הסצינה הכי מצחיקה ב"איביזה", וסליחה על הספוילר: יש תחרות גלישה בינלאומית באיביזה. הצופים על החוף מסתכלים על הגולשים כשהם רצים עם הגלשנים לים שקט לחלוטין. גל זעיר ובודד לא נראה עד האופק. הכרוז מורה על תחילת התחרות, ואז התמונה מתחלפת בצילומי-סטוק מהוואי או משהו, של אותם גלי ענק, הרים מתגלגלים בגובה שמונה מטר, פייפים, הילוכים איטיים, כל העסק. בשוט הבא – אבל באמת, בשוט הבא – מר גולש מגיע לחוף אל חבריו המריעים, כששוב, אנחנו רואים אותו יוצא מתוך ים שטוח יותר מפיתה עיראקית.
הסצינה השניה הכי מצחיקה ב"איביזה": כש"ג'ניפר" אומרת "איי אם פרום איטלי", במבטא שמבהיר מעבר לכל ספק סביר שהיא נולדה וגדלה ברדיוס של שעתיים נסיעה מיבנה.
רגע שהיה אמור להיות מצחיק, אבל הוא לא: במה שהיה אמור להיות בדיחת-גועל, אחד מהחבר'ה מחליט להשתין על כלב במסיבה. רגע לאחר מכן הכלב היה כנראה אמור להתנער באופן הזה שכלבים רטובים עושים, מתיזים מים לכל עבר כמו ממטרה, ולהשפריץ שתן על החברים השובבים. אבל הכלב כנראה לא שיתף פעולה במהלך הצילומים ולא התנער כמו שצריך, אז במקום זה אנחנו רואים תמונה שלו מזיז את הראש קצת שמאלה, ובשוט הבא ניתזים מים על גיבורינו האומללים ממקור לא ברור.
יש בסרט הזה מרדף מכוניות. הוא מורכב משתי מכוניות שנוסעות אחת אחרי השניה בכביש מסודר ובמסלול הנכון, במהירות שאני מעריך בכ-30 קמ"ש.
זה "איביזה". זה סרט כל כך מחופף שעצם הקיום שלו מוזר. שי כנות, שביים גם את "שושנה חלוץ מרכזי" בשנה שעברה, מציב את עצמו בסרט הזה כממשיך דרכו של מנחם גולן – והכוונה היא למנחם גולן באחרית ימיו, כשהוא ייצר חלטורות מגוחכות כמו "ימים של אהבה" ו"ריקוד מסוכן", סרטים שנעשו בהשקעה המינימלית האפשרית ומתוך זלזול מוחלט בקהל, שיבלע כל מה שיתנו לו.
היומרה של הסרט היא לא בשמים: הוא רוצה להיות "אסקימו לימון". שלושה חברים, לצורך העניין נקרא להם בנצי, מומו ויודלה, נוסעים לאיביזה כדי שמומו יוכל להשתתף בתחרות גלישה כדי לממן ניתוח לאחיו הקטן. סיפור סוחט דמעות כזה, אגב, היה משכנע יותר אילו מומו היה צעיר מוזנח ממשפחה מוכת עוני, ולא, כפי שנראה בבירור, צפונבון ממשפחה עשירה שבאמת לא צריכה לה להיות בעיה להשיג את ה"כעשרת אלפים שקל", מחירו של הניתוח הנ"ל. בכל מקרה, באיביזה החבר'ה פוגשים בנות ומסיבות ומחפשים זיונים ועושים שיגועים.
על התסריט של הסרט הזה הייתי יכול ללגלג בכיף אילו הייתי מאמין שהיה לו תסריט, רק שאין לו. קשה לי מאוד להאמין שאת הטקסטים שלהם השחקנים לא אילתרו בכל פעם שתי דקות לפני הצילומים. לא מתקבל על הדעת שכל הטקסטים שנאמרים בסרט הזה נכתבו אי פעם בקובץ אחד מסודר, ומישהו קרא את הטקסט הזה מההתחלה ועד הסוף ואז החליט לתת לו תקציב.
זה לא שהדמויות לא מפותחות, או שבעלילה ניתן למצוא חורים, או שהסרט לא נושא מסר חשוב, או כל בעיה אחרת מהליגה הזו. אלה הן בעיות של תסריטים ממש, כאלה שכתובים מההתחלה ועד הסוף. הבעיה עם התסריט של "איביזה" (שוב, בהנחה הבלתי סבירה שבאמת היה כזה) יסודית הרבה יותר: הוא פשוט לא גמור. שורות טקסט לא מתחברות אחת לשניה. נראה כאילו סצינות שלמות פשוט חסרות: דמויות מופיעות ופתאום כולם מכירים אותן בשמן למרות שהן לא הוצגו, דמויות אחרות מוצגות ואז נעלמות, אנשים נעלמים ממקום אחד ומופיעים במקום אחר בלי סיבה או הגיון.
