הממפ מה קורה אני ער אני ער.
כאן יהיה עדכון חי כשיהיה מההמפממממ ממממחחרפ
3:11
נכון לרגע זה, כוכבות הערב: השיניים של ברקאד עבדי.
אני עדיין מחלים ממחלה וקצת איבדתי את הקול. בעיה. למשל, עכשיו ניסיתי להסביר לאנשים בתנועות ידיים שוויל סמית מגלם את השטן.
3:30 אוקיי, מתחילים. פספסנו את ג'ניפר לורנס כנראה. הנה אלן!
ושחקן המשנה הטוב ביותר הוא: השיניים של ברקאד עבדי. זה היה ערב הפריצה הגדולה שלהן.
אה, וגם ג'ארד ליטו. שנראה מעולה גם בתור גבר, מי ידע.
וואו, זה היה נאום מושקע. ליטו הספיק להזכיר גם את אוקראינה, גם את ונצואלה, גם את אמא, גם את צוות הסרט, גם חולי איידס. נייס.
ההופעה של פארל וויליאמס עם "Happy" היתה חמודה לאללה, חייבים להודות. (ולופיטה ניונגו גדולה).
3:58 הביאו את סמואל ל. ג'קסון בתור האדם המוסמך ביותר לדבר על עיצוב שיער.
באוסקר לעיצוב תלבושות זוכה "גטסבי הגדול". הזוכה שלפה את פתק הנאום מהחזיה. מתברר שזה דבר שאנשים עושים בחיים האמיתיים. מתברר שהיא גם נשואה לבמאי. מתברר שבאז לורמן אוהב תלבושות, מי ידע.
בפרס לעיצוב שיער ואיפור זוכה "מועדון הלקוחות של דאלאס", סרט שתקציב האיפור שלו היה 250 דולר.
אי אפשר לומר שבטקס אין הפתעות. למשל, אף אחד לא ידע מראש שיעלו על הבמה שישה אנשים שיעמדו שם בלילעשות כלום ובלי שנפסיק להבין מה בעצם הם עשו, ואז נעבור הלאה. כל הכבוד לאנשים האלה, מי שהם לא יהיו!
סרט האנימציה הקצר הטוב ביותר: Mr. Huplot. שנראה חביב ביותר, אבל להבדיל משנים קודמות, המועמדים לפרס סרט האנימציה לא היו זמינים באינטרנט לפני הטקס, אז אני תומך בו באופן עקרוני בלבד.
סרט האנימציה : לשבור את הקרח. מישהו מכיר את הסרט הזה? או יודע אם הוא מוקרן באיזשהו מקום בקרוב?
אגב, רק 91% מהמשתתפים ב"הכה את האוסקר" הימרו על "לשבור את הקרח". יש הפתעות.
4:21
ג'וזף גורדון לויט נראה יותר טוב מאמה ווטסון.
פרס האפקטים הויזואליים: כח משיכה. לא, רגע, הם עדיין לא הכריזו. אה, מתברר שלכח משיכה.
הסרט התיעודי הטוב ביותר: "20 feet from stardom" או "מרחק נגיעה מהתהילה", ככה קוראים לזה?
אוי. היא שרה.
יאללה, אני מחכה עדיין שיקרה משהו באמת מפתיע. כלומר, חוץ מהמועמדת שהחליטה פתאום לשיר.
4:50
או! הסרט הזר. זה עשוי להיות לא ממש צפוי.
והזוכה הוא: "יפה לנצח". איטליה. סורנטינו. משהו שנראה כמו פליני. מרדונה הוזכר בנאום הזכיה משום מה.
ומה עם הפיצה שאלן הבטיחה? נו? כבר חצי שעה אנחנו מחכים.
במקרה שלא שמתם לב, מה שקרה עכשיו זה שאלן שברה את טוויטר.
If only Bradley's arm was longer. Best photo ever. #oscars pic.twitter.com/C9U5NOtGap
— Ellen DeGeneres (@TheEllenShow) March 3, 2014
בזמן שאנחנו מתעסקים בריטווט התמונה "כח משיכה" זוכה בפרסי הסאונד.
שחקנית משנה! נקודת המתח הגדולה של הטקס. לופיטה או ג'ניפר?
לופיטה.
לופיטה ניונגו יפהפיה מדהימה. והזכיות המרגשות-באמת של מישהי שעד הרגע היתה אלמונית הן תמיד מהרגעים היותר יפים בטקס. אם כי בהחלט יש סיכוי טוב שהיא תישאר אלמונית גם בהמשך.
5:21
אה, הנה הפיצה!
טוב שיש על מי לסמוך. אם אני אהיה מועמד לאוסקר פעם, אני מעדיף לעשות את זה בשנה שבה אלן מנחה. הכל טוב יותר עם פיצה.
(אגב, אם היינו מחכים ל"Let Her Go" ולא ל"Let It Go" היינו מקבלים תוצאות לשאלת שובר השיוויון ב"הכה את האוסקר" כבר 45 פעמים. במציאות, אנחנו עדיין מחכים.
צילום: כח משיכה.
גם עכשיו כתבתי את זה לפני ההכרזה, אגב. לובצקי הוא האיש הכי גאון בהוליווד ומגיע לו לקבל תשעה אוסקרים בדיעבד ומראש.
עריכה: כח משיכה
למרות שטכנית, יש בסרט הזה פחות עריכה מבכל מועמד אחר.
נפטרתם מאחד המועמדים לפרס השיר הטוב ביותר רק כדי לדחוף פנימה את פינק עם ביצוע איטי במיוחד ל"שם מעבר לקשת"? מי קיבל את ההחלטה?
5:45
עיצוב אמנותי: גטסבי הגדול.
בינתיים בתחומים החשובים באמת, מוסרים לנו שהתמונה של אלן הרגע עברה את תמונת הבחירה-מחדש של ברק אובמה והפכה, אכן, לציוץ המרוטווט ביותר אי פעם, עם כ-800 אלף ריטווטים נכון לעכשיו.
אה, עכשיו המתח האמיתי: מבין שלל המתים של השנה, מי יקבל את המשבצת האחרונה ב"לזכרם"? והאם אלן רנה, שנכנס לרשימה ממש בדקה ה-91, יצליח להשתחל למונטאז'?
הופמן זכה. על חשבון לורנס אוליביה ופיטר אוטול והארולד ראמיס ושירלי טמפל.
כן כן, בט מידלר, את הרוח מתחת לכנפינו והכל, אבל חבר'ה, אתם חייבים להרגיע עם השירים. אנחנו עדיין מחכים לאידינה. שלא לדבר על הבית.
Let it Go. השעה היא 6:08.
זה היה ביצוע מקוצץ ומצווח ביותר של "Let it Go".. מאכזב ביותר.
פסקול: כח משיכה
הקטע הזה של להצהיר על כח משיכה כזוכה לפני שהוא מוכרז רשמית נהיה כיף. מעניין אם זה יעבוד גם בקטגורית הסרט.
השיר הטוב ביותר: Let it Go (מי היה מאמין?)
הוזכים בפרס השיר זוכים בפרס הנאום המוצלח של הערב.
התסריט המעובד: 12 שנים של עבדות
אין אהבה ל"לפני חצות", באסה.
תסריט מקורי: יש!!!
ספייק ג'ונז קיבל את "היא" על חשבון "אמריקן האסל" המעפן. צדק!
משום מה, רוב הנוכחים כאן הופתעו לגלות שספייק ג'ונז הוא לא גבר שחור ענק.
או! הבמאי הטוב ביותר! אלפונסו! כח משיכה! אה, שאחכה הפעם עד שיכריזו על זה? אוף.
ובכן, אלפונסו קוארון. ובצדק. ובספרדית.
ועכשיו, דניאל דיי לואיס מציג את פרס השחקנית לקייט בלאנשט.
אכן.
קייט בלאנשט שולטת.
אין חדש.
לכניסת הג'ניפר הקהל יעבור לדום.
והשחקן הטוב ביותר: מתיו מקונוהיי.
יאללה. וויל סמית מגיש את פרס הסרט הטוב ביותר. הנקודה היחידה שבה יש מתח. כנראה 12 שנים. יכול להיות גם כח משיכה.
והזוכה הוא: 12 שנים של עבדות.
("אה, בגלל זה הביאו את וויל סמית" נשמעת לחישה מצידי החדר).
ובכן, זה הסיום. הפתעות גדולות: 0. הפתעות משמחות: 1 (היא). אכזבות צפויות: 1. בסך הכל זה היה אחד הטקסים הצפויים ביתר מזה שנים, ובכל זאת, רוב הזוכים היו ראויים, אז אין לנו על מה להתלונן מלבד על כל הטקסים המקדימים, ועל כושר הביטוי של ג'ון טבולטה.
ווהווו
(ל"ת)
מסתבר שגם אני ער
אז נהיה כאן הלילה (או עד שיימאס)
לילה טוב
ושהטוב* ינצח.
* "12 שנים של עבדות".
צפיה אונליין?
אז… למישהו יש מושג איך רואים את הטקס אונליין, למאותגרי HOT/YES בעלי כתובת IP ישראלית?
…
תודה אבל... לא עובד
USTVnow is only available to American citizens (by birth or naturalization) as well as permanent residents who hold a United States passport or Green Card.
מוזר
לי עובד כרגיל ואני צופה דרכו בטקס כבר שנה שלישית או רביעית ולמיטב ידיעתי אין לי כתובת IP חו"לית.
המממ... ניסיתי במספר דפדפנים, וגם באינקוגניטו. לא עובד :(
(ל"ת)
טוב,
תמיד תוכל לנסות את האופציות שגוגל יציע לך כשתשאל אותו לגבי אופציות צפייה ישירה של הטקס
גם אני נתקלתי באותה בעיה
כשניסיתי להתחבר דרך חשבון הפייסבוק שלי, אבל אז ניסיתי להתחבר דרך כתובת המייל ואין כל בעיה, האתר עובד והוא מצוין.
ניסיתי גם את זה, עם שני חשבונות מייל שונים
Somebody help!!!
כשמילאת את הפרטים
סימנת את התיבה בה רשום 'אני מאשר שאני תושב ארה"ב'? אם אני זוכר נכון הייתה אחת כזו. אולי זו הבעיה?
אוקיי, במחשב השני זה עובד!
מוזר, אבל העיקר שהצליח. תודה!
אני ויתרתי על שינה
צופה כבר מאז חצות. אין ממש משהו מעניין (חוץ מכה יוצאי דופן), אבל כנראה ההפתעה הכי גדולה עד עכשיו הייתה שגולשים הצביעו ל"היא" בסקר הסרט, כש"כוח משיכה" במקום השני. ואני לגמרי בסדר עם זה.
אני אשאל שוב
ידוע מה יהיו סדר המועמדויות הערב?
לא בסדר מדויק
אבל ראשון זה שחקנית משנה ( או שחקן משנה) ואז רוב הקטגוריות ה"טכניות" עם עירבוב של קטעי שירה, "לזכרם" וכולה – ולקראת הסוף הפרסים ה"גדולים" – שחקן, שחקנית,במאי, סרט.
מה שרציתי לדעת זה אם שחקנית המשנה תוצג מוקדם
כל מה שמעניין אותי (והאמת, הקטגוריה היחידה שבאמת מותחת הערב) זה אם ג'ניפר לורנס תזכה באוסקר שני. אני מקווה שהיא תזכה.
קטגוריות המשנה מוגשות בדרך כלל בחצי השעה הראשונה, כשעתיים לפני הקטגוריות הראשיות.
בערך ב5:10
אני בעד לופיטה.
לא, אבל סביר להניח ש-4 הפרסים האחרונים יהיו כמו כמעט תמיד.
במאי, שחקן ושחקנית ראשיים ואח"כ הסרט.
