בשנה הבאה ייצא סרט אנימציה חדש המבוסס על "Peanuts", הקומיקס הידוע יותר בארץ בתור "זה עם סנופי". בלו-סקיי, האולפן שעושה בעיקר סרטי "עידן הקרח", אחראי עליו. זה די מובן מאליו שזה יקרה – אנשים עושים סרטים מ"ניד פור ספיד", ברור שמותג ידוע ועדיין אהוב כמו "פינאטס" לא יישאר ללא סרט הרבה זמן. הסרט החדש נעשה באנימציה ממוחשבת ובתלת-מימד. גם זה די ברור מאליו, כי ככה עושים היום סרטי אנימציה – לפחות כאלה שעושים כסף. הרבה אנשים הולכים לזעוק מרה, לאיים להחרים את הסרט וכו', כי הרעיון של סרט "פינאטס" תלת-מימדי כעלבון למורשת הסדרה. ונראה שכמה מהאנשים האלה עובדים בבלו-סקיי. הטיזר (כמעט חסר התוכן) של הסרט נראה כמו סרט תלת-מימד שמאוד מנסה להיות אנימציה קלאסית בדו-מימד.
סגנון האנימציה דווקא מעניין: האנימציה בפנים של צ'רלי בראון היא בבירור "מצוירת" לגמרי; התנועות של הדמויות קופצניות מאוד – צריך לברר, אבל נראה כאילו הסרט נעשה ב-12 פריימים לשניה או אפילו פחות. והכל נראה מאוד שטוח, ונאמן ככל האפשר לעיצובי הדמויות המקוריים. זה מזכיר קצת את
גירסת התלת-מימד של "מלך האריות": סרט שטוח עם עומק מאולץ. אז למה היה צריך לדחוף לשם תלת-מימד בכלל?
נראה כאילו המעבר לאנימציה ממוחשבת ותלת מימד היה אילוץ שיוצרי הסרט נאלצו להתמודד איתו. מישהו בא אליהם ואמר, חבר'ה, אני יודע שאתם אוהבים את "פינאטס" כמו שהוא, אבל רק סרטי אנימציה ממוחשבת עושים כסף היום, אז זה מה שאנחנו עושים. אז הם דחפו קצת תלת-מימד בפינות, וכל השאר נשאר בדיוק כמו בסרטי פינאטס הישנים.
ואז הם מגיעים בטרמפים לניו יורק
ומתחילים עם בחורות?
או, אם לסכם את מה שנאמר בידיעה הנוכחית בפשטות:
איכס, זה נראה איום ונורא.
אני לא חושב ככה.
(ל"ת)
לדעתי יש בזה משהו מעניין. אמירה אמנותית
ואני לא ציני (טוב אולי ממש קצת. אבל זה עדיין נראה מעניין)
אני מסכים, ועם עוד פחות ציניות
התלת דווקא לא נראה לי כמו אילוץ שהיוצרים נאלצו להתמודד איתו אלא יותר כאתגר אומנותי שהיוצרים, אוהבי התלת, החליטו לקחת על עצמם.
ובעיני זה נראה חמוד ביותר.
לא יודע אם הייתי אומר "איום ונורא" אבל זה בהחלט גורם לזה לדמויות להיראות קריפיות לחלוטין
קשה לי להאמין שהסרט יצליח להיות רווחי ככה. ילדים באמת ירצו לראות משהו שנראה ככה? נחכה ונראה.
אוקיי ,אז אני אשאל:
מה כ"כ קריפי בסרטון הנ"ל? מה נראה שם כ"כ רע – בעיני ילדים או מבוגרים?
השילוב בין האנימציה התלת-מימדית לפרצוף הדו-מימדי מעביר בי צמרמורת
אולי זה רק בי אבל ראיתי כמה תגובות דומות באינטרנט אז כנראה שלא.
גם בדף הזה יש כמה תגובות שליליות, לא רק אתה.
(ל"ת)
דמויות קריקטוריות עם טקסטורות והצללות ריאליסטיות נוטות להטריד אנשים.
הדמות של צ'רלי בראון בטיזר נמצאת איפשהו בין הגרסה המצוירת הקלאסית לדבר הזה.
ובכל זאת, זו שיטת האנימציה המעניינת ביותר שראיתי בזמן האחרון. הנה ניתוח שלה.
אוקיי, הקישור הראשון
באמת מטריד וקריפי.
וזה מאוד רחוק מהטיזר הנ"ל. וטוב שכך.
