יש לכם רעיון לסרט. אל תנסו להתווכח: זה ברור שיש לכם רעיון לסרט, סרט שיכול היה להיות נורא מגניב, אילו רק היה לכם זמן לשבת ולכתוב את התסריט כמו שצריך. (וגם במאי ושחקנים ותקציב היו יכולים להועיל, אבל לזה כבר תדאגו אחר כך). אבל אין לכם זמן. יש לכם רק רעיון. כמו שאני מכיר אתכם, די סביר שזה רעיון לסרט מד"ב, פנטזיה או אימה.
בניגוד למה שמקובל לחשוב, דווקא יש מי שרוצה לפתח סרטים כאלה בארץ. קרן הקולנוע הישראלי, בשיתוף פסטיבל אייקון TLV (זה האייקון שבסינמטק, לא האייקון שבאשכול פיס. עזבו, זה מסובך), פתחו מסלול פיתוח תסריט, שעשוי, אולי, מי יודע, להוביל גם לסרט בסופו של דבר. מה שחשוב הוא זה: אתם יכולים לשלוח תקציר, 3 עד 5 עמודים, של התסריט שיש לכם בראש, עד יום ראשון הקרוב (11.9). מבין התקצירים שיישלחו, לפחות אחד יזכה במענק לפיתוח תסריט בסך כמה עשרות אלפי שקלים – כלומר, הכסף שיאפשר לכם את הזמן לשבת בבית ולכתוב סוף סוף את התסריט שלכם.
בשנה שעברה שימשתי כאחד הלקטורים בשלב הראשון של התחרות, ובמסגרת זאת קראתי כ-30 תקצירים. מטבע הדברים, רובם לא היו כל כך טובים, לחלקם היה פוטנציאל, ואת חלקם עד היום לא הבנתי. אבל זאת היתה חוויה מאוד מעניינת, לקרוא את כל הרעיונות האלה לסרטים שיש לאנשים בראש. אם הייתם יכולים לראות גם סרטים שיש לאנשים בראש, היה מבחר הרבה יותר רחב של סרטים, מתברר.
הפרטים וטופס ההשתתפות – כאן, וכאמור, יש לכם עד יום ראשון.
עוד דבר שאתם יכולים לעשות עד יום ראשון הוא להירשם לתחרות "אקשן בשלושה ימים" – תחרות יצירת סרטי מד"ב ופנטזיה בזמן מוגבל, בנוסח עדות "סרטי 48 שעות". הסרטים שיצאו מזה יוקרנו באייקון, וההרשמה כאן.
נחמד מאוד.
האמת היא שהיו לי המון רעיונות לסרטי מד"ב, אבל את כל הרעיונות שהיו לי הספיקו להמציא כבר לפניי, מסתבר בדיעבד.
למה דווקא מד"ב אימה או פנטזיה
לגיק אסור לאהוב ז'אנרים אחרים? אה?
זה מפני שאייקון עוסק בז'אנרים האלו.
אם יש לך במגירה תסריט לקומדיה רומנטית, למשל, תערוך אותו מחדש (כרגע מספיק רק תקציר, בשביל התחרות) ותתבל אותו באלמנטים מהז'אנרים המדוברים. למרות שאני חושב שהעתקת המיקום לחלל בלבד לאו דווקא תהפוך אותו לסרט מד"ב.
יש לי במגירה תסריט לסרט של קתרין הייגל.
זה היה נורא פשוט, כי כל הסרטים שלה [כל השלושה שראיתי] בנויים על אותה נוסחה במדויק.
אם אני אמקם אותו מחדש מתחת לאדמה הם ירצו אותו?
לא תסריט כמובן.
רעיון.
הפיקו את בצהרי היום מתחת למים...
http://www.imdb.com/title/tt0271451
פספוס.
הייתי בטוח שהתכוונת דווקא לסצינה הרלוונטית מתוך 'סודי ביותר'.
איזה יופי של מיזם!
(ל"ת)
קראתי את הטופס ואת ההנחיות, אבל לא הבנתי:
יש הגבלת גיל/הגבלת חוסר ניסיון? כלומר, אם אני כותב די הרבה אבל מעולם לא עשיתי זאת באופן מקצועי מפאת גילי הצעיר, לא אוכל לנסות להשתתף?
יש לי רעיון, הוא פשוט יקר מדי
*הרבה* יותר מדי, בשביל סרט ישראלי.
וחוץ מזה כבר גנבו לי אותו, בסרטים כמו "הקרב על הכוכב", "אווטאר" ו"מחוז 9".