מה אתה רוצה לדעת?
(ל"ת)
אתר סטרימינג אחר, מישהו? אני לא מצליחה להירשם ):
(ל"ת)
ער איז אה סטייט אוף מיינד
האמת שאני בעיקר ער כדי לבדוק אם צדקתי בשאלת הבונוס…
ואשמח לראות שדיסני יזכו אבל אני לא מתכנן לחכות הרבה מעבר ל4 כדי לגלות.
אני ערה בשביל אידינה
אחרי שהיא תשיר אני יכולה לישון.
טוב, קיבלתי את מה שרציתי
אבל עדיין אין לי מושג לגבי שאלת הבונוס. זה כבר קרה ופספסתי את זה?
אז קפטן פיליפס המאיתי ופילומינה האמיתית שם.
ובמה חטא ג'ורדן בלפורט האמיתי, שהוא לא הוזמן?
אם ראית את הסרט אתה יודע :p
וואו, זה היה נאום מצויין!
ורק אני, או שבהוט פיספסו את המערכון הקבוע בו המנחה משתלב בסרטים המועמדים? הוא היה כבר? כי הוא הפותח בדרך כלל…
זה מנהג, לרוב, רק של בילי קריסטל.
(ל"ת)
חייב לציין שדג'נרס בינתיים ממש מעולה. זורמת, שנונה.
מי יודע אולי בכל זאת יהיה טקס מעניין.
טוב עד כאן כצפוי,
ועבדי נראה כ"כ מאושר שם שבאלי לקחת ללטו תאוסקר ולהביא לו
הגיע ללטו, ובכל זאת לא יכולתי שלא לחוש טיפת החמצה שעבדי לא זכה
בכל זאת קיוותי. הוא גנב מבחינתי את ההצגה ב"קפטן פיליפס".
"האזרח קיין", "לורנס איש ערב", "אייס ונטורה" – המגיש הבא שלנו הופיע באחד מהם. LOL.
ואו זה היה קרוב,
כבר חשבתי שיזכירו את let it go ולי יש עוד קצת זמן, פיו
What the hell am I watching?!
זה אחד המועמדים בקטגורית השיר? על מה ולמה?!
על ההופעה של מריל סטריפ כמנענעת חזה
(ל"ת)
פיו נגמר...
(ל"ת)
היכן ימי "קשה להיות סרסור"?
(ל"ת)
זה היה קסום!
גם אחד השירים הכי כיפיים של השנה האחרונה, וגם הזרימה הכי נחמדה של ניונגו, סטריפ ואדמס. מקסים.
והימרתי נכון על התלבושות! יש!
ציפיתי שהוא יוציא שפן מהכובע כל כרגע
ולא, זה לא היה קסם.
כמה זמן הסיפור הזה?
מתי נגמר בערך?
הרגע הזה שיש פרסומת לפרש הבודד בהוט וכתוב על כל המסך "שובר קופות ענק" ....
(ל"ת)
יש לך מושג כמה קופות חסכון היה צריך לשבור בשביל לכסות על ההפסדים שלו?
(ל"ת)
מה היה הקטע הזה עם קארי?
נראה היה שהוא עומד להגיש את האנימציה, ואז הוא התחרט
התחלה משמימה
מריל סטריפ מלכה
והצילום בhappy נוראי
בד"כ כלל כששני שחקנים מגישים פרס,
לרוב אלה שחקנים שאמור להיות ביניהם קשר כלשהו, נניח ששיחקו ביחד בסרט ממש לאחרונה. מעניין כמה אנשים באמת קלטו את הקשר בין סמואל ל. ג'קסון לנעמי ווטס…
זה חידון?
(ל"ת)
אוף, פספסנו את ההזדמנות לומר "זוכה האוסקר 'חרא סבא'."
(ל"ת)
זכייה מוצדקת ולגיטימי באיפור
עמוק בלבי אני עדיין רוצה שחרא סבא היה זוכה, כי זה היה יכול להיות מדהים, אוסקר לטראש
תגידו,
זה רק אני או שהאריסון פורד נראה מסטול לגמרי?
פורד נראה שיכור מהתחת
וכאילו הוא היה מעדיף להיות בבית ולהמשיך להשתכר על הספה.
מה צ'אנינג עשה כאן?
(ל"ת)
הצגת הסרטים המועמדים בינתיים הייתה ממש חלשה
לא עשתה חשק לראות אף אחד מהם
איך אוכל לבדוק מה היו הניחושים שלי?
בדף של "הכה את האוסקר" במקום שאמור להיות הטופס רק כתוב loading…
(אני מגיב כאן כי יש יותר סיכוי לקבל תשובה)
גם אני תוהה על זה
(ל"ת)
לפנות בוקר טוב!
התגעגעתי המון, אז בהזדמנות זו אעדכן אתכם על מצבינו בשטח: איוקי, קסם וממזר חסר כבוד-התחזיות וההימורים, העובדה שצפיתי רק בפרוזן ואיך לעזאזל אני אקום מחר בבוקר לבסיס. אנו יושבים עם עוגיות יבשות, קולה ופאה בשם חואן.
הרגע פרוזן זכה ואני מאושרת, עדכונים נוספים בהמשך.
כל שונאי "גרביטי" בטח יגידו שהשלושה שזכו עכשיו גם זכו בתכלס על פרס הצילום.
(ל"ת)
הו, שיר מקסים!
(ל"ת)
השיר היה נהדר.
ונראה לי שעברנו את הפרס הכי צפוי בטקס.
ואהבתי את השילוב של אמה ווטסון וג'ג"ל :)
We ship that.
This ship will sail forever.
קרוב.
תהילה במרחק נגיעה.
א. לא יצא לי לראות אף פעם מישהו שר בנאום הזכייה שלו. זה היה מגניב.
ב. אמא'לה, פרנק אנדרווד! הבן אדם הזה ממילא רודף את סיוטי, אפשר שהוא יעזוב את האוסקר? איזו דמות מפחידה.
זוכים יקרים, תשאירו את השירה לאלה שאמורים לשיר.
(ל"ת)
כולכם גרועים.
אני חושבת שזה ממש אדיר שהיא שרה. זה היה כל כך פאביולסי.
מתברר שיש הפתעות
בקרב בין "מעשה בהרג" ל"הכיכר" הם העניקו את הפרס לסרט הגרוע ביותר בין המועמדים (וראיתי את כל החמישה). אבל הנאום היה שווה את זה. אולי.
רגע, אז 'יפה לנצח'
זו הגרסה האיטלקית והאיכותית ל'גטסבי הגדול'?
חד משמעית לא.
(ל"ת)
לא! אני עצוב בשביל הדנים.
הימרתי בכלל על הבלגים וזה עושה אותי עוד יותר עצוב שעכשיו אני צעד אחד פחות קרוב למקום טוב בהכה את האוסקר.
ההיילייט של האוסקר:
תספורת מוהק הערסים של בראד פיט.
היפה ממש שזכתה בשחקני המשנה, גם היא חולקת את התסרוקת.
(ל"ת)
אני חושב שאלה פשוט שאריות
מתסרוקת השיריונר האמריקאי במלחמת העולם השנייה שהוא עשה בשביל צילומי "Fury" (ככל הנראה אחד המועמדים הפוטנציאליים המובילים באוסקר הבא).
רגע, אז לורנס זכתה?
(ל"ת)
חד משמעית לא.
(ל"ת)
זה היה הרגע הכי טוב בתולדות האוסקרים הרגע.
(ל"ת)
יש מצב.
(ל"ת)
אז נולאן קיבלת אוסקר, מזל טוב!
(ל"ת)
הממממ... מה?
(ל"ת)
בטקס על תרומה טכנית, אולי התבלבלתי והוא הגיש את הפרס...
(ל"ת)
הוא קיבל ייצוגית בשם כל עורכי הקולנוע לדורותיהם.
טוב, זה עדיף מכלום…
אפשר להחזיר את מקפרלן?
כואב לי פיזית לראות את דג'נרס.
אבל ח"ח לבנדקיט קמברבאץ' על הפוטובומב .
ויש זוכה ישראלי באוסקר, עוד פעם מזל טוב!
באמת מגיע להם
כן! כןןןןן!!! תמשיך לזכות גרביטי!
אם הסרט יזכה באוסקר זה יהיה הזוכה הראוי הראשון מאז… לא ארץ לזקנים? (למרות שאני אתווכח של"זה ייגמר בדם" הגיע יותר").
בבקשהההה!!
לאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאא!!!!
(ל"ת)
אני רוצה לשלוח את תנחומיי ללופיטה ניונגו.
מצטער, היא הייתה טובה בסרט, אבל אני די בטוח שהיא הולכת להפוך למרסדס רוהל 2.0 – אלמונית לפני האוסקר ואלמונית אחריו, עם 15 דקות תהילה באמצע. אז שתהנה מהן.
חד משמעית לא.
(ל"ת)
היי, מסתבר שצדקתי.
(ל"ת)
ברכותי!
בוא נראה מה הפרס שלך!
טוב, ללורנס יש עוד כמה שנים לזכות שוב באוסקר כדי להיות הזוכה הצעירה ביותר בשני אוסקרים
אני מאמין שזה יקרה, ומאוד מהר.
לופיטה
אני כ"כ מאושר עכשיו.
היא
אני כ"כ מאושר עכשיו.
אני שמח שלופיטה לקחה, לורנס אדירה והאוסקר השני שלה הוא רק עניין של זמן – אולי שנה הבאה – אבל ללופיטה הגיע יותר. וגם צדקתי בהימור! ידעתי שהסיכוי שלורנס תזכה כזוכה שנה שנייה ברצף בגיל צעיר כ"כ ממש קלוש.
הפיצה הגיעה!
(ל"ת)
לא זכור לי הפעם האחרונה שנהנתי מטקס ככה
אלן ממש הופכת הכל לשכונה, וזה אדיר.
ג׳ארד ליטו פשוט נראה כל כך נחמד
(ל"ת)
מריל סטריפ - מלכת הסלפיז.
http://www.kellypurkey.com/.a/6a00d83451b9ea69e2019aff312717970d-pi
ובנוסף -
(אם אני לא טועה, בתמונה הזאת יש כ-10 פרסי אוסקר)
לפחות 12
רבע מהם של מריל סטריפ.
איזה גבר ביל מאריי!
זאת הייתה מחווה נהדרת.
גרביטי זכה בצילום
עכשיו לאקדמיה יש משמעות.
רוג'ר דיקנס, הצלם שהפסיד אינספור פעמים, מחבק את הצלם הזוכה עמנואל לובצקי בדרכו לנאום הזכייה
בתכלס, דיקנס לא צריך את האוסקר, האוסקר צריך את דיקנס.
(ל"ת)
חיחי הם הכניסו את קנדריק עם ה-Cup Song.
(ל"ת)
עוד אוסקר לגרביטי
גו גו גרביטי!
קוארון עוד יצא מהטקס עם שני אוסקרים! אולי אפילו שלושה!
(ל"ת)
גרביטי לוקח את פרס העריכה! איזה כיף!
קיוויתי שזה יקרה אבל הימרתי על "קפטן פיליפס", טעות…
קוארון ייצא מכאן עם 2 אוסקרים לפחות, אולי 3, פאקינג מגיע לו.
אקדמיה, לא רוצה להרוס לך את המאמצים, אבל...
השנה זה 74 שנים לקוסם מארץ עוץ ולא 75. כן, אנחנו 2014, אבל זה טקס לציון 2013 (בכל תחום חוץ ממוות).
פינק מבצעת את "אי שם מעבר לקשת".
לא הרגשתי כל כך לא בנוח מאז… מאז ששמעתי את דמי לובאטו מבצעת את "לט איט גו".
רגע רגע רגע! חילקו כבר את פרס השיר הטוב ביותר?
