היי, אתם מכירים את תאריכון הסרטים שלנו, הידוע בכינויו "לא סופי", כן? לוח תאריכי ההפצה העבריים המעודכן ביותר ברשת? אתם יודעים לפנות אליו בכל פעם שאתם מחפשים מתי ייצא סרט כלשהו, ולהפנות אליו חברים ששואלים אתכם "אולי אתם יודעים מתי זה יוצא", נכון? אם לא, אז עכשיו אתם יודעים.
הלוח מתעדכן כל הזמן, אבל הנה כמה עדכונים מעניינים מהזמן האחרון:
ואלה שמות
אולי כבר שמעתם על זה: "Mirror, Mirror" – סרט שלגיה העליז, בניגוד ל"שלגיה והצייד" שהוא סרט שלגיה האפל – ייקרא בארץ, אהמ: "מראה מראה – הסיפור האמיתי". למה לכל הרוחות היה צריך את תוספת "הסיפור האמיתי" – אל תשאלו אותי. אם היו קוראים לו "שלגיה – הסיפור האמיתי", זה עדיין היה די מטופש, אבל אפשר היה להבין שהסיבה היא ניסיון להבדיל את עצמם משלגיה האחרת. אבל אין המון סרטים ששמם הוא "מראה מראה", אז התוספת הזאת מוזרה.
עוד שמות מרגיזים: "Haywire" (שהוא, יש להודות, שם בלתי אפשרי לתרגום) יקבל את השם המשעמם עד מוות "בגידה כפולה". כותרת המשנה של "עידן הקרח 4" היתה במקור "Continental Drift" – כלומר, נדידת היבשות – אבל בארץ הוא קיבל את צירוף המילים חסר המשמעות "יבשת בתנועה".
כדי לא לצאת לגמרי שלילי, אהבתי את השם העברי שהוענק ל"The Sitter": "מבוגר אחראי".
עונת האוסקר
זה ככה כל שנה: הסרטים שאמורים להיות המתחרים על האוסקר – כלומר, כמה מהסרטים הטובים של השנה, לפחות בתאוריה – יוצאים בארה"ב בקצה של השנה, ומגיעים לארץ בקבוצות גדולות בינואר-פברואר, לקראת הטקס. עוד דבר שקורה כל שנה הוא הרבה שינויים בתאריכים של הסרטים האלה, שזזים קדימה ואחורה בטווח החודשיים האלה, אבל נכון לעכשיו, זה לוח הזמנים (הצפוף) שלכם להשלמת הפערים האוסקריים:
ב-29.12 יוצאים "סוס מלחמה" ו"נערה עם קעקוע דרקון". ב-5.1 – "ג'יי. אדגר", וב-12.1 – "היורשים" ו"הארטיסט". אחר כך אפשר לעצור לנשום קצת, ואז ב-26.1 מגיע "הוגו", ב-2.2 – "Young Adult" (עדיין בלי שם עברי רשמי, ככל הידוע לי לפחות), ושבוע אחריו, ב-9.2 – "קרוב להפליא ורועש להחריד". זה משאיר לכם עוד שבועיים מלאים עד ה-26.2, שבו אחד מבין הסרטים האלה כנראה יוכרז כזוכה בפרס הסרט הטוב ביותר.
בורחים מהחורף
בפוסט הזה דיברתי על שני הסרטים הבטוחים של החורף, "Safe" ו-"Safe House", שקל להתבלבל בינהם, בין השאר משום שהם יוצאים בהפרש של חודש זה מזה. הבעיה נפתרה מהר: "Safe" נדחה לסוף אפריל, ועכשיו יש כמעט שלושה חודשים בינו לבין "Safe House". מספיק זמן, כנראה, כדי לשכוח שהסרט הזה היה קיים.
ואת הטריילר של ג'וזף גורדון לויט עם האופניים אתם זוכרים? כי פתאום הוא הפך לטריילר מאוד מוקדם: "Premium Rush", שהיה אמור לצאת בינואר, נדחה לסוף אוגוסט.
2013: ההמשך
לפני חודש ומשהו כתבתי על איך שנת 2013 הבלוקבאסטרית הולכת ומקבלת צורה. התהליך ממשיך, בעיקר עם שורה של הכרזות בעניין סרטי מאי 2013.
"סטאר טרק 2", או אולי "סטארטרק2", תלוי במצבו של מקש הרווח של המפיצים, ייצא – אחרי דחיה ארוכה – ב-17 במאי 2013. העבודה על התסריט נמשכה הרבה יותר זמן מהצפוי, וצריך לקוות שזה אומר שאלכס קורצמן ורוברטו מה-שמו – שכתבו את "סטארטרק" הראשון, ואחריו כמה מהתסריטים העלובים ביותר של השנים האחרונות – באמת השקיעו הפעם.
