באנץ' של תזוזות, תאריכים ושינויים לסרטי הקיץ הגדולים של השנים הקרובות, כולל כמה הכרזות משמחות.
ביולי 2013 היו אמורים לצאת, שבוע אחרי שבוע, "רובופוקליפסה" של סטיבן ספילברג ו"Pacific Rim" של גיירמו דל טורו, שניהם סרטי מד"ב-אקשן ענקיים ויקרים עם רובוטים. זה היה ריכוז צפוף מדי של רובוטים לחודש בודד, ולכן מישהו היה צריך לוותר. המישהו הזה הוא ספילברג: "רובופוקליפסה" נדחה בשנה, ועכשיו הוא יפתח את קיץ 2014 ב-25 באפריל. ועכשיו כשיש להם עוד שנה לעבוד על זה, אולי ימצאו לו שם פחות אידיוטי.
עוד בקיץ 2014: תאריכים רשמיים (יש!) לשני הפריקוולים האהובים והמצליחים במידה מפתיעה של 2011. שני הסרטים הראשונים היו דחוקים במשבצות פחות יוקרתיות בקיץ; סרטי ההמשך קיבלו את הספוטים הכי נחשקים ההמשך של "כוכב הקופים: המרד", שייקרא "Dawn of the Planet of the Apes" ייצא בממוריאל דיי, 23 במאי; ההמשך של "אקס-מן: ההתחלה", ששמו עדיין לא ידוע, ייצא במשבצת של "האביר האפל" – 18 ביולי.
בינתיים, שוב ב-2013, "הפרש הבודד" של גור ורבינסקי וג'וני דפ נדחה בחודש וקצת כדי לתפוס את מקומו של "רובופוקליפסה" בתחילת יולי. הוא ייצא ב-3/7/2013 במקביל ל"היום השלישי", שייצא בהפצה מחודשת בתלת מימד, אלא מה.
בחדשות מסעירות הרבה פחות: ההמשך המיותר לחלוטין ל"פרסי ג'קסון" עבר ממרץ 2013 לאוגוסט 2013. זה כנראה אכפת למישהו.
בארץ, "ג'נגו", המערבון המאוד מדובר של טרנטינו, נדחה מעט – מהקצה של 2012 ל-17 בינואר 2013, וכך הוא חוסך לנו את הצורך להחליט האם הוא צריך להיכלל בסקר השנתי של 2012 (שיהיה גם בלעדיו עמוס וצפוף ודחוק, כך נראה) או ב-2013.
תאריכון הפצות הסרטים המלא, בארץ ובחו"ל, נמצא כתמיד כאן: לא סופי
"כוכב הקופים: המרד" הוא ריבוט, לא פריקוול.
כמו "באטמן מתחיל".
לא הייתי ממהר לקבוע את זה בהחלטיות.
זה בהחלט פריקוול לסרט המקורי מ – 1968.
תיקון
"תאריכים רשמיים לשני הסיקוולים לפריקוולים האהובים והמצליחים במידה מפתיעה של 2011"
שזה משפט פשוט מדכא, לא משנה כמה אהבתי את הסרטים המדוברים.
לא זוכר אם מישהו כבר קישר לזה פעם
מתוך פרטי הטריוויה בימד"ב של "מלך העקרבים 2":
This film is a prequel to a prequel of a sequel of a remake.
~מי שרגיש לבדיחות אינספשן כדאי שלא יקרא את ההודעה~
פריקולספשן!
לא ידעתי שיש אנשים שרגישים לבדיחות אינספשן
זה הולך עם עדה מסויימת, כמו רגישות לפול?
כן. אבל העדה הרלוונטית משתנה ככל שאתה נכנס לשכבות עמוקות יותר.
"המומיה" היה רימייק?
(ל"ת)
ברור
http://www.imdb.com/title/tt0023245/
כן
של הסרט "המומיה" משנות ה-30
אז בדקתי את העניין
ומלך העקרבים 2 הוא פריקוול למלך העקרבים 1 שהוא פריקוול להמומיה 2 שהוא המשך של המומיה 1 שהוא רימייק של המומיה 0 (המומיה, סרט מ1932). כמו כן, יש גם את מלך העקרבים 3 שהוא סיקוול לפריקוול של הסיקוול של הרימייק, כלומר, הוא המשך כרונולוגי למלך העקרבים 1.
