אז אחרי שבאטמן עבר, חובבי גיבורי העל אמורים להתחיל להתרגש מ… זה. הטיזר הראשון ל"איש הפלדה", סרט סופרמן שיגיע בשנה הבאה, בבימויו של זאק סניידר ועם קשר כלשהו לכריסטופר נולאן.
Meh.
אז אחרי שבאטמן עבר, חובבי גיבורי העל אמורים להתחיל להתרגש מ… זה. הטיזר הראשון ל"איש הפלדה", סרט סופרמן שיגיע בשנה הבאה, בבימויו של זאק סניידר ועם קשר כלשהו לכריסטופר נולאן.
Meh.
וואו!
ממש, אבל ממש, לא התלהבתי בין הטריילרים היותר מאכזבים, במיוחד לסרט שמנסה לשחזר נוסחא יחסית פשוטה.
האמת היא שאהבתי. אני אוהב כשהם לא חושפים יותר מדי על ההתחלה.
נראה כמו עץ החיים עם כוחות על
(ל"ת)
לגמרי Meh
(ל"ת)
נראה נחמד והמוזיקה משר הטבעות מתאימה לאללה
אבל הטריילר שהיה בקומיק קון (עם המוזיקה מ The Red Thin Line) נראה הרבה יותר טוב.
נראה לי שזה בכלל ה-Theme של ארוון.
(ל"ת)
מדובר ב-The Bridge of Khazad Dum
(החל מ-04:40 בערך).
http://www.youtube.com/watch?v=NUIZvAe3RBg
תמיד תהיתי
איזה סרט כבר אפשר לעשות על סופרמן. דמות כ"כ משעממת, שכל הסרטים עליה היו עלובים בעיניי, כולל הראשון עם כריסטופר ריב המנוח.
דווקא אהבתי
אחלה טיזר לדעתי, אהבתי את הסיום שלו, מקווה שסניידר לא יעשה שטויות
נחמד ביותר!!
דבר אחד הרגיש לי מוזר…המנגינת פתיחה גרמה לי לחשוב שמדובר בטיטניק 2
אני דווקא מאוד אהבתי את הטיזר
עם ההרגשה הטרנס מאליק-ית שלו (צדק מי שזרק פה את "עץ החיים" כהשוואה). מאוד לא צפוי ומסקרן בעיניי, מעניין אם זה מעיד גם על הכיוון של הסרט
מה זה המשולש הזה סביב סופרמן?
אמנם זה יכול להיות נכון פיזיקלית אבל זה לא נראה טוב…
ולמה יש לזה תחושה של סרט דרמה אינדי?
כי זה באופנה היום
זאת באמת תופעה מסקרנת מאוד מבחינה אומנותית / תרבותית: הגענו ליום שבו כדי לשווק את סופרמן – סמל האמריקאיות והמסחור והוליווד וההגמוניה הקפיטליסטית – משתמשים בסמלים וסגנונות של סרט עצמאי. מרתק.
בדיוק מה שחשבתי. בתור מי שרואה לא מעט סרטים זרים "אותנטיים" , זה מתחיל להוות סוג של מטרד. במיוחד אני זוכר את דרייב שחלק מהמבקרים השוו אותו לסרט זר בגלל הבמאי הדני והוא גם קיבל הילה של סרט כזה, אבל עדיין לא הצלחתי להבין מה אנשים מצאו בו…
ואם כבר סרטים זרים, אני באמת מעדיף את סופרמן התורכי:
http://www.youtube.com/watch?v=F8f1m0b6z0o
קונוס עיבוי
כתוצאה מגל ההלם כשהוא עובר את מהירות הקול? לזה התכוונת?
He was turned to steel
In the great magnetic field…
אה, טעות בגיבור. מה היא המתכת הבא שתקבל קומיקס משלה, "איש הבדיל-הנחושתי"?
אגב, רק לי קרה בזמן האחרון
שרשימת ה"מי עשה פישלייק לתגובה" מופיע פתאום משמאל למספר עצמו, במקום מימין?
אצלי זה היה משמאל מאז ומתמיד...
(ל"ת)
איזה מטומטם אני,
בטעות התבלבלתי בין המספר לרשימת השמות… התכוונתי שפעם הוא הופיע משמאל, ופתאום הוא מופיע לי מימין.
זה באג של פיירפוקס 14 ברינדור RTL
שנוצר בניסיון לתקן בעיה נדירה של גרסה 13 ברינדור טקסט RTL. יש לך אפשרות לחזור לגרסה 13 או להמתין עד לשחרור הבא שבו הוא (בתקווה) יתוקן.
גם אצלי זה ככה בגלל הפיירפוקס. לא נורא.
שנאוצר, שוב החלפת תמונה? מה יהיה? קשה לנו עם שינויים.
הפעם זה לפחות מתאים לניקניים. וזה סופי, כנראה.
(ל"ת)
כמה מתכות בו זמנית.
http://collider.com/barry-sonnenfeld-metal-men-movie/174772/
האמת, זה נשמע יחסית מגניב.
(ל"ת)
מההיכרות הקצרה שלי עם הקבוצה, בהחלט.
מכיוון שזה זוננפלד, אני מאמין שישמרו את הרוח ההומוריסטית שמלווה את סיפורי הקבוצה, בייחוד בשנים האחרונות.
טונגסטמן.
(ל"ת)
אולי זה מה שצריך
סופרמן הוא אחת הדמויות הכי קשות לעבוד איתן. העובדה היא שהוא פשוט הרבה יותר מדי עוצמתי בשביל להציב לו אתגרים פיזיים ראויים, ומצד שני בתור דמות הוא הרבה יותר מדי ילד טוב ירושלים בשביל שיהיה קונפליקט אנושי מעניין.
אולי נקודת מבט חדשה זה מה שצריך, משהו שיזעזע את המערכת. כי הסיפורי סופרמן הטובים ביותר היו תמיד אלה שהוציאו אותו מהקונטקסט הרגיל שלו (ראה דוגמא: red son, kingdom come)
לפי דעתי
כדי להכניס מלח ופלפל לסופרמן צריך שיהיה לו יריב עוצמתי, או כמה יריבים, שיוכלו לעכב אותו מלהציל אנשים, או את לואיס ליין נגיד.
כלומר, אויבים שלא יכולים לפגוע פיזית בסופרמן עצמו אבל יכולים להאט אותו משמעותית ובכך לפגוע בו ריגשית במקום לשלוף קריפטונייט ברגע המפתח של הסרט.
מבחינת התפתחות הדמות הם יכולים לנסות את הגישה של "סמולוויל"- קלארק קנט הוא חנון ואאוטסיידר, סתם בן אדם פשוט שגילוי כוחות העל והרקע שלו גורם לו להרגיש עוד יותר חייזר מתמיד.
לסמולוויל היו שתי בעיות בעצם:
טום וולינג שהיה מזעזע ושהסדרה בעצם נהיתה ממש עלובה אחרי עונה 4, אבל יש פוטנציאל לסיפור שהם ניסו לספר.
מה גם ש-KK לא חייב להיות מרובע משעמם שכזה (מצידי שיהיה היפסטר כמו אנדרו גארפילד בתור פיטר פארקר) וכשהוא סופרמן הוא לאו דווקא חייב להיות האול אמריקן בוי סקאוט, אלא בעל גישה טיפה פחות מתחשבת.
