זה נראה טוב.
זה נראה ממש טוב. וזאת בעיה, כי "לבד על מאדים" "להציל את מארק וואטני"* הוא סרט של רידלי סקוט, וזה כבר שנים שרידלי סקוט עושה זבל. בפעם האחרונה שהוא יצא לחלל, הוא עשה את "פרומתאוס". וחבל. אז לפתח ציפיות לסרטים של רידלי סקוט זה דבר מאוד מסוכן. ואני בהחלט משתדל להימנע ממנו. אבל זה נראה טוב!
(וכן, לראות את מאט דיימון וג'סיקה צ'אסטיין בחלל גורם לזה להיראות כמו המשך של "בין כוכבים").
* השם העברי של הסרט, מתברר, הוא "להציל את מארק וואטני". כי אנחנו לא אמורים לשים לב לכך שזה מתרחש על מאדים. אנחנו אמורים לחשוב שזה המשך של "להציל את טוראי ראיין".
הסרט נראה בסדר. ממש לא אהבתי את הספר.
הסרט נראה מאוד נאמן לספר. הספר היה מדוקדק מבחינה מדעית אבל עם עלילה נורא בנאלית ומלא בקלישאות ובדמויות סטריאוטיפיות ולא אמינות. מכיוון שבקולנוע הוליוודי דברים אלה נסלחים ומקובלים יותר, אולי הסרט יהיה סביר. למי שלא קלט, זה כמו "אפולו 13" על מאדים.
למה ג'ורג' קלוני? חשבתי שבשביל מאט דיימון תקוע שולחים או את טום הנקס או את מתיו מקונוהיי....
(ל"ת)
הם ניסו ונכשלו
טום הנקס מת בניסיון ומתיו מקונוהיי פשוט מוציא את הרע ממאט..
עדיף שחקנים אלמונים, זה כנראה יגדיל את סיכויי ההצלה
וואו אחי, ספוילרים לפנים.
(ל"ת)
כל עוד לא יתבלבלו בינו לבין נייתן פיילון שוב
אם כי זו תהיה דרך לראות את פילייון שוב בחלל.
נראה נחמד
אבל אכן צריך אופטימיות זהירה כשמדובר ברידלי סקוט. מה שכן, בעוד את "פרומתאוס" כתב דיימון "למה עדיין מעסיקים אותו" לינדלוף, את התסריט לסרט הזה כתב דרו "בקתה ביער ודרדוויל " גודארד, שזה בהחלט תורם לתקווה.
זה סרט של רידלי סקוט.
דיימון לינדלוף אולי לא יודע לכתוב, אבל רידלי סקוט הוא זה שקרא את התסריט ל"פרומתיאוס" ואמר "סבבה, בואו נצלם את זה". ואת אותו הדבר הוא אמר על התסריט ל"אקסודוס". שיקול דעת הוא אחת התכונות החשובות ביותר לבמאי, ולהגיד שאני לא סומך על שיקול הדעת של רידלי סקוט זאת אנדרסטייטמנט.
זה לא אומר שהוא פוסל תסריטים טובים.
(ל"ת)
מצד שני,
הבעיה היחידה בפרומתיאוס הייתה תסריט מפגר כל כך. כל כך. כל כך כל כך כל כך. וואו. למה זה היה מפ – סליחה נסחפתי.
אז אם אנחנו מניחים שהתסריט יהיה לכל הפחות סביר, יש לגמרי מקום לאופטימיות.
למיטב הבנתי התסריט המקורי של פרומיתאוס היה אמור להיות די מדהים, הם שינו אותו בקטע אחר בשלב מסויים בעזרת אלוהים יודע כמה סקריפט דוקטורס ולכו תדעו עד כמה לרידלי סקוט היה מילה בנושא כשזה נגמר..
תסריטאי טוב שכתב תסריט שמבוסס על ספר שנחשב מצויין.
אז בכלל.
רידלי סקוט+"קללת מאדים"
נתוני הפתיחה של הסרט הזה ממש לא גבוהים, למרות שזה טריילר מבטיח.
קללת מאדים?
(ל"ת)
קללת מאדים
ובאמ;לק
סרטים שמתרחשים על מאדים נוטים להתרסק – קופתית או ביקורתית ולרוב בשני המובנים. אין המון יוצאי דופן ("זיכרון גורלי" הוא אחד מהם אבל אפשר בהחלט להטיל ספק אם החלק שמתרחש על מאדים באמת מתרחש ולא כולו בדמיון שלו) ואפילו ג'ון קרטר שהחביא את היותו ממאדים כשל.
אבל...
