"קינג ארתור", שמגיע בקרוב, הוא המלך ארתור בגירסה של גאי ריצ'י – כלומר, ככל הנראה, משהו שמאוד לא דומה לסרטי חרבות-ושריון שנעשו עד היום, שנע בקצב רצחני ומאוד מבדר. כל זה, כמובן, ניחוש, מכיוון שהסרט עוד לא יצא. מה שברור הוא שמשתתפים בו ג'וד לאו, דג'ימון הונסו, אריק באנה וצ'רלי הנאם (בלי ג'יפסי דיינג'ר, למרבה הצער). ככה זה נראה.
הסרט יוצא בארץ ב-11.5, אבל אתם יכולים לראות אותו שבוע קודם: יש לנו הקרנה מיוחדת עם אולם שלם של כרטיסים לחלק לכם, בחינם. ההקרנה תיערך ביום שישי, 5.5, בשעה 14:00 בצהריים ב"יס פלאנט" בקניון איילון.. מתאים לכם? תירשמו. 110 מהנרשמים יקבלו כרטיסים זוגיים להקרנה.
כדי להשתתף בהגרלה אתם צריכים להיות משתמשים רשומים באתר; אם אתם לא כאלה, אתם יכולים להירשם כאן. זה לוקח בערך דקה.
ההרשמה נסגרת ביום שלישי (2.5) בחצות. הודעות יישלחו לזוכים ביום רביעי.
Arthur, your are my brother. So think like my brother
Get somebody else to pick the fucking sword!
"קינג" ארתור?
מה רע במלך ארתור? זה באמת השם הרשמי?
אז אתה מאלה שאומרים רחוב המלך ג'ורג' במקום רחוב קינג ג'ורג'?
(ל"ת)
אני מבקש. רחוב המלך קינג ג'ורג'.
(ל"ת)
זה על משקל התואר דוקטור פרוספור פטריק?
(ל"ת)
ככל הנראה
לנסות למנוע בלבול עם "המלך ארתור" שיצא לפני קצת יותר מעשור והדבר היחיד שאני זוכר לגביו הוא שהגדילו באופן מלאכותי את החזה של קיירה נייטלי בפוסטרים וזה עורר סערה (או סתם אנשים דיברו על זה), ובנוסף להישמע יותר לועזיים.
זה על אותו משקל של
״אושן 11 / 12 / 13״, ״היירספריי״, ״האנגאובר 3״, הסדרה ״טרמינייטור״ וכו׳…
לא לגמרי
אושן זה שם הגיבור (ג'ורג' קלוני) בסרטי אושן, אמנם זה נשמע פסטורלי משהו כי יש לשם משמעות ותרגום לעברית, אבל גם בישראל מסתובבים המון אנשים בלתי מעוברתים.
לטרמינייטור קראו שליחות קטלנית, אפילו בסרט האחרון השם נשאר.
האנגאובר זו אמנם לא מילה עברית במקור, אך היא נכנסה לשפה המדוברת.
להבדיל, שלמה ארצי לא שר על קינג העולם, ואף אחד מעולם לא דיבר בשיעורי תנ"ך על קינג דוד. (לא יודעת מה ההסטוריה מאחורי הכינוי של רחוב קינג ג'ורג', או רחוב סלמה לצורך העניין, אבל זו החרגה בעברית, זה לא משהו שקיים בדיבור שלנו)
היירספריי זה באמת אותו הדבר.
יכול להיות שלא הייתי ברור
כשכתבתי ״על אותו משקל״ לא התכוונתי לזה שיש לי בעיה עם התרגום עצמו ועם זה שלא העבירו את זה לעברית,
כפי שכתבו פה לפני, כנראה עשו את זה כדי להמנע מבלבול עם גרסה אחרת
(ואולי על הדרך גם להשמע יותר מודרנים),
נתתי את ״אושן 11״ ואת ״היירספריי״ בתור דוגמאות כי הם רימייקים לסרטים שהגרסאות המוקדמות שלהם תורגמו לעברית בצורה אחת והם תורגמו בצורה אחרת,
יש את הסרט משנות ה-60 (עם פרנק סינטרה) שנקרא בעברית ״ה-11 של דני אושן״,
ויש את הסרט משנות ה-80 (שביים ג׳ון ווטרס) שבעברית נקרא פשוט ״ספריי לשיער״,
(ועל אותו משקל יש את ״טרמינייטור״, המתרגמים יכלו גם לתרגם את שם הסדרה ל״שליחות קטלנית״) ויש עוד דוגמאות שלא עולות לי לראש כרגע.
