שני הסרטים הטובים של הקיץ – לדעתי, לפחות – היו "אקס-מן: ההתחלה" ו"כוכב הקופים: המרד". שניהם, במקרה, סרטים של פוקס, ושניהם פריקוולים שההצלחה שלהם לא היתה מובנת מאליה. בבלוקבאסטרים שההצלחה שלהם ידועה מראש, הפרי-פרודקשן של סרט ההמשך מתחיל עוד לפני שהסרט הראשון יוצא לאקרנים, ולעתים קרובות שבוע אחרי יציאת הסרט מגיעה ההכרזה השמחה על ההמשך. זה לא היה המצב בשני הסרטים האלה, אבל עכשיו, משני מקורות שונים, מגיעות ידיעות על כך ששניהם עשויים לקבל המשכים.
נתחיל מהחדשות הטובות: ההמשך ל"כוכב הקופים" בהחלט בדרך. Deadline מדווחים שהאולפן סגר עיסקה עם האיש הכי חשוב בסרט, שהוא לא הבמאי, ובטח שלא ג'יימס פרנקו, אלא אנדי סרקיס. סרקיס יקבל סכום בן 7 ספרות בשביל לחזור ולגלם בלכידת-תנועה את השימפנז סיזר בסרט/ים הבאים בסדרה. זאת מן הסתם המשכורת הגבוהה ביותר שקיבל אי פעם שחקן שהפנים שלו לא באמת מופיעות בסרט, וזה יפה שהאולפן מכיר בחשיבות של סרקיס להצלחה של הסרט. הבמאי רופרט וויאט צפוי לחזור גם הוא להמשך. בקשר לכל היתר, לא נמסר עדיין שום דבר, אבל אישית אני לא אזיל דמעות אם ג'יימס פרנקו ופרידה פינטו לא יהיו בסרט ההמשך. סוף הסרט השאיר, כמובן, הרבה פוטנציאל. בקיצור: סבבה אגוזים.
החדשות הקצת-טובות-אבל-גם-מדאיגות-בו-זמנית מדברות על המשך ל"אקס-מן: ההתחלה". ההצלחה של הסרט היתה – בסטנדרטים של סרטי קיץ עתירי תקציב – בינונית, ועד היום לא שמענו אף ציוץ שהעיד על כך שהאולפן מתכוון להפיק לו המשך. עכשיו SuperHeroHype מדווח על ציוץ כזה: הם שכרו תסריטאי כדי לכתוב המשך. זאת רחוקה מלהיות הצהרה חד-משמעית על כך שההמשך יקום ויהיה, אלפי תסריטים נכתבים ונזנחים, אבל זה אומר שיש תקווה. רק שכמאמר הקלישאה, לפעמים האור בקצה המנהרה הוא קרן לייזר שמורכבת על ראש של כריש. התסריטאי הנ"ל הוא סיימון קינברג, כותב עם היסטוריה לא אחידה ומפוקפקת ("שרלוק הולמס", "ג'אמפר"), שהנגיעה היחידה שלו לעולם האקס-מן עד היום היתה – אבוי – "אקס-מן: המפלט האחרון", הסרט השלישי בסדרה, הידוע גם כסרט שחירב אותה ביסודיות. מה לעזאזל: רגע אחרי שהסדרה הצליחה נגד כל הסיכויים להתרומם מהאשפתות, פוקס שולחים אותה שוב ישר אל פועלי הזבל?
עדיין מוקדם מדי להסיק מסקנות בעניין האקס-מן: כאמור, עצם קיומו של הסרט עדיין לא בטוח. לא ברור עד כמה קינברג היה אחריא לאסון של הסרט השלישי, המון תסריטאים יכולים לבוא וללכת עד שהסרט יגיע, ועדיין לא ידוע האם מתיו ווהן והצוות שלו ישתתפו גם הפעם או לא. העתיד (של העבר) מעורפל.
אקס-מן, תרגשו אותי
לאחרונה יצא לי לראות את שוב את 'אקס-מן: ההתחלה', וזה פשוט סרט נהדר. הסיבה המרכזית שהוא עובד היא הדגש על עולמן הרגשי של הדמויות, ועל הקשר שלהן האחת לשניה. הסיבה המרכזית לא פחות היא מייקל פסבנדר, שמשחק פשוט נהדר (למרות שהמבטא שלו זז מצד לצד באופן פראי) – הסצנה עם הרדאר היא פשוט מטלטלת, ורק בזכותו.