גם אם יוסיפו לו עוד כמה ארכי - נבלים, אז מה?
אם אף אחד מהנבלים לא יכול להרוג אותו ממילא, אז איפה העניין בסרט? הו לא, לואיס מתה! אז סופרמן יכסח להם ת'תחת ו… מה עכשיו?
סופרמן לדעתי הוא דמות כל כך חלשה ומשעממת שאין לו שום יתרון על כל גיבור על אחר, חוץ מזה שהוא היה שם קודם. הוא התאים לתקופה שבה הוא נוצר – מלחמת העולם השנייה, בה אנשים היו צריכים מישהו שלא יוכל להיכשל, שאפשר להיות בטוח במאה אחוז שהוא יציל את היום, מישהו כמעט חסר חולשות. אבל היום? סליחה, אבל פשוט קשה לי לראות איך סופרמן יכול להפוך לרלוונטי בלי שינויים *מאוד* משמעותיים בדמות, ובמקרה הזה המעריצים ירתחו, ואני לא חושב שהאולפנים יכולים להסתכן בזה.
אבל זהו שכן אפשר להרוג אותו
ואני אפילו לא התפלא אם מתישהו במהלך הסרטים החדשים גם יעשו את זה.
הוא אומנם בטח יחזור לחיים כמו בקומיקס אבל זה בכל זאת יהיה צעד מאוד אמיץ שאני בטוח שהרבה יופתעו ממנו.
הרי הרבה אנשים לא יודעים בכלל על הסיפור מהקומיקס בו הוא מת.
היום אולי כמות האנשים שיודעים על כך פחתה
מאחר ועברו 20 שנה, אבל בזמנו זה היה אירוע כ"כ גדול שחרג מגבולות תעשיית הקומיקס (אולי הראשון שעשה זאת בעידן המודרני), ובתקופה שלפני האינטרנט וכשלא קראתי קומיקס אמריקאי, הידיעה על מותו של סופרמן הגיעה גם לישראל ודווחה בכל אמצעי התקשורת.
טכנית, נכון
אני לא מומחה בקומיקס, אבל לפי מיטב הבנתי אפשר להרוג אותו רק עם קריפטונייט, שזה חיסרון די גדול לדמות.
ובקשר ללהרוג את סופרמן ולהחזיר אותו לחיים, הקהל פשוט לא יקנה את זה. למעשה, אם זה הייתי אני שצופה בסרט בו הוא פתאום "חוזר מהמתים" הייתי מרגיש נבגד, מרומה. פה זה לא קומיקס, הטריקים הזולים האלה פשוט לא יעבדו.
אחד החסרונות הגדולים ביותר של סופרמן הם הכוחות שלו. הוא סופר-חזק, הוא עף, יש לו קרני לייזר מהעיניים ובקיצור, כל הכוחות שלו הם פיזיים ויש לו יותר מידי מהם – הוא חזק מידי. הוא מביס את האויבים שלו על ידי קרב פיזי, לא קרב מוחות, מה שהופך את הסרט למאוד משעמם. בום בום טלאק פדאם פדאם וסופרמן ניצח.
קריפטונייט וקסם. ושמש אדומה. אלו החולשות שלו.
יש שיגידו גם חוש המוסר הצדקני שלו.
בכל אופן, אתה מסתכל על העניין מזווית של אקשן בלבד, וכמו במקרה של באטנן וגיבורי על אחרים, מתחת לפני השטח ומעליו קיימים הרבה רבדים. פעולה ומכות הם רק חלק מהעניין ובהחלט לא יכולים להוות את השורה התחתונה.
זו כבר הפעם השניה
שיוצא לך 'באטנן' במקום 'באטמן'. אני מריח קונספירציה.
הכל באשמת הנבל שיוצג בריבוט, Typeface.
אה, לא, הוא בכלל אויב של ספיידר-מן.
http://en.wikipedia.org/wiki/Typeface_(comics)
תלוי איך יעשו אותו
בסדרת האנימציה של שנות ה-90 הוא היה חזק (מאוד חזק), אבל הרבה פחות מאיך שהוא נראה בקומיקס (לפי היוצרים של הסדרה, הכוונה היתה להראות שהוא לא אלוהים ושהוא מתאמץ גם כשהוא מרים בסך הכל טנק ששוקל "רק" 40 טון). אם האויבים שלו בסרט לא יהיו סתם שודדי רחוב וכאלה (כמו בתחילת הסרטים עם כריסטופר ריב) ואם הכוח שלו יהיה מוגבל במקצת, אני חושב שזה יהיה איזון יחסית סביר בשביל הדמות (עדיין לא בשביל העולם האמיתי, כמובן, אבל זה ברור שסופרמן לא יכול להתקיים במציאות).
יש להשאיר את סופרמן כאל
בקשר לכל מיני תגובות בשרשור ובכלל, אם יעשו את סופרמן חזק כמו האויבים שלו זה רק יהפוך ליותר משעמם, אז הוא חזק כמו האויבים ופתאום הוא מקבל כוח כי יש לו יותר כוח רצון או כי אנשים חשובים לו יכולים להפגע או סתם סיבה משעממת אחרת והוא מנצח – משעמם ומזכיר את גרין לנטרן (עוד דמות שיכולה לעשות בערך מה שהיא רוצה). אותו דבר בקשר ללעשות עלילה מבוססת קריפוטנייט – משעמם (בטח מישהו יניח עליו קריפטונייט, יספר לו את התוכנית המרושעת שלו וילך משם במקום להרוג אותו, מישהו אחר יבוא ויציל את סופרמן וסופרמן יציל את האנושות).
אם רוצים לעשות סופרמן מעניין אז העניין אמור להיות בהחלטות שסופרמן לוקח ובהתלבטויות המוסריות שלו, האם להרוג/לחזור בזמן/לעזור/היחס בינו לבין שאר האנושות/להקריב את החיים האנושיים וכו' וכו'. מצד שני כולם מכירים את סופרמן טוב מידי והתשובות כניראה יהיו צפויות מידי, משעממות מידי וכניראה קצת טיפשיות אלא אם כן יהיה טוויסט גדול באופי הדמות עצמה (משהו כמו איך שסופרמן ניראה בטריילר למשחק של ליגת הצדק:
http://www.youtube.com/watch?v=ZNXe8Mw4u1A).
ופוסט מעניין בנושא בבלוג "סריטה":
http://srita.net/2012/07/18/batman_vs_superman/
.
אפשר גם להתמקד בסיפור התבגרות שלו, כמו סמוולויל רק בצורה טובה, מעניינת, עם משחק טוב ודמויות מעניינות.
הטריילר למשחק מחשב של 'ליגת הצדק' נראה מעולה...
את הבאטמן החדש אני אראה מתישהו, לא דחוף לי, אבל אם היה סרט לייב-אקשן של ליגת הצדק שנראה ככה… הייתי רץ לצפות בשנייה שהייתי יכול.
אחת הסיבות שב-DC כל כך שמחו לעשות ריבוט
להמשכיות בשנות ה-80, בייחוד לסופרמן, הייתה שעד אותה תקופה השתוללו יותר מדי עם הדמות והיו לה כמעט כל כוחות העל האפשריים. אחרי הריבוט, נשארו עם מה שאנחנו מכירים כיום כיכולות הבסיסיות והכי מזוהות עם סופרמן (תעופה, כח על, עיני לייזר, ראיית רנטגן וכו').