השחר של כוכב הקופים, לעומתם, הוא בסך הכל סיקוול לרימייק הפריקוולי.
כ"כ פשוט.
ריבוט.
(ל"ת)
מה ההבדל?
רימייק עוקב אחרי תסריט קיים וריבוט לא?
רימייק הוא יצירה מחדש של משהו
ריבוט זה התחלה מחדש של פרנצ'ייז ולא חייב ליצור מחדש משהו אלא לספר אותו מחדש ויש הרבה דרכים לעשות את זה.
"כוכב הקופים: המרד" הוא לא פריקוול והוא לא רימייק. הוא ריבוט. הוא מתחיל את סדרת כוכב הקופים מחדש ומספר אותו בצורה שונה.
וואו.
ואנשים באמת עוקבים אחרי סדרת הסרטים המעוותת הזו? נשמע קצת כואב (במוח).
והאקס-מן מה?
היה סרט, אחר כך סיקוול, אחר כך עוד סיקוול. אחר כך היה פריקוול, אחריו פריקוול אחר, שקשור לשלושת הסרטים הראשונים אבל לא לפריקוול הראשון. בשנה הבאה יצא סיקוול לפריקוול, ואחריו סיקוול לפריקוול השני. וכן, אנשים עדיין עוקבים אחרי זה.
וואלה, נכון.
כששומעים דוגמה למשהו מוכר זה הרבה פחות מסובך.
The Wolverine לא מתרחש לפני הסרט הקודם של וולברין?
כי אם אני צודק, בעצם מדובר בפריקוול לפריקוול שמתרחש בין פריקוול אחד (אקס-מן: ההתחלה) לשני (אקס-מן המקור: וולברין).
אני לא יודע
אחת מהסצינות שאחרי הקרדיטים של "וולברין" הראשון הראתה את וולברין ביפן, מה שרומז שסרט ההמשך מתרחש אחריו. כשדארן ארונופסקי היה אמור לעשות את הסרט, הוא טען ש"וולברין" הוא לא סיקוול ולא פריקוול, אלא "סרט שעומד בפני עצמו". לא יודע כמה משמעות יש לטענה כזאת. יכול להיות שהכוונה שלו היתה לומר "זה לא יהיה גרוע כמו וולברין הראשון".
הלו"ז מתחיל להיות צפוף
הסרטים של ספילברג ודל טורו נשמעים בינתיים כמו סרטי רובוטים רגילים (של דל טורו נשמע קצת כמו "באטלשיפ"). לא מבין למה ספילברג דחה בשנה שלמה, אבל שיהיה. ונראה לי שה"פו" זה מה שפריע בשם. Robocalypse נשמע די מגניב. או אולי…Cyborgeddon. לא משנה.
קיץ 2014 נשמע כיפי. אגב, אפשר הסבר לגבי מה כל-כך מיוחד בממוריאל דיי מבחינה קולנועית? כלומר, זה יום הזיכרון לחללים שלהם. מה מושך אנשים לקולנוע דווקא ביום הזה?
עדיין מחכה לבדיחה על בוקרים וחייזרים בסופ"ש של 3/7/13. הנה, אני אתחיל – ג'וני דפ ו-וויל סמית' נכנסים לבר…
אפרופו בוקרים, חבל לי קצת על "ג'נגו". אבל אני מבין. בחנוכה בד"כ יוצאים פה סרטים כאלה לכל המשפחה. סרט של טרנטינו על עבד שחור לא נשמע בדיוק מתאים לתיאור הזה.
עוד סרטים שאני רוצה שיקבעו להם כבר תאריכים – "זולנדר 2", "Anchorman 2", ההמשך ל"קלוברפילד" (אם יהיה), "קיק אס 2", "ג'יפרס קריפרס 3", "דדפול", "The world's end" ועוד כמה.
Memorial Day של האמריקאים הוא לא יום הזכרון כמו שאנחנו
מכירים אותו.
