אנשים שונים קוראים חדשות באופן שונה. הכותרת הראשית של הפוסט ב-Deadline עוסק בנשיאת פוקס שמונתה מחדש עד לשנת 2015, או משהו. וזה בטח חשוב. אבל בשורות התחתונות מוזכר גם, כבדרך אגב, שהאולפן סגר עיסקה עם מתיו ווהן, הבמאי של "אקס-מן: ההתחלה", לחזור ולביים את סרט ההמשך לפריקוול ("אקס-מן: קצת אחרי ההתחלה אבל עדיין לפני האמצע"). זה משמח מאוד גם משום שהוא עשה עבודה מצוינת בפעם הראשונה, וגם משום שזה מאשר שהסרט יזכה המשך – מה שעד עכשיו לא היה ברור. הבעיה היא שגם הדיווח הזה מזכיר את התסריטאי סיימון קינברג, שהוא בערך האדם האחרון שמותר לו לגעת בסרט של אקס-מן.
עוד באותיות הקטנות: פוקס גם מאוד מרוצים (ובצדק) מג'וש טראנק, שלא שמעתם עליו עד היום אבל הוא הבמאי של "כרוניקה בזמן אמת", ומעוניינים להנחית אותו לפרוייקט גדול כלשהו. בין השאר הוזכרה האפשרות של ריבוט ל"ארבעת המופלאים", אבל על הדיווח הזה טראנק עצמו אמר שהוא קרא באינטרנט, וגם אם זה נכון, אף אחד עוד לא דיבר איתו על זה.
קווול
(ל"ת)
אני מניח
שהסרט יעסוק בעיקר באיך צ'ארלס ומגנטו מגייסים כל אחד אנשים, כל אחד לצד שלו. בהנחה שאני צודק, הייתי מעוניין לראות את אוון רייצ'ל ווד בתור ג'ין הצעירה, את ארמי האמר בתור סייקלופס הצעיר, ואת קלואי מורץ בתור רוג ה[מאוד] צעירה. לא הכל פה סביר במיוחד, אלב לכל אחד מותר לחלום.
אף אחד לא אמר
שהפריקוולים יהיו מתאימים לסרטים.
בדיוק בגלל זה אין סיבה ללהק בת 15 לתפקיד רוג.
אם מתעלמים מהסרטים הקודמים, רוג יכולה להיות באותו גיל כמו ג'ין וסייקלופס, ואני מאוד מקווה שכך יהיה.
היי, עד שייצא הסרט היא כבר תהיה בת 18...
(ל"ת)
אבל אם נלך לפי הרעיון שלך,
אין ספק שמי שצריכה לשחק את רוג, לדעתי, היא מארי אליזבת' ווינסטד. אם היא הצליחה לגלם פעם אחת בחורה מגניבה וסימפטית עם שיער צבוע, אין שום סיבה שהיא לא תצליח לעשות את זה פעם שנייה.
תומך בחום
רמונה מסקוט פילגרים הייתה כל כך מדהימה, שאחד הדברים השליליים היחידים שיש לי להגיד על הסרט הוא כמה לא אמין היה בעיני הקשר שלה עם סקוט.
"כשהעולם בסכנה, כשהאזרחים דואגים,
"כשצריכים גיבורה שתשחק מישהי עם שיער צבוע, רק מישהי אחת מתאימה לתפקיד… מארי אליזבת' ווינסטד: הסרט."
נההה. הנושא רגיש מדי עדיין.
או כמו שאחד הקומיקאים הקבועים ב-Roast תמיד אוהב לצרוח: Too soon! Too soon!
זה דווקא נשמע כמו רעיון מעולה.
בעצם אין לזה הרבה השפעה על העלילה אם קורה מיד בהתחלה [בניגוד למשבר הטילים ששימש כקליימקס של הסרט], אבל זה חייב להיות בהתחלה כי זה לא נגמר טוב והסרט לא יכול להיגמר כשהטובים מפסידים.
ככה שהם בעצם לוקחים את הקטע של "זוכרים את האירוע ההיסטורי הזה? זה הכל היה מוטנטים!" אבל משתמשים בו מאד בחופשיות ובלי להיות כבולים להשתלשלות אירועים מסויימת.
נשמע טוב, ואני ממש מחכה לזה. אולי יעשו קצת צדק עם סייקלופס, ויתנו לו להיות קצת יותר מתפקיד-משני-מאד בתור ילד הכאפות של וולברין.
ואני ממש מקווה שוולברין בכלל לא יהיה שם. הוא ממש ממש אובר-רייטד.
אולי מגנטו יהיה גם זה שצעק "סרק סרק!"
(ל"ת)
החדשות הטובות ביותר ששמעתי היום
אני שמח לשמוע שמת'יו ווהן חוזר! אני רק מקווה שעכשיו התקציב של הסרט יגדל והאפקטים שבו לא ייראו כאילו הם נלקחו מסדרת טלוויזיה.
