ממשיכים אחרי הטוויסט הגדול של "מלחמת האינסוף": כל היקום הזה היה חלום של דדפול.
תאריך הפצה בארה"ב: 26/04/2019
תאריך הפצה בישראל: 25/04/2019
כתבות העוסקות בסרט זה
- תמונה קבוצתית: ההקרנה הכי טובה הגיגים 2.5.2024
- בפרקים הקודמים של היקום הקולנועי של מארוול וידאו 19.11.2023
- 55 הסרטים האהובים ביותר על פי עין הדג ב-2023 הגיגים 21.5.2023
- בואו לראות: דאבל פיצ'ר מלחמת האינסוף וסוף המשחק הגיגים 28.6.2021
- 250 הערות על רשימת 250 הסרטים של ימד"ב: מקומות 36-70 הגיגים 14.5.2020
- תמונה קבוצתית: סרט העשור הגיגים 2.3.2020
- סרט העשור על עין הדג: הגמר סקרים, סקרים ראשי 1.3.2020
- ביסטי בויז, מזון מהיר ומעליות: רגעי העשור הגיגים 27.2.2020
- הופעת העשור של עין הדג סקרים, סקרים ראשי 23.2.2020
- ועכשיו לקטע המוזיקלי: 15 הפסקולים הגדולים של העשור הגיגים 20.2.2020
- עלייתם ועלייתם של אולפני מארוול, אולפן העשור הגיגים 18.2.2020
- המועמדים לאוסקר 2020 חדשות 13.1.2020
- הופעת השנה של עין הדג 2019 סקרים, סקרים ראשי 12.1.2020
- אוסקר 2020: 8 שאלות לקראת המועמדויות לאוסקר חדשות 9.1.2020
- סרט השנה 2019: הגמר סקרים, סקרים ראשי 8.1.2020
- תמונה קבוצתית: סרט השנה 2019 הגיגים 6.1.2020
- סיכום 2019: רגעי השנה הגיגים 5.1.2020
- דוח קופות שבורות, 29.12.19: נשים קטנות, קופות גדולות חדשות 31.12.2019
- פוסטרים כנים: לקט לכבוד סיכום 2019 הגיגים 15.12.2019
- סיכום הקיץ בקופות: דיסני, דיסני, דיסני, וכל השאר הגיגים 1.9.2019
- דוח קופות שבורות, 21.7.2019: שואגים כל הדרך לבנק חדשות 23.7.2019
- 'סוף המשחק' הביס את 'אווטאר' והפך לסרט מספר אחד בקופות חדשות 21.7.2019
- דוח קופות שבורות, 7.7.2019: ספיידר-הצלחה חדשות 10.7.2019
- דוח קופות שבורות, 30.6.2019: אמאלה! אכזבות קופתיות! חדשות 2.7.2019
- 2019: סיכום חצי-שנה הגיגים 1.7.2019
- דוח קופות שבורות, 16.6.2019: נכשלים בשחור חדשות 18.6.2019
- דוח קופות שבורות, 9.6.2019: הנתונים הקופתיים המאכזבים של חיות המחמד חדשות 10.6.2019
- דוח קופות שבורות, 02.06.2019: מלך המפלצות הוא עירום חדשות 5.6.2019
- דוח קופות שבורות, 26.5.2019: צעד לפני קו הלחם חדשות 27.5.2019
- דוח קופות שבורות, 19.5.2019: וויק וויק שאני ג'ון, וויק וויק שאני מתנקש חדשות 21.5.2019
- דוח קופות שבורות, 12.5.2019: פיקה-פיקה, פיקה-פי, נחשו מי נמצא, במקום שני חדשות 14.5.2019
- ביקורת (עם ספויילרים): הנוקמים: סוף המשחק ביקורות 13.5.2019
- דוח קופות שבורות, 5.5.2019: הטיטאניק שוב שוקעת חדשות 7.5.2019
- 15 הערות (מספיילרות) על 'סוף המשחק' הגיגים 30.4.2019
- דוח קופות שבורות, 28.4.2019: סוף הקופות חדשות 30.4.2019
- ביקורת: הנוקמים: סוף המשחק ביקורות 25.4.2019
- דוח קופות שבורות, 21.4.2019: מחכים לנוקמים חדשות 23.4.2019
- תמונה קבוצתית: הנה בא הקיץ הגיגים 18.4.2019
- מכסחי הנוקמים 2 הגיגים 11.4.2019
- טריילרים: הילדים (לא) בסדר וידאו 16.3.2019
- הטריילרים החדשים מהסופרבול וידאו 4.2.2019
- לאיזה סרט אתם הכי מצפים בשנת 2019? סקרים, סקרים ראשי 27.12.2018
- טריילר ראשון: הנוקמים 4 וידאו 7.12.2018
- הזוכים בפרס האופיר, ועוד קצרצרים חדשות 7.9.2018
- קצרצרים, אפריל 2017: תכניות לטווח רחוק חדשות 29.4.2017
תיאור העלילה מדהים
(ל"ת)
לא לא לא, בסוף הכל היה חלק מהיקום של קלוברפילד.
(ל"ת)
אם פייגי והצוות שלו יודעים מה המעריצים באמת רוצים,
בפסקול של הסרט הזה ייכלל "דספסיטו".
מה הסבירות שהשם המלא של הסרט יתפרסם בקומיק קון הזה?
(ל"ת)
שאלה מסקרנות - מה כזה משנה לך מה השם של הסרט?
(ל"ת)
סקרנות
(ל"ת)
נמוכה מאוד
אין למארוול פאנל השנה.
בטח זה יהיה "הנוקמים: מלחמה סוף" כמו כן, שמות חלופיים:
– מלחמה לנצח
– הוקאיי, איפה אתה?
– בוא נילחם על זה
– תאנוס מכה שנית (באצבעות)
– היו זמנים במארוול
– איך למדתי להפסיק לפחוד ולאהוב את הכפפה
– להרוג את תאנוס: חלק ב'
– אשמת האבנים
– הקבינט של ד"ר סטריינג'
– תאנוס – אויב מכוכב אחר
– בדרך לאינסוף עוצרים במארוול
– הכי חזק שיש
– הקלות הבלתי נסבלת של הצרידה
– תאנוס נפל על הראש
– שש אבנים יפות
– כמה טוב להיות אבן נצח
– כשתפגשי ענק סגול ומסתורי
– מיליונר מי שגומר את תאנוס
– קצינה וג'נטלוומן
– כפפה גדולה ומטריפה
– תשע וחצי שעות של שכרון חושים*
– החברים של נטשה (רומנוב)
– נוקמים חסרי כבוד
– אנטמן (או היתרון הבלתי צפוי של הריבוט)
– תאנוס ללא מעצורים
– מוות על המארוול אקספנס
– הנוקם שנולד מחדש
– אל תתעסקו עם התאנוס
– האיש בעל כפפת הזהב
– הענק הזועם: הלוחם בכרכים
– בלי כפפות (אין מה לגעת, באמת)
– כל הכסף שבעולם (כנ"ל)
– הרוג את יקיריך (כנ"ל)
– הולך בדרכי (כנ"ל)
– היד שמנענעת את הכפפה
– מי מפחד מהענק הרע
– אני יודע מה עשית באבן האחרונה
– ספיידרמן: חסין מוות
– מת לנקום
– הצגת הקפטן האחרונה
– הנקישה הגדולה
– יהודי טוב (הקמיאו של סטן לי, תכלס)
– למות על הנוקמים
– 12 חודשים של חוסר סבלנות (בין הנוקמים 3 לנוקמים 4)
* טוב, זה נוגע יותר לאורך הסרט מאשר לתוכנו, אבל לא יכולתי להתאפק.
יש טריילר, ויש לסרט שם - Endgame
הטריילר לא מגלה כלום, ורואים בו מעט מאוד. השם עלה כבר בעבר, ונפסל על ידי הרוסואים, ואני ממש שמח שזה השם בסוף.
ויש הסבר למה הם שמרו על השם כל כך בסודיות ?
(ל"ת)
הטענה היתה שהוא מספיילר את אינפטי וור
בפועל מדובר בשם שמי שלא ראה את הסרט לא יבין בכלל מה הוא קשור לחיים. בקיצור, לעשות הייפ על כלום.
לא הבנתי, אלה כל השחקנים????
איזה גאונות. לעשות סרט המשך שכולנו יודעים שחייבים לראות, בחצי מהמחיר של התקציב…
הם צילמו את שני הסרטים ביחד אז...
(ל"ת)
דרך אגב,
לפי השם של הסרט, כמו שהוא מופיע בטריילר "END GAME", זה אומר שהוא יסגור את כל הפינות של הסרט הראשון, או שהוא החלק השני מתוך שלושה לפחות?
למה אנדגיים ולא "סוף משחק"?
(ל"ת)
נשמע הרבה יותר טוב
(ל"ת)
Endgame זה לא "סוף משחק"
כלומר, זה גם השלבים האחרונים של משחק, אבל בהקשר שכאן, הכוונה היא לסופו של תהליך ממושך, או למטרה סופית של תכנית מרובת שלבים. יש ביטוי מקביל בעברית? קשה לי לשלוף אחד כרגע.
"השלב הסופי"
שזה, כמובן, תרגום בעייתי מחד גיסא ומתאים מאוד מאידך גיסא
הנוקמים: המערכה האחרונה
(ל"ת)
טריילר חדש
ודי אדיר יש לציין
https://youtu.be/TcMBFSGVi1c
מצליח להלהיב בלי להראות שום פרטים על העלילה (למעט כמה דברים שכנראה יעניינו אנשים אבל הם לא חלק מהעלילה כמו זה שהאלמנה השחורה החזירה לאדום והחליפות של הנוקמים)
הרפרנס לרשימת שינדלר אמנם תמוהה, אבל זה ממש מגניב, וזה די נדיר שעושים דבר כזה בטריילרים בסדר גודל כזה.
המנגינה מצויינת והלוגו בסוף שמתאחד משברים והופך לשלם (רמז די ברור אם תשאלו אותי) גרמו לי לעור ברווז.
מוצלח מאוד.
רשימת שינדלר?
מה פיספסתי?
שחור-לבן-אדום, אני מניח
(ל"ת)
יאפ
(דכע"ת)
זה ספוילר לטריילר, אבל...
רואים את טוני ב-1:56 ליד סקרלט ג'והנסון, אז שוב מארבל בדרמה מיותרת של "האם הוא ימות בחלל ומשהו ישתנה ביקום הזה", וכרגיל הכל נגמר כאילו כלום.
רק שלא יגלו כבר מעכשיו שהם יצליחו להקים את כולם מתחייה והכל יחזור למצב הרגיל… אה, כן, שיט.
לא יכול לחכות לסצנת פוסט-קרדיטים מיותרת של אחד הייצורים עושה משהו חמוד ל-10 שניות. לפחות עוד לא גילו לנו איזה אחד זה יהיה הפעם. איזה מתח.
המתח הוא לא 'אם', אלא 'איך'
ההייפ מעולה, ולא, אף אחד לא חשב שטוני סטארק ימות בחלל. אתה מוזמן לחפש ביוטיוב את מאות סרטוני התיאוריות על איך הוא יינצל מהחללית. סרטונים שעוסקים באיך הוא ימות לא ראיתי.
אנשים כן מחכים לראות, למשל, מה יהיה במפגש המחודש של איירון מן עם קפטן אמריקה, ומה תפקידם של המדים החדשים והמגניבים האלה.
אבל עזוב, לפי הטון שלך אין טעם לשכנע אותך.
אז רואים סרטים בשביל ה"איך" ולא בשביל ה"מה"?
זה מוזר, כי דווקא נראה שהקהל של מארבל די נזהר מספוילרים, אז למה הכל ידוע מראש ואכפת רק מ"איך זה יקרה"? באמת כל כך קריטי באיזה שימוש של עולם הקוונטים או אבן נצח של דוקטור סטריינג' יחזרו אחורה? כי גם את רוב זה גילו כבר בסרטים הקודמים. הייתם נהנים מסרטים כמו "מועדון קרב" נגיד באותה מידה אם בטריילרים היו מגלים לך את הסוף?
הייתי ממשיך עוד על הבעיות שלי עם הסרטים הבינוניים בקושי שמארבל מוציאים לאחרונה, אבל מישהו בדיוק עשה את זה בצורה מעולה בווידאו של שעה:
https://www.youtube.com/watch?v=u6Bq_jK0Z1Y
https://www.youtube.com/watch?v=mzIJ4HzLiIE
בנוסף לזה, יש את האווירה הכל כך ילדותית שהם דחפו בסרטים שלהם לאחרונה. וכן, לשים פילטר של "רשימת שינדלר" לא תופס כ"בוגר", אפילו "ספיידרמן" המצויר היה יותר בוגר מכל שלב 3. "איירון מן" הראשון עדיין הסרט הכי "מכוון גם למבוגרים" של היקום הזה לדעתי. חוץ מזה, בניגוד לסרטים, אני רק גדל עם השנים ולא נהיה ילדותי יותר, אז יוצא שהסרטים שראיתי בסדרה כילד התייחסו אליי הרבה יותר ברצינות, ופשוט הסרטים החדשים האלו כבר בקושי יוצרים עניין אצלי. אני לא מסוגל להתייחס ברצינות לסרט שגורם לי לחכות 5 דקות בשביל חיה רוקדת/מקיאה כדי למכור צעצועים. כמו פטריק בסרטון, אני רוצה לאהוב אותם, אבל מגיע לקולנוע ובעיקר נקרע מצחוק מהטמטום.
כל מה שקרה בשלב 3 (ובחלק מ-2) של היקום הזה גורם לי להסכים עם המונולוג המעצבן והמכליל של ביל מאהר. מה שהוא אמר ממש לא נכון לכל סרטי הקומיקס, אבל לגמרי נכון ל-10 הסרטים האחרונים של מארבל, ולפי רוב התגובות אליהם באינטרנט, גם לקהל שלהם.
כמו שכתבתי, אין טעם
אני חלוק על מה שכתבת בכל כך הרבה רמות ונקודות, שחבל להתחיל.
זוהי דעתך, ואני מכבד אותה.
מה שאני לא מבינה
זה אם אתה כל כך סובל מהסרטים של מארוול, למה אתה ממשיך לצפות בהם?
או עזוב, מילא לצפות, אבל אחרי לפחות 10 סרטים שלא נהנית מהם, איך אתה עדיין מגיע לסרט שלהם עם ציפייה למשהו אחר?
אני מדברת רק בשם עצמי, אבל וואלה, אם הייתי סובלת ככה מסרטים של מארוול לא הייתי ממשיכה לצפות בהם ובטח לא היו לי מהם ציפיות גדולות מספיק בשביל להתאכזב כל פעם מחדש.
עם הסרטים של DC, לגמרי הספיק לי באטמן Vs. סופרמן ויחידת המתאבדים בשביל להבין עם מה יש לי עסק, וזהו, פרשתי. אין לי זמן מיותר לבזבז על חרא סרטים, ובטח שלא אנרגיות מיותרות לבזבז על לרטון ולהתעצבן על הסרטים האלה ברשת. שמי שנהנה מהם יהנה לו בכיף ואני אמשיך לראות סרטים שאני אשכרה נהנית מהם.
אני לא זאב, אבל לא כזה קשה להבין למה
מאותה הסיבה שאני עדיין שוקלת לראות את קפטן מארוול וסביר להניח שאראה את הסרט הרביעי של הנוקמים – כי כולם מדברים על זה, ואני רוצה להיות חלק מהשיחה הזו. נכון שיש סרטים אחרים לדבר עליהם, אבל סרטי מארוול תופסים נתח מאוד משמעותי (מספיק להסתכל בכמות התגובות והדיונים שיש על הסרטים הללו). יש גם סיבות נוספות: בגלל שזו מין סדרה כזו, אם התחלת לראות את כבר רוצה לדעת איך זה נגמר. וגם חברים/משפחה. חברים/משפחה הולכים, את הולכת איתם לפעמים וצופה בסרט גם אם לא ממש בא לך.
בגדול אני חושבת שזה קצת לא הוגן לשאול "למה אתה ממשיך לראות את זה" כשמדובר בתופעה כל כך משמעותית מבחינה תרבותית וכל העולם ואחותו מדברים על זה. לא הוגן להשוות את זה לסרטים של די.סי. הרבה פחות אנשים צופים בסרטים של די.סי. והרבה פחות מדברים עליהם. מה גם שסרטי מארוול בד"כ מקבלים ביקורות טובות לעומת הביקורות השליליות שסרטי די.סי מקבלים, אז באופן טבעי את רוצה ללכת לסרטים עם הביקורות הטובות ולראות אם הם עומדים בציפיות או לא.
אני אישית רוצה לראות את קפטן מארוול מסיבה אחת: כי קראתי דיעות לכאן ולכאן, ואני רוצה לראות מה אני חושבת על הסרט הזה ולהביע את דעתי. זה הכל. האם זו סיבה טובה לבזבז שעתיים כשיש סיכוי גבוה שלא אהנה במיוחד ואצא מאוכזבת? לא יודעת, עדיין לא החלטתי.
כבר בערך מהנוקמים הראשון
ידוע שמארוול לא מתים על הקטע הזה שלדברים יש השלכות. אין חדש תחת השמש.
כן, ומאותה תקופה גם ידוע
שאתה נוטה להתעלם מאלו שמסבירים לך היטב למה כן יש השלכות.
בדיוק ובערך
סליחה ממתן כי זה יצא קצת אישי, אבל כמו שאתה אומר, זה מסובך.
סרטים רבים של מארוול הפתיעו אותי, וחלק מהם ישבו לי בלב זמן רב לאחר הצפיה (מלחמת האזרחים, בהקשר הזה, הוא במקום הראשון).
זו בהחלט ובוודאי חוויה סובייקטיבית, אבל האדישות של אנשים (שאני לא רוצה להכליל אותם כ'שונאי מארוול') לדברים שמוצגים בצורה חדה וחלקה על המסך, משגעת אותי. לא, הם צריכים שכווווווולם ימותו, ואז סוף סוף תהיינה 'השלכות'. כאילו מוות הוא הדבר היחיד שיכול לשנות למישהו את האופי.
קרו המון דברים בסרטים שהשפיעו על הדמויות בצורה ברורה. להתכחש לזה זאת התעלמות פשוטה ותו לא.
עם שובו של גאן ל-GotG 3, כנראה שזה נכון גם מאחורי הקלעים.
הוי, כמה כיף לחזור עכשיו להודעה שלך
בטח קשה לך עכשיו, אחרי שהסרט יצא, עם כל הזלזול הלא-מוצדק הזה, אה?
אבל אני בטוח שתמצא כבר משהו להתלונן עליו ("בדקה מספר 123 היה אפקט לא ברור בהשתקפות על הדמות שבצידו השמאלי העליון של המסך! אצל מארוול אין השלכות! סצינת פוסט קרדיטס מיות… אה, אוי, אין, על מה אני יתלונן על מהההההה"). בהצלחה עם זה.
באמת כיף
ובאמת כל מה שכתבתי שם קרה, ואפילו ניסו למכור צעצועים בקרדיטים, אז… מה? "וואי וואי איך הכנסת לי", אני מניח.
בכל מקרה, אהבתי את הסרט. אני מאמין שמסיבות שונות ממך לפי התגובות, אבל עדיין זה לדעתי מהמוצלחים שלהם.
לא יודע למה נכנסתי לזה
הייטר נשאר הייטר. רק הוכחת את הנקודה שלי.
גוד לאק.
יהונתן, יהיה פוסט לטריילר הזה או לא?
אני מתלבט אם לכתוב את הברייקדאון שלי כאן או לחכות עם זה.
מתוכנן פוסט
(כנראה באזור מוצ"ש יעלה)
תודה :)
וסליחה על הכותרת בתגובה שלי, עכשיו אני קולט שהיא נקראת כאילו אתם חייבים לי משהו (הייתי צריך להשמיט את המילים "או לא"). שוב תודה.
זאת לא הנקודה
אני חושב שהעיסוק באם זה ברור שיחזרו ומה מפתיע ולא הוא די שטחי, אל תשכח שהלב של הסרט הוא הרבה יותר מה יעלה בגורל הצוות המקורי שכרגע נשאר בחיים שהקהל הרבה יותר מחובר אליו זה שבדרך כלשהיא הם יחזירו את מה שלאנוס עשה וטוני יגיע לכדור בארץ זה לא שאלות שמישהו מתלבט בהם זה בעיני שטחי להציג את זה כאילו זה פחות דרמטי כי יודעים שמי שנעלם יחזור
סדרת פוסטרים חדשה
שחושפת את גורלן של כמה מהדמויות שלא ידעו עד כה מה איתן, ובכלל זה – גילוי נוסף ומפתיע: הואלקירי, בגילומה של טסה תומפסון, תופיע בסרט! מסתבר שהיא בחיים!
קישור לאתר רוטן טומייטוז בו הפוסטרים מסודרים מאד יפה וקל לראות מי חי ומי מת: https://editorial.rottentomatoes.com/gallery/see-every-avengers-endgame-character-poster/
אה, וגם נחשף האורך של הסרט
182 דקות! יותר משלוש שעות. אבל האמת שהם דיברו על זה כבר לפני כמה חודשים. הולך להיות ארוך (אבל שווה ).
מקור: עזבו, פשוט חפשו בגוגל avengers endgame runtime.
אז הruntime העיקרי יהיה הזמן
שלוקח לרוץ לשירותים ולחזור בלי לפספס כלום?
(כן, הפסקה היה עדיף, אבל דעיכתו של המוסד הזה הוא ממאפייני התקופה לצערי)
לשם שינוי
אני בעד האורך המופלג.זה הסרט הכי מצופה אי פעם.זה יהיה כמעט טרגי אם כל כך הרבה חודשים של ציפיות יסתכמו בחוויה של שעתיים.מה גם שזה פרק השיא של סאגה ארוכה מאוד,והוא צריך להיות הכי אפי בעולם.כמה שיותר ארוך אבל עדיין לגיטימי לסרט קולנוע,אני בעד.
לאחרונה סרטים ארוכים
מאופיינים לא באפיות מוגברת, אלא במריחה מוגברת שמאד מקטינה את האפיות.
סרט יכול להיות מאסטרפיס בשעתיים, וזה לא יוריד מהאפיות שלו.
אבל אם כבר אורך – אתמול צנחתי בטלויזיה על 'עשרת הדיברות', ארבע שעות ועדיין מצליח להרשים מאד ולשמור על ענין לרוב אורכו, עם תפאורה מטורפת ואלפי ניצבים וללא cgi.
שאפו לססיל.
מסכים, למרות שאני פחות מרגיש את זה עם האחים רוסו
שלושת הסרטים שלהם עד כה היו ארוכים ועמוסים – אבל לא מרוחים (לעומת סרטים אחרים של מארוול ובכלל שדווקא כן סבלו מעודפים).
טכנית אתה צודק
אבל איכשהו,שני הסרטים הכי אפיים שיצא לי לראות-אפוקליפסה עכשיו ושיבת המלך-היו שניהם בעלי אורך מוגזם ומופלג,ולדעתי בדני המקרים הוא היה גורם משמעותי מבאפיות שלהם.אז אולי יש לי בראש איזו תפיסה (אולי שגויה)שכך זה צריך להיות
פוסטרים מרשימים
לא יודע למה, מזכיר לי קצת את השיווק של הארי פוטר האחרון, ששם הוציאו מלא פוסטרים עם כל הדמויות והכיתוב IT ALL ENDS…
טריילר חדש!!!
טוב, הם קוראים לזה הצצה מיוחדת, אבל OMG OMG OMG!
הקטע הקצר הזה עושה את מה ששני הטריילרים הקודמים לא עשו, וסוף סוף נותן תחושה אפית.
יש לי עור ברווז עכשיו.
רוצו לצפות: https://youtu.be/KCSNFZKbhZE
נ.ב. המכירה המוקדמת נפתחת היום בחצות. אני כבר יודע איפה אני אהיה בחול המועד פסח.
ועכשיו מדווחים שהמכירה כבר החלה
אל תחכו! האולמות מתמלאים בקצב מטורף!
פעם ראשונה שאני רואה ספסרות בכרטיסי קולנוע
די מטורף לקרוא כמה זמן אנשים ישבו על אתרים כדי לרכוש כרטיסים לסרט הזה, ולראות תופעה של ספסרות בכרטיסי קולנוע במאות דולרים לכרטיס.
בהחלט לא משהו שזכור לי שראיתי עם אף סרט עד כה.
וככל שעובר הזמן מתברר כמה הסרט הזה ענק
הוא עקף את 'הכוח מתעורר' במכירת הכרטיסים המוקדמת תוך פאקינג 6 שעות מתחילת המכירה!
צפו לפתיחה פסיכית מאין כמוה, ולמאבק רציני בפעם הראשונה בכתר הבלתי מנוצח של אווטאר על המקום הראשון בכל העולם. תחרות ודאי תהיה.
לגבי קריסת השרתים של רשתות הקולנוע: אני עצמי פשוט נסעתי לקולנוע בירושלים וקניתי את הכרטיסים בקולנוע עצמו… (חסכתי שמונה שקלים עמלת אינטרנט, אז זה כיסה לי חלק מהדלק ).
יש ברשת תחושה מטורפת של הייפ שלא היה כמוהו מעולם. אני יודע שזה קטע של הערצה, אבל כל כך כיף להרגיש חלק מזה :-)
אפשר לקרוא עוד כאן, ולראות גם כמה ממים משעשעים על הענין.
פתיחה
אני יודע שזה מאוד לא סביר, אבל אתה חושב שיש מצב שהוא יגיע לפתיחה של 300 מיליון דולר בארצות הברית?
קשה להאמין
האמת שהתרגלנו לפתיחות פסיכיות, וסכומים הזויים כמו מאתיים חמישים מיליון כבר לא מרגשים אותנו. תמיד נחפש את השיא הבא.
אני כן חושב שמארוול שוב ישברו את השיא הנוכחי (שהם בעצמם מחזיקים אותו), אבל 300 מיליון נראה לי מוגזם.
אבל לך תדע. אנשים גם לא האמינו ש'הכוח מתעורר' יגיע לאן שהגיע.
בינתיים גם ראיתי שיש חזאי קופות שטוענים לפתיחה *בינלאומית* של שמונה מאות מליון דולר. שזה, כמובן, בלתי נתפס (השיא הנוכחי, של 'אקוומן', סתאאאם, ברור ש'מלחמת האינסוף', הוא 640 מיליון).
הזוי. פשוט הזוי. האסקפיזם מעולם לא היה חזק יותר.
עולמית
הפתיחה העולמית של 800 מיליון דולר הגיונית מסיבה אחת בלבד: הפעם זה יוצא בסין באותו זמן כמו שאר העולם.
בזמנו הוא יוצא בסין כמה שבועות לאחר מכן ופתח שם עם כמעט 200 מיליון דולר. לכן, הרבה משערים פתיחה של 800 מיליון דולר ומעלה.
וואלה, לא ידעתי את זה
אבל עכשיו, אם אתה שואל אותי, הפתיחה הבינלאומית תהיה אפילו גדולה *יותר*.
מילארד דולר?
יאללה, פתיחה של מיליארד דולר!
זה יהיה אדיר ופסיכי
עכשיו אני אוחז שאם מוסיפים את מאה ותשעים המיליון של סין לפתיחה של 'מלחמת האינסוף', הוא גם עבר את השמונה מאות מיליון.
כך שאולי, רק אולי, ל'סוף המשחק' יש סיכוי למיליארד.
הולי שיט.
ההערכה הראשונית הייתה על בסיס הנתונים
שאין באמת לאנליסטים, הם אמרו שיפתח עולמית 840 מיליון כי… זה הסכום של אינפיניטי וור ביחד עם סין 250+190. זאת אומרת שזו תופעה שלא הייתה קיימת לפני ואין לאנליסטים התבססות לשום דבר. אני יכול לומר לך שאני עקבתי אחרי כמות המעריצים ואם לפני אינפיניטי וור הMCU היה אהוב ונערץ אבל אחרי הסרט הוא פשוט הזרים לעצמו עדת מעריצים עוד יותר גדולה. לצורך העניין להשוואה, הערוץ הרשמי של מארוול ביוטיוב יותר מהכפיל את כמות הרשומים שלו ועומד כרגע על 11 מיליון לפני אינפיניטי הוא עמד על 5 ומשהו, שתבין את סדר הגודל בתפיסה של כמה המותג התחזק בשנה אחת בלבד. הערכות הראשוניות היו ל282 אבל אחרי מכירת הכרטיסים ברור שהוא עושה בקלות מעל 300 מיליון בUS. אז בעצם מה נותר? שמסביב לעולם הוא יעשה 100 מיליון יותר מאינפיניטי. במקום 590 צריך שיהיה קרוב ל700 וזה נראה מאוד ריאלי, השוק של הסינים התעורר חזק על מארוול וגם שם יהיו יותר הקרנות. בברזיל הכרטיסים נמכרו בשעה מה שאינפיניטי מכר ב24 שעות. אתה מבין לאן זה הולך.. כן סיכוי גבוה הוא יפתח מעל מליארד עולמי. שזה אומר בסופש אחד לעשות מה שאינפיניטי עשה ב11 ימים. זאת אומרת בשליש מהזמן הוא נגיד שאם היה אז נפתח במקביל בסין היה מגיע לזה ב6-7 ימים. זה אומר אנדגיים מכניס פי 1.5-2 יותר. אם הוא ישמור על היחס הזה אז אכן יהיה מדובר בהצלחה מסחררת של של מעל 3 מליארד. ואז הוא יהיה גם הסרט הראשון להכניס מליארד בלבד בארצות הברית, כי היחס המדוייק של אינפיניטי הוא בול 33.1% בUS ו66.9% פורג'ן.
אגב עוד שיא קטן שיכול להוות למארוול בגלל הדאבל פיצ'ר אינפיניטי יוכל לקבל בדיוק עוד 20 מיליון שהוא צריך לעקוף את סטאר וורס 7 בגלובל. וימקם אותו לאחר אנדגיים מקום רביעי של כל הזמנים במקום חמישי.
טעות
יש דרך למחוק בתגובה מעל את "זהירות ספויילר"? זה תגובה על נתוני קופות ונלחץ לי בטעות…
בעיית הציפיות
בעיה רצינית שתהיה לסרט זה הציפיות.
אולי אתה לא זוכר, אבל ב-2015, כולם היו בטוחים שהנוקמים 2 יכניס הרבה מעל מיליארד וחצי, אם לא 2 מיליארד. כמעט אף אחד לא חשב שהוא יכניס פחות.
ואז בסופו של דבר הוא עשה "רק" 1.4 מילארד. סכום מעולה, אין כל ספק, אבל זה נראה שכולם התאכזבו ממנו וציפו ליותר. מאז ועד היום הרבה (לא מארוול, אלא הקהל הרחב) מכנים אותו כאכזבה קופתית גדולה, רק בגלל שעשה פחות ממה שציפו. אותו הדבר, דרך אגב, קרה עם מלחמת הכוכבים פרק 8.
מה יהיה עם הנוקמים 4 יכניס קצת פחות מ-2 מיליארד, נניח 1.8 מיליארד? בטוח כולם יראו את זה כאכזבה רצינית.
צריך לזכור גם שלנוקמים 3 לא הייתה תחרות רצינית. לאחר כמה שבועות יצא דדפול 2, שפנה לקהל יעד מבוגר יותר, ואז סולו, שנכשל בקופות.
לנוקמים 4, לעומת זאת, יש יותר תחרות. באמצע מאי אמור לצאת פיקצ'ו, שסביבו יש באזז אדיר וכלם מתרגשים ממנו. זמן לא רב אחרי זה צפויים לצאת אלאדין וגודזילה 2, שגם אם לא ישברו שיאים, עדיין צפויים כנראה להכניס סכומים נאים.
מה שאני בא לומר, זה שיהיה מעניין מאוד לראות את הביצועים בקופות.
לא מסכים
ההייפ של עידן אולטרון היה משמעותי – אבל לא התקרב אפילו למה שקורה עכשיו ברשת. חוץ מזה, ההכנסות של אולטרון בגלובלי אמנם היו רק מאה מיליון פחות מהראשון, אבל בארצות הברית לבדה ההפרש היה הרבה יותר משמעותי (מעל מאה ושישים מיליון), ולכן הוא נחשב יותר כאכזבה.
ועוד חוץ מזה, קשה לי לראות את 'סוף המשחק' מאכזב. הרקורד של מארוול בכלל, ושל האחים רוסו בפרט, נחשב כבר לכמעט מושלם. תסתכל על 'קפטן מארוול': ברור שאין סביבו קונצנזוס, ובכל זאת הוא קורע לקופות את הצורה.
עוד נקודה: אני ממש יכול לראות ש'סוף המשחק' גם יגרום להרבה אנשים צפיה שניה. אני מאמין לקווין פייגי שאומר שהסרט הזה יהווה סוג של סגירה לMCU, ואם זה ייעשה טוב – ואני לא רואה סיבה שלא – אנשים ירצו לחזור לזה יותר מהרגיל (הם גם לא יחששו מהאורך, כי בצפיה שניה תוכל לדעת מתי לרוץ לשירותים ), מה שיוביל לירידות קטנות יותר בהכנסות במהלך השבועות הבאים.
ותחרות מפיקאצ'ו? אתה רציני? מקסימום מכה קלה בזנב של הזנב. ל'אלאדין' יש בעיה של הייפ שלילי, וזה כבר אחרי חודש שלם. אחרי חודש, לדעתי, 'סוף המשחק' כבר יעבור את השני מיליארד בעולם – 'מלחמת האינסוף' אחז אז במיליארד תשע מאות.
(אני גם לא חושב ש'אחרוני הג'דיי' נחשב לאכזבה כלכלית, אבל זה נושא אחר).
לא לזה התכוונתי
אני גם לא חושב שהוא יעשה פחות מקודמו, רק תהיתי מה יקרה במידה וכן.
ואני לא בא לומר שפיקצ'ו יעשה מיליארד דולר, אבל המותג הזה עולמי בטירוף, מלא נוסטלגיה, וכולם, מכל הגילאים מתלהבים ממנו. תסתכל קצת ברשת ותראה. זה משהו שאנשים מחכים לו בטירוף. ולסרט יש גם דירוג PG, מה שהולך להביא את כל הילדים, כמו לסרט אנימציה. אז כדאי לקחת בחשבון שאולי – שוב, אולי – הוא ייאט אותו קצת.
וגם אני לא חושב שאחרוני הג'דיי הוא אכזבה כלכלית. סתם אנשים נהנים לשנוא את הסרט הזה וכל מה שקשור אליו…
במידה והוא יכניס פחות מקודמו
אז כן, זה ייחשב לאכזבה. אנשים, ובתוכם אני, יתהו איך מפלצת קופות כזו נחשבת לאכזבה, אבל תכל'ס ברור שמצפים ממנו ליותר – וציפיות שלא התגשמו = אכזבה. הלוואי עליי אכזבות כאלו, אבל כן, אכזבה.
אני פשוט חושב שאין סיכוי שזה יקרה.
גם אני
עם כל ההייפ סביבו, השאלה היא עד כמה גבוה. ראיתי תיאוריות באינטרנט שאם הוא יעלה בהכנסות כמו שהארי פוטר האחרון עלה מחלק 1 לחלק 2, אז יש לו סיכוי לעקוף את אווטאר. אבל לזה קצת קשה לי להאמין…
אני אומר מעכשיו
הם יעשו מעל 300 מיליון בארצות הברית בלבד בפתיחת השבוע.
וAMC רשת הקולנוע הגדולה בארה''ב
החליטה שההקרנות יהיו נון סטופ מסביב לשעון כל הסופ"ש כל הלילה והיום 24/7. אני אישית קניתי הקרנה אחת לרבע ל1 וזה אומר שנצא מהקולנוע רק ב5 פשוט רציתי את הכסאות הכי טובים לאיימקס הפורמט שבו צולם הסרט. גם סינמה סיטי החליטו להוסיף הקרנות ואני משער שזו התופעה מסביב לעולם וכך באמת אפשר לשבור שיא.
האמת שיש משהו
מאוד כיפי בלקרוא כמה קשה להשיג כרטיסים למשהו, אחרי שלך כבר יש.
אני אראה אותו כאן בברלין ביום חמישי בערב, ואפילו זה מרגיש לי טיפה מאוחר בהתחשב בזה שההקרנות הראשונות הן כבר בשלישי בחצות.
מצד שני להקרנות בשלישי ניתן לרכוש כרטיסים רק במסגרת דאבל פיצ'ר עם איפיניטי וור, ולא בא לי ממש לבלות שש שעות בקולנוע ולצאת ממנו בשלוש בלילה.
אבל כן, בהחלט יש הייפ מטורף וכיף להרגיש חלק מזה.
לגבי שלישי בחצות
היה כאן בארץ איזשהו שינוי בענין.
לפני שלוש שנים, יצא 'מלחמת האזרחים', באותו תאריך כמו השנה – גם בלועזי וגם בעברי, מה שאומר שהחג האחרון של פסח יצא בשישי. בגלל שבארץ, בגלל שבת, תמיד אנחנו מקדימים את ארצות הברית ביום, אז המפיצים הקדימו את ההפצה ביום נוסף ליום רביעי – כשההקרנות הראשונות היו בחצות הלילה שבין שלישי לרביעי.
הייתי בטוח שזה יקרה גם עם סוף המשחק, אבל לא – ההקרנות הראשונות הן ברביעי בערב. וזה בלי קשר אפילו לחג שבא למחרת בערב – 'קפטן מארוול' גם התחיל הקרנות ברביעי בערב.
וכל זה אומר שאני אחכה תשע עשרה שעות יותר ממה שחשבתי כדי לראות את הסרט :-( זה גם משהו גיקי כזה, לצאת באמצע הלילה לראות סרט. חלק מהחוויה ב'מלחמת האינסוף' היתה לשרוף על זה את הלילה כדי לראות ראשונים; אבל שבע בערב? אתם רציניים? כשהקולנוע יהיה מפוצץ בילדים? וזה גם חול המועד, קיבינימט :-)
אבל באמת מעניין מה הסיבה לשינוי הזה. אם למישהו יש תיאוריה, אשמח לשמוע.
הי!
קצת אוף, אבל על איזה בית קולנוע את ממליצה בברלין?
השאלה היא לאיזה סרט
לסרטים הוליוודיים גדולים, ובמידה ורוצים נגישות לאיימקס וכיוצב׳ – האופציה הנוחה ביותר תהיה סינסטאר (Cinestar). יש כמה מתחמים לרשת הזו, הגדול בפוטסדאמר פלאץ. זו קצת הגרסה הגרמנית של יס פלאנט. היתרון הגדול הוא שכמעט כל סרט הוליוודי מגיע לרשת הזו, מה שלא נכון בהכרח לגביי הקולנועים הקטנים יותר.
ברירת המחדל שלי לעומת זאת היא Delphi Lux, קולנוע שנמצא קרוב ל-Zoo. גם בו בדומה לסינסטאר אפשר למצוא את רוב המבחר ההוליוודי, אבל גם יותר סרטי אינדי וסרטים אירופאיים. כמעט תמיד סרטים שהם במקור באנגלית יוקרנו שם בשפת המקור או מקסימום עם תרגום לגרמנית. אין בו איימקס אבל יש מגוון אולמות מודרניים בעיצובים מגניבים, הקרנה באיכות מצוינת ואווירה הרבה יותר כיפית ואינטימית מאשר בסינסטאר. עוזר גם שהוא משתייך לרשת קולנועים שמציעה מנוי חופשי חודשי ב-19 אירו, אבל זה עניין שפחות רלוונטי למבקרים.
ואז יש כמובן גם קולנועים מגניבים/היסטוריים/היפסטריים למכביר בעיר הזו. באופן אישי אני אעדיף לרוב קולנוע מודרני ואיכות הקרנה מובטחת על פני המגניבות הכללית של הלוקיישן, אבל בהחלט יש גם קולנועים מוצלחים בז’אנר הזה. אחד כזה, לדוגמה, זה Filmrauschpalast. יש לו מבואה שמרגישה כמו מועדון מה-70s והחימום באולם מגיע מאח אמיתית, כולל רחשי העץ המתפצפץ. ראיתי שם פעם מרתון של שני סרטי בלייד ראנר והיתה חוויה מיוחדת.
איזה פירוט! תודה רבה :)
(ל"ת)
בכיף!
אני מאוד אוהבת קולנוע ומחבבת במיוחד ביקור בקולנוע במדינות זרות, אז אם אני יכולה לתרום קצת מהנסיון, הכי בכיף.
אני כל כך שותף להרגשה הזו:)
חיכיתי 5-6 שעות לקנות כרטיסים שלא אכלתי בהם, עם 2 טלפונים ומול המחשב עושה ריפרש בלי סוף. לכם הרצתי את המם החזק של דוקטור סטריינג' בטוויטר שעשיתי 14,000,605 מיליון פעמים רפרש לאתר של יס פלנט ואיירון מן שואל כמה פעמים הצלחת לקנות? והוא עונה אפס. זו בדיוק הייתה ההרגשה שלי. בסוף קניתי ל3 הקרנות רביעי חמישי שישי. האינטרנט השתגע כל השרתים מסביב לעולם נפלו זה היה החוויה הקולנועית מחוץ לקולנוע הכי משוגעת שהייתה ותופעת תרבות מסביב לעולם יוצאת מהכלל.
וכן לראשונה 3 מליארד זה בא בחשבון. אנדגיים הולך להיות החוויה הקולנועית הכי גדולה ומטורפת שהיה איי פעם מאז שיצא מאז פתיחת הקולנוע בעולם.
וואו. וואו. וואו.
אני בטוח שידובר עוד רבות בסרט הפאקינג-מדהים הזה. זה לא סרט, זה ארוע תרבותי שייזכר עוד שנים. יש לי כל כך הרבה מה לומר, אבל אנחנו ננוח קצת כדי שהמחשבות תסתדרנה.
בינתיים, הנה תחליף לביקורות הדג הקצרות שהיו כאן פעם – משפט אחד על הסרט היישר מדף הפייסבוק של דורון פישלר, אבי ומייסד האתר:
לא נגעתי.
ואולי, דורון, אם אתה קורא את זה, תחזור מהפרישה שלך רק בשביל ביקורת על הסרט הזה? מה עוד יכול להצדיק כזה דבר אם לא הארוע הקולנועי של המילניום? פליז.
לטעמי, נופל מעט מהקודם. עדיין אפי ברמות
אני אשאר את הפרטים הספציפיים לביקורת מלאת הספוילרים לגבי דברים שעבדו או לא עבדו בעיניי, כי עד אז כנראה אצפה שוב והכל יתעכל בצורה מדויקת יותר. מה שכן אני יכול לתרום לדיון זה מה שרבים אחרים הסבירו. מדובר ב"אירוע", לא רק סרט ולכן מומלץ לצפות בו באיכות הטובה ביותר ובנוחות הטובה ביותר.
אוסיף עוד נקודה שראיתי שלא התייחסו אליה גם בביקורת הרגילה. זה לא ספוילר כמו שזה לא ספוילר להגיד שסאמוול טארלי לא בסרט, אך מנהלי האתר מוזמנים לסמן אם הם רואים זאת בעין שונה: באופן מפתיע אין סצנת כתוביות. לפחות לא משהו רשמי כפי שיש בסרטים האחרים. מה יש שם בדיוק אני לא אפרט, אם תרצו להישאר כמה דקות נוספות על הכסא כמחווה לכל אותם אלפים שעבדו על הסרט הזה, מה טוב.
הנוקמים עושה היסט(ו)ריה בקופות
נכון לעכשיו, ההערכות הן שהסרט גרף בארצות הברית 350 מיליון בסוף השבוע הראשון שלו (!!), כשהוא עוקף את השיאן הקודם בכמעט 100 מיליון.
ועוד לא התחלתי לדבר על הפתיחה הגלובלית שמוערכת ב-1.2 מיליארד דולר.
אנחנו לגמרי עדים כאן להיסטוריה. אני לא יכול לחשוב על עוד סרט בשנים הקרובות שיטריף ככה (תמיד יש סיכוי שמלחמת הכוכבים 9 פתאום יפתח עם סכום ענק בארצות הברית, אבל לא כזה סכום מחוץ לארצות הברית).
https://www.boxofficemojo.com/movies/?id=marvel2019.htm