ביום שישי הקרוב, 28.10, ב-15:00 בצהריים, תיערך בסינמטק חולון (אותו אתם עשויים להכיר כמשכנו של הסקוטקון) הקרנת טרום-בכורה של "דרייב". ואתם מוזמנים באופן כללי, אבל מוזמנים גם באופן ייחודי בתור גולשי עין הדג. רק תגידו שהגעתם מעין הדג, ותקבלו כרטיס שני חינם עם רכישת כרטיס במחיר מלא של 35 ש"ח, או – אם אתם מגיעים לבד – כרטיס בודד במחיר של 28 ש"ח.
מה זה "דרייב"? ובכן, זה סרט שעוד לא ראיתי ולכן אני לא יכול להעיד עליו באופן אישי כרגע, אבל אני יכול לומר שזה משהו בין דרמה, מתח וסרט אקשן (הדעות חלוקות) בסגנון הסבנטיז, שבה ריאן גוסלינג מגלם נהג-שודים; שהוא זכה בפרס הבימוי בפסטיבל קאן; ושעל פי תגובות הביקורות והקהל בחו"ל, זה אחד הסרטים הטובים של השנה עד כה (8.3 בימד"ב, 93% בעגבניות) – ולא רק בקרב מבקרי-פסטיבלים.
אתם לגמרי מוזמנים.
תודה!
(ל"ת)
הייתי ממש רוצה
אבל השבת נכנסת מוקדם. יש מצב, אולי, קטן שבקטנים, שההקרנה יותר מוקדם? :O
זה תלוי בלו'ז של הסינמטק
אז כנראה שהסיכוי לקבל תשובה יגדל אם תשאל אותם ולא כאן.
אין... ממש חבל. :/
(ל"ת)
מגניב
איזה יופי!
בסוף אני אעבור לחולון:)
אני מאוהב
אני מאוהב בבריאן גוסלינג! כן אני גבר, לא אני לא הומו! איזה שחקן ענק הוא ואיזה משחק הוא מפגין בסרט הזה. תלכו, אה סליחה תרוצו לראות את הסרט הזה!
רואים
כל-כך מאוהב שטעית באיות שמו הפרטי P:
אם אני עומד לראות את הסרט בחמישי, זה טרום-טרום-בכורה?
הסרט אמור להיות מוקרן ביום ה' הקרוב ב-16:30 בסינמה סיטי ראשל"צ (אני אהיה שם במסגרת חצי יום כיף של המחלקה).
איך? פרטים!
(ל"ת)
המחלקה שלי בעבודה מכילה מספר דו-ספרתי של אנשים.
המארגנת אמנם לא יודעת להגיד לי אם אנחנו מצטרפים להקרנה רגילה (ובאתר של סינמה סיטי עדיין אין מידע על יום ה'), אבל כנראה מדובר הקרנה פרטית.
אה, חשבתי החצי יום כיף קשור
לדברים אחרים.
אוי כיף!
וחולון זה גם קרוב, עכשיו רק נשאר למצוא אנשים להגיע איתם :)
ראיתי, סרט לא משהו
יש ביקורות נשפכות על הסרט הזה שלא לדבר על דירוג של 8.3 ב IMDB, פשוט לא ברור לי על מה…
אני כן ראיתי את הסרט,
סרט טוב אבל מאוד מפוספס.
הוא טוב כי אפילו כשריאן גוסלינג צריך לשחק נהג מרוצים שתקן ואנמי הוא מצליח לעשות זאת בהצלחה. גם שאר הקאסט משחקים טוב. ויש רגעים שהסרט מצליח להיות מותח ומעניין, ויש לו איטיות מעניינת שבה העלילה מתקדמת. אבל השורה התחתונה היא שלא הבנתי מה מיוחד בסרט הזה מעוד סרט פעולה שגרתי, וזה חבל כי נראה שהבמאי ניסה כן ניסה לומר משהו, אולי משל כלשהו באמצעות התמודדות של אדם אחד נגד המאפיה.. לא יודע, באמת שלא הבנתי מה הייתה הכוונה שלו, או למה הסרט הזה קיבל ציונים גבוהים במיוחד. הוא סרט מתח טוב, אבל הוא לא "נהג מונית", שזאת אולי ההשוואה שהבמאי היה רוצה שיעשו לסרט שלו.