אז אין ספק שאני מרוצה שלקחו לתפקיד התסריטאי את קינברג, שהכתיבה שלו עד כה – מר וגברת סמית', ג'אמפר, שרלוק הולמס, ההמשך ל-xXx – מראה שהוא מבין בני אדם ויודע לתאר את הרגשות שלהם בערך כמו שאני מבין כיצד פועלת המערכת העצבית של עכבישים. בחירה נבונה.
הרעיון המקורי[?] להמשך לאקס מן ההתחלה [אין ספוילר[?]
לפחות ממה שקראתי קצת אחרי שהסרט יצא, אחד הרעיונות (לא זוכר מי, ווהן או סינגר נראה לי) היה ההתנקשות בקנדי. מסתבר שהנשיא היה נגד מוטנטים או משהו אז מגנטו החליט להנחות אליו קליע (חייבים להודות שזה פותר בצורה די יצירתית את התעלומה בקש למסלול הקליע).הרעיון היה שהיא תהיה מצולמת בגוף ראשון (כמו הטיזר של ספיידרמן). מיותר לציין שהידיעה הזו די ביאסה (שהתפלץ האחראי למפלט האחרון יחזור בזמן כדי להרוס גם את ההתחלה) אבל אולי עוד יש תקווה…
הסרט הראשון נסגר באופן מושלם?
זה אחד הסיומים המאכזבים שראיתי. כן, זה שלא ידעתי מה אמור לקרות בהמשך קשור לזה, אבל זה לא הופך את החוויה שלי באותו רגע לפחות מבאסת.
יש לאן להמשיך
בני האדם עוד לא מתו. מגפות לא משמידות את בני האדם לגמרי בדרך כלל, ובכוכב הקופים המקורי עדיין יש בני אדם, פרימיטיביים. הקופים של סיזר הם חכמים אבל עוד לא משוכללים טכנולוגית. יש הרבה מאוד עלייה שהקופים עוד צריכים לעלות במקביל לנפילה כמעט מוחלטת של בני האדם, וזה פותח פתח לאינספור המשכים. בפרט, זה פותח פתח לעיסוק בשאלה המוסרית המרכזית שהסרט הראשון חמק ממנה – האם הקופים ירשו לעצמם להפוך ממשועבדים נמלטים למשעבדים בעצמם, ואיך הם מצדיקים זאת?
הרגע היה לנו סרט כזה
והוא היה הרבה יותר טוב ממה שהחברה מכוכב הקופים, עד כמה שחיבבתי אותו, יוכלו ליצור. וגם אין שום קשר בין הסיפור שאתה מתאר לקופים סופר-אינטלגנטים.
תחשוב על כל הסרטים/סדרות/סרטים
שבהם המחלה שהורגת כמעט את כל המין האנושי פרט לאלו שמראש מחוסנים באופן טבעי כנגדה היא רק נקודת ההתחלה (למשל, "העמדה"). עכשיו תכניס פנימה קוף זורק דינוזאורים שמגלם אנדי סרקיס. טוב, אפשר לשם שינוי לותר על הדינוזאורים.
"ברור איך הכל עומד להיגמר"
זה בדיוק מה שגרם לי לחשוב שאין טעם ב"עליית כוכב הקופים" ממילא. בחיי, איך שטעיתי.
לא, זה פשוט הניסוח שלי.
הוא "דמוי שטן". בכל אופן, לא הייתה אף התייחסות לנושא הזה מאז פורסם הסיפור לפני כשמונה שנים וסביר להניח שזה לא בהמשכיות.
למה, אקס-מן, למה?
אני לא מבין למה סרטים עושים את זה לעצמם. קודם 'מת לחיות 5' לוקחים את הבמאי של 'מקס פיין' (אחד הסרטים הגרועים שנעשו) ועכשיו אקס-מן (SECOND CLASS?) לוקחים את התסריטאי של סרט האקס-מן הכי גרוע שנעשה? אבל מצד שאני הוא כתב גם את שרלוק הולמס…למרות שלדעתי הסרט הזה הצליח יותר בגלל השחקנים והבימוי של ריצ'י. אוף, אני לא יודע מה לחשוב!
מאוד מקווה שהוא יודע מה הוא עושה הפעם, או שסדרת הפריקוולים הזאת תיגמר עוד לפני שהתחילה. (אגב, אם יו ג'קמן יהיה עסוק בצילומי 'וולברין 2', האם זה אומר שלא נראה אותו אם בסרט הזה? מקווה שלפחות הוא יקבל עוד הופעת אורח משעשעת).
