ג'יי. אדגר הובר היה אחד האנשים החזקים באמריקה. הוא הקים את ה-FBI ושלט בו ביד רמה במשך עשרות שנים. הוא לא היה דומה אפילו קצת ללאונרדו דיקפריו.
הנה הבעיה: תשאלו את האמריקאי הממוצע מי היה ג'יי אדגר הובר, וסביר שהוא יזכיר שמלות. ישנן טענות שגורסות שהובר היה הומוסקסואל, והוא נצפה כמה פעמים לובש שמלות שחורות מחמיאות. זו לא עובדה שאין עליה מחלוקת, אבל זו שמועה ידועה. מה שבטוח הוא שזה הופך את סיפורו של ג'יי. אדגר הובר למעניין יותר מ"איש עם חליפה אפורה מגלה שהכח משחית". גם תיאור עלילת הסרט בימד"ב מדבר על "מאחורי דלתיים סגורות, הוא שמר על סודות שהיו עלולים להרוס את התדמית שלו, הקריירה שלו וחייו". נשמע כאילו הסרט יעסוק בהומוסקסואליות של הובר, אבל בטריילר הרמז היחיד לכך, אם אפשר לקרוא לזה רמז, הוא שאדגר מחזיק ידיים עם מישהו. כמה נועז. או שקלינט בחר לא להקדיש לנושא הזה תשומת לב בסרט, או שהמשווקים החליטו שהומואים זה לא טוב לעסקים והעלימו את זה מהטריילר. וכך גרמו לו להיות די משעמם.
וגם מהחזקת הידיים הזו אי אפשר להבין שום דבר
יכול להיות שהם החליטו שליאונרדו דיקפריו הומו זה לא טוב לעסקים. האם אפשר פשוט "להעלים" נושא שלם מסרט? זה משהו ש"מותר" לעשות? זה הגיוני בכלל?
קשה להאמין שלא יגעו בזה בכלל
בעיקר כשרואים מי התסריטאי.
גם כל עניין החזקת הידיים במכונית והמבט החשדני של האמא לעברם זה סימן די ברור שיש בין השניים יותר ממה שנראה לעין.
סליחה, להעלים נושא שלם מטריילר?
(ל"ת)
עכשיו, כשאתה אומר שהוא לא היה דומה לדיקפריו
אתה מתכוון לזה שהוא לא היה "יפה" כמו דיקפריו? כי… דיקפריו הוא כבר מזמן לא מה שהיה פעם.
בכל מקרה, לפי הטריילר זה עושה רושם של עוד שיעור היסטוריה (הפעם על היווצרות ה-FBI) לא רלוונטי ומשעמם שכל מטרתו היא להביא לאיסטווד ודיקפריו עוד מועמדות לאוסקר, לא יותר. אני לא יודע מה כבר יהיה לסרט הזה להגיד.
כעיקרון אף אחד מהסרטים האחרונים של איסטווד לא היה טוב במיוחד לדעתי. זאת אומרת, היו כמה טובים אבל הם בסך הכל היו דרמות עשויות טוב ולא יותר מזה. הבחור לא באמת עשה יצירת מופת בלתי נשכחת מאז "הבלתי נסלח".
אני חושב
שעניין ההומוסקסואליות די ברור מהטריילר, וגם די ברור שיהיה עיסוק די אינטנסיבי בנושא, מה שהופך מבחינתי את הסרט לסופר-מעניין, ולו רק מהסקרנות לראות איך חטיאר מאצ'ו כל כך כמו איסטווד יתעסק לראשונה בנושא הזה ויקשר אותו לפוליטיקה ולהיסטוריה האמריקנית. בכלל, הטריילר משדר מבחינתי וייב טוב ונראה שהסרט חוזר לסגנון של "גיבורי הדגל" – הסרט האחרון של איסטווד שממש אהבתי (לכאורה סרט מלחמה אולד-פאשן, בפועל סרט די נועז שעוסק בשאלות של מיתוס וזיכרון מול מציאות).
מה גם שהצילום של טום סטרן נראה שוב נפלא. אז מה אם לא נראה את דיקפריו מבצע מעשי סדום בקלוז אפ?
יכול להיות שאני לגמרי עיוורת
אבל אני לא ראיתי אפילו רמז אחד להומוסקסואליות מלבד כאמור – החזקת הידיים היבשה הזאת. האר את עיניי!
האמת היא שבאופן מפתיע
סרטים היסטוריים עם הומוסקסואליות מודחקת זה לא משהו חדש בשביל איסטווד. הוא כבר התעסק בנושא הזה (ועל ההשלכות הנובעות ממנו על החברה האמריקאית) ב-'חצות בגן הטוב והרע' שלו עם ג'ון קיוזאק וקווין ספייסי.
זה סרט ארוך מאוד, קשה ומאוד לא מהנה, אבל יש בו עוצמה רבה. הוא מזכיר במובן הזה את 'מיסטיק ריבר' של איסטווד. אני לא יודע איך יבוא לידי ביטוי נושא ההומוסקסואליות בסרט על הובר, אבל ב'חצות', הנושא לא מוצג בתור הגורם לשחיתות בחברה האמריקאית, אלא בתור נטייה טבעית שאנשים מסרבים להשלים איתה, וסירוב זה גורם להם להשחית את עצמם בניסיון להסתיר אותו מהחברה. ומבלי לספיילר, זה בסופו של דבר המסר המרכזי ש'חצות בגן הטוב והרע' מעביר – שהשחיתות לא נובעת מתוך נטייה אישית, אלא מתוך הרצון להסתיר אותה מהחברה. ולפי הטריילר, נדמה שאיסטווד ימשיך לדון ברעיון הזה גם בסרט על הובר.
וכן, גם אני אהבתי את 'גיבורי הדגל', למרות שאני לא רואה קשר לטריילר. לא נדמה שיהיה הרבה אקשן בסרט על הובר, לא כמו שהיה בסרט המלחמה ההוא.