באותו הקשר, שני דברים שנעשו באופן גרוע בסרטיו של דונר היו החזרה בזמן ויותר מכך, נשיקת מחיקת הזיכרון.
חוץ מזה, אני מעדיף את סופרמן כמושא לפארודיה\ביקורת\העתקה. רבים מגיבורי העל שמבוססים על התבנית שלו, עשויים הרבה יותר טוב.
http://panelsonpages.com/?p=2913
אבל זו בדיוק הבעיה
הדמות שלו בנויה מיסודה בצורה גרועה של חינוך לערכים האמריקאיים שהם נאיביים למדי ולא טובים בהרבה מאלה המודרניים של לות'ור (אמריקה הרי לא באמת היתה ארץ החופש לכולם, ארצות הברית לא התערבה במלה"ע השניה עד שהתקיפו אותה, והאינטרסים של בעלי הכוח הם חלק אינטגרלי מכל צורת שלטון שהיא). ההתלבטויות לכאורה של סופרמן מטופשות למדי וחוץ מ"להגשים את הרצון של האבות המייסדים" הוא לא חושב בעצמו כמעט על כלום. זה הוביל לסופרמן של תור הכסף שעבד בשירות הממשלה גם כשעשתה מעשים נוראים (וכשאף אחד מליגת הצדק לא הסכים איתו. העיקר בשבילו שהיא לא היתה קפיטליסטית כמו אמריקה של לות'ור), וזה גם הוביל לכך שהקתרזיס אולי היחיד של הדמות היה רק אחרי שהוא השתחרר סוף-סוף משליטתו של דארק-סייד וניסה לשקם מחדש את האמון שהוא בעצמו הרס, גם אם בלא יודעין.
סופרמן מעניין הוא לא כזה שהנשק היחיד נגדו הוא קריפטונייט, אלא מישהו שאינו אל, מישהו שהוא גם אדם עם לב ומוח, ולא רק גדל על כוח ו"ערכים" שבינם לבין המציאות אין ולא כלום. זו הסיבה שאני מעדיף את סופרמן חלש יותר עם יותר אויבים שמשתווים לו, כך שיש לו נקודות שבירה ומתוך כך צורך לחשוב קצת ואולי לפעמים גם להשתמש בלב (ולא רק כשאנדרטת החירות – סמלה של אמריקה הישנה והערכית שלו – נופלת למרמס תחת מגפיו שטופי המוח "שלא באשמתו").
אם הוא "יחזור מהמתים" בסרט המשך כלשהו
אני לא חושב שזה כזה נורא. כמו שאנחנו מקבלים את העובדה שבסרטים רגילים הגיבורים זוכים לחסינות מסוימת ולא ימותו לעולם, אז אני חושב שאפשר להרחיב קצת את החסינות הזו לכך שאם הם מתים הם יחזרו לתחיה בסרט הבא. גם ככה אנחנו עובדים על עצמנו אז מה זה משנה מאיזה כיוון? זה קורה להרבה דמויות בהרבה סדרות מד"ב ואנשים זורמים עם זה בכיף.
יש שתי דוגמאות קולנועיות מוכרות מאוד שעולות בראשי, ושם זה מתקבל בהבנה לגמרי בקרב הצופים. אם אני אכתוב את שמן של סדרות הסרטים ולא את הסרטים הספציפיים או הדמויות, זה לא ייחשב כספוילר נורא, נכון?
שלא לדבר על כך שאם מציגים את סופרמן כאל מודרני
חזרתו העתידית מהמתים עשויה לשמש כאנלוגיה לישו או משהו כזה. הנה, נתתי לסניידר ונולאן רעיון (אם הם טרם חשבו על כך בעצמם).
סופרמן הובס לא אחת
וגם מת.
והוא לא נוצר במהלך מחה"ע ה-2, אלא שנה לפני תחילתה.
הייתי פותח בדיון טרחני ומעיק על כמה אתה טועה, אבל חבל לי לבזבז זמן על דמות שלרוב אני לא סובל.
ובסרטים אחרים
אתה באמת חושש לגורל הגיבור? בבאטמן מתחיל חשבת לרגע שבאטמן אולי ימות?
ב"באטמן מתחיל" אפילו לא לרגע.
כי כולם ידעו שיהיה סרט המשך במילא, וגם אם קרה ולא עדיין לא יהרגו את הגיבור במהלך סרט אחד בלבד. לא היה לזה בילד אפ.
אבל בשני הסרטים העוקבים? Hell yeah.
אני גם באביר האפל לא.
ולגבי השלישי, שעדיין לא ראיתי, הסיבה היחידה שאני חושב שזה יתכן היא מפני שידוע שזה הסרט האחרון בסדרה של נולאן, אז הוא יכול לעשות מה שהוא רוצה. בד"כ כל עוד יש עדיין פוטנציאל להמשך פרנצ'ייז, אני לא חושב שבאמת יש סיבה לחשוש לגורל סופני של הגיבור.
פבלו אוטין מסביר למה הוא אוהב את סופרמן
ומה הופך אותו לדמות מעניינת לא פחות מבאטמן:
http://srita.net/2012/07/18/batman_vs_superman/
נייס!
הקטע שהם רוצים להראות את סופרמן בדרך שונה מבעבר וזה נראה אחלה כיוון יותר עם רגש ועומק..
וחוצמזה זה רק הטיזר יש עוד למה לחכות.
אולי זה כי אני דווקא נהנתי מ-300 והשומרים
אבל אני חושב שאם התסריט טוב, אז זאק סניידר יכול לעשות אחלה עבודה. דווקא יש משהו אפי בטיזר הזה, שניראה שהוא רומז שהם מתיימרים לעשות לסופרמן את מה שבאטמן מתחיל עשה לבאטמן, כלומר קיבע אותו במציאות (לפחות מבחינה רגשית… כי כמה מציאותי גיבור על כבר יכול להיות?). על אף שעם יומרות כאלו קל להיכשל, אני חושב שכדאי להמתין קצת לטריילר מלא לפני שמנמיכים ציפיות (למרות שזה תמיד טוב :) ).
למה meh?
נראה אחלה. זה טיזר וכמו כל טיזר הוא לא חושף הרבה, וממה שראינו זה נראה ומרגיש יפהפה. וגם נורא בא לי סרט סופרמן (כי כל מה שראיתי ממנו היה רק את "סופרמן חוזר" החביב) וזאק סניידר גם אם לא תסריטאי גדול הוא במאי מעולה ואת התסריט כתב התסריטאי של "באטמן מתחיל" על פי סיפור שלו ושל נולאן. אז יש פוטנציאל לסרט ממש ממש טוב.
אגב, יש לסרט כבר שלושה טריילרים. שניים שמוצגים לפני 'האביר' (בשני הקריינות שונה ואומרים שהוא הפחות טוב) ושלישי שהוצג בקומיק-קון שחושף הרבה יותר והתקבל באהדה.
ולמה אין אותו באיכות טובה? זה טיזר שצריך לראות באיכות הכי טובה שאפשר.
אני אף פעם לא רואה טריילרים ביו טיוב
רק באתר של אפל:
http://trailers.apple.com/trailers/
האיכות שם גם יותר טובה גם מה-1080p של יו-טיוב.