דוגמה בולטת: יודלה דלוק עוד מילדות על מישהי, שלגמרי במקרה נמצאת גם היא באיביזה, אבל הוא ביישן מדי ולא מצליח לדבר איתה, ואז היא קשורה באיזה ארון והוא מאיים עליה באקדח צעצוע ודורש כסף. הסרט לא מראה שום שלב של התהליך שהוביל למצב הזה. הם פשוט נמצאים שם פתאום. הוא חטף אותה בכח? זה בכאילו? זה ברצינות? היא יודעת מזה? היא לא? אם זה בצחוק, למה הוא משאיר אותה נעולה וחסומת-פה בארון, ומכריז שהוא "פתר את בעיית הכסף"?! אם הוא באמת חטף אותה, למה היא אומרת אחר כך שזה היה בצחוק, במקום, נגיד, לקרוא למשטרה כדי שתכניס אותו לכלא לכמה שנים? ברצינות, היייתי מתלונן בכיף על כמה שהסיפור אידיוטי לו רק הייתי מבין מה היה בעצם הסיפור.
יודלה הוא גם חנון שאוהב את "מלחמת הכוכבים", ולכן זה היה יכול לעזור אילו מישהו בצוות ההפקה של הסרט היה רואה את "מלחמת הכוכבים" פעם. כך אולי הם היו יכולים לצטט מתוכו שורה אחת נכונה, ולא לתקוע במקום זה שורות כמו "יש פה כח רע". יש גם סצינה בסרט שבה אני כמעט בטוח שהיתה אמורה להישמע ברקע נעימת הנושא של "מלחמת הכוכבים", אבל כנראה ג'ון וויליאמס גילה את העניין והטיל על כך וטו מוחלט, כי המוזיקה שנשמעת מזכירה יותר נגן טובה שמנסה לנגן "היום יום הולדת" ולא לגמרי זוכר את התווים.
המוזר באמת ב"איביזה" הוא שהחפיפניקיות המוחלטת הזאת, הטקסטים המחונטרשים והעריכה החובבנית והעובדה שה"סיפור" ייראה חסר כל הגיון לאנשים שעדיין לא סיימו לצפות ב"סמי הכבאי", כל זה מלווה בהפקה שהיא – למרבה ההפתעה – מקצועית. הוא אשכרה מצולם יפה, הסרט הזה. יש תלבושות, יש לוקיישנים. יש אפילו סצינות חלום עם אפקטים. אם תראו רק תמונות אקראיות מתוכו אתם עשויים לחשוב שזה סרט קולנוע אמיתי; אם תשמעו עמוד אחד של טקסטים מתוכו תישבעו שזה סרט חובבים שנכתב וצולם על ידי ילדים בכיתה ב'. אילו הסרט היה נראה עלוב כמו שהוא נשמע, אולי הוא היה יכול להיכנס לקלאסיקות של הסרטים הגרועים-כל-כך-שהם-טובים הגדולים בהיסטוריה. אבל זה מה שבאמת מוזר פה: מישהו, באמת, שפך תקציב על בליל המילים האינפנטילי הזה.
ההסבר הסביר ביותר לקיומו של "איביזה" הוא זה: היה צריך קומדיה לקיץ. סטייל "שושנה". משהו שייצא בתחילת יולי ושילדים בחופש יוכלו לראות. העמידה בזמנים היתה ערך עליון, ולמרות שלא היה לאף אחד מספיק זמן לכתוב תסריט כמו שצריך, או לערוך את הסרט עד הסוף – זה לא משנה. הוציאו אותו עם מה שיש. זה שהסרט הזה הוא מוצר תעשייתי, מילא – אבל זה מוצר לא גמור.
פורסם במקור בוואלה ואפילו שם לאנשים בתגובות אין שום דבר טוב להגיד על הסרט
סליחה שאני שואל, אבל האם עלות נסיעה של שלושה אנשים לאיביזה + מלונות
לא מכסה חלק נכבד מהעשרתלפים שקל האלה?
למה תמיד להתקטנן? הם טסו בצ'ארטר אייר-עזה ב-100$ והתפלחו למלון, גנבו אוכל ממסעדות וקיבלו משקאות חינם על חשבון ההפקה.
לא הבנתי- אז אהבת את הסרט או לא?
(ל"ת)
כן פישלר..
תאמר לנו באמת מה אתה מרגיש.
באסה שאנשים מוכשרים כמו מעיין בלום צריכים להתבזבז על דברים כאלה.
(ל"ת)
בינתיים הוא מבזבז את עצמו על הרבה דברים כאלו.
(ל"ת)
אבל יש בטריילר מלנתאלפים בחורות בבקיני!!!!!!!!