האיפור שלו כמבוגר נראה נורא.
הוא נראה יותר כמו החייזר מהגרין לנטרן מאשר איש מבוגר.
הטריילר עצמו נראה די משעמם.
הבחור ששיחק את התאומים ב"הרשת החברתית" ושפה משחק את מס' 2 נראה ממש כמו מרשל מ-How I Met Your Mother.
תמיד חשבתי שההומוסקסואליות של הובר היא עובדה ידועה
מויקיפדיה מסתבר שאין שום עדות חותכת, והרבה סיבות לפקפק באלו הטוענים שהוא כן היה.
מה שבאמת מציג בעיה בפני יוצר סרט ביוגרפי. מצד אחד, להוסיף את הנושא הזה משנה את הדמות באופן משמעותי, בהתחשב בתקופה שבה הובר חי ובדעות שהיה מזוהה עמן, ולא נראה לי מוצדק לעשות זאת ללא הוכחה מספיקה. מצד שני, ההומוסקסואליות של הובר היא משהו ש"כולם יודעים" אפילו אם היא אינה נכונה, ולכן להשאיר אותה מחוץ לסרט נראה, במבט ראשון, כמו סילוף הומופובי של ההיסטוריה.
אני בספק אם הם ישמיטו את עניין ההומוסקסואליות מהסרט.
לפי מה שהבנתי, התסריטאי, דסטין לאנס בלאק מתנגד להומופוביה יותר ממה שרייג' אגסט דה מאשין מתנגדים לקיומו של ג'ורג' בוש, וקשה להאמין שהוא יכתוב סרט על דמות ספק הומוסקסאולית ולא להתייחס לזה איכשהו (ואולי גם להוציא אותו מהארון סטייל גל אוחובסקי). ולמה הם השמיטו את העניין מהטריילר? טוב, חייבים להודות שיש בארה"ב אנשים שקצת יהיה להם לא נעים לראות סרט שמתאר את הגיבור האמריקני שלהם כגיי (ועוד בתקופה כה רגישה כמו אורעי העשור לניין אילבן). כנראה שהמפיצים חשבו על האנשים האלה, ופשוט השמיטו את העניין מהטריילר.
חוץ מזה, הטריילר נראה לי כמו סתם דרמה ביוגרפית משעממת, רק עם צילום די טוב. אבל אפילו שעכשיו רק ספטמבר, אני מוכן להמר על חולצת עין הדג שלי שליאונרדו קיפריו יזכה באוסקר על הסרט הזה.
בשם כל (רוב?) המין הנשי:
אנחנו עוד מחכות שהוא יזכה באוסקר על טיטאניק.
החלק שלי של המין הנשי מתנגד
לא שאני לא אוהבת את טיטאניק, אבל דיקפריו לא עשה שם שום דבר ששווה אוסקר (קייט וינסלט, לעומתו, כן, אבל ממנה נגזלו אוסקרים ראויים יותר עבור על תבונה ורגישות ושמש נצחית בראש צלול, אז לא שווה להתרגש מטיטאניק).
הגזמת...
הוא לא עשה שום דבר חוץ מלהיות יפה עד כאב…
נראה לי שלזה כאן מעיין התכוונה
(ל"ת)
לא הייתי מגדיר אותו כגיבור אמריקני
ג'יי אדגר הובר הוא דמות שנויה במחלוקת, גם בלי קשר לנטיות המיניות שלו. הוא לא בחל באמצעים כדי לאסוף מידע על אנשים שנראו לו חשודים ולא נמנע מלפעול בדרכים מפוקפקות בכדי לסלק מהדרך מתנגדים בתוך ה-FBI. ידוע רק על חלק קטן מהדברים שעשה, אבל מדובר בדברים כמו הטרדה, סחיטה, האזנות סתר ללא אישור ויתכן שגם איום על הדרגים הבכירים ביותר. היה לו כח חסר תקדים בשירותי הבטחון והטריילר רומז לכך שקיים עיסוק בפעולות הלא שגרתיות (וספק חוקיות) שנקט בהן במהלך כהונתו. התייחסות לאפשרות היותו הומוסקסואל, היא דבר מתבקש לאור התקופה בה הסרט מופק, בה המנעות מעיסוק בנושא, עשוי להיחשב להומופוביה סמויה. נוסף על כך, דאסטין לאנס בלאק ידוע בזכות התסריט שכתב ל"מילק" ובזכות מאבקו למען זכויות להט"ב. יהיה תמוה אם דווקא הוא יחליט להשמיט את השמועות על נטיותיו של הובר מהסרט.
הרושם שלי מהסרט הוא שכרגיל אצל איסטווד, לא נדע עד הרגע האחרון. אף פעם לא ברור אם הוא מביים סרט יוצא דופן ומאתגר כמו "בלתי נסלח", "מיליון דולר בייבי" ו"מכתבים מאיוו ג'ימה", או שהוא עובד על סרט שגרתי וקלישאתי כמו "אינוויקטוס" או "הגשרים של מחוז מדיסון". האיפור של לאונרדו דיקפריו נראה רע, אבל קשה לשפוט על סמך שניה וחצי מהטריילר, שמתמקד יותר בצעירותו של הובר. אל תהמר עדיין על אף חולצה, כי יש סיבה למה דיקפריו עדיין לא זכה באוסקר. לא שצפויה לו תחרות קשה אם הסרט אכן יזכה לתגובות חיוביות (דווקא בקטגוריית השחקנית הראשית, מסתמן מאבק מעניין), אבל מהטריילר זה נראה כמו עוד הופעה שבה הוא בעיקר מנסה לעשות מבטא שהוא בעצמו לא סגור עליו.
שחקנית ראשית? אתה מתכוון לנעמי ווטס?