באותו יום ממש ייצא גם "פיקסלים", סרט שלא ידעתי שהיה עדיין על הפרק. לפני שנתיים התפרסם ברחבי האינטרנט הסרטון הקצר המדהים הזה:
מישהו בסוני התרשם מהסרטון והחליט לקנות את הזכויות להפוך אותו לסרט באורך מלא. הרעיון הבסיסי היה שדמויות מתוך משחקי מחשב פולשות לתוך העולם האמיתי, אבל מהר מאוד התברר שזה יותר מסובך ממש שנדמה – המשחקים השונים שמצוטטים בסרט שייכים כולם לחברות שונות, ולהשיג את הזכויות על כולן זה קוץ משפטי בתחת. היה נדמה שהסרט מת, אבל כנראה שבסוני מצאו דרך לעשות את זה בכל זאת. בפעם האחרונה ששמעתי עליו, הרעיון ב"פיקסלים" היה להפוך אותו לקומדיה של אדם סנדלר. אני מאוד מקווה שהם ירדו מזה בינתיים.
בגלל הצפיפות הפתאומים ב-17.5, סרט ההו-לא-הבאזוורד-הטכנולוגי-התורן-בא-עלינו-לכלותנו הבא של רולנד אמריך, "סינגולריטי", פינה את המקום והוגלה לנובמבר 2013. גם כאן, אני מקווה שיקרה לאמריך עד אז משהו רע שימנע ממנו להפיץ את פרופגנדת הבורות החדשה שלו.
אז, רק שנהיה סגורים, ככה נראה מאי 2013, נכון לעכשיו: מתחילים עם "איירון מן 3"; שבוע אחר כך – "שולי האוקיינוס" של גיירמו דל טורו; אחריו "פיקסלים" ו"סטאר טרק 2"; עוד שבוע – "מהיר ועצבני 6"; ולסיום, "הפרש הבודד". שחקני "מכסחי הקופות 7", תתחילו להתכונן כבר עכשיו.
אהרו"כ וכאלה
אלוהים אדירים, אז " הפרש הבודד" כן יצא לפועל?! הם לא קולטים אנשי זאב שלא קשורים לכלום עובדים רק עם ערפדים מנצנצים לידם? סתומים לגמרי, אלא אם כן הם הורידו בסוף את הפרנורמל טוויסט.
בטח התכוונת ל"שולי האוקיינוס" של *גיירמו* דל טורו,
לא בניסיו.
"בניסיו" בספרדית זה שם תואר מכובד שמקביל ל"כבודו",
מדובר ביראת כבוד מכוונת, אני מניח.
כן. בניסיו, לעומת זאת,
משתתף ב"סטאר טרק 2". יהיו הרבה טורוז בחודש.
There must be some torros in the atmosphere
(ל"ת)
and it really is cold in here
בררררר!
(ל"ת)
פיקסלים
הסרטון מדהים!
כנראה ש2013 זו שנה די עמוסה.
בעיקר חודש מאי.
איזה סרטון מגניב!!!
איך בדיוק אפשר להפוך את זה לקומדיה עם אדם סנדלר?? לא ברור.
בקיצור, צריך להכין ארנקים.
בכל דקה תוסיף פלוץ, וזה פחות או יותר זה
(ל"ת)
הסרטון הקצר של ''פיקסלים'' היה מגניב להפליא
אבל יש לי תחושה שהסרט יהיה זבל מוחלט
לגבי ג'יי. אדגר...
הביקורות בינתיים פושרות – שליליות עם 41 % אחוז בעגבניות וממוצע של 5.8.
המבקרים המובילים היו יותר סלחנים עם הסרט ונתנו לו 55 % וממוצע של 6.7, אבל בכל זאת זה לא ממש מתאים למועמדות באוסקר.
כמה מאכזב לשמוע.
ממש ציפיתי לסרט, בעקבות השתתפותו של ליאונרדו דיקפריו.
האמת היא שהדעה הכללית היא שמשחקו של דקפריו מצוין
שאר הדברים – לא.
זה מה שחסר לי,
שהוא יזכה באוסקר על משחק מדהים בסרט גרוע. אני כ"כ אתבאס אם זה יקרה…
זה לא יקרה
אני לא מבין באוסקר, פשוט לא נראה לי שמישהו יזכה בפרס משחק על סרט גרוע, לא משנה כמה המשחק שלו טוב.
המלך האחרון של סקוטלנד
לא זכה לכזה ביקורות מצוינות
הוא זכה לביקורות יותר טובות משל ג'יי. אדגר
וחוץ מזה, כמו שכתבתי אני לא מבין כל כך באוסקר ויכול מאוד להיות שאני טועה. פשוט נראה לי מוזר שסרט עם ביקורות מעורבות – שליליות יזכה בפרס משחק.
אולי יאמצו את השם שלי
נראה שבארץ אוהבים למחזר שמות מסרטים לא מצליחים ראו ערך :כיפה אדומה הסיפור האמיתי ששועתק למראה מראה הסיפור האמיתי .
