"Paper Man" הוא סרט מאכזב מאוד עם אמה סטון וריאן ריינולדס בתפקיד גיבור-על דמיוני. אבל לא עליו אנחנו מדברים. "Paperman" הוא הסרטון הקצר (6 דקות) של אולפני דיסני, שהוקרן בקולנוע לפני "ראלף ההורס" (בתרגום לעברית בקולנוע כינו אותו "אהבה מנייר ראשון". בלעחס). הוא נעשה בשילוב מקסים של אנימציה קלאסית ואנימצית תלת-מימד ממוחשבת, ואומרים שהוא נראה נהדר בתלת-מימד. העלילה נחמדה, אבל מה שבאמת מקסים כאן היא אנימצית הדמויות הכי חיננית שראיתי מזה שנים. הייתי רוצה לראות את דיסני עושים סרט באורך מלא בסגנון הזה – מה שכנראה כבר לא יקרה. עכשיו, כשהסרטון הזה נמנה על חמשת המועמדים לאוסקר בקטגורית סרט האנימציה הקצר, דיסני שיחררה אותו לרשת במלואו. תהנו.
צפו: Paperman
Posted in: וידאו
– פורסם ב 31 בינואר 2013
זה הניתוח שלי לסרט
לינק
http://shulyathakosem.blogspot.co.il/2013/01/PAPERMAN.html
האנימציה בעיני היא זו שרק "נחמדה".
אבל העלילה! מרגיש כאילו הקומדיות הרומנטיות עוסקות המון בסקס בשנים האחרונות, וחסרה לי התמימות והקסם של דיסני…
סרט מצוין, ריגש אותי כמעט ברמה של דקות הפתיחה של 'למעלה'. כמעט
פשוט קסום
ראיתי אותו בקולנוע ושב פעם עכשיו וזה פשוט סרט מקסים.
מה שמגניב
הוא שהאנימציה היא בקצב של 24 פריימים לשניה, וזה מה שעושה את הסרט מיוחד. בדרך כלל אנימציה קלאסית היא רק חצי מהקצב.
האנימציה הקלאסית בסרטים (לקולנוע) של דיסני כמעט תמיד היתה ב24 פריימים לשניה
מה גם שהאנימציה בסרט הזה יותר תלת מאשר קלאסית . האנימציה הקלאסית משתלבת על המודלים בתלת. מה
למה לא יקרה?
כשג'ון לסטר נכנס לתפקיד הוא התחייב על סרט באנימציה קלאסית פעם בשנתיים (ועמד בזה בינתיים)
מה יצא חוץ מהנסיכה והצפרדע?
(ל"ת)
"פו הדוב" ב-2011.
(ל"ת)
וזהו, לא?
מכיוון שדיסני לא עומדים (אם אני לא טועה) להוציא אף סרט אנימציה קלאסית השנה, אי אפשר להגיד שהוא עמד בהתחייבות של סרט אחד כזה בשנתיים. בשנה הבאה ייצא "פיניאס ופרב", אבל עם כל הכבוד, אני לא בטוח שזה מה שחובבי האנימציה הקלאסית של דיסני פיללו לו.
זה בסדר, הם עוד יצטערו על זה.
ובכל מקרה, הסרט הולך לכלול אנימציה בתוך העולם שלנו… לא יודע עד כמה אפשר לקרוא לזה "אנימציה קלאסית".
רפונזל, או איך שלא קראו לזה. היה יכול להיות נהדר
באנימציה קלאסית וגם להיזכר בעתיד כקלאסיקה – ולא כעוד איזה סרט ממוחשב שהיה פעם בקולנוע. לצערי יש מצב שזה גם יקרה לסרט "קפואה" שאמור לצאת השנה.
יש איזו בעיה טכנית
עם זכירת סרטי אנימציה ממוחשבת כקלאסיקה?
בעיקר הסיבה שיוצאים עשרות כאלו בשנה
אם הם היו מוציאים את רפונזל באנימציה קלאסית, הוא היה נכנס לרשימה המכובדת של הקלאסיקות המצוירות של דיסני ולא סתם כעוד איזה סרט ממוחשב.
מי קובע מהם הסרטים שנכנסים "לרשימה"?
אם אתה מדבר על רשימת סרטים הנעשים בטכניקה מסוימת בלבד, אז לא עדיף היה לעשות אותו באנימצצית ספגטי במקום? הוא לא היה מצטרף לעוד עשרות סרטים, אלא יכל להיות הסרט הטוב ביותר באנימציית ספגטי!
