הטריילר הזה, ל"המילים הטובות" – הסרט החדש של שמי זרחין – הוא או מצוין, או הטריילר הגרוע ביותר שראיתי כבר שנים.
אוקיי, עריכה מצוינת, אבל יכול להיות שהסרט הגיע מאפס לספיילור עצמי מוחלט וטוטאלי בתוך דקה ועשר שניות? זה בהחלט נראה כאילו זה כל הסרט. הוא מציג מסתורין ואז את הפתרון. יופי. אחלה סרט. עכשיו אני לא אצטרך לראות אותו.
חיכינו הרבה זמן עד שהטריילרים הישראליים יתבגרו ויהפכו לשווי ערך לטריילרים הוליוודיים. זה קרה. יש עכשיו הרבה טריילרים מוצלחים מאוד. אז עכשיו הם למדו מהוליווד גם לספר הרבה הרבה יותר מדי? אני מאוד מקווה שהרושם הזה, איכשהו, מוטעה, ובעצם מה שמוצג כאן הוא רק תחילת הסרט ויש לו עוד המשך מרתק ובלתי צפוי. לא ברור לי איך.
משום מה כל הטריילר חיפשתי את צופית גרנט
כדי פשוט להתיחס לזה כאל סרט קצר וזהו
(ל"ת)
הטון דיבור הלחששני-עצובי הזה הרבה יותר מפריע.
(ל"ת)
אני לא חושב שזה ספוילר, כי על זה הסרט
הפרמיס של הסרט הוא לא תעלומה בלשית של 'מי האבא?' אלא 'מה קורה למשפחה שמגלה שאב המשפחה היה ערבי?'.
זה ממש לא נראה ככה.
הטריילר מציג *המון* חומר מצולם (ועלילה) לפני שזה מתגלה.
נראה שהעלילה הולכת לכיוון "האישה ששרה" ( Incendies)
מה אתם אומרים, כולל הטוויסט של סוף הסרט?
דווקא נשמע שזה ממש לא העניין
אלא איזה טוויסט קטן בדרך. לפחות ככה הטריילר מציג את זה.
אשמח אם תוכל לפרט יותר למה לדעתך הטריילר מציג את את כל הסרט.
כי אני לא ממש רואה את זה. אכן, עולה השאלה "מי האבא?" ואז התשובה "האבא ערבי". זהו. הטריילר יוצר רושם שיש בסרט מעט יותר מנסיון לענות על השאלה הזו. מה גם שעובדת היותו של האבא ערבי, היא כל מה שאנחנו מקבלים (ומי אמר, בעצם, שזה נכון? פלורנס בלוך אמרה שהיא חושבת שהוא היה ערבי. מי אמר שהיא צודקת? או דוברת אמת?). נראה כאילו שלושת האחים הללו מתמודדים עם סוגייה רחבה יותר באשר לסיפורם של הוריהם, או סיפור היוולדם, ואני לא חושב שתשובה "האבא ערבי" עונה לכל התהיות שנדמה שמעסיקות אותם. גם אם הוא ערבי – מיהו? מדוע אינם מכירים אותו? וכו' וכו'. בקיצור, או שלחלוטין לא הבנתי את הטריילר (שזו אפשרות, אכן יש לי נטייה כזו), או שלא הבנתי את כוונתך.
אני מאוד אשמח אם זה המקרה.
לפי הטריילר, זה לא נראה ככה.
טריילר אמור לספר על מה הסרט. להציג את הדמויות הראשיות, להסביר מהו הדבר ששינה את חייהם, מהי המשימה שעומדת בפניהן, המסע שאליו הן יוצאות, ואז להציג קטעים קטנטנים מכל יתר מה שקורה (Occasionally interrupted by a girl in a bikini). וזה בהחלט נראה כמו מה שקורה כאן, בהתחלה. היתה להם אמא, היה לה סוד, הם יוצאים למסע לגלות מהו הסוד, מסע שיוביל אותם אל פריז ואף אל אלג'יר! הצטרפו אליהם במסע שישנה את חייהם ויגלה להם דברים שיערערו את כל חייהם וזהותם!
ואז הסרט מספר מה היה הסוד.
הגילוי לא מוצג (בטריילר) כנקודת התחלה, אלא כסיום. אנחנו רואים המון דברים שקורים לפניו, ושום דבר משמעותי שקורה אחריו. השאלה המסקרנת המוצגת בטריילר היא לא "מה יעשו האנשים האלה עכשיו, לאחר שגילו את מוצאם האמיתי?" אלא "מהו הסוד הגדול שהאמא הסתירה?" הסרט אפילו חוזר על השאלה הזאת בדיוק בסיום. אבל כבר קיבלנו את התשובה, אז מה הקטע.
אבל מהרגע שהטריילר מגלה שהילדים יוצאים לחפש את האבא האמיתי שלהם
קשה להפוך את הזהות שלו להפתעה כלשהי. כיוון שהם מחפשים אדם זר כלשהו, שום תשובה לא תהיה מפתיעה, וקשה להאמין שהסרט יכול להיבנות כסרט טוויסט או ליצר מתח אמיתי סביב השאלה. אם כבר הייתה הפתעה קטנה שהסרט חשף, היא העובדה שהאבא המאמץ מצטרף אליהם לחיפושים.
אגב – האיזכור של המוצא של האבא עשוי להיות בסרט איזו השערה חסרת בסיס שנזרקה באגביות לחלל האויר והפכה לעניין של ממש באמצעות עריכת טריילר מגמתית. ובכל מקרה, קשה לי להאמין שהסרט מסוגל להפוך כלי עלילתי כל כך סטנדרטי – שהוא יותר פתח לדיון על זהות מאשר איזה טוויסט של ממש – לרגע מפתיע באמת.
אסף בן שמעון זה לא ההוא ש? מתי הסרט צולם?
מגי אזרזר? ידעתי שהיא תגיע לגדולות עוד מהעונה הראשונה של האח הגדול כשהיא שחקה את הדמות "עינב בובליל".
בעניין הספוילר או לא, זה לא קצת בעייתי על גבול הגזעני אם הטוויסט או העניין המרכזי הוא (רק) גילוי זהות האב ולא, נגיד, מה שקורה למעורבים בעקבות הגילוי?
בונוס למתמידים: תגובת "אכלו לי, שתו לי" משעשעת קלות מאת האיש שהביא לנו שתיים מיצירות המופת הגדולות שידע הקולנוע הישראלי בעשור האחרון בעמוד היוטיוב של הטריילר הנ"ל.
עוד עושים סרטים כאלה?
הטריילר נראה כמו פרודייה על הז'אנר הישראלי הזנוח משפחה במשבר. כול שורה בו נשמעה לי מגוחכת עוד לפני שבא הגילוי. זה נראה כמו סרט שצולם בשנות ה90 אני מאוד מקווה שזו פרודיה.
זה רק אני או שכל הקאסט פשוט נגנב מ'בתולות'?
(ל"ת)