ספר מצוין שעליו מבוסס התסריט + כריזמה של מאט דיימון + קאסט מצויין
משווה את המצב.
סרט שאני מחכה לו.
הספר היה ממש מוצלח!
(ל"ת)
פאק, איזה קאסט
מספיק להראות לי את 20 השניות הראשונות בכדי שאדע שבתאוריה אני מאוד רוצה לראות את זה.
אפילו דונלד גלובר מבליח שם לשניה!
למשימה הזו הוא התכונן כבר מהעונה השניה!
https://www.youtube.com/watch?v=LwCb5EOzVZ0
אז לשם לוואר ברטון לקח אותו!!
(ל"ת)
!Troy and Abed in the Spa-ce
נחמד לראות איך גלובר מתחיל להשתלב במסך הגדול. הוא אמור גם להבליח בסרט ההמשך ל"מג'יק מייק" שייצא בקרוב. אז כנראה שיש חיים אחרי בית הספר לטכנאי מזגנים
"I'm gonna science the shit out of this"?
זה המשפט הכי מפגר ולא אמין ששמעתי בתסריט המון המון זמן :/
נשמע כמו מימ ילדותי שהתפתח בעקבות שובר שורות או משהו.
(ל"ת)
מארק וואטני הוא ילדותי באופן כללי.
מה שכן, הוא צופה שם רק בסדרות משנות ה-70.
זה נשמע כאילו יש לו גם גישה ל-9GAG ורדיט.
(ל"ת)
סביר להניח שהוא גדל על תרבות האינטרנט הנוכחית.
וזה יהיה נכון, בעצם, גם לגבי האסטרונאוטים האמיתיים שיגיעו למאדים, אם יהיו כאלה.
אני כבר רואה את האסטרונאוט הראשון על מאדים
צועק YOLO ועושה סלפי עם #Nofilter
דווקא נשמע לי הגיוני.
במיוחד אם המשפט הבא הוא:
You know what this meteor could mean to science. If we find it, and it's real, it could mean a lot. It could mean actual advances in the field of science.
או בעברית,
על פי הכתוביות בטריילר שרד פיש קישר אליו-
״אני הולך להפיק את המקסימום מהידע המדעי שלי״
כן, ראיתי את הטריילר הזה שוב רק כדי לראות איך תרגמו את המשפט הזה.
כבר היה עדיף אם היה ממדען לזה את הצורה :(
(ל"ת)
באמת לתקן את קסדת חלל שלך מבחוץ אם סלוטייף זה אידיוטי ולא באמת עוזר לסגור את הסדק או אפילו להאט אותו
אתה אומר את זה בתור... מדען? חוקר? אסטרונואט אפילו?
תקרא את הספר. הקטע הזה מוסבר שם.
למקרה ולא ואתה ממש רוצה לשמוע:
הוא היה בחדר מעבר בין החלל לחללית(להכנסת חמצן) והיה פיצוץ בגלל קרע באחד הקירות אז החדר עף ביחד איתו רחוק מהחללית. בעקבות הפיצוץ נשברה לו הקסדה והדבר היחידי שהיה לו איתו זה ארגז כלים וסלוטייפ. בנוסף בתחיל הספר הוא מספר מה נאסא הביאו להם למאדים ומסביר שסלוטייפ זה הדבר היחידי שלא צריך לעבור אופטימזציה מכדור הארץ למאדים כי הוא פשוט עובד בכל מקום.
אבל למה, למה, למהההה מראים את כל הסרט?? :(((
(ל"ת)
ככה זה
את זה אפשר להגיד על הטריילרים של הרבה סרטים….
טריילר מעצבן, ספר מדהים
מבוסס על אחד הספרים הכי טובים שיצא לי לקרוא. זוכרים איך ב "בין כוכבים" קראו לאחת הדמויות מרפי, על שם חוק מרפי? אז זה היה מתאים יותר כאן. הסופר הגדיר את הסיפור כ survival of the geekiest ומסיבה טובה – בערך כל מכשול אפשרי מתייצב בפני מארק ווטני המסכן, ולמרות שכל אחת מהבעיות נראית יותר בלתי אפשרית מהקודמת, הוא מוצא כמה פתרונות באמת מבריקים.