וואלה
לא הייתי מודעת לכך שכל הנ"ל הם גרסאות מאוחרות.
הנה הדברים שאני לא מבינה
1. מתי ולמה מישהו חשב לעשות סדרה של שליחות קטלנית (בדקתי עכשיו, נראה שזה לא ממש תפס את הציבור)
2. מה הקטע של המתרגמים?! הרי הסרט נקרא טרמינייטור/שליחות קטלנית. בארה"ב הסדרה יצאה עם אותו שם בדיוק. אותו כנ"ל לכל הגרסאות החדשות לעומת הותיקות. רק בישראל הקהל כזה מטומטם שחייבים לשנות את השם?! אני עדיין לא מצליחה לעקוב אחרי הרציונליזציה של מתרגמים באופן כללי או באופן פרטני. פשוט מטומם.
יאי! נרשמתי.
אפשר אולי לעשות דאבל פיצ'ר – "קינג ארתור" ו"קונג: אי הגולגולת" (והיי, שניהם עיבודים חדשים ושונים לסיפורים מוכרים).
ואפרופו, בדיוק נתקלתי קודם ברפרנס לגיא ריצ'י. ועוד בסדרה של ציון ברוך, מכל המקומות.
איזה רפרנס?
אני מניח שאתה מתכוון שJUDA ולא לאנחנו במפה..
כן, ג'ודה
ואם תכנס כאן לפרק הראשון ותלך ל 6:15 תשים לב שזה *קצת* מזכיר את הקטע הזה מ"סנאץ'". יכול להיות שאפילו לקחו את אותו הסאונד.
לא מאוד מפתיע בהתחשב בזה שהפרק בויים על ידי מני יעיש.
(ל"ת)
ובקשר לג'ודה
אני מאוד חלוק לגביה. הצילומים והפעלולים נראים מרשימים בשביל סדרה ישראלית (במיוחד הקטע עם הרכבת שמפמפמים בטריילרים, הראתי אותו בגיף ב-BMD והם מאוד התרשמו ותהו מאיזה *סרט* זה לקוח) אבל מבחינת הכתיבה לא מאוד התרשמתי.
וואו, הקרטון-ומכונות-עשן הזה אמור להיות חוד החנית של הטלויזיה בארץ?
לא ראיתי את הפרק, רק עכשיו רפרפתי על הלינק, ובוא נגיד שממה שראיתי – מרשים זה לא היה, מלבד הרושם הברור שמי שביים את זה אכן ראה סרטים של גאי ריצ'י וגם את "מלחמת האופל".
אני מת על צ'ארלי האנם עוד מימי ילדי האנרכיה.
יאללה, אני מצפה לסרט! כל עוד לא ניקח אותו ברצינות כנראה שיהיה סבבה. גם הסרט האחרון של ריצ'י היה סופר מבדר.
ידוע כמה זמן הסרט?
(ל"ת)
שעתיים ושש דקות, לפי ימד"ב.
(ל"ת)
נרשמתי, אבל
בהתחשב בזה שאף אחד שאני מכיר (חברים, משפחה) לא ממש מעוניין בסרט הזה ולא יהיה לי עם מי ללכת עקב כך כנראה אעביר את הכרטיסים למישהו אחר אם אזכה. אבל נרשמתי כי אני אוהב תחרויות ועוד יותר לזכות בהן! גם אם לא אשתמש בפרס.
טוב זה עניין של טעם אישי, אבל אני מעולם לא נתתי למכשול פעוט כמו מחסור בשותף להפריע לי ללכת לסרט.כמובן זה הרבה יותר כיף ללכת עם חבר,אבל אם אין בנמצא,וזה סרט שאני ממש רוצה לראות,למה שזה יעצור אותי?ותכלס,כשרואים סרט גם ככה לא מדברים יותר מדי…
ממליץ לך לנסות לנהוג כמוני,אבל כל אחד והחיים שלו
טכנית אתה צודק,
אבל אני לא יכולה ללכת לבד. לא בגלל הזמן של הסרט, אלא בגלל שהחפירה על הסרט אחרי הסרט היא חלק אינטגרלי מהחוויה ואם לא יהיה לי עם מי לחפור אני פשוט אתחרפן…
מסכים איתך,אבל במקרה שלי רוב השותפים שאני מוצא,מלבד סבתא שלי,לא מעוניינים בחפירה אלא פשוט באים בשביל הכיף אז אצלי זה לא ממש משנה
קינג ארתור - כן!
נראה כמו סרט ממש טוב! אשמח לבוא להקרנה.
