-
חיפוש דפי סרט
חפש
לפי שם:
עכשיו בקולנוע: סרטים שרק עכשיו יצאו
עוד בקולנוע: סרטים מדוברים שעדיין רצים
בקרוב: מגיעים בשבועות הקרובים
ברחוק: סרטים עתידיים שמדברים עליהם
-
דיונים אחרונים
דיונים מתמשכים
דיונים חמים
עולם היורה
Jurassic World
המשך לסדרת "פארק היורה". למרות כמה בעיות בהקמתו, פארק הדינוזאורים נפתח, אבל אחרי כמה שנים הקהל מתחיל למאוס בו, וראשי הפארק מחליטים לשבט סוגים חדשים של דינוזאור. התוצאות מתבקשות.
והבמאי הוא:
קולין טרברו, הבמאי של "על אחריותכם בלבד".
רגע, מה?!
http://www.deadline.com/2013/03/colin-trevorrow-to-helm-jurassic-park-4-for-universal-and-steven-spielberg/
הסרט אמור לצאת ב2015
ויצולם בתלת מימד (כמובן)
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=105599
האתר עלה והוא... מרשים.
http://www.jurassicworld.com
נראה שהפארק פעיל.
ג'וס וודון חושב ש"עולם היורה" סקסיסטי
http://www.theguardian.com/film/2015/apr/13/joss-whedon-criticises-jurassic-world-sexism
והאמת שנראה שהוא צודק…
טריילר חדש לעולם היורה
https://www.youtube.com/watch?v=aJJrkyHas78
הצליח להחזיר אותי בשנייה לחוויה של צפייה בפארק היורה בקולנוע בתור ילדה.
בין הנוקמים למלחמת הכוכבים, אני ממש ממש מחכה לסרט הזה!
הדינוזאור החדש ניראה מדהים
(ל"ת)
זה היה לחלוטין חזרה לילדות
מישהו שם בהפקה ממש אהב לשחק עם דינוזאורים ועשו לו את היום
לטעמי הקרב בין קינג קונג ל-T-REX היה טוב יותר
(ל"ת)
עוד סרט השנה להוסיף לרשימה המתארכת
של "סרטים גדולים שמשווקים כסרטים בכיכובם של גברים כשהדמות הראשית היא בכלל האישה".
אני לא בטוח אם אני אוהב את זה או לא. מצד אחד, מהבחינה הזו זו אולי השנה אם הכי הרבה סרטים גדולים בכיכובן של נשים שקיבלנו מזה הרבה שנים, מצד שני, הם עדיין משווקים כסרטים בכיכובם של גברים, בעע.
קלישאתי ומיושן
קלישאתי ומיושן אני מסכים, אם כי במקרה של הסרט הזה אין לי בעיה אם זה. אבל שוביניסטי? איך?
לא יודע לגבי הטרנד שאתה מציג
( כי במקס הזועם אני לא מסכים שהדמות הראשית היא פיוריוסה, וב"חזרה למחר" הילדה בהחלט הייתה הדמות המרכזית בטריילרים)
אבל יש טרנד אחר שבשקט בשקט קורה ואף אחד לא שם לב אליו –
אחרי תקופה ארוכה שבו רוב הקומדיות נשלטו על ידי גברים – הקיץ הזה התוצאה היא משהו בין שיוויון לרוב מוחלט בז'אנר הקומדיות. בטח בקומדיות המובילות והמיינסטרימיות.
בגיזרה הנשית: פיץ' פרפקט 2, מרגלת, מרדף לוהט ותאונה מהלכת הקרב ובא.
בגיזרה הגברית: טד 2.. ו.. אה.. אפשר לדחוס לפה עוד כמה סרטים ('הפמליה', 'פיקסלים' ו'אמריקן אולטרה' נגיד) אבל אף אחד מהם לא ממש "קומדיה-קומדיה" כמו הסרטים בגזרה הנשית (אולי פיקסלים? הטריילר האחרון שלו גרם לו להיראות יותר כמו אקשן-קומדיה ופחות כמו קומדיה-אקשן).
