האם "מאבדים את זה" יהיה מועמד על צילום? האם פורסט ויטאקר יפתיע בקטגורית שחקן המשנה? האם השנה יבטלו את קטגוריית העריכה כי בינינו, לא היה איזה סרט שערוך בצורה ממש מרשימה? סביר שלא, אבל אנחנו עכשיו ברגעים האחרונים שבהם לפחות אפשר לפנטז על דברים שכאלה. אז מי שרוצה לצאת בהימור מפתיע יותר או פחות – זה הזמן. את המועמדויות יגישו קומיל נאנג'יאני (כוכב ותסריטאי "חולי אהבה" החמוד מאוד) וטרייסי אליס רוס (שחקנית טלוויזיה שאני לא מכיר) שינסו להימנע מלהביך את עצמם על ידי חירבוש שם המועמדים.
השידור יהיה בשני חלקים – ב15:20 יוכרזו קטגוריות שחקן המשנה, שחקנית המשנה, הסרטים הלייב אקשן והאנימציה הקצרים, קטגוריות הסאונד, פסקול, עריכה ותלבושות. לאחר מכן תהיה הפסקה קצרה שבה נוכל לנסות להבין לאן הרוח נושבת בעקבות הקמצוץ מועמדויות האלה וב-15:30 יוכרזו כל השאר.
אפשר לראות את השידור ב-yes1 או ממש פה באתר.
כמה הם מתבכיינים על השעה.
יש להם מושג איך זה בשבילנו לצפות באוסקר?
אני לא חושב שבחיים שלי נתקלתי בטקס כל כך משעמם מבחינת סרטים מועמדים, אני לא זוכר מי אמר ש2018 היתה שנה נוראית לקולנוע אבל אני חושב שהוא צדק.
אוף!
למה כל שנה אני מתעצבן מחדש? תשלים עם זה שככה האוסקרים מתנהגים.
ספציפית אני מדבר על שלל המועמדויות שהפנתר השחור נטל. מילא הסרט הטוב ביותר; אפשר להבין את זה בגלל ההקשר התרבותי. אבל אפקטים? עיצוב? פסקול? סאונד? מה לעזאזל? הרי ברור שהוא גם יזכה ברוב הקטגוריות הטכניות הללו כ'פיצוי' מגוחך על כך שיפסיד את פרס הסרט, אפילו שיש סרטים ראויים הרבה יותר ממנו בקטגורית האפקטים, למשל.
מישהו באמת מאמין שההחלטות שם מתקבלות באפס התערבות?
(שוב אוף. אני שונא קוסנפירציות, אבל אין לי הסבר אחר).
אני מסכים עם הרוב
אבל הפנתר השחור לא קיבל מועמדות באפקטים (בצדק).
קודם כל, אני בספק שהוא יזכה בקטגוריות הטכניות.
שנית כל, התערבות של מה? יש קמפיינים ויש יח"צ, כמובן – אבל קשה לי להאמין שיד נעלמת זרקה קולות לפח ורשמה אותם בשם "הפנתר".
כן, לכן אני שונא קונספירציות
כי הן מתפרקות מהר מאד.
אבל באמת, זה לא שאני הראשון שטוען שהטקס של האקדמיה לא 'טהור' כמו שהוא אמור להיות.
אה, ובנוגע לאפקטים
כמובן טעות שלי, אבל לא באשמתי – קראתי את זה באתר כלשהו באנגלית שכנראה מיהר מדי עם הפרסום. הוא כבר תיקן את זה, דרך אגב.
תמיד תהיה פוליטיקה שתשפיע על ההצבעה
בין אם זאת פוליטיקה פנים-תעשייתית, פוליטיקת זהויות או פשוט אשכרה פוליטיקה.
לא תמיד היא תנצח – היו הרבה פעמים שהיו לחצים על "האקדמיה תרגישי רע ותעמידי את X" וזה לא קרה. #אוסקרכהלבן, הרי, קרה שנתיים ברצף. אבל היא ללא ספק שם ברקע. אם תנסה לנחש שהאקדמיה תצביע רק על פי "מה שנכון", אז אתה צריך להסביר דברים כמו "הספר הירוק", "סגן הנשיא" ו"רפסודיה בוהמית" שלחלוטין נתפסים "לא נכון".
אבל אם ההצבעה היתה אמינה לחלוטין
כל המושג של קמפיין אוסקר היה קצת תלוש, לא? מה זאת אומרת "אקדמיה, תצביעי X?" למי אתה פונה בדיוק? לכל חבר אקדמיה בנפרד? נשמע מוזר.
אתה לא חייב בנפרד
אתה מארגן פאנלים, שאלות ותשובות, ארוחות צהריים, שלטי פרסום, סקרינרים ועוד כל מיני דרכים של יח"צ לנסות לשלוט למי המצביעים שמים לב ולמה.