חבל שזה לא באנימציה ידנית.
אך למרות זאת הם קיבלו אנימציה מחשבית שונה, וזה נחמד.
כיף מדי פעם לראות סגנונות שונים של אנימציה מחשבית. כי הכל נראה כיום אותו הדבר.
לא כל כך מסכים עם הפרשנות שלך
תלת מימד זה טכניקה, לא סגנון.
עד לאחרונה היה קשה יחסית לפרוץ את גבולות הסגנון ה"סטנדרטי" (או הלא-סגנון) המוכר של סרטי תלת מימד, אבל היום יש יותר ויותר דרכים לעשות את זה.
דוגמה מצוינת זה הסרטון הקצר של דיסני, Paper man, סרט תלת מימד שנראה כמו דו מימד.
לדעתי (על פי הטיזר) הסרט הזה נעשה מתוך אהבה, גם לתלת מימד וגם לדו מימד, ולשילוב ביניהם שיכול להיות מאוד מוצלח. וזה כיף לראות דברים חדשים.
חוץ מזה, יכול להיות שאני בעמדת מיעוט, אבל בלו סקיי הם אחד האולפנים החביבים עליי, ולדעתי הם הוכיחו בהורטון שהם יכולים להתלבש על סגנון של מישהו אחר, ולשמור על נאמנות למקור.
כן, הורטון העביר את הסגנון של דוקטור סוס לאנימציה מחשבית, באופן מצויין.
וזה גם בין הסרטים היחידים של החברה הזאת שאני אוהב.
חוץ מהורטון, אהבתי גם את ריו. את כל השאר לא אהבתי.
אבל אולי פה יצא להם משהו חמוד ויפה.
אהבת את ריו?
ממש הופתעתי שראיתי את כולו בתקווה שהוא ישתפר..
באופן כללי, באמת אין שום חידוש ב"ריו"
הוא סרט רגיל וצפוי וחסר עלילה מקורית.
אבל הוא משעשע, צבעוני, מצחיק, כיפי, וגם הדיבוב העברי יצא מצויין.
ופשוט נהניתי מהסרט.
ביחס לכל סרטי עידן הקרח בבלו סקיי, שמנסים להצחיק באופן ילדותי ומטופש שלדעתי ממש לא עובד. ריו מצליח הרבה יותר מהם.
אז נכון שזה סרט נדוש ולא מקורי, אבל הוא מצחיק ומשעשע ומעביר את הזמן בלי לשעמם.
נ.ב. ולכן אני גם לא יבוא לריו 2 עם הרבה ציפיות, רק אם צפיה שהוא יהיה נחמד כמו המקור.
לא מדויק
הסרטון הקצר Paperman נעשה בטכנולוגיה חדשנית (שזה הסרטון הראשון והיחיד לבינתיים שעושה שימוש בטכנולוגיה זו) שמשלבת אנימציה דו מימדית שמצוירת ביד (מה שנקרא אנימציה ידנית) עם אנימציה ממוחשבת. לפי מה שהבנתי ההנפשה הידנית היא העיקרית אליה נלווית ההנפשה הממוחשבת. כך שזה לא "סרט תלת מימד שנראה כמו דו מימד" אלא שילוב של שניהם בטכנולוגיה חדשה ומהפכנית.
רגע אחד,
איפה המדבבים המפורסמים?
אני חושב שעוד לא הוכרזו,
אבל הם בטח יהיו שם.
אני באמת לא מצליח להיזכר,
אבל האם לדמויות בסדרה יש קולות אייקוניים כלשהם?
אם תשאל אותי, האפקט הקולי של הדמויות המבוגרות ש"מדברות" בלי להיראות הוא די איקוני.
(ל"ת)
כן, ברור.
אבל חוץ מזה?
בויקיפדיה יש לכולם רשימה *מאד* ארוכה של מדובבים. אבל כן יש דרך מסוימת שהם אמורים להישמע.
מזכיר חלק מהקטעים ב"ראלף ההורס", שהיו כאילו דו מימד.
(ל"ת)
למה לא.