אני לא יודע אם זה פשוט יצא במקרה ככה השנה – אבל זה בעיקר מראה ששיוויון קולנועי אמיתי מגיע רק בעקבות כמות כסף גדולה, בסופו של דבר.
משונה, ביס פלאנט בקניון איילון "עולם היורה" משחק בעולם הכי גדול
רק בהקרנות דו-מימד בעוד בתלת-מימד הוא משחק רק באולמות הקטנים.
בדרך כלל זה הפוך, מעניין למה זה?
מיחזורוזאורוס
לאורך כל הסרט שררה בי תחושה של been there, done that. פשוט רצף של קטעים שראיתם כבר אלפי וריאציות שלהם בסרטים אחרים, בלי שום חידוש. שזה די אירוני, בהתחשב בכך שממש בתחיחלת הסרט ברייס דאלאס הווארד מדברת על כך שהקהל כל הזמן מחפש דברים שילהיבו אותו – ואותם הסרט ממש לא מספק. יש כמה רגעים מבדרים – כולל אחד של מניעת קלישאה מאוסה – וסצינת הטרודקטיילים נחמדה ביותר, אבל באמת שאין לסרט שום ערך מוסף. גם התלת מימד לא תורם. בקיצור, אפשר לותר.
"בהתחשב בכך שממש בתחיחלת הסרט ברייס דאלאס הווארד מדברת על כך שהקהל כל הזמן מחפש דברים שילהיבו אותו"
אני אדבר על זה יותר בביקורת המלאה, אבל אני מוצא את זה די מעניין שהקיץ הזה אנחנו מקבלים לא מעט סרטים שמנסים להציג יותר מודעות עצמית על הוליווד והדרך שבה היא יוצרת סרטים והדרך בה היא מייצגת דברים, כמו החיפוש שלנו אחרי משהו חדש ומרגש שילהיב אותנו מצד אחד בעוד מהצד השני אנחנו לא מפסיקים למחזר את אותם דברים שוב ושוב בהמשכים, רימייקים, ריבוטים ודומיהם כמו ש"עולם היורה" אומר לנו.
במילים אחרות, אני רואה את הקיץ הזה מוצג תחת הסימן "שינוי", שינוי מעמד האישה בקולנוע (במקס הזועם), שינוי מה"אפל יותר, בוגר יותר" למשהו אופטימי יותר (בבחזרה למחר) ושינוי בדרך בה הוליווד ממשיכה למחזר דברים, ואולי סוף סוף הגיע הזמן לדברים חדשים (בעולם היורה).
האם הוליווד סוף סוף מתחילה לצעוד לקראת שינוי?
אני לא חושב ש"ארץ המחר" הולך לייצג מגמה כלל-הוליוודית
אני חושב שזה יותר מקרה יוצא דופן בנוף העכשווי, שבא מפנטזיה אישית של הבמאי/תסריטאי או כל מי שבעצם עומד מאחורי רעיון הסרט, מאשר סימן לטרנד חדש.
יש משהו בדבריך, אבל בכל זאת נהנתי
זה לא שב99% מהסרט ישבנו ואמרו "עכשיו זה יקפוץ, עכשיו הוא ילך לשם, עכשיו זה יאכל את זה" אבל היה כיף!
ראינו באולם רגיל ללא תלת ולא הרגשנו שחסר משהו.
בין כל ההמשכים המיותרים שיוצאים בשנים האחרונות, הוא אחד מהפחות בעיתיים.
ספויילר! מאוד מאוד מאוד ספויילר!!! [ל.ת]
(ל"ת)
אם תוכל להגיד בדיוק על מה אתה מדבר זה יהיה נחמד
(ל"ת)
צודק, my bad
(ל"ת)
מבקר The Onion מאוכזב מהסרט מסיבה לגיטימית לגמרי.
המבקר של The Onion מאוכזב מהסרט מסיבה לגיטימית לחלוטין – אי אפשר להבין מה הדינוזאורים אומרים.
(זה די מצחיק, כי בביקורת של 'גודזילה' פה לפני שנה אני גם הצעתי להוסיף כתוביות למפלצות. לדעתי זה ישפר פלאים סרטים כאלה )
הפתיחה השניה בגודלה בכל הזמנים?!