מוזר לי לשמוע על התסריטאי. אבל בכל זאת, פוקס מודעים היטב לביקורת על השלישי ולתרעומת בנוגע לבחירה. אני לא חושב שווהן יביים את הסרט אם התסריט יראה לו סתמי (הוא הרי היה שותף לכתיבת התסריט של הסרט הקודם, בכל זאת). ואיפה בריאן סינגר בכל העסק? בקיצור, אני מאמין שהתסריט יעבוד מספר ידיים עד להפקה.
אקס מן: ההמשך
(ל"ת)
X-Men. Second Class.
Since we ran out of first-class superheroes.
X-men: Coach
ואם הסרט אכן יהיה על בניית ואימון הקבוצות השונות של המוטנטים, אפילו יהיה לזה תירוץ טוב
זה היה שם יותר טוב לבאטמן
באטמן מתחיל, באטמן ממשיך, באטמן נגמר.
ג'יין גולדמן
בגליון החדש של -EW בדיוק פרסמו ראיון קצר עם ג'יין גולדמן, התסריטאית של X-Men: First Class לקראת יציאת הסרט החדש שכתבה, The Woman In Black אותו אראה מחר.
לא כתבה, הפכה לסרט
הסיפור מבוסס על ספר מצליח, שהפך למחזה מאוד מצליח: הוא מועלה בלונדון מאז 1989 ועד היום.
לא ידעתי, אבל אני משתדל לדעת כמה שפחות על סרטים חדשים. אפילו טריילרים אני לא רואה.
צריך להמציא מושג ל'סיקוול לפריקוול'
הצעות יתקבלו בברכה. ושם לסרט, אמממ X-Men: Sophomore year?
ואם בליהוק עסקינן, הייתי שמח לראות אולי את זואי סלנדה בתפקיד סטורם, אמה סטון כרוג, ואיזה יפיוף בתפקיד ציקלופ. ואני גם אשמח להופעת אורח של וין דיזל P: (אולי בתור קולוסוס).
לגבי סיימון, היו לו את הרגעים שלו, אבל אם זה 'אקס-מן' בהחלט כדאי שישמור מרחק.
ואחרון חביב, ג'וש טראנק. את דעתי על 'כרוניקה' אדע רק עוד 25 וקצת שעות (הודות ל Piper הנדיבה), אבל לפי הטריילר והביקורות אני לא צופה להתאכזב. מה שכן, אם כבר ריבוטי קומיקס, אני ממש רוצה לראות אחד של 'דרדוויל'. את הסרט מ 2003 אהבתי הרבה פחות מ'ארבעת המופלאים' (הראשון). צריך במאי שיחזיר ל'דרדוויל' את הכבוד שלו כמו שלואי לטרייר עשה ל Hulk.
X-Man: Business class
(ל"ת)
או שהגבת לאדם הלא נכון
או שלא שמת לב שהקדימו אותך בבדיחה הזאת.
אבל אם כבר נכנסו לזה- ?'X-men: What do you mean, 'Our luggage is on its way to China
X-men: Business Time!
http://www.youtube.com/watch?v=WGOohBytKTU
(זה לגמרי רלוונטי, לפחות עד שמישהו יוכיח לי שלא מדובר במוטנטים…)
X-men: Clubbering Time
סרט קרוס-אובר עם הריבוט ל FF שאולי הוא יעשה?…
אני לא יודע אם הסרט הראשון שביים היה מאעפן בגללו
או בגלל התסריט, אני רק מקווה שהבעיה תפטר בסרט הבא.
ואני שמח לשמוע על הבמאי של "כרוניקל"! מתאים לו לעשות עכשיו סרט עתיר תקציב מגניב במיוחד.
אני שמח, אבל...
אבל אני מעדיף קודם את קיק-אס 2.
זה יותר תלוי במארק מילר מאשר בפוקס
(ל"ת)
כבר יצא קומיקס שני לקיק-אס.
(ל"ת)
והוא היה מחורבן
וחוץ מזה, מארק מילר ומתיו ווהן ואישתו כבר אישרו שבמאי\תסריטאי אחר יהיה אחראי על "קיק-אס 2".
מה? לא! אסור!
אני לא אתן שהסרט האהוב עלי ייהרס ככה מול עיני על ידי במאי ותסריטאי אחר!
מארק מילר בטח גרם לווהן לעשות משהו מאוד מביך
באחד מלילות השתייה הידועים לשמצה של מילר, ועכשיו מחזיק ברשותו תיעוד מביך של מה שאירע. אחרת לא ברור איך ווהן חותם על כל פרויקט של הפוץ הזה, עד כדי קניית הזכויות של Superior.
http://screenrant.com/superior-movie-matthew-vaughn-mark-millar-benm-134942/
לגמרי!