ההצבעה אמינה כי אנחנו מאמינים שזה באמת מה שהם בחרו. מה שקרה עד לרגע שהם הצביעו – זה סיפור אחר.
גם אם אתה האלף, מאה אלף או המיליון שטוען זה לא משנה
מה שנחוץ זה הוכחות.
יש הוכחות, אבל אין לי כוח להיכנס לדיון קונספירטיבי.
ואני אוסיף משהו: יש מספיק טענות על האקדמיה מחוץ לנושא שהזכרתי, כך שהתחושה הכללית שלי היא מיאוס רוחבי מפרסי האוסקר. יתכן מאד שעקב כך אני נוטה לקבל גם טענות פחות מבוססות, אבל זה לא באמת משנה.
אם יש הוכחות, אין קונספירציה.
(לפחות במובן שבו אנחנו משתמשים במילה ביום יום).
אז לך תתווכח עם אחד מאלו שחושבים שארה"ב לא נחתה על הירח.
(ל"ת)
אני לא בטוח מי משווה למה, אז אבהיר-
אם יש לך הוכחות שהאקדמיה משוחדת, קנויה מראש, בכיס של קבוצות עסקים בצורה שהיא מעבר להשפעת יח"צ – אז כבר לא מדובר בקונספירציה במובן הרחב של המילה, כלומר – משהו שאנשים מאמינים בו עם חצאי עובדות שמאששות מראש את התיאוריה, בלי שום בסיס עובדתי אמיתי ובעיקר הרבה קפיצות לוגיות. כלומר זה הופך מ"תיאוריית קונספירציה" למשהו שהוא כבר לא תיאוריה, אלא אשכרה קונספירציה שקרתה.
הבהרה מצויינת, תודה.
התכוונתי כמובן ל*תיאוריית* קונספירציה.
בדרך כלל הקטגוריה של מוזיקה מקורית לא מעניינת אותי
אבל איך האדם הראשון לא מועמד? המוסיקה הייתה מדהימה, הייתי בטוח שהסרט יזכה בקטגוריה הזאת
מיראי מועמד באנימציה
הלוואי שיזכה…למרות אבל מול כל היתר…נראה שהסיכוי קטן
קלטתם ש'המועדפת' מועמד ל10 אוסקרים?
ולמה לעזאזל טימותי שלמיי לא מועמד על שחקן? למה?
טוב עכשיו מה שנשאר זה דירוג הגולשים של האתר. רק שצריך לעשות לזה הארכה, כדי לתת לחברה לשעות השלמות חשובות….
על שחקן ראשי?
או משני על "ילד יפה"? כי על ההופעה שלו על "קרא לי" הוא כבר קיבל מועמדות, ועל ההופעה של "ילד" גם הגולשים באתר לא ממש עפו.
הבעיה העיקרית של "ילד יפה" זה שאף אחד לא ראה אותו
זה אומנם לא הפריע ל"האישה" או "ואן גוך", אבל אני די בטוח שיש אנשים שהצביעו לוילם דפו וגלן קלוז על עיוור רק כי הם קלוז או דפו. שלמיי עדיין לא שם.
כן, אבל גם את קרא לי בשמך אף אחד לא הכיר. והוא אפילו היה מופץ פחות. למרות שהוא היה סרט יפהיפה במלא מובן המילה.
(ל"ת)
קרא לי בשמך היה הרבה יותר פופולרי מילד יפה
(ל"ת)
אז כנראה שזו התשובה
כדי להיות מועמד לאוסקר צריך להיות לך גם סרט יפה שעומד מאחוריו. ואז זה מסביר גם את ילד מחוק. אבל עדיין צריך להסביר את 'רחוב ביל'. ובכלל השנה היו הרבה מועמדויות הזויות. נראה לי שהשנה אין בכלל שחקנים צעירים שמועמדים למשהו. וכן ילד יפה היה די משעמם, מבחינת הסחיבה בסרט. למרות שהיו בכמה רגעים מאוד דרמתיים, ושוב הם הודות לשלמיי.
מה צריך להסביר ב"רחוב ביל"?
את המועמדות של רג'ינה קינג, כאילו? זה סרט עם שלוש מועמדויות שהאקדמיה יחסית אהבה, בניגוד ל"ילד יפה" שנפקד לחלוטין.
וכן, אין שחקנים צעירים השנה – אבל צריך לזכור שזה לרוב הסטנדרט אצל האקדמיה, שמעדיפה את הישגיהם של שחקנים שהוכיחו את עצמם לרוב על פני פריצות מפתיעות ומרשימות של מישהו מהניילון (למרות שכמובן, היו גם מקרים כאלו).