דדפול.
הסרט בעיני היה חביב אך נשכח. אבל ההתגייסות של ריינולדס בתוך ומחוץ לסרט לגמרי מצדיקה את המעמד שלו כ"הופעת השנה" בעיני.
אוקיי, הטיעון הזה משכנע בעיני
(ל"ת)
האמת ששכנעתם אותי
(ל"ת)
חשוב להדגיש גם
שהוא זה שהאמין בדמות והיה שותף בהפקה, הבנאדם באמת נתן את כל כולו לדבר הזה שנקרא "דדפול".
אמה סטון על "לה לה לנד".
(ל"ת)
דיקפריו?!
ההופעה שלו ב"האיש שנולד מחדש" ראויה יותר למועמדות לראזי מלאוסקר (או דג הזהב במקרה הזה).
בוא נגזים עוד יותר.
(ל"ת)
לדעתי האישית אני לא מגזים בכלל.
הוא היה איום ונורא בסרט. ליהוק שגוי מיסודו לתפקיד שכזה. הוא בכלל לא היה נראה אמין כמישהו שמכיר ויכול לשרוד את הפרא של הטבע. טום הארדי כן, הוא ממש לא. רוב הסרט הוא מסתובב עם אותה הבעה ונאנח. פשוט הופעה איומה לתפארת. לגמרי ראויה לראזי.
אז החלטתי והצבעתי לסטיב קארל
ועכשיו אני מתחרט שלא בחרתי בברי לארסון.
גם קצת girl power, וגם לתת פייט לדדפול הנודניק והלא-מצחיק.
ריינולדס
מודע באשמה עוד לא ראיתי חדר אבל דדפול היה מעולה בעיניי ולא היה בו יותר מדי חוץ מריינולדס. הבן אדם הוא הסרט והסרט הוא הוא. וכמו שהוזכר כבר הוא לא סתם שיחק בו, הוא הפיק והתערב ודחף בכל כוחו את הפרוייקט הזה
איך אפשר גם לשים פה את מרגו רובי וגם לטעון שיחידת המתאבדים היה כזה גרוע?
יחידת המתאבדים היה רחוק מלהיות מושלם, נכון. אבל היו בו מספיק רגעים ואלמנטים טובים שמציבים אותו די רחוק בעיני ממקום 2 מהסוף. ההופעה של מרגו למשל, שבצדק מופיעה ברשימה פה. והופעה די טובה של וויל סמית. והג׳וקר. ופס הקול. סה״כ די נהניתי ממנו. ממש לא בתחתית בעיני יחד עם סרטים כמו באטמן סופרמן הזוועתי או היום השלישי (מחריד מכל הבחינות), וגם קפטן אמריקה שהיה בעיני סרט דבילי וגנרי לחלוטין, חיכיתי שייגמר.
המשפט ״זה מקרה נדיר מאוד של הופעה שהגיעה למקום גבוה בדירוג, למרות שהסרט ממנו היא לקוחה נחשב לגרוע מאוד״ כמעט ולא אפשרי במציאות מבחינתי וגם לא במקרה הנ״ל.
מבחינתי אגב הופעת השנה מתחלקת שווה בין איימי אדמס (המפגש), אמה סטון (לה לה לנד) וקייסי אפלק. לאונדרו די קפריו ב"האיש שנולד מחדש״ שייך ל 2015, אחרת הוא גם ברביעייה.
הופעה טובה/סרט גרוע
אני לא יודע למה אתה מוצא את זה כל כך בלתי אפשרי, ואני חושב שיש לא מעט מקרים ודוגמאות שיוכיחו שאפשר לאהוב הופעה מתוך סרט שאתה שונא אבל ספציפית ביחידת המתאבדים הדבר התאפשר בגלל הסיבה הנ"ל:
חוסר אחידות טונאלית ברמה צורמת.
יש הרבה גורמים בסרט שלחלוטין היו יכולים לעבוד -הופעות, רגעים תסריטאיים, רעיונות בימוי, דמויות, פעולות אבל הבעיה הייתה שלא הצליחו כלל וכלל לשלב אותם למשהו שמרגיש כמו סרט אחד הגיוני וקוהרנטי.