לא התעניינתי בסרט אפילו קצת.
אבל אקבל כרטיסים להקרנת עין הדג – די בטוח שאגיע.
כל כך רוצה לזכות בסרט המסוים הזה!
(ל"ת)
תודה רבה על ההגרלה
(ל"ת)
זכיתם! (אולי)
מיילים נשלחו לכל הזוכים. בנוסף, אם זכיתם, הסטטוס בעמוד זה יהפוך ל"זכיתם במבצע". אם המייל שבו נרשמתם לאתר הוא משהו חליפי לצרכים כאלה, בבקשה גשו לשם לבדוק אם הגיע משהו.
לצערי לא אוכל להגיע, איפה אפשר לשחרר את הכרטיסים?
(ל"ת)
אני לא מאמין שלא אוכל בסוף...
איך אני מעביר הלאה את הכרטיס?
איני מוצא את כפתור הוויתור על הזכייה.
אופס! צודקים
כפתור הויתור באמת נעדר. לא נורא. בזאת שחררתם את הכרטיסים שלכם שיועברו הלאה, תודה על ההתחשבות!
לצערי גם אני לא זמין באותו היום,אשמח אם תוכל להעביר את הזכייה שלי האלה.
אולי אפשר להעביר אלינו? או שזה מסובך מדי...
פעם אחת לזכות…
:(
גם אני זכיתי ולא אוכל לבוא...
אשמח לשחרר את הכרטיסים לזוכה המאושר הבא
דורון, יש דרך להעביר לפי בקשה או שזה מוגזם?
(ל"ת)
אין שום בעיה.
(ל"ת)
אני אף פעם לא זוכה
באסה :(
זכיתי
תודה רבה על המבצע דורון
תודה רבה!
ושאלה קטנה, מה האורך של ההקרנה? כי אני כנראה אצטרך לנסוע משם לירושלים בתחבורה ציבורית ולא רוצה להיתקע עם השבת
האורך של הסרט הוא 2:06 לפי ימד"ב.
לא צפויות פרסומות, אבל יכול להיות שהוא יתחיל באיחור קל. חשב לפי הנתונים האלה, מקווה שתוכל להגיע.
היי, ההקרנה בתלת או בתודה לאל שלא בתלת?
(ל"ת)
מצטרף לשאלה, אבל בלי העמדה.
(ל"ת)
אמ. שאלה טובה.
(ל"ת)
והתשובה הטובה?
(ל"ת)
דו
(כך מוסר OKOK4, שבזכותו קורה העסק הזה).
תודה לאל!
ולOKOK4, שליחו
מישהו יכול להגיד היכן כפתור הויתור
לצערי בסוף לא אוכל להגיע בשעה זו…
אני! אני!
Give it to me!
מה המייל שלך
(ל"ת)
dony2012@walla.com
(ל"ת)
קיבלת מייל בחזרה?
(ל"ת)
כן!
ראיתי עכשיו, תודה :)
הי,(לא מאמין שזכיתי, תודה רבה) - שאלה
המקומות באולם הם על בסיס מי שתופס ראשון?
ככל הנראה כן, בדרך כלל באירועים כאלה המקומות לא מסומנים.
(ל"ת)
תודה ענקית !! איזה כיף לקבל הודעות כאלו.
(ל"ת)
אם עוד מישהו זכה ולא יכול להגיע...
אשמח לקבל את הכרטיסים במקום, פופקורן עלי בהקרנת עין הדג הבאה :)
לא זכיתי
אבל כמו החיים, מצאתי דרך. נתראה שם!
תכלס
שהכי משמח אותי בזכיה הזו הוא ההזדמנות לפגוש סוף סוף חבר'ה מעין הדג
מי שלא יכול להגיע ורוצה להעביר - אשמח להחליפו (:
(ל"ת)
שלחי מייל
מה המייל שלך?
כן, זו לא הכותרת הנכונה :)
(ל"ת)
המייל הוא
casandra@walla.com
המון תודה אור!!!
אם מישהו מגלה שהוא לא יכול
גם אני אשמח להגיע במקום (:
idoma98@gmail.com
(מי יודע, אולי יהיה לי מזל)
שלחתי לך תאשר שקיבלת
(ל"ת)
אותה בקשה, הפעם גם עם המייל
einlishem0@gmail.com
וההצעה לפופקורן עלי עדיין בתוקף :)
אם מישהו לא יכול להגיע
אני אשמח לקבל כרטיס
Yottam@gmail.com
תודה מראש
זכיתי ולא אוכל להגיע :(
מישהו מעוניין?