(ל"ת)
עוד לא
(ל"ת)
ושרו כבר את let it go?
אני מבולבל
עוד לא
(ל"ת)
חד משמעית לא.
(ל"ת)
יאיר רווה בלבל אותי לגמרי.
(ל"ת)
300 ו"ג'ונה הקס" הוצגו הרגע באוסקר?!
AM I HIGH?
עוד קטע וידיאו לא קשור לחיים. גיבורי על? מכות ופיצוצים?
משהו ממש לא טוב עובר על העורכים באוסקר השנה
SAVE US, GEN IP!
וואו, מהיר ועצבני 6 מופיע במונטאז' של האוסקר
מי היה מאמין.
לקח לתמונה רק 45 דקות להגיע למיליארד רי-ציוצים
מדהים.
מיליון, אבל שיהיה.
(ל"ת)
ג'ג"ל העלה סלפי עם אמה ווטסון
לדעתי עדיף בהרבה על זה שלמעלה.
פיליפ מקבל את הכבוד המגיע לו.
אבל רגע, ורנון דארסלי מת?!
וגם המעצבת של הארי פוטר, כלומר מי שעיצבה את הוגוורטס.
לעזאזל, שנה מבאסת לסדרה הזאת אם היא עדיין הייתה רצה.
וואוו.. בט מידלר… בטח יש מאחורי הקלעים חדר מפוצץ בנפטלין…
זאת ששרה את השיר הספד זוכה בתלבושת היפה והמחמיאה של הערב.
(ל"ת)
אני לא מאמינה שלא זיהיתי את בט מידלר, אני מאשימה את השעה.
(ל"ת)
בט מידלר. מהדיוות הגדולות. לגמרי טוב שאני מחכה לאידינה רק כדי שיצא לי לראות אותה.
הרגו אותי עם השירים בטקס הזה. מה עם סירק דה סולי? מה עם
הפקת ברודוויי טובה? מה עם איזה make them lough??
Laugh
העייפות…
אידינה, אהובה,
אני מבינה שאת נרגשת מהמעמד, ואת נראית יפהיפיה הערב, אבל היית בברודוויי וציפיתי ליותר.
היא עדיין בברודוויי
בתפקיד הראשי (ליז/בת') במחזמר If/then. לצערי זה לא מחזמר על תיכנות, לשמחתי יש לי כרטיסים.
זה הביצוע של לט איט גו???
הם קיצרו את השיר לגמרי, ועדינה שרה אותו במהירות כאילו היא מאחרת למקום מסויים….
טוב, לפחות זכה באוסקר
(ל"ת)
טוב, וזה נאום הזכייה הכי טוב של הערב.
(ל"ת)
איזה כיף זה שהוט מזכירים לי
שבראד פיט מגיע עם "סרט האקשן שהדביק את העולם ……. כולו!!! מלחמת העולם Z"
טוב שנזכרתם.
היא צריך לנצח
הסרט צריך לזכות במשהו, אפילו בשניים.
ג'ונז! האח הידד.
(ל"ת)
איזה זוכה מוצדק!
כאילו, "חלום אמריקאי" הוא עכשיו רשמית הלוזר הכי גדול בתולדות פרסי האקדמיה, אבל זה ממש מוצדק. וג'ונז נראה בחור ממש חמוד. איזו זכייה מוצדקת. כל הכבוד לאקדמיה. לפחות משאלת אוסקר אחת שלי התגשמה.
עדכונים מהשטח:
אנחנו חושבים שהלופזים חמודיםםםםם עם המון םםםםם, נגמרו העוגיות, אני לא אקבל דלדים בחיים ואהיה בדרך לבסיס לפני ההכרזה הגדולה- איזה כיף שהם התעכבו. התזמורת עושה עבודה מעולה, הוט הרבה פחות.
'היא' זכה בפרס התסריט המקורי
עכשיו אני שמח.
וואו,
הוט הרגע חזרו עם התמונה והקול בו זמנית!
מישהו לא ראה את זה בא?
(ל"ת)
קוארון זכה!
קולולולולולולו!!!
אני לא יכול להגיד שזה לא היה צפוי,
אבל עדיין מצאתי את עצמי מחזיק אצבעות לסטיב מקווין.
טוב נו, מגיע לקוארון לא פחות.
עוד פעם,
רק עם בולוק ובלאנשט במקום.
מההה, איזו הפתעה!
הייתי בטוח שמקווין ייקח את פרס הבמאי וגרביטי את הפרס הסרט, עכשיו הכל השתנה. פילומנה יזכה, בדוק.
וואו, איזה אח, הוא מודה לדל-טורו ואיניוריטו.
(ל"ת)
"Julia: #SuckIt"
איזו אישה.
אוף, ממש קיוויתי שאדמס תגנוב לה =\
נו טוב, לפחות לא בולוק…
כנ"ל לגבי מקונוהי
ממש רציתי שדיקפריו יזכה. גם מקונוהי היה טוב, אבל למרות האוסקר נראה לי שיזכרו אותו יותר מהתקופה הזאת בזכות "בלש אמיתי" מאשר "דאלאס".
נו, רציתי לגלות אם הבן של בלאנשט התחתן כבר עם הבת של סקורסזה.
(ל"ת)
וויל סמית מגיש
זה די אומר על זהות הזוכה
יש!!!
(ל"ת)
אז נראה שצדקתי בהכל חוץ מהסרט.
טוב, זה היה צפוי. לא נורא.
ייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייאיייייייייייייייייייייייי!!!!!!!!!!!!
פיצוי הולם על 'ארגו' של שנה שעברה.
הפייבוריט שלי זוכה, ואני מרוצה.
להתראות לכולם, היה נהדר!
אז זה נגמר,
בלי יותר מידי הפתעות. היה כיף, מעייף ומותח. זאת השנה הראשונה שלי כחזאי אוסקגר ואני מניח שהלך לי טוב, ניחשתי נכון 17 קטגוריות מתוך 21. לילה טוב.
הנאום של הערב הוא של מקונוהי.
איזה מלך!!!
וגם הנאום של בלאנשט היה נחמד.
האוסקר השנה היה לא רע בכלל.
דיי עמד בציפיות שלי לגבי הזוכים.
12 שנים של עבדות זכה בסרט, וכח המשיכה לא פישל וזכה ב7 אוסקרים.
רק הביצוע של LET IT GO אכזב אותי…
אבל לא נורא.
לא יודע אם מישהו שומע, אבל בקשה/הצעה לאנשים שבהוט/יס
קודם כל, תודה רבה שאתם משדרים את הטקס שנה אחר שנה בשידור חי בלי תקלות. זה נראה ברור מאליו, אבל זה עדיין לא. ואחרי שהאינטרנט המר נקם בנו, היינו צריכים לעבור למקום הקרוב עם הטלוויזיה והיה נחמד מאוד, אז תודה.
אבל –
גם להוט וגם ליס יש את אותו פיתרון לחורים בין חלק של האוסקר : לשים פרסומות לסרטים וסדרות שלהם ( לרוב בדיוק אותן פרסומות ובדיוק באותו סדר). ואני מבקש, אם אפשר, שנה הבאה לנסות משהו שונה:
פאנל של אנשים שידברו על מה שקרה עד עכשיו, בהפסקה הזאת.
זה כן ייעלה בהוצאות מינימליות כי אולפן ואנשים וכו', אבל לכמות האנשים שצופה ( ואני לא יודע כמה היא וכמה שווה להשקיע בשבילנו) זה ישפר את חווית הצפייה פלאים במקום לראות את אותן פרסומות עוד פעם ועוד פעם. אני לא יודע אם זה אפשרי או מעניין מישהו ואני לא מתיימר להבין אבל אני חושב שכמעט כולם יכולים להסכים שזה עדיף להם מלראות שוב ושוב את אותן פרסומות.
תודה בכל מקרה על הצפייה. לילה טוב לכולם.
יכול להיות נחמד
(והייתי שמח להתארח בפאנל כזה, במקום לרוץ לאורלי וגיא אחרי השידור).
אבל לא נראה לי שזה יקרה. האוסקר, אחרי הכל, משודר החל משלוש וחצי בלילה, והרייטינג שלו בשעה הזאת בטח לא מרקיע שחקים (בפרט – בשנים שבהן אין סרט ישראלי מועמד). להרים אולפן שידור קטן זה בטח לא סיפור גדול עבור ערוצי הטלויזיה במשך היום, אבל כשצריך להוציא מהמיטה באמצע הלילה, בנוסף לאנשי הפאנל, לפחות שני צלמים, כמה טכנאים, מאפרת ובמאי – ולשלם לכולם מה שלא יהיה התעריף המוצדק שמשלמים על שידור בשלוש בלילה – פשוט לא נראה לי שזה יכול להשתלם.
הייתה שנה אחת, כמדומני
שבה זה באמת היה, אני חושב שזה היה בתקופה בה יס או הוט קנו את שידור הטקס באופן בלעדי, דבר שכבר אסור היום.
אני יודע בוודאות שלא ראיתי דבר כזה בארץ
אבל אולי פשוט בשנה שבה זה קרה צפינו במקרה ביס/הוט השני.
אכן היה אחד כזה
אני זוכר אחד כזה ב"יס", זה היה בשנה בה "בופור" היה מועמד (אוסקר 2008). בנוסף לאווירת הפרובנציאליות המסריחה זה היה לא נעים ומביך לצפייה בגלל הרכב הפאנליסטים באולפן (בעיקר המנחים). רגע השפל: לאביעד קיסוס (אאז"נ) אין שמץ של מושג מי זאת טילדה סווינטון (שזכתה בקטגורייה המשנית באותה שנה) אז הוא מכנה אותה " זאת עם הכרבולת" הוא משהו כזה. זה פחות או יותר היה הרגע שבו נשבעתי שיותר אני לא אצרוך יותר את טקס האוסקר בתיווך הטלויזיה הישראלית.
רד: עפ"י התגובות מהלייב בלוג של אותה שנה בבלוג השכן נראה כאילו היה אולפן כזה באותה שנה גם בהוט.
טוב - כאמור, אני יודע שאני לא ראיתי את זה
זה לא אומר שזה לא היה קיים.
טוב, חבל
כמובן שבחירת הפאנל הוא החלק החשוב בהצלחה של דבר כזה ( אם יקרה). אבל לפחות פאנל גרוע לפחות מגוון במה שהוא עושה.
הטקס בהוט היה מלא בתקלות.
כלומר, בתקלה אחת מאותו סוג עוד פעם ועוד פעם ועוד פעם, ולא הצלחתי להבין איך הם לא שוברים את הראש רק בשביל לתקן אותה.
כל פעם שיצאו להפסקת פרסומות הם התחילו בלי סאונד, שזה היה החלק הנחמד, אבל גם כשחזרו לטקס לא היה סאונד עד שהם נזכרו להחזיר אותו, דבר שנע בין 2 שניות לדקה שלמה. מה גם שהם החזירו מהפרסומות אחרי שהטקס כבר התחיל, וכך קרה שאחרי מעברון ה"הוט גולד" שלהם לפתע קופצת למסך אלן באמצע משפט, אבל לא שומעים כלום.
אני ראיתי את הטקס בהוט ולא חוויתי אף אחת מהתקלות הללו.
(ל"ת)
שאלה, האם הממיר שדרכו צפית הוא ממיר HD?
כלומר, צפית בטקס בערוץ Hot Gold או בערוץ Hot Gold HD?
(ואולי בכלל צפית דרך הלייב סטרימינג שהם עשו ב-VOD… אולי היה עדיף לצפות דרך השטות הזו אם לא היו שם תקלות…)
האם ג'ק ניקולסון שב לכסא הכבוד בשורה הראשונה?