ואף טופיק בנוגע לסרט. ראיתי ראיון עם ראין גוסלינג אצל קונאן אובריין. קונאן שאל אותו, וגוסלינג אישר, שהאולפנים נתנו לו לבחור את הבמאי לסרט, ואפילו הייתה לגוסלינג שיחה עם הבמאי כדי לראות אם הוא (כלומר הבמאי) מתאים לסרט (מבחינת גוסלינג) ואז התברר שלבמאי אין בכלל רשיון נהיגה וכו'.. אני היחיד שהמצב ששחקן בוחר במאי לסרט נראה לו לא הגיוני? אפילו שזה ראיין גוסלינג, שאחרי ההצלחה שלו לאחרונה האולפנים מאפשרים לו לעשות מתי שהוא רוצה, ואפילו אם בוער לו לעשות סרט אקשן וזה סרט שישב לו בראש כבר הרבה זמן.. ממתי שחקן יכול לבחור במאי לסרט? האם זה הגיוני או שזאת סתם אפיזודה מצחיקה שהוא סיפר בתוכנית של קונאן אובריין?
איך ריאן גוסלינג פגש את ניקולס ווינדינג רפן
אני מניח שמדובר בגירסה של גוסלינג לסיפור המאוד מצחיק הזה, שמסופר כאן מנקודת הראות של הבמאי.
http://www.badassdigest.com/2011/07/25/the-great-story-of-how-nicolas-winding-refn-and-ryan-gosling-got-together-for-drive
ובקשר לשאלה הכללית – כן, ברור שלפעמים השחקן בוחר את הבמאי. זה פשוט משום שהשחקן הוא הכוכב. יש מספיק אנשים שילכו לסרט עם ריאן גוסלינג, רק בגלל שהוא סרט עם ריאן גוסלינג, כדי שהוא יקבל תקציב, אבל אין מספיק אנשים שילכו לסרט רק בגלל שהוא של ניקולס ווינדינג רפן (מי?). אז במקרה כזה הכוכב הוא האיש החזק בסרט, והוא יכול לבחור לעצמו במאי. כמובן שזה לא ככה במקרה שבו הבמאי, ולא השחקן, הוא האיש החזק: ספילברג וטרנטינו יכולים לבחור איזה שחקן שהם רוצים, כי הם עושים סרטים של ספילברג וטרנטינו.
אם הסיפור הזה נכון,
אז אני לא מבין איך ריאן בחר אותו לתפקיד. סיפור הזוי.
איזה יופי!
זה נראה לי סרט מעניין, וכרטיס שני חינם זה תמיד טוב. אני די רחוק מחולון, אבל בשביל זה אולי אני אעשה גיחה
איזה כיף!
תודה :)
איזה עולם אכזר!
דווקא בתאריך הזה אני כן אהיה במרכז בדיוק בשעה הזאת – אבל זה יהיה ברשל"צ. טוב, כנראה לא היו מכניסים אותי מפאת גילי הצעיר ממילא…
מעולה.
מתמודד ראוי לתפקיד הבית החמישי בשיר הכי מגניב שיש Highwaymen.
ארורה תהיי, התחבורה הציבורית בישראל.
אני מצפה בקוצר-רוח לצפות שנית בסרט, הפעם על מסך ראוי. טוב נו, אחכה עד שיגיע לאקרנים.
אל תצפו לסרט בסגנון "מהיר ועצבני". מסתבר שמישהי בארה"ב כבר תבעה את בית הקולנוע על זה :)
http://www.imdb.com/news/ni16496879/
איזה כיף! אבל רק אומרים עין הדג ומקבלים כרטיס שני חינם? זה קצת מרגיש מופשט מדי. אין איזה שובר שאפשר להדפיס? לא הייתי רוצה להגיע עד לחולון רק כדי לגלות שבמקרה הקופאי לא שמע על העסק הזה
כשהזמנתי כרטיס לסקוטקון
הקופאית שענתה לטלפון באמת לא שמעה על ההנחה לגולשי עין הדג. היא גם לא הייתה מודעת לכך שיש ארוע מעבר להקרנה של סקוט פילגרים. היא בדקה את זה לרגע וראתה שאכן יש הנחה לגולשי עין הדג והכל הסתדר. לצערי, לא ניתן לנצל את המבצע בהזמנה מקוונת, אז צריך או לקנות בקופות, או לקוות לתפוס אותם בדיוק כשהטלפון לא תפוס ויש מישהו בעמדה.
הו ריאן
אהוב ליבי! אילו רק הייתה תחבורה ציבורית בסופי שבוע…!
היה אדיר!
תודה על ההזמנה וההנחה, זה אפילו שידרג את האירוע!