אגב – למי, שכמוני, לא סובל את Quicktime (או כל תוכנה אחרת של אפל), אני ממליץ על QuickTime Alternative – תוכנה שמאפשרת להוריד את הסרטונים למחשב ולראות אותם באמצעות Media Player Classic?
מוזר, הם הוריד את הלינק
הוא היה שם עד לפני כמה דקות…
עד שיעלה שוב, הנה לינק איכותי יותר מיוטיוב :
http://www.youtube.com/watch?v=F8q3ZFCMhpY
וכן, אתה צודק. האתר של אפל הוא אכן מקום ששווה לראות בו טריילרים, למרות הקוויקטיים המעצבן.
יש פה לינק לטיזר (באיכות איומה) עם הקריינות של ראסל קרואו, למי שמעוניין :
http://movies.uk.msn.com/exclusives/video.aspx?videoid=3522edb4-bf76-47b8-978f-ea62edeb4e07&src=v5:share:sharepermalink:&from=sharepermalink
מזכיר את הטיזר של "עליית האביר"
כמה שוטים עם וויס-אובר ברקע, ובסוף שוט מגניב כזה.
זה טיזר, הם לא יביאו עכשיו את התותחים הכבדים. משהו אומר לי שהטריילר המלא יהיה הרבה יותר טוב. עם סניידר מאחורי המצלמה ונולאן כמפיק, זה עדיין הסרט הכי מצופה שלי כרגע לשנת 2013
מישהו הצליח להבין למה סופרמן משאיר אחריו שובל של הנעה בדלק סילוני?
אולי הוא מעופף על ידי "הפרחה" ?!
למרות שאז היה צריך להיות לו שובל אדים סילוני אחד ולא שניים…
אבל היי, הוא הרי חייזר, אז לכו תדעו…
החלק של הבום העל קולי וחצאית האדים לפניו דווקא יותר ריאליסטים, מה שמרמז לדעתי על השפעות של האביר האפל מבחינת ניסיון להכנסת מימד של ריאליזם לסרט.
בעצם, אולי רוצים שהאמרה הידועה תהיה קצרה יותר: זה ציפור? זה מטוס? לא! זה סופ… אה. זה כן מטוס…
מה שמטריד אותי
הוא שסניידר ממשיך להתמקם ולהתבסס בתור במאי סרטי קומיקס. יש לקומיקס הרבה פוטנציאל, וחבל לראות אותו נחרב ע"י במאי חסר השראה כמו סניידר. רק חסר שייתנו לו את סנדמן.
יש מצב שהסאונדטרק הוא של שר הטבעות?!
http://www.youtube.com/watch?v=NUIZvAe3RBg
החל מהדקה 4:50
מה נסגר?!
חוצפה!
(ל"ת)
די מקובל בטיזרים
להשתמש בסאונדרק של סרטים אחרים בעלי תמה דומה. שר הטבעות עשה את זה בעצמו כשהוא השתמש בסאונדטרק של רקוויאם לחלום.
זה אכן לא מתקבל על הדעת שב-2012 משתחרר קטע
רשמי באיכות מקסימלית של 360p (ועוד בכותרת כתוב HD).
אני מניח שעל זה ה-Meh.
לא לבכות, יש 720P
http://trailers.apple.com/movies/wb/manofsteel/manofsteel-tlr1ssttsz_h720p.mov
שים לב שצריך להשתמש בקוויקטיים או לחילופין לעבוד על אפל ע"י התקנת
http://chrispederick.com/work/user-agent-switcher/
ובחירה ב iPhone.
נראה נחמד,
לא חושף יותר מדי, ורואים שזה הולך לכיוון שונה מסרטי הסופרמן הקודמים.
הקטע עם התעופה בסוף מגניב.
כל מה שנולאן קשור אליו מעניין אותי, ואם זאק סניידר הוא הבמאי אז אנחנו יודעים שהסרט יראה מדהים.
אני מצפה לסרט ומחכה לטריילר מלא.
*פיהוק*
שתי הנקודות היחידות שראויות לציון:
1. לא החלטתי אם זה טוב או רע, אבל ההתחלה, ההתבודדות של קלארק לפני שהוא מקבל את גורלו וחוזר למטרופוליס כגיבור על – נראה כמו שיחזור של החלק הראשון של "באטמן מתחיל". חבל שההשפעה של נולאן על סניידר (תרשו לי להמשיך ולא להחזיק ממנו) מסתכמת בחיקוי של המורה, לפחות על פניו.
2. מצד שני, החלק הזה גם מזכיר את Superman: Birthright של מארק ווייד ולייניל פרנסיס יו (אחד מסיפורי סופרמן הבודדים שאני אוהב), שמציג מחדש את האוריג'ין של הדמות, ומתחיל עם קלארק לאחר הקולג', כעיתונאי עצמאי באפריקה, חוויה שגורמת לו לחזור הביתה ולהפוך לגיבור על. בטיזר נראה שקלארק לא ממש פעיל באופן כלשהו וסתם מתבודד (מה עם מבצר הבדידות?)
הופתעתי לטובה
הצורה שבה זה מצולם והאטמוספרה שזה משדר נראית כמו ההיפך מהסגנון הרגיל של זאק סניידר, ואני מתכוון לזה כמחמאה.
משהו שמטריד אותי:
למה שכביכול "סופרמן כילד" ילבש גלימה "כמו סופרמן"? הרי כשילדים עושים את זה, הם מעמידים פנים שהם גיבור-על, לא אביר או משהו כזה. כאילו, זה כמו שילד מסרט שמתרחש בשנות החמישים יתחיל לשיר שירים מ"גריז".
נקודה מעניינת.
ביקום DC הרי היו גיבורי על לפני תקופתו של סופרמן, כך שיש לו ממי לשאוב השראה. אני בספק רב אם בסרט יתייחסו לכך.
מי היה לפני סופרמן?
והאמת שהגלימה לא מפריעה לי, אלא יותר הפוזה של הגיבור. בקריפטון לובשים גלימות, והוא מרגיש כמו בבית…
אבל למה לשחק אותה גיבור על?
בגיל 5 הוא לא יודע על המורשת הקריפטונית שלו.
בעניין השאלה הראשונה: ה-JSA, למשל (גרין לנטרן [אלן סקוט], פלאש [ג'יי גאריק], קאטמן, הוקמן המקורי, סנדמן, בלאק קנארי המקורית ועוד). אמנם בהמשכיות המקורית סופרמן, באטמן ו-וונדר וומן היו חלק מהדור המקורי של הגיבורים ופעלו כחלק מה-JSA. עם השנים ההמשכיות שונתה וסופרמן ושות' הם הדור השני של גיבורי העל ביקום DC.
אה מעניין.
אבל גיברו העל הראשון שנוצר היה סופרמן, בזה אני צודק לא?
אני לא חושב שבסרט ייתחשבו בJUSTICE SOCIETY OF AMERICA
כשהם לא רוצים להתחשב בjustice league
כן, מבחינת "גיבורי על בקומיקס" הוא היה החלוץ.
סביר להניח שלא תהיה התייחסות, אלא אם וורנר מכתננת לקשר את הסרט ליקום סרטי ה-DC שיבוא עלינו העתיד. גם במקרה הזה, אני לא יודע מה התכניות לגבי סרט של JSA או חברי הקבוצה. על כל פנים, הנקודה הייתה שזה ההסבר ההגיוני לכך שקלארק ינוקא עוטה גלימה, קיומם של גיבורי על לפני שה]ך לסופרמן.