הפסקתי לראות את הטקס מאז שג'ק הפסיק להגיע. האם הוא היה שם השנה?
לא. מריל סטריפ ירשה את תפקידו.
(ל"ת)
מסך התגובות הזה הוא כנראה גרסת עין הדג לטוויטר.
ובתור מי שלא ראה את הטקס, כצפוי לא הבנתי כלום מהודעות בסגנון "יש מצב שזה הרגע הגדול בתולדות האוסקר".
באופן אירוני (או שלא)
"הרגע הגדול בתולדות האוסקר" שהוזכר מעלה הוא גם הרגע הגדול ביותר בתולדות הטוויטר והוא מתייחס לתמונה שמופיעה באמצע הפוסט.
לא הבנתי
לורנס אוליביה מת לפני 25 שנה. הכניסו אותו למונטאז' של אתמול?
הכוונה הייתה כנראה לשירלי טמפל
גם אני תמיד מתבלבל ביניהם.
התגובות שלי בשידור חי (בשידור חוזר)
בשלוש ועשרים פרסמתי בפייסבוק סטטוס ממורמר על העדר סאונד בשידור של הוט. התחלתי להגיב אליו בכל פעם שקרה משהו בטקס האוסקר. יאדה-יאדה-יאדה, ככה זה נראה 86 תגובות לאחר מכן:
https://www.facebook.com/aviad.shamir/posts/10152241015059557?stream_ref=10
2014 היא השנה שבה ראיתי לראשונה את שתיקת הכבשים.
השאלה "את מי אתם לובשים" כבר לא תישמע אותו דבר.
כמו גם האמירה
"אני מזמין חבר לארוחת ערב."
טוב, נשמע שהיה טקס די מעניין.
איפה מוצאים אותו ברשת בקלות? זה מוגזם לצפות שהוא יעלה במלואו ליוזר של האוסקר/אקדמיה?
הזכויות על שידור הטקס שייכות ל-ABC
האקדמיה כנראה תעלה בשבועות הקרובים הרבה קטעים מתוכו, אבל לא נראה לי שהרשת תסכים להעלות את המשדר במלואו.
פראיירים.
לגרסה הראשונה שמצאתי ביוטיוב יש 1.8 מיליון צפיות. זה בטח שווה כמה גרושים בפרסומות.
הגרסה הערוכה של יס היתה נחמדה אבל היו חסרים בה כמה דברים מעניינים כמו המחווה לאלה שהלכו לעולמם, וכמובן הסלפי.
יאמ... פיצה.
http://imgur.com/4B4HAOo
כשאלן דג'נרס הציעה להזמין פיצה, חשבתי שהיא צוחקת
אמרתי לעצמי שאם היא באמת מזמינה להם פיצה, מגיע לה איזה אוסקר שתבחר על המעשה. היא אכן עשתה זאת והוסיפה לתחושה הקלילה והמהנה יחסית של כל הטקס. יש לאלן קסם אישי מאוד צנוע, אבל מהול בהרבה חוצפה. היא יצרה תחושה שלזכות באוסקר זה לא עניין של חיים ומוות, העיקר לבוא ולהנות.
אם אני חושב על זה, נראה שזה התחיל בתור בדיחה.
אני לא יודע באמת, אבל עד כמה דברים כאלו יכולים להיות גמישים באוסקר?
האם יכול להיות מצב שכשהיא אמרה שהיא מזמינה פיצה זו הייתה בדיחה, אך בגלל התגובות באינטרנט ההפקה החליטה באמת להזמין ולתת לזה מקום במקום… אממ… סתם קטע שבו אלן הולכת בין המועמדים ומספרת בדיחות?
אני לא חושב שזה גמיש בכלל בכלל.
אני לא חושב שבטקס כמו האוסקר משאירים מקום לאלתורים. השאלה היחידה, בעצם, היא האם השחקנים שישבו בשורות הראשונות ידעו על הבדיחה הצפויה או שלא. אה, והאם השליח של הפיצה היה שחקן. כי סביר להניח שהתשובה לשתי השאלות האלה היא "כן", אבל אני רוצה להנות מהספק.
ברדיט מישהו דיווח
שהוא מכיר את השליח הזה והוא אכן שליח של פיצריה שעושה משלוחים באזור הזה של לוס אנג'לס. כמובן, זה לא אומר שאלן פשוט הרימה טלפון באמצע הטקס והזמינה אותו בלי שהוא ידע לאן הוא מגיע – הוא היה צריך לעבור בטח סינון בטחוני ולחתום על שלושה מסמכים לפני שהיו מרשים לו לגעת בבמה. כמו שאמרת, שום דבר בטקס לא באמת ספונטני.
אני מאמין שהיושבים בקהל לא ידעו מראש
זו בדיחה עתיקה שמרוב השעות שהכוכבים מעבירים על הכנות לטקס, השטיח האדום והטקס עצמו שנמשך לפעמים יותר משלוש שעות, בתוספת שאלות העיתונאים שאחרי, הם מגיעים מורעבים למסיבה בסוף הערב. אני משוכנע שהיה תאום מראש שאכן יזמינו פיצה לטקס (מה שאופייני לגישת ההנחיה של אלן דג'נרס) וכנראה שגם דברו מראש עם הפיצריה. עם זאת, השליח בהחלט נראה אמיתי (הפיצות היו אמיתיות, אז למה לא גם השליח?) ואלן גם אמרה לו משהו לגבי זה שחשב שהוא פשוט משאיר את הפיצות מאחורי הקלעים.
בכל אופן, זה היה רגע קסום, לראות איך חלק מהכוכבים הגדולים בהוליווד מעבירים זה לזה משולשי פיצה כמו אחד האדם.
עוד ברדיט:
שמו לב שעל הקרטונים של הפיצות הייתה פרסומת לקוקה קולה, בעוד הטקס ממומן על ידי פפסי.
שליח הפיצה מספר את הצד שלו
אצל אלן כמובן:
http://www.youtube.com/watch?v=Zl0HMuzJ_G0
אפשר לומר שהיה לו שבוע מוצלח.
(ל"ת)
אחד הדברים שגורמים לי לחשוב שאולי כל הסיפור לא היה מתוכנן מהתחלה,
זה זה שהשליח נכנס עם 3 פיצות.
אם כל הבדיחה הייתה מתוכננת עד לפרט האחרון והיו עושים על זה חזרות מפה ועד להודעה חדשה, כשאלן הייתה אומרת שהיא מזמינה פיצה היא הייתה אומרת את המספר המדויק של הפיצות שהולכות להגיע, או להפך – מספר הפיצות שהשליח היה מביא היה תואם למספר הפיצות שהיא אמרה.
אלן אמרה "20 פיצות", דבר שאם היה מתוכנן מראש ממש לא היה בעייתי להשיג, כי זה האוסקר.
אבל שוב, בסוף השליח נכנס עם 3 פיצות, שזה יותר נשמע כאילו הייתה היסטריה מאחורי הקלעים בחיפוש אחר הפיצרייה הכי קרובה שתוכל להכין כמה שיותר פיצות ולהגיע אליהם בזמן הקצר ביותר.
כבר עשיתי בחיי הזמנה של 20 פיצות או יותר – בגיוס כסף לפרוייקט יזמים צעירים בבית ספר לפני הרבה שנים – ופשוט סגרנו שבוע מראש עם פיצריה שידעה בדיוק מתי אנחנו צריכים את הפיצות. הייתה הנחה והכל בגלל הכמות והכל היה סגור מראש, ובאמת הגיע שליח עם 20 פיצות.
חלק מהבדיחה זה שאין מספיק פיצות לכולם
יש באולם כמה אלפי אנשים והזמינו שלושה מגשי פיצה, מספיק בשביל למשוך כמה דקות בשורות הראשונות, איפה שהמועמדים המוכרים יותר יושבים. זה כמו הסלפי שהקריס את טוויטר. זו סיטואציה משעשעת שמשחקת על לגרום לכוכבי ענק להראות יותר אנושיים.
אבל במצב כזה אם זה היה מתוכנן
אז אלן, שעשתה חזרות ויודעת כמה פיצות בדיוק הולכות להגיע כשיגיע הפאנץ', הייתה אומרת שהיא מזמינה 3 פיצות.
אני לא אומר שהיא עשתה חזרות
רק שבצורה הקלילה האופיינית לה, הרעיון להזמין פיצות במהלך המשדר ולחלק אותן ליושבים בשורות הראשונות עלה במהלך ההכנות ואלן דג'נרס חשבה שזה רעיון טוב והחליטה ללכת עליו. אם לציין כמה פיצות או לא, זו החלטה שלה בתור זו שמעבירה את הבדיחה.
אנחנו באמת מנתחים הזמנת פיצה?
הכי אהבתי את הקטע עם הטיפ
רק על זה מגיע לה איזשהו פרס. זה היה ענק.
עוד ציוץ משעשע
נקמתה של אדלה דאזים.
"יש שתי אופציות למה שיקרה הערב. אופציה אחת: "12 שנים של עבדות" זוכה באוסקר. אופציה שניה: אנחנו מגלים שכולכם גזענים"
אין ספק, אלן חלבית, ידידותית ושכונתית עדיפה עשרות מונים על סת' מתנשא, בוטה, אינפנטילי, עוקצני במידה ומביך ברמות כשהוא לא עוקצני במידה. סגרנו גם על הנחיית הטקס הבא?
למעט פרס הבימוי לטכנאי קולנוע, "יפה לנצח" במקום כל סרט אחר ופרס התסריט המקורי לגרסה ההיפסטרית של "איש המאתיים" (לא שהמועמדים האחרים בקטגוריה היו הרבה יותר טובים), הייתה חלוקת פרסים די הוגנת וראויה גם אם מאוד צפויה.
אבל גם היה יכול להיות נחמד מצד האקדמיה אם היא הייתה מפתיעה עם לאונרדו דיקפריו בפרס השחקן. מתיו מקונוהיי רק "מתחיל" את הקריירה שלו ועם כל תפקיד שנוסף לרזומה שלו בשלוש השנים האחרונות הוא מצליח להתעלות על ההופעה הקודמת שלו פעם אחר פעם אחר פעם (ע:"ע "בלש אמיתי"). ליאו די הגיע לשיא יכולתו ב"הזאב".
אחרי "עלובי החיים" באוסקר הקודם ומנזל בנוכחי, שאלת שובר השיוון ב"הכה את האוסקר" הבא צריכה להיות "איזה שם מבין כל המועמדים בכל הקטגוריות יחרבש ג'ונטרה בטקס?".
ג'ניפר לורנס כל כך מעולה שהיא מצליחה להיות משכנעת בקטע הזה ששחקן מזייף פרצוף מרוצה אחרי הפסד אפילו יותר מהפעמים שמריל סטריפ עושה את הפרצוף הזה. כשהיא נגשה להגיש פרס כבר היה קשה להסתיר את האכזבה מאי הזכייה.
קים נובק צריכה מנתח חדש. ועורך דין טוב. כדי לתבוע על נזקי המנתח הקודם.
איתגור עצמי לטקס הבא: לצפות בטקס בלי שום קשקושי רשת ברקע מההתחלה ועד הסוף. מסתבר שיש גבול לכמות השטויות-בלי-שום-בקרה-עצמית-מינימאלית-שאנשים-יכולים-לפזר-במינימום-זמן-בשביל-הלייק-או-הפיברוט-הבא שהמח שלי יכול לספוג בזמן קצר.
אני די משוכנע שג'ניפר לורנס לא רצתה לזכות.
בנוסף, למה ההנחה שליאו הגיע לשיאו? זה שזאת ההופעה הכי טובה שלו עד היום לא אומר שהוא לא יכול להפתיע עוד פעם.
בנוסף 2, כל ההופעות של מקונוהי השנה כולל בלש אמיתי, פחות טובות מטרילוגית ברני-ג'ו-מייק.