איך אני מעבירה את הכרטיסים למישהו אחר?
נראה לי שאת צריכה לכתוב: דורון, אנא העבר את הכרטיסים לכש...
נכון, רד? יש דרך אחרת?
מה המייל שלך?
אני אעביר לך את המייל שקיבלתי ושיהיה בהצלחה :)
Nadavhaha@gmail.com
(ל"ת)
תודה רבה מאוד
(ל"ת)
בכיף :)
לא צריך אפילו להודיע לי.
יש רשימה שמית של הזוכים; אם אתם מסכמים בינכם להעביר את הכרטיס, מי שמגיע צריך רק לדעת להגיד על שם מי הכרטיס שלו.
יש סיכוי שעוד צדיק (/מסכן, תלוי באיזה צד אתם במשוואה הזו) שלא יכול להגיע?
נשמח לקבל כרטיסים לסרט ממישהו (או מישהי!!) שלא שפר עליהם מזלם… :(
ממש רצינו אבל זה לא יצא.
תודה!!
המייל הוא yoavarc@gmail.com
אם יש מישהו שזכה ולא יכול להגיע
אשמח מאוד לקבל את הכרטיס שלו
נמחקה לי התודה בסוף המשפט
אז :) תודה!
תודה על הדגים וכיוצ"ב, אבל לא אוכל להגיע. משחרר את הכרטיסים
תודה
לא יכול להגיע בסוף
אשמח להעביר את הכרטיסים למישהו אחר. רק שמישהו יכתוב לי את המייל שלו בבקשה
אם עדיין רלוונטי אני אשמח
המייל הוא adaryuval1234@gmail.com
תודה רבה
לצערי נאלץ לשחרר
תודה!
אם אחד הבודדים מוכן להשאיל לי את כרטיסו השני
בהחלט אהיה אסיר תודה
omere123@gmail.com
אז איך זה בדיוק עובד?
כל אחד מקבל מקום מראש או שתופסים אילו מקומות שרוצים שפנויים?
יש עוד מישהו שמעוניין לוותר?
המילל kol4@zahav.net.il
תודה על הסרט, מאוד נהנתי.
נקווה לעוד הרבה ארועי עין הדג שכאלה, וסתם סרטים מהנים בכללי.
תודה רבה על הכרטיסים לסרט המרהיב והמהנה בטירוף הזה!
בין שלל סרטי גיבורי העל שנוטים (גם הטובים שבהם) להיות מטופשים קצת, הסרט הזה נשאר רציני (עם הומור) ובוגר לכל ארכו.
אה, והפסקול נפלא.
תודה על הכרטיסים!
חווית הצפייה היתה נהדרת!
דורון, תודה רבה על הכרטיסים!
זה פשוט סרט נהדר!
יופי של קצב, עריכה, דיאלוגים והומור כמיטב המסורת הגיא-ריצ'ית!
יאי! שמח שאנשים נהנו!
כן, הקרנות עין-הדגיות זה דבר מוצלח. והסרט, כך מתברר, כיפי מאוד. מתברר שאמנם ג'יפסי דיינג'ר לא היה, אבל מפלצות ענק דווקא כן! מי האידיוט שחתך את זה מהטריילרים?
תודה רבה על הכרטיסים והסרט!
מאוד שנון, מצחיק, מודע לעצמו, מבוים היטב וכיפי בטירוף. לא משתווה ל'סנאץ' המופתי אבל עדיין אופציה ממש טובה להעביר איתן שעתיים באולם ממוזג.
תודה על הכרטיסים!
היה נהדר, והסרט עצמו בכלל לא רע, אחלה של חווית צפיה הייתה לי :)
תודה על הכרטיסים!!
סרט אדיר והקרנה נהדרת, נהנינו נורא:-))
היה ממש נהדר. אנשים מעולים לצפות איתם בסרט
סרט כיפי, הקרנה כיפית. נדיר ללכת לקולנוע ולא לסבול מאנשים מחטטים בווצאפ לאורך כל הסרט:)
תודה רבה על הכרטיסים
היה ממש כיף. הסרט בכללי קצת הזכיר לי את הסרטים המוקדמים של גאי ריצ'י על עולם הפשע הלונדוני שמתרחש בתוך תפאורה של המאה החמישית לספירה, שזה די מגניב לדעתי.
מצטרף לכל התודות
הסרט היה חביב (גיא ריצ'י, בבקשה תתמקד בסרטים ריאליסטיים, תודה) אבל הקרנת עין הדג זה משהו שתמיד נחמד להגיע אליו ויודעים שיהיה קהל איכותי. נתראה עוד שבועיים ב"קולוסאל"!