בקצב הזה עוד יקראו לYoung Adult" – "מבוגרת לא אחראית".
אין מה להשוות בין כיפה אדומה הסיפור האמיתי למראה מראה
"כיפה אדומה – הסיפור האמיתי" הוא שם מטופש, אבל מבטיח קשר בין הסרט לאגדה.
תרגום כמו: "שלגיה – הסיפור האמיתי" היה מראה שהסרט קשור לשלגיה, גם "מראה, מראה" הוא שם מגניב, שמרמז גם הוא על שלגיה. אבל "מראה, מראה – הסיפור האמיתי הוא פשוט שם לא טוב, הוא לא מרמז כלום, הוא לא אומר כלום.
סרטון הפיקסלים המעולה...
מעניין איך מגיבים לזה צעירים שלא הכירו את משחקי שנות ה-80.
אגב נתקלתי בווימאו ב-ROSA… סרטון מד"ב מעולה (ולחלוטין לא קשור לפיקסלים).
שאלת
איך עשית את הקישור מתחת לROSA?
אפשר להוסיף קישורי HTML
כדי להוסיף קישור, זה צריך להראות ככה:
(a href="http://www.google.com/")Google(/a)
רק תחליף את הסוגרים העגולים בסוגרים משולשים.
תודה רבה! D:
(ל"ת)
נתקלתי בו לא מזמן
זה עוד אחד מהסרטונים האלה שעומדים להקנות ליוצר שלהם זכות לביים סרט הוליוודי משל עצמו.
ומצד אחד, סחתיין וכל הכבוד (Rosa נעשה על ידי אדם אחד. לבד), ומצד שני, נו באמת. העיצוב מרשים, אבל חוץ מזה, מה יש בסרט הזה? סצינת אקשן כמעט ללא הקשר, אבל עם הרבה יומרה וסגנון שגנוב מאלף סרטי אנימה.
אין בו שום דבר מקורי אבל...
זה נראה יותר כמו הצגת תכלית שנועדה למשוך תשומת לב ליוצר.
וגם אם הכל גנוב, לפחות הוא מראה טעם טוב בבחירת מקורות הגניבה שלו.
סבבה
על סמך הסרט הזה הייתי בשמחה רבה נותן לו מקום של כבוד בצוות האפקטים בסרט הלא קיים שאני מפיק.
אבל במאי? נו.
וואו, סרטון גאוני.
(ל"ת)
מסתבר שהיה איזה שרוט שניסה לעשות משו כזה....
http://www.youtube.com/watch?v=pIrvpn3k9A4
זה היה פקמן, כמובן.
והאחים מריו…
http://www.youtube.com/watch?v=KT1pWo0WZJE&feature=related
"אני מקווה שיקרה לאמריך עד אז משהו רע"
אני יודע שזה בצחוק ובכל זאת – זה בטעם רע, רע מאוד.
אה, זה בהחלט משהו רע ברמת ה"ייגמר לו התקציב"
אני מאחל לאמריך בריאות, אושר ופוריות. אני רק לא סובל, לא פאקינג סובל, את הנושאים לסרטים שלו.
הוא התחיל עם "2012", שמפיץ את הבשורה שהעולם יבוא לקיצו ב-2012. אמריך לא המציא את השטות המפגרת הזאת (אם במקרה קורא את זה מישהו שלא מודע לעניין: אין ומעולם לא היתה שום נבואה של בני המאיה שחזתה חורבן ב-2012), אבל הוא עזר להפיץ אותה בעזרת הסרט שלו, למען בצע כסף.
עכשיו, הסרט ה"איכותי" שלו, הוא "אנונימוס", שמספר לנו שאת המחזות של וויליאם שייקספיר לא כתב וייליאם שייקספיר אלא מישהו אחר. גם זאת, לכל הדעות של האנשים שמבינים משהו בנושא, שטות מוחלטת. בתור סיפור אגדה, אין עם זה שום בעיה – היסטוריה חלופית או משהו – אבל הטריילרים מציגים את הסרט כאילו הוא חושף סוף סוף את האמת. שוב: הפצת בורות.