היתה תקופה בה חשבתי שמארק מילר הוא אשכרה כותב טוב, הוא כתב כמה סיפורים מדהימים כמו Superman: Red Sun אבל מאז נראה שכל מה שמעניין אותו זה לכתוב סטורי בורדים לסרטים (עובדה שהוא קופץ למכור כל אחד ואחד מהקומיקסים החדשים שהוא מוציא לאולפן הוליוודי).
ויותר גרוע מזה, גם אם יש לו רעיונות טובים מדי פעם, הוא מקלקל את זה עם הכתיבה הילדותית שלו והעובדה שכל הדמויות שלו נשמעות בדיוק אותו הדבר ונראה שכל מה שהן יודעות זה רק לקלל.
אני באמת לא מבין איך מישהו כזה הצליח להתחבר עם מישהו מוכשר כמו מתיו ווהן ועוד לגרום לו לקנות חלק מהיצירות שלו בעצמו.
Red Son
מסכים עם כל מילה.
מילר הוא הסממן הבולט של תופעה שהתפתחה בעשור האחרון, של יוצרי קומיקס שמשתמשים במדיום רק כמקפצה לצ'ק שמן מאולפן הוליוודי.
במציאות בה מארוול מתעלת את עצמה להוליווד בצורה אגרסיבית
אפשר באמת לבוא אליו בטענות? כל תעשיית הקומיקס עכשיו מיישרת קו עם הוליווד ועם שילוב המדיום עם קולנוע, במה מילר יוצא דופן?
מי המילר
אני תמיד נוטה להתבלבל בין מארק מילר ופרנק מילר. אני זוכר שאחד מהם הוא כותב מעולה ועמוק, והשני כותב פאשיזם שטוח ושוביניסטי. יש לקומיקסאים איזו שיטת זיכרון להבחין ביניהם?
אם אתה שואל אותי תיארת כרגע את שניהם
נכון שהיו להם יצירות טובות פעם, אבל מאז הם איבדו את זה.
לשניהם יש עוד משהו במשותף, שניהם התחילו להיות מאוד מקושרים עם הוליווד. פרנק מילר אפילו ביים סרט (למרות שיש לו קרדיט בימוי גם על "סין סיטי"). וכל ההתמסחרות הזו שיבשה את היצירתיות שגם ככה אבדה להם אפילו יותר.
זה לא "מאוד מקושרים"
הסרט שמילר ביים היה כשלון מחפיר ומהדהד, ומאז הוא לא ביים עוד סרטים.
זה שהסרט שלו נכשל לא הופך אותו לפחות מקושר
קודם כל הוא ביים פרסומת לפני שנה וחצי לסופרבול:
http://www.worstpreviews.com/headline.php?id=18752
כך שהוא עדיין כנראה בעניין של בימוי.
וחוץ מזה הוא עדיין חבר טוב של רוברט רודריגז וזאק סניידר ועוד יוצרים הוליוודים.
וזה מבלי להזכיר שכמו במקרה סניידר גם עיבדו כמה מהיצירות שלו לקולנוע.
אגב, גם מארק מילר כבר כתב תסריט בשביל סרט שהוא רוצה לביים בשנים הקרובות שיהיה בסגנון "מחוז 9" שיתרחש בסקוטלנד עם שחקנים סקוטים לא מוכרים.
השיטה שלי
מארק מילר הוא זה שיצר את הפריים שבו רואים את הגיבור של הקומיקס פונה לקהל ואומר " כך אני נראה שאני דופק אתכם בתחת", פרנק מילר לא.
אבל אף אחד מהם לא ממש יצר יצירה עמוקה על נפש האדם.
פשוט
מילר, מארק: היה פעם חביב, הפך לגרוע. בריטי. מקדם עצמי דגול, יוצר בינוני.
מילר פרנק: היה פעם מדהים, הפך להיות איום ונורא. אמריקאי. פארודיה של עצמו.
מארק מילר סקוטי.
(ל"ת)
סקוטלנד היא חלק מבריטניה.
(ל"ת)
לא אם אתה מאמין לסקוטים (מסויימים)
(ל"ת)
את.
ואין לזה שום דבר שקשור לאמונה. סקוטלנד שייכת לבריטניה.
זה שיש כמה סקוטים שמרגישים רע עם זה שלפני אי אילו שנים בריטניה קנתה את סקוטלנד כדי שזו לא תתמוטט מהמצב הכלכלי הרעוע שהיתה שרויה בו לא אומר שהיא לא שייכת מוניציפלית ובאופן רישמי לבריטניה.
האמת, שיתכן שהחל משנה הבאה הסקוטים והבריטים יפרדו
אבל אם לממשלה הסקוטית יש שכל, זה לא יקרה.
דווקא הממשלה דוחפת, בעקרון.
(ל"ת)
עם עקרונות לא קונים במכולת
גם בלי ליש"ט לא קונים במכולת. להיפרד מהמטבע החזק בעולם, כאשר האבטלה באוטונומיה שלך היא הגבוה בכל הממלכה המאוחדת, זה לא חכם בכלל.