אז הוא גם לא מקורי כבר.
נו טוב.
ענק. אקשן בשלושה ימים היר אי קאם.
אני להוט להשתתף בכול דבר דומה, אקשן בשלושה ימים עונה בדיוק על הקריטריונים.
בנוגע לרעיון – היה לי רעיון ישן לסרט בשם "הממטינה", סוג של פרודיה על הצלצול ועל הטינה –
טלפון מצלצל, זום, בחורה מרימה את הטלפון בפחד, רועדת, שואלת בשקט "כן?…"
"אהה, אמא, מה שלומך?, לא אני בסדר גמור, רק רגע יש לי ממתינה". – לוחצת על הכפתור
שקט, העיניים שלה מתגלגלות אחורה והיא נופלת מתה. ברקע מוזיקה מזרחית מתנגנת בחולשה.
או לחילופין
"אהה, אמא, מה שלומך? מה? מה קרה? הייתה תאונה? את בסדר? איפה את? בבית?
אז למה את לא מתקשרת מהבזק?!!?!?!?!?"
(ל"ת)
חמוד!
הרעיון השני מצא חן בעיניי מאד. אם תאריך אותו קצת ותהפוך אותו לסרט של שתי דקות בערך, הוא יהיה מקסים. זה גם נורא פשוט לצלם את זה.
כמה צחקתי
:-)
אז ככה...
איש הולך ברחוב מוציא אקדח…
ונו צריך לפתח את זה תראו…
חלש חלש....
(ל"ת)
מתי האייקון השנה?
כרגיל, בחול המועד סוכות, כלומר אמצע אוקטובר
(ל"ת)
מותר לשלוח רעיון לסרט בסגנון של צ'ארלי קאופמן?
אני באמת שואל בלי ציניות, כי יש לי רעיון לסרט בסגנון של סינקדוכה, אבל באופן פחות מטריד ומעודד אובדן שפיות (אני מקווה), ויש מי שמגדיר את סינקדוכה ומלקוביץ' כפנטזיה, למרות שזה לא בדיוק זה. אז מה אתה אומר, דג?
כן, בהחלט אפשר
הכוונה ב"פנטזיה" היא לא רק לגמדים ודרקונים.
אני לא מאמין.
כבר חודשים שאני משתעשע עם רעיון ספק טיפשי, ספק עם פוטנציאל. עכשיו אני רק צריך למצוא זמן לכתוב חמישה עמודים.
יש למשהו טיפים כלליים? אני לא כל כך יודע מה לעשות או מאיפה להתחיל.
ההתחלה היא אכן הדבר הכי קשה בכתיבת תסריט/תקציר.
ברגע שאתה מצליח לכתוב סיקוונס פתיחה שאתה מרוצה ממנו, הדברים יתחילו לזרום ביותר קלות. בהצלחה.
מישהו אולי מכיר אתר עם עצות לכתיבת תסריט\סינופסיס\
טריטמנט?
אני לא מתכוון לפורמט כמובן, אני יודע את הפורמט, אלא להמלצות איך לסדר דברים טוב יותר, איך להגיע לתוצאה מספקת, איך יודעים ממה להיפטר. דברים כאלה.
ExpertVillage עשו סדרת סרטונים די מועילה בנושא,
הנה קישור לסרטון הראשון, בטח יש שם פלייליסט של שאר 16 החלקים.
http://www.youtube.com/watch?v=vYfbzubKRt0
תמיד היה לי רעיון כזה
ותמיד חשבתי אולי לכתוב עליו ספר/לתסרט אותו. בחרתי בספר, כי, טוב, אין לי תקציב לסרט אני עובד על הרבה עלילות משנה כבר איזה חודשיים (משקיען, לא סתם. אני רוצה לעבוד על העלילה שנה לפני שאני מתחיל, שתהיה טיפ טופ).
בכל אופן הרעיון הוא סיפור על נער ריאליסטי לחלוטין שחי בעולם ריאליסטי לחלוטין, חיים די רגילים ומשעממים. קצת כמו החיים של כולנו. ואז פתאום הוא עד למשהו (קטן) שנוגד את כל חוקי העולם (על טבעי, אם תרצו), וזה מטריף אותו והוא מחליט לנסות להבין מה זה היה. הרבה סרטים/ספרים/סדרות התעסקו בנושאים כאלה, אבל אני חושב שהתגובה אף פעם לא הייתה אותנטית. כאילו, דמיינו שאתם מסתכלים על המחשב שלכם ופתאום הוא עושה "פוף" ובולעת אותו האדמה. איך הייתם מגיבים ?