(ל"ת)
אני מתכוון לקטגוריה עצמה
אם הטריילר רומז למשהו, השחקנית מ"ג'יי. אדגר" שתקודם לקראת האוסקר, היא בכלל ג'ודי דנץ', כשנעמי ווטס די נותרת מחוץ לתמונה. בכל אופן, הרושם הוא ששתיהן יהיו רק בתמונת קטגוריית שחקנית המשנה. בקרב שחקניות ראשיות מסרטים אחרים, מסתמן מרוץ לא פשוט.
אני לא יודע אם אפשר לקרוא למירוץ הזה "לא פשוט".
ממה שאני רואה, התחרות העיקרית היא בין מריל סטריפ ("אשת הברזל") ומישל וויליאמס ("השבוע שלי עם מרילין"), כשרוני מארה היא הסוס האפל (מאוד אפל, במקרה הזה). ככל הנראה יוסיפו כקישוט את קירסטן דאנסט, גלן קלוז, אליזבת' אולסן, טילדה סוונטין או ויולה דייוויס.
אני חושב שהתחרות היא בין גלן קלוז לעצמה
וזה עם כל הכבוד לנשים המוכשרות האחרות, כן?
טוב, אחת מהן היא מריל סטריפ
מה שאומר שהמרוץ בהחלט לא הסתיים. ופרט לכך, מה ששמעתי על אלפרד נובס הוא שקלוז מעולה אבל הסרט לא משהו, וזה שילוב שנוטה להוביל למועמדות, אך לא לזכייה.
נכון, אבל אל תשכח שהקמפיין סביב גלן יהיה סביב נושא
עיקרי אחד – איך לעזאזל היא לא זכתה עד עכשיו?
כמעט כל ידיעה אוסקרית בנושא גלן קלוז והסרט שואלת את השאלה הזו. היא קיבלה 5 מועמדויות בשנות ה-80, היא נחשבת לשחקנית מצוינת במיוחד וכזו שעשתה תפקידים מצוינים גם בלי שקיבלה עליהם הכרה מהאקדמיה ואת הסרט שלה אנשים כבר ראו כך שיש "עדויות מהשטח" שהיא באמת מצוינת.
מריל, מצד שני, משתתפת בסרט שאין ספק שהוא מאוד אוסקרי מבחינתה – אבל אף אחד לא ראה אותו ויש לה כבר 2 אוסקרים.
בשנים האחרונות הנושא הזה סבב סביב הקמפיינים המוצלחים של קייט ווינסלט, ג'ף ברידג'ס, הלן מירן, קולין פירת', סנדרה בולוק (במובן מסוים), קייט בלאנשט, רנה זלווגר, כריסטיאן בייל, מורגן פרימן ובטח שכחתי עוד כמה. קמפיינים דומים מתחילים כבר עכשיו לויולה דייויס על "העזרה" וגארי אולדמן על הסרט עם השם הארוך.
שני דברים
א. מה לא שגרתי ומאתגר ב"מכתבים מאיוו ג'ימה"?
ב. לא צפויה ללאונרדו דיקפריו תחרות קשה?! תחרות השחקן הטוב ביותר השנה מפוצצת, והמרוץ רק התחיל. הוא מתמודד נגד ג'ורג' קלוני ב"היורשים" ובראד פיט ב"מאניבול", שניהם מקבלים המון מחמאות, וגם ההפועה של מייקל פאסבנדר ב"בושה" נחשבת לכזאת שאי אפשר להתעלם ממנה, וגם הכוכב הצרפתי ששכחתי את שמו כרגע של "הארטיסט". קל זה לא יהיה.
אני די בטוח שאם מייקל פסבנדר יהיה מועמד לאוסקר השנה,
זה יהיה על "שיטה מסוכנת". אני כמובן לא יודע אם ההופעה שלו שם יותר טובה מ"בושה", אבל העניין הוא שבעוד שהאחרון הוא סרט אינדי שהתחילו לשמוע עליו רק בההקרנה שלו בפסטיבל ונציה החודש, "שיטה מסוכנת" הוא סרט עם הרבה הייפ, יותר השקעה אולפנית ושגם נשמע כמועמד מוביל לאוסקר עוד באפריל.
בקשר לדיקפריו, הנימוק שלי הוא שיש לו בינתיים את כל הקריטריונים להצליח – סרט תקופתי, תפקיד ביוגרפי של איש שלטון, (כנראה) הומו, ובכלל, ליאונרדו דיקפריו הוא שחקן מצליח שלא קיבל פרס ונמצא כרגע בדיוק בגיל וברמת ההצלחה כדי להשיג אותו.ולגבי התחרות שלו – לג'ורג' קלוני כבר יש אוסקר, וחוץ מזה, יותר סביר שהוא כבר יהיה מועמד על בימוי/תסריט של "מחשקי שלטון"; בראד פיט אומנם מקבל שבחים והוא באמת שחקן שהאקדמיה התעלמה ממנו הרבה, אבל יש לציין ש"מאניבול" לא בדיוק נראה כמו סרט אוסקר טיפוסי – סרט על ספורט שהוא לא אגרוף, תסריט עם מלא מושגים מעולם העסקים וכו' ולפי הטריילר גם לא מעט אלמנטים קומיים. מייקל פסבנדר, אם יהיה מועמד, הוא שחקן מתחיל מדי שהאקדמיה לא תחוש שדחוף להביא לו אוסקר. אם תהיה לדיקפריו תחרות משמעותית, אני אהמר על גארי אולדמן ב"החפרפרת". אולדמן הוא שחקן הרבה יותר וותיק ממנו והוא לא קיבל מועמדות אף פעם (אפילו לא על "סיד וננסי"!) וזה שהוא משחק באחד מהסרטים הכי מהוללים ביקורתית של השנה גם עוזר לו.
ועל "הארטיסט", ובמיוחד על השחקן שלו, לא הייתי ממהר להמר. הוא מן הסתם יקבל מועמדויות עיצוב וצילום, ואולי איזה תסריט מקורי בגלל הקונספט, אבל אני חושב שכל הקטע הזה של סרט אילם יכול להרחיק חברי אקדמיה באותו אופן שסרטי מד"ב מרחיקים אותם (בכל זאת, אין יותר מדי חברי אקדמיה שעוד חיו בתקופת הסרט האילם).