אם אתה מדבר על רשימת קלאסיקות האנימציה של דיסני, אז אני בהחלט חושב שהוא שם. "פלונטר" לא היה סתם עוד סרט ממוחשב, אלא אחד מסרטי האנימציה הטובים שיצאו באותה שנה. הוא היה מאוד מאוד "סרט דיסני" (במובן החיובי של המושג), בדיוק כמו הקלאסיקות הישנות יותר שלהם.
ברור שזאת רשימה שמשתנית מאחד לאחד.
אבל אני חושב שסרטי האנימציה הקלאסית של דיסני (לפחות העיקריים בהם) נמצאים לרוב האנשים ברשימה שלהם או סתם ב"רשימה" אם נרצה להגיד – אולי מהסיבה שהם מעטים יחסית לסרטי האנימציה הממוחשבת, אולי מהסיבה שיש באנימציה הזאת משהו "קסום" שמתאים לאופי שנוצר להם. לדעתי, אם פלונטר היה יוצא באנימציה קלאסית הוא היה נזכר כסרט נוסף ברשימת הסרטים הקלאסיים של דיסני הזאת, ולא נעלם כעוד סרט מבין רבים של אנימציה ממוחשבת שיצאו באותה שנה, על אף שמדובר בהחלט בסרט מצוין ומאוד דיסני.
כשה"קלאסיקות" האלה יצאו
אנימציה קלאסית הייתה הנורמה. כש"פלונטר" יצא אנימציה ממוחשבת הייתה הנורמה. אני לא רואה איך כל זה קשור להגדרה שלו כחלק מרשימת הקלסיקות של דיסני (בעיני, דרך אגב, הוא פשוט לא מספיק טוב. הדמויות שלו מעצבנות נורא, והעיצוב ואווירת הדאחקות פשוט צועקים "נורא בא לי להיות דרימוורקס").
וואו.. הדיון הזה גדל מעבר למה שחשבתי..
אני אסביר את מה שאמרתי מחדש – פלונטר הרי נועד להיות חלק אינטגרלי מהקלאסיקות של דיסני. הוא פשוט צועק את זה: השירים, העיצוב, הדמויות, העלילה שמבוססת על אגדה – לדעתי, בשביל לחבר אותו לרשימת הקלאסיקות הזאת, היה צריך לעשות אותו באנימציה קלאסית.
אבל למה, בעצם?
דווקא בגלל שהוא קלאסי במובנים הללו, העובדה שהוא נעשה באנימציה ממוחשבת הופכת אותו לחדשני ויוצא דופן יותר, כך שהוא לא "נבלע" בקיים.
בינתיים זה לא נראה שהיחס אליו
הוא כהמשך הטבעי של הסרטים הקלאסיים של דיסני. הוא באמת די "נבלע".
אויש, נו
wall-E היה באנימציית מחשב "סטנדרטית" לגמרי. זה לא מנע מהחצי הראשון שלו להיחשב לקלאסיקה אוטומטית ולהרגיש מיוחד ביחס לכל סרט אנימציה (ממוחשבת או לא) אחר.
בנוסף, "מלך האריות", למשל, יצא ממש לפני שהחל עידן הסרטים הממוחשבים, דהיינו כשסרטים באנימציה קלאסית היו הנורמה ויצאו המונים מהם כל שנה. איך קרה שלמרות זאת הוא הפך להיות הקלאסיקה הגדולה של דיסני בעשרים השנים האחרונות?
כבר הגבתי בעניין הזה למעלה.
אבל סתם מתוך עניין – האם באמת יצאו המונים של סרטי אנימציה קלאסית, לפחות באותה כמות שיוצאת כיום באנימציה ממוחשבת?
חד משמעית לא
כנראה כי העלות של הפקת סרט באנימציה ממוחשבת זולה היא נמוכה יותר (אבל אני לא באמת יודע – רד פיש…?) אבל זה לא אומר שסרטי אנימציה היו נדירים במיוחד, ומלך האריות ממש לא היה משהו יוצא דופן מההיבט הטכני שלו (לעומת זאת כש"צעצוע של סיפור" יצא חיש קל לאחר מכן עיקר הרעש סביבו היה בשל ההישג הטכני, כשהעובדה שהסרט נחמד בלי קשר הייתה יחסית שולית).