אני אוהב את פינאטס מאוד (אחת הסדרות המצויירות היחידות מהילדות שלי שגם היום אני יכול לצפות בה ולהנות מהסיבות הנכונות) ואני גם כן מסכים שהסרט הטוב היחיד של בלו סקיי היה גם הפעם היחידה שבה הם עבדו עם חומר של יוצר אחר. ולדעתי האישית, פינאטס מתעלים בהרבה על כל עבודות דוקטור סוס, כך שאם הם עשו עבודה טובה עם האחרון, אין סיבה שהם לא יעשו עבודה טובה עם הראשון. וכן, האנימציה קצת מוזרה וייקח זמן להתרגל לזה, אבל נו, זה לא כאילו באמת מישהו חשב שהם הולכים לקחת את האנימציה המקורית ולעשות את הסרט ככה. המצב הקיים לא אידיאלי, אבל היה יכול להיות הרבה יותר גרוע.
פינטס מתעלים על כל עבודות דוקטור סוס?!
מילא הורטון, ניחא. אבל כולן?
נראה חמוד לאללה.
(ל"ת)
ההתחלה מזכירה מאוד את הטיזר הראשון של הסרט של סאות'פארק
גם שם התחילו ב"חדשנות" של שיטת האנימציה, רק כדי להפתיע עם הדמות האהובה והמוכרת מעידן הדו-מימד.
ככה זה נראה אז,
והם המשיכו קצת לשחק על זה גם בטריילר.
והטיזר לסרט של הסימפסונים:
https://www.youtube.com/watch?v=AB7VF980cEA
רק אנימציה ממוחשבת עושה היום כסף
רק מהסיבה שאף אחד בתעשיית האנימציה האמריקאית לא עושה יותר סרטים באנימציה קלאסית. כי הם החליטו שהסרטים האלה לא עושים יותר כסף. מסקנה: את התעשייה הזאת מנהלים היום אנשים טיפשים (כן, דיסני, אני מתכוון אליכם).
אבל בלי קשר הטריילר דווקא חמוד
מזכיר לי אנימציית בד.
אממ דיסני שניסו לעשות חצי חצי עם הנסיכה והצפרדע ופו הדוב ולא הלך להם?
בולשיט
הסרטים האלה אולי לא היו הצלחה גדולה כמו שהם קיוו שיהיו אבל הם היו רחוקים מלהיות כשלון, במיוחד הנסיכה והצפרדע. דיסני ידעו כבר כשלונות גדולים יותר בעבר וזה לא מנע מהם להמשיך להוציא סרטי אנימציה. בנוסף, ההקרנה המחודשת של מלך האריות זכתה להרבה הצלחה.
והם החליטו שסרטי אנימציה קלאסית כבר לא רווחיים רק על סמך סרטים אלה?
"הנסיכה והצפרדע" לא נכשל לגמרי בקופות והוא הגיע להכנסות יפות של 105 מיליון דולר בארה"ב (שזה בדיוק התקציב של הסרט. איך הם הגיעו לכזה סכום אין לי שמץ של מושג) ולעוד 162 מיליון בשאר העולם. גם בלי המרצ'נדייז והבובות של טיאנה שמכרו נדמה לי שדיסני הצליחו להחזיר את העלויות (המטורפות. שוב, איך סרט אנימציה ידנית הצליח להגיע לתקציב כזה?).
ו-"פו הדוב" האחרון שלהם הוא סרט פו הדוב הכי מכניס עד כה. זה לא אומר הרבה כי סרטים אלה לא מביאים הרבה כסף בקולנוע, אבל כולנו יודעים שדיסני לא מייצרת אותם בשביל ההכנסות הקולנועיות שלהם.
אז כן ההוצאות הענקיות על הנסיכה והצפרדע די מחזקים את הנקודה, למרות שיכול להיות שהם יכולים להתייעל ולהוציא אנימציה באותה איכות.
בנוגע לפו הדוב אתה אומר שהם הוציאו אותו בשביל המרצ'נדייז? סרט שלא הוצגה בו אף דמות חדשה שאפשר לעשות לה בובות. אתה באמת חושב שהוא גרם לעלייה כל כך משמעותית בהכנסות בתחום הזה בשביל להצדיק סרט קולנוע בהתחשב שזה מותג שנשאר מוכר באופן די יציב וחי סבבה מסרטי הוידאו והסדרות?
קוקה קולה זה מוצר די יציב,
וגם הם עושים פרסומת פעם בכמה זמן.
יציב, הא? ניסית להכניס אליו מנטוס?
(ל"ת)
שום דמות חדשה?
https://www.google.co.il/search?q=heffalump+toy&rlz=1C1VASI_enIL510IL510&espv=210&es_sm=122&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=Ll01U50hz8HsBuGxgOAJ&sqi=2&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1366&bih=643
הנושא היה סרט "פו הדב" האחרון.