פוקס בטח לא מבינים שהסרט השלישי של אקס-מן היה הכי מצליח בזכות הרושם של שני הראשונים, ולא בגלל כי הוא היה כזה להיט…
וזאת בדיוק הסיבה שאקס מן ההתחלה מקבל המשך
אם להתעלם מהרובוטריקים, סדרות מתחילות להתדרדר קופתית ברגע שהאיכות שלהן יורדת. זה כנראה למה שעשו ריבוט לאקס-מן וספיידרמן ברגע שהרמה התחילה להתדרדר למרות ההצלחה הקופתית. זאת גם הסיבה שלמרות שהביצועים של גרין לנטרן היו סבירים, המשך שלו יהיה כנראה רעיון רע. שני הסרטים שמוזכרים כאן קנו לעצמם קהל נאמן שירוץ גם לסרט ההמשך, וכנראה יצליח למשוך איתו קהל גדול יותר. לשניהם יש גם סוף פתוח ששם יסדות לסרט המשך. בסך הכל מדובר בסרטי קיץ מוצלחים, לא ביצירות אומנות עדינות – אין סיבה שלא לעשות להם סרט המשך, ואפשר לקוות שהוא גם יהיה טוב.
ובלי קשר, שני הסרטים היו טובים אבל לא מושלמים. אבל כשאני חושב על כוכב הקופים אני זוכר בעיקר את הדברים הרעים (כנראה שמשפט הסיום השאיר עלי רושם ממש רע), וכשאני חושב על אקס-מן אני זוכר בעיקר את הדברים הטובים.
אם אפשר לנטפק
הריבוט של ספיידרמן קורה בגלל שהשחקנים (ואני חושבת שגם הבמאי) של הסדרה הראשונה נהיו יקרים מדי. למיטב ידיעתי, גם הריבוט לאקס מן הוא תוצאה של הכנסות נמוכות של וולברין ולא ההתדרדרות של הסדרה בסרט השלישי.
וולברין הכניס יותר מאקס-מן: ההתחלה.
וההתחלה הוא לא ריבוט לסדרת אקס-מן. מדובר בפריקוול שמבחינה רשמית לפחות נאמן לקווי העלילה האחרים (מה שלא תמיד הולך לו).
מבחינה רשמית?
הייתה הצהרה רשמית כלשהי של יוצרי הסרט שהם מתחייבים להיות נאמנים לקווי העלילה של הסרטים הקודמים?
ובכן, כן.
כבר מלכתחילה הסרט הזה שווק כפריקוול ופוקס הצהירו לא אחת שלא מדובר בריבוט אלא בסרט שאמור להתיישב לצד השאר. וכן, יש סתירות בין הסרטים, אבל גם בוולברין זה היה ואפילו באקס-מן 3.
השנה נקבל חמשה מועמדים בקטגורית האנימציה באוסקר.
בחוק קובע שאם נמצאו יותר מ-15 סרטים העונים על הדרישות של האקדמיה ונמצאו זכאים להשתתף יהיו חמשה מועמדים, שנה שעברה היה חסר רק סרט אחד, השנה יש 18 סרטים.
http://www.slashfilm.com/eighteen-films-eligible-2011-animated-oscar-nominees/
למישהו יש נחוש לגבי החמישייה הסופית? איזה סרטים התקבלו הכי טוב השנה? *מחזיק אצבעות לפו הדוב*
כבר פורסם כאן באתר:
http://www.fisheye.co.il/oscar_gamblers_guide/?comNum=445016#li-comment-445016
לדעתי המועמדים יהיו:
"רנגו" – האמת היא שלא ראיתי, אבל הביקורות חיוביות.
פו הדוב" – סרט ממש חמוד, יכול להיות שאפילו יזכה.
"Arthur Christmas" – סרט שאני ממש מצפה לו, בא מאולפני אארדמן האחראים ל"מרד התרנגולות".
"תזיזו ת'רגליים 2" – את הראשון אהבתי, מקווה שהשני יהיה טוב לא פחות ממנו.
את החמישי אני לא ממש בטוח, יכול להיות שלמרות החוק של האקדמיה שלפיו לכידת תנועה היא לא אנימציה ו"טינטין" יהיה מועמד, אולי האקדמיה לא תתעלם מפיקסאר ו"מכוניות 2" יהיה מועמד.
על ארבעת הסרטים האחרונים "Chico & Rita" ,"Alois Nebel", "A Cat in Paris" ו – "Wrinkles" לא שמעתי, יכול להיות שאחד מהם ממש טוב ויהיה גם מועמד כמו "The Illusionist" שלא היה ממש מפורסם אך היה מועמד לפרס שנה שעברה.