אולי ככה הוא המציא את הקונספט של הגלימה, על ידי משחק?
(ל"ת)
ככה גם אני פירשתי את זה
(ל"ת)
לא רק לגיבורי על יש גלימות.
גם למלכים או למכשפים. וכמו שנאמר מעלי, ביקום של DC יש גיבורי על קיימים, אבל זה לא כל כך משונה שילד ישים על עצמו סדין אדום ויעמיד פנים שהוא יעוף גם בלי שהוא מכיר את סופרמן. ובנוסף, שים לב שמדובר בשוט של בערך שלוש שניות מתוך טיזר חסר עלילה מובהקת: מאיפה לנו שזה בכלל בייבי סופרמן, ולא סתם ילד קטן שמעמיד פנים שהוא סופרמן?
את זה דווקא אהבתי בטריילר
זה נראה כאילו היו מודעים לגיבורי-על בתקופה הזו, שלא כמו רוב סרטי גיבורי העל שקודם מוחקים את הז'אנר ו"ממציאים אותו מחדש" על ידי גיבור כזה או אחר, כמו בספיידרמן או בעוד כל מיני כאלה.
יכול להיות שהוא יעשה עכשיו את סופרמן בגרסא מודרנית, מי יודע.
למי שרצה לראות בHD:
http://movies.yahoo.com/movie/man-of-steel/trailers/
ראינו אותו היום לפני בטמן.
נראה כמו דרמה מרגשת על בחור שצריך להוכיח את עצמו לאביו המת.
אה, והוא גם עף.
נו, עוד סרט לא מעניין של DC.
איזה טריילר משעמם
שלא תבינו אותי לא נכון אני דווקא אוהב טריילרים שלא מצפים להם ואם זה היה לכל סרט אחר אני כבר הייתי מזמן בודק מתי זה מוקרן, אבל זה סופרמן, הוא גיבור על שכולו טוב והוא הכי חזק. איזו זווית מעניינת אפשר לתת לו שלא תיראה כאילו האחים וורנר עושים סרט שרוכב על גל ההצלחה של באטמן. עדיף שהם יעשו סרט קיצי עם טונות אפקטים כדי שאני יוכל להפסיק לכתוב כל כך הרבה על דקה וחצי
זה טיזר, והוא עושה את העבודה
ואם גייסו את דייויד גוייר לתסריט ואת נולאן בתור מפיק\עוזר לגוייר עם הסיפור, ממש רוצים שהסרט הזה יעבוד, ואני מתאר לעצמי שיכנס גם פה פן ריאליסטי לכל העלילה ולגיבור.
זה נכון שסופרמן זו דמות מאוד בעייתית לעבודה בקונטקסט ריאליסטי, אבל יכול להיות שעוד יצא מפה משהו טוב.
נראה סוג של מבטיח.
לזאק סניידר יש רקורד מוכח של טריילרים מדהימים לחלוטין, על סף יצירות מופת בתחומם, שמתגלים כסרטים איומים ונוראיים. אולי עכשיו שיצא לו טיזר סתמי ולא משהו יתברר שעומד מאחוריו סרט טוב?
אחרי צפייה שנייה ושלישית,
אני חושבת שאני די מחכה לסרט. ראיתי את זה אתמול לפני האביר וזה גרם לי להרים גבה ולהגיד לעצמי שזה כלכך מטופש ולמה לעשות מסופרמן את השטות הזאת?
ואז ראיתי את זה שוב, ואז שוב, ונזכרתי שכשראיתי את הטיזר והטריילר לבאטמן מתחיל אהבתי את הכיוון שזה לקח, האפל יותר, הפחות קומיקסי. תמיד אהבתי את באטמן כי תמיד היה בו משהו יותר אפל ופחות קומיקסי, גם בתור קומיקס. השינוי החד הזה, היה משהו שהתקבל בברכה. סוג של משהו שציפיתי לו. שתמיד חיכיתי שיעשו.
על סופרמן אף פעם לא הסתכלתי ככה. הוא תמיד היה, החייזר הגדול מהחיים הזה. הדמות הציורית הזאת, המוארת. הגיבור שמציל את היום. עכשיו, אני לא מכירה את הקומיקס שלו כמו שאני מכירה את הקומיקס של באטמן, אז אני לא באמת יודעת אם יש לסופרמן צד אפל, או פוטנציאל לכזה, אבל מהמעט שאני כן – לא מצאתי כזה. הוא היה הגיבור האמריקאי ביותר שיכולתי לחשוב עליו. ואז בא הטיזר הזה, וזה נותן לו משהו קצת אחר. אני לא בטוחה שאני אוהב את זה, אבל אני בטוחה שזה מעניין אותי, לראות אם אני מצליחה לשחרר את הדעה הקדומה הזאת עליו.
אני לא יודע
מצד אחד, הטיזר נתן לי תחושה שזה עומד להיות אחד הסרטים של שנה הבאה. אבל מצד שני, זה נראה כמו ניסיון לא הכי מוצלח להצלת סופרמן, הגיבור היחיד שלא עשו לו גרסא אפלה יותר ומודרנית יותר.
אישית, אני לא אוהב את סופרמן. יותר מדי גיבורי בשבילי.
בסופו של דבר, הטיזר מסקרן אותי מאוד. למרות שגם אם הטריילר יצא ויהיה מדהים, אני חושב שאחכה לדי.וי.די ולא אצפה בסרט בקולנוע.
אני זורם.
אני יודע שאני קצת חריג אבל אין לי בעיה עם סופרמן כדמות, אין לי בעיה עם הסיפורים ה"משעממים" שאפשר לעשות איתו (רק בלי עוד סיפור קריפטונייט. דווקא *זה* משעמם, וזה גם היה בסרט הקודם), אין לי בעיה עם "סופרמן חוזר", אין לי בעיה.
ואין לי בעיה עם הטיזר. הוא שהסרט בא עם אווירה מודרנית כזו, לא מראה שום דבר מסופרמן עצמו מלבד הדוגמית הסמלית בסוף, ו… זהו.
בקיצור, אני זורם.
אה, ואין לי בעיה גם עם התחתונים או המשקפיים של סופרמן בד"כ.
זהו, סופית
נמאס לי מסרטי גיבורי על. הכמות גדולה מדי, אני לא יכולה לסבול את זה יותר. "עלייתו של האביר האפל" מבחינתי חותם את סאגת גיבורי העל בחיי בצורה הכי טובה שאפשר, וגמרנו. טוב, זאת הצהרה קצת בומבסטית, אבל באמת, אין לי כוח. הסיפורים האלה חוזרים על עצמם.
למה בדיוק יוצאים ממנו שני סילונים ולא אחד?
זה לא רק קטע של מטוסים?
אולי הוא בעט ברגליים.
סופרמן מציג: מטס צורני – השילוב האולטימטיבי בין שחייה צורנית למטס יום העצמאות.
איש הפלדה?
בינתיים זה נראה יותר כמו איש הפח.
מה הקטע של הצילום הפיוטי של נופי הפרברים האמריקאיים, הרי אנחנו בכל זאת בסרט גיבורי על, לא ככה? למה המעוף של סופרמן נראה מזויף? ולמה הקריינות המליצית נשמעה כמו נאום של דוד בן מספיידרמן?