היו הרבה דיונים ושרשורים כאן באתר ל"מהו תפקיד הבמאי? איך אפשר לשפוט אם הבימוי הוא טוב?". מי שרוצה תשובה צריך לראות את הסרט הזה. איך נלקח תסריט פשוט ודי סטנדרטי, והפך לסרט כל כך מרהיב ועוצמתי.
וריאן גוסלינג משחק מצוין כהרגלו.
אני חשבתי בדיוק את ההפך
חשבתי שהתסריט היה עובד הרבה יותר טוב לו היה מתגלגל לידיו של במאי מתאים יותר. הבימוי של ניקולס ווינדינג רפן הוא שקט, מנותק רגשית, חסר קצב ומלא בשתיקות מיותרות. האלימות והרומנטיקה בסרט לא טבעיות ונראות לפעמים מנותקות משאר העלילה. במיוחד הציקו לי הרגעים בהם לוקח לראיין גוסלינג עשר שניות לענות על שאלה פשוטה, מה שהופך את הסצנות בהן הוא מדבר לנמרחות ולא אמינות.
התסריט היה עובד מצוין כסרט בסגנון גריינדהאוס, שלא לוקח את עצמו יותר מדי ברצינות ומנסה להרשים ולזעזע עם אנטי-גיבור לא אמין. הבעיה היא שווינדינג רפן לוקח הכל יותר מדי ברצינות וגורם לקטעים מסוימים בסרט להיות מצחיקים בלי כוונה. אני בהחלט חושב שתסריט עמוק יותר, או במאי עם יותר חוש קצב, היו משפרים את הסרט פלאים. במצב הנוכחי, השילוב לא עובד.
אני מאלה שמהללים.
התסריט די נדוש. לא משהו שלא ראינו במאות סרטים אחרים. אבל הקצב של הבמאי, העריכה, פס הקול הלא שגרתי, האווירה השתקנית והאיטית: זה מה שעושה את הסרט למיוחד. אני מאמין שבמאי אחר היה פשוט לוקח את זה לכיוון הרבה יותר סטנדרטי ומעניק קצב מהיר יותר לעלילה, מה שהיה הופך את הסרט לסתם עוד סרט אקשן.
במתכונת הנוכחית יצא לנו מעין סרט ארטהאוס מוזר ולא שגרתי ואני מברך על זה. מה גם שאני בניגוד אליך לא הרגשתי שכל השתקנות והאיטיות משדרות רצינות יתר ודרמה מיותרת.
נ.ב. בריאן קרנסטון צריך לקבל יותר תפקידים, לעזאזל!
לפחות עם ה-נ.ב. אני מסכים
(ל"ת)
אני מסכים עם הכל, כולל הנ.ב.
ועם פינגווין אני מסכים שבהתחלה באמת הפריע לי הקטע הזה שלוקח לנהג 10 שניות לענות על שאלה פשוטה. אבל מצד שני, בשלב די מוקדם הבנתי שאני לא אמור לחוות את הסרט כמשהו ריאליסטי או אמין, ולכן זה הפסיק להפריע לי. כמו שבסרט אקשן קצבי לא כדאי להתלונן על חוסר אמינות, אותו דבר פה – רק שכאן הבמאי לקח את זה לקיצון השני מבחינת הקצב. אם רוצים להתלונן על חוסר אמינות, צריך קודם כל לבוא בטענות לתסריטאי, לא לבמאי. בכל מקרה, גם אם לא אהבת את הבימוי, אתה לפחות יכול לשים את האצבע על זה – כי אתה מבין שמה שראית זה שונה מהרגיל (פשוט לא לטובה לפי דעתך).
אני חושב שהבמאי עשה עבודה מצוינת בהפיכת תסריט סתמי למשהו אחר ומיוחד. הדבר שהכי בלט לי היה הקונטרסטים החדים שהתבטאו בצילומים, מוסיקה ובקצב בכל פעם שהיה צריך להנגיד את הטוב מול הרע, והכי אהבתי את תחושת הדריכות שנמתחה כל הזמן… תחושת "השקט שלפני הסערה".. שהיתה מותחת יותר מכל סרט קצבי שראיתי בזמן האחרון.
אבל זה הטיפוס שהוא,
לוקח לו הרבה זמן לענות כי זה הטיפוס שעשו מהנהג. שאר הדמויות בסרט מדברות בקצב רגיל, זכור לי גם קטע שהחבר של קארי מאליגן שואל אותו משהו, והוא פשוט מחייך אליו, וחבר שלה חוזר על השאלה שוב ובטון יותר עצבני. עצם זה שהוא לא עונה מיד מפריע לא רק לך אלא גם לדמויות בסרט, שמודעות לנטייה שלו לקחת את הזמן כשהוא מדבר.