זה דווקא יותר יקר
אבל יש הרבה יותר אנשים שעובדים בתחום ולכן הוא כל כך מתפתח.
העניין הוא
שעם התקדמות הטכנולוגיה, ממש כמו בצילום ועריכה שהפכו להיות דיגיטליים,
המון אנימטורים מעדיפים לעבוד עם מחשב כי הם מבינים כמה זה מקל עליהם את העבודה,
(וזה ברור מאליו שיש היום גם אנימציה בעלת מראה של אנימציה קלאסית שנעשית באמצעות מחשב)
מזכיר בצורה מחשידה מאוד את הסרטון המקסים הבא:
http://youtu.be/uy0HNWto0UY
עכשיו אני רואה שאני לא הראשון
שעלה על הדמיון בין הסרטונים.
חיפוש בגוגל אחר "paperman disney signs" מעלה שעוד חשבו על הדימיון.
חייבים לחזור לעשות סרטים בשיטה הקלאסית
או לפחות בשיטה שניראת כמו הקלאסית.. אני מאוד נהנה מהסגנון שפיקסאר הביאה לעולם, אבל חסרים לי סרטים כמו אלאדין, מולאן ואחיהם הנפלאים, שהיה להם ניחוח אחר וקסום.. אני מקווה מאוד שעתיד הסרטים האלה לא היה תלוי בנסיכה והצפרדע המאכזב, כי אז אני באמת אהיה עצוב על האובדן של סגנון כזה בקולנוע המצוייר
הנסיכה והצפרדע היה משובח.
מוזיקה טובה, אווירה של מקום מענין כניו אורלינס של פעם ועלילה לא משעממת. בהחלט הזכיר לי את דיסני של פעם.
לא אמרתי שהוא היה סרט גרוע
ברור שהייתה הרבה השקעה ומחשבה מאחוריו כמו שיש בכל סרט אנימציה שלא נוצר בניוזילנד או משהו.. אבל הוא לא הצליח להעביר את התחושה הזאת שאתה מקבל מהסרטים של תקופת הרנסאנס של דיסני, עם אלאדין, מלך האריות, מולאן, הרקולס ועוד סרטים שמעבר לכל המוזיקה וההשקעה בסגנון, הייתה להם ממש נשמה. אני לא הרגשתי ככה בנסיכה והצפרדע..
אני מוחה!
Paper Man הוא אחד הסרטים היפים שראיתי, ותצוגת משחק מופלאה לחלוטין של אמה סטון, ג'ף דניאלס ובמידה מסוימת גם ריאן ריינולדס (אם כי זה תפקיד שכל כך תפור עליו שזה פחות מרשים).
והסרטון הזה מאוד חמוד.
אני מצטרפת.
אני לא אגיד שPaper Man הוא סרט מושלם, אבל הוא מקסים ונוגע ואני מאד מאד התחברתי אליו. יש לו פגמים, הוא טיפה משעמם לפעמים, אבל יש בו כמה סצנות מעולות ממש, אמירה מעניינת, ודמויות משוחקות היטב ומעוררות הזדהות. אני התאהבתי בסרט הזה מיד, ואני ממליצה בחום.
סרט מקסים
כל כך נהניתי ממנו בקולנוע רגע לפני ראלף…
ואני מוסיף
שהסגנון של הדמויות הוא כל כך "דיסני-י" קלאסי כזה, שישר מזהים מאיפה הוא בא וזה מוסיף לחינניות שהוא משדר.
והנה הסבר קצר על איך עשו אותו
שילוב מעניין של טכנולוגית תלת מימד ביחד עם ציור ידני
כאן
סרטון מקסים
אם הוא לא לוקח את האוסקר אני צנצנת.
יפה לראות
שאריאל יצאה מהים והשתלבה בעולם העסקי של העיר הגדולה.
הזכיר לי את ברזיל
http://youtu.be/5_00bbE9oxQ
כמו סרט דיסני אילם שמתרחש במאה ה-21.
מקסים.
רגע, למה ה"כמו"?
(ל"ת)
קוספליי חמוד של הדמויות בסרט
http://steamdrunk.tumblr.com/post/43215557428/my-good-friend-chris-and-his-friend-wendy
ממש מקסים.
ועוד קצת תמונות מהקוספליי הזה
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.484282644968179.113008.429578920438552&type=1