ועכשיו: סינגולריטי. פאקינג סינגולריטי. אני לא יודע שום דבר על הסרט חוץ מהשם שלו, והוא כבר מרתיח אותי. סינגולריטי היא מושג אמיתי שעוסק במצב שאליו, יש הטוענים, נגיע במציאות, בעוד עשורים בודדים. קשה לדעת אם זה טוב או רע לאנושות, ברור שזה שינוי עצום. רוב האנשים לא מכירים עדיין את המושג הזה בכלל. אז הנה, מגיע אמריך, מגן העם, וידאג שכולם יכירו. ובלי ספק, זה יהיה סרט אידיוטי (הוא מעולם לא עשה סרט שאינו אידיוטי מדעית) שעוסק במחשבים שקמים לתחיה ומיד מנסים להשמיד את בני האדם. סביר להניח שהם יגידו "Puny Human" בשלב כלשהו, שהעיניים שלהם יזהרו באדום כשהם יהפכו לרעים, ושבני האדם יביסו אותם בסוף בכח הדמיון והמחשבה האנושית, שאותם שום מחשב לא יוכל לחקות (חוץ מהעובדה שכל הנקודה בסינגולריות הוא שהם *כן* יוכלו לחקות אותן). הסרט יופץ בכל העולם מלווה במסע פרסום בשווי מאות מיליוני דולרים, מה שמבטיח שהרבה הרבה הרבה יותר אנשים יחשבו שסינגולריות פירושה "כולנו נמות" מאשר כאלה שידעו במה בעצם מדובר. הקמפיין נגד התבונה נמשך.
אז כן, אני מקווה שיקרה לרולנד אמריך משהו שימנע ממנו לעשות את הסרט הזה. לטובת האנושות.
יש עוד פירוש לשם
מהשעות הארוכות שלי מול סטארגייט (הסדרה), אני יודע שיש לזה משהו עם חור שחור או משהו דומה.
כמובן, "חור שחור הולך לבלוע את כדור הארץ"
נשמע יותר כמו סרט של אמריך. רק שזה יהיה דומה מאד ל2012, חוץ מהקטע של אפשר להציל חלק מאנשים.
זה אותו פירוש.
המילה "סינגולריטי" מתארת מצב בו החוקים הידועים לנו "קורסים", ואינם רלוונטיים יותר. כך היה לפני המפץ הגדול, או "בתוך" חור שחור – חוקי הפיסיקה הרלוונטיים לשאר היקום פשוט לא תקפים.
ובהשאלה, העתידנים טוענים שלאחר שקצב הטכנולוגיה יואץ מספיק, נגלה את כל מה שאפשר לדעת. ואם כך, לא ניתן לחזות שום דבר מעבר לנקודה מסויימת. אני חושב שזאת גישה שהיא בעת ובעונה אחת אופטימית להחריד, ופסימית להחריד. אבל המילה? אותה מילה.
למעשה
סינגולריטי מתאר, באופן מדויק לחלוטין, את האסון הגדול ביותר שאני מסוגל להעלות על הדעת: חילוק באפס – וזה בהחלט שווה סרט אסונות עם תקציב עתק.
אהבתי
והגיבור ישרוד כי הוא יגלה את הסיפרה האחרונה של 'פיי'
שכחת "טיפשית להחריד" ו"שטחית להטריד"
אבל אילו הייתי צריך להמר, כנראה שמשהו שמערב חורים שחורים ו/או את הLHC יהיה יותר מתאים לסגנון של אמריך.
את אמריך לא מעניין להזהיר את העולם, לנבא את הקץ ובטח שאין לו שמץ של אמונה במה שכן אומרים או לא אומרים בני שבט המאיה.
אמריך אוהב לביים סרטי אסונות. ובשביל אסונות מהסוג הזה צריך תירוץ כלשהו. אז פעם אחת התמזל מזלו וכשהוא ישב לתכנן את סרט העולם נחרב הבא שלו ושבר את הראש למה – מישהו סיפר לו על מה שאנשים אומרים שהלוח של שבט המאיה ("שבט המה?" נחר אמריך) מסתיים ב2012, וכנראה זה כי הם מתכוונים שזה סוף העולם כי הם היו אלופים באסטרולוגיה או משהו. ואז אמריך קפץ מהכסא וצרח "יש!! יש!!"
ואני בעד שיוציא את הסרט. מה רע בסרט אסונות מלא באפקטים מרשימים המבוסס על משהו שאף אחד לא לוקח ברצינות – כולל הבמאי?
(אם הסרט היה לוקח את עצמו ברצינות הוא היה צריך לעצבן אותי יותר מאשר אותך, כי אני אדם דתי ויש לי אמונה אחרת בקשר לקץ העולם)
לפי מה שאני מבין, אמריך כלל לא קשור ל"סינגולריטי"
הבמאי הוא רולנד ג'ופה, זה שעשה את דמעות של שתיקה בזמנו. והנה, כהרף עין, משאלתך שאמריך לא יעשה את הסרט הזה התגשמה!
או שאולי
ישנם שני סרטים שונים, שניהם של במאי בשם רולנד משהו, ולשניהם קוראים סינגולריטי? ייתכן שמשאלת ליבך טרם התגשמה…סורי
זה כנראה המצב
בהחלט יש סרט של אמריך בשם "סינגולריטי", אבל כן, מתברר שיש גם סרט בשם זה של רולנד ג'ופה (וואו, זה בכלל לא מבלבל), שייצא לפניו:
http://en.wikipedia.org/wiki/Singularity_(film)
נהדר – עכשיו כל מה שצריך זה לאחל לסרט של ג'ופה הצלחה רבה, ואז אמריך ייאלץ לשנות את השם של הסרט שלו, כדי למנוע בלבול. רואים? לא צריך איידס או משהו כדי לעצור את זה, יש גם דרכים נעימות יותר.