נדמה לי שאתה קצת לא מעודכן
לפי התגובות בונציה/טורונטו, "היורשים" נראה כמו מתחרה אוסקר חזק הרבה יותר מ"משחקי שלטון", ו"שיטה מסוכנת" לגמרי מחוץ למרוץ. "בושה" הוא סרט אינדי עם המון עירום, שבחיים לא יקבל את פרס הסרט, אבל פרס ייצוגי כמו השחקן הטוב ביותר זה דבר שיכול לקרות. נכון שעל הנייר ללאונרדו יש את התפקיד הנכון וגם את יתרון ה"מגיע לו כבר", אבל זה לא אומר שהתחרות לא תהיה קשה (וגם זה, כמובן, בהנחה ש"ג'יי. אדגר" באמת שווה משהו).
"היורשים" הוא השם הרשמי של הסרט בארץ?
(ל"ת)
ככל הידוע לי ושום דבר אף פעם לא סופי, אבל כן.
(ל"ת)
"שיטה מסוכנת" *לגמרי* מחוץ למירוץ?!
אם אתה צודק, זה חתיכת שינוי. ניסיתי לבדוק את הציונים ברוטן טומטוז וימד"ב, אבל אני מבין שאלו לא המקורות הכי משמעותיים לבדיקת הנושא. יש לך איזה פירוט על כך (או לינק למקור ממנו השגת את המידע)?
תשמע, זה לא חד משמעי
זה לא שיש איזה אתר שאומר רשמית איזה סרטים בפנים ואיזה בחוץ. אבל ממה שקראתי, נשמע כאילו הדעה המקובלת על "שיטה מסוכנת" היא שהוא בסדר, לא רע, אבל לא קרוב להתלהבות מסביב ל"היורשים" למשל.
אני התרגשתי עד דמעות מהטריילר של "היורשים"
אז אני בהייפ עצמי גבוה מאוד לגביו.
בצורה מסודרת (תגובה גם לרד)
א. הדבר הלא שגרתי העיקרי ב"מכתבים מאיוו ג'ימה", הוא שהוא מוצג לחלוטין מנקודת המבט של "האויב". היפנים הם גיבורי הסרט ואיסטווד החליט לביים אותו כהשלמה ל"גיבורי הדגל", מתוך תחושה (לטענתו) שלא מתייחסים לצד הנגדי של הסיפור ותמיד מציגים רק אמריקאים ואירופאים כדמויות ראשיות. נוסף על כך, הסרט אינו דובר אנגלית, אף על פי שאיסטווד אינו דובר יפנית והיה זקוק למתורגמן בכל רגע נתון על הסט. לפחות מבחינה מסחרית, הדבר שקול להתאבדות תוך הכנסת הראש ללע של תותח. אאז"נ, אין בו דמוית נשיות בכלל והוא מתרחש כולו בשטח הקרב, בזמן ההכנות ללחימה ובעיצומה. הסרט חריג בכך שהוא יוצר הזדהות מסוימת עם מי שאחראים על הרג חיילים אמריקאיים רבים וקריאות להשמדת ארצות הברית והדמוקרטיה המערבית.
ב. ציינתי שזה תלוי איך ג'יי אדגר יתקבל. אם הסרט יחשב לאחד הטובים של השנה (מה שאני בספק שיקרה), תהיה לדיקפריו דחיפה רצינית. ג'ורג' קלוני אמור להיות מתמודד חזק, אבל כבר יש לו אוסקר ומשהו אומר לי שהוא מגלם ב"הצאצאים" גבר שרמנטי עם הרבה סטייל ובטחון עצמי, שנקלע למשבר לא צפוי. הוא יצטרך באמת להפתיע כדי לזכות שוב. בראד פיט וגארי אולדמן מתמודדים חזקים, במיוחד לאור הביקורות הראשונות החיוביות. גם ראיין גוסלינג (דרייב) בתמונה, במידה והסרט יחזיק באז עד סוף השנה. בכוונה אמרתי שלא כדאי להמר על דיקפריו כבר עכשיו. יש סימנים בעדו, אבל יש גם סימן אחד גדול לרעתו: הוא לאונרדו דיקפריו ואם הוא לא זכה באוסקר עד עכשיו, כנראה שהאקדמיה לא עד כדי כך מתלהבת ממנו. האמת? אני מתקן את עצמי ומודה שגם אם ג'יי אדגר יתקבל כיצירת מופת, צפויה לדיקפריו תחרות קשה.
מייקל פסבנדר לא עורר תגובות יוצאות דופן ממי שכבר ראה את "שיטה מסוכנת", אבל זכה להרבה תשבוחות בזכות "בושה" של סטיב מקווין (לא ההוא, סטיב מקווין אחר). אני בהחלט חושב שהפצה חכמה של הסרט, תציב את פסבנדר כמועמד חזק.
ג. לגבי שחקניות, יש כמה שמות חזקים בתחרות, אבל אף אחת מהן לא מסומנת כרגע כמובילה. יש את המהמרים המסורתיים שהולכים עם מריל סטריפ, אבל בשביל לזכות באוסקר שלישי, היא תצטרך תחרות קלה יותר. רוני מארה, טילדה סווינטון, מישל ויליאמס וגלן קלוז (במידה ו"אלברט נובס" יהיה כשיר להתמודד השנה) כולן נמצאות במצב טוב לזכיה, כשלקלוז יש את יתרון השחקנית הוותיקה שלא זכתה עדיין ולמארה יש את יתרון הכיעור העצמי בסרט שעשוי להיות אחד המועמדים החזקים. לא ברור אם ויולה דיוויס (העזרה) תחשב שחקנית ראשית, או שחקנית משנה, אבל גם היא שם שיכול לבוא על חשבון הופעה לא פחות מוצלחת.