היה ממש מוצלח
תודה רבה דורון על עוד הקרנה מוצלחת! ותודה על הקשב והעברת הכרטיסים!
הייתה חוויה שעשתה לנו את השבוע
וגם הסרט היה אחלה. תודה רבה על הכרטיסים!
מה שכן היה לדעתי אפשר קצת לצמצם את כמות הנחשים הענקיים באופן כללי
סרט מהנה ונחמד מאוד. בדיחות טובות ועריכה מגניבה כרגיל אצל ריצ'י,וגיבור ונבל בסך הכל מספקים.שני דברים פחות טובים הם שמרוב אפקטים לא תמיד היה ברור מה קורה בסצינות האקשן,ושהסרט לא תמיד הצליח לשמור על טון אחיד בין ההומור למלודרמה. בכל מקרה סרט כיפי אבל מסכים עם מתן בכר שעדיף לריצ'י להתמקד בסרטים ריאליסטיים.(כל עוד הוא לא מחרב את הדמות של שרלוק הולמס!)
בכל מקרה, אני שמח שאין עוד הרבה במאים כמו ריצ'י.אם היו,זה היה הורס את הקולנוע לחלוטין.
תודה רבה על הכרטיסים
אני אנצל את ההזדמנות הזו לומר שוב תודה ענקית
הסרט הפתיע לטובה, אני ארחיב קצת בדף הסרט, אבל אני חייב לומר שזו אחת ההקרנות שהכי נהניתי לשבת בהם כצופה – סוף סוף קהל שמעריך קולנוע: בלי פטפטת מרגיזה, בלי פלאפונים מאירים ומסיחים. תענוג אמיתי.
תודה גם לדורון ולכל מי שלקח חלק בארגון האירוע. הלוואי שיהיו לי עוד אפשרויות להשתתף בעתיד.
הנה הזדמנות קרובה מאוד:
http://www.fisheye.co.il/screening_colossal/
כל אלה פה שנראה שאהבו את הסרט (אני חשבתי שהוא היה היפראקטיבי מדי ומבולגן מדי) - נראה שאתם במיעוט גדול
הביקורות קטלניות במיוחד.
https://www.rottentomatoes.com/m/king_arthur_legend_of_the_sword
וואט?! זה מפתיע
כבר הרבה זמן לא מצאתי את עצמי בכזה מיעוט ביקורתי (בהנחה שהמדגם הזה באמת מייצג, אבל 23 ביקורות זה כבר לא כל כך מעט). היפראקטיבי ומבולגן – בהחלט, למעשה הסרט היה מופרע לגמרי, ועדיין נהניתי ממנו. הרעיון שהוא מדורג בליגה של "אני, פרנקנשטיין" נשמע לי מוזר.
ויותר נמוך מיחידת המתאבדים עם הביקורות הראשונות.
האמת שזה מדאיג שלא פורסמו שום ביקורות עד כה. זה לא איזה סטאר וורס שיש אמברגו מחשש לספוילרים לקהל הרחב. בכל מקרה, לא אכפת לי מהביקורות. אני אצפה בסרט בכל זאת, וכנראה אהנה.
מצד שני, אני לא יכול שלא לתהות על אופי ההקרנות המוקדמות האלה אחרי שאנשים יצאו מבאטמן נגד סופרמן וכתבו שזה סרט מדהים.
אניוואי, לפחות Alien: Covenant מקבל ביקורות סבבה
הזוי
אני לגמרי איתך פישלר, אני נהנתי מאוד מהסרט ובמיוחד מהסאונדטראק שמאוד התאים והכניס לאווירה, והרגשתי מרותק לכיסא הקולנוע לכל אורכו, דווקא בגלל שהוא היפראקטיבי. מוזר לי שהוא קיבל ציון כל כך נמוך ואני חושב שזו פעם ראשונה שזה אי פעם קורה לי שאני כל כך לא מסכים עם דעת הרוב בנוגע לסרט מסויים.
הבהרה
כשאמרתי שאהבתי את הסרט הזה, הכוונה היתה מבחינה בידורית טהורה.היה פשוט כיף לצפות בסרט.
האם הוא סרט עמוק,חכם,מקורי?לא.
דעתי על גיא ריצ'י בכל מה שקשור לנושאים שאינם בידוריים? גאי ריצ'י הוא במאי מוכשר בטירוף שמאוהב בעצמו.הסרטים שלו חסרי ערך לחלוטין מבחינה רעיונית, עומקית או קולנועית.אה,והוא גם רצח בדם קר את הדמות של שרלוק הולמס.