האמת
הסרט של ג'ופה לא נראה מבטיח במיוחד. כמובן, שייתכנו הפתעות (וכמו שאמרת, הלוואי), אבל זה נראה לי כמו שילוב בין אשתו של הנוסע בזמן, נער החידות ממומבאי והסמוראי האחרון, ובכלל, מתי ג'וש הארטנט ונב קמפבל עשו משהו מצליח (או טוב)?
מעניין שבIMDB לא מציינים שאמריך עובד על סרט בשם
סינגולריטי – http://www.imdb.com/name/nm0000386/
לא זכור לי ש'2012' הוא סרט
שמטרתו להפיץ את שמועת סוף העולם ב-2012. מה שלא הפריע לכמה אנשים שאני מכיר להאמין שהסרט הזה מציג עובדה מדעית ('סוף העולם מגיע ב-2012', 'מאיפה לך?', 'מה זאת אומרת? היה על זה סרט').
לא יודעת בקשר ל-2012
אבל כחלק ממסע יחסי הציבור של אנונימוס אמריך והכותב שלו אמרו הרבה פעמים שהסרט מבוסס על מחקר עמוק, ויש מחלוקת בקרב חוקרים לגבי זהותו של שייקספיר. כשלמעשה המחלוקת היא בין חוקרים מצד אחד (שמקבלים את זה ששייקספיר כתב את המחזות ששמו נישא עליהם) וחבורת אוהבי תיאוריות קונספירציה עם תסביך אריסטוקרטי בצד השני.
ברור שזו לא המטרה שלו.
המטרה שלו היא להרוויח כסף. על הדרך, הוא מפיץ שטויות.
ובכל זאת
אם כל משתמש אחר היה כותב דבר דומה, על אמריך או בטח ובטח על במאי מוערך כלשהו, ההודעה הייתה נמחקת והיו עושה פויה למשתמש.
"פיקסלים" יהיה כנראה המחווה הקולנועית השלישית של העשור למשחקי וידאו משנות השמונים (אם לא סופרים את טרון). סקוט פילגרים היה הראשון והשני הוא סרט הדיסני הזה:
http://www.imdb.com/title/tt1772341/
הרבה לפני כולם היה את פיוצ'רמה
והמחווה שלהם הייתה הטובה מכולן. (אגב, הסרטון הזה הוא העתקה די בוטה של הפרק, מלבד העובדה שהוא לא מצחיק).
Young Adult ו The Sitter
יוצאים בהפרש של שבוע! עכשיו רק צריך לקרוא ל Adult "מבוגרת לא אחראית" והיקום יקרוס לתוך עצמו P: .
עברות באמת מוזר ל Haywire. היום ראיתי את הטריילר בקולנוע והוא נראה כמו עוד סולט / קולומביאנה. זה רק אני או שנשים נהיות נורא מאצ'ואיסטיות לאחרונה?
באסה ש'פרימיום ראש' נדחה. לאחרונה ראיתי בפעם הראשונה את '500 ימים עם סאמר' המקסים (ואני בוש ונכלם על כך) אז הייתי ממש רוצה לראות את גורדון-לוויט על המסך שוב. מה שכן טוב בדחיה הזאת, זה שבקיץ 2012 נראה הרבה ממנו, ב 3 סרטים – TDKR (יולי), Premium Rush (אוגוס) ו Looper (ספטמבר. לפי ימד'ב, זה סרט על מאפיונר בעולם עתידני שאחת המטרות שלו היא עצמו מהעתיד. נשמע מגניב. אם יזרקו לשם קטע של קרבות בלי כוח משיכה, בכלל טוב).
מחכה ל'סטאר טרק 2', הראשון היה ממש טוב. (ושמח על החלטת המפיקים לא לתת לו כותרת משנה, כי בטח היו שוחטים אותה בארץ).
זה שאין לו כותרת משנה בשם המקור...
לא אומר שלא תהיה לו כותרת משנה בשם הישראלי. ע"ע "שלגיה – הסיפור האמיתי".
אלו אמורים להיות *ה*סרטים המדוברים של 2013?
נראה מאוד מאכזב.
של מאי 2013.
יש ב-2013 גם חודשים אחרים. עוד כמה מהסרטים הבולטים של 2013 – עדיין, כמובן, לא כולם – אפשר לראות בעמוד הזה שהזכרתי לא מזמן:
http://www.fisheye.co.il/not-final/
קרוב להפליא ורועש להחריד, זו לא הביקורת על רובוטריקים?
(ל"ת)
נייס.