ד. "מאניבול" הוא מאוד סרט אוסקר. ליתר דיוק, הוא נראה כמו סרט שמועמד לכמה פרסי אוסקר ומסתפק בזכיה על משחק או תסריט. לגבי משחק, יש את בראד פיט שהאקדמיה כבר פספסה כמה הופעות מוצלחות שלו. יתכן שעכשיו, שהוא מבוגר יותר, יתייחסו אליו כאל שחקן איכותי ולא כאל כוכב הוליוודי מזדמן. לגבי התסריט, מאחר ומדובר בתסריט מעובד, הוא יצטרך להתמודד מול סרטים כמו "נערה עם קעקוע דרקון", "הצאצאים", "החפרפרת" ו"סוס מלחמה", כך שזכיה תהיה עניין לא פשוט.
ה. אני לא כל כך אופטימי לגבי "הארטיסט". הסרט נראה כמו אחד מאותם אהובי מבקרים שמסתפקים במיעוט מועמדויות לאוסקר. הוא יכול להיות מועמד גם בקטגוריית הסרט, אבל זה יצריך מספר גדול של חברי אקדמיה שיאהבו אותו יותר מכל סרט אחר של השנה ואני לא רואה את זה קורה מצד גוף שהנטיה שלו היא בכל זאת למיינסטרים. הוא יכול להיות מועמד על בימוי, משחק, צילום, עיצוב, אולי אפילו תסריט (למרות שקטגוריית הכתוביות בסרט אילם בוטלה לפני יותר משמונים שנה). קשה לי להאמין שסרט עד כדי כך אנטי-מיינסטרים יצליח לקטוף פרסים גדולים.
ואם כבר נכנסו לדיון האוסקר הזה,
מה אתה חושב על הסיכויים של "קרוב להפליא ורועש להחריד" בקטגוריות הראשיות?
מקווה שלא טובים
זה יותר קשור לכך שאני באמת לא רוצה שסטיבן דאלדרי ימשיך את הרצף של להיות מועמד לאוסקר על כל הפילמוגרפיה שלו. בכל מקרה, אין הרבה דיבורים על הסרט כרגע. אני לא בטוח אפילו אם יצא לו טריילר רשמי. הוא באותו מעמד כמו "סוס מלחמה" – יש מאחוריו שמות גדולים ונראה שהוא סרט אוסקר קלאסי, אבל אף אחד עוד לא צפה בו ואין אפילו דעה מקצועית אחת לגביו. המרוץ השנה די צפוף גם ככה ומכיוון שלא נדע עד הרגע האחרון כמה מועמדים יהיו לסרט הטוב ביותר, אני בוחר להתעניין בסרטים שכבר ידוע ששווה לצפות להם.
אני דווקא חושב שהאוסקר ילך לגרי אולדמן
על תפקיד סמיילי.
הטריילר נראה טוב:
http://www.youtube.com/watch?v=Aco15ScXCwA
ואני חושב שניתן גם להוסיף את כריסטופר פאלמר ב"בארימור"
הסרט מבוסס על הצגת היחיד שפאלמר זכה אליה בפרס הטוני לפני 15 שנים ואומרים שהוא מצוין בו. מה גם שיש מצב שתהיה לו מועמדות כפולה השנה – על "בארימור" ועל "בגינרס".
לא בטוח ש"בארימור" יהיה כשיר השנה
עדיין לא ידוע מה תאריך ההפצה שלו בארה"ב וספציפית, בלוס אנג'לס. בלי זה, הוא לא יכול להתמודד על האוסקר. לא שזה משנה לכריסטופר פלאמר. הוא נחשב כבר כמה חודשים לפייבוריט לאוסקר לשחקן משנה על "בגינרס" ומופיע גם ב"נערה עם קעקוע דרקון".
עוד לא קנתה את הסרט איזו חברת הפצה בארה"ב?
הייתי בטוח שכן, במיוחד כי זה תפקיד מאוד אוסקרי.
ואני מקווה שהוא לא יזכה באוסקר על "בגינרס", בעיקר כי הסרט עצמו פשוט לא טוב ובמיוחד כי פאלמר לא עושה תפקיד יוצא דופן.
ליאו
נראה כמו האוסקר הראשון של ליאונרדו דיקפריו
ליאו במבטא לא ברור, ליאו הומו, ליאו זורק כוס על הקיר
הוי, כמה דרמה! כמה עוצמה! כמה מותח!
נראה בסדר.
יש הומוסקסואליות בסרט הזה בוודאות
אני לא יודע עד כמה איסטווד יהפוך את זה לאישיו או יקשר בין ההומוסקסואליות שלו לקווים אחרים בדמותו של הובר, כמה סצינות מין הומוסקסואליות תהיינה שם או אם בכלל תהיה נשיקת און-סקרין, אבל לפחות חצי מה"מונולוגים" שנשמעים ברקע הטריילר הם למעשה שיחות בין הובר למאהב שלו (עניין נתון לוויכוח מבחינה ביוגרפית), קלייד טולסון. שלא לדבר על כך שדמותו בסרט בעלת פנים יפות, רכות ואף נשיות למרות שהדמות האמיתית לא הייתה כזו. כמו כן, הוויכוחים עתירי הדמעות בין הובר לטולסון כששניהם לבושים בחלוקים גם מעידים שהסרט בוחר לצדד בסברה שאכן היה מדובר בזוג מאהבים, וכפי שאמרתי, העניין נתון לוויכוח מבחינה היסטורית.
אה, וגם
קשה לי להאמין שהתסריטאי דאסטין לאנס בלאק, בהיותו הומוסקסואל מוצהר, התסריטאי של "מילק" ופעיל זכויות הומוסקסואלים יתעלם או יצניע מאלמנט כל כך משמעותי בביוגרפיה של הובר.
דיקפריו מסתמן כשחקן שימנע ממני לראות סרט.