(ל"ת)
אוקיי, מודה שהפסקתי לעקוב אחריהם.
הייתי בטוח שזה עם הפילנפיל היה האחרון.
שונה, אבל גם חמוד.
למרות שקשה לי לדמיין סרט כזה ב3D.
זה לא הולך בדיוק להיות סרט שטוח עם עומק מאולץ
"גירסת התלת-מימד של "מלך האריות": סרט שטוח עם עומק מאולץ. אז למה היה צריך לדחוף לשם תלת-מימד בכלל?
נראה כאילו המעבר לאנימציה ממוחשבת ותלת מימד היה אילוץ שיוצרי הסרט נאלצו להתמודד איתו. מישהו בא אליהם ואמר, חבר'ה, אני יודע שאתם אוהבים את "פינאטס" כמו שהוא, אבל רק סרטי אנימציה ממוחשבת עושים כסף היום, אז זה מה שאנחנו עושים. אז הם דחפו קצת תלת-מימד בפינות, וכל השאר נשאר בדיוק כמו בסרטי פינאטס הישנים. "
לגבי זה אתה קצת טועה, אבל איני יכול להכנס לפרטים עדיין
דווקא נראה בסדר גמור, אפילו יותר מזה
אני בכל מקרה אלך לסרט בלי לחשוב פעמיים
משהה ביקורת כרגע
ומתרפק על נעימת הפסנתר, שמסתבר שבכלל נקראת "לינוס ולוסי".
https://www.youtube.com/watch?v=x6zypc_LhnM&feature=kp
נכון, הפסקול של וינס גארלדי באמת היה אחת האטרקציות הגדולות בעיבודים המוקדמים של "פינאטס"
והוא גם הוביל לכמה פרצי-יצירתיות יפהפיים אצל האנימטורים של העיבודים האלה, שעבדו עם תקציבי שנקל. למשל, בסצנת ההחלקה על קרח במרכז רוקפלר מתוך "ילד ושמו צ'ארלי בראון":
http://www.youtube.com/watch?v=-F14IJ5oBV0
(גארלדי גם קיבל מועמדות לאוסקר – היחידה בכל הקריירה שלו, למרבה הצער – על עבודתו על הסרט הזה).
ווי, זה היה יפהפה, יכולתי לצפות בזה כל היום. מוזיקה משגעת. בלו סקיי
לא נוהגים לעשות סרטים מכוערים וסתמיים. "ריו" הוא נקודת שפל, אבל בדרך כלל הסרטים שלהם מאוד אסתטים, צריך לזכור כמה מרענן וחדשני "עידן הקרח" היה מבחינת עיצוב הדמויות והאנימציה המשוגעת שלו.
אני חושב שהסגנון בטריילר ממש מדליק ונכון, שולץ השתמש הרבה בחלל שלילי ובקומפוזיציות ריקות ונקיות, והסגנון תומך בזה. עם זאת, קשה לדמיין שסרט של בלו סקיי או אולפן אמריקאי כלשהו ייאמץ את הקצב הנינוח וההומור העגמומי השורה על סרטי האנימציה הישנים של צ'רלי בראון. לפיקסאר ב"אפ" היתה קצת מהרגישות הזו.
זה נראה כמו בחירה אמנותית יותר מחוסר ברירה
פשוט כדי לעדכן את המותג קצת בשביל החבר'ה הצעירים. סנופי וחבריו כבר לא מוכרים כל כך לדור הצעיר, אולי אולי אולי דרך הסדרה בערוץ הילדים ששודרה לפני כמה שנים. זה דווקא נראה כמו מראה נחמד ומעודכן. מזכיר קצת ציור קיר שכזה, כאילו ציירו אותו בגיר או צבעי מים. נראה נחמד וחמוד, וששווה לראות מה יהיה עם זה בהמשך.
לפחות לא עשו את הסרט בלייב אקשן כאשר סנופי הוא הדמות הממוחשבת היחידה...
(ל"ת)
אני אפילו לא רוצה לחשוב על זה
עדין לא התגברתי על הפעם הקודמת שמפיצים הלכו על הרעיון הזה.
טריילר חדש
https://www.youtube.com/watch?v=El7chqzwKlo
אני עדיין חושב שהדמויות נראות זוועה, וגם רוב הבדיחות לא מתעלות מעל רמת הקרש.
אבל הקטע עם סנופי המעופף פשוט קנה אותי.