(ל"ת)
אני ממש לא יודע לאיזה סרט אני הכי מחכה במאי 2013
(טוב, "שולי האוקיינוס" דווקא נשמע מעניין, בעיקר בזכות הבמאי), אבל אני בהחלט יודע לאיזה סרט אני מחכה במרץ של אותה שנה – "אליסיום". לא בגלל הבמאי, למרות שהוא מצוין (ניל בלומקאפ, שעשה את "מחוז 9") ולא בגלל השחקנים, למרות שגם הם כאלה (מאט דיימון וג'ודי פוסטר), אלא בגלל המעצב. סיד מיד, האיש שעיצב את האופנועים ב-"טרון" (המקורי), החלליות ב-"שובו של הנוסע השמיני" ופחות או יותר את הכל ב-"בלייד ראנר", נותן ב-"אלסיום" – בפעם הראשונה מזה למעלה מ-30 שנה, כמדומני – טיפול עיצובי מקיף לסרט כלשהו.
והאמת שכבר כתבתי על הסרט הזה פה:
http://www.fisheye.co.il/in_time_trailer/?comNum=432521
(הלינק לסרטון המקושר בהודעה ההיא כבר אינו זמין, למרבה הצער).
מעניין מה שמופיע בכתבה בנוגע ל-"פיקסלים"
כי מתוך הסרטון, רק הדמות של הקוף מ-"דונקי קונג" ואולי גם הצפרדע מ-"פרוגר" נראים לי כמו קייס לתביעת זכויות יוצרים. יש גופים מסחריים שאשכרה מחזיקים בזכויות על דברים כמו החייזרים מ-"הפלישה מהחלל" או לבנים של טטריס? כי קצת מצחיק שהחבר'ה האלה לא עשו כלום בנוגע למיליון ומשהו החיקויים שקמו להם בתוך עולם הגיימינג מזה קרוב לארבעים שנה, אם לא יותר.
אוף טופיק: למה הם לא תובעים
הם לא תובעים כי אי אפשר להוציא פטנט על מכניקת משחק, וזאת בעיה קשה מאוד בתעשיית המשחקים. אם מי שהמציא את הטטריס היה מקבל תמלוגים על כל אחד מהחיקויים שיצאו למשחק, הוא היה יכול לשכור את ביל גייטס כדי שיבדר אותו בשירה וריקודים. זה מובן מאליו היום שלכל משחק מצליח צצים ים של חיקויים, לפעמים חיקויים מדויקים לחלוטין. האלופים באלה הם זינגה, החברה שמייצרת את "פארמוויל" וכל משחקי ה"וויל" האחרים לפייסבוק, ומרוויחה מהם מיליארדים, כשרובם ככולם של המשחקים האלה הם שיבוטים של משחקים של אחרים.
למרבה האבסורד, על עיצוב כן אפשר לרשום זכויות יוצרים, אז על העובדה שלקוביות הטטריס יש צורה של קוביות טטריס, ועל זה שפאק-מן הוא צהוב, כן אפשר לתבוע את יוצרי הסרט.
אבל גם בחיקויי המשחקים העתיקו לא-רק את המכניקה אלא גם
את העיצוב. פקמן הוא צהוב גם בהרבה חיקויי פקמן שנקראו בשם אחר (ובטח שבחיקויי פקמן שנקראו "פקמן" בלי שום תשלום תמלוגים ובטח שלא בקשה מנומסת להשתמש בדמות, בעיצוב או במכניקה). זה נכון גם לגבי טטריס. אני מבין שאולפן סרטים גדול הוא מטרה יותר ברורה להגיש נגדה תביעה לעומת מפתח עלום באיזו מדינת עולם שלישי (או אפילו במרכז ארה"ב), אבל לא צריכה להיות שום בעיה תיאורטית לזרוק תביעה כזו מכל המדרגות בטיעון של "שנים אנשים העתיקו את העיצוב הזה בלי שאף אחד צייץ – ועכשיו הם באים אלינו בטענות?"
יותר סביר להניח
שהמשחקים העיקריים שהעתיקו את "פק מן" עשו זאת באישור של ארקייד, ושילמו לה עבור זה.
אגב, אין כל-כך הרבה חיקויים לפקמן. חיפוש פקמן בגוגל יניב אמנם מאות תוצאות, אבל כמעט כולן זה אותו משחק בדיוק. לא משחק דומה או מועתק, אלא פשוט אותו אחד.
יש סיבה מיוחדת שאין זכר ל"פלייאוף" ברישומי האתר?
מספר פעמים ניסיתי לבדוק פה מתי מופץ הסרט הזה שכבר יותר משבועיים אנשי יונייטד קינג דוחפים לנו בצורה (טיפה) גסה וחסרת פרופורציות ראיונות שנועדו לקדם את הסרט. הייתי צריך לגלות לאתר סרט בשביל לגלות שזה קרה בחמישי האחרון.