אבל,וזה אבל חשוב, הסרטים שלו כיפיים.אם אני עייף ומתחשק לי איזה משהו קליל ומבדר,גאי ריצ'י הוא האופציה המושלמת.
אתה טוען שהסרט הזה מבולגן והיפראקטיבי.נו,זה ברור,כל הסרטים שלו כאלה.זה מה שכיף בהם.שלמרות שהוא מביים תסריטים ברמה של כיתה ב,הוא עושה את זה בצורה מגניבה ומהנה.
בכל מקרה,יאיר רוה ניסח מצוין את ההבדל בין ריצ'י לארונופסקי בביקורת שלו על רקוויאם לחלום(מצטער,לא מוצא קישור)
סיכום הביקורות מ-Rotten Tomtatoes:
Piles mounds of modern action flash on an age-old tale — and wipes out much of what made it a classic story in the first place.
בהחלט. זה תיאור מדויק לחלוטין של 'שרלוק הולמס' של גאי ריצ'י.
בלי לראות את הסרט
זה נשמע קצת כאילו, כמו במקרים דומים, הביקורות נזכרות סרט אחד מאוחר בבעיות של הסרט הקודם של הבמאי.
"שמונת השנואים" יותר טוב מ"ג'אנגו" אבל הוא קיבל את הטענות הקשות על מיחזור חומרים ועייפות החומר, ו"אינטרסטלר" מעניין בהרבה מ"עלייתו של" אבל הוא זה שבו הטענות של מחנה האנטי-נולאן צברו פופולאריות.
מכיוון שרוב העולם די שכח מ"שם קוד מ.ל.א.ך" שמהווה אנומליה בכל מקרה, זה קצת מרגיש כמו סגירת חשבון (מוצדקת) על מה שהוא עשה ל"שרלוק הולמס".
מצד שני, אין לי מושג. לא ראיתי את הסרט ואולי הוא באמת זוועת עולם.
אינטרסטלר לא מעניין.
חוץ מזה, יש בזה משהו.
מעניין מאוד ואולי הסרט הכי רגיש ואינטימי של נולאן להוציא את ממנטו.
בכל מקרה אני מסכים עם יונתן ואפילו העלתי פעם את הטענה הזאת כבר, אם כי אני לא מבין למה דווקא שרלוק הולמס הוא הסרט שבגללו קינג ארתור מקבל באקלש. אני תמיד הייתי ברושם שזה סרט די אהוב על ההמונים, ובצדק.
הולי קראפ
תגידו, היה כבר מבקר שנתן לביקורת שלו את הכותרת
"Let's not go to Camelot, It's a silly place"?
כי אם לא, זאת בכיה לדורות.
וגם בארץ, מסתבר
מקום אחרון בטבלה של סינמסקופ
ושל הארץ. בשניהם נראה שהמחסור הוא בעיקר מבקרים מסוימים שפשוט שנאו את הסרט, לעומת מבקרים שחשבו שהוא נחמד וכיפי בסך הכל. חוץ מיהודה סתיו שמ-מ-ש התלהב.
בחיי שאני לא מבין מה יש לאנשים נגד ריצ'י.
אני אהבתי וצפיתי שוב ושוב ושוב בכל סרטיו, והם רק משתבחים עם השנים. (לוק סטוק במיוחד)
יש לו סגנון יחודי שאפשר לאהוב או לא, אבל מופיע בכל סרטיו, ומתבטא בעיקר בפסקול משובח וגרובי ובעריכה מהירה ואנרגטית שמזכירה לפעמים את אדגר רייט.
לגבי שרלוק הולמס, בכלל מרגיז איך נהיה קונצנזוס שהוא "שחט" את הדמות ולא כיבד את המקור, כשההפך הוא הנכון:
בניגוד ל"שרלוק" הסדרה המהוללת עם קממבר, שנשארת רזה ולא מקורית כשמקלפים ממנה את הגימיקים המגניבים אך משומשים לעייפה, גרסתו של ריצ'י מסתמכת במדויק על ספרי קונאן דויל. גם באופי הדמויות ובמיוחד בעלילה, ואתם מוזמנים לקרוא את ספרי המקור כדי להיווכח עד כמה לפעמים אפילו המשפטים, הלוקיישנים וצבעי הבגדים (!) מדויקים וזהים לספרים.
בנוגע ל"מלך ארתור" ובעצם לכל סרטיו האחרים גם כן, מה שאני אישית הכי אוהב אצלו (יותר מהפסקול והאנרגיה) זו הבגרות של הסרט.