לצערי ההרשמה נסגרת מוקדם מדי, אני עוד צריך לפתח את שאר העלילות.
זה עשוי להיות נהדר.
(ל"ת)
תודה רבה, כיף לשמוע
(ל"ת)
יש ספר שמזכיר לי את הרעיון שלך. שמו "פנים צרובי חמה" והוא של שמעון אדף, והוא עוסק בנערה שקורה לה דבר דומה, אם כי התופעה העל טבעית שמתגלה בפניה היא אלוהים, אם אני לא טועה. וחלק ממה שיפה בספר זה בדיוק זה, שהספר נטוע היטב בעולם ריאליסטי, תוך ניסיון לברר את מקומו של העל טבעי הסתום בעולם שכזה. חוץ מזה שהשפה של אדף היא הכי טבה שיש, שזה כבר סיבה לקרוא את הספר.
אפשר קצת יותר פירוט על העלילה?
נשמע מעניין.
העלילה עוסקת בילדה שגרה בנתיבות. הסיפור מתחיל בהיותה של אותה נערה אילמת, מסיבה בלתי ידועה וחזרתה לדבר בעקבות התגלות אלוהית שקרתה לה באחת הלילות. משם עוקב הספר בשני חלקים אחר אותה ילדה (שכחתי את שמה כעת). החלק הראשון עוסק בילדותה ובקשריה עם חבריה ובמקביל בצמיחת אהבתה לספרות הפנטזיה. בחלקו השני של הסיפור אנו כבר פוגשים אותה בהיותה סופרת פנטזיה מצליחה שגרה עם בעלה ובתה בתל אביב. בחלק השני מתוארת הדרדרותה המתמשכת וניתוק קשריה עם בעלה ובתה, בעקבות עולמה הרגשי המתוסבך שעדיין לא עיכל היטב את מקומו של אלוהים בקרבה. למען האמת, הייתי אומר שיש לספר פן יותר פסיכולוגי מאשר בדיוק פילוסופי, והוא בהחלט לא ספר מתח או משהו כעין זה. בכל מקרה הוא מומלץ!
נשמע מעניין!
באמת מזכיר, אבל אני מניח שהוא לקח את זה לכיוון פילוסופי ואצלי זה יותר ספר מתח.
אני חושב שכל גולשי "עין הדג" צריכים לכתוב ביחד תסריט
אם זה יהיה סרט אימה כבר יש לנו שם – עין הדג.
זאת יכולה להיות וריאציה על
הסרט הזה עם ג'סיקה אלבה (נראה לי?) שמשתילים לה עין והיא מתחילה לראות חזיונות מטרידים על רצח וכל מיני…
רק שהפעם, מדען מטורף משתיל למישהו\י עין…. של דג! מוהאהאהאהא!
נעע, בעצם לא.
אחלה של דבר!
אבל לפי הטופס נראה שצריך ניסיון…
גם קשה למצוא דברים מקוריים היום. לעזאזל, עשו טריילר (מזויף, אבל בכל זאת) על צמיג שהורג אנשים! http://www.youtube.com/watch?v=6G5pyFhmAqE
כבר כמה זמן שיש לי רעיון לסרט אימה טראשי כזה על חבורת אנשים שננעלת בקניון בלילה, והבובות ראווה קמות לתחיה ומתחילות להרוג אותם. קוראים לזה Night of the Mannequins. אני במגעים כרגע עם ניקולס קייג' P:
אז זהו, שהטריילר הוא לסרט אמיתי.
(ל"ת)
אז המצב גרוע משחשבתי
(ל"ת)
טוב מראה עיניים.
אם רק מישהו היה עורך איזה קון…
הצמיג זה סרט אמיתי
זהו טריילר אמיתי לסרט אמיתי – זה לא מזויף :)
ההתייחסות לאוטונים
(חייזרי הפלסטיק החיי מדוקטור הו שלרוב מתחזים לבובות ראווה מכוונת?
מעולם לא ראיתי דוקטור הו
אז אני מניח שלא…סתם רעיון שעלה לי לראש.
אני לא בטוח אם הרעיון היה בדיחה או לא,
אז אם זה היה ברצינות אל תעלב, אבל בדוקטור הו מדובר לדעתי בדמויות טיפשיות במיוחד. אני מעריץ של הסדרה, ואני יודע שהיא קאמפית, אבל הפרק הראשון של הסדרה המחודשת נפתח עם הבובות ראווה האלה, ובגללו לא חזרתי לפרק השני במשך כמה חודשים טובים..
