-
חיפוש דפי סרט
חפש
לפי שם:
עכשיו בקולנוע: סרטים שרק עכשיו יצאו
עוד בקולנוע: סרטים מדוברים שעדיין רצים
בקרוב: מגיעים בשבועות הקרובים
ברחוק: סרטים עתידיים שמדברים עליהם
-
דיונים אחרונים
דיונים מתמשכים
דיונים חמים
כח עליון
Force Majeure
משפחה שמבלה באתר סקי עדה למפולת הרים. התגובות של בני המשפחה לאירוע משנות לחלוטין את יחסיהם זה לזה.
תאריך הפצה בישראל: 22/01/2015
לא שגרתי, איטי, מעניין וגם קצת מטריד ולא קל לעיכול. בעיקר דיאלוגים של דמויות אמינות וכתובות מצוין.
כבר פעם חמישית שאני הולך לקולנוע ומקרינים את הטריילר הזה
אחד הטריילרים הכי מוזרים שראיתי בחיי
אין כמו מפולת שלגים בשביל לייצר סרט טעון
'כוח עליון' השבדי של רובן אוסטלנד (חפשו את Play סרטו הקודם) מתמיד היטב להיות אנטי-תיזה לכל אותן דרמות משפחתיות ספוגות פרספקטיבה ריאקציונרית על ערכי הבורגנות. הדיון שלו על ניואנס מגדרי כסטיית תקן קריטית ממוסכמות חברתיות פוסט הומניסטיות שומר על רמה איכותית למדי. זה לא הלם בי כמו 'לוויתן' או 'אידה', נציגים של קולנוע אירופי מופתי ורב משמעות שלעומתו כן השתחלו אל מועמדות האוסקר הזר, אבל יש בו אסקלציה רגשית שקשה להתעלם ממנה ומהשלכותיה על הפרט במציאות סוגסטיבית. קונפליקט סאבטקסטואלי מעורר עניין.
מה?
ברצינות, אפשר לקבל את זה בשפה קצת יותר נמוכה? הבנתי אותך בלי בעיה עד "פרספקטיבה ריאקציונרית" שקצת ערערה אותי, אבל המשכתי באומץ, רק כדי להתקל חצי משפט אחר כך ב"ניואנס מגדרי כסטיית תקן קריטית ממוסכמות חברתיות פוסט הומניסטיות" שדי זרק אותי מחלון הרכבת המחשבתית.
שמע, אתה צריך להשתמש פחות במחולל המשפטים הפוסט-מודרניים.
(ל"ת)
התגובות שלך מעניינות ותמשיך לכתוב אותן
גם אם לפעמים השפה לא מובנת לרוב ויש כאלו שמגחכים, אני חושב שזה נחמד לראות ביקורות יוצאות דופן.
בהחלט, שימשיך לכתוב - אבל שינסה להיות קצת יותר מובן ומפורט.
המשפט "הדיון שלו על ניואנס מגדרי כסטיית תקן קריטית ממוסכמות חברתיות פוסט הומניסטיות שומר על רמה איכותית למדי", למשל, הוא בלתי אפשרי להבנה בלי שמפרטים למה הכוונה. אני לא מתכוון רק שהשפה קשה – את השפה אני דווקא מבין – אלא שכמעט לכל הביטויים כאן יכולות להיות כמה וכמה משמעויות, רובן סותרות לחלוטין.
לדבר על מה הן מוסכמות חברתיות פוסט-הומניסטיות יכול להיות מרתק. אבל בשביל לעשות זאת, צריך להסביר מה פוסט-הומניסטי במוסכמות החברתיות; איך זה קשור למגדר; למה זו סטיית תקן; מה קריטי בה; וגם להסביר מה זה "פוסט-הומניזם" לא יזיק.
וזה בלי לדבר על התגובות
שבהן הוא פשוט כותב שהסרט מחורבן בלי להסביר.
אולי די עם חיסולים ממוקדים לגולשים..?
ממש לא נעים
רימייק אמריקאי
וג׳וליה לואי דרייפוס בשיחות.
רק עכשיו מתברר לי כמה הסרט הוא בעצם פרק שוודי של "סיינפלד".
לא הרגיש לי כל כך איטי
כלומר, כן, יש מעט מאוד עלילה בסרט אבל האווירה הנורא טעונה יוצרת את התחושה שבכל רגע משהו נורא דרמתי הולך להתרחש וכך הוא נהיה מרתק לכל אורכו. לא מסוג הסרטים שדרשו ממני יותר מדי סבלנות. וכשכן יש התרחשות דרמתית על המסך אז היא מרתקת ביותר. יש בסרט סצינת דיאלוג של רבע שעה בערך שעברה לי יותר מהר מסצינות אקשן קצרות בהרבה. חלק גדול מזה נובע מהתסריט המבריק שלא רק מעלה סוגיה מעניינת אלא גם מציג דמויות אמינות ודיאלוגים ריאליסטיים ונפלאים. המשחק הנפלא של כולם (והילדים, בין היתר) תורם רבות לכך.
הבימוי של אוסטלנד בכל הקשור למשחק ולדרמה היה נהדר אם כי קצת סטנדרטי מדי בכל השאר (השימוש ב-'קיץ' של ויואלדי הוא רעיון נחמד רק חבל שהביצוע לוקה בחסר ולא ממש עובד). הבעיה העיקרית שנותרה לי מהסרט היא סצינת הסיום שלו. הסצינה היא נהדרת בפני עצמה רק שברגע שמתחילים לחשוב על המשמעות והפואנטה שלה אז העניין קצת מסתבך. כי אני יצאתי עם תאוריה אחת, שותפי לצפייה ייצא עם אחרת ובאינטרנט אני מוצא תאוריות אחרות. וזה לא שיש לי בעיה עם סוף פתוח לפרשנות רק שכל אותן פרשנויות נורא קלושות ולא משכנעות במיוחד. גם לא זו שאני יצאתי איתה. וכן יש תחושה שלבמאי יש אמירה שהוא רוצה להעביר, ואני לא מבקש שיאכיל לנו אותה עם כפית אבל כן הייתי שמח אם היא הייתה טיפ-טיפה יותר חד-משמעית. בעיקר מאחר ובסרט הספיציפי הזה כן הייתי רוצה לדעת מה יש לבמאי להגיד על הנושא.