מדובר פה על ספר שעושה שני דברים מעולה – קודם כל, הוא מדויק להדהים. הסופר (דרך הדמות הראשית) מפגין ידע מרשים במספר תחומים של הנדסה, אסטרופיזיקה, כימיה, אפילו בוטניקה. רמת הפרטים היא כזו שהסופר בנה סימולציה כדי לבדוק את הנכונות של מסלולי התעופה בין כדור הארץ למאדים שמתוארים שם. הדבר השני – הספר מצחיק, אפילו מאוד, וכיפי לקריאה. למרות שזה נשמע כאילו המצב של האסטרונאוט מזמין ספר ארוך מלא באומללות, הנכונות של הדמות להתמודד עם מה שהיקום יזרוק עליה מעודד ומעורר אופטימיות כללית.
הקטעים שרואים מהסרט נראים טובים. נראה שיש שם עיבוד סביר לאירועים ולדמויות מהספר – עם שינויים כמובן, אבל אין איך להמנע מזה. רק מרגיז שהטריילר מגלה כל כך הרבה מידע בנוגע לעלילה – למרות שהייתם חושבים שהעלילה של ספר כזה מוכתבת מראש, הוא הצליח להיות מאוד מותח בקטעים מסוימים ("אוקיי, הוא הגיע רחוק, אבל אין *סיכוי* שהוא יוצא מהמצב הזה").
לא ידעתי כלום על הסרט לפני.. עכשיו הרסו לי אותו בגדול
חבל שראיתי…
וואו, בהחלט נראה מדהים
(ל"ת)
מגיע לו
(ל"ת)
הטריילר מעולה אבל אין טיפה של מקוריות בסרט הזה
מזכיר שילוב של חמש מאות סרטים דומים. been there, done that: סיפור הישרדות כנגד כל הסיכויים בסביבה עויינת, אסטרונאוטים במאדים, מאט דיימון בחליפת חלל, חברים שיוצאים להציל… meh…
לא חושב שאבזבז על זה זמן. מקסימום אצפה בזה כשיגיע ל-HOT.
הdumbed down version של אינטרסטלר?
ואיזה מגניב לראות שקמרון מhalt and catch fire מתחילה להצליח. שחקנית ענקית.
שון בין משחק שם. אני כבר יודע מי ימות בסרט הזה.
(ל"ת)
אולי די עם הבדיחה הזאת?
(ל"ת)
מישהו סיפר בדיחת שון בין. אני כבר יודע איך יגיבו לזה.
(ל"ת)
נדמה לי שאפילו ההתעצבנויות על בדיחות שון בין כבר מיצו את עצמן.
(ל"ת)
הוא שאמרתי.
רק שאני לא מצחיק.
ובעוד כמה שנים
ההתעצבנויות על כך שמתעצבנים על בדיחות שון בין ימצו את עצמן.
סתם רעים
פרומתיאוס היה סרט טוב. נקודה (ציון 7 ב-imdb ומעמודות לכ-40 פרסים שונים כולל זכיות).
נהיה אופנתי להתייחס לסרט המגניב והקליל הזה כ"זוועה קולנועית" וזו הגזמה מטורפת… המון סרטים באמת גרועים סולחים להם (כל סרטי כריסטופר נולן עם חורים עליליתיים שממש חבל לפתוח את זה דיון כי זה פשוט מעליב לצופה עם מעט אינטלקט והיכרות ספרותית עם התכנים).
אז ראשית, "פרומתיאוס" היה חמוד וסבבה והקטילה מוגזמת לחלוטין.
שנית, הרפטואר הפילמאי של הבימאי מדבר בעד עצמו.
בשכולל יש לסרט נתוני פתיחה יפים אז אפשר להיות אופטימיים וקצת לפרגן (אומרים שזה גם בריא).
הבעיה עם פרומתאוס היא
שאפילו אם נזרום איתך ונסכים שהוא מגניב וקליל וחמוד וסבבה – הוא סרט המשך של סדרת סרטים מיתולוגית שחמוד וסבבה אלה אולי הדברים האחרונים שאפשר לומר עליהם. ולכן מאד קשה להתייחס אליו בזכות עצמו.
משהו כמו סרט המשך לטרילוגית הסנדק שהוא מגניב וקליל בסגנון 'בתול בן 40'.
מצטער, אני לא מסכים "לזרום" עם שום דבר
"פרומתיאוס" היה סרט מטומטם במידה בלתי נסלחת. אני לא אומר את זה כי זה "נהיה אופנתי", אלא כי ראיתי אותו, וזה מה שאמרתי עליו מהרגע הראשון. וכן – אני מסכים, הרפרטואר הפילמאי של רידלי סקוט מדבר בעד עצמו. במאי שהסרטים האחרונים שלו היו "רובין הוד", "פרומתיאוס", "היועץ" ו"אקסודוס: אלים ומלכים" הוא ללא ספק במאי רע מאוד. אפילו אם פעם הוא היה טוב.