אם בטריילר הוא הספיק להיות עד כדי כך מעצבן ונטול הבעה, מה יקרה בסרט המלא?
אני חושב שזה עונה על השאלה:
http://www.popeater.com/2011/05/24/armie-hammer-leonardo-dicaptrio-j-edgar-kiss/
כן, זה די חד משמעי.
(ל"ת)
זה מה שמטריד אותך?
אני היחיד שחושב שהחלק של ההומוסקוסאליות שייך בעיקר לרכילות צהובה והרבה יותר מעוניין לראות סרט שבאמת בוחן כיצד ה-FBI תחת הובר רדף ארגונים לזכויות אזרח ויריבים פוליטיים?
כנראה.
להזכירך, אנחנו מדברים פה על סרט, לא על מאמר בעיתון. בסרט, מה שאתה קורא לו "רכילות צהובה" הוא מה שנהוג לכנות "חיים". אם הייתי רוצה לדעת רק על פועלו של ג'יי. אדגר הובר ואיך הוא רדף יריבים פוליטיים, הייתי קורא את המאמר עליו בויקיפדיה. מסרט אני מצפה שיפתח את דמותו של האיש, וזה אומר להיכנס לו לחיים, לבית, לחדר ולמיטה. אחרת זה פשוט לא מעניין.
זה עניין של פוקוס
אני חושב שההפרדה בין הנטיות המיניות של הובר והשיוך שלהן למה שמכונה "חיים" לבין העבודה שלו כראש ה-FBI, שצריכה להכנס למאמרים בעיתון ולערכים בויקיפדיה, היא הפרדה מלאכותית. אחרי הכל גם זה וגם זה הם החיים של הובר, ואני מתקשה להאמין שמישהו שמילא במשך יותר מ-30 שנה את תפקיד ראש ה-FBI באמת יכול לעשות הפרדה בין איזשהו אלמנט של חייו לבין התפקיד.
אז השאלה היא איפה הפוקוס בסיפור שהסרט הולך לספר. אני מסכים איתך שזה יהיה מוזר אם לא יהיה שום אזכור לסימן השאלה מעל הנטיות המיניות של הובר, אבל אני באופן אישי אתאכזב אם זה יהיה הפוקוס של הסרט. לדעתי זה החלק הפחות מעניין בסיפור של הובר.
מדברים על הומוסקסואליות
אחרי שצפיתי בסדרת אנימה מרתקת ומעולה בשם No. 6 (לא לדאוג זה לא אוף-טופיק) עליה כתבתי פה:
http://www.tve.co.il/forum/?id=54295
התחלתי לחשוב לעצמי, למה בעצם עד עכשיו לא היה משהו כזה. כלומר, בלוקבסטר – סרט אפקטים גדול ומעניין, או אפילו סרט אפקטים קטן ומעניין, וששתי דמויות הנאהבים במרכז יהיו פשוט במקרה מאותו מין, אבל הסיפור לא יהיה חייב להיות דווקא על איך הם מתמודדים עם הזהות המינית שלהם או איך זה מעיק עליהם.
זה לא מעניין איך *מעולם* לא היה משהו כזה?
אני מבין שבטח לא מעט אולפנים חוששים מזה שסרט עם מערכת יחסים כזאת במרכז לא ימשוך הרבה קהל או שהרבה מהקהל יבקשו את כספם בחזרה. אני עוד יכול להבין שהם יחשבו שהרבה אנשים בקהל ירגישו לא בנוח לראות שני גברים מתנשקים, אבל מה עם נשים? זה אמור להיות קל יותר לעכל לא? למה גם את זה לא עשו?
אבל בכל זאת זה מוזר איך *אף אחד* מעולם לא ניסה אפילו בכל זאת לעשות סרט כזה.
כמובן שהיו כמה סרטים עם מערכות יחסים מאוד קרובות בין שני גברים (מה שנקרא "Bromance". היה את זה למשל ב"שרלוק הולמס" לאחרונה) או עם דמות מוחצנת ומוזרה שיכולה או לא יכולה להיות הומוסקסואל (ג'ק ספארו), אבל מעולם לא באמת היה (עד כמה שידוע לי) בלוקבסטר שהיתה בו מערכת יחסים כזו.
אם יש משהו כזה אז תקנו אותי. אבל אם לא זה מעניין לא?
אני לא יודע אם זה נכון שלא עשו
כשיש מערכת יחסים חד-מינית, אז אנשים נוטים לשים אותה במרכז ולהפוך אותה לנושא הסרט, אבל דווקא יש סרטים שכוללים הומואים/לסביות ולאו דווקא במאבק לשוויון או זהות מינית. "קשורות", הסרט המעולה שהאחים וושאבסקי עשו לפני "מטריקס", הוא כזה. "הילדים בסדר" הוא סרט על משפחה שבה ההורים הם זוג לסביות, ולא עושה מזה עניין גדול. ובימינו יש הרבה סרטים עם דמויות של גייז שלא מייצגות שום דבר, הן סתם שם כי Some people are gay.
דניאל דבר על בלוקבאסטרים
קשורות והילדים בסדר הם לא שוברי קופות עתירי אפקטים. אפשר לעשות את הבדיחה הישנה על מהות היחסים בין באטמן לרובין, אבל נראה לי שהוא צודק. אני לא מצליח לחשוב על סרט אחד שנעשה במטרה להיות שובר קופות והדמות הראשית בו היא באופן מוצהר לא הטרוסקסואלית. יש את סרטי הארי פוטר, אבל דמבלדור הוא לא הגיבור והמיניות שלו לא מוזכרת באף סרט. הר ברוקבק היה הצלחה מסחרית, אבל הוא לא הופק מתוך מטרה להיות בלוקבאסטר.