הוא לא יום עצוב עם טקסים וצפירה (אני מניחה שלמשפחות כן יש טקסים, אבל זה לא משהו כולל).
הוא יום חופש, יום שמח.
זה די לא מכבד, לא?
(ל"ת)
זו גישה שונה להסתכלות על היום הזה.
גישה שאומרת אנחנו מכבדים את ההקרבה של הנופלים בכך שאנחנו חוגגים את החיים. הם הקריבו את חייהם כדי שלנו יהיה טוב יותר.
אנחנו רגילים להיות עצובים ביום הזה אז זה נראה לנו מוזר. אין פה נכון ולא נכון, זו פשוט דרך שונה להייחס ליום הזה.
הבנתי. תודה על ההסבר!
והאמת היא שלדעתי שהגישה הזו לא *כל-כך* שונה משלנו – גם אנחנו מיד לאחר יום הזכרון חוגגים את יום העצמאות בזכות החיילים שנפלו למען המדינה.
כן, אבל אנחנו עושים את זה *אחרי*,
ולא תוך כדי. זה קצת דומה, אבל זה די שונה. זה אמנם קו דק מאוד ולא תמיד פשוט שמפריד בין שני הימים האלה, אבל בכל זאת יש הפרדה.
השאלה היא כמה האמריקאים שאינם משפחות שכולות מרגישים את ה"זכרון", בין מבצעי הסיילים המטורפים שיש ביום הזה. אני לא יודע, אני באמת תוהה. אם להסתכל על התרבות האמריקאית דרך עדשת הטלוויזיה והקולנוע, שזה הכי נגיש שיש לנו, אני לא חושב שאי פעם הראו לנו את היום הזה. אנחנו מכירים טוב את רוב החגים והמועדים החשובים שלהם, היום הזה איכשהו לא מורגש דרך העדשה הזו. מעניין אם בחיים האמיתיים זה קצת יותר קיים.
אני דווקא תפסתי את זה כמשהו דומה ליום העצמאות.
שהם חוגגים את זה שהם גאים להיות אמריקאים, וכמה טוב לחיות בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות ולמות למען החירות שלהם וכזה.
שווה להזכיר גם את הדחייה של "גרביטציה" ל-2013.
עושה רושם שגם השנה הבאה עלולה להיות עמוסה בסקר סיכום השנה, עם סרטים של טרנטינו, קוארון וספילברג, החדש של פיקסאר, "איש הפלדה" פרי תסריטו של כריסטופר נולאן, ועוד איזה כמה שיתגלו לנו בהמשך.
אוי, התכוונתי לכתוב "דל טורו" במקום ספילברג.
(ל"ת)
איש הברזל כתוב בעיקר על ידי דיוויד ס. גוייר, שאחראי על התסריט ועל הסיפור במשותף עם נולא, לא כמו באביר האפל שם גוייר אחראי על הסיפור עם נולאן אבל נולאן כתב את התסריט.
מה ההבדל בין תסריט לסיפור, בעצם?
(ל"ת)
אם אני לא טועה
סיפור זה רק התקציר של הסרט, נניח 'איש אחד קם בבוקר ומגלה שיש לו כוחות על. הוא מגלה כי הוא נמצא במלחמה עם כוחות השאול ועליו להכריע את הקרב'. התסריט זה פיתוח של התקציר: הדיאולוגים, המעשים (גם הקטנים), טוני הדיבור השונים וכו'.
בערך כמו ההבדל בין סיגריה לעישון
(ל"ת)
למה דחו את ג'נגו?
הסרט היחיד שאני אשכרה מחכה שהוא יצא.
אוף טופיק (זה מותר בכתבות כאלו, נכון?)
פרומתאוס מקבל ביקורות ראשונות חיוביות(?). כלומר, רוב הביקורות ב-Rotten Tomatoes חיוביות, אבל כולן מסוייגות, ומצביעות על חורים בעלילה וטוענות שהוא רחוק מהרמה של שני הסרטים הראשונים של Alien. אותי זה מעניין כיוון שבניגוד לסרטים כמו הבאטמן או ג'נגו, כל הטריילרים והדיבורים על פרומתאוס הצליחו לסקרן אותי, אבל לא הצליחו לשכנע אותי סופית שזה סרט שאני רוצה לראות.