הסיבה היחידה לחכות לזה כרגע היא נולאן, אבל אני מאמין שהוא יותר על תקן "מקבל הרבה כסף בשביל שיהיה אפשר לכתוב את השם שלו על הפוסטר", אז אולי גם זאת לא סיבה מספיק טובה?
נולאן אחראי על הסיפור. וחברת ההפקה שלו מפיקה את הסרט.
(ל"ת)
נולאן אחראי על חצי מהסיפור
ואולי אפילו פחות כי לפי מה שאני זוכר דיוויד ס. גוייר פנה לנולאן עם הרעיון איך להפוך את סופרמן למעניין והוא התווה את העלילה. ובהחלט יכול להיות שזה רעיון טוב אבל אני לא ממש בונה על זה כי כמו שכל התגובות מלמעלה אמרו סופרמן היא דמות די משעממת ובהנחה שלא יפגישו אותה בד"ר דום (הדמות היחידה שהצליחה לפגוע אנושות בסופרמן זאת משום שהיא גם מקריפטון) או ינסו לשמור על פן ריאלסטי קצת ולא ישלבו קסמים וסוגים שונים של קריפטונייט (חוץ מהירוק יש עוד כמה) אז קשה לי לראות איך הסרט יהיה מעניין.
אתה מתכוון לדומסדיי.
ד"ר דום הוא גאון מרושע במסכת מתכת, ובכלל אויב של ארבעת המופלאים מהחברה המתחרה.
כנראה,
יש כל כך הרבה מהם, עם כוחות על דומים מדי ושמות קרובים, עד שאי אפשר כמעט שלא להתבלבל.
זה סיפור התחלה
כמו באטמן מתחיל.
נראה איפה הוא גדל, איך הוא מגיע לעיר הגדולה וכו'… כאילו, נראה לי. זה הגיוני. לא?
אני אישית מצפה לו מאוד. יש לי ניחוש שהסרט יהיה מוצלח.
נזכרתי שיש משהו בסרטים שמפריע לי.
המוות של הקנטים, או יותר נכון של ג'ונתן. למה בכל הגרסאות הקולנועיות בחרו להוציא אותו מחייו של קלארק לפני שהפך לסופרמן? במשך עשרות שנים ג'ונתן ומרתה אכן היו מתים, ורק בשנות השונים אחרי הקרייזיס, ההמשכיות שונתה והוריו של קלארק המשיכו להיות חלק מחייו גם בבגרותו, לפחות עד לאחרונה (בריבוט שנעשה בשנה שעברה שוב הרגו אותם לפני תחילת פעילותו של סופרמן).
אני לא רואה כיצד מותם של הוריו של קלארק אמור לשנות, הרי מה שמניע אותו זה החינוך שלהם ולא עצם העובדה שיאבד אותם, כמו במקרה של באטמן או ספיידר-מן. מוות מיותר לחלוטין שחוזר על עצמו בכל גרסה קולנועית מזה 35 שנה.
הורים מתים זה דבר נפוץ
לא רק בקרב גיבורי על אלא גם בהמון סרטים אחרים, לדוגמא: כמעט כל סרט מצויר, סרטים ישראליים על משפחה חד הורית במשבר, ועוד רבים שבהם לא נאמר שההורים מתים אבל הם בהחלט לא מופיעים כשצריך אותם. אני לא יודע מה הסיבה לכך אבל סופרמן לא יוצא מהכלל הזה.
במקרה של סופרמן זה מרגיש מיותר ומאולץ.
כאילו הוא חייב לשמוע בראשו את השיחות המשמעותיות עם ג'ונתן ולהמשיך לפעול כפי שחונך כאילו אם הקנטים היו בחיים הוא היה עושה ההפך.
(גם ההורים שלי לא בחיים, אז אולי במובן מסויים זה הגורם למה שמטריד אותי.)
ואתה כנראה צודק
אבל תגיד לי מתי ראית לאחרונה סרט מצוייר שבו שני ההורים בחיים? האחרון שלי היה ״המסע המופלא״ שהוא סרט שמוסכמות המערב בקושי קיימות בו. למה דווקא אצל סופרמן זה נראה לך מאולץ?
וכמובן יש גם את משפחת סופר-על
אבל זה כנראה היוצא מן הכלל שמעיד על הכלל
אבל הדמות הראשית בסופר על
היא בוב, לא דאש או ויולט.
זה רק מוכיח את מה שאמרתי קודם
(ל"ת)
מה, כמו זה?
http://www.youtube.com/watch?v=H5OP7Ao0QLk
למה אתה מתכוון ב"כל הגרסאות הקולנועיות"?
"סופרמן: הסרט" יצא לפני הקרייסיס, אז זה די ברור שבהמשכיות שלו ההורים של קלארק (או לפחות אבא שלו) מתים. מה גם שהמוות של אבא שלו הוא בעצם הטריגר שלו להפוך לגיבור ("עם כל הכח שלי, לא יכולתי להציל אותו," וכל זה).
כל שאר הסרטים שיצאו עד עכשיו היו המשכים. גם "סופרמן חוזר" קיים באותה המשכיות של הסרטים עד עכשיו, אז זה רק הגיוני שההורים שלו יישארו מתים.
בכל העיבודים הטלוויזיוניים שיצאו אחרי הקרייסיס ("לויס וקלארק", "סופרמן: הסדרה המצויירת" ו"סמולוויל") ההורים של קלארק חיים, בהתאם לקומיקס.
למה בסרט החדש הם חזרו לקבר? אני יכול רק להניח שזה תרם איכשהו לסיפור. מה גם שאם נשפוט לפי החוסר של סופרמן בתחתונים אדומים, "איש הפלדה" מתבסס על ההמשכיות הנוכחית, אחרי הריבוט, זו בה ג'ונתן ומרתה מתים.
אם יורשה לי לרגע להציג את "סמולוויל" בצורה חיובית,
שם גם ג'ונתן מת, אבל הם ידעו לנצל זאת לטובתם.
לאחר מותו של ג'ונתן, נפתח חור בדמות אב אצל קלארק, שג'ור-אל ניצל לטובתו. זה הוסיף למאבק הפנימי של קלארק על הערכים שעליהם ג'ונתן גידל אותו אל מול הערכים שאביו הביולוגי רוצה שיהיו לו, על זהותו כאדם, כבנו של ג'ונתן, מול זהותו כחייזר קריפטוני.
"סמולוויל" לא נחשבת.
מדובר בסדרה שמבוססת בעיקרה על קלארק בימיו כסופרבוי, שבמשך עשרות שנים עד הקרייזיס גר בסמולוויל עם הוריו. כנער, ג'ונתן ומרתה היו חלק מרכזי בחייו. בגרסאות אחרות, כסופרמן הבוגר, בין אם בקומיקס או בקולנוע, קלארק המשיך אל חייו כגיבור על במטרופוליס כשהוריו (או רק ג'ונתן) אינם בחיים.
אז אתעלם מ"סמולוויל".
קלארק גדל כחוואי פשוט בעל ערכים מסויימים. כאשר הוא עובר לעיר הגדולה הוא צריך להתמודד עם ערכים שונים לחלוטין מאשר אלה שעליהם הוא גדל. כאשר אין לו את אותם הורים שגידלו אותו, אין לו על מי להשען כאשר הערכים האלו עומדים למבחן אל מול המציאות של העיר. בלעדיהם הוא עלול למעוד.