האנימה שדיברתי עליה (No. 6) למשל מבוססת על סדרת ספרים
שבקלות אפשר להפוך אותה לסדרת סרטים עתירת תקציב הוליוודית, היא אפילו תהיה טובה יותר מרוב הסדרות מהסוג הזה. אבל האולפנים לא יעזו לגעת בזה בגלל שמערכת היחסים הראשית היא בין שני נערים זכרים.
אצל יפנים זו לא בעיה. הם מאוד פתוחים לנושא. הומוסקסואליות ממש נהיתה חלק מהתרבות שלהם בזכות מנגות ואנימות יאוי ויורי שמתעסקים בנושאים האלה. אז לא מפריע להם גם לעשות ספרים או מנגות או אנימות אפיות שמשודרות בפריים טיים כשהזוג הראשי הוא במקרה מאותו מין מבלי שהזהות המינית שלהם תעיק עליהם אפילו.
עכשיו, זה לא *באמת* משנה אם עניין הזהות המינית יהווה בעיה לדמות הראשית או לא, אבל לפחות שיהיה משהו כזה, הרי הומוסקסואליות כבר הגיע גם אצל האמריקאים לפריים טיים בטלוויזיה בסדרות גדולות יחסית (כמו "באפי" ו"גלי") אבל זו אף פעם לא הדמות הראשית והזהות המינית עדיין צריכה להעיק על הדמויות. וכמובן שעדיין יש הרבה תלונות מכל מיני גורמים והומופוביה. אבל שוב, לפחות זה במיינסטרים ולא פוחדים לשדר את זה. אז אם בטלוויזיה אז למה לא בקולנוע? אני מתפלא איך אף אחד בהוליווד לא חשב על זה או אם חשבו למה לאף אחד לא היה את האומץ להוציא משהו כזה. בריאן סינגר למשל, הוא הומו מוצהר והוא השתמש בשנאה למוטנטים בסרטי ה"אקס מן" שלו כמטפורה להומוסקסואליות. אני מתפלא שהוא מעולם לא הוציא משהו כזה, למשל.
...
שכחתי להוסיף שאפילו שדיברתי בעיקר על רצון לראות דמות ראשית לסבית או הומוסקסואלית בסרט הוליוודי רב תקציב גדול, אני גם לא ממש מצליח לחשוב על דמות מרכזית שהיא לא הדמות הראשית בסרט כזה שהיא הומו-לסבית (זו הסיבה שבגללה הזכרתי את "גלי" ו"באפי". כי שם למרות שאלה לא הדמויות הראשיות שמחוץ לארון, אלו דמויות מאוד מרכזיות).
ושהמיניות שלה ברורה
כלומר דמבלדור לא נחשב…
הוא לא בלוקבאסטר
יש הרבה סרטים שהדמויות הראשיות בהם הן לא הטרוסקסואליות, חלקם אפילו לא דרמות עצמאיות נוגות. החיפוש הוא אחר סרט שהופק מתוך כוונה להיות בלוקבאסטר. זאת אומרת שהושקע בו תקציב ענק והוא זכה להפצה רחבה, מתוך כוונה להיות אחד הסרטים המצליחים של השנה. התחושה היא שראשי האולפנים מאמינים שסרט פופקורן לקהל הרחב, עם הומו או לסבית בתפקיד הראשי (בדרך כלל, גם עם אישה לא לסבית בתפקיד הראשי), יהיה כשלון מסחרי או שלפחות לא יהיה שווה את ההשקעה.
אני יודע שאם טרילוגית "חומריו האפלים" היתה ממשיכה
מעבר ל"מצפן הזהב" היו מוצגים לנו שתי דמויות של מלאכים הומוסקסואלים, אבל זה כמובן לא קרה.
אני מניח שאם תצא בארה"ב סדרת ספרים מאוד פופולרית, ממש ברמה של "דמדומים" או "הארי פוטר" ובה הדמות הראשית היא לסבית או הומו אז אולי זה יקל על האולפן ויהיה לו ביטחון להוציא סרט עם דמות גאה במרכז כי יש כבר קהל קוראים נאמן שידאג שהסרט יצליח. קשה לי להאמין שהם היו משנים אז את הדמות שתהיה סטרייטית כי זה היה מכעיס הרבה אנשים. אבל אולי אני ממעיט בפחד של האולפנים מדמויות ראשיות הומוסקסואליות.
זה עדיין נראה לי תמוה שאף אחד אפילו לא ניסה להוציא משהו כזה. רק כדי לנסות לראות אם זה באמת יבריח את הקהל.
ויכול להיות שסרטים כאלה דווקא כן היו יכולים להצליח.
הרי כמו שאמרת "הר ברוקבק" הצליח די יפה, גם "ברונו" ו"הילדים בסדר".
"אני אוהב אותך, פיליפ מוריס" היה אמור להיות משהו כזה, אבל בגלל שהדמויות הראשיות בו הם הומואים הסרט נדחה שוב ושוב מחוסר אמון של האולפן שהוא ירוויח משהו למרות שג'ים קארי נמצא בו בתפקיד הראשי.
כפי שכבר נאמר
האולפנים מפחדים להוציא סרטי פופקורן עם אשה סטרייטית בתפקיד הראשי, אז ממש לא הייתי מחכה בקוצר רוח לגיבור/ה הומו או לסבית.
בסדר, עזבו לרגע את עניין הגיבור\ה ההומו-לסבית
האם היתה דמות הומו-לסבית מרכזית שלא בהכרח היתה הדמות הראשית בסרט פופקורן שהמיניות שלה היתה ברורה?
אני די בטוח שגם זה לא.
תגדיר "סרט פופקורן".
(ל"ת)
רגע, ומה עם "ברונו"?
הוא אומנם קומי ומגוחך בכוונת תחילה, אבל קשה לומר שהנטייה המינית של הגיבור שלו מנעה מהסרט להיות בלוקבאסטר (136,933,838).
"ברונו" הוא לא סרט אפקטים גדול.
הוא בהחלט סרט שנוצר כדי לרכב על הגל של ההצלחה של "בוראט" ונועד לשבור קופות, אבל הוא לא סרט גדול.