שם פחות אידיוטי?
כמו מה? רובומגדון?
קראתי את התקציר בימדב, נשמע קרוב באופן מחשיד ל"אני רובוט", ברמה כזו שהפנים של הרובוט בפוסטר (או מה שזה לא יהיה, ספר? כן, "גם" ה"סרט" הזה *מבוסס* על ספר, כנראה) מזכירות לי את סאני.
לגבי הפרש הבודד – ג'וני דפ מתחיל להימאס עלי. באליסה בארץ הפלאות הוא היה מטופש, ההופעה שלו בתייר היתה עיפה משהו ובזרמים זרים הדומיננטיות לא עשתה לו טוב (ולא, אני לא אומר מה אני חושב על צללים אפלים), מצד שני, הפרויקט האחרון שלו עם ורבינסקי היה סבבה יחסית (רנגו הזכור לטוב) ככה ש…נקווה לטוב. (אבל עוד פעם פנים לבנות? באמת?)
אגב בימדב כתוב שהיתה הכרזה לגבי שודדי הקאריביים 5.
5? באמת?
הם לא התפדחו קצת מההצהרה המזלזלת שלו שהוא עושה את הסרטים האלה רק בשביל הילדים שלו, או משהו כזה?
טוב, כשיש סימני דולרים בעיניים זה קשה לראות משהו אחר.
לא הייתי דואג במקומם
אני בטוח שהאולפנים כבר במו"מ לגבי הסרט החמישי עם ג'רמי רנר, כדי שג'וני דפ יעביר לו את בקבוק הרום כשימאס לו.
אני מתחיל לקוות שהוא יתחיל להתבלבל
ולקרוץ לכל מיני דמויות, לדוגמה:
אלמנה שחורה: "אז איך הגעת לשילד מלכתחילה?"
הוקאיי: "We all have our secrets. Don't we, Natasha?"
זה דווקא אחלה רעיון
כל הדמויות של ג'רמי רנר יהיו קיימות באותו יקום
ואם כבר הזכרת, בקטע ב"נוקמים" כשהוא קופץ מהבניין לקראת הסוף ציפיתי לרגע שהוא יזרוק מזרן מתנפח על הרצפה.
ענק, על המשקל של
מרבל'ס דה אוונג'רס – ג'רמי'ס דה ראנרס, סרט שמשוחק בסגנון אדי מרפי, ג'רמי רנר ישחק את כל הדמויות: סמל-משהו וויליאם ג'יימס, הוקאיי, ויליאם ברנדט וארון קרוס.
ג'וס ווידון יביים.
והקופה במכסחי הקופות תהיה 50 נק' (למרות שאני לא בטוח שזה מספיק)
לגבי הקטע מהנוקמים – לא יודע, בכללי הוא היה כלומניק כזה… לא ניצלו אותו מספיק לטעמי והוא לא ממש הזכיר לי את הסוכן שהרשים את אית'ן האנט.
סופר גרופ של איש אחד.
מגניב. וזה גם יחסוך בתשלום משכורות לשחקנים השונים, מה שיאפשר לסרט להרוויח יותר.
גאוני.
אפילו לא קצת
יש כותבים גם לסרט השישי (אז איך מבדילים בין החמישי לשישי כרגע? בעמוד של החמישי דפ מופיע כג'ק ספארו ובשישי גם זה לא- יש לו רק כותבים)
רובוקליפטה
איפה רושמים פטנט?
אני חושב שזה כנראה דורש קצת הסבר...
הסיפור הולך בערך ככה: היו היה רובוטיקאי צעיר, סטודנט לתואר שני בקרנגי מלון. במהלך התואר שלו הוא כתב את "איך לשרוד את מרד הרובוטים", ספר מצחיק והיסטרי על טכנולוגיות רובוטים שקיימות או בפיתוח, איך ישתמשו בהן כדי לצוד את המין האנושי ומה אולי אפשר לעשות כדי להתנגד. הספר היה הצלחה מסחררת ונמכר להפקה לסרט שבסוף לא יצא לפועל. דניאל ה. ווילסון, אותו רובוטיקאי, הפך להיות סופר וכותב מאוד יצרני שחלק מספריו נמכרו להפקות אחרות (סרטים, טלוויזיה, …) לפני שהספרים בכלל יצאו לדפוס. לספר הראשון שלו יצאו שני המשכים, "איך לבנות צבא רובוטי" ו-"רובופוקליפסה" כשהאחרון בסוף כן יופק כסרט בבימוי סטיבן ספילברג.