"סדרת סרטים מיתולוגית" – לא ממש. כלומר, הראשון והשני הם בהחלט בגדר מיתולוגים אבל מאז נוצרו עוד כמה המשכים, ספינאופים וכו' שהורידו את הערך של סדרת הסרטים כתור סדרה.
פרומתיאוס היה מאוד טיפשי. זה לא כל כך הפריע לי בעת הצפייה בו, אבל אני לא יכול ממש להגן עליו. ואני בעיקר לא יכול לחשוב על דברים ממש מגניבים שהיו בו שיגרמו למישהו להגן עליו, פרט אולי לסצנת ההפלה.
אין לי ויכוח איתך ועם רד פיש,
בגלל זה התחלתי את התגובה שלי ב"אפילו אם". אישית אני אכן חושב שהוא היה סרט גרוע בזכות עצמו.
מבחינתי אגב מדובר בארבעת הראשונים. לא כולם היו מעולים – הראשון כנראה הכי טוב בקריטריונים של מקוריות ושל מתח, השאר כבר פחות אבל אני לא זוכר שהתרשמתי שהרביעי, למשל, נופל מהשני באופן משמעותי.
וגם אני חשבתי שסצינת ההפלה היתה הרגע הכי מוצלח בסרט.
יכול להיות שקוראים לזה בכלל
"להציל את מארק וואטני"?
זאת בדיחה, נכון?
אחד המצחיקים אם נכון
(ל"ת)
אם זה אמיתי, זה כל כך נוראי שזה מצחיק (וההפך)
(ל"ת)
אפשר הסבר למתקשים?
(ל"ת)
הכוונה לשם העברי של הסרט
זה נראה כמו טריילר רשמי, אבל השם שמופיע שם הוא "להציל את מארק ווטני" ולא "לבד על מאדים", או כל תרגום אחר שהיה משמר אפילו חלק מהמשמעות וההקשר של השם המקורי.
רשמית. "להציל את מארק וואטני"
(ל"ת)
רשמית. חחחחחחחחחחחחחח
ואז אוי.
*להציל את טוראי מארק וואטני
(ל"ת)
בחלל זה מינימום רב"ט
#נישתי #הומורשחור #סליחה
למה? באמת למה?
אני בטוח שיש בקהילת הגולשים פה לפחות מתרגם סרטים אחד, או מישהו שקצת מעורה בתעשיית הפצת הסרטים המקומית. אם באמת יש אחד כזה ויש לו כוח אלי, אני שמח לדעת מה ההיגיון בתרגום הזה, משום שלדעתי זה התרגום הגרוע בכל הזמנים. knocked up ו-superbad קיבלו שמות איומים, אבל אפשר לתרץ ולומר שאלו שני מושגים שלא מופיעים בשפה העברית. hangover קיבל שם תמוה, אבל אולי המפיצים לא רצו להשתמש במילה לועזית, ו'חמרמורת' לא נשמע להם טוב (לא שזה מסתדר עם התרגומים של פיץ' בלאק ובאד קומפאני, אבל ניחא). פה יש לך סרט שמבוסס על ספר שתורגם לעברית תחת שם קליט, מושך ומסקרן (מסקרן הרבה יותר מהספר עצמו, בכנות). מה הקטע?!
השם הכי גרוע בכל הזמנים?
אתה אומר את זה רק משום שלא ראית את הסרט "אופססס! בול הגיע המבול…".
אני לא צוחק.
השם אמנם מחריד
אבל הטריילר מאד משעשע. בייחוד הטטריס בסוף.
אני לא אתפלא אם אני אהנה בזה יותר מאשר ב'נח' הפומפוזי והמופרך עם ראסל קרואו.
זה שם די נוראי
אבל זה תרגום יחסית סביר : לסרט כיום כבר קוראים Two By Two אבל השם המקורי אכן היה
Ooops! Noah Is Gone…
מגניב
בתור סנגורו של סקאר בטח שמחת על הקאמבק
אולי הגיע הזמן ל'טופס קטלני' חדש
וצדקת, זה באמת שם הרבה יותר גרוע. הרבה.
!But wait, there's more
סרט על ילד שנוסע עם דוב קוטב כדי לאחד אותו עם אמא שלו או משהו.
שם אנגלי – Midnight Sun
שם עברי – להציל את פזו (אני מניח שזה השם של הדוב, למרות שהוא לא נאמר בטריילר פעם אחת…)
רגע, מאט דיימון מדבב את הדוב?