(ל"ת)
כמו גם בחופי ישראל בחודשי הקיץ... לא עדיף תלת ממד?
(ל"ת)
העם דורש 4D
עם אקסטרה פופקורן
אתה בהחלט יכול לרטוט בכיסא, לרחרח ולהתיז מים
ההשלכות על אחריותך בלבד.
השאלה שהייתה חייבת להישאל
מי יותר גרוע: 'איביזה' או 'צילי'?
עם כל הכבוד ל'איביזה'
הוא יצטרך להיות הרבה יותר נמוך כדי להגיע לרמה של 'צילי'!
זאת שאלה מאוד מעניינת
מה יותר גרוע: סרט שנעשה משיקולים מסחריים נטו ומתוך אמונה שלמה שהקהל מורכב כל כולו ממפגרים, או סרט שלא אכפת לו בשום צורה מהקהל?
ואם לחדד: מה עדיף, סרט שמנצל את הקהל או סרט שמנצל את הקרנות?
עדיף סרט שממומן מכספם אנשים שבחרו לצפות בו
(גם אם התחרטו בדיעבד…) ולא סרט שממומן מכספי המסים של כולנו ואין ממש אנשים שבחרו לצפות בו.
סליחה, אנשים שלמדו "אדריכלות" ו"אומנות" אמורים להבין, לאהוב ולבחור לצפות ב-'צילי'. כה אמר הדוצ'ה גיתאי.
בכל פעם שיש ביקורת על סרט גרוע נפתח דיון על רמות שונות של סרטים גרועים, אבל עוד לא ראיתי שמישהו ינסה להרכיב רשימה מלאה. אז הנה הטיוטא שלי לתשעת מדורי הגיהנום הקולנועי, כשהסידור הוא לפי מידת החשק שלי לצפות בסרט מאותו הסוג בהנחה ואני לא יודע עליו שום דבר אחר. גילוי נאות – לא ראיתי את כל הסרטים המוזכרים, והם מובאים כדוגמאות רק על סמך מה שנכתב עליהם.
1. הלימבו – טראש מהנה, כזה שמעלה שאלות על הגבול בין קומדיות מכוונות ללא מכוונות. (טרול 2, ערפדי החלל)
2. פרוייקטים מקוריים ושאפתניים שלא מקיימים את ההבטחה שלהם. (ענן אטלס, אף אחד לא מושלם)
3. סרטי קיץ גדולים מלאי רעש וצלצולים שקורסים תחת משקלם. (רובוטריקים, עלייתה של ג'ופיטר)
4. סרטים שהם קיצוניים לשם קיצוניות ו/או סיפוק סטיות אזוטריות. (סרט סרבי, הנדל האנושי)
5. קוטב השעמום – סרטים גנריים לחלוטין. (הסרט ההוא שראית חצי שעה ממנו בלי סאונד באיזו טיסה ואז שכחת מקיומו)
6. סרטים שיוצריהם מתקשים ברמה הבסיסית של כתיבה, משחק, שימוש בתוכנות גרפיקה ו/או עריכה אבל לפחות ניסו, בתיאוריה, ליצור משהו בעל ערך. (ג'לי טרזן, עושים רוח)
7. בידור מחופף שנעשה מתוך זלזול מוחלט בקהל. (ריקוד מסוכן, איביזה)
8. קולנוע שמסתמך כולו על תסמונת בגדי המלך החדשים. (צילי)
9. יח"צ לרודנים, תאגידים וארגונים מושחתים. (United Passions)
10. אדם סנדלר
(ל"ת)
naaah, סנדלר מגיע בשפל שלו רק למדור השביעי (אלא אם הפרודוקט פלייסמנט בסרטים האחרונים שלו יותר גרוע ממה שאני מדמיין)
10 . סרט של אובה בול.
1000000000000000000000. סרט על אושוויץ של אובה בול.
דיי עם זה . בגדול מדובר באדם בעל כישרון קומי ובהתחלה הוא היה חביב (הפי גילמור משעשע ביותר) . הבעיה שהיום הוא עושה זבל זלזלני לחלוטין .
לפחות 'איביזה' לא מתיימר להיות סרט חשוב לאנשים שצריכים ללמוד אומנות כדיי להעביר עליו ביקורת….
נראה לי שהקטע הכי טוב בביקורת על סרטים רעים זה לשמוע מה יש לדורון לומר על המגיבים בוואלה.
(ל"ת)
עכשיו אני חייב לראות את זה...
זה מוזר כמה שהביקורת הזו עשתה לי חשק לראות את הסרט?
הקטילה הכי נוראית שנעשתה כאן אי פעם לסרט ישראלי
גם "שושנה חלוץ מרכזי" נראה כמו סרט ששווה צפייה ליד הביקורת הזאת :(
"שושנה חלוץ מרכזי" הוא גם סרט ממש לא משהו
אבל ליד הסרט הזה הוא יצירת מופת של ממש.