בנוסף 3, אי אפשר למצוא מנחה אחר? היא הייתה יותר טובה ממקפרלן אבל,נו, זה באמת לא קשה.
ומה עם השנה הבאה?
כן, אני כבר ממש התחלתי להתאהב במסורת הזאת של לא לתת לאנשים לעכל את האוסקר הנוכחי לפני שאני מתחיל לזרוק שמות לאוסקר הבא. אז כן, אני עושה את זה גם השנה. העניין הוא שבניגוד לשנה שעברה, החלטתי לחרוג מגבולות ה"לחזות רק 10-15 מועמדים פוטנציאליים", ובסופו של דבר הגעתי, ובכן, ליותר מ-30. כמובן, זה אומר שאני צריך להבהיר יותר מתמיד שבסופו של דבר זה הכל ניחושים ואני לא באמת יכול לדעת מי ייפול בין הכיסאות ואיזה סרטים חדשים יצוצו בהמשך (אם כי ההגדלה של מספר הניחושים הוא בדיוק כדי לכסות כמה שיותר ולמנוע הפתעות מביכות).
באמת שהייתי שמח להימנע מלשים כאן לינקים ופשוט לכתוב תגובה עם פירוט על הסרטים כמו בשנה שעברה, אבל התוכן יצא כ"כ ארוך, שאני כנראה אהיה חייב ללנקק לפוסט שכתבתי בנושא. אבל עדיין, בשביל עניין הגירוי, הנה כמה שמות ומושגים שאתם עלולים להיתקל בהם באוסקר הבא: נולאן, פינצ'ר, פול תומאס אנדרסון, משה רבינו, אלן טיורינג, סטיב קארל מגלם רוצח פסיכופת, טים ברטון במועמדות ראשונה (?), סרט שנכתב על ידי הכהנים ומבויים ע"י אנג'ליה ג'ולי (ברצינות), 2 מחזות זמר, מלא ביוגרפיות על אגדות מעולם הספורט והמוזיקה, ולמרבה השמחה – סרט שנכתב ומבויים על ידי ג'ון סטיוארט (וזאת אפילו לא קומדיה), וזה רק קצה הקרחון. כל אלה *ועוד* – בקישורים הבאים:
חלק א' | חלק ב'
באמת רשימה
יפה ומעניינת אבל חבל שכתבת את השמות של הסרטים רק בעברית…
הוספתי.
"אה, בגלל זה הביאו את וויל סמית"
מעניין כמה אמת יש באמירה הזו. זכור לי שסקרורסזה סוף סוף קיבל אוסקר ראשון בקריירה על "השתולים", שפילברג, לוקאס ועוד במאי מוערך העניקו לו את הפרס, והתגובה בסיכום של הטקס ב'עין הדג' הייתה משהו בסגנון "ועכשיו שפילברג ולוקאס וכל אלו יעניקו את הפרס לבמאי האלמוני שמתמודד מול סקרוסזה… נראה לכם, טמבלים? זה מתבקש שהם יעניקו לו את הפרס!!11". אז בעצם האם זה מתבקש? האם המארגנים של הטקס יודעים מה הולך לקבל את הפרס ומשבצים מעניק פרס שהולם? האם הם בעצם מביימים ככה את רגע החלוקה? כי אם כן, ניתן לשער על פי זהות המגיש את זהות הזוכה, עוד לפני שהוא הוכרז. כמו שהיה במקרה של סקורסזה.. שפילברג ולוקאס עלו להעניק את הפרס.. טוב לא צריך לפתוח את המעטפה, זה הולך לסקורסזה.
זה נראה לי בעייתי משהו.
כנ״ל כשהביאו את ברברה סטרייסנד להעניק את הסרט למטען הכאב
בגלל עברה כחבלנית קרב כמובן.
ליתר דיוק
היא הגישה את פרס הבימוי לקתרין ביגלו.
וברגע שברברה סטרייסנד עלתה לבמה הבנתי שקתרין ביגלו הולכת לזכות.
כי שניהן נשים.
התכוונת 'שתיהם'
(ל"ת)
דאמט!
(ל"ת)
התכוונת דם-איט
דאמסל-איט!
(ל"ת)
דאמסל-אין-דיסטרס-איט!
(ל"ת)
A damsel-in-distress-it in a vision once I saw
it was an Ethiopian or Eritrean room attendant,
And on her dulcimer she played,
Singing of Asamara or wherever it!
(קולרידג' מעדכן את שירו בהתאם לרוח הזמן)
שתיהן.
לא יודע אם זו טעות או לא, אבל אני מעדיף ללכת על בטוח.
זה לא "שתיהן"?
(ל"ת)
וול, דה!
זאת היתה כל הפואנטה.
לדעתי אפשר לעשות ניחוש מושכל, לעשות את הליהוק, ואף אחד לא יכעס אם זה לא יסתדר
ובעיני דווקא סידור הפוך שבו במאים וותיקים כמו ספילברג וסקורסזה נותנים את האוסקר ליוצרים צעירים (בבחינת "מעבירים את השרביט"), במאים צעירים נותנים את האוסקר לוותיקים יותר (נניח, דיוויד ראסל לסקורסזה, בבחינת "היית לי מקור השפעה") ווויל סמית מנחה את הראזי היה עובד לא פחות טוב.
ואם כבר וויל סמית – נראה לי בקריירה הקולנועית שלו הוא היה יותר פעמים בחלל מאשר שחור מקופח. ככה שכל עוד לא הביאו את ספייק לי או את באז אולדרין לתת את הפרס, הליהוק פה הוא לא ממש מובהק.
אגב, את פרס הבימוי הגיש האדם השחור הראשון שהיה מועמד וזכה בפרס האוסקר לשחקן הטוב ביותר
כלומר, אייקון שחור הוליוודי משמעותי הרבה יותר מסמית – בדיוק מי שהיית רוצה שיעניק פרס לבמאי השחור הראשון שזוכה באוסקר, והנה זה לא קרה.
(כמובן שהתגובה הזו והקודמת הם תגובות ל-Matoy)
כן אבל תחשוב איזה מבאס זה לסקרוסזה
לראות את לוקאס ושפילברג על הבמה נותנים את הפרס לאיזה אלחנדרו גונזלס איניאריטו כלשהו. ממש לסובב את הסכין עד הסוף. אלה אם כן, הם ידעו מראש שהאוסקר יגיע אליו והינדסו את זה ככה, ובמקרה הזה יש פה משחק לא הוגן. איך שלא תסתכל על זה, משהו לא מריח פה טוב.
אני לא חושב שיש ספק שזה היה מהונדס ומתוכנן
גם במקרה סקורסזה וגם עם וויל סמית ו"12 שנים".
ראשית, שניהם היו פייבוריטים מובהקים כל כך שקשה לבוא בטענות על ניטרול אלמנט ההפתעה או להגיד שמשהו לא מריח פה טוב.
שנית, כשסקורסזה קיבל את הפרס הוא קיבל אותו מידי שלושה מגישים. לא אחד, לא שניים שלושה, ולא סתם שלושה. לא נראה לי שהיו מביאים סתם שני ענקי קולנוע (ואת ג'ורג' לוקאס) בשביל לתת את הפרס לאיזה סטיבן פרירס או איניאריטו כשברגיל הרכב מגישי הפרסים כולל לכל היותר שני מגישים לכל פרס.
אין ספק שזה מכוון
אבל יש לציין שמפיקי הטקס לא יודעים מה התוצאות יהיו – הם פשוט יכולים לשער ולתכנן לפי זה
במקרה של סקורסזה זה אכן נשמע מתאים
אבל האם מכל השחורים בהוליווד היית בוחר דווקא את וויל סמית כזה שיגיש את האוסקר הראשון לבמאי שחור? לא היה עדיף לשמור את פואטיה, נניח, לתפקיד הזה? חבל שאת אופציית מישל אובאמה שרפו כבר על השנה שעברה…
למעט אולי אופרה ווינפרי
אני לא חושב שיש בתעשיית הבידור כהה עור יותר משמעותי מוויל סמית או בעל זיקה יתרה לנושא הסרט, ופואטייה, עם כל הכבוד, הוא לא שם שאומר יותר מדי לקהל הרחב כיום. אניווי, בין אם סמית' הוא השחור הנכון סמלית להגיש את הפרס או לא, זה לא הפריע לי לעשות את האחד ועוד אחד (ולשמוח) בזמן הצגת המועמדים ולא אחרי ההכרזה (כפי שאפשר לראות בתגובה למעלה).
פרסים לאוסקר
הכי גרמה לי להתגעגע למקפרלן – אלן דג'נרס. אלוהים, בבקשה שלא תנחה יותר שוב (לא רק את האוסקר, בכלל). זה התחיל לא משהו ורק הידרדר משם. הבדיחות היו מאולצות / מעפנות / מביכות אותה את המושא שלהם. אמרה בערך הכל עם אותה הבעת פנים, אין לה שבב של showmanship. מה היה אמור להיות מבדר? זה שכל פעם שחזרו מפרסומות היא דיברה עם מישהו אחר בקהל? זה שהיא החליפה בגדים כל הזמן? אז זהו, שלא. הקטע עם הפיצה אולי היה מצחיק לפני 10 שנים, עכשיו זה נראה סתם טיפשי. "חה חה, תראו, הכוכבים כמו כולנו כי הם אוכלים פיצה". והיא עוד המשיכה לדבר על הפיצה הזאת אחר כך. והסלפי הזה, הו גאד. כאילו לא מספיק שאני רואה מספיק סלפיז מעצבנים בפייסבוק ובאינטרנט, לא צריך אחד גם באוסקר. וגם אם כן, לפחות שיהיה יצירתי או מעניין באיזו שהיא צורה. סתם תמונה עם כמה כוכבים ברקע זה לא ממש מעניין. (כנ"ל לגבי קייט בלאנשט, שאמרה "האשטאג" בנאום. מספיק אני צריך לראות את השטויות האלה ביום-יום, אז גם לאוסקר זה מגיע?). בקיצור, כל הטקס קיוויתי שיגיע מישהו עם מקל סבא ארוך כזה וימשוך את אלן מהבמה ויחליפו אותה במישהו יותר מעניין. נראה לי שאם היו זורקים אבן אל כל מקום בקהל היו פוגעים במישהו שהיה עושה עבודה יותר טובה. ארררג.
השחקן שלא התגלח מאז הסרט עליו הוא מועמד – מייקל פאסבנדר.
העריכה הגרועה ע"ש "ציידי האוצרות" – נראה כאילו לעורך של המונטאז'ים אין ממש מושג מה הוא עושה. האנימציה עוד היה נחמד ונוסטלגי כזה, אבל הזה של הגיבורים ה"אמיתיים" היה מלודרמטי בטירוף. וכנראה שהוא אוהב דרמה כי במקום לעשות את המונטאז' הבא עם הגיבורים ה"פופולריים" יותר קליל ומגניב, הוא שם בו את המוזיקה של פאקינג אינספשן. ג'יזס, בן-אדם, תירגע קצת.
עוד הערה, וזה כבר למארגנים של הטקס – עזבו את כל הקטע הזה של להציג את הסרטים בשלשות. פשוט חכו עד הסוף, ואחרי שיכריזו על כל המועמדים לסרט הטוב ביותר שימו מונטאז' אדיר של כל הסרטים ביחד. שמעתי שיש איזו עורכת אחת ביוטיוב שיש לה מושג בדברים האלה.
פריט הלבוש הכי מוזר – הכובע של פארל וויליאמס. אתה זמר או ריינג'ר יערות?
נראתה הכי טוב – ג'ניפר לורנס. עם התסרוקת האדירה הזאת והשמלה האדומה, היא ממשיכה להצדיק את הכינוי שלה, Girl on fire.