בהתחשב בנפט בים הצפוני, להפך.
אמנם זה אומר שלסקוטים יהיה תחילה רע אבל בהחלט יהיה להם טוב יותר בראיה לרחוק אם יפרדו מהאנגלים.
אני אמנם לא זוכר הרבה,
אבל לא נראה לי שבריטניה "קנתה" את סקוטלנד. אם אני זוכר נכון, שני הפרלמנטים הצביעו על האיחוד, ומאז הן מאוחדות, כבר 300 שנה פלוס.
אבל כן, היא שייכת לבריטניה, לא שהיה ספק…
ניתן גם לטעון את ההפך, שהסקוטים השתלטו על אנגליה.
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%91%D7%99%D7%AA_%D7%A1%D7%98%D7%99%D7%95%D7%90%D7%A8%D7%98
איכשהו לא נראה לי
שאם היו אומרים "מר איקס הוא טקסני" מישהו היה תובע את עלבונה של ארה"ב
נכון, אבל גם לא היו מתקנים טקסני לאמריקאי.
(ל"ת)
יששששש!!!
לפי ההצלחה של הסרט הקודם אני מקווה שנקבל את החדש עם תקציב שהולם את העולם של XMEN
מההתחלה זה לא ניראה לי טוב
כל העיניין הזה עם הפריקוול, זה פשוט יוצר הרבה יותר מידי סיבוכים לא נחוצים, ופוגע באמינות וההמשכיות של הסרטים, שאותי זה מעצבן מאוד.
אני לא מבין למה הם פשוט לא עשו מזה ריבוט…
אני לא ראיתי את הסרט הנ"ל, אבל אני לא צריך לראות אותו כדי להבין שאין הרבה לאן להמשיך.
לפי מה ששמעתי, ההצלחה הגדולה של הסרט היתה ביחסים בין הפרופסור למגנטו, ומגנטו בפרט.
אבל האם יש מקום לעוד סרט שיעסוק ביחסים בין השניים? אני חושב שלא.
אנחנו יודעים איך הסיפור שלהם מתחיל ואנחנו יודעים איך הוא נגמר(פרופסור X מת), למי איכפת מה קורה באמצע?
ולראות איך מגייסים את סייקלופ, ג'ין, וסטורם? עוד יותר לא מעניין…
מה זה כבר יכול להוסיף, לשנות, לחדש? כלום.
במיוחד שהם ביזבזו את כל דמויות ה-X המרכזיות בסרט השלישי(אנג'ל מישהו?)
בקיצור, אני חושב שהם חפרו לסדרת סרטים הזאת בור שיהיה קשה לצאת ממנו. פריקוול מקולל…
לא, לא, לא
ראשית – תראה את הסרט. לטעמי ולטעם רבים אחרים הוא הסרט הכי טוב של אקס-מן עד כה וסרט טוב באופן כללי.
פרט לכך:
1) הסרטים איבדו אמינות והמשכיות עם אקס-מן השלישי, שאפקטיבית הצליח להחריב את הכיוון שהסדרה הלכה אליו. פריקוול (שלא יהיה בהכרח נאמן ב-100% לסרטים הקודמים) היה צעד הגיוני, בפרט אחרי שספין-אוף (וולברין) גם היה קטסטרופה.
2) אנחנו לא באמת יודעים איך הסיפור נגמר, גם כי אף אחד לא מחייב את הפריקוול להיות נאמן לסרטים הקודמים (יש כבר עכשיו כמה סתירות קטנות) וגם כי הסרט השלישי לא באמת סגר את הסיפור לגמרי (סצינה אחרי הכתוביות…)
3) היחסים בין מגניטו והפרופסור דווקא יהיו עכשיו עוד יותר מעניינים, אחרי איך שהסרט נגמר (אבל בתקווה, לא יתעסקו רק בהם…)
4) דווקא לגייס את סייקלופס יכול להיות מעניין. אולי לשם שינוי יעשו משהו עם הדמות הזו (שהיא דמות מרכזית ביותר בקומיקס) במקום סתם לתת לו להיות ילד הכאפות של וולברין (תודה, Piper, זה ניסוח מושלם למה שהלך בסרטים). גם דמויות שהושלכו כלאחר יד בסרט השלישי דוגמת אנג'ל אפשר פשוט להציג מחדש כאילו הסרט השלישי לא היה ולא נברא.
בקיצור, אין שום דבר "מקולל" בפריקוול. אם כבר, זה הדבר הכי טוב שקרה לסדרה מאז X2.
אני יכול לחשוב על כמה סיבות
1) כי "ריבוט" נשמע מאוד מחייב ובשביל מה.
2) כי ריבוט זורק לפח את הכל ומתחיל מחדש וכאן לא נראה שהם זורקים הכל לפח (זה עדיין לא מחייב עקביות מוחלטת עם שאר הסרטים).