גם ההזכרה שלי מקודם של "אני אוהב אותך, פיליפ מוריס" לא היתה נכונה. משום מה הייתי בטוח שמדובר בסרט קומדיית בריחה מהכלא גדולה שמדורגת PG-13 בגלל הטיזר שראיתי, אבל מסתבר שלא. מדובר בדרמה קומית למבוגרים שלא נעשתה בתקציב יותר מדי גדול, ובהרבה קומדיות רומנטיות למבוגרים יש דמויות של הומואים ולסביות (למשל, "ידידים פלוס" ו"קשר לא מחייב" מהזמן האחרון) גם אם הם לרוב לא בתפקיד הראשי.
הכוונה המקורית שלי שקצת סטיתי ממנה היתה למשהו שהוא יותר כמו "שודדי הקאריביים", "רובוטריקים" או אפילו סרטים יחסית קטנים יותר כמו "דו"ח מיוחד", רק עם דמות הומו-לסבית בתפקיד הראשי.
לא יודע על קולנוע
אבל בטלוויזיה קופצת דוגמא אחת פופולארית – טורצ'ווד.
חצי מהקאסט שם גיי. ג'ק ויאנטו במערכת יחסים פומבית שלא עומדת למבחן ולא מוצגת כחריגה (שעד כמה שגייז יכולים להיות חריגים בקאנון מד"בי). ויש את דמותה של טוש שהיא לסבית מוצהרת. דווקא אצלה כן הציגו בשלבים מסויימים את נושא המיניות כשנוי במחלוקת, אולם זה היה בסימוכין ליציאתה מהארון בעלילה ועל כן ההתעסקות בזה.
אתה יכול לומר שזו רק סדרת טלוויזיה ולכן אי אפשר לספור אותה בהתאם. ברם, טורצ'ווד נולדה לחלוטין במטרה להיות בלוקבאסטר (במונחים טלוויזיונים) ולהיות תוספת משמעותית לקאנון הכי מוכר בהיסטוריה של אנגליה.
כן, כבר סיפרו לי על טורצ'ווד
וכבר ראיתי כמה פרקים.
אבל טורצ'ווד היא בריטית ובריטים הם… נו, לא אמריקאים. לא מפתיע לראות משהו כזה מהם כמו שלא מפתיע לראות משהו כזה מהיפנים.
אני רק מקווה שהאמריקאים ילמדו ויתחילו לעשות סרטים גדולים עם דמויות הומוסקסואליות במרכז.
כנ''ל לגבי סדרת האב (האם?) שלה
לפחות החדשה, אחרי הכול – שם ג'ק הופיע לראשונה, ואפילו אחרי שהוא עזב הופיע הרבה דמויות ביסקסואליות והומוסקסואליות בתכנית (אפילו הדוקטור!)
בטח יש לזה קשר לעובדה שעד לסטיבן מופט ב2010, לתכנית לא היה כותב ראשי סטרייט מ79'
אצל הדוקטור רמזו
וגם אז רק אצל הדוקטור העשירי. בטורצ'ווד אין מקום לספק, זה מוצהר, וזה לא שנוי במחלוקת, זה פשוט המצב.
תשע היה בי בברור
רק תראה איך הוא מתנהג עם ג'ק. עשר לדעתי היה הכי פחות ברור מביניהם דווקא (הקטע עם המאסטר נמשך כבר שנים), אפילו ל11 יש את הרגעים שלו , והוא בכלל אמור להיות טארדיסקסואל.
אני מודה שזה הרבה יותר ברור בטורצ'ווד, ובוודאי הרבה יותר מתאים לדרישות, אבל זה בהחלט לא נחשב ל "שנוי במחלוקת" (חוץ מקטע קטן של אי-נוחות כשג'ק התחיל לפלרטט גם עם הדוקטור) בשום צורה והרבה יותר מרשים בהתחשב בעובדה שדוקטור הו נועדה (גם) לילדים
אולי... "וול-E"...?
הייתם אומרים שאפשר להגיד עליו את זה?
בגלל ששתי הדמויות הראשיות הן של רובוטים
ולרובוטים אין באמת מגדר, גם אם איב מזכירה יותר בחורה ו-וול-E בחור.
אגב, אם מישהו עוד צופה ב-Glee גם הם בדיוק דיברו על זה בפרק השני של העונה השלישית…
דיברו על זה בסדרה 'הכי גאים שיש'.
(ל"ת)
גם אני בדיוק חשבתי על זה
למרות שההרפתקאות המיניות של רייג' היו אול אובר דה פלייס.
יש את הסרט "סינגל מן" עם קולין פירת' וג'וליאן מור. הוא משחק שם הומו סקסואל שמתמודד עם אובדן אהבה. דווקא היותו הומוסקסואל לא כל כך חשובה בסרט כמו הדרך בה הוא נזכר באהובו ומתמודד עם אובדנו.
אוי, לא שמתי לב לתגובה שלך
מה בדיוק הם אמרו על זה בסדרה?
אני לא זוכר בדיוק מה קרה שם,
אבל בעל חנות קומיקס ומאייר יוצרים קומיקס על גיבור על שהוא גם הומו, והקומיקס מצליח בכל הקהילה. ואז מזמינים אותם לאולפן בהוליווד כדי להפוך את הקומיקס שלהם לסרט אבל מבטלים ברגע האחרון.
מה שכן זכור לי הוא שהקומיקס לא סיפר על גיבור על שהוא במקרה גם הומו, אלא על גיבור על והרפתקאותיו המיניות.
כפי הנראה מישהו ב-DC קיבל השראה מהסדרה.
(לא כולל ההיבט המיני)
http://www.comicsalliance.com/2011/09/18/teen-titans-openly-gay-superhero/
למיטב זכרוני,
היה סרט גיבורי על עם נבל הומוסקסואל:
http://www.youtube.com/watch?v=RvVJZ8HbJOw