אם איכשהו לא שמתם לב, עכשיו יש סינמונדיאל. עדכונים יחכו לאחר מכן.
בתגובות, כמו תמיד, ניתן להציע הצעות לדפי סרט (חדשים או ישנים) או סדרות שהייתם רוצים לראות נפתחים, כמו גם המקום לבקש דברים כלליים שהייתם רוצים לראות יותר או פחות באתר, או כל אוף-טופיק אחר שעוסק בסדרות או סרטים שאתם רוצים לדבר עליהם ולא מוצאים להם מקום.
מי שרוצה לראות את דפי הסיכום הקודמים מוזמן להציג בתגית של "סיכום דפים" .
סרטים
אל דאגה, הוא לא יגיע רחוק ברגל
הדרקון הראשון שלי: הממלכה הנסתרת
הולך חזק: סיפורו של דיואי קוקס
סדרות
אני מוכרח להגיד כל הכבוד לכ
שאתם עושים עוד דברים חוץ מהסינמונדיאל, שהוא לבדו עבודה קשה.
אוף טופיק רציני- למה "אוואטר" כל כך מצליח?
מלחמת האינסוף היה אחד האירועים הקולנועיים הגדולים ביותר שהיו בשנים האחרונות, והצליח להכניס סכום מטורף של למעלה מ2 מיליארד דולר ברחבי העולם.
אבל זה היה די הגיוני. אחרי הכל, הסרט הזה הוא השיא של עולם קולנועי מאוד פופולרי שנבנה בצורה חכמה ובנה בילד אפ לסרט הזה במשך הרבה שנים, וגרר איתו המון מעריצים. אז, מן הסתם, הסרט הזה הרוויח המון כסף.
לעומת זאת, 7 וחצי שנים שנים לפני יצא סרט אחר, שהוא לא המשך של שום דבר, לא חלק משום עולם קולנועי (לפחות אז) ולא מבוסס על פרנצ'ייז מוכר, אלא סרט מקורי לגמרי, בשם "אוואטר". הסרט כמעט באורך 3 שעות ובריצה שלו הוא הרוויח בסך הכל 2,787,965,087 דולר.
נשאלת השאלה: מה? זה כל כך, כל כך, כל כך הרבה כסף. איך סרט מקורי, שבניגוד לסרטים כמו מלחמת הכוכבים פרק 7 או סרט הנוקמים האחרון, לא מבוסס על שום דבר שמוכר לקהל הרחב, או לכל קהל, עשה הרבה יותר כסף מכל סרט אחר?
אמנם לא ראיתי את הסרט, אבל, ממה ששמעתי, הוא לא טוב במיוחד. זאת אומרת, הוא טוב. אבל יש הרבה שיותר טובים ממנו. וגם אם הוא כן טוב במיוחד, גם אם הוא, ללא ספק, הסרט הכי טוב שיצא אי פעם, זה היה עדיין מאוד לא סביר שהסרט היה מגיע לסכום כזה. אולי מיליארד דולר פחות מהסכום הזה, שגם זה סכום בלתי נתפס לסרט מקורי, אבל ל2.7 מיליארד דולר? לא הייתי מעלה על דעתי שדבר כזה יקרה בימינו. בטח שלא לפני 7 וחצי שנים.
אז, איך?
זה היה הסרט הראשון שבאמת לקח את התלת מימד ועשה ממנו וואו.
(ל"ת)
אבל זה ממש ממש ממש ממש ממש הרבה כסף
זה היה עד כדי כך וואו?
וחוץ מזה
אותו במאי עשה 12 שנים לפני עוד סרט מקורי (למרות שאז לסרטים עוד הייתה נטייה להיות מקוריים) שלא היה קשור לסרט שעשה 12 שנים אחרי, וגם הסרט הזה הרוויח הרבה יותר מכל סרט אחר.
ג'יימס קמרון הוא קוסם? הוא עלה על נוסחה? סתם היו לו 2 פוקסים בלתי נתפסים?
זה כמו שדמאר דרוזן יעשה בשני משחקים ברצף 118 נקודות
לגבי אוואטר
אוואטר היה חוויה שלא יכולת לחוות אם לא ראית את הסרט בקולנוע. העלילה גנרית ולא מלהיבה במיוחד, אבל הסרט סיפק לך חוויה של לסייר בפלנטה אחרת. לא היה דבר כזה בכזו איכות וייחודיות עד אז ולא נראה לי שהיה משהו כזה מאז. היה פרק זמן תחום שבו יכולת לחוות את החוויה הזו במלואה ואם לא הספקת – הלכה לך ההזדמנות. זה כוח ממש גדול למכירת כרטיסים.
לגבי טיטאניק – וואלה, אין לי מושג. לא חושב שזה סרט טוב במיוחד ולא מבין למה אנשים כל כך עפו עליו.
בדיוק כמו אווטר, טיטניק הוא סיפור גנרי עם חווית צפיה מרהיבה
סרט שבמשך שעתיים מתעכב כמעט בהילוך איטי בשבירה של ספינה כל כך ענקית, עובר דרך כל האגפים שלה. זה פשוט היה מהלך מרשים.
את אווטר לא ראיתי כי הרגיש לי שזה יהיה עוד טיטאניק ולא הלהיב אותי, בבית לא מצאתי סיבה לצפות בו לאור הביקורות על העלילה.
שני הסרטים האלו, משום שהיה בהם הישג קולנועי ויזואלי, קיבלו המון המון הייפ. הביקורות עודדו ובשני המקרים הסרטים רצו יחסית הרבה זמן כי הביקוש לא ירד. אני חושבת שחלק גדול מהרווחים נובע מכך שהסרטים נשארו המון זמן בקולנוע. את טיטאניק ראיתי משהו כמו חודשיים אחרי שיצא, והאולם היה מפוצץ!
אז מצד אחד, טיטאניק המשיך להביא צופים, מה שהרבה סרטים אולי יתקשו לעשות. מצד שני, אני חושבת שכל סרט שישאר יותר זמן בקולנוע ימשיך לעשות כסף בהשוואה לסרטים שרצו פחות זמן, כי הכסף נמדד במכירת כרטיסים.
כדאי להזכיר אולי, שבין אווטר לטיטניק היה שינוי גדול בקולנועים בארץ (לא יודעת לגבי חו"ל). כשטיטאניק יצא עוד לא היו כמעט בתי קולנוע חדישים וההקרנות היו באיכות חצי כח מבחינת בתי הקולנוע של פעם (לא אלה של לפני הקומפלקסים, אלה של לפני אלה שקדמו לקומפלקסים, משנות השמונים, עם סאונד מונו ומקרנים עתיקים). אווטר יצא בתקופת הקומפלקסים.
הבדל בולט נוסף בין התקופות הוא מחיר הכרטיס, שהיה כמעט חצי בתקופת טיטניק בהשוואה לאווטר. (ב15 שנים האחרונות מחירי כרטיסים לא כל כך השתנו)
אירוע קולנועי
אווטאר היה אירוע קולנועי אמיתי. עד כמה ש"הנוקמים" הצליח, זה עדיין סרט שמיועד למי שכבר צפה בסרטים הקודמים, ולמרות שזה קהל מאוד חזק ונאמן ביחס למותגים אחרים, הוא עדיין מוגבל. זה לא סרט שבאמת יוציא מהבית את מי שלא צורך את הז'אנר. אווטאר, לעומת זאת, גרם לכ-ו-ל-ם לצאת לקולנוע. גם לאנשים שלא הולכים בדרך כלל לסרטים, או שסתם לא בקטע של פנטזיה ומד"ב, גם קהל מבוגר מאוד, מהסוג שנוטה לזלזל בסרטים כאלו. בדומה ל"שר הטבעות", זה סרט שלא הפסיקו לדבר עליו בתקשורת, כתבות בעיתונים ובחדשות, שידעת שאתה צריך להזמין אליו כרטיסים המון זמן מראש, כי יכולת לראות שההקרנות מפוצצות לגמרי לאורך כל השבוע.
כמו שאמרו, הסיבה לכך היא שהיה סביבו דיבור מאוד חזק של חוויה ויזואלית יוצאת דופן, שמעולם לא נראתה ושאפשר לחוות רק בקולנוע. אז לא רק שהמון קהלים שונים הלכו לצפות בו, כאלו שבדרך כלל לא ימצאו את עצמם באותו אולם קולנוע, אלא גם שהלכו לצפות בו שוב ושוב, מתוך מחשבה שלא תהיה עוד הזדמנות בהמשך.
אגב, אני חושב שאותו סיפור היה עם "טיטאניק". אפשר לראות שהוא לא היה טירוף מוחלט בקופות מהרגע הראשון, אבל הוא היה יציב מאוד, והקהל שלו הלך לצפות בו שוב ושוב (ושוב).
גם טיטאניק היה אירוע קולנועי באותו סדר גודל
אבל זו הייתה תקופה אחרת. לא היתה מדיה חברתית או אינטרנט בכללי כמו היום.
כן דיברו על זה בתקשורת עם הייפ רציני מאוד.
באנקדוטה אישית, זו הייתה הפעם היחידה אי פעם שהלכנו כל המשפחה לקולנוע. כל סרט אחר היה או לאחים הגדולים ואבא או לקטנים ואמא, או לזוג ההורים (יש 5 אחיות).
כמעט כל מי שאני מכיר ראה יותר מפעם אחת, זה דבר נדיר בציבור הכללי (שאינו מגולשי עין הדג).
גם הייתה פחות תחרות: פחות פיראטיות, מערכות קולנוע ביתיות ומסכים גדולים היו הרבה יותר נדירים וכו'.
כשאווטאר יצא הוא הבטיח לשחזר את זה, והוא הגיע ממי שעשה זאת בפעם הקודמת. חבר את זה לעובדה שהעולם הפך לעשיר יותר, יותר אנשים ומחירי הקולנוע לא עלו באופן יחסי (אינפלציונית).
ואם מזכירים אינפלציה, יש סרטים הרבה יותר משמעותיים, כמו חלף עם הרוח שכולם ראו. אבל כולם. ברשימה הזו, טיטאניק מעל אווטאר.
עם כל ההסתייגויות לגבי "אווטאר"
מה שאנחנו צריכים זה *עוד* סרטים שהם "לא לא המשך של שום דבר, לא חלק משום עולם קולנועי ולא מבוססים על פרנצ'ייז מוכר, אלא סרטים מקוריים לגמרי".
לא, לא נמאס לי לחזור על עצמי.
למרות שלחלוטין חורה לי לקרוא לאוואטר "מקורי לחלוטין"
כן, כן ועוד פעם כן.
והנה עוד פעם רשימה שכבר פרסמתי פה פעם, רק מהעשור האחרון:
קלוברפילד, מחוז 9, כרוניקה בזמן אמת, סופר 8, קוד מקור, לופר, בין כוכבים (מה לעשות, אהבתי), דרך קלוברפילד 10, תברח, ובשנה האחרונה גם "צורת המים" (שההייפ האוסקרי שלו טשטש לחלוטין את העובדה שמדובר בסרט-מפלצות מהז'אנר הפופולארי)*. זה לא שלאף אחד מהסרטים האלה לא היו בעיות (לכל סרט יש), אבל כולם היו מוצלחים ומעניינים הרבה יותר מכל סרט פרנצ'ייז. כן, כולל הסרטים הכי מוצלחים של מרוול. כולל טרילוגיית "האביר האפל" של נולאן. כן.
* יהיו שיוסיפו לרשימה גם את "התחלה" ו-"פאסיפיק רים". אהבתי אותם פחות.
אפשר מהשנה האחרונה להוסיף גם את "מקום שקט"
מה שכן, טכנית – "דרך קלוברפילד 10" לא אמור להיפסל על סעיף (סוג של) יקום קולנועי?
אני חושב שבגלל שחוץ מהכותרת אין שום קשר בינו לסרטים האחרים שנקראים "קלוברפילד"
אפשר לתת לו להנות מהספק.
וברשימה שכחתי לכלול את "כח משיכה".
הייתי מוסיף גם את רכבת הקרח
גם מוסיף כוכבית לרשימה שלך בצורת מקס הזועם,שהיה סרט פרנצ'ייז ובכל זאת היה אחד המוצלחים של השנים האחרונות, לפחות על פי הקונצנזוס
רכבת הקרח הוא לא תסריט מקורי (מבוסס על קומיקס), ולא השתגעתי עליו בכלל
(ל"ת)
אגב, ניתן להוסיף לה את כל (רוב?) סרטי דיסני/פיקסאר האחרונים
למרות שאולי אתה מוציא החוצה סרטי אנימציה מסיבה מסוימת.
סרטי אנימציה, שאי אפשר לחשוד בי באי-אהדה אליהם, הם באמת גלקסיה אחרת
ולו בשל העבודה שמינון הסרטים שאינם המשכים בהם, אפילו בשנים האחרונות, עדיין גבוה.
המשכים לא, אבל סיפור מקורי מקורי?
כמעט כל סרטי האנימציה של דיסני עד האלף החדש היו מבוססים על ספרים או אגדות עם. (אפילו אפשר לעשות טיעון לא רע בנוגע ללמה לפסול את "לשבור את הקרח" על בסיס הקשר שלו ל"מלכת הקרח")
ובכל זאת מהשנים האחרונות - זוטופיה, ראלף ההורס וגם הכל בראש וקוקו אם מחשיבים את פיקסאר
(לא בטוח אפילו שהרשימה מלאה)
כן, אבל מה שאני אומר זה שזה מצב חדש יחסית
תשווה את זה לדיסני של שנות התשעים או השמונים או לפני: מלא עיבודים, גם אם לא המשכים. איפשהו בשנות האלפיים, אולי בזכות דחיפה מפיקסאר, דיסני התחילו יורת ויותר לעשות סיפורים מקוריים לחלוטין.. עד ששתי החברות נתקפו בהמשכת.
עם זה אין לי ויכוח.
(ל"ת)
אני שובר את הראש שלי ומנסה להבין את מה שאתה אומר ולא מצליח בגלל השלילה הכפולה ששמת שם. זה מכוון?
וחוץ מזה, לא אמרתי שסרטים מקוריים הם פחות טובים, אלא שהם נוטים להיות פחות רווחיים.
טעות שלי. ה-"לא" הראשון אחרי המרכאות מיותר
והטענה שלי היא שהם *יותר* טובים.
אפשר דף
ל"קמים לתחייה" הצרפתית?
יכול להיות שזה הלך לאיבוד בין כל ההאיקואים והצחוקים
אבל באמת ביקשתי דף סדרה לפורטלנדיה. וגם: אודה על דף סרט לסרט אנימציה אזוטרי משנת 1970 ששמו תורגם לעברית בשם סמטת החתולים. סרט כאן ודבי כאן.