הסיבה לבובות בפרק הראשון
היא (לפי ראסל טי דיוויס) שהיה צריך שהאיום בפרק הראשון יהיה משהו שנראה כאילו זה יכול להיות מתיחה בהתחלה, כדי שרוז לא תטולטל מהחיים הנורמליים שלה בבת אחת.
למרות שאני מסכימה אתך שהם די מטופשים, אני חושבת שהם היו אפילו פחות קאמפיים בסדרה הישנה! (בהופעה הראשונה שלהם הם יכלו לשלוט לאנשים במוח והכפילים האנושיים שלהם אשכרה נראו אמינים ובשנייה הם השתמשו בעובדה שהם פלסטיק חיי בצורה מקורית יותר – יוצרים אוטונים בובות רצחניות, כורסאות אוכלות אדם ופחי פלסטיק רצחניים, ברצינות)
(ל"ת)
פרחי פלסטיק קטלניים, לא פחי
הפחים היו ב "רוז", כמובן
למה לא לשלב מד"ב עם אקטואליה...
1. חבורת סטודנטים אקטיביסטים פורצת באישון לילה למשרדי תנובה (בקומה ה50 של המגדל כמובן).
2. הם מגלים את האמת המחרידה מאחורי קמפיין "הגבינה עם הבית". ומיהם אלו שבאמת אחראים עליו.
3. מערכת האבטחה מופעלת והמגדל ננעל.
4. הם חייבים ללצאת מהמגדל ולפרסם את האמת.
5. עכשיו הם רק צריכים קודם להישאר בחיים…
כדאי לצאת מהמגדל עליהם להשיג את הקוד
שנמצא בתת מודע של אחד הסטודנטים התל אביבים.
למזלם פורץ החלומות הידוע פרדי קרוגר נמצא איתם והם צוללים דרך שמונה שכבות של חלומות ושכבה אחת ווניל בדרך אל הסיסמא הסודית שתהיה כול הזמן כתובה בכתובת קעקוע על העורף של האוטיסט.
הספורטאי של מאמין ברוחות ילחץ, אמה סטון תגיד משהו ציני וניקולס קייג' יסגור על רימייק ל"דיזאסטר מובי" עם מייקל ביי וג'ואל שומאכר.
ואז, שניה לפני הבריחה המיוחלת ושניה לפני שאדם למברט פורץ ב"כTime For Miracles" שני גברים
בתלבושת גולף נכנסים משום מקום ומבקשים ביצים, ואז מודיעים להם שהכוסית שלא אמרה מילה כול הסרט בעצם בהריון עם תאומים שאחד מהם הוא אחיה שנפטר בלידה – שהוא כמובן הנסיך המדליק מבל אייר.
או יא, הנסיך המדליק מבל אייר.
או יא, הנסיך המדליק מבל אייר.
אתה מודע לכך שאת הסינמה סיטי בגלילות
בנו מסביב למשרדים של תנובה, כן?
הבעיה
היא שיום אחד, יהיה בעין הדג דיון מעגלי על כך שהסרט הוא אנטי-מוצרי חלב כי הם מוצגים כמפלצת.
הפרה המשוגעת - הסרט
קיבוץ, אי שם בנגב
לילה (אפשרות לערפל)
חבורת טיפוסים חשודים בפנים רעולות מתגנבת אל הרפת
הפרה ולת"מ מרימה את זנבה, ומכונת היטב
את הטנבור, את הטנבור של אשת ראש אגף צנזורה
(סורי. הדיסק של בראסנס מתנגן ברקע)
קיבוץ, אי שם בנגב
מוקדם בבוקר (אור ראשון)
הרפתן הבדחן מניע את הטרקטור, ויוצא להאכיל את הפרות
מהעגלה המערבלת נשפכים בנוסף לתחמיץ גם אברי אדם…
יש סרט כזה (בערך)
Isolation
http://www.imdb.com/title/tt0446719/
לא שזו סיבה לא ללכת עם הרעיון שלך ולנסות לפתח אותו לתסריט מלא
:)
ח"ח לאייקון!
(ל"ת)
Sheos the movie!!!
http://www.youtube.com/watch?v=IFuQ3tEvBdI
עדיף לקשר לסרטון בשפה נורמלית
http://www.youtube.com/watch?v=eVB7tfbFs5s
נראה לכם שסרט על סאקובוס ילך?