3) (זה כנראה הנימוק החשוב ביותר) כי הסדרה מתחילה באופן "טבעי" בנקודת הזמן שהסרט הראשון התחיל בה – כשפרופסור X ומגניטו הם כבר ותיקים, וכל אחד מטפח את חבורת המוטנטים שלו, וקיום המוטנטים בעולם הוא כבר בעיה שהעולם נמצא בשלבי התמודדות איתה. מה שהסרט הזה עושה הוא להציג את מה שבא לפני זה. זה לא משהו שקורה בד"כ בסרטי גיבורי על כי הסרט הראשון בסדרה מציג לרוב את ההתחלה – האופן שבו הגיבור הופך לגיבור (או לפחות מתגלה לעולם) ואין משהו מוקדם יותר שאפשר להראות.
אז אין כאן ממש ריקוד על חתונות. פשוט פריקוול. אני בטוח שאם מתאמצים, בכל פריקוול אפשר למצוא סתירות לסרטים שהוא מתקשר אליהם.
לדעתי לא סביר (ואין משהו שמעיד על כך שזה סביר) שוולברין יופיע ברצינות גם בסרט הקרוב, למרות שאשמח לראות אותו בהופעת אורח קצרה.
(אני לא חושב שגם בסוף X3 מערכת היחסים בין מגניטו לפרופסור נגמרת, למעט במובן של "אלוהים, זה היה כזה סרט מחורבן, למי אכפת לאן היחסים שלהם הולכים?")
"ההתחלה" סותר עובדות נוספות, לא רק את הסרט השלישי.
לדוגמה האנק מק'קוי מופיע בצורתו האנושית, בסרט השני בטרילוגיה, אבל הופך כבר ל"חיה" עוד ב"אקס-מן: ההתחלה".
צודק,
לא זכרתי את זה.
מצד שני, הדמות של ביסט בסדרה הסרטים היתה מאד אנמית והקשר שלה למקור בקומיקס מאד רופף וזה שלא זכרתי בכלל שהוא הופיע בסרט השני אומר משהו על זה (לא שהדמות של שאו ב"ההתחלה" היתה מאד קשורה לאיזושהי מהגרסאות שלו בקומיקס, אבל הוא מעולם לא היה דמות מרכזית, כך שזה לא באמת מפריע לי), כך שאני די מברך על השינוי הזה (בתקווה שהוא באמת יהפוך להיות משמעותי בסיקוול ההמשך).
האמת היא שהבעיה נעוצה עמוק בקומיקס – אקס-מן היא סדרה מבלבלת במיוחד, בעיקר משום שמדובר באנסמבל גיבורים שהאוריג'ין של כל אחד מהם שונה מספר פעמים, אפילו אצל אותם כותבים (גם בלי אירועים משמעותיים). הייתי מצפה אמנם שסדרת הסרטים תחליט על קו אחיד ותעקוב אחריו, אבל אני מניח שזה מה שקורה כשתסריטאים שונים מופקדים על כל סרט (וכשמחליפים במאים מדי סרט או שנים).
בסרט השני? באמת?
תוכל להזכיר לי איפה?
ויקיפדיה TO THE RESCUE!
הוא מופיע בקטע קצרצר כשהוא מתראיין בטלוויזיה (בצורתו האנושית). גילם אותו steve bacic
http://www.imdb.com/name/nm0045584/
לא שאני מעודד את זה
אבל אם מישהו שעדיין לא צפה ב X-3 מתכנן לעשות זאת, 3 המילים הראשונות שלך הם ספוילר די גדול…
טוב, אני חושב שכדאי לסיים את הדיון כך:
המטרה של יצירת סרטי קולנוע היא לעשות דברים כיפיים ומעניינים, ולא לציית לחוקים לא כתובים וחסרי משמעות של "מה זה ריבוט/פריקוול וכמה הם חייבים להיות מתואמים עם סרטים אחרים בסדרה". מהבחינה הזו הסרט הנוכחי היה הצלחה כבירה וכל עוד לא מחליפים לו את הצוות, יש מקום לתקווה שזה גם יימשך כך.
סבבה
וסבבה :)
אה, זכרונות מושתלים.
קל מאוד לגרום לאדם לזכור דברים שלא קרו. לגרום למישהי לזכור את החיוך של אמא שלה, שהיא לא פגשה מעולם? מין הסתם טרם נוסה (לא ממש אתי), אבל לא אמור להיות מורכב. מטפלים פסיכותרפיים עושים דברים כאלו מבלי כוונה כלל שוב ושוב.
נשמע כמו תירוץ מגונן.
מדובר בחוסר המשכיות ודאי, תוצאה של רשלנות תסריטאית.
התגוננות רומזת שאכפת לי.