המציג הכי מפחיד / שיכור – הריסון פורד. אם הייתי הצלם, הייתי בורח.
הזוג המציג הכי חמוד – ג'ג"ל ואמה ווטסון.
המציג היחיד הכי טוב – קווין ספייסי. רק התחלתי את "בית הקלפים", וזה היה מאוד משעשע.
הזוג הכי קוטבי – קריסטן בל ומייקל בי. ג'ורדן. מלכת השלג והלפיד האנושי .
השיר הכי טוב – "שיר הירח". ביצוע מקסים לשיר מקסים שלגמרי היה צריך לזכות.
השיר הכי משמים – "Ordinary Love". ועוד הם הוצגו כ"להקת הרוק הגדולה בעולם".
השיר הכי אקראי – "Somewhere over the rainbow" של פינק. מה?
השיר הכי מאכזב – "Let it go". גם היה מזוייף וצווחני וגם נראה כאילו השמלה שלה לוחצת עליה והעיניים שלה רוצות לפרוץ החוצה.
פרס עיוות השם – "אדל דאזים" של ג'ון טרבולטה. מזל שהוא לא הציג את בנדיקט קמברבאץ'. (איך הוא היה קורא לו ולאחרים? התשובות כאן).
הזכייה הכי מספקת – ספייק ג'ונז. באמת שהגיע לו.
הנאום הכי טוב – מת'יו מקונוהי. איזה מלך. מדהים איך לפני כמה שנים הבן-אדם שיחק ברום-קומים במשקל נוצה ועכשיו הוא אחד הרוק-סטארים של התקופה. היה כל-כך מוזר לראות אותו מחייך ומתלוצץ פה לעומת הדמות הקודרת והצינית שלו ב"בלש אמיתי" (שלמרות האוסקר, נראה לי שיותר יזכרו אותו מהתקופה הנוכחית בזכות הסדרה האדירה הזאת).
ויש גם generator שעושה טרבולטיזציה לכל שם
http://www.slate.com/articles/arts/low_concept/2014/03/john_travolta_called_idina_menzel_adele_dazeem_what_s_your_travolta_name.html
וול, כל הכבוד יס עם הטקס המתורגם.
לא ראיתי את כולו עם התרגום, רק העברתי לקטע הבא, אבל כל הכבוד – זה מצחיק. " rel="nofollow">קישור.
נ.ב.
יאללה, תגובות על שביתת המתרגמים! רוצו!
ולמי שנמאס מהאוסקר:
פרסי הMTV! שעדיין קיימים! וחוזרים לשיגרה אחרי כמעט חמש-שש שנים אפלות ומלאות בדמדומים!
קונאן אובריין ינחה אותם והמועמדים לסרט הטוב ביותר הם שלושה מהמועמדים שהיו באוסקר ( הזאב, החלום והעבדות) בנוסף למשחקי הרעב 2 ( מגניב) וההוביט ( מגניב?).
השילוב השנה של דברים אוסקריים ולא אוסקריים יוצר מצבי ביזאר חביבים כמו המועמדים לשחקן הטוב ביותר:
איג'יפור, ליאונרדו דיקפריו, בראדלי קופר, מת'יו מקונוהי ו… ג'וש הצ'רסון? על משחקי הרעב 2?… מה?
למעוניינים הנה קישור לרשימת המועמדיות המלאה שכוללת פרסים קצת פחות רשמיים מהאוסקר
אם זכור לי נכון, פרסי ה-MTV נבחרים על ידי הקהל דרך האתר.
אז הזוכים די ידועים מראש ברשימה מסוג כזה…
רשימה לא רעה
מאז שסדרת דמדומים אינה חלק מהטקס, פרסי MTV חזרו קצת להראות כמו פרסים שמתעסקים בקולנוע ולא בפאנדום. אני לא חושב שאי פעם היו מועמדים שם כל כך הרבה שחקנים שהיו מועמדים גם לאוסקר באותה שנה וקונאן אובראיין הוא בחירה מצוינת כמנחה. נכון שזו בעיקר תחרות פופולאריות ומשחקי הרעב יצא כנראה עם כמה פרסים, אבל הם בהחלט נמצאים במגמת שיפור בשנתיים-שלוש האחרונות.
וג'ון טרבולטה מתנצל על זה שהוא קרא לאדינה מנזל
אדל שיזאימ..אימעם!1, או משהו כזה..
http://www.rollingstone.com/movies/news/john-travolta-apologizes-to-frozen-star-idina-menzel-for-oscar-flub-20140305
אהבתי בעיקר את התגובה שלו "אני יודע שאני כבר כמה שנים בדיחה, ושמנת המשכל לי לא מהגבוהות בהוליווד (שזה בפני עצמו הישג לא קטן), אבל הפעם עשיתי צחוק מעצמי בצורה שאני לא זוכר מאז "תפוס את שורטי"".
אהה.. הוא לא אמר את זה? חבל, כי הוא היה צריך.
וואו
"I've been beating myself up all day," said Travolta in a statement released to AP. "Then I thought … what would Idina Menzel say? She'd say, 'Let it go, let it go!'
זה התירוצים הכי טיפשיים לסלוח לעצמך שקראתי אי פעם.
נשמע קצת כאילו הוא מנסה להעביר את הבדיחה האינטרנטית לעדינה מנזל.
ג'ון, זה לא הולך לקרות, meme אינטרנטי בשם "מה עדינה מנזל הייתה אומרת" לא הולך לקרות.
תשמעו, רחמים על הבנאדם.
ברצינות אנשים, מה הבחור כבר עשה שמגיעות לו כל הירידות האלה? סה"כ ביטא לא נכון שם שבתכלס אני יכול להבין איך יכול לבלבל בנאדם בגילו (אפילו בתור ישראלי שדווקא אמור לקלוט יותר שמות של אנשים יהודיים, אני מוכרח לומר ש"עידינה" זה שם לא הכי שגרתי), זה הכל. אפשר לחשוב שהבחור בכוונה השפיל אותה והשמיץ אותה לפני כל מיליוני הצופים האלה. Give the guy a break.
זה לא העניין של הטעות. זה חוסר ההשקעה.
טרבולטה ידע שהוא הולך להגיש פרס חשוב. אני מאמין שגם הטקסט הלא ארוך היה ידוע לו. זה לא עניין של התבלבלות, זה עניין של בנאדם תכין את השיעורי בית.;₪
מכאן ועד "יש לו את אחת ממנות המשכל הנמוכות בהוליווד" המרחק גדול.
גם אנשים עם אייקיו 140 לא תמיד מכינים שיעורים.
הקטע עם המנת משכל היה אולי מוגזם
ונבע מראיונות קודמים ופאשלות קודמות של טרבולטה ובנוסף להערה המטומטת שלו בהתנצלות, ״חשבתי על זה ללא הרף, במילותיה של אדינה ״שחררו את זה״״. זה נראה כמו משהו שהוא קופי פייסט ממנהלת יחסי הציבור שלו.
יש פאשלות שקורות כתוצאה מזה שמועדים על השטיח האדום או מגמגמים מהתרגשות, ויש פאשלות שנגרמות מזה שלא הכנתי את השיעורי בית הקלים. אם כבר לצחוק על משהו, אז בהחלט האופציה האחרונה.
לא רוצה.
היתה לו עבודה לא מאוד קשה. היה לו נאום של חצי דקה, שכולל הצגה של אדם אחד, אמנית מאוד ידועה עם שם לא מאוד מסובך. הוא הצליח לפשל בזה באופן מוחלט וטוטאלי. וזה לא כאילו שלדבר בפני קהל זאת הגדרת העבודה שלו או משהו.
ומה בדיוק קרה לו בעקבות הפאשלה המוחלטת הזאת? הוא לא נפגע כלכלית ולו בסנט אחד. כל מה שקורה לו זה שאנשים צוחקים עליו, הרבה, מאסיבית ובצדק מוחלט. לא, אני לא הולך לתת שום ברייק למר ג'ק טרנטה, או איך שקוראים לו.
נו, בדיוק.
"מה בדיוק קרה בגלל הפשלה הזאת" אפשר לומר באותה על גברת מנזל. היא גם לא נפגעה כלכלית בסנט אחד. אני לא חושב שהטקס חשף את האומנית הזאת ליותר מדי אנשים שלא הכירו אותה קודם ולכן כתבו "אדל דאזים" בגוגל. בפוסט שמאטוי קישר אליו, טרבולטה *התנצל*. התנצלות זה מה שעושים כשפוגעים במישהו, מה שאומר שיש מישהו שם בחוץ (וכלל הנראה זאת אפילו לא מנזל עצמה) שמרגיש נפגע מביטוי השם השגוי הזה. וסורי, את זה אני לא יכול להבין, למרות שאני הייתי יכול להיות מיליונר אם היה לי שקל על כל פעם שביטאו את השם שלי לא נכון.
הטקס חשף את "אדל דאזים" ל*מיליוני* אנשים שלא שמעו עליה קודם.
(וחבל, כי ההופעה שלה היתה גרועה מאוד גם בלי קשר ליכולות השכליות של טרבולטה, אבל זה לא קשור). השאלה היא לא האם היא נפגעה או לא. השאלה היא האם ג'ון טרבולטה הצליח למלא תפקיד קל להפליא שהוטל עליו, או שמא הוא נכשל בכך באופן כל כך נחרץ שקשה להאמין שהוא אפשרי בכלל, ואגב כך הוכיח בורות מדהימה.
משונה שלא זוכרים שגם בשנה שעברה הוא פישל
אף אחד לא זוכר את טרבולטה מבטא את ה-S ב-"לה מיזרבלס"?
אני זוכר ועדיין אומר "לס מיזרבלס" כבדיחה
לפי אנשים מההפקה, בחזרות ג'ון טרבולטה דווקא הקריא את השם של אידינה מנזל בלי בעיה. לאף אחד לא ברור איך דווקא בשידור החי הצליח, שנה שניה ברציפות, להקריא לא נכון שם שבוודאי נאמר פעמים רבות בקרבתו עוד לפני שהוזמן להשתתף בטקס.
עדיין לא מבין איך הוא הגיע מ"עידינה מאנזל" ל"אדל דאזים"
הרי היה מולו טקסט שעליו כתוב השם שלה, איך לעזאזל אפשר להגיע מאיך שהשם שלה נכתב למה שיצא לו מהפה? זה לא הגיוני.
ועוד בסאגת " ג'ון טרבולטה לא יודע להגיד דברים"
השיזניט מציגים את המועמדים לסרט הטוב ביותר אם טרבולטה היה מציג אותם.
האהובים עלי: בננה, וג'אר ג'אר לו רול. ( למרות שגם היי חמוד)
באטמן VS ספיידרמן
מסתבר ש"באטקיד" המפורסם היה אמור להגיח באוסקר, ולעשות איזה קטע ביחד עם אנדרו גארפילד. גם זה וגם שיר נוסף בוטלו ביום הטקס עצמו. חבל.
והוחלפו בשליח פיצה בטח.
(ל"ת)
לא חבל
באטקיד הוא סיפור מקסים, אבל אני לא רואה איך זה היה משפר את הטקס שהיה גם ככה ארוך מהרגיל. כנ"ל לגבי שיר נוסף. השידור כלל שישה שירים שבוצעו על הבמה, מתוכם שניים שאינם מועמדים השנה. כנראה שמפיקי הטקס הבינו שחייבים לוותר על דבר או שניים כדי שהטקס ישאר במסגרת זמן שפויה.