אין אצלו רגעים טיפשיים.
אין רגעים ילדותיים.
אין אצלו את תחושת הדביליות המסוימת שאופפת אותך לאחר צפיה בכל אחד מסרטי גיבורי העל, ושגורמת לדחף לשתות קפה חזק בלי סוכר כדי להיזכר שעברת את כיתה ד'.
דבר אחרון: הסרטים שלו אינם קלילים וחסרי עלילה מורכבת.
העריכה קלילה ומהירה, לא הנרטיב.
תמיד יש לו עלילה מעניינת, ולרוב אינה צפויה. (אולי לא טויסטים כמו של שאמאלאן, אבל סיפור יש)
ובנוסף – ההומור שלו בוגר ולעולם לא מז'אנר בדיחות ההפרשות.
אולי אני פשוט אוהב הומור בריטי ולא אמריקאי…
אני לא מסכים עם רוב מה שכתבת
אבל לומר שהסרטים של ריצ'י על שרלוק הולמס משחזרים במיוחד את הספרים זה פשוט לא נכון,וגם אם תיתן לי הוכחה שריצ'י שיחזר במדויק את הקמט שיש בכפתור השלישי במקטורן של הולמס זה עדיין ישאר לא נכון.
שרלוק הולמס הוא גאון,הוא ממש גאון.הוא גובר על הפושעים בעזרת הגאונות שלו
גם אם יש סיפורים שכוללים מאבק פיזי,כמו הרצועה המנוקדת או שלושת הגארידבים,הם באים לאחר שהולנס ישב וחשב במשך לילה שלם.לילה שלם,כן,בספר מתואר פ).צעם אחר פעם איך הוא יושב בעיניים עצומות ומגיע למסקנות.מתי אי פעם ראית בגרסה של ריצ'י מישהו יושב וחושב?או בכל סרט אחר שלו?העריכה ההיפארקטיבית הזו פשוט לא מתאימה לשרלוק הולמס, היא מתאימה לג'יימס בןנד.הפכו את האדם החכם ביותר בתולדות הסיפורים לגיבור אקשן מן השורה.כל ההברקה בדמות שלו בספר,היא שהוא זוכה למעמד של אל,הוא כל כך חכם שאני יכול רק לדמיין איך הוא נראה,איך הוא חושב,איך הוא מדבר.
בסרט הולמס הכי רחוק ממעמד של אל.(אגב,לדעתי גם סדרת הטלוויזיה חוטאת למקור,כי כמו שאמרתי,כל המטרה בהולמס היא שהוא יהיה בלתי נתפס,אסור לי לדעת איך הוא נראה
מה גם שליהקו לתפקיד שלו את השחקן שהכי מייצג את תעשיית הבידור, בעוד שבספרים הולמס כל הזמן נוסף בווטסון על כך שהוא כותב את הסיפורים כמו מלודרמה זולה,כשבעצם הם היו אמורים להיות סדרת הרצאות על מהותו של השכל,שזה ההפך הגמור מבידור.להגיד שהסרט של ריצ'י משחזר במדויק את הספרים זה בערך כמו להגיד שאסירים משחזר את הספרים של הרלן קובן.
ואינטרסטלר לא מצליח להיות סרט רגיש כי כמו שיגואר אומר תמיד,נולאן מתעקש להפוך כל סצינה לרגע המכריע בגורל היקום.ככה לא עושים סרט רגיש
"מתי ראית בגרסה של ריצ'י את הולמס יושב וחושב?"
למשל פה:
https://youtu.be/tDsf1CqR3Co
ברור לחלוטין ששרלוק הולמס נכתב כבידור להמונים, אבל *הדמות שלו* לא.כמו שהסברתי הוא כל הזמן מקונן על כך שלא משקיעים התיאורים של המחשבה.בעוד שהסרט,זה נראה שהוא פשוט בא לכייף.הסרט יכול לחקות את הספר מבחינה חזותית, אבל מבחינה סגנונית זה ההפך המוחלט.
בנוגע ללינק שהבאת-נו,לא התכוונתי יושב וחושב כפשוטו.זה היה ביטוי לכך שהגרסה של ריצ'י כזו היפראקטיביות שהיא לא יכולה לדמות את הדמות של שרלוק הולמס
א. דויל כתב את הולמס כבידור להמונים כדי להרויח כסף.
הוא מעולם לא התייחס לספרים האלה (בניגוד לספריו האחרים) כספרות גבוהה או אינטיליגנטית במיוחד.