ולא, לא באמת. פשוט נראה לי מאתגר ומהנה יותר לראות איך אפשר לאלץ דברים סותרים להתאים ביניהם. ולדמיין את הנסיכה ליאה על ספתו של איזה פסיכואנליסט פרוידיאני, שחופר בעברה וגורם לה להזכר בדברים שלא קרו מעולם – ובכן, אותי זה משעשע.
אני לא בטוח שהמשכיות זה כזה חשוב
הבעיה עם חוסר המשכיות היא שזה מבלבל את הצופים. אם אתה פתאום רואה דמות שאתה חושב שאתה יודע עליה משהו ואז פתאום הסרט מניח משהו הפוך, אתה מתקשה לעקוב.
אבל, מי שבקיא בקומיקס לא יתקשה עם זה בכלל, ומי שלא כנראה בכל מקרה לא יזכור דמויות שוליות מהרקע של סרטים אחרים.
ללהק את פטריק סטיוארט בתור מגנטו ב"אקס מן 4" כנראה יהיה טעות, אבל לדייק בפרטים לגבי ביסט זה מיותר, ולהכניס את תירוצי הקומיקס הסטנדרטיים רק יזיק יותר מאשר התעלמות פשוטה מהסתירה, לדעתי.
מה לעשות
שברחתי מאולם הקולנוע במהירות האפשרית כש-X3 נגמר שפספסתי את הסצנה המטופשת הזאת. ואם יש משהו שהוא כל כך חשוב לעלילה, למה לעזאזל לתקוע אותו אחרי הכתוביות?
זה לא כמו עם הסרטים העכשויים של מאוול, שיש איזה סצנה נחמדה בסוף, שבסך הכל משאירה אותך עם טעם של עוד. במקרה של X3 זאת סצנה מאוד קריטית לסרט.
מטופש לחלוטין…
לגבי X4, מה שעובד בקומיקס לא תמיד עובד בקולנוע. להכניס לעלילה הזאת גם מסע בזמן ועולמות מקבילים יהיה אסון.
לקוראי קומיקס(שאני אחד מהם) יש סיבולת מדהימה לזיוני שכל ושטויות מופרכות שמקדמים את העלילה בצורה הכי מוזרה והזויה שיש.
בקולנוע זה פשוט לא יעבוד, גם בגלל שזה פונה לקהל רחב יותר, וגם בגלל שאין עשרות שנים של המשכיות שבונות עולם שבו זה נורמטיבי שיש לך עשרות יקומים מקבילים.
ולכן הדבר הכי טוב לעשות
הוא להתעלם. לעשות את הסרט הכי טוב שאתה יכול, בלי לתת לכל מני שטויות שקרו ב-X3 להכביד עלייך.
זה עבד לסאטר טרק החדש...
(ל"ת)
במש"ל.
(בדיוק מה שרציתי לכתוב.)
באמת? "למי אכפת מה קורה באמצע"?
בוא פשוט נצמצם כל סרט לחצי דקה שיש בהם התחלה אמצע וסוף שמציגים משהו, למה באמת צריך סרט מלא? את מי מעניין מה קורה באמצע?
"יש אנשים עם כוחות מיוחדים, אחד שולט במגנטיזם ואחד קורא מחשבות, הם נהיים חברים ואז אויבים, סוף"
"אנשים יוצאים לאי מסתורי, מוצאים קוף ענקי ומביאים אותו לניו יורק, סוף"
"חברה מצליחה לשבט דינוזאורים ופותחת פארק על אי, דינוזאורים אוכלים את האנשים וחלק מהאנשים בורחים מהאי, סוף"
"ילד חייזר מגיע לכוחות הארץ וכשהוא גודל הוא הופך לסופרמן, סוף"
אני יכול להמשיך עוד אבל נראה לי שהנקודה הובהרה.
אוף, עד שפעם אחת הוציאו את מגניטו נורמלי!
עכשיו יהרסו אותו בסרט המשך ויעשו אותו קיצוני מטומטם!
חשבתי שפעם אחת באמת אפשר יהיה לראות את מגניטו באור קצת שונה…
ד"א רק שתדעו שבקומיקס בסוף הוא זוכה לגאולה, ונהיה טוב..
לא ממש.
רק הגבולות בין האקס-מן (יותר נכון, קהילת מוטאנטים נרחבת) בהנהגת סייקלופס לבין האג'נדה הנוכחית של מגניטו היטשטשו מאוד בשנים האחרונות. מגנטו גם כך לא היה הנבל האולטימטיבי בשלושת העשורים האחרונים, והמרחק שלו מהפיכה לגיבור (גם אם רק בקרב מוטאנטים) היה זעיר.
אם היה מדובר בבמאי אחר הייתי דואג, אבל מת'יו ווהן ביים את אותו סרט שהציג לך מגניטו "נורמלי", אז בינתיים בוא ניתן לו להנות מהספק.
בסוף?