לא כתוספת, במקום
גם אם 15 הדקות של באטקיד עברו, אני עדיין כמעט בטוח שהוא היה יותר מבדר אותי מאלן מזמינה פיצה או מצלמצת סלפי…
לא אותי
הפיצה והסלפי היו שניים מהרגעים האהובים עלי בטקס. הם נתנו הרגשה שאנשים אשכרה נהנים לבוא לאוסקר ולא סתם יושבים שלוש שעות פלוס במתח בלי שום הזדמנות להתפרק ולהשתטות.
שני מצביעים לאוסקר הודו שהצביעו ל"12 שנים" מבלי שצפו בו
שני חברי אקדמיה הסכימו להודות שהצביעו לסרט מבלי שצפו בו. למה לא צפו בו – נראה להם סרט "UPSETTING". למה כן הצביעו לו – חשבו שזה חשוב להצביע לו בגלל הנושא והלך הרוח בארה"ב.
טוב, אני לא חושב שזה מפתיע אף אחד. לא הרבה אנשים צפו בסרט הזה. נכון, היו המון אנשים שצפו בו, אבל הוא לא איזה שובר קופות (אני באופן אישי לא מכיר אף אחד שצפה בסרט הזה, אבל זה כבר משהו אחר ולא קשור באמת). שנית, זה גם לא מפתיע שהם הצביעו לזה בגלל שזה "סרט חשוב" למרות שלו צפו בו בכלל. אף אחד לא רוצה לצאת הגזען שלא הצביע לסרט על עבדות, בעיקר בתעשייה קטנה שכולם מכירים בה אחד את השני. מי לא הימר או התבדח שהסרט יזכה בזכות הנושא (אפילו אלן), לא בגלל למשל שהוא אהב או צפה בכלל בסרט.
מעניין כמה הצביעו סתם ל"12 שנים". מעניין מי היה זוכה באמת אם היו פוסלים את כל קולות ה"טוב, שיהיה 12. אני צריך לראות את החברים שלי לאקדמיה מחר בקאנטרי קלאב. לא נעים".
למה הם נזכרו להודות בזה פתאום?
(ל"ת)
לא נשמע אמין.
(ל"ת)
הנה הכתבה
http://www.huffingtonpost.com/2014/03/05/oscar-voters-12-years-a-slave_n_4904132.html
נו מה אמרתי?
רק מוכיח לכם שצדקתי. חברי אקדמיה מצביעים לפעמים גם מבלי לראות את הסרטים. לכן לפעמים הבאזז הוא מה שמשנה.
נכון וזה חבל
(ל"ת)
לא.
זה ששני אנשים שהם אולי חברים באקדמיה ואולי לא אמרו את מה שהם אמרו לא מוכיח כלום.
נשמע קטנוני ומטומטם
תסלח לי שאני לא יודעת כמה מצביעים בדיוק קיימים, אבל שניים אמור להיות מספר די זניח והם יכולים להתבייש לבד שהצביעו עם כולם ולא מתוך דעה.
אני מסתובבת בעולם בהרגשה שאני האדם היחיד שלא ראה את הסרט הזה. הוא מאוד מדובר בסביבתי, אנשים צפו בו ולא שמעתי מילה רעה אחת עליו. אגב, כל זה להבדיל מכל המועמדים האחרים שלא כל מי שצפה בהם גם אהב.
בין היתר אני חושבת ש12 שנים של עבדות מושך קהל מבוגר יותר מאשר האפשרויות האחרות, מה שיכול להסביר מדוע אני אומרת שכמעט כל מי שאני מכירה ראה אותו, למה חברי האקדמיה הצביעו לו ואילו אתה לא מכיר אף אחד שצפה בו.
יש לי בעיה עם הכיוון של הכתבה שהבאת ולמעשה הטענה שעולה בה. לא צפיתי בסרט, אז על סמך התרשמות מסובבי הסרט הזה לא זכה רק משום שהוא עוסק בנושא טעון. למעשה בעבר זכו לא מעט סרטים שאין בהם איזה מסר חברתי או תפיסה מוסרית כזו או אחרת. למשל הסרט של סקורסזה שזכה לפני כמה שנים. הגישה הזו של להשתמש במסר של הסרט נגדו מעוותת בעיני מיותר מידי סיבות.
מה שבטוח, שיש חוסר הגינות מוחלט בכך שאני ואתה, מבלי לצפות בסרט, נקבע אם הוא טוב או רע ולמה.
הסרט טוב עד טוב מאוד,
אבל קשה להאמין שהנושא *לא* שיחק לטובתו.
(הבדיחה הזו של "או ש-12 שנים זוכה או שכולכם גזענים", הכילה מרכיב של אמת. כמו, אגב, "רשימת שינדלר". כשיש סרט על נושא "חשוב", והסרט הוא אירוע – זה ישחק לטובתו, מן הסתם).
זה לא היה כל כך בלתי צפוי שזה יקרה.
12 שנים הוא רשימת שינדלר. הוא סרט טוב שעוסק באופן רציני בנושא טראומטי וחשוב.
לו הסרט היה מציג זווית לא מדויקת של נושא העבדות, כמו ג'אנגו, זה היה משהו אחר.
לו הסרט היה לא טוב במיוחד, כמו למשל "המשרת", זה היה משהו אחר.
לו הסרט היה מתמקד בחלק פחות טראומטי של הנושא, כמו לינקולן, זה היה משהו אחר.
לו לסרט לא היה באזז של מועמד רציני לאוסקר, זה היה משהו אחר.
אבל 12 שנים היה סרט שיכול לזכות באוסקר בפני עצמו בכל מקרה. וברגע שזה היה סביר שהוא יזכה, זה היה ברור שהוא יזכה – כי יותר מהשאלה "למה הצבעת עבור סרט על העבדות", הייתה עולה השאלה "למה לא הצבעת עבור הסרט החשוב הזה על העבדות (אתה גזען?)"
מה שקרה השנה הוא ש"כח משיכה" היה סרט שכל אחד מהמרכיבים שלו בפני עצמו היה טוב יותר מכל סרט אחר (ואלמלא קייט בלאנשט הייתה חלק מסוויפ שמלבה את עצמו, גם סנדרה בולוק הייתה יכולה לצאת עם אוסקר שני). אבל "12 שנים" היה סרט שלא היה יכול להפסיד לאף סרט אחר.
תיקון, אם אפשר
לדעתך, ולא באיזה שהוא מדד אובייקטיבי*
תודה.
לא לדעתו - לדעת האקדמיה
שזה מה שאנחנו מדברים עליו פה.
אה, מצטער. לא הבנתי את זה .
אז גם התפאורה שלו הפסידה לסרט אחר בנוסף להפסד של בולוק, אגב.
?
לדעת האקדמיה "כח משיכה" הוא 'סרט שכל אחד מהמרכיבים שלו בפני עצמו היה טוב יותר מכל סרט אחר'. מאיפה המסקנה הזו?
אולי לא *כל* המרכיבים
אבל האקדמיה נתנה לו פרס על עריכה, צילום, אפקטים, שניים על סאונד, פסקול ובמאי. זה די הרבה מרכיבים.
והוא בכלל לא מועמד על תסריט (אחד המרכיבים הכי חשובים)
אולי הם חשבו שהתסריט מספיק חלש כדי לשלול ממנו את תואר סרט השנה?
אני לא מבין את התלונות האלה. אני לגמרי יכול להבין איך מישהו יכול לחשוב שלסרט מסוים יש את העריכה, פסקול, אפקטים, עריכת קול, שחקנית ואפילו בימוי הכי טובים של השנה ועדיין לא לחשוב שמדובר בסרט הכי טוב של השנה. ואני יכול להבין איך סרט שכל מה שיש לו זה את התסריט הכי טוב (מבלי לנצח בשום מרכיב אחר) יכול להיות סרט השנה.
נניח ש"ממנטו" היה יוצא השנה. אני מניח שהרוב (אני חושב כך לפחות) היה מסכים איתי של'כח משיכה' יש עריכת קול, אפקטים, תפאורה, משחק, צילום, בימוי ואפקטים יותר מוצלחים מ'ממנטו' ועדיין, 'כח משיכה' הוא הסרט הפחות טוב מבין השניים.
הקונצנזוס לגבי "כח משיכה" הוא שמבחינת הצורה, הוא אחד הסרטים הטובים ביותר אי פעם,
ומבחינת התוכן, הוא בינוני לגמרי. אני אישית חושב אחרת, אבל אני מודע לעובדה שאני במיעוט. האוסקרים הוכיחו בדיוק את זה – לפי האקדמיה, מבחינת העשייה עצמה (צילום, עריכה, פסקול, סאונד, אפקטים) הוא הטוב ביותר שיצא השנה, ולכן גם מגיע לו את פרס הבימוי (כלומר – יצירת הרמוניה בין כל אותם מרכיבים טכניים לכאורה).
מה שמפריע לי בסרטים "חשובים" הוא שהרבה יותר מדי פעמים, חשיבות הנושא עצמה מאפילה על הסרט. כשסרט מצית דיון סוער בנוגע לתרבות הסקס בקרב בני נוער ומוקרן בכנסת, למי אכפת מהמבנה הייחודי של התסריט או מתצוגת המשחק האדירה של סיוון לוי?
הוא לא היחיד
מקום תחת השמש קיבל שישה אוסקרים ולא זכה בסרט הטוב ביותר.
מלחמת הכוכבים גם כן קיבל שישה אוסקרים בלי הסרט הטוב ביותר.
מרי פופינס קיבלה חמש בלי הסרט הטוב ביותר.
כנ"ל מי מפחד מוירג'יניה וולף.
ושכחת את הגדול מכולם (?)
קברט, עם 8 אוסקרים כולל בימוי שהפסיד לאיזה סרט קטן ונשכח, נו, הסנדק.
"מקום תחת השמש" הוא המקרה היחיד שבאמת דומה,
כי הוא היחיד מבין כולם שקיבל את פרס הבמאי הטוב ביותר. סרטים שמקבלים הרבה פרסים "טכניים" או פרסי משחק בלי לקבל את פרס הסרט – זה עניין די נפוץ ("מטריקס" קיבל ארבעה אוסקרים). כשזה מגיע גם לפרס הבימוי, המצב שונה לגמרי – כידוע, ברוב המקרים פרסי הבימוי והסרט הולכים ביחד. המצב שהיה השנה, שבה לא היה שום ספק בכך ש"כח משיכה" הולך לקבל את פרס הבימוי – אבל הוא לא הולך לקבל את פרס הסרט, הוא נדיר מאוד. אני לא זוכר מצב כזה בתולדות הזמן שבו אני עוקב אחרי האוסקרים.
לדעתי מצב כזה צריך להיות נפוץ יותר.
אם הסרט הוא לדעתך הכי טוב של השנה לא ממש אומר שעבודת הבימוי גם הייתה בהכרח הכי מוצלחת.
אני חושב שזה נובע מכח משיכה עצמו.
בעיני האקדמיה, כולל האלמקד"א, כח משיכה הוא מופת טכני. הוא משהו חדש בקולנוע, שמגיע רק פעם בכמה שנים, ובתור סרט טכני (רצף של פריימים שמוקרנים על מסך גדול עם סאונד רועם) הוא קרוב לשלמות. הבמאי של הסרט הוא זה שאחראי שכל הרכיבים שלו יבוצעו וישולבו בצורה המיטבית ויהפכו לאירוע חד פעמי. ולכן במקרה של קוארון, הזכייה בפרסים הטכניים הובילה לזכייה בפרס הבמאי.
זה שונה מבדרך כלל. בדרך כלל הבמאי נתפס פחות כמי שמשלב את כל האלמנטים הטכניים, ויותר כמו מי שאחריותו להציג את הסיפור של הסרט (כי סרט, הרי, הוא בסך הכל סיפור על מסך גדול). ולכן בשנים רגילות אם סרט הוא הסרט הכי טוב, אז הבמאי שלו הוא הבמאי הכי טוב. אבל השנה, הסרט הכי טוב (12 שנים) לא היה כזה כי הבמאי שלו היה משכמו והלאה אלא כי הסיפור שלו היה באמת כמעט ניתן להתעלמות. הבמאי היה כמעט חסר משמעות במה שהפך את 12 שנים לסרט הכי טוב. אבל הוא היה הרכיב הכי חשוב בכך שכח משיכה הוא הדבר הכי מרשים שהוקרן בקולנוע.