יש הגבלה מבחינת צנזורה – אלימות\סקס\סמים\רוק'נ'רול?
רד, יש לך מושג כמה חודשי כתיבה
ינתנו לכתיבת התסריט?
וגם מה צריך להיות אורך הסרט?
בקובץ תנאי השימוש שמופיע באתר שקישרתי אליו
נאמר שלמי שמקבל את המענק מוקצבים חמישה חודשים לכתיבת טריטמנט, ואחר כך עוד חמישה חודשים לכתיבת התסריט המלא. אני לא יודע אם זה תמיד תקף, אם זה נכון גם במקרה הזה וכו'. בכל מקרה אלה ה"צרות" רק של מי שיזכה במענק.
אז בעצם צריך להיות בעל ניסיון,
מה שאומר שלא הייתי יכול להשתתף בכל מקרה.
איך הגעת מכאן למסקנה שצריך להיות בעל ניסיון?
(ל"ת)
מה בעצם קרה עם זה שזכה שנה שעברה?
קרה כבר משהו עם הסרט שלו?
קשה לעשות מד"ב או פנטזיה בארץ, לרוב אין תקציב.
וגם OT קטן, איך אני מחליף את האייקון שלי?
כבר מהפתיחה המחודשת של האתר שאני תקוע עם הסמיילי הוורוד הזה שמבלבל אנשים מלדעת אם אני בן או בת ואני לא יודע איך להיפטר ממנו.
או, גם אני שאלתי, והופניתי אל השאלות הנפוצות
איך אפשר לעשות לעצמי אווטאר – התמונה הקטנה שמופיעה ליד התגובות שלי?
http://www.fisheye.co.il/faq/faq_comments/
הוא בטח קרא את הקטע שאומר,
"על המגישים במסלול המקצועי להוכיח ניסיון קודם בכתיבה, הפקה או בימוי של סרט עלילתי (דרמה) באורך 30 דקות לפחות שהוקרן במסגרת מקצועית, מסחרית או פסטיבלית".
יש גם מסלול פתוח
ההשקעה הכספית של הקרן בו קטנה יותר וצריך "רקע אמנותי מוכח", אבל הוא מתאים למי שלא עומד בדרישות המסלול המקצועי.
ומהי בדיוק ההגדרה של "רקע אומנותי מוכח"?
(ל"ת)
זה כמו פורנוגרפיה.
כשתראה רקע אומנותי מוכח, תזהה אותו.
אפשר הסבר קצת יותר רציני?
כל המיזם הזה באמת חשוב לי, ואני רוצה לדעת אם אני מתאים. לא שאני לא אוהב את ההומור העין דגי הזה, אבל הוא לא מועיל לי כרגע.
הם לא מפרטים
אני מניח שהכוונה היא שלא תהיה איזה שלוך מהרחוב שבמקרה שמע על התחרות והחליט לזרוק עליהם תסריט בשקל וחצי. רקע אמנותי מוכח, כפי שאני מבין את הביטוי, הוא הוכחה לכך שעסקת ביצירה כלשהי, לא בהכרח בתחום הקולנוע. אם פרסמת סיפורים קצרים למשל, זה רקע אמנותי מוכח. אם למדת אמנות באוניברסיטה, זה יכול להיחשב רקע מוכח. אם היית שותף ליצירת סרט עצמאי וכו'. כל עוד יש לך משהו להציג שהיית חלק ממנו ונחשב פעילות אמנותית.
תודה רבה.
טוב, אז אני לא יודע אם להיות שותף לכתיבת סרט בקורס קולנוע נחשב לרקע אומנותי, אבל אני אלך על זה. בסופו של דבר, אין לי מה להפסיד.
נסה, מקסימום תצליח.
(ל"ת)
זה לא הומור.
אנשים שיש להם רקע אומנותי יודעים את זה. אם אתה לא יודע מה זה, אז אין לך את זה. זה לא הומור, ולא התנשאות. גם לי אין רקע אומנותי מוכח, או בכלל, וחבל.
אם על מודעת דרושים היה כתוב שדרוש "נסיון ניהולי מוכח", היית מתקשר לשאול מה זה, אם לא באמת ניהלת שום דבר?
אתה צודק,
אבל גם Party Pooper* .
טוב, תמיד יש את השנה הבאה.
*שיהיה ברור, זאת לא העלבה.
יש לך דווקא כמה ביקורות מאד אמנותיות בעין הדג.