לקומיקס גיבורי על אין סוף – כשכדור הארץ יפול לתוך השמש אתה יכול להיות בטוח שגיליון 2,372,567 של סופרמן בדיוק יצא לדפוס – מגנטו כבר הספיק להיות רע וטוב, ואז רע שוב ואז למות ואז לחזור ואז למות ואז להיות טוב….
בגלל זה אני לחלוטין מתעלם מכל הסרטים שנעשו עד כה
טוב, אולי חוץ מוולברין (אני יודע, אני בעמדת מיעוט) שלא היה סרט כ"כ נוראי לדעתי. אולי אפילו הטוב מבין החמישה, משום שהוא פשוט הכי פחות עיצבן אותי.
ספויילרים לסדרה ולקומיקס:
אז מבחינתי – העולם האמיתי של האקסמן הוא עולמה של הסדרה המצויירת מהניינטיז + עולם הקומיקס (אבל רק עד הקומיקסים של שנות ה-90, לפני שהכל התחיל להימרח ). בעולם הזה – מגנטו הוא לא הנבל הכי נוראי, והוא לא מופיע בכל עלילה אקסמנית; ציקלופ ואקסבייר לא מתים מוות מטופש וחסר כל פשר; הפיניקס היא דמות בפני עצמה ולא פיצול אישיות של ג'ין גריי; רוג היא דמות סקסית ומגניבה והבת המאומצת של מיסטיק; גמביט הוא אחת הדמויות הכי מגניבות באקסמן; סטורם וציקלופ הם המנהיגים בפועל של החבורה, ולא ילד כאפות (כמו שמישהו כאן כל כך היטיב לתאר) ובחורה אנמית עם משפטי מחץ דה לה שמאטע.
אז סרט המשך לפריקוול? לא תודה. אקסמן: התחלה היה כה מופרך ומלא סתירות פנימיות, כך שממש לא אכפת לי גם אם סרט נוסף שממשיך את אותו קו לא ייווצר, מאחר וגם ככה המטרה שלו היא לתת במה לכל מיני שחקני-הוליווד צעירים, ולא ממש לספר לנו סיפור עם נשמה או היגיון פנימי כלשהו.
סתירות פנימיות? באמת?
לא זכורות לי הרבה כאלו, בטח לא רציניות. דווקא ב"ההתחלה" נראה היה שבאמת מנסים לספר סיפור עם נשמה והגיון פנימי, ולא רק לתת למוטנטים תירוץ ללכת מכות.
מסכים עם התיאור של הדמויות כפי שהן "צריכות" להיות.
אהבתי את הסרטים, אבל בהחלט היה יכול להיות טוב יותר אם הייתה למשל רוג מגניבה במקום בכיינית…
תגדירו "רוג מגניבה".
(ל"ת)
רוג מגניבה:
http://media.screened.com/uploads/0/4810/463010-watx_rogue_super.jpeg
רוג בכיינית:
עם זה אני מסכים.
(ל"ת)
האבוק (יחד עם בת זוגתו פולאריס) היה
בין הראשונים שצורפו לצוות (קדמו להם מימיק וצ'יינג'לינג, עליו התבססה דמותו של מורף מהסדרה המצויירת של שנות התשעים) מאז הקמת הקבוצה המקורית. השניים, כמו החמישייה המייסדת, היו חברי אקס-מן עד אירועי קרקואה והקמת הקבוצה השנייה (טכנית, השלישית, כפי שהתגלה שנים מאוחר יותר) בהנהגת סייקלופס שכללה את וולברין, סטורם, קולוסוס, נייטקרולר, באנשי (היחיד הפעל לצד האקס-מן עוד בשנות ה-60, אך לא כחבר רשמי), ת'אנדרבירד וסאנפייר.
שנים לאחר מכן האבוק נטל חלק בכמה ליין-אפים של האקס-מן, הבולט שבהם היה במחצית השנייה של שנות השמונים, כשבסיס המבצעים של הקבוצה היה באוסטרליה.
הממ...
למיטב זכרוני האבוק ופולאריס צורפו לאקס-מן המקורית אי שם בסוף שנות השישים. סייקלופס וג'ין היו שם כבר יותר מחצי עשור לפניהם (וזה, שוב, בלי להתחשב בכך שהמסקנה העולה מהסרטים היא שהאבוק הוא אחיו המבוגר של סקוט כשלמעשה בכל הגרסאות הוא דוקא אחיו הצעיר).
כתבת "אלכס סאמרס (שבכלל לא היה חבר אקס-מן בקומיקס)"
עכשיו אני מניח שבטעות השמטת מילה כלשהי.
לא השמטתי
אלו הסוגריים שנסגרו שלא במקומם. הם היו אמורים להסגר ארבע מילים אחר כך.
