ההר החדש והעולם החדש

קיצור תולדות הלוגואים של פרמאונט ויוניברסל, עם השקת לוגואים חדשים ומבריקים

האולפנים ההוליוודיים קיימים כבר הרבה הרבה זמן. מדי פעם אחד מהם חוגג מספר עגול כלשהו, ואז שמים לב שוואו, האולפן הזה היה בסביבה בזמן הדינוזאורים, בערך.

שניים מהם חוגגים יום הולדת 100 השנה: יוניברסל ופרמאונט שתיהן חברות שהוקמו בשנת 1912. לרגל יום ההולדת, שתיהן עדכנו את הלוגואים שלהם – האנימציות המופיעות בתחילת כל סרט. ומכיוון שאני גיק של עיצוב, בין השאר, זה תמיד מעניין אותי לראות איך לוגואים מתפתחים עם השנים בזמן שהם שומרים על העקרונות המקוריים.

הלוגו של פרמאונט תמיד היה הר מוקף בעיגול של כוכבים. הר דמיוני לחלוטין, אגב. הוא עודכן לאורך השנים שוב ושוב, ונדמה שהפך גבוה יותר עם כל גלגול. כשהאולפן רק נוסד, הם לא יצאו לטיולי טיפוס: ההר נראה כמו הקילימנג'רו כפי שהוא מצולם מחלון חדר המלון במרחק של 50 קילומטר.

בשנות השלושים ההר כבר היה קרוב הרבה יותר, ונראה כמו פסגה מאיימת למדי.

המעבר לצבע הוסיף להר את שן-הסלע הקטנה שעליה אפשר לנוח לרגע לפני הפוש האחרון אל הפסגה:

בשנות התשעים ההר הפך מציור למודל תלת-מימדי, ופתאום מתנשא מעל העננים:

והנה הלוגו החדש, שאותו יכולתם לראות כבר לפני "משימה בלתי אפשרית 4" – ולדעתי נראה מרהיב לחלוטין.

כך זה נראה עם האנימציה, אבל קחו בחשבון שזה צילום פיראטי באיכות לא אידיאלית.

בינתיים, יוניברסל הקיפו את העולם. ככה זה נראה במקור:

גם הפעם, בשנות השלושים הכל נראה הרבה יותר מרשים.

את הגירסה הזאת אתם בטוח זוכרים – היא היתה בשימוש עשרות שנים, לאורך כל שנות השבעים והשמונים.

הגירסה הנוכחית של הלוגו הזה תמיד מקריפה אותי, כיוון שכל היבשות על כדור הארץ זורחות באור ירקרק ולא בריא וזה תמיד נראה לי כאילו הם מציגים את העולם אחרי שואה גרעינית.

וזה העולם החדש, שאותו תראו בקולנוע החל מהשנה. תודה לאל, העולם נראה בריא הרבה יותר הפעם, אם כי הלוגו הזה לא יתקבל היטב אצל מי שפיתחו אלרגיה לכחול-כתום.