מה? איך?!.. למה?
לפי boxofficemojo פארק היורה פתח עם 204 מיליון בסופ"ש, פלוס מינוס כמה מיליונים,
מה שמציב אותו כהפתיחה השניה בגודלה(!!) אי פעם.
מסתבר שא. כריס פראט רשמית תותח, וב. יוניוורסל עלו על נוסחת המלך של נוסטלגיה למבוגרים ואקשן לצעירים.
אז לא צריך נקמנים בשביל לעשות כסף.
http://www.boxofficemojo.com/movies/?page=weekend&id=jurassicpark4.htm
בכוונה לא ציינתי את ההכנסות בשאר העולם
שעברו את החצי מיליארד (!!!) בגלל חוסר העקביות בדיווחים האלה.
גאד דאם
אף פעם לא שיחקתי ב"מכסחי הקופות" כי אני לא טוב בהימורים כאלה, אבל חבל שאין את המשחק הקיץ. אני בספק אם מישהו היה חוזה סכום אסטרונומי כזה.
פתאום קלטתי ש"עולם היורה" הוא גם של יוניברסל
וואו, אחרי שנים שבהם האולפן חיפש את עצמו ואיך להרוויח כסף גדול כמו שוברי הקופות של האולפנים האחרים, פתאום האולפן אחראי לשני שוברי הקופות הכי גדולים של השנה ועוד כאלה שמצליחים לנצח את הנוקמים של מארוול (מהיר ועצבני 7 צפוי לעבור את הנוקמים הראשון בהכנסות בינלאומיות בכמה שבועות הקרובים ונראה שגם לעולם היורה יש סיכוי לא רע וגם סיכוי להביס את שיא שבוע הפתיחה שלו), והנוקמים הוא פרנצ'ייז שהוא שילוב של פרנצ'ייזים אחרים. פסיכי.
אל תשכח את '50 גוונים של אפור'
שהרוויח די הרבה בתחילת השנה וגם את 'המיניונים' שאמור לצאת עוד חודש ולהרוויח המון גם כן.
עד מחר בצהריים הוא יהיה הפתיחה הראשונה
יוניברסל נתנו הערכה מאוד מאוד שמרנית, ולפי הדיווחים על סולד-אאוט בכל קולנוע אפשרי בארה"ב, הסיכוי עצום שהוא הולך לעקוף את הנוקמים ולהפוך לפתיחה המצליחה ביותר אי פעם.
אני עוקבת אחרי ההתפתחות איתו מאז חמישי בלילה, וזה פשוט מטורף. אף אחד, אבל באמת אף אחד, לא חזה את העניין הזה. לפני היציאה שלו דיברו על 100 מיליון בתור הערכה רווחת. הוא הולך לעשות יותר מכפול מזה.
ועוד יותר מעניין הוא
שהתחרות שלו בשבועיים הקרובים תהיה מאוד לא רצינית, יש את "הקול בראש" שיסחוב חלק מהמבוגרים עם הילדים שלהם, אבל נערים ומבוגרים בלי ילדים ימשיכו לדהור ל"עולם היורה".
שבוע אחר כך יש את "טד 2" (שאני אגב חוזה שיהיה פלופ או לכל הפחות לא יהיה מצליח כמו הראשון) שיסחוב אליו את המבוגרים בלי הילדים, בעוד השאר יחזרו שוב לעולם היורה.
רק שבוע אחר כך יגיע "שליחות קטלנית" החדש שיציב לו איזשהו אתגר של ממש, וגם אז לא בטוח (הרביעי הרי די נכשל בקופות לא? נראה לי שלאנשים נמאס כבר מהפרנצ'ייז).
בקצב הזה הסרט עוד יגיע לשני מיליארד דולר ויציב אתגר ל"אווטאר".