אין לי מושג איך הסרט הזה הולך להיות אבל אם הוא יהיה נאמן למקור של דניאל ווילסון אז הוא כנראה יהיה קומדיה מטורפת שלא מפסיקה להצחיק בעזרת מחקר עמוק ונרחב בתחום הרובוטיקה.
הביקורות על הספר בימד"ב
לא מזכירות אפילו במילה אחת קומדיה, או שהוא אמור להיות מצחיק.
מה שהן כן אומרות זה את זה:
"I think most readers are going to either love this novel or be disappointed with it. Daniel Wilson is a mimic of Max Brooks, only with robots instead of zombies. The storytelling style of Robopocalypse is almost identical to World War Z".
וזאת כנראה עוד סיבה לדחיה של "רובופוקליפסה" – התאריך הקודם שלו היה שבועיים אחרי "מלחמת העולם Z", ויכול להיות ששני הסרטים דומים מדי.
ג'וני דפ וטים ברטון אאוט, ג'וני דפ וגור ורבינסקי אין.
(ל"ת)
לגמרי.
(ל"ת)
עוד ב2014
טרנטינו הבטיח חלק שלישי של 'קיל ביל'.
כמה ידיעות מהיממה האחרונה בעניין סרטי קומיקס
'קפטן אמריקה 2': האחים ג'ו ואנתוני רוסו ('קומיוניטי', 'אני, אתה והוא') נמצאים במו"מ מתקדם לבימוי סרט ההמשך. לא שאתגעגע אליו, אבל מישהו יודע למה לא ממשיכים עם ג'ו ג'ונסטון?
http://www.hollywoodreporter.com/heat-vision/captain-america-sequel-anthony-joe-russo-334218
'ליגת הצדק': היה צפוי ש-DC לא תשקוט אחרי ההצלחה של מארוול עם 'הנוקמים' ותנסה סוף סוף להרים סרט בכיכוב קבוצת הדגל שלה, עם החתמתו של וויל ביל ('יחידת גנגסטרים') כתסריטאי. תזכורת: הניסיון האחרון להפיק סרט כזה היה לפני כחמש שנים עם ג'ורג' מילר כבמאי, פרויקט שנפח את נשמתו בשלבי ליהוק מוקדמים.
http://www.variety.com/article/VR1118055082
'וונדר וומן': באותו הקשר, נראה שגם האמאזונה זכתה לתסריטאי בדמותו של מייקל גולדנברג ('הארי פוטר ומסדר הפיניקס' ולמרבה הצער גם 'גרין לנטרן'). כן, אותה גיבורת על שנמנעה מאיזה כלומניק בשם ג'וס ווידון לפני כמה שנים.
http://spinoff.comicbookresources.com/2012/06/06/wonder-woman-film-has-a-writer/
'הפנתר השחור': המלך האפריקני של מארוול עשוי – או לא, תלוי במקור המידע – להיות כווכב סרט הסולו הבא של החברה ב-2014, גמות נוספת שכבר שנים נמצאת בשלבי לא-הפקה. במשך תקופה ארוכה ווסלי סנייפס הביע רצון עז לגלם את הדמות, אבל כלא או לא כלא, אבל אני אישית מעדיף את צ'וויטל אג'יופור.
http://spinoff.comicbookresources.com/2012/06/06/is-black-panther-next-for-marvel-it-depends-on-who-you-believe/
לא, לא רוצה את הפנתר השחור!
אני רוצה אך ורק אנט-מן! ואני לא אקבל שום דבר אחר מלבדו!
טיזר ל-Star Trek 2
http://www.youtube.com/watch?v=a-13Ic19WUs
אוי, מזוייף :X
(ל"ת)