ובקשר לסטורם, הבעיה היא שבניגוד לקומיקס, לא נראה שבסרטים יחזור על עצמו כל העניין של קבוצת אקס-מן שניה ושלישית (לפחות בינתיים זה נראה ככה), כך שלהתחיל בציר זמן מבולבל לא בדיוק עושה כבוד לסרטים בכל מה שקשור לתאימות לקומיקס (סייקלופס וג'ין מגוייסים אחרי האבוק ואייסמן כחניך צעיר באקס-מן של שנות האלפיים הן סטיות די מהותיות לטעמי. אבל כמו שכבר הגבתי למטה, לא באתי להתלונן על כמה הסרטים לא דומים לקומיקס, אלא לטעון שהסרטים גם ככה לא תואמים מי יודע מה לקומיקס, כך שכמה סטיות בינם לבין עצמם בפרטים לא מהותיים הן לא באמת בעיה שצריך לתת עליה את הדעת).
אני לא אוהב את הפיכתו של אלכס לאח הבוגר.
אבל כל עוד השינויים ייעשו נכון ובהיגיון, אהיה מוכן לקבל אותם.
בשלב הזה כבר נראה שיש את קו הזמן של סדרת הסרטים הקודמת, ויש קו זמן נוסף, חלופי, שנוצר ב"התחלה".
זה, פחות או יותר,
מה שאני טוען. כמו שכתבתי למטה, כל עוד לא יהפכו את אמה פרוסט לקסנדרה נובה, זה לא באמת אכפת לי.
לא הייתי ממהר להניח שהתעלמות משני הסרטים האחרונים בהכרח מצביעה על רצף זמן אחר, אבל זה בהחלט כיוון מעניין שאומר בעצם ש"ההתחלה" כן היה ריבוט בסופו של דבר, מה שיאפשר לתסריטאים הרבה יותר חופש פעולה בהמשך.
זאת כבר קטנוניות.
מה זה משנה אם יש אקס-מן חדשים או מה משנה סדר הגיוס שלהם?
לפי דעתי זאת הגזמה פרועה לצפות מיוצרי הסרטים לעקוב אחרי זה. מה גם שבקומיקס עצמו יש כל כך הרבה סיפורי אוריג'ין שונים שבמילא אין אמת אחת. הסרטים הם פשוט כמו יקום חדש משל עצמם, וכך רוב המעריצים באמת רואים אותם.
כל עוד אפיון הדמויות נעשה כמו במקור, זה העיקר לדעתי. הבעיה בסדרת אקס-מן היא שיש טונות של דמויות משנה שלא קיבלו יחס הוגן, אבל ככה זה כשיש כל כך הרבה דמויות שונות שצריך להזכיר כדי לשמח את המעריצים. אם למשל היו משמיטים את אייס-מן או רוג, גם אז אנשים היו מתלוננים.
העיקר שהדמויות הראשיות מאופיינות לעומק ותואמות את המקור.
לרגע לא התלוננתי על זה
ברור לי לחלוטין שמדיה קולנועית לא יכולה בשום אופן לעקוב אחרי סיפורי האוריג'ין של הדמויות שהשתנו שוב ושוב גם תחת אותם כותבים. העניין הוא שיש דמויות שעל אף השינויים הרבים שעברו יש איזשהו אפיון שנשמר ושהסרטים די הורסים כשהם ממקמים אותם על ציר זמן שונה לחלוטין והופכים דמויות מרכזיות למשניות (ע"ע ילד הכאפות של וולברין, שזה אגב קורה בחלק מהעלילות, אבל לא בתקופת הזמן המתוארת בסרטים), וכל הטענה שלי היתה שאי אפשר לצפות להמשכיות מלאה מהסרטים כשהם בעצמם סוטים ממוסכמות קאנוניות ולכן *אין* סיבה להתחשבן על כל פרט שמשתנה כל עוד זה שומר פחות או יותר על רוח הקומיקס ולא הופך את פרוסט לקסנדרה נובה, למשל.
אלה באמת חדשות שמחות
צריך יותר דברים כאלה ביום-יום. אישית אני מקווה שישמרו על סיפור טוב ואיזון בדמויות, לא כמו באקסמן 3 שבוזבזו שם דמויות כמו ביסט וג'אגרנאוט. בfirst class בסה"כ היו דמויות טובות, גם אם הרעים (עזאזל והבחור שעושה הוריקנים מהידיים) לא הוציאו מילה כמעט כל הסרט. כל עוד לא יכניסו את וולברין ויעשו מזה עוד סרט שלו (ושלא תבינו לא נכון, אני מת על הדמות, אבל first class מוכיח שאפילו עם הופעה קטנטנה של וולברין אפשר לעשות סרט אקסמן מעולה).
כמעט אף פעם לא נותנים לחיילים הפחות חשובים של הרע הראשי להגיד משהו. כאילו כן, יכולה להיות לך בעיה עם זה, אבל זו בעיה עם כל סרט פעולה שיצא אי פעם, לאו דווקא אקסמן.