ב. הטענה שלך (ושל יגואר) לגבי נולאן נכונה, אבל מפספסת את מהות סרטיו. כדי שהרגש יגיע ללבך, אתה חייב לשחרר ולכבות את מדדי הציניות והניטפוק, ואז תגלה עד כמה אינטרסטלר או יוקרה שוברים לבבות.
נולאן לא מרגש, הוא דרמטי
ובעידן העיתונות הצהובה אנחנו נוטים לבלבל בין מרגש לבין דרמטי, אבל הם לא אותו הדבר.
הוא קצת קליק בייט בגרסת הסרט, הכל מאוד גדול, אפי, חשוב ובכותרות וסיסמאות וכו' וכו'. זה שדמות אומרת שקורה עכשיו אירוע מכריע ומרגש (והפסקול, הפרצופים וההתרחשויות מסכימים עם האמירה) לא הופך את האירוע גם לרגשי.
בניגוד לחדשות, שם תאור דרמטי ו"מרגש" של התרחשויות מעוות את הדיווח ומבזה את המסר פעמים רבות, בסרטי בידור ממש לא מפריע לי שיש הרבה דרמה ומעט רגשות. (אני מעדיפה רגשות, אבל גם לדרמטיות יש מקום בחיי ואני מאוד מחבבת את נולאן).
חייב להסכים
לפחות לאינטרסטלר, אני ציניקן מטבעי ובלי קשר לא מצליח להתרגש משום דבר ומה שאינטרסטלר עשה לי היה דבר שקורה פעם בעשור או שניים (שימו את האנס ז/צימר ואת הפאוזות הדרמטיות בצד ותבינו)
אני מאוד מחבב את ריצ'י, אבל אני מודה שדווקא ב"שרלוק" דרכינו נפרדות. זה לאו דווקא אשמתו – אני חושב שזאת עוד הייתה תקופה שחשבתי שיש אשכרה תעלומות שנפתרות ב"שרלוק" בסגנון אגאתה כריסטי ורק לאחר מכן גיליתי שזה הכי "יש דברים ואז שרלוק שולף דאוס אקס מאכינה ודברים שלא ידעת ואתה לא מבין מה הייתה הפואנטה ואיך היית אומר לנחש את זה" – אבל נורא ציפיתי לסרט תעלומה וקיבלתי סרט אקשן שלא ממש פיצה על המחסור שהרגשתי.
אגב, איך הסרטים לפני "שרלוק" שלו שהם לא לוק-סנאצ'-נ'רולה? כי אני מודה שאני מצד אחד רוצה לראות את ריוולוור אבל מצד שני מפחד.
"אקדח" לא דומה לאף סרט אחר שלו.
אישית, זה הפחות אהוב עלי מביניהם.
ריוולוור ממש אחלה
אני מאוד אהבתי אותו, ראיתי אותו כשגיליתי שיש סרט של ריצי שלא ראיתי ומאוד נהנתי, הרבה יותר טוב מרוקנרולה.
בעיניי שום דבר שהוא עשה לא מתקרב ללוק סטוק, אבל סהכ אני אוהב את כל הסרטים שלו כולל שרלוק
מעניין שהדירוג של הסרט עומד על 7.3 בימד"ב
ואפילו עלה לעומת ה-7.1 שהיה לו עם יום הפתיחה. יהיה מעניין לדעת איפה זה יתייצב.
מה שבטוח זה שהמגמה של סרטים שנקטלו בידי מבקרים אבל התקבלו סבבה אצל הקהל יותר בולטת לאחרונה.
ועכשיו רשמית - הכישלון של השנה.
14 מיליון דולר בסופ"ש הראשון – 175 מיליון דולר תקציב.
אחלה של סרט
בדיוק מה שאתה מצפה כשאומרים לך סרט של גיא ריצי על המלך ארתור לא פחות ולא יותר, נהנתי מכל רגע
סרט מטופש אבל נחמד להעביר את הזמן.
לא מסכים עם המבקרים שצלו את הסרט על אש נמוכה. סך הכל סרט מהנה וכולל לא מעט אלמנטים מיתולוגיים מענייניים ושימוש מעולה בפס קול חדשני ומגניב לצד כמה שירים מלאי אווירה. לצ'ארלי האנם יש לי הרבה חיבה עוד מימי ילדי האנרכיה, וגם כאן אהבתי אותו.
הטענה היחידה שלי היא הפלסטיקיות. כל התלבושות, התפאורה והאיפור מרגישים נורא מזויפים והולמרקיים. זה מוזר בעיקר בהתחשב בעובדה שזה סרט שעלה 175 מיליון דולר.