הקטע שהוא בסירה עם הזקן והכלב
מזכיר לי כל כך את הסרט הראשון של פיוצ'רמה.
נראה מאד איב"י
עם דגש על ה-ב"י
אגב, אחרי שקראתי את התגובות של כולכם
שמתי לב שיש הרבה אנשים שה"טוב המוחלט" של סופרמן מפריע להם. הזווית הזאת מעניינת כי אני רואה שהמגמה הזו של ריאליזם עולה דווקא בסרטים שלא הייתם מצפים ממנה (כמו באטמן למשל).
מה גורם לאנשים לרצות לראות דברים שקרובים אליהם במציאות, כשהקולנוע (ובייחוד סרטי גיבורי על) יכול לצור לנו מציאות "טובה" יותר? מה גורם לאנשים לרצות לראות את הגיבורים שלהם עוברים משברים (כשהגיבורים אמורים להיות משהו שאנחנו מסתכלים עליו מלמטה, כביכול)?
יכולת הזדהות
אם בן אדם הוא מושלם וללא בעיות נורא קשה להתחבר לסיפור שלו כי… הוא לא מציאותי.
זה גם יותר מעניין סיפורית שהמכשול שהגיבור צריך לעבור הוא גם נפשי ולא רק חיצוני.
אבל שוב, למה שנרצה לראות דברים מציאותיים?
מישהו כתב פה (סליחה שאני לא זוכרת מי, זה דיון ארוך) שסופרמן יצא כשנה לפני מלחמת העולם השנייה, ושהציבור היה זקוק לדמות כזאת שאפשר לבטוח בה.
מתי התהפכו היוצרות, ולמה?
למה אנחנו זקוקים לכך שהגיבורים שלנו יעברו מכשולים נפשיים?
לא דברים מציאותיים
דברים שנוכל להזדהות איתם. יש הבדל.
קח את דמדומים – זאת פנטזיה על אנשי זאב, ערפדים ושילובים גסים של שניהם. זאת פנטזיה לא מציאותית אבל היא מדברת על דברים שאנחנו מכירים – אהבה, התגברות על פיתויים, עוד אלמנטים שהייתי יודע אם הייתי קורא דמדומים.
אם דמדומים היה על נושאים שזרים לחלוטין לכל אדם, לאף אחד לא היה אכפת ממנו.
אנחנו לא רוצים לראות את סופרמן קם בבוקר ומתקלח והולך לעבודה כמונו. אבל אנחנו רוצים לראות את הדילמות ואת הקשיים שאנחנו עוברים משתקפות דרך הדברים שעוברים עליו. כשהוא ניצב מול הנבל אחרי שהוא פצוע אבל עדיין ממשיך, זה מעורר בנו השראה להתמודד עם עבודה שמעמיסה עלינו, או כל דבר אחר.
הדילמות של סופרמן גם אז היו קשורות למציאות. פשוט אז הייתה יותר אמונה ב"גבר כל-יכול" בחברה, שהיום היא התפרקה בגלל שגילו שאין דבר כזה וכמעט מאחורי כל גבר כל יכול יש חולשות בולטות.
אז הוא מתאים את עצמו למציאות של התקופה.
אני באופן אישי
מעדיף ללכת לסרטים מורכבים שלא עושים לי הנחות.
כאשר סרט מן הסוג הנ"ל נשען על בסיס צר של טוב ורע מוחלטים, נמנעות מן הסרט הרבה התפתחויות עלילתיות בעלות עומקים פסיכולוגים או מוסריים. במקרים רבים הסרט יהיה חסר כל ערך מוסף מלבד סיפור, ואולם גם הסיפור יהיה די משעמם כאשר הוא חסר רבדים נוספים. ייתכן ויהיה אפשר ליצור סרט גיבורי על עמוק גם מבלי לעסוק בשאלות של טוב ורע, אבל גם אם כן עצם ההתעלמות החוזרת מן השאלות הללו תגרום לסרט להיות חיוור וחסר.
כמובן שאפשר לעשות "סרט כיף", סרט שהוא לא הרבה מלבד סצנות מגניבות ומשפטי מחץ, אבל בתכלס מה שלי באופן אישי גורם להנאה הרבה יותר מקולנוע, ובמקרים רבים לאהוב סרט או סתם להעביר איתו את הזמן, הוא עומק מוסף, גוונים נוספים מעבר לשחור ולבן. ואני חושב שאני לא היחיד באתר הזה שמרגיש ככה.
בגלל כל אלו אני די נרתע מכל סרט שמשתמש בשבלונה הרזה הזו של "טוב או רע ללא כל סיבה".
כדי שלא יהיה משעמם
כל יצירה אמורה להציג דילמות וקונפליקטים. בלי זה אין ממש מה לראות. זה פשוט משעמם.
לא יודע לגבי טוב או רע,
אבל ממתי זאק סניידר משתמש במצלמת כתף רועדת? אין פה אפילו רמז אחד לצילומים היפהפיים שהוא יודע לבנות. מקווה שהם יגיעו בהמשך עם טריילר יותר ארוך.
טיזר עצום!
זאק סניידר הוא פשוט ה-במאי לסרטי קומיקס, ואם לשפוט על פי 300 והשומרים, זה הולך להיות הסרט סופרמן הכי טוב אי פעם! לא יודע כמה נולאן תרם מהסגנון שלו, אבל נראה שאכן יש פה איזה סוג של אפלוליות שמתאימה לו. והשוט בסוף מרמז שאולי אנחנו נראה סצנות סופרמן עם מגע יותר ריאליסטי, מה שיכול להיות ממש מעניין.
נו, מעולה!
עד עכשיו הטריילרים של זאק שניידר היו מאוד יפים והסרטים היו בעייתיים או גרועים.
סוף סוף יוצא טריילר גרוע! אני כבר מרגיש את אווירת השינוי באוויר.
יהיה סרט מצוין
נראה מעניין מאוד
ואני חותם על זה שהוא יהיה סרט מעולה
מותר לו ככה לגנוב את המוזיקה משר הטבעות?
(ל"ת)
לא, אבל מותר לו לשלם על הזכות להשתמש בה
(ל"ת)
מה נחשב ל"אותה מוזיקה"?
זה לפי מספר תווים?
יש בכלל חוקים לזה?
בהתחשב בעובדה שכעת אותו אולפן אחראי על שני המותגים, לא יודע כמה בכלל היתה פה גניבה או תמלוגים כלשהם.
התמלוגים הולכים גם למלחין, לא רק לאולפן
(ל"ת)
להערכתי - לא
התמלוגים הולכים לבעל זכויות היוצרים. הבעלים הבסיסי בזכויות הוא אמנם המלחין, אבל להערכתי הוא העביר את הזכויות שלו לאולפנים. הכל תלוי בהסכם בין המלחין לאולפן.
אלא אם כן למלחין יש מנהל ממש דפוק
הוא יקבל תמלוגים. כמובן שהתמלוגים מתחלקים בין האולפן למלחין, אבל גם המלחין מקבל.
על מה אתה מבסס את זה?
אתה מכיר את החוזים הסטנדרטיים של התעשייה?