(ל"ת)
עוד טריילר: "הסיוט"
הבמאי של חדר 237 מאמץ לעצמו את הנישה שלו: סרטי דוקו על טהרת הראשים המדברים כאשר קטעים אחרים מוקרנים במהלך זה והכל קשור לאימה כלשהו.
אז עכשיו: הסיוט , סרט על אנשים שסובלים ממצב קיצוני של שיתוק שינה. כותרות ה"הכי מפחיד אי פעם" נשמעות לי מוגזמות (כמו כל סרט אימה שאמרו את זה עליו בשנים האחרונות) אבל נראה מרתק ומעניין ואולי הסרט הראשון שיכול לענות על ההגדרה "דוקו-אימה".
זה לא הולך להיות מאכזב כמו פרומטאוס
פשוט כי אין מצב שמישהו יבוא עם ציפיות גבוהות לסרט הזה. חבל, הטריילר נראה מעולה :(
לבד באורביט
הספר אכן מהנה מאוד, נקווה שהסרט יצליח לשמור על הכיפיות.
הסרט מאוד הזכיר לי את Marooned, סרט מסוף שנות השישים — במהלך תוכנית החלל — שהראה, בריאליזם גבוה יחסית, מצב בו שלושה אסטרונאוטים נשארים לבד בחלל ללא יכולת לשוב לכדוה"א. גם שם לא ריאלי לשגר משלחת הצלה, אבל במאמצים הירואיים, וכו', וכו'.
מה שכן, הסוף של Marooned באמת הצליח להפתיע אותי, וגרם לי לקטלג את הסרט כמצוין. מומלץ, אם לא ראיתם.
אפילו עוד טריילרים:
הסרט על לאנס ארמסטרונג, שעבר כמה וכמה גלגולים מגיע ונראה מבטיח יותר מהצפוי. על המגש:
הבמאי: סטיבן פרירס . כנראה אחד מהבמאים עם הפילמוגרפיה הכי מעוררת קינאה שלא מקבל מספיק הערכה: 'פילומינה', 'המלכה', 'גברת הנדרסון מציגה', 'דברים יפים מלוכלכים', 'נאמנות גבוהה', 'הנוכלים' , 'גיבור מזדמן' ו'המכבסה היפהפיה שלי'.
התסריטאי: ג'ון "טריינספוטינג וחברים לרצח מצד אחד אבל גם טראנס והחוף מצד שני" הודג'
והקאסט: בן פוסטר בתפקיד ארמסטרונג , כריס או'דאוד כתור העיתונאי שחושף אותו. דסטין הופמן, ג'סי פלמונס (או בכינויו אחרי שובר שורות: Meth Damon) ולי פייס גם בסיפור .
בכל מקרה, טריילר . נתראה באוסקר, כנראה.
ובגזרת "לא הולך להיות מועמד לאוסקר": The Overnight, שנראה כמו עוד קומדיית מהז'אנר החדש שצמח פה של "הורים בורגנים מבואסים על החיים שלהם" עם ג'ייסון שוורצמן כתור אמן שמצייר חורי תחת. הביקורות מבטיחות שזה "
Much, much more than a dueling penises movie.". מה שזה לא אומר.
קריסטין וויג בסרט שאינו קומדיה שטותית?
מי היה מאמין.
כל מי שראה את וולטר מיטי או skeleton twins, למשל
(ל"ת)
וולטר מיטי הוא סרט עם ניחוח קומי חזק
שמכיל הרבה דברים שטותיים כמו להילחם עם כריש באמצע הים.
נכון, אבל אתה מתחכם, אני חושב שדי ברור שלא לזה הוא התכוון
(ל"ת)
אני התכוונתי לזה בשיא הרצינות,
החלק הקומי בסרט הוא בלתי נפרד. אני דווקא חושב שהוא בהחלט התכוון לזה, בהתחשב בעובדה שבן סטילר קומיקאי ושלא במקרה התפלקו לסרט בדיחות וחלקים קומיים. מי אמר שסרט קומי חייב להיות קומדיית קולג' פרועה עם סת' רוגן, יש גם סרטים קומיים עדינים יותר עם אג'נדות שהם מעבר ללגרום לקהל לצחוק ו"וולטר מיטי" הוא בוודאות כזה. אומנם לפי טעמי התוצאה תפלה וילדותית אבל סטילר באמת רצה ליצור ערך מוסף בסרט בנוסף לבידור הקהל. חוץ מזה אני די בטוח שסטילר לא היה מכניס את הפרודיה המביכה על "בנג'מין באטן" אם הכוונה שלו לא הייתה ליצור סרט קומי.
טוב. קיבלתי.
(ל"ת)