זו כתיבה, מוצלחת, שהתפרסמה וזכתה לתגובות משבחות. כרקע למשהו שמצריך כתיבה זה לא נשמע לי כל כך גרוע.
מי שלא יכול לעשות, מבקר.
אם כי, גם מי שכן יכול לעשות מבקר לפעמים. אז לא ברור לי אילו מסקנות ניתן לגזור מכך.
זה ממש לא משנה,
כי בעמוד גם נאמר "אין צורך לציין במקרה זה מסלול מקצועי או פתוח, זהו מסלול הגשה מיוחד".
טוב, מילה של הדג זה מילה של הדג.
(ל"ת)
זאת לא מילה שלי
אני רק קורא את תיאור התחרות כמו כולכם. אני לא מעורב בתחרות הזאת בשום צורה.
אה, ושאלה אחרונה בהחלט:
רד פיש, גם השנה תהיה אחד מאלה שקוראים את התקצירים?
לא.
(ל"ת)
אפשר להגיש רק תקצירים מודפסים
או שיש איזושהי דרך לעשות את זה אונליין?
מש"א
וגם, הטופס מבאס למילוי עד מאוד.
ויש לי תקציר מוכן לשליחה אפילו :P
יש לי רעיון מעולה לסרט אימה
שמסתובב לי בראש כבר שנים ומפתיע אותי איך לא חשבו עליו עדיין, אבל אין לי שום כוונה לשבת לכתוב תסריט.
המקסימום שאני מוכנה זה למכור את הרעיון למישו עם רקע אומנותי מוכח…
בהצלחה למנסים.
שאלה
אוקיי ואחריי שכתבתי את הסינופסיס הקצר בעל 3-5 עמודים שלי..לאן אני שולח אותו ?
לא בדיוק הבנתי את כל התהליך מישהו יכול להסביר לי בקצרה מה אני עושה מכאן ?
מישהו רוצה להשתתף?
התחלתי לכתוב תקציר לסרט פנטזיה-קומי קצר לתחרות על שם ליאור ירדני.
כל מי שמעוניין להשתתף\לברר יכול ליצור איתי קשר באימייל ובפייסבוק.
alan.gleck@gmail.com
https://www.facebook.com/johnny.greenberg
דו"ח מצב:
השעה 04:48, אני רק בסוף העמוד השני של התקציר.
הרעיון לסרט הזה הולך איתי כבר שלוש שנים, ויש לי יום וחצי לסיים לכתוב אותו, חצי יום לסיים אם אני גם רוצה לקבל הערות ממקורבים ולערוך.
חייב להמשיך.
וזה כל כך קשה. זה אשכרה ה"48 שעות" האמיתי של התסריטאים, לכתוב ולערוך סינופסיס באמת טוב בממש מעט זמן לפיצ'ר שתואם ז'אנר מסוים, בלי למחזר רעיונות או לכתוב רעיונות מטופשים כשאלו ז'אנרים שכל כך קל ליפול להם לקלישאות או לרעיונות אוויליים.
כל כך כל כך קשה. הצילו!
שאלה: האם אתה כותב במחשבה מראש שזה
יהיה בתקציב לסרט ישראלי, או שאתה לא מגביל את עצמך?
חצי חצי.
מכיוון והקרן מראש מתעתדת להשקיע בפנטזיה/מד"ב, אני לא כותב משהו מינימליסטי,
אבל גם לא משהו משוגע לחלוטין (יש שתי סצנות שדורשות משהו קצת היסטרי, חוץ מזה… אפשרי בטירוף).
אגב, בימינו אנו, כש"הפרויקט הירוק" משודר בטלוויזיה, גם שווה לזכור את מקומו של הגרין-סקרין.
נכון, זה לא נראה ה-כ-י אמין, אבל בסצנות מסוימות מאוד זה יכול לפתור לא מעט בעיות והטכנולוגיה בארץ משתפרת כל הזמן.
אני יודע שבשתי הסצנות הקשות שיש לי, מסך ירוק יכול לפתור את הבעיה.
שיהיה לך בהצלחה ! אני הגשתי היום..אני מצטער קצת שגילתי על התחרות רק ביום חמישי לא היה לא מספיק זמן לכתוב את התסריט .
אבל התחושת סיפוק שלהגיש את התסריט גמור והבום של ההקלה של עכשיו רק נחכה ונראה מה יגידו כל כך שווה את זה.
מקווה שהגשת (:
השתפנתי אתמול בלילה.