כן, זה הולך להיות מעניין
הקול בראש שיוצא השבוע הוא תחרות משמעותית בפוטנציה, אבל בעוד שעד הסופ"ש הזה כולם היו בטוחים במאה אחוז שהוא לוקח מקום ראשון, עכשיו נראה שאין מצב שזה יקרה. אם הוא באמת יפספס את הבכורה לשבוע השני של עולם היורה, זו תהיה הפעם הראשונה שסרט של פיקסאר לא פותח בראש הטבלה.
לא נראה לי ששליחות קטלנית יעשה יותר מדי. הבאז סביבו ממש שלילי נכון לעכשיו. תמיד יש הפתעות, אבל לדעתי הוא ייאכזב.
"שליחות קטלנית" בהחלט לא יציב ל"עולם היורה" תחרות מהסיבה הפשוטה
שגם אם אנשים מעולם לא ראו את "פארק היורה" הם בערך יודעים מה הולך שם וזה נשמע פשוט ומגניב (דינוזאורים משתלטים על אתר תיירות שנבנה לכבודם). לעומת זאת ב"שליחות קטלנית" פחות ברור מה קורה והוא גם נשמע פחות כיפי (רובוט שחוזר בזמן כדי להתנקש באמא של מנהיג המרד של בני האדם נגד המכונות בעתיד, מהם רוצים מאיתנו שיביאו כבר איזה ולוצירפטור או משהו). גם אני חושב שיותר צעירים ראו את "פארק היורה" הראשון מאשר את "שליחות קטלנית" הראשון משום ש"שליחות" התיישבן נורא בעוד "פארק" נשאר סרט קיץ מרענן גם בימינו.
אל תראו את הסרט בתלת-מימד ביס פלאנט קניון איילון!
העותק שמוקרן שם הוא פגום, ועוד יותר גרוע שמשיחה עם אחד הנציגים שם מסתבר שהם מודעים לזה ולמרות זאת ממשיכים להקרין את הסרט בתלת מימד באותו עותק פגום באולמות הקטנים שלהם. חוצפה.
מה פגום בעותק?
(ל"ת)
במקום להיות מוקרן על מסך מלא הוא מוקרן בריבוע קטן באמצע המסך
(ל"ת)
מעניין
כנראה נובע מהעובדה שהסרט מוקרן ביחס לא מקובל של 2.0:1 (הסטנדרט לסרטים ב2K הוא 1.85 ב1080*1998 או 2.40 ב858*2048). תהיתי, באמת, אם הסרט יוקרן במצב של 2.4 ב־pillarbox (כלומר תמונה של 843*1686 עם שני פסים שחורים בצדדים) או בletterbox של 1.85 (999*1998), כך שלא יהיה צורך לכוון מחדש את המקרנות (בהתאם ליחס המסך עצמו); או שמא הוא יופץ על פני שטח מקסימלי של 1024*2048ויהיה זה על הקולנועים לכוון מחדש התמונה. לא ברור.
בכ"מ, מזכיר לי את ההפצה של "אווטר", שהייתה בשני יחסים שונים כך שהתמונה תמיד תוכל להתפרש על כל המסך, בהתאם לגודלו.
גם אם לא היה פגום - המשקפיים האפורות הורסות את הצבעים של הסרט
וזה נכון לכל התלת-מימדים לסוגיהם. הצבעים מאפירים והתאורה נחלשת. כל מה שהושקע בצבעים, הצללות ועוד דברים אומנותיים – מושלך.
כמו לשמוע את הפסקול דרך טוויטר (לא אתר – הרמקול הקטן שאחראי על התדרים הגבוהים).
על כן ממליץ באופן גורף להימנע מ-3D. גם יחסוך לכם 8 ש"ח.
עולם היורה שובר את כל השיאים
יש מצב שמגיע לזה "דוח קופות שבורות" משלו.
ההערכות אומרות שעד מחר תהיה לו הפתיחה הגדולה ביותר הן בארה"ב והן בעולם כולו. את הפתיחה העולמית כבר יש לו, הפתיחה בארה"ב (204 מיליון לפי ההערכות הנוכחיות) ככל הנראה שמרנית בצורה קיצונית כדי לא להקדים את המאוחר, אבל כשהמספרים האמיתיים יזרמו, הוא יעקוף את הנוקמים.
