אני פשוט מת על הדברים האלה. תנו לי כל יום בשבוע את פיטר ג'קסון מסביר על צילומי הסרטים שלו, על רקע תפאורות ואנשים בתלבושות מופלאות, ואני מבסוט.
והפעם: תלת-מימד, 48 פריימים לשניה, ולמה יער מירקווד צבוע בצבעים פסיכודליים.
רק עוד שנה וחודשיים ל"ההוביט: מסע בלתי צפוי". ובקרוב הרבה יותר, הודעה חשובה באתר הזה שקשורה לעניין.
מגניב =)
יומן הפקה מצולם זה בכלל רעיון מעולה, עושה עוד יותר חשק לראות את הסרט.
איפה השלישי?
היה יומן ראשון ושני ורביעי – איפה השלישי?…
אור, גם אני תהיתי על זה
בסוף מצאתי ביוטיוב:
http://youtu.be/i3V3-KdAWYs
החלק הטוב ביותר בבלוג השלישי
הוא חצי הדקה האחרונה, ללא כל ספק.
the last 10 secs
are PRICELESS
אני מצטערת...
סרטים ומצלמות וזה, זה מאוד נחמד.
החבר'ה האלו מציירים ב-3D.
*jawdrop*
לא היה משכנע, העסק הזה
אני לא חושב שפיטר ג'קסון צריך איורי קונספט בתלת-מימד, ואני בטח לא חושב שהחבר'ה האלה, מוכשרים ככל שיהיו, מסוגלים לשחזר במדויק אחד את הציור של השני – בתלת-מימד. חייב להיות בתהליך הזה הרבה שלא הראו לנו (למשל, יצירת דגם ממוחשב שמשמש כסקיצה ראשונית שעליה הם מציירים). קשה לי להאמין שזה היה יותר מגימיק בשביל הסרטון הזה.
אתה כנראה צודק,
אבל זה מעציב אותי. :-(
"הודעה חשובה באתר הזה שקשורה לעניין"?
יותר טוב מכל טריילר.
הם גרמו לי להתלהב מתלת מימד שוב, למרות החולצה שקניתי בקון…
קטע מצוין
מעניין ומוגש יפה. תמיד התעניינתי בעולם שמאורי הקלעים, ביחוד הצד הטכנולוגי.
הנה עוד קטע שאהבתי בשימוש טכנולוגי במצלמות, מהסרט "הילדים של מחר" (זהירות, הקטע מכיל ספוילר לסרט):
http://www.youtube.com/watch?v=4A55xTYXMpI
זה הולך להיות מהמם!!!
(ל"ת)
"רק" עוד שנה וחודשיים
אתה גורם לזה להישמע כאילו קרוב..
הסרטון הזה גורם לי לחכות אפילו יותר לסרט ולא ברור איך זה אפשרי, פיטר ג'קסון עושה לסרטוני מאחורי הקלעים בית ספר..
ד"א, (ספויילר?)
למה איילז'ה ווד היה שם? או שפשוט דמיינתי..
הם מקפידים להכניס cameos לסרטונים האלה
כאן היה אליז'ה מסתכל במשקפי 3D. בסרטון השלישי היו לא פחות משלושה cameos: דומיניק מוגהאם (מרי) לכמה שניות, מבלי שברור אם זה הוא או לא, ג'ון רייס-דיוויס שביקר בסט, ועוד אחד מפתיע, שלגלות אותו יