עכשיו כשזו כבר מסורת שנתית מוכרת זה קצת פחות מפתיע, אבל עדיין מצוין. יש לנו שני ימי "סרט ב-10 ש"ח" בשנה: אחד לסרטים ישראליים, ואחד לסרטים בכלל. השבוע – מדובר על כל הסרטים.
אז, ביום חמישי הקרוב, 22.10, כל רשתות הקולנוע בארץ, כל הסרטים, ב-10 ש"ח בלבד (או 14 ש"ח לסרטי תלת-מימד. כדאי לקנות כרטיסים כמה ימים מראש, כי יהיה צפוף.
(אגב: יום הקולנוע הישראלי האחרון נערך ביום רביעי. האירוע הנוכחי חזר ליום חמישי המבוקש יותר. ייתכן שבגלל ההיענות הנמוכה יחסית בפעם הקודמת).
אז מה יש לראות? לצערי, השנה מבחר הסרטים הבאמת-טובים קטן יחסית; הבלוקבאסטרים של הקיץ מאחורינו, סרטי האוסקר ברובם עוד לפנינו, ורוב מה שבקולנוע הוא בגדר לא רע אבל לא מבריק. ובכל זאת: אם לא ראיתם עדיין את "לבד על מאדים", זה הזמן להשלים. "מר הולמס" כבר בקולנוע בהקרנות סדירות, וגם אותו בהחלט כדאי לראות. "על חבל דק" ו"אוורסט" מספקים חוויות מהסוג שצריך לראות על מסך גדול. "סיקאריו" עדיין מצוין. אפשר להשלים סרטים ישראליים – "מסווג חריג" ו"באבא ג'ון". "קרימזון פיק" יוצא ביום חמישי הקרוב, ולמרות שלחובבי דל טורו הייתי ממליץ לא לצפות ל"המבוך של פאן" חדש, אין ספק שאת ה-10 ש"ח זה שווה.
ב"יס פלאנט" עוד אין רשימת סרטים לחמישי הקרוב
מישהו יודע מתי אמורים להתעדכן?
מחר
(ל"ת)
בסינמה סיטי כבר אפשר
ביס פלאנט כבר יש לוח הקרנות אבל יהיה אפשר להזמין החל מ 00:00.
איך Legends?
זה או Legends או קרימזון פיק בשבילי.
(אני מעדיף לראות אותם מאשר את על חבל דק ואוורסט, וראיתי כבר את סיקאריו ולבד על מאדים)
הכוונה ל-Legend?
הקונצנזוס בקרב המבקרים הוא שטום הארדי מצוינים, אבל הסרט לא משהו.
כן, Legneds.
אבל, הם שתי אחים, לא? אז זה אמור להיות רבים…? לא משנה.
מישהו שראה אותו יכול להגיד את דעתו?
אני אפרסם כאן את דעתי המפורטת בקרוב,
אבל בגדול, מה שאדם אמר.
הם שני אחים, האגדה עליהם היא אחת.
(ל"ת)
והנה טאג ליין מעולה לשים על הפוסטר
(ל"ת)
Two Girls One Legend.
(ל"ת)
הנה הקונצנזוס שלי
סרט מיותר, מטופש ומאכזב שלא מסוגל להחליט אם הוא סיפור פשע רציני כמו הסנדק, סוכריית פופ כמו סנאצ' או בכלל מיני סדרה של הביביסי על אנגליה בשנות השישים.
הדבר הכי נחמד שאני אגיד עליו הוא שלא מדובר בסרט הכי גרוע של טום הארדי בשנת 2015 (אחרי הכל, קשה ליפול חזק יותר מילד 44).
דווקא השנה יש לי מה לראות!
קרימזון פיק, סיקאריו, אולי אפילו "על חבל דק"… אם קטע ההליכה על החבל מצדיק צפייה גם לא באיימקס.
שנה שעברה ראיתי ביום הקולנוע את וויפלאש וזו הייתה בחירה מעולה. מקווה שגם השנה יהיה מוצלח.
בסוף הלכתי רק לקרימזון פיק
ומה אני אגיד – גם עם ציפיות מונמכות הוא הצליח לאכזב אותי. אראה את המבוך של פאן מחר כדי להיזכר למה דל-טורו מסוגל.
הקהל ה-10 שקלי לא איכזב והכיל קבוצת בנות מצחקקות שהחליטה שזו חובתן לכל האולם להגיב באובר-דרמטיות ווקלית כל פעם שמשהו קפץ על המסך.
חוץ מזה, ואני תוהה אם זה הסרט, המחיר הנמוך או שילוב בין השניים – הייתה כמות מכובדת מאוד של אנשים שפשוט קמו ויצאו באמצע.
הלכת במקרה להקרנה של
1930 באיילון?
או שאולי זה פשוט הקהל שמגיע לסרטים כאלה, שלא לומר הנוער של היום
כנראה שזה הקהל, תנחומיי על החוויה הדומה.
(ל"ת)
סיקאריו או לבד על מאדים?
מה עדת הקהל?
לבד על המאדים מצוין, את סיקאריו טרם ראיתי
(ל"ת)
סיקאריו
(ל"ת)
במחיר של כרטיס יחיד
אתה יכול לראות את שניהם, ועוד יישאר לך עודף לקפה.
אל תלך לסיקאריו
או לפחות, לך עם ציפיות מתאימות לדרמה מדכאת ומלאת שתיקות ומבטים נוגים, ולא לסרט אקשן חריף וחכם.
שזו הטעות שאני עשיתי…
בטוח לגמרי שלא הלכת ל"באבא ג'ון" בטעות?
כי אין הרבה סרטים שהתיאור "שתיקות ומבטים נוגים" מתאים להם פחות מ"סיקאריו". טוב, "הפשיטה", כנראה.
בטוח.
להגנתי, חלק מהמגיבים לביקורת שלך חשבו כמוני.
זה כמובן סובייקטיבי, אבל הסיפור לא סחף אותי בשום רמה. קיוויתי גם ללמוד משהו בהקשר הרחב על מלחמות הסמים במקסיקו, והתבדיתי.
בכל אופן, לא יודעת איך אתה קורא לקלוז-אפים ארוכים ומהורהרים על פניה הנוגות של אמילי בלאנט, אבל אני קוראת לזה "דרמה מדכאת".
בתור מישהו שראה את שניהם - "לבד על המאדים", לגמרי
לא מעריץ של רידלי סקוט או של מאט דיימון, אבל הסרט הזה הרים לי את החודש בערך. הוא מצחיק, הוא מגניב, הוא מהנה, הוא לא מטמטם את עצמו מתוך הפחד שחלק מהצופים לא מכירים מושגי יסוד מהטבלה המחזורית, והוא קצבי כל כך (אפילו יותר מדי – הסרט משתרע על גבי כמה שנים והוא הרגיש לי זריז מדי) שהופתעתי לגלות שהוא אורך 144 דקות. מה גם שלאורך כל הסרט התחושה היא "איזה קטע שהם בפאקינג חלל" – זה סרט החלל השלישי שאני אישית ראיתי מאז 2013, בידיעה שיצאו עוד המון מאז, אבל הוא הראשון שבאמת הצליח להעביר לי כמה שזה מגניב שכל מה שהדמויות האלה עושות נעשה בחלל החיצון. "סיקאריו", לעומת זאת, למרות הופעה נחמדה של בניסיו דל טורו, שיעמם אותי בקטע אחר. אני ממליץ בחום ללכת ל"האיש ממאדים".
סיקאריו די טוב
כמובן שלא ברמה של אסירים(אחד הסרטים האהובים עלי)אבל בהחלט סרט מומלץ.את לבד על מאדים לא ראיתי
אוורסט או על חבל דק? מתלבט
לבד על מאדים כבר ראיתי והוא מעולה
סיקאריו
אם לא ראית
נכנסת לאתר רב חן בכדי לקנות כרטיסים, ומסתבר ש"החלה מכירת הכרטיסים" למלחמת הכוכבים.
כן, אפשר כבר לקנות ל-17 בדצמבר, בקניון שבעת הכוכבים.
וזה.. מפתה.
ומתברר שבאולמות מסוימים הכרטיסים לאותו יום כבר כמעט נגמרו.
לפי הדיווח של קסם:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10204995696470794&set=a.3757292529542.2139471.1193342337&type=3
גם לספקטר
כבר אפשר להזמין. אבל זה הרבה יותר קרוב, מתחיל ב 5 בנובמבר.
וכמובן שיסירו את ההקרנה שרציתי ללכת אליה
תכננתי לראות את "על חבל דק" ב-4DX (כי אם לקבל בחילה, אז עד הסוף) רק שהיא לא נכללת ביום המיוחד, זאת על אף שיש הקרנות של הסרט באולמות סטנדרטיים. אני מניח כי יש קשר לעובדה שעולם היורה חוזר באותו יום לסבב חד פעמי ב-4DX, אבל למה דווקא על חשבון הסרט הזה?
אוף.
וואו, זה באמת מבאס.
במיוחד כשה-4DX של עולם היורה הוא בזבוז כסף, לא קורה בסרט כמעט כלום שמצדיק את התזוזה של הכיסאות ולכן רוב הזמן הם משמשים כסתם כיסאות רגילים.
לא ראיתי את ״על חבל דק״ ב-4DX, וככל הנראה גם אצלו רוב הזמן לא תהיה הצדקה, אבל אני בטוח שזה שווה רק בשביל הסוף.
אתה אומר את זה מניסיון?
כי דווקא "על חבל דק" נראה כמו סרט תמוה מאוד ל-4DX. סצינת השיא של הסרט, זהירות ספוילר, היא של איש… הולך.
אלא אם כן אתה ״מקס הזועם״ רוב הפעמים שבהם קורה משהו באולם זה בזמן צילומי הליקופטר, שמלווים ברוח, ותנועות מצלמה מסובכות.
הסוף של ״על חבל דק״ כולל רק כאלו.
אוף: "המסך המפוצל"
לא קשור לכלום, אבל אפשר לשאול למה עדיין הקישור ל"המסך המפוצל" נשאר בתחתית שם, גם לאחר שלצערנו האתר לא פעיל כבר עשרה חודשים? לא כדאי לעדכן את הרשימה או שמא אנחנו "לא נשכח לעד את אחינו הנופלים"?
נזכור את כולם, את יפי הבלורית וההטמל
(ל"ת)
מה קורה בארץ עם Beasts of no nation?
הסרט הזה עושה רעש בתעשיית הסרטים האמריקאית, או ככה לפחות נראה לי. מפתיע שלא הוזכר באתר. עוד יותר מפתיע שעדיין אין עמוד לסרט הזה. קארי פוקונגה כתב וביים, אידריס אלבה מככב.
הסרט שוחרר בארה"ב בסופ"ש שעבר. מה צפוי לנו איתו כאן בישראל?
מי שלא מכיר את הסיפור – מדובר בהפקה של נטפליקס, שהחליטו לשדר את הסרט ברשת הסטרימינג שלהם, במקביל להפצה קולנועית שכנראה נועדה בעיקר לעמוד בחוקי האקדמיה לקראת עונת הפרסים.
בינתיים רשתות בתי הקולנוע הגדולות בארה"ב מחרימות את הסרט, בגלל שהן רגילות לבלעדיות בהקרנת סרטים למשך 90 יום לפני שחרור בערוצי מדיה אחרים.
http://www.theguardian.com/film/2015/mar/04/netflix-beast-of-no-nation-boycotted-idris-elba
לא יודע לגבי הפצה
אבל הסרט, כמו שכתבתי בקצרה בקצרצרים האחרון נהדר ומדכא ואחד מסרטי המלחמה הטובים של השנים האחרונות עם הופעות נהדרות של אלבה והשחקן הראשי הצעיר.
לפי זה שנטפליקס מתכננים להיכנס לארץ בקרוב
ובגלל זה הפסיקו למכור סדרות ל-yes ו-hot, אני מנחש שגם לא ימכרו להם סרטים, ולמפיצי קולנוע הם בכלל בחיים לא יתקרבו.
אז לא יגיע לפה בזמן הקרוב.
אני מניח שמפיצי קולנוע היו יכולים לרכוש זכויות קולנועיות
אאל"ט הזכויות לקולנוע לא של נטפליקס. אבל זה כנראה לא משתלם בלי זכויות טלוויזיה וויאודי, בטח כשהסרט כבר נמצא בהורדות.
אני לא חושב שזה קשור לכתבה
אבל מה זאת הספירה לאחור לקראת העתיד?מה זה בדיוק העתיד
http://www.fisheye.co.il/bttf_marathon/
אוי, ראיתי הרגע את העדכון.
העתיד עבר :(
כל כך מוצלח שגרם לי לצחוק בקול רם. כל הכבוד רד פיש.
הטריק לשרידת יום 10 שקלים
הוא להגיע להצגות המוקדמות. אני יודע שזה לא אפשרי לכולם, אבל מי שיכול מומלץ להגיע להקרנות של 10:00 (אני ושורה של משפחה רוסית שבאנו לראות את וין דיזל צד מכשפות), 15 ( אני ועוד שורה בקושי של אנשים באולם צופים בסרט הגנגסטרים החדש של ג'וני דפ), 17 ( אני ועוד שלושה אנשים באולם האיימקס צופים בקרימזון פיק). ההקרנה של 19:00 של סיקאריו כבר הייתה מלאה ואף נדרשה ל"האם אתם מוכנים להפסיק לדבר לפחות לשנייה אחת?" .
ולסיכום היום, הדבר הראשון ששמעתי בסוף ההקרנה של סיקאריו היה "בואנה, אפילו חמש שקל לא הייתי משלם בשביל זה".
"לבד על מאדים" היה מלא בהקרנה של 11:00 בבוקר.
מלא, אבל נטול טינאייג'רים.
במהלך הסרט הקהל היה די סבבה (חצי ממנו נכנס עם שקיות ממתקים מאורגנות כלשהן, אולי איזה יום כיף מהעבודה או משהו). אבל משום מה, בכתוביות בסוף 80% מהאנשים קמו והתחילו לצאת ולהסתיר למי שכן נשאר כי חלקם פשוט נעמדו באמצע הדרך החוצה כי החליטו אחרי דקה שהסרט ממשיך, שזה מעניין אותם ואולי שווה לעצור. באמצע השורה כמובן כי הם לא שמו לב שהאולם היה מלא והם לא היו לבד.
מעולם לא ראיתי כ"כ הרבה אנשים שקמים כשהסרט לא באמת נגמר. קהל פשוט $%&*
מתי האורות נדלקו?
ממה שאני למדתי, קהל קם כשהאורות נדלקים. בשתי ההקרנות שהייתי בהם של "לבד על מאדים" ביס פלאנט חיפה האורות נדלקו רק בתחילת הרולר הקלאסי, מה ששמר את הקהל יושב בזמן הקרדיטים שהיה בהם עדיין סרט.
אני חושב שהאורות באמת נדלקו עם תחילת הקרדיטים.
אבל עדיין, גם אם יש אורות, אי אפשר לפספס שהסרט נמשך. יש פוטג' על המסך, אח"כ התחילו דיבורים! אז מה אם נדלקו האורות וגם מופיע שם על המסך מדי פעם?
יש קהל שבא פשוט כדי לראות את הסרט,
לא מעניין אותו כל ה"מסביב". מתחילים להופיע קרדיטים, זה סימן לצאת. כמו שלא מעניינות אותם כתוביות אמצע הקרדיטים כשיש כאלה, לא מעניין אותם מה קורה רגע אחרי שהסיפור מסתיים, גם אם זה מופיע תחת "נ.ב.".
כנראה אותם אנשים שאין להם בעיה לפספס את הדקות הראשונות, או להכנס לסרט שהם לא יודעים עליו כלום רק על סמך ההתלבטות בתור בקופות או המלצה של קופאית או פשוט זה שנותרו לו כרטיסים.
היינו לבד על מאדים בהקרנה של 11:40 ביס פלנט חיפה
לא היינו לבד באולם, אבל גם לא היה מלא (אולי 2/3 מלא לכל היותר). הזמנתי כרטיסים מראש אז לא הייתי מוטרדת; הבעיה האמיתית שם היא חניה, למען האמת. בחופש או בערב פשוט אין סיכוי למצוא אחת (גם בסתם יום של חול זה לא תמיד קל, אבל נסבל). אגב, כשחנינו (לקראת 11:30) ראינו אישה ושני ילדים בגיל בי"ס צועדים לכיוון המעלית… האם סרט בעשרה ש"ח כ"כ אטרקטיבי שמוותרים על לימודים?
אנשים לא קמו לפני הזמן, אבל היו אנשים שנכנסו אחרי הזמן, אחרי שהסרט כבר התחיל (ואמנם לא היו פרסומות, אבל היו לפחות 10–15 דקות של טריילרים) ובמקום להתיישב במקומות פנויים (והיו; לא אטרקטיביים, אבל היו) בשקט ובלי להפריע, הדליקו את הפנסים בסלולרי כדי לבדוק את המקומות, והתעקשו להידחף לשורה או להקים אנשים שישבו במקומות שלהם…
הייתי גם באותה הקרנה ומישהי התיישבה לידי על המדרגות באמצע לפני שמצאה את המקום שלה. אני לא מבינה משהו, זה לא תפקיד הסדרן להכניס אנשים אחרי שהסרט התחיל ולמצוא להם את המקום?
כן, אני זוכרת אותה... אבל היא קמה אחרי זמן קצר
ביס פלנט אין ממש סדרנים ברוב האולמות, עד כמה ששמתי לב.
אני מופתע שהשאלה הזו עדיין לא עלתה
אז אני אעלה אותה – למה בעצם שהמחירים האלו לא יהיו כל השנה ? נכון, 10 שקל זה קצת מוגזם לבקש, אבל במחיר סביר לחלוטין של 20-25 שקלים אפשר להביא הרבה יותר צופים מהמצב הקיים, שבו הקהל הממוצע הולך לסרט 4-5 פעמים בשנה בסה"כ. האולמות גם ככה עושות את מרבית הכסף שלהם מהמכירות במזנונים, אז מהבחינה הזו, הרתיעה שלהם מצעד כזה צריכה להיות קטנה יחסית.
בהקרנה שאני הייתי בחמישי (pawn sacrifice ) של 19:30, מרבית הקהל היו זוגות וצופים מעל גיל 50, באולם שהיה מלא. אפילו באוונג'רס האחרון, האולם שהייתי בו לא היה מלא לחלוטין, ופה מדובר על סרט ביופיק חביב עם טובי מגוויר, אפילו לא מפלצת כמו סטאר וורס ושמות גדולים אחרים.אם זה עושה את העבודה ומגדיל את מספר הצופים, למה מבצעים כאלו כ"כ מועטים ? אני מבין שבמחיר של 10 ש"ח אתה צריך למכור 4 כרטיסים כדי לכסות כרטיס של יום "רגיל", אבל המציאות מראה אחרת. המטרה היא להביא לקולנוע אנשים שמסתפקים במספר ביקורים מועט וחמישי הראה שעם קצת פחות חמדנות – אפשר להגיע למספרים יפים.
הלחץ של האולפנים כ"כ גדול ?
אפשר לשאול את זה לגבי כל דבר
למה חנויות בגדים או סופרמרקטים לא מוכרים כל הזמן במחיר אחיד ונמוך אחד, ובמקום זה מבלבלים את המח עם מבצעים חד-פעמיים והנחות שלא יחזרו ו-1+1? כי למכור במחיר אחד זה לא אפקטיבי. מחיר אחיד הוא המחיר הרגיל, ואנשים תמיד יתלוננו ש"המחיר הרגיל" הוא גבוה, לא משנה מה הוא יהיה. אבל כשביום אחד מורידים פתאום את המחירים ב-75% – זאת אטרקציה שאסור לפספס. אם מחיר הכרטיס היה תמיד 10 ש"ח לא היו מגיעים פי ארבעה אנשים לקולנוע – רחוק מאוד מזה.
לקופיקס זה עובד בינתיים
אפשר להגיד שזה גימיק ותו לא, אבל אנשים קונים והעסק (אני מניח – לא ראיתי דו"חות כספים ) רווחי. אני גם לא תמים לחשוב שאם מורידים את המחיר פי 4, אז יגיעו פי 4 יותר צופים. ברור שיש כאן הרבה משתנים במשוואה.
אני יכול להגיד לך מניסיון שעבדתי ברשת גדולה (לא חשוב שמות…) שבה מכרו מוצרים ב-600% יותר מהמחיר שתמצא אותם באתר הרשמי. כשהיה מבצע זה היה "רק" 400%, ולא מדובר על מוצר אחד או שנים. מאות מוצרים שונים. אם אמשיך עם הדוגמא שנתת – העובדה היא שיש כיום בארץ המון חנויות בגדים שמוכרות גם במחירים סבירים לכל כיס (עד מאה שקל נגיד למכנסיים או חולצה ), בלי מבצעים ובלי כותרות ענק.
אפשר לפתור את זה ב"זה המצב", כי נדמה שכבר התרגלנו, אבל לטעמי אפשר אחרת.
קופיקס מוכרים מוצרים קטנים באיכות לא גבוהה
במחיר מאוד נמוך. האנלוגיה היא בית קולנוע שיקרין רק סרטים תורכיים באורך של חצי שעה, אבל ימכור תמיד כרטיסים בעשרה שקלים.
אני לא אומר ש"אי אפשר אחרת" ושמחיר הכרטיס בארץ הוא המחיר היחיד שיכול להיות, אבל מן הסתם יש הרבה גורמים שהביאו את המחיר הזה – כמו המחיר של כל מוצר אחר – להיות מה שהוא. לא חוכמה להגיד "אבל למה זה לא זול הרבה הרבה יותר?". השיטה הנוכחית היא זאת שבה בעלי בתי הקולנוע מאמינים שבה ישיגו את התוצאות הטובות ביותר – אחרת היו משנים אותה.
אני עושה תמיד מנוי
330 שקל ואני מקבל 10 כרטיסים.(ביס פלאנט) 33 שקל לכרטיס, וגם אין עמלה באינטרנט.
ויש לנו גם 1+1 בכרטיס אחר, אז שני כרטיסים עולים 47 שקל.
לאור הררי הסרטים שאני מחכה להם בין דצמבר 2015 ל-2016
זו בהחלט אופציה שאני שוקל.
פסטיבל הקולנוע החברתי בלוד
הי, מקווה שזה בסדר לפרסם כאן…
מרכז הצעירים בלוד בשיתוף עיריית לוד יקיים ב- 3-5.11.15 פסטיבל קולנוע חברתי בעיר, מהלך ייחודי זה מבקש לקדם תרבות קולנועית לצד עידוד עשייה חברתית המתרחשת בעיר לוד ובכלל.
בפסטיבל יוקרנו מגוון סרטים למבוגרים ולילדים, סרטים עלילתיים ותיעודיים, ישראליים וזרים, חדשים וישנים. כלל הסרטים יציגו בדרכם הייחודית בעיות ופתרונות חברתיים. דרך הסרטים ניצור ונרחיב את השיח החברתי, אשר במציאות היומיומית נדחק לשוליים. את הקרנות הסרטים ילוו מפגשים וסדנאות אומן עם יוצרי קולנוע ופעילים חברתיים אשר יספרו על עשייתם, תהליך היצירה והקשיים שבדרך.
כל ההקרנות עולות 10 שקלים לאדם.
כרטיסים לקבוצות קטנות / גדולות – ניתן לשריין במחיר סמלי,
בטלפון: (ענבל) 0546319017 / במייל lodfest@gmail.com
בפייסבוק: https://www.facebook.com/lodfilmfest/?fref=nf