אני עדיין לא הצלחתי להשיג כרטיסים :-(
יש פה בית קולנוע אחד אמנם אבל זה עדיין לא קרה לנו חוץ מלגו מובי שיצא בדיוק באיזה חג אני לא זוכרת.
לגמרי שובר שיאים
ההורים היו כ"כ קיטשיים, שלא קלטתי מהם דבר
לפחות שיהיה בינהם איזה חיבוק בסוף… הבעיה היא בבימוי הקלוש. כל במאי אחר היה טוב יותר. ביזבוז מחפיר.
לגבי תלת מימד
מישהו ראה? התלת מימד שווה או מיותר?
עוד לא ראיתי ואני מתלבט בין שני הפורמטים
שווה
(ל"ת)
אגב, קצת מוזר שעדיין אין ביקורת על הסרט באתר
עוד לא ראית את הסרט רד או שבעיניך הוא היה כל כך Meh שפשוט לא חשבת ששווה לכתוב עליו ביקורת?
אני מניח שהוא ראה
מהפוסט על השבירת הכנסות פתיחה הוא הזכיר פה ושם.
שאלתי את אותה השאלה בפוסט אחר… למה על סרטים מסויימים הוא כותב ועל אחרים לא? זה לא ברור.
אכן מוזר, בייחוד אחרי שהוא כבר העניק לסרט
ארבעה כוכבים
מר רד, מסקרן לשמוע אותך. אל תשמור את הביקורת לערב יום כיפור.
קח בחשבון את האפשרות שאין לי משהו נורא מקורי לומר על הסרט.
כן, התכוונתי והייתי צריך לכתוב עליו מיד כשהוא יצא. אבל מסיבות שונות לא הספקתי. אז עכשיו כבר עבר הרבה זמן, ונדמה לי שכל מה שהיה צריך להיאמר על הסרט הזה, לטוב ולרע, כבר נאמר. לא נראה לי שאני יכול לומר על הסרט הזה משהו שלא אמרו קודם, וגם את ההמלצה שלי אם לראות את הסרט או לא אני לא בטוח שמישהו צריך. אם אספיק – אכתוב, בכל זאת, אבל אני לא בטוח שהעולם זקוק נואשות לביקורת שלי.
חיכינו 65 מיליון שנה לביקורות הראשונה, אפשר לחכות עוד כמה חודשים לשניה
(ל"ת)
אוקיי, אוקיי, סליחה
אתה לא עובד אצלי. סליחה אם זה איכשהו השתמע ככה.
בסה"כ אמרתי שמסקרן לשמוע אותך. וזה גם כולל את הפעמים שאין לך משהו מקורי להגיד, ובטח שכולל את הפעמים שאתה חוזר על דברים שכבר נאמרו במקומות אחרים. (תמיד אומרים דברים במקומות אחרים, אבל אני בא לכאן כי אני אוהב את האתר הזה)
לא כעסתי, אם זה השתמע ככה בטעות.
(ל"ת)
אבל אם לא תהייה ביקורת
לא תוכל להתייחס לעובדה שבשלב מסויים מייקל ביי השתלט על התסריט ודינוזאור שנזרק על חלון מתפוצץ!
הנה לפחות ביקורת שורה של רד פיש
מהכתבה הזאת:
"עולם היורה היה סרט-פופקורן כיפי וחביב, אבל הוא לא היה הרבה יותר מזה, ולא משנה כמה כסף הוא הכניס. הברקות מיוחדות לא ראיתי שם".
לשרותכם תמיד.
הלוחש לדינוזאורים
מטפלים בכל מיני גני חיות מעתיקים את שיטת השליטה של כריס פראט על חיות שונות. משעשע ביותר :) (בכתבה יש ספוילרים מינוריים ביותר, אבל אפשר פשוט להסתכל על התמונות)
http://thedailywh.at/2015/06/meme-day-jurassic-world-inspires-zookeepers-post-prattkeeping-pics/
דאנזל וושינגטון עשה את זה טוב יותר ב'ריקושט'
ואפילו נשאר בלי חולצה… סרט טוב.
אני מקווה שתהיה ביקורת שבה אוכל לדבר יותר על העניין הזה אבל
נכנסתי לריב באיזה פורום אתמול. כשהם כינו את אוון (הדמות של כריס פראט) הדמות הראשית ואני טענתי שהדמות הראשית היא בכלל זו של קלייר (ברייס האוורד). אני אמרתי שהיא היתה הגיבורה של הסרט והם אמרו שהיא היתה לא יותר מהעלמה במצוקה, אני טענתי שאוון היה דמות פסיבית שלא באמת השפיע על שום דבר ולא הציל כמעט אנשים והם טענו שאני משוגע והוא "הציל את כולם שם". ונתקלתי בתגובות כאלה לא מעט.
זה פשוט WTF ענקי בשבילי. האם האנשים האלה ראו סרט שונה ממני? קלייר הייתה עלמה במצוקה?! לא היה רגע אחד בסרט בו היא נזקקה לחילוץ ואוון הציל אותה, אם כבר היו לפחות שני רגעים בהם הוא היה במצוקה והיא הצילה אותו! ואוון לא באמת הציל אף אחד, הוא נתן כמה עצות פה ושם אבל לא ראיתי שהם היו עד כדי כך שימושיות, וכמעט כל מי שהוא הדריך מצא את עצמו מת, אז איפה פה היתה העזרה הגדולה?!
אני חושב שאנשים כל כך רגילים לגיבור גברי ראשי וכל כך התעוורו מהכריזמה של כריס פראט שהם ראו דברים שלא באמת היו שם, למרבה האירוניה זה משהו שקורה גם בסרט עצמו, בסרט אחרי הפעם הראשונה שבה קלייר מצילה את אוון, והילדים נכנסים איתם לג'יפ ושואלים "האם אפשר להישאר איתך?" וקלייר עונה שכן אבל הם אומרים שהם בכלל התכוונו לאוון, למרות שהם לא יודעים מי הוא ולא ראו אותו עושה משהו מיוחד בעוד הם כן ראו את קלייר מצילה אותה.
באותו רגע הייתי בטוח שפספסתי משהו, למה שהם ירצו להישאר דווקא איתו ושאלתי את החברים שלי לידי מה הם חושבים והם ענו "בטח שהם רוצים להישאר איתו הוא מגניב והוא הציל את כולם שם" – כאילו גם הם פספסו את מה שבאמת קרה פה עכשיו.
פשוט WTF?!
רק שכל העצות שלו היו נכונות
כל העלילה של הסרט בנויה על העיקרון הבא:
כריס פראט: אני חושב שצריך לעשות א'
דמות אחרת: בוא נעשה ב'
המון אנשים מתים
כריס פראט: אולי ננסה ג'
דמות אחרת: אני יודעת- ד'!
עוד המון אנשים מתים.
זה די עוזר לדינוזאורים שכל בני האדם בפארק סובלים מתת משכל נוראי – קשה לי לחשוב על החלטה לא מטופשת שנעשתה בסרט…
לגמרי
האירוניה פה היא שהוא מעולם לא נהפך לגיבור האמיתי של הסרט כי אף אחד לא הקשיב לעצות שלו ובגלל זה הוא לא באמת עזר להציל אף אחד.
היי - זה לא אשמתו שאנשים אחרים טיפשים.
…. למרות שאני מניח שרוב הדברים היו יכולים להחסך אם הייתה לו "תאונת עבודה" עם הרפאורים והיו הורגים כמה מהעובדים הפחות יעילם של הפארק (לדוגמה – כולם).
זה לא היה שלדון
זו היתה איימי פארה פולר שהעלתה את זה – והרסה לשאר את הסרט, כולל שלדון
אכן, כך שלדון גילה את זה
לצערו.
רק שפה זה ממש לא אותו הדבר
זה גם הנוכחות שלו, לאינדיאנה היתה נוכחות גדולה בסרט, אבל פה, הדמות של פראט מופיעה רק שלושים דקות אחרי פתיחת הסרט.
סרט אימה לילדים
לא מדובר בסרט רע בכלל, אבל זה די מגוחך.
חבל.
דיי התאכזבתי
מעולם לא הייתי חובבת גדולה של סרטים בנושא אבל בכל זאת כל הרעיון היה לא רע בכלל. חוץ מזה שראיתי לפני שבועיים את פארק היורה והוא היה טוב יותר ממד הציפיות שלי. אבל אז הגעתי לעולם היורה והבנתי שמדובר באידיוטיזם?
האפקטים מרהיבים
הסיפור מסגרת בהחלט נחמד
אהבתי מאוד את המעבר שהדמות של קלייר עברה
אבל תכלס?
מריחה של שעתיים+ על כלום. תחשבו על זה שלפחות שעה וחצי היו סצנות של דינוזאורית אחת אוכלת אנשים ודינוזאורים וכל מה שקורה כל הסרט זה שהם בורחים והיא אוכלת. ואיזה יופי. ברור שאפשר היה לקצר את זה בחצי שעה לפחות.
והסוף אוי הסוף
אין יותר קיטצ' מזה
או כמו העובדה שהוא נישק אותה out of nowhere בהתחלה.
התאכזבתי ויש לאמר הזדעזעתי מסצנות הטריפה האיומות.
לא מתוחכם - אבל מגניב וכיפי
בגדול נראה שהבמאי עשה רשימה של "מה אנשים רוצים לראות בסרט קיץ?" וניסה לממש את כולה.
התוצאה היא סרט קליל וכיפי (עם הרבה כבוד למקור) להתרענן איתו, לא מילימטר יותר מכך.
ביקורת מלאה אפש למצוא כאן:
https://gal015.wordpress.com/2015/06/25/jurassic-world/
אפשר לראות בלי לראות את הקודמים?
(ל"ת)
אפשר, אבל כדאי לראות את הראשון
גם כי יש בסרט כמה קריצות אליו (לא משהו שיפריע אם לא ראית אותו, אבל עדיין קריצות נחמדות), וגם כי פארק היורה הוא קלאסיקה קולנועית שלגמרי עומדת במבחן הזמן, וכדאי לראות אותו בלי קשר.
את השני והשלישי אין שום צורך לראות כי הם מתרחשים על אי אחר ואין בסרט נגיעה לעלילה שלהם (וגם כי הם סרטים הרבה פחות טובים מהראשון).
מבקר הנוסטלגיה מבקר את "עולם היורה"
https://www.youtube.com/watch?v=l6umfTLuCI8
כן, הוא יודע שהסרט עוד משחק בקולנועים, אבל יש לו הסבר!
אין ביקורת ב"עין הדג"?
כנראה הסרט הכי מוצלח של השנה ואין ביקורת?
אמרו את זה קודם לפני, זה לא משנה...
http://www.fisheye.co.il/movies/jurassic_world/#target-comment-911465
הסרט הכי Meh של הקיץ
מבין ארבעת הסרטים שראיתי הקיץ, זה היה הכי גרוע ומאכזב!
הסרט הזה היה כל כך בינוני, שלא פלא שאפילו הNostalgia Critic החליט לעשות עליו ביקרות מבלי לחכות לDVD!
(למי שסקרן – מקום שלישי: סאן אנדראס, סיפור קלישאי וצפוי, אפקטים מצויינים, כמו שכולם כבר סיכמו. מקום שני – מקס הזועם, אחלה סרט אקשן ומכוניות, עם מינימום סיפור. ומקום ראשון – הקול בראש, בחיי שכבר זמן רב לא הרגשתי כזו התרוממות רוח אחרי צפייה בסרט, וזה קורה רק אם הסרט באמת ממש טוב!)
בכל זאת מילה אחת טובה - הגיק בחדר הבקרה, היה טוב
סיפק את האתנחתה הקומית (כולל הגילוי שלבחורה שלידו יש חבר… הרגשנו את זה חזק. מכאיב). אמנם קצת ירדו עליו בסוף ('פעם אחת בחיים שלך תעשה את —'), אבל הוא בא מעבר (came through)…
חבל שלא היה עוד ממנו. בסרט הטוב שהיה אמור להיות, הוא היה מקבל תפקיד ראשי.
סרט מיותר לגמרי
בחיי שלא ציפיתי מסרט כל-כך מצליח להיות כל-כך כושל. נופל לרוב המלכודות הקלישאתיות הרגילות, לא מצליח להלהיב בשום שלב, ולמעשה מלבד 4 הולוסירפטורים (ככה?) לא מצאתי בו שום נקודה חיובית.
רע גרוע משעמם
מכיוון שאני כנראה בין האחרונים שצופים בסרט, אני מניח שאין לי המון מה להוסיף לדיון, ובכל זאת:
התסריט נראה כאילו הכניסו שלושה תסריטים שונים והכניסו אותם לשאטגאן ואספו את החתיכות (הרפרור הזה בחסות: שאל נינג'ה). מילא העלילה הגנרית אבל אי אפשר איזה שורת דיאלוג אחת לא שחוקה ומאוסה?
האפקטים נראו גרוע, וזה מאכזב. כלומר, הם היו CGI מאוד יפה אבל הם לשום רגע לא היו לא CGI, וזה פשוט קשה להתלהב מסרט שצועק CGI לפנים שלך.
לגבי שאלת ה"דמות הראשית" של הסרט.. לא הייתי אומר שזאת הווארד. אני לא חושב שזה סרט עם גיבור אחד מה שהופך אותו לסרט עם 4 גיבורים שמתוכם 3 גברים. נכניס את זה איפה שלא נכניס את זה למחשבון הפמניזם שלנו P:
הייתי רוצה להתלונן (אם כבר אנחנו בנושא דמויות הנשים) על העיצוב המעליב של דמויות הנשים וכו' וכו' אבל כאשר כל הדמויות בסרט כל כך מעליבות שאין שום סיבה אמיתית לטפל כבר בהם.
ואחרי הסרט הזה המניה של כריס פראט ירדה פלאים. אני חושב שאני אוהב את כריס פראט שלי לוזר, או לפחות מחבב מאוד ולא יכול לסבול אותו מאצ'ו אלפא שכזה. אולי הדמות הגרועה בסרט. כל הקאסט של הסרט מפוספס לחלוטין, אבל פראט הוא היחידי שסופג נזק של "להיזהר מהסרט הבא בכיכובו". היחידי שיוצא טוב מהסרט הזה הוא פארק היורה המקורי, שלא נפלתי ממנו כל כך בזמנו, אבל ההערכה שלי אליו עלתה פלאים אחרי החרטבונה הזה.
ואני חושב שאני רוצה גירושין מהערות מטא בסרטים. פעם הן היו מצחיקות ובעלות משמעות אבל היום הן כל כך טרחניות שהן נגע רע בסרט מבחינתי. מתקשה לזכור את הפעם האחרונה שהערת מטא בסרט הייתה מצחיקה וטובה.
ג'יי.אף סרג'נט (בלוגר בCracked) מציג תיאוריה משכנעת כיצד לשפר את הסרט מאוד
עם אבחנות מדויקות לגבי הבעיות של הסרט (מהדמויות הראשיות ועד המיזוגניה הקלה שמרחפת מעל כל הסרט) וטענה שהבעיה העיקרית שלו היא שהעוזרת שנמצאת עם הילדים הייתה צריכה להיות הדמות הראשית ולא הדמויות הראשיות המעצבנות שקיבלנו במקום זה.
לקריאה מלאה
אני בעד
אוהב את השחקנית.
מצד שני, אם היא היתה הדמות הראשית והיו משאירים את סצינת המוות שלה, "עולם היורה" היה יכול להפוך להיות אחד הסרטים המטרידים בכל הזמנים.
טוב, בתקווה, סרט שכזה בעולם מקביל היה נמנע מהסצנה המביכה הזאת, לא?
תהיתי לי
בהתחשב בכך שיש בסרט דינוזאורים שמדברים ביניהם, ובכך שבעצם כל הדינוזאורים הם ממין נקבה, זה אומר שהוא עובר בכדל?
רק אם הן מדברות על משהו אחר מלאכול גבר.
(ל"ת)