אם כבר פורסם, למה אתה מגיב כאן?
(ל"ת)
אה, מה זה משנה?
(ל"ת)
אז כנראה ש"תזיזו ת'רגליים 2" לא יהיה...
הביקורות בינתיים מעורבות עם 45 % וממוצע של 5.8 ברוטן טומטוז.
אין לי מושג מי יבחר, אולי האקדמיה תהיה ממש נואשת ו"ריו" יבחר, (לא שהוא היה גרוע, פשוט לדעתי הוא היה חמוד.) ואולי "החתול של שרק" (שלא ראיתי, הביקורות טובות) או "קונג פו פנדה 2" (שראיתי, והוא פחות טוב מ"ריו" לדעתי.)
התכוונתי לחמוד ולא יותר.
"חמוד" לא כל – כך מתאים.
לא מדויק
כמו שנכתב ע"י פינקי בדיון ההוא, 18 סרטים הוגשו לתחרות. עדיין יכול להיות שלא כולם יעמדו בתנאים וייפסלו (למשל, מוזר לראות שם סרטי לכידת-תנועה אחרי שהאקדמיה הכריזה רשמית שמבחינתה לכידת-תנועה זה לא אנימציה. אולי לספילברג יש חוקים משלו).
שנית, לפי החוקים החדשים של האקדמיה, גם בשנה שבה יש יותר מ-16 סרטים כשירים לא יהיו בהכרח חמישה מועמדים. הסרטים עוברים סינון של ועדה שמדרגת אותם בציונים של עד 10; רק סרטים שקיבלו 7.5 ומעלה יכולים להיות מועמדים. אני לא יודע עד כמה הם בררנים, אבל היצע האנימציה השנה היה די עלוב, ואני מקווה שישתמשו בחוק הזה כדי למנוע מדברים כמו "הדרדסים" לקבל מועמדות.
וואלה? לא שמעתי על החוק החדש הזה
אז כנראה שכן יהיו השנה רק שלושה מועמדים. לא נראה לי שהם יתנו ציון טוב ל"הדרדסים" וה"צ'יפמאנקס 3".
יש צ'יפמאנקס 3?!
העולם הוא מקום מאוד עצוב
מישהו כבר צריך להבין ש-X מן האחרון הוא פשוט אובררייטד
(ל"ת)
טוב, בואו ננטוש את כל מה שהאמנו בו עד היום
ונקשיב לציבוקא! הוא זה שהדעות לו הן מה שמכתיב את דעתנו ואת מחשבותינו, ועלינו לעשות כדבריו!
well said my dear schnauzer, well said!
(ל"ת)
מחכה לראות מה חמשת הגדולים שלך ל2011
(ל"ת)
אתה לא תדע מסיבה פשוטה
אני לא עושה דירוגים כאלה. אני תמיד בוחר ביני לבין עצמי סרט אחד וזה הכל.
מה גם שבמחשבה מהירה שלי מצאתי לפחות 15 סרטים שראיתי השנה שיותר טובים מ-X מן האחרון. לגבי הקופים, אני חושב שהוא סרט טוב אבל לא כ-ז-ה טוב כמו שבערך כל העולם חשב אבל אם הייתי עושה דירוג של 10 הסרטים הטובים של השנה אולי הייתי מכניס אותו אליו בקושי.
זה אומר שלא תשתתף בסקר סרט השנה של עין הדג?
(ל"ת)
אין לי מושג איך הלך הסקר בשנים קודמות
אבל אם זה בסגנון של להצביע בלי דירוג אז אני לא חושב שתהיה לי בעיה לבחור
הפורמט של הסקר הולך ככה:
אתה מקבל רשימה של כל הסרטים שהוקרנו בארץ השנה וגם כמה שלא, ואז אתה צריך לבחור מהם חמישה שהם הכי טובים שראית ("החמישייה הגדולה"), ועוד כמה אותם אתה יכול לדרג כ"אהבתי", "ככה-ככה" ו"לא אהבתי". אחר כך, באמצעות חישוב של כמות הקולות שהסרט קיבל כפול איכות הקולות, נקבעים עשרת הסרטים הכי אהובים הגולשים הנה, מתוכם יהיה צריך לבחור אחד שיהיה סרט השנה של עין הדג לשנת 2011.
שיטה מעניינת
כרגע יש לי בחירה ברורה לסרט השנה ככה שאצטרך לחכות לעליית הסקר כדי שאצטרך לצמצם באמת.