בעיה טכנית
תודה שהסבת את תשומת ליבנו. הנה זה:
http://www.fisheye.co.il/movies/playoff/
איך הסרט?
כי האמת, הוא לא נראה לי מי יודע מה.
ואני תוהה למה בכלל עשו את רובו באנגלית, הם חושבים שישיגו מועמדות לאוסקר בקטגוריות הגדולות או משהו? כי אני די בטוח שאין ממש סיכוי כזה.
יש עוד דברים בחיים חוץ מאוסקר.
(ל"ת)
אולי בגלל שהכוכב לא דובר עברית?
(ל"ת)
ולמה לא לקחו מישהו ש*כן* יודע עברית?
כי רצו שהסרט יהיה באנגלית, השאלה למה?
לרד, ברור לי שלא הכל קשור לאוסקר, אני רק תוהה למה הם בחרו לעשות את זה ככה…
הם מאמינים שיש לסרט אפשרות להצליח ככה יותר בשוק הבינלאומי, בקופות בארה"ב? או מה בדיוק?
ידוע שסרטים דוברי אנגלית מצליחים יותר בארה"ב
זו בדיוק הסיבה שהם מנועים מלהתחרות בקטגוריה לסרט הזר.
ונראה לי הגיוני מאוד שהסרט נעשה באנגלית – ועם שחקן אמריקאי יחסית מוכר – על מנת לפנות לקהל האמריקאי. סך הכל, מדובר פה בסיפור עם המון פוטנציאל למשוך את הקהל הזה, ובמיוחד יהודים אמריקאים.
העובדה שהסרט דובר אנגלית ברובו (אם לא כולו)
אולי נתנה לו שיק בינלאומי ועזרה לא לקבל מימון אירופאי שהפך אותו לאחד הסרטים היקרים שהופקו פה (השמועות מדברות על 25 מיליון שקל!!!), אבל אין לזה שום קשר לאוסקר. העלילה, שמבוססת באופן חופשי על סיפור חייו של רלף קליין, עוסקת בישראלי שנוסע לאמן קבוצה גרמנית. אלא אם כן הוא דובר גרמנית, הגיוני שהוא יתקשר עם הסביבה החדשה באנגלית. אם יוצרי הסרט היו פוזלים לאוסקר הם לא היו נמענים מעברית (או כל שפה אחרת שאינה אנגלית) ברמה כזאת שתמנע מהסרט להיות מועמד לקטגוריית הסרט הזר, שזה תרחיש הרבה הרבה הרבה יותר ריאלי מכל קטגוריה אחרת. אגב, בפרסי אופיר האחרון הוא לא זכה ולו במועמדות אחת, מה שדי עונה לך על איכותו של הסרט, לפחות בעיני חברי האקדמיה.
לא דיברתי על קטגורית הסרט הזר
חשבתי שאולי הם מכוונים גבוה יותר ובגלל זה החליטו לעשות אותו באנגלית.
ואם הם היו מכוונים לקטגורית הסרט הזר, הם ועוד איך היו יכולים להכניס עברית וגרמנית יותר בסרט כדי לתת לו את האפשרות הזו.
אבל שוב אני יודע שזו לא חייבת להיות הסיבה ולא הכל קשור לאוסקר.
כנראה שאתה צודק והסיבה היתה להשיג מימון גבוה יותר לסרט ואפשרות בשבילו להצליח יותר בשוק הבינלאומי.
אבל מישהו פה ראה כבר את הסרט ויכול להגיד מה הוא חשב עליו?
נכון שהוא לא קיבל אף מועמדות אבל זה לא בהכרח אומר שהוא גרוע.
אני רוצה לדעת אם בכל זאת אולי יש בו משהו, שאני לא סתם אבזבז כסף על סרט מחורבן..
אנימציה בסינמטק חולון + תחרות
מה-1 עד ה-10 בדצמבר ייערך בסינמטק חולון במדיטק (המוכר לתושבי עין הדג בתור המקום שאירח את הסקוטקון, וגם את ארוע עין הדג המאוד מגניב שייערך בו בקרוב) "ימים של אנימציה" – הם לא משתמשים במילה "פסטיבל", אז גם אני לא, שיכלול הקרנות סרטים, כיתות אמן והרצאות על אנימציה. בין השאר, הסינמטק יערוך מחווה לסטושי קון ז"ל, אחד מיוצרי האנימה החביבים על האתר, עם הקרנה על מסך גדול של שניים מהסרטים שלו – "כחול מושלם" (הנה הביקורת שהתפרסמה באתר על הסרט) ו"שחקנית המילניום" (ביקורת).
חוץ מזה, הארוע כולל גם תחרות, Maratoon, שמזכירה את תחרויות "סרט ב-48 שעות" ודומותיהן, רק מטורף עוד יותר: ליצור סרט אנימציה בחמישה ימים. אם אתם במקרה יוצרי אנימציה – וכמה מכם כאלה, אני יודע כי שלחתם סרטים ל"אודישן" – אתם מוזמנים להירשם, אבל שימו לב שעכשיו ממש הרגע האחרון – ההרשמה לתחרות נסגרת מחר. זה העמוד של התחרות.
התכנית המלאה של האירועים וההקרנות, כאן:
http://www.mediatheque.org.il/template/default.aspx?s=2&pcatId=47&pageId=1177&Preview=1
לפי אתר יס פלאנט
W.E. של מדונה הוקדם מינואר ל-15.12, שבוע לאחר ארה"ב.
חדשות קולנוע לירושלמים
אני לא בטוחה שזה המקום, אבל:
מפיו של ניר ברקת – בשרובר (הטיילת, אני מניחה) הונחה אבן הפינה לקומפלקס קולנוע של 16 (נדמה לו) אולמות שיהיה פתוח בשבת. נראה לי קצת מוזר שלא שמעתי על זה כלום, אבל אני מניחה שאם ראש עיריית ירושלים אומר שזה המצב, המידע שלו מעודכן יותר. בכל מקרה, אני מקווה שזה נכון. קולנוע מודרני ופתוח בשבת בירושלים ישדרג את איכות החיים שלי באופן משמעותי.
יעופו הרבה חיתולים לפני שיאפשרו לזה להיפתח בשבת.
(ל"ת)
יש כאן דברים שפתוחים בשבת.
אם אכפת לאנשים מספיק להיאבק על זה – זה קורה. אני אישית מתכוונת להיאבק על הקולנוע הזה אם הוא אכן יגיע.
אני שמח לשמוע!
האמת היא שאף על-פי שאני מעביר חלק מהסופ"שים במעונותיי בירושלים, לא חקרתי לעומק אם אכן ישנם מקומות הפתוחים בשבת. אם אפשר, תוכלי להגיד לי אלו מקומות בילוי פתוחים בשבת? זה יהיה מידע שימושי למדי לפעמים הבאות ^^
דומני כי הכביש לתל אביב אכן פתוח בשבת
(ל"ת)
במייל?
(muchlilirejoicing ביאהו)
נשלח
(ל"ת)
יש בירושלים אפילו שלושה בתי קולנוע הפתוחים בשבת:
'לב סמדר' במושבה הגרמנית, הסינמטק שמעל גיא בן-הינום ורב חן באזור התעשייה של תלפיות.
תודה!
(ל"ת)
האם נוספו דפי סרטים-בדיעבדים חדשים?
(ל"ת)
ג'ון קרטר - טריילר מלא
http://www.ign.com/videos/2011/11/30/john-carter-trailer
(אפשר לפרסם כאן אוף טופיקים, כמו בקצרצרים ובדוח קופות שבורות?)
כן, אפשר :)
(ל"ת)
*2
1. תהייה- בהרבה סרטים שמבוססים על ספרים הסופר מקבל קרדיט של תסריטאי, האם לסופרים באמת יש חלק משמעותי בכתיבת תסריט ע"פ הספר שלהם? יש למישהו דוגמאות בנושא? סתם סקרנות.
2. יש לי בעיה קלה במיקום פרצופים… כמעט כל שחקן נראה לי מוכר בלי שיהיה לי מושג מאיפה. בדר"כ יש ימד"ב אבל… מישהו יכול להזכיר לי מי השחקנית שמשחקת בפרסומת של הקפה עם ג'ורג' קלוני ואולי מאיפה היא יכולה להיות מוכרת לי?
תודה!
נורה, How I Met Your Mother
(ל"ת)
היא גם הייתה בתפקידים קטנים בסרטים שונים, אבל קטנים
אז בכל זאת סביר להניח שאתה מכיר אותה מ-HIMYM.
*את.
תודה. ריבוי השחקניות השחומות [/הודיות] בעלות המבטא הבריטי מבלבל קצת.
היא אירנית...
אבל בוא נסיים את זה פה.
בגלל זה הסלאש.
הנחתי שהן לא כולן הודיות…
רפרפתי עכשיו בלא סופי
וראיתי שיש שם רשמי ל-Chronicle: משנים סטטוס. מה לעזאזל? אני מניחה שמדובר ברמז לפייסבוק, ולכך שסרט הוא על נערים פוחזים מהסוג שודאי נהנים מלשנות ססטוס בפייסבוק, אבל עדיין: מה לעזאזל?
כפי שעדכנתי עכשיו בדף הסרט
פניתי למפיצים בניסיון להבין מה לכל הרוחות הקשר בין "משנים סטטוס" לבין הסרט הזה. לא קיבלתי תשובה לשאלה, אבל קיבלתי עדכון: השם שונה. עכשיו לסרט קוראים "כרוניקה בזמן אמת".
~facepalm~
(ל"ת)