הפוטנציאל באמת באמת גדול, לטעמי,
אבל בגלל לחץ הכתיבה כל המערכה האחרונה שאמורה להיות שיא משוגע של הסיפור – יצאה לי קלישאתית בטירוף, בניגוד לשתי המערכות הקודמות לה שלדעתי דווקא באמת מרעננות ומצחיקות מאוד.
פשוט אחרי 17 שעות של כתיבה ושכתוב, לא היו לי היצירתיות והאוויר למצוא פיתרון יצירתי לתסבוכת העלילתית.
אממה, מוקדם יותר אתמול כשנתקלתי במכשולים מסוג זה והזמן לא דחק בי, דווקא היה לי זמן לחפש פתרונות שאני עדיין מרוצה מהם.
אני מעדיף לערוך את הדראפט בחודש הקרוב, ולהגיש שנה הבאה.
זה מבאס נורא לא להטיס את זה אליהם כבר עכשיו, אבל לדעתי – כשזה יוגש כדראפט שאני באמת שלם איתו ובאמת שומר על טירוף ראוי מתחילתו ועד סופו – אני באמת אאמין שיש לו סיכוי טוב.
אגב, רוצה להחליף דראפטים במייל?
המייל שלי הוא kuliv@walla.com,
על-מנת למנוע שרשור פרטי-מדי (אם כי ייאמר לזכותנו שזה לחלוטין לא עוף).
בעיקרון אני מסכים איתך
עדיף לשמר את האיכות לאורך כל היצירה מלהתחיל טוב ושההמשך יתרסק.
נכון שיתכן שעדיין היו נותנים לך המון קרדיט על החלק הראשון ובהגשה בשנה הבאה אולי היו זוכרים לך חסד מהסינופסיס הקודם ששלחת, אבל בגלל שזוכה יש רק אחד כנראה שהם לא היו נותנים את הפרס לסינופסיס שעדיין לא היה מספיק אפוי.
בשנה הבאה לעומת זאת תוכל להגיש יצירה שלמה יותר, וכנראה כזו שיש לה סיכוי טוב יותר לזכות. אפשר רק לקוות שהתנאים עדיין יאפשרו הגשה חופשית כמו עכשיו.
באותו הקשר, רד, יש לך איזשהוא מידע לגבי כמות התסריטים שנשלחו, רמתם וצפי לפרסום התוצאות (לפחות למועמדים המובילים, שהרי הזוכה עצמו יפורסם רק בסוכות)?
אין לי קשר לתחרות השנה
ואין לי שום מידע עליה.
אז מי ניצח?
(ל"ת)
אם הבנתי נכון,
זכה עדן גוריון, על הרעיון לתסריט על (אני מצטט מהפייסבוק שלו) בלש חוזר בשאלה שרודף אחר רוצח סדרתי הפועל במצוות האל.
אני די משוכנע שתסריטים דומים כבר הופקו בעולם,
כשהבלש חוזר לאיזו דת-כת-מה שלא יהיה שנטש פעם.
מצד שני, כשאני חושב על זה, בלש הפועל במצוות האל שרודף אחרי רוצח סדרתי חוזר בשאלה, זה עוד לא היה. אלא אם בספרי קלמן קימרלינג כתבו על זה.
וגם ספר מוצלח - ארגון השוטרים היידים
למרות ששם זה לא בדיוק רוצח סידרתי במצוות האל, אבל אעצור כאן מחשש ספוילר.
אה, בלי ספויילרים מיוחדים,
אציין רק שפעם עזרתי לקרוב משפחה אמריקאי בעסקי התסריטאות בייעוץ מקצועי צבאי לגבי תסריט מסויים – ואז יצא ארגון השוטרים היידים שחלקו דומה קצת לאותו תסריט, וקבר את הסיכויים שלו נפש…
לפני כמה ימים עלה לי עוד רעיון
לסרט מתח שיכול לצאת די מגניב.
אני לא מתבסס על כלום ואין לי מושג איך זה עובד, אבל בהנחה שאפשר לקבל סכום לא קטן של פיצויים אם אוסרים אותך למשך שנה נגיד, על לא עוול בכפך, יכול להיות מעולה- בחור ממוטט כלכלית שבוחר לארגן פשע, וליצור לעצמו אליבי כפול- קודם כל אחד כזה שיפליל את עצמו, ואחרי תקופה מסויימת של ישיבה בכלא אחד כזה שיזכה אותו.