התמונה למעלה נראית כאילו צולמה במצלמת פוקט ב-2006.
(ל"ת)
אז מה עדיף, איביזה או חתולים בסירת פדאלים?
(ל"ת)
חתולים בסירת פדלים באיביזה.
(ל"ת)
צילי והחתולים בסירת פדלים באיביזה
ועם מותר לי להוסיף גם סרטים ישראלים שאני חושב שהם תחתית החבית אז:
צילי והחתולים בסירת פדלים באיביזה עושים הקפות.
לא יפה להכניס את "הקפות" לחבורה הזאת.
אני לא חושב שהוא סרט טוב, ובכל זאת, לא אותה ליגה.
לא ראיתי איביזה או צילי
ואני מודע שהקונצנזוס הוא ש"הקפות" הוא חמוד, אבל הוא היה אחת החוויות הקולנועיות הקשות שהיו לי השנה בקולנוע. אני מסכים שאפשר לפחות לראות אצלו רצון ליצור קולנוע אמיתי שפשוט נכשל בכל הכוונות בניגוד לחתולים למשל, שאף פעם לא השתדרג מ"בוא נעשה צחוקים מול המצלמה חחחחח", אבל התוצאה הסופית היה עלבון ציני למה שהקולנוע הישראלי הצליח להשיג בשנים האחרונות.
אבל
אם אתה טוען שהקפות נראה כמו משהו שנעשה בכוונה תמה ליצור קולנוע אמיתי ( או ככה הבנתי), איך אתה יכול לבוא ולומר מיד אחר כך שהוא עלבון ציני? ממשהו שנעשה בציניות הייתי מצפה שינסה לעשות קופה על חשבון הצופים, לא שיראה שניסה להיות סרט רציני.
אגב הערה לדורון – ביקורת ענקית! האבחנות שלך חדות מתמיד.
כשאני אומר קולנוע אמיתי אני מתכוון שהוא ניסה להיות רציני בעוד שחתולים היה כולו דאחקה אחת שהצופים לא באמת מרגישים שייכים לה (או לפחות, אני לא חשתי).
אני בהחלט חושב שהוא מנסה לעשות קופה על חשבון הצופים, אבל לפחות הוא שם מכנסיים על הבוקר בשביל לעשות את זה.
"שה לי מאוד להאמין שאת הטקסטים שלהם השחקנים לא אילתרו בכל פעם שתי דקות לפני הצילומים".
זה ירידה על אילתורים!!!!!!!!!!
ביוון העתיקה חלק ההצגות לא היה להם בכלל שום דבר חוץ סיפור מסגרת והשחקנים היו צריכים לאלתר וזה היה פופולרי ,מה שיש פו זה לא אחתור זה פשוט חינטורסרט (טקסט לא גמור שפשוט נזרק למסך הגדול(המצא שלי))
התקדמנו מעט מאז יוון העתיקה
כמו שמדגים הסירטון הזה
זה מעולה! תודה!
(ל"ת)
אלוהים ישמור.
(ל"ת)
נו, לפחות סרטים גרועים מביאים לביקורות טובות...
תיאור הסרט ממש גרם לי לרצות לצפות בו, בחיי (רק לא בתשלום, חלילה).
והיי, "ריקוד מסוכן" הוא סרט שאני ממש מרוצה שהצלחתי להשיג עותק שלו ב-DVD (ובזול). זו פיסת קאלט מצחיקה עד דמעות (+ קצת דמעות מרחמים על השחקנים והרקדנים שהסכימו להשתתף בו. חלקם באמת יודעים לשחק ואפילו לרקוד, אף שזה לא ממש בא לידי ביטוי בסרט הזה).
מה לעזאזל קרה לדביר בנדק?!
כשהוא היה שמן הוא היה דובי חמוד כזה, ואיך שהוא הרזה הוא קיבל לוק של מאפיונר מפחיד. איך בנאדם אחד יכול להיות שני אלה??
הוא שחקן טוב.
(ל"ת)
דובי חמוד?
הוא היה מפחיד גם בתור שנדור פרקש, אתה יודע.
כניראה שקולנוע הוא עולם אכזר
בד"כ יפים מלוהקים כגיבורים ופחות יפים מלוהקים או כרעים או כבדיחות, תלוי כמה פחות יפים הם.
דווקא עכשיו כשהוא רזה הוא נראה עשר.
(ל"ת)
ובהתאמה הוסב מדובי חמוד לנבל
(ל"ת)
הוא היה נבל עוד בתקופה הכבדה שלו, אפילו יותר מהיום,
ולראיה כמה וכמה סרטי סטודנטים שבהם הוא גילם סוגים שונים של רוצח/אנס/פסיכופט.
בזבוב של סרט. פשוט בזבוז
(ל"ת)