לא
אבל נראה לך הגיוני שהמוזיקאים כל כך פראיירים, ולא רוצים לקבל תמלוגים על מוזיקה שהם כתבו? לא יודע איך זה בעולם הפסקולים, אבל למוזיקאים רגילים יש חוזה שעל כל השמעה הם מקבלים אחוזים מסוימים., אני מאמין שכך הדבר גם בעולם הפסקולים.
יש להקות מסוימות
שאפילו לא יכולות לנגן שירים שהם כתבו בהופעות בגלל שהזכויות על השירים הן בלעדיות ללייבל מסוים.
יש הרבה בעיות בעולם המוזיקה כמו שהוא כיום, בגלל זה המצב של המוזיקה כיום הוא בקרשים (מבחינת פרנסה ועוד הרבה בחינות אחרות בעצם).
חוזים מעוצבים לפי מי שיש לו יותר כוח
ולגבי שאלתך: היום בישראל, ברוב המכריע של המקרים, זכויות היוצרים הן של חברות התקליטים ולא של האמנים. זה חלק מההסכם ביניהם ב-99.9% מהמקרים.
סניידר הו סניידר
אני גם ככה לא סובל אותך, אז אתה צריך להרוס את סופרמן?
יש שני טיזרים אגב, אחד עם הקול של ג'ונתן קנט, ואחד עם הקריינות של ג'ור-אל.
זה נראה נוראי. כמו דרמה מלאת קיטצ' וזה לא מה שהייתי רוצה לראות עם סופרמן.
חוץ מזה, זה רק אני או שזה מוזר שבתור ילד הוא משחק אותה גיבור על (גלימה וידיים על המותניים), כשאין מישהו שהוא באמת מחקה, כי הוא גיבור העל הראשון?
אני מקווה שיקרה נס ואני אהנה מהסרט הזה. זו בערך המשאלה היחידה שלי לפני כל סרט של סופרמן. אני גם מחקה לראות את זוד.
דנו בקצרה בעניין הגלימה למעלה.
http://www.fisheye.co.il/man_of_steel_teaser/?comNum=486175#li-comment-486175
זה ממש "סופרמן מתחיל"
לא אוהבת את סופרמן מודה. מה כבר אפשר לעשות עם דמות בעלת כאלה כוחות על טיבעיים? אף אחד לא יכול לנצח אותו (אלא אם הוא משיג גוש גדול של קריפטונייט כמובן). ואני לא חושבת שהאפילה והריאליזם האלה מתאימים לסופרמן. וחוץ מזה הנרי קאביל שחקן גרוע.
רק לי זה מוזר
רק לי זה מוזר שהגחליפה של סופרמן לא נקרעה אף פעם? לספיידרמן נקרעה החליפה בטמן היה צריך להחליף אותה
רק לסופרמן לא נקרעים הבגדים כשהוא מגיע למהירות על קולית ממה הבגדים שלו עשויים קיבינמט?
הממ...
החליפה של סופרמן נקרעת כמעט בכל אחד מהקרבות שלו. לפעמים יותר ולפעמים פחות.
אאל"ט, אחד ההסברים שנתנו לכך שהיא לא נקרעת מכדורים, סכינים וחיכוך מהיר באוויר היה בשל העובדה שהגוף שלו פולט "קרינה" קריפטונית שיוצרת הילה דקה מסביב לגוף שלו ומגנה גם על הבגדים (ולא, זה עדיין לא מסביר את הגלימה. אבל היי, זה קומיקס, וזה רק הסבר אחד. לסרט אולי יהיה הסבר אחר, או שלא יהיה הסבר בכלל, וגם זה בסדר).
סימנים שסרט נצרב לך בתודעה:
#7 אתה רואה קטעים מסרט אחר ואפילו שוט הכי שגרתי מחזיר אותך לסצינות בסרט הזכור.
(אני מתייחס לשוט הפותח של הטיזר שישר זורק אותי ל'אינספשן'. כן, זה סך הכל ים אבל מה לעשות שההתחלה של 'התחלה' ישר צפה לי מול העיניים? )
ואתה בטוח שאין שום קשר
ללוגו שמופיע בדיוק לפני השוט הזה?
של SYNCOPY?
לא יודע. תצטרך לשאול את התת-מודע שלי
וואו.
זה היה טריילר ג'נרי ומשעמם בצורה יוצאת דופן…
זה לא טריילר
זה טיזר-טריילר, משהו כמו טריילר לטריילר.
טריילרספשן.
דמות גרוע
ספורמן דמות ממש גרוע ומשעממת. לא מצפה לכלום. אולי רק לאקשן יפה שאופייני לזאק.
הטיזר מקומיק-קון באיכות די טובה.
http://www.youtube.com/watch?v=KuBPTeDSiTM&feature=player_embedded
הרבה יותר טוב.
הוא נראה יותר מעניין מהטיזר הקצר והאנמי ששוחרר באופן רישמי. אולי זה אפילו יהיה מעניין.
ווהו...
זה נראה כל כך הרבה יותר טוב.
וואו,
הרבה יותר טוב, אין מה להשוות.
עכשיו יש לי קצת יותר ציפיות. במקום -1 זה הגיע ל1. שוב, אני לא אוהב את סופרמן, מושלם מדי.
נראה מעט מבטיח יותר.
ממתין להפצה רשמית ואיכות טובה יותר.
אני הכי אהבתי את הסצינה שבה הוא מובל באזיקים
נחמד לדעת שהצבא מעורב הפעם, זו גישה הרבה יותר ריאלסטית לעניין הזה.
הרי הגיוני שבמציאות תהיה התערבות מצד הממשלה והצבא אם יתגלה מישהו בעל כוחות על שמחליט להציל אנשים.
נראה נחמד ויותר טוב מטיזר הרשמי
אבל אני לא מרים ולא מוריד ציפיות בינתיים
כשיש לך דבר כ"כ מגניב,
למה לשחרר דבר כ"כ פושר?
מעניין אם יעשו לזה המשך
ואם יקראו לזה MAN OF STEEL RISES
זה רק אני או שקלארק קנט הפך לדייג?
חשבתי שבצעירותו היה חוואי בסמולוויל שממקומת בטקסס, אין חוף ים שצמוד לביתו…
טוב, כנראה שיש פה שיפוצים קלים…
כמו בסיפורי מקור חלופיים של הדמות
הוא התרחק מהבית כדי להתמודד… עם משהו (המוות של ג'ונתן? גם של מרתה? הגילוי על מקורותיו החוצניים וכוחות העל שלו?) ומסתתר באיזו עיירת דייגים.
(אני לא מאמין שדחפת אותי להגן על סרט של זאק סניידר. תודה רבה…)
בטקסס?
עד כמה שידוע לי – בקנזס. ואכן בקנזס אין ים (בטקסס יש נתח לא קצר של חוף ים – יוסטון למשל לא רחוקה מהים).
אממממ
רק לי נראה מוזר לראות את סופרמן עוצר טרמפים?
לא
אבל נדמה לי שהיה קטע כזה גם בסרט המקורי של דונר. אם זה מקביל למה שהיה אצל דונר, אז הוא עוד לא יודע לעוף בנקודה הזו של חייו. אמנם עדיין הוא רץ יותר מהר מהמשאיות, אבל אולי יש פה איזה רציונל. או שהוא רוצה קצת חברה לדרך.