לא מסכים עם החלוקה הזאת.
סטיב מקווין היה חלק חשוב בהצלחה של 12 שנות עבדות, המבט שלו היה מרענן ולמרות שהסרט נראה בטריילרים כמו סרט האוסקרים האולטמטיבי עם כל השורות המעצבנות והשטיקים הקיטשים הוא הפך אותו לסרט קטן, מצומצם ועל גבול הארט-האוס. הטיפול הזה בסיפור הוא זה שהצליח לגרום לסרט להפוך להצלחה כל כך גדולה. זה הרי לא הפעם הראשונה שמישהו עושה סרט על עבדות.
אגב, הפיצולים האלה נובעים מסיבה הרבה הרבה יותר פשוטה לדעתי – האקדמיה באמת ובתמים אוהבת שני סרטים ומחליקה לחלק את האהבה שלה. האם קברט היה מופת טכני הרבה יותר מהסנדק? אני לא חושב כך ( ואני מאוד מאוד אוהב את קברט). אני חושב שהם אהבו את שני הסרטים ולכן החליטו לפצל את הזכיות. כמובן שקשה להכליל על כל 26 הפיצולים, אבל אני חושב שברובם הם היו קרועים בין שני סרטים והחליטו לא להחליט.
קברט כן היה די מופע טכני.
מבחינת צילום, עריכה וסאונד הוא הציג אלטרנטיבה די מרעננת ואולי גם מהפכנית בנוגע למחזות זמר קולנועיים. יחד עם זאת, שלושה מהפרסים שבהם זכה לא היו פרסים "טכניים" בלבד (הוא גם זכה על הפסקול, שזו לא קטגוריה שנהוג לשייך אותה לקטגוריות הטכניות). בנוסף לפרס הבימוי, קברט זכה גם בשני פרסי משחק, על ההופעה (האדירה) של ג'ואל גריי ולייזה מינלי. כלומר, ההישג של קברט באותה שנה היה לא רק הישג "טכני" מרהיב. אם בולוק וקלוני היו זוכים על ההופעה שלהם השנה היה במה להשוות לקברט.
על ג'ואל גריי ב"קברט"
סתם פריט טריוויה: אם יש שחקן אחד אי פעם שזכה באוסקר מההפקר, זה ג'ואל גריי. קטגורית שחקן המשנה באותה שנה נראתה ככה: ג'יימס קאן, "הסנדק"; רוברט דובאל, "הסנדק"; אל פאצ'ינו, "הסנדק"; ג'ואל גריי, "קברט" (וגם עוד מישהו). אין מחלוקת על הגדולה של ההופעות מ"הסנדק", אבל במצב כזה, כשקולות האוהדים של "הסנדק" מתפצלים בין שלושה מועמדים, זה היה כמעט מובן מאליו שכולם יפסידו.
רוברט דובאל - כן, בהחלט, ג'יימס קאן אני עוד יכול להבין
אבל אל פאצ'ינו – שחקן *משנה*?! כן, סרט ארוך עם הרבה שחקנים וכל זה, אבל מה שפאצ'ינו עשה ב-"הסנדק" לא נקרא "שחקן משנה".
מרלון ברנדו קיבל את פרס השחקן הראשי.
היו הרבה שחקנים בסרט הזה.
פצ'ינו בתקופה ההיא נפל לקטגוריית
"שחקן אלמוני שיש לו יותר זמן מסך ממי שאנחנו מחשיבים כראשי אבל זה לא משנה כי אנחנו לא מכירים אותו אז הוא משני" על שם היילי סטיינפלד של אומץ אמיתי ( ועוד עשרות דוגמאות, אני בטוח)
המקרה של היילי סטיינפלד הוא זה של
שחקנית צעירה שיש לה תפקיד תכלס ראשי, אבל נו באמת, היא בת 14, אנחנו לא נעמיד אותה על תפקיד ראשי (קוואבנז'נה וואליס היא היוצאת מהכלל בעיקר כי היא הופיעה פחות או יותר בכל שוט בסרט שלה). פאצ'ינו היה co-lead יחד עם ברנדו ב"הסנדק", אבל אני מניח שבגלל שאי אפשר לקרוא לויטו קורליאונה שחקן משנה, פאצ'ינו נכנס למשבצת הזאת. באופן כללי, כשיש יותר משחקן או שחקנית ראשיים כלשהי בסרט אחד האקדמיה באמת נוטה בשנים האחרונות לדחוס את השחקן הפחות מוכר לקטגוריה המשנית. 91' הייתה השנה האחרונה שבה שתי שחקניות מאותו סרט היו מועמדות בקטגוריה הראשית (ג'ינה דיוויס וסוזן סרנדון ב"תלמה ולואיז"). עוד פקטור שגרם לאקדמיה להחשיב את פאצ'ינו לשחקן משנה ב"הסנדק" היה, כנראה, כי מייקל קיין ולורנס אוליביה מ"משחקי בילוש" היו מועמדים יחד לפרס השחקן הראשי הטוב ביותר. ואם אתם שואלים אותי, לג'ואל גריי לגמרי הגיע האוסקר באותה השנה, והוא עשה עבודה לא פחות טובה מקאן או דובאל ב"הסנדק" (על פאצ'ינו באמת עוד אפשר להתווכח, אבל ההופעה המינימליסטית והשקטה שלו בתור מייקל קורלאונה כל כך שונה מההופעה ההיסטרית של גריי בתור ה-MC שאני בכלל לא מסוגל להשוות. שניהם תותחים). אוסקר 72' היה פשוט מעולה.
מצחיק שאתה אומר שפצ'ינו משנה בגלל שמרלון הוא שחקן ראשי
וממשיך לציין שבאותה שנה באמת שני שחקנים ראשיים קיבלו מועמדיות זה לצד זה.
אולי הכללתי מעט באמירה על פאצ'ינו, אבל זה בהחלט שיקול שרואים המון פעמים בקמפיין של אוסקר ( ראה ערך דניאל ברוהל בשחקן משני), אבל יש גם מקרים אחרים וסיבות שונות ומשונות ואחרות, אני מסכים.
אה כן, ולגריי מקברט בהחלט הגיע את האוסקר הזה.
אני לא חושב שזאת האקדמיה שמחליטה
אם השחקן ישתתף בקטגורית הראשי או המשנה. אם אני לא טועה אלא מפיקי הסרט שמחליטים לפי סיכויי הזכיה שלהם בכל אחת מהקטגוריות, אבל יש מצב שאני טועה.
למיטב הבנתי, מפיקי הסרט דוחפים בקמפיינים לקראת האוסקרים
את השחקנים שלהם לקטגוריות מסוימות. באתרי For Your Consideration ספציפיים שהאולפנים פותחים לקראת האוסקרים, הם מציינים באיזו קטגוריה הם מעוניינים שחבר האקדמיה האמור יצביע לשחקן מסוים. לעיתים לא רחוקות יש באמת בלבול – קייט ווינסלט זכתה בלא מעט פרסים (כמו ה-SAG, למשל) על תפקידה ב"נער קריאה" בתור שחקנית משנה, ובסופו של דבר נחשבה שחקנית ראשית בעיני האקדמיה. בניסיו דל טורו זכה ב-SAG בתור שחקן ראשי, והאקדמיה בכל זאת העדיפה להתייחס אליו כאל שחקן משנה ב"טראפיק". זו לא החלטה של המפיקים כמו המלצה שלהם, שהאקדמיה בדרך כלל (גם אם לא תמיד) נענית לה.
אילו האקדמיה הזאת הייתה חבורה של עשרים אנשים
שיושבים ביחד בחדר אחד ומגיעים להחלטות כאלה הייתי יכול להבין את הטיעון שלך אבל מדובר באלפי מצביעים וקשה להאמין שמרבית אותם אנשים הגיעו פתאום להחלטה משותפת כזו מבלי לדבר האחד עם השני.
ואני מסכים איתך לגבי התרומה של סטיב מקווין ל"12 שנות עבדות". אני בכלל לא חושב שהתסריט כזה מבריק, אני דווקא חושב ש*למרות* התסריט הבעייתי מקווין הצליח ליצור את אחד הסרטים הכי מצמררים, חזקים, קשים לצפייה וזכירים שראיתי. ועובדתו מתעלה בקלות, בעיניי, על זו של אלפונסו קוארון (ואת שני הסרטים אני מאוד מאוד מעריך). לדעתי שני הסרטים היו חוויות הבנויות על החלטות הבימוי של יוצריהן יותר מאשר על התסריט ומבין השניים 'עבדות' היה זה שריגש והלהיב אותי יותר.
אני מסכים שהם לא ישבו ביחד ותיכננו את הכל
אבל ההחלטה הזאת גם לא נוצרה בואקום. הפיצול הזה של קוארון-12 שנות עבדות, למשל, דובר רבות לפני שקרה וכנראה באמת עזר לחלק מהמצביעים להחליט מה שהחליטו.
או אם נהפוך את הכיוון, למה אתה חושב שקורים פיצולים, ואיך?
כפי שכבר ציינתי
הסיבה ש'כח משיכה' זכה על בימוי היא, לדעתי, כי חברי האקדמיה חושבים שיש בו את הבימוי הכי טוב השנה. הסיבה ש'עבדות' זכה בפרס הסרט היא שהם חשבו שהוא הסרט הטוב ביותר של השנה. הם לא החליטו ליצור פיצול כזה לפני ההצבעה, אלא פשוט ניגשו להצביע בכל קטגוריה למי שלדעתם הכי מגיע לזכות בה וגילו שנוצר פיצול כזה.
אני מסכים איתך שלהייפ שנוצר לפני ההצבעה יש השפעה כלשהי, במיוחד על החלק הגדול של המצביעים שאינו בנוי מסינפילים (הרי כל מועמד אוסקר מצטרף לאקדמיה, וזה כולל מאפרים, מעצבי תלבושות, מלחיני שירים, שחקנים ועוד כל מני אנשים שהם לא בהכרח חובבי קולנוע גדולים ומביני-עניין וקל להשפיע על הצבעותיהם בקטגוריות בהן הם לא מבינים), אבל במקרה של השנה לא צריך הייפ כלשהו כדי להצביע ל'כח משיכה' באפקטים מיוחדים, פסקול או עבודת סאונד.
אולי.
לא יודע, המירוץ הזה נדמה לי נגוע כל כך בפוליטיקה והשפעות שקשה לי לדמיין תמונה נקייה כל כך כמו שאתה מציג. מצד שני, אולי זה רק הדמיון שלי ואתה צודק.
ואולי אתה צודק
ואני פשוט לא מוכן לדמיין תמונה כל כך עגומה של המצב.
אני עדיין חושב שבשביל שהבחירות של האקדמיה יהיו שוות משהו הם צריכים להשקיע הרבה יותר בבחירת המצביעים ולא להכניס כל מי שאי פעם היה מועמד למשהו אוטומטית. ובהחלט מומלץ לצמצם את מספרם.
אילו ההצבעה היתה פוליטית בלבד, Fruitvale station, שגם קיבל ביקורות מעולות, כנראה היה מועמד.
אני דווקא לא חושב
הסרט הזה יותר מידי קטן ולא מוכר כדי להיות מועמד לאוסקר, הוא גם מתאר מקרה מאוד קטן ומורח את הסיפור סביבו לשעה וחצי, לא משהו שמתאים לאוסקרים.