יש בזה הרבה חורים אבל אין חור שאי אפשר לסתום, בטח שלא לסרט קיץ מטופש
יש לי רעיון לסרט אקשן/מיוזיקל. חושבים שזה יילך?
(ל"ת)
זה עבד בסקוט פילגרים נגד העולם.
לא בדיוק מיוזיקל ולא בדיוק סרט אקשן, אבל השילוב בין רעיונות משני הז'אנרים עבד מצוין.
שזה יילך בתור סרט?
אולי. נשמע מוזר, אבל דברים מוזרים יותר כבר קרו.
שזה יילך בתור הצעה לקרן ישראלית כלשהי?
לא. ממש לא. בחיים לא. לגמרי לא.
אגב, הרעיון היה כזה.
לקבוצת גיבורים שעושה חלטורות בשירה קמה קבוצה מתחרה.
הרעיון היותר גדול, שקבוצה מסויימת של ילדים נבחרת בכל כמה שנים לפי יכולתם, ומאמנים אותם להיות גיבורים (אין להם כוחות מיוחדים, הם סתם נורא מוכשרים). ע"מ לממן את הציוד היקר שבו הם משתמשים להציל את העולם הם מחליטים להפוך את הקבוצה לסוג של 'גלי על סטרואידים', ולחלטר בהופעות ברחבי העולם.
קבוצה שונה אחרת כמה באותו הזמן ומחליטה לעשות 'תוכנית ריאליטי' שבה יבחרו את הקבוצה הבאה, ונוצרת יריבות בין שתי הקבוצות.
הם מתחילים לחבל כל קבוצה באחרת, כשבינתיים קם נבל כוכב יחיד שלמרות פשעיו הנוראים זוכה להערצת הקהל עם ההופעות שלו. כשכל קבוצה מגלה על הנבל הזה היא מחליטה להפיל אותו ולזקוף את הניצחון לזכותה, ולאור הפוטנציאל המסחרי שגלום בקרב כזה ערוצי התקשורת גורמים לאירוע להפוך לפסטיבל אחד גדול.
הרעיון טיפה מבולגן, ואין עלילה חוץ מקווים גדולים עם כיוון מסויים. האם על הנייר עצמו ומהתקציר הנ"ל מישהו חושב שהוא היה מתעניין בדבר כזה?
זה בסדר לפרסם כאן רעיונות לסרטים
גם בלי קשר ואם התחרות כבר נגמרה? כי יש לי רעיון ואני רוצה לשמוע חוות דעת. ואיזה מקום יותר טוב מעין הדג?
אז ככה- עלה לי רעיון מקורי לסרט לפני איזה חודש, וזה מאוד מפתה לפתח את זה אבל אני לא יודע כמה באמת שווה לבזבז זמן על משהו שלא ייצא ממנו כלום, בתכלס. הוא סוג של מבוסס על מה שהיה ב2008 עם מאיץ החלקיקים. הסוגה היא פעולה/דרמה אבל עם הרבה קומדיה.
בחור בשנות ה30 לחייו, מישראל, נכנס לפאניקה עמוקה, כשקבוצה של מדענים מתכננת לערוך ניסוי, שמספר אנשים ברחבי הגלובוס טוענים שיגרום לסוף העולם. לא הרבה לוקחים את זה ברצינות, אבל הוא בחור קצת מעורער ופרנואיד והוא משוכנע לחלוטין, אבל לחלוטין, שזה יגרום לסוף העולם. הוא מחליט, שלא משנה מה, הוא עוצר את הניסוי הזה.
הרעיון כאן הוא שזה לא איזה סוכן מוסד או מישהו מתוחכם כזה, אלא בן אדם כמוני וכמוך, שביום בהיר אחד מחליט שהוא עוצר ניסוי מפורסם של מדענים מהבכירים בעולם. האם הוא מסוגל? כלומר, זה אמור להיות סרט ריאליסטי ככל האפשר, בלי המאפיינים הרגילים של סרטי אקשן, שבהם אף דמות לא מתנהגת כמו בן אדם אמיתי. מן דרמה קומית שנקלעה בתוך סרט אקשן.
אממממ...
אני לא יודע אם זה סיפור אמיתי או לא, אבל כבר פורסמו סיפורים על אנשים שניסו לעצור את הניסוי הזה. זה לא אומר שהרעיון לא טוב, רק שאנשים אחרים כבר חשבו על הכיוון.
מהצד הביקורתי שלי אני יכול להגיד שהרעיון נשמע אחלה, מין שילוב של 'סופר', 'סמארט' ו'גיבור האקשן האחרון'.