וויל סמית', ויולה דייויס, סקוט איסטווד ומרגו רובי כל אחד נראה כאילו הוא הגיע לסרט אחר לחלוטין: סמית' משחק את וויל סמית' בסרט וויל סמית', דייויס משחקת בסרט פוליטי כבד, איסטווד משחק בדרמת חיילים מיוסרים ורובי משחקת בסרט שהוא כיף (וגם ג'אי קורטני, שלטעמי משחק הרבה יותר טוב ממנה.)
אז כשאנשים יצאו מיחידת המתאבדים הם חשבו שהוא גרוע, כי העריכה בו באמת כל כך מזעזעת שהיא לא מצליחה לייצב סרט אחד נורמלי. בכיף היה אפשר לפרק את יחידת המתאבדים לכל מיני חצאי-סרטים שהיו עובדים בלי החצי השני ובלי שהיה מורגש שחסר משהו. בסופו של יום, אין באמת ליחידת המתאבדים סיפור פרט להיותו טריילר באורך שעתיים לדמויות שנשארו בחיים. אבל אותם האנשים יצאו וחשבו "היי, אתם יודעים מה היה כיף! מרגו רובי! היא הייתה הארלי קווין ממש טובה! אם כל הסרט היה בנוי סביב אותו הטון של ההופעה שלה, אולי הייתי נהנה ממנו! היא ממש התאמצה והצליחה ליצור משהו טוב בתוך סרט בעייתי ומגיע לה על זה כל הכבוד!" .
אז כן – במקרה של סרט כל כך מקושקש ומבולבל כמו יחידת המתאבדים, אפשרי בהחלט לאהוב אלמנטים בודדים בו ועדיין לחשוב שהמכלול הוא אחת היצירות הגרועות ש2016 ידעה.
נועה קולר במקום 18 כי כנראה לא מספיק ראו את לעבור את הקיר
אני בדרך כלל לא מתלהב במיוחד ממשחק ואם הוא סביר זה בסדר מבחינתי. אבל היא פשוט מחזיקה את כל הסרט על הבעות הפנים וממש התלהבתי מהמשחק שלה.
חוץ ממנה הצבעתי לוויגו מורטנסן שגם לא נכנס לעשירייה הסופית אז הצבעתי פה לברי לארסון. גם לה מגיעה.
סביר להניח שאין הרבה שיסכימו איתי
אבל אני באמת לא מבינה איך ברי לארסון ממשיכה לקבל כזאת אהבה. זה לא שלא אהבתי אותה, או שהיא לא טובה.. פשוט. היא לא עד כדי כך טובה. בטח לא מול ג׳ייקוב. הוא גם קיבל את הקול שלי.. אני חושבת שההופעה שלו הייתה פשוט ברמה אחת מעל כולם השנה.
טוב, אז גלובוס הזהב לא ממש ספר את ריינולדס
ונתן את הפרס לריאן ה'שני' (כמו כל דבר שהשם לה לה לנד הופיע לצידו)
ערך הויקיפדיה למקרה שבא לכם
אמה סטון, אבל לא על האודישן *ההוא*
אלא על האודישן הראשון שלה בסרט. משחק בתוך משחק והכניסה שלה למצב הרגשי ההוא וההתמודדות שלה עם זה שהיא נותנת את הופעת חייה ועוד מפריעים לה באמצע. לטעמי ההופעה הכי "וואו" בסרט. עליה הייתי נותן לה אוסקר.
אם
גם דרגת קושי נחשבת אז טרמבלי צריך לנצח בסיבוב.
הוא בן 10,עם אחת הדמויות המורכבות ביותר לשחק,כשמסביבו אין כמעט שחקנים שיכולים לחפות עליו
שום דבר מדיד לא אמור להשפיע
התחרות היא על ההופעה שהשאירה עליך הכי הרבה רושם בלי קשר אפילו לרמת המשחק. אני מאמין שאף אחד פה לא חושב שראיין ריינולדס צריך לקבל אוסקר על דדפול והוא עדיין מוביל בפער גדול יחסית.
ב1984 ארנולד שוורצנגר היה יכול מאוד לזכות לצורך העניין..
ובצדק רב
(ל"ת)
טוב יש בזה משהו
(ל"ת)