-
חיפוש דפי סרט
חפש
לפי שם:
עכשיו בקולנוע: סרטים שרק עכשיו יצאו
עוד בקולנוע: סרטים מדוברים שעדיין רצים
בקרוב: מגיעים בשבועות הקרובים
ברחוק: סרטים עתידיים שמדברים עליהם
-
דיונים אחרונים
דיונים מתמשכים
דיונים חמים
ספליט
Split
שלוש נערות נחטפות על ידי אדם בעל אישיות מפוצלת שבגופו שוכנות 23 יישויות שונות.
תאריך הפצה בארה"ב: 20/01/2017
תאריך הפצה בישראל: 02/02/2017
זהו, הבנת הכל.
(ל"ת)
כמה מדכא
תכלס', קצת נהניתי לתרץ את חוסר ההנאה כחוסר הבנה
איך הסרט? מצד אחד שמלאן, מצד שני הטריילר נראה טוב ומקאבוי אחד השחקנים האהובים עליי. מישהו ממליץ?
מומלץ בחום
כשהולכים לסרט של שמלאן לוקחים הימור, אבל לדעתי הפעם הוא השתלם.
הסרט הוא מותחן עשוי טוב מאוד שנהנה מהופעות טובות מאוד של אניה טיילור ג'וי וג'יימס מקאבוי.
מה שהרשים אותי בעיקר בסרט זה הדמות המעניינת של טיילור ג'וי, הבימוי, צילום ופס קול המצוינים במערכה השלישית של הסרט.
בלי להיכנס לספוילרים, היו קטעים בסרט שחשבתי שהדמויות ממש טיפשיות או שהסרט הולך יותר מידי רחוק, אבל ככל שהסרט מתקדם חורים בעלילה נסתמים.
הוא לא סרט מושלם, אבל אני בספק אם תתחרט שראית אותו.
הסרט עשוי טוב וגם אני מתה על מקאבוי, אבל
העלילה עצמה לא מתקדמת לשום מקום, הקפיצה בין הזהויות של הפסיכופת מייגעת ולא נעשית בצורה חלקה והציפיה לסוף השאמאלני קצת הורסת את הסרט. בעיקר כשהגיע הסוף ונותרתי ללא תחושת וואו (ולפי קריאות האכזבה שמסביבי באולם, הבנתי שאני לא היחידה)
כתבתי על זה קצת יותר כאן https://www.facebook.com/ayelet.c.levi/posts/10211807814976473?pnref=story
מה הבעיה בסוף שמאלני?
לא כל סרט חייב להיות ימני.
סוף שמאלני זה סבבה. בסרט. סוף שאמאלאני - קצת פחות
ללא כל קשר לדעתי הפוליטית
זאת הייתה בדיחה
שפחות עבדה :(
הי, את זה אני הבנתי! זו דרכי לזרום עם הבדיחה
(ל"ת)
לא ברור לי למה אתה מתכוון כשאתה אומר שהעלילה לא מתקדמת.
הסרט מחביא הרבה מידע מהצופים בהתחלה ולאט לאט משחרר אותו, בדומה לרחוב קלוברפילד 10.
אני גם חושב שזה קצת בעייתי לבקר סרט על כך שהוא לא נגמר כפי שאתה רצית שיקרה, ללא תלות בכך אם הסוף עובד עם הסיפור שמוצג.
בכל מקרה, אני הייתי די בתחושת וואו בסוף.
הי, הי לא להשוות את זה ל'קלוברפילד'
הסוף של שניהם היה מופרך ומאכזב, אבל כאן מסתכם הדמיון ביניהם ; כשצפיתי בקלוברפילד ממש הרגשתי בתוך הבונקר (או מה שזה לא היה) ועברתי חוויה מורטת עצבים. משהו באישיות של השחקנים או בשיטוטי הפנים-חץ ההיפראקטיביים מנע ממני את אותה חוויה ב'ספליט'.
בנוסף, ב'ספליט' אפשר היה לדעת מראש מה יהיה ה'טוויסט' של החוטף (ריבוי האישויות וכו'). בקלוברפילד לא ידענו מה מתחולל בחוץ עד הרגע האחרון
אם לא תצפו ליותר מדי, יש מצב שתהנו.
הסרט עצמו בהתחלה מספק את הסחורה, מותח, מעניין ואמין. ככל שהסרט מתקרב לסופו הוא נהיה מופרך מרגע לרגע – עד שכשיוצאים שמעולם לא מבינים למה נכנסנו מלכתחילה. אבל למרות הביקורת, מי שאוהב מתח ואימה רוצה להעביר שעתיים דבוק לכיסא עד הדקה האחרונה – שיילך, מי שלא – עדיף לראות פעם שנייה את לה לה לנד.
ועכשיו, אחרי שהבהרנו שזה סרט שאמאלאני,
האם זה סרט שאמאלאני טוב או סטנדרטי?
בעיני סרט טוב
מותח, מהנה, עם הופעות משחק מצוינות.
הסוף שלו הוא דווקא החלק שהכי אהבתי, אבל במקרה הזה זה תלוי בהכרה שלך עם… טוב, אסור לגלות. תבין כשתראה. אבל דווקא ממני יצא "וואו" בסוף.
לפי הראיון איתו
a href="http://ew.com/movies/2017/01/20/split-m-night-shyamalan-ending-interview/?xid=entertainment-weekly_socialflow_twitter"
נראה שכן, הוא בונה על סרט המשך נוסף.
לעזאזל.
לא ממצה ולא מתגמל
מתחיל טוב, חכם, אם כי לא קצוב כהלכה. שני השחקנים הראשיים מבצעים ברמה מאוד גבוהה, וזהו גם המאפיין החיובי היחיד שלא יתפוגג עד סוף הסרט. כל השאר – פקקט.
הבעיה העיקרית שלו הוא באמינות: הוא מאבד את כולה לטובת תפנית שהפתיעה אותי לא כי הסרט לא בנה אליה – הוא די חפר על זה, האמת – אלא כי לא האמנתי לרגע שבאמת ילכו על זה. מסרט שבונה על האינטליגנציה של הצופה ומאוד רוצה שייקחו אותו ברצינות, הוא נפל כשהשתמש בנימוק בערך ברמה של עקיצת עכביש רדיואקטיבי. לפרט יהיה כמובן ספוילר חמור, אבל כן אומר שמבין השלושה שהיינו בסרט – דעתי זו הינה דעת מיעוט, כאשר השניים האחרים אמרו לי שזה רק סרט ושזה אמור להיות מעניין; אני לא מקבל את התירוץ הזה, סרט שמאוד מנסה להיות חכם לא יכול לוותר על זה רק בשביל לגנוב עוד כמה דקות של תשומת לב (ולהפך: גם סרט גאוני לא שווה כלום אם הוא משעמם למוות), ול'ספליט' היו הרבה מאוד יומרות. התאכזבתי כי עשיתי את מה שהסרט ביקש ממני: לקחתי אותו ברצינות.
הבעיה המשנית היא באווירה: כאמור, הסרט ערוך וקצוב באופן לא מושכל, מה שגורם לנפילות מתח אחדות לאורכו כאשר ישנו מעבר פתאומי מהתפתחות מותחת ומפחידה לאקספוזיציה ולפיתוח דמות, שהם טובים כשלעצמם. נוסף על כך, יש בו הרבה רגעים מצחיקים מאוד, שחלקם משיגים את האפקט ההפוך מזה שיועדו לו. הם גם צורמים באופן כללי על רקע סרט שנוגע בנושאים מאוד כבדים ורציניים.
וזו בעיה שלישית: תכני הסרט קודרים ומחרידים. היה לי קשה מאוד לצפות בהם, אפילו שאין כמעט בכלל תיאור ויזואלי. כשבמאי עושה את זה אתה מצפה לתמורה רגשית או אינטלקטואלית, וכל-כך מדכא לציין שאין כאן לא את זו ולא את זו.
זו נשמעת כמו קטילה כבדה כל כך בעיקר בשל הטון הרציני והיומרני: אפשר היה לעשות את זה בתור מותחן אימה קומי וזה היה עובד מעולה. אפשר היה לסיים אותו בצורה חכמה אם היו מורידים כמה קטעים ומשנים לחלוטין את הסוף. אבל במהלך הצפייה, נזרקתי פתאום לסצנה הפתיחה מ"היוקרה": כל הקטע על ה'הבטחה' ועל איך הצופה רוצה שיעבדו עליו. במובן מסוים הסצנה הזו, במכוון, מהדהדת את חוויית הצפייה בכל סרט באשר הוא; uבהשאלה, כאן אני מרגיש שהסרט הבטיח לי משהו מסוים בתמורה שאתן לו לעבוד עלי, ואז הוא בעט לי בביצים וברח עם הכסף.
מפחיד?אימה אימה עם דם וזה?סיוט ברחוב אלם או החוש השישי?
(ל"ת)
מעט מאוד דם, הרבה יותר מותחן מסרט אימה, אבל זה גם לגמרי עניין אישי.
(ל"ת)
תודה
לאוהבי הביקור, מומלץ?
(ל"ת)
לא
מאוד אהבתי את הביקור, ספליט היה אכזבה עצומה. לא דומה בשום צורה וגם לא טוב בלי קשר.
מצטרף להמלצות ואוסיף שמקאבוי פשוט נהדר
מכלול העבודה שלו בסרט, ובמיוחד סצנה אחת מול פסיכיאטרית, מדהימה וראויה לכל שבח. הסרט עצמו, אולי כמו הדמות הראשית, מתפזרת בין כמה כיוונים, אבל הצופה יכול בהחלט לחבר את חלקי הפאזל כשמגיע הסיום, וזה סוף עם מסר מעניין וחשוב.
אני לא יודע אם הסרט כיוון לז'אנר האימה, כי כאן הוא נפל מעט, אבל כך או כך, התוצר הסופי הוא מרענן, יצירתי וככזה שגם יישאר בראש לאורך זמן. עוד בינגו של blumhouse.
מטומטמם ומשעמם ברמה בלתי-נתפסת
לפני כמה ימים ראיתי את "סימן חיים" שלדעתי היה סתמי וגנרי למדי, אבל בהשוואה לזה הוא "אודיסאה בחלל". אלוהים, איזה סרט נוראי. ידעתי שזה יהיה נוראי, זה שאמלאן, למה עשיתי את זה לעצמי? שום דבר שקרה לא היה מעניין. השחקנית הראשית הייתה איומה. מקאבוי היה סבבה לפרקים אבל זה לא עזר. אילולא "טוני ארדמן", הסרט הזה היה זוכה בתואר הכי משעמם שראיתי בינתיים השנה.
זה רק אני או שבטריילר יש קטעים שאין בסרט עצמו?
כמו הקטע שהשחקנים הראשית אומרת " יש פרח על המיטה, יש פרח באמבטיה, כאילו שאנחנו חשובות
והקטע שהשחקנית הראשית אומרת שהדרך היחידה שלהן לצאת משם זה אם אחד מהם ייתן להן לצאת..
מה קטע?!?
יצא טריילר לגלאס, סרט ההמשך:
https://www.youtube.com/watch?v=aBL6COBGjCA
ארוך מדי אמנם, אבל מצד שני, מקבץ על המסך שלושה שחקנים טובים. נראה קצת כמו "המוטנטים החדשים", גרסת הבית אבות.