הסרט הבא של קוונטין טרנטינו עומד להיות מערבון, ששמו הוא מחווה למערבונים הקלאסיים משנות השישים, בהשתתפות כריסטוף וואלץ. גם הסרט הקודם. הוא אולי קצת חוזר על עצמו, אבל היי, כשמשהו עובד, למה לשנות אותו? "ג'אנגו ללא מעצורים" הגיע למקום השני בסקר סרט השנה שלנו, וכריסטוף וואלץ הולך ככל הנראה לקבל את תואר הופעת השנה שלנו (וזו הפעם השניה שזה קורה לו בסרט של טרנטינו). אז אני לא חושב שהידיעה על כך שכל זה עומד לקרות שוב היא חדשות רעות.
טרנטינו כבר גילה לפני זמן מה שבסרט הבא הוא מתכוון להישאר בז'אנר המערבון, "עכשיו כשאני מבין מה אני עושה". היום, ההוליווד ריפורטר מגלה את שמו של הסרט: "The Hateful Eight" ("שמונת הנבזים"? "שמונה החלאנים"?) – שם שהוא כמובן רפרנס ל-"The Magnificant Seven" ("שבעת המופלאים") של ג'ון סטורג'ס מ-1960. במקרה שחששתם לרגע שמא טרנטינו יתחיל לעשות סרטים שאינם מחווה לסרטי עבר כלשהם, הסירו דאגה מלבכם.
לפי הידיעה בהוליווד ריפורטר, אף שחקן עוד לא לוהק רשמית לסרט, אבל התסריט כולל תפקיד שטרנטינו כתב במיוחד עבור כריסטוף וואלץ. צילומי הסרט אמורים כנראה להיערך בקיץ, כך שאם הכל יילך כמתוכנן אפשר להמר בזהירות על סוף 2015 כעל תאריך היעד להפצת הסרט.
ומה קרה ל"הסרט הבא של טרנטינו" הקודם, "Killer Crow"? כנראה כלום – הוא הצטרף לספרית הוידאו הגדולה של לוסיין, לצד "להרוג את ביל, חלק 3" ו"האחים וגה" במדף של הסרטים שטרנטינו כנראה לא יעשה אף פעם.
די נו למה
אי אפשר להחזיר את טרנטינו לעשות סרטים מעניינים מונעי דמויות ועלילה ולא סרטים מתלהבים מונעי רפרורים?
טרילוגיית מערבונים
אם אני לא טועה, הוא אמר בעבר שהוא עושה טרילוגייה של מערבונים שמציגים "היסטוריה משוכתבת", שממזרים הוא הראשון בה ודג'אנגו הוא השני.
אז נראה שהכל דווקא קורה לפי התוכנית.
הוא אמר את זה על killer crow
שכאמור לא יקרה.
ועוד לא ידוע אם הסרט הזה משכתב את ההיסטוריה באיזשהו אופן, ככה שמוקדם מדי לקבוע אם הכל קורה לפי התוכנית
מה משוכתב בג'נגו?
זה סיפור בדיוני שקורה בתקופה אמיתית, ולא משפיע עליה בשום צורה. זה ממש לא כמו הסוף של "ממזרים".
הסרט הקודם לא היה ככ מוצלח לולא וולץ
כך שהליהוק שלו הוא שיחוק. ממש האומה טורמן החדש של טרנטינו . וולץ מצליח להעלות בכמה רמות כל סרט שהוא משתתף בו . שחקן מעולה…. שושנה !!!
אבל 'ג'אנגו' לא היה מערבון.
לא יודע, יכול להיות שהוא היה, אין לי מושג איך מגדירים מערבון אבל הוא לא הרגיש דומה ברוחו לשום מערבון שראיתי. אני דווקא שמח שהוא ינסה עוד פעם לעשות אחד, בתקווה שהפעם זה ירגיש כמו מערבון אמתי.
יש גם לציין שלסרט ילוהק (סביר להניח) לצד וואלץ גם ברוס דרן ("נברסקה" וסצינה קצרצרה ב'ג'אנגו).
שמונת המופרעים?
לפחות נשמע כמו המקור.
שמונת הנתעבים
נשמע כמו המקור, וגם תרגום מדויק.
אולי "שמונת המתועבים"?
נדמה לי ששכחת את הקריטריון המוביל בבחירת שמות עבריים לסרטים – עמכאיות. אני מניח שהקריטריון הזה יוביל באמת למשהו כמו "שמונת המופרעים", אבל מתועבים בכל זאת נשמע קצת פחות נמלץ מנתעבים (אם כי הצירוף מתגלגל פחות טוב על הלשון).
סוף 2015? ברשת כתבו שטרנטינו מתכוון לצלם בקיץ ואולי להספיק להקרין אותו בדצמבר השנה.
עם טרנטינו אי אפשר לדעת…
זה טרנטינו, לא רודריגז.
הוא לא עובד *עד כדי כך* מהר. אם הוא יצלם את הסרט בקיץ, יש סיכוי לא רע שהוא יהיה מוכן לפסטיבל קאן בשנה הבאה.
מישהו מוכן להסביר לי
למה כרסיטורפר וואלץ קיבל אוסקר על אותו תפקיד בו הוא קיבל אוסקר בממזרים חסרי כבוד?
שימו לב שגם ביום יום הוא מדבר ככה.
הדבר היחידי שהציל את ג'אנגו זה ליאונרדו דה קאפריו, בלעדיו הסרט הזה נפילה..
כי הייתה מולו תחרות ממש חלשה.
לא, ברצינות, הקטגוריית שחקן משנה של שנה שעברה הייתה כבוייה לחלוטין.
במבט לאחור אני הייתי מביא את הפרס לפיליפ, אבל באמת שזאת הייתה קטגוריה שמלאה ב " זוכי אוסקר לשעבר משחזרים את השטיק שלהם עוד פעם" באותה שנה – אלן ארקין כתור זקן מקלל שעליו הוא זכה ב2006! טומי לי ג'ונס כתור איש חוק קשוח שמתלבט בין לעשות את הדבר הנכון והדבר המוסרי שעליו הוא זכה ב93! דה נירו כתור איש זקן בהופעה היחידה הלא נוראית שלו מזה עשור בערך!
וכמו שאמרת – וולץ. פיליפ הוא היחידי שעשה משהו יחסית חדש לרזומה שלו אבל הסרט מולו היה משעמם מדי כדי שמישהו ירצה לזכור אותו לטובה. אני מניח שמה שהכריע את הכף בסוף זאת האהבה לסרט ולא לשחקן – האקדמיה ממש אהבה את ג'אנגו ( ראה גם הזכייה בתסריט שלא ממש הגיעה לו)
אני מוכן להסביר לך
זה לא אותו תפקיד.
תעשה לי טובה, זה אותה דמות מעודנת יותר .
זה מה שהשחקן יודע לעשות, ולפי דעתי אחרי ג'אנגו ואפילו כבר בסרט עצמו זה כבר מיצא תעצמו.
ההופעה של דה קאפריו היתה יוצאת דופן, כמו בהופעה של וואלץ בממזרים חסרי כבוד, ולא לתת עליה אוסקר זה ביזיון. מאז ההופעה של דניאל דה לאויס בזה יגמר בדם אף שחקן לא הרשים אותי ככה.
הטענה הזאת, שלנדה ושולץ הם אותה דמות, חוזרת על עצמה כל הזמן.
איפה רואים את זה? כי יש לו מבטא גרמני והוא משתמש במשלב גבוה? זה כמו לומר שג'ולס וסטיבן הם אותה דמות. אני לא רואה את זה. לנדה היה אנטגוניסט ונאצי. שולץ הוא הדמות הכי טובת לב ואצילת נפש שטרנטינו אי פעם כתב, והוא הומניסט מדרגה ראשונה. בסצנה הראשונה שלו, לנדה משווה בין היהודי לעכבר. בסצנה הראשונה שלו שולץ מבהיר שאין לו שום חיבה כלשהי לעבדות. חוץ מהשחקן והמוצא, אני לא רואה שום קשר ביניהם.
במונחים של טרנטינו זה כמו להיות מהטמה גנדי בעולם האמיתי
(ל"ת)
זה שהדמות על הנייר שונה זה ברור. היא פשוט משוחקת אותו דבר, אותם ניואנסים, אותם הבעות, הכל חוזר פה. ואני אלך איתך יותר רחוק, הוא די מגלם את עצמו, תשמע ראיון שלו, ותראה שזה עדיין אותה דמות.
לכריסטופר וואלץ ניתפר תפקיד ספציפי שמתאים פשוט לאישיות שלו ולאופי שלו, ובאמת לטרנטינו היה חתיכת מזל פה. מעבר לזה השחקן לא יספק לנו משהו חדש.
אז אני אפרט
לנדה הוא אדם מפחיד. הוא אדם מאיים. הנימוס והגינונים האדיבים שלו הם בסך הכל עוד כלי שמשמש אותו להשליט טרור, אבל ברור לחלוטין לנו כצופים ולדמויות שבאות איתו במגע שמדובר רק במסכה (המדים הנאציים גם די עוזרים להעביר את הנקודה ). שולץ, לעומת זאת, הוא אדם שהתנהגותו אינה מסתירה כלום- הוא באמת אדיב והגון, והוא מקפיד מאוד להשתמש באלימות רק כשברור לו שהאדם כלפיו היא מופנית הרוויח אותה.
אתה יכול לטעון שוולץ לא מעביר את ההבדלים האלה במשחק שלו. זה לגיטמי. אבל זה ממש לא אותו תפקיד, והדרישות מהשחקן הן ממש לא אותן דרישות.
אני דווקא רואה את זה הפוך.
שתי הדמויות הן כביכול שקטות, מנומסות, שמחייכות כל הזמן חיוך לא אמין שלא מגיע לעיניים, עד הרגע שבו הן נהיות אלימות ומסוכנות.
מבחינת כתיבה, הדמויות האלה מאד דומות בהתנהגות שלהן, עד כדי רגעים בודדים בסרט.
וכן, שתיהן שוחקו בדיוק באותה הדרך, ולתת לו על זה אוסקר שנה אחרי שנה זאת החלטה מאד תמוהה בעיניי.
זה לא היה שנה אחרי שנה
עברו שלוש שנים בין "ממזרים" ל"ג'אנגו".
מבחינת משחק, דמות שהיא חביבה ומנומסת מבחוץ
ומתועבת מבפנים, לכזו שהיא חביבה ומנומסת מבפנים ומבחוץ הוא אפסי. וכיוון שאף אחת מהדמויות לא מאבדת את קור הרוח אפילו לרגע, אי אפשר כמעט להבחין בהבדל. שולץ בעיני היה מוצלח יותר – אבל אולי רק בגלל שהיה לו הרבה יותר זמן מסך. האקדמיה בכלל היתה צריכה לפסול את המועמדת של וולץ רק כיוון שהתפקיד הזה הוא לחלוטין לא תפקיד משנה.
עכשיו נותר רק לגלות אם מבפנים וולץ הוא נאצי או הומניסט
(תגובה זו תהפוך ללא חוקית בקרוב. אסור להשוות).
רגע
למה בעצם זה לא "קילר קרואו"? רק כי זה לא נושא את אותו השם?
אני לא מתיימר להכיר את טרנטינו, אבל אני חושב שזה לגמרי אפשרי שהוא חשב קצת יותר על הרעיון, לא התאים לו הקטע שזה מתחבר עם "ממזרים", החליט שהוא פתאום רוצה מערבון (אולי זה מסתדר לו יותר. אולי הוא מצא רעיון שהוא ממש אהב ומסתדר רק עם מערבון), ושינה כמה דברים פה ושם?
שמונת הנתעבים האלה יכולים בקלות להיות שמונה שחורים שהפכו לאגדה כי הם הורגים אנשים לבנים. או משהו.
ז"א, עם כמות כ"כ קטנה של אינפורמציה, הכל פה די פתוח. רק אומר.
אויש, נו
זה לא שיש לי בעיה לראות עוד מערבון של טרנטינו, "ג'אנגו" היה נפלא. אבל למה אחד אחרי השני? הייתי מעדיף לראות אותו עושה משהו חדש. ואם הוא מחזיר את וולץ, שלפחות יתן לו איזו דמות מקורית (כן, גם אני לא רואה הרבה הבדל בין שתי הדמויות הטרנטינויות שלו). מצד שני, אין לי בעיה שיחזיר את דיקפריו לעוד תפקיד מופרע. מזה לא נראה לי שימאס לי בזמן הקרוב.
ו... הנה גם זה נפל.
טרנטינו החליט לעזוב את התסריט אחרי שהוא הודלף בהוליווד.
http://www.deadline.com/2014/01/quentin-tarantino-hateful-eight-leak-novel/
אז זה מה שהיה במזוודה של מרסלוס וולאס!
(ל"ת)
התסריט לסרט הודלף ומרוב כעס טרנטינו החליט לוותר
על עשיית הסרט ולעבור לפרוייקט הבא.
קישור לכתבה
http://www.deadline.com/2014/01/quentin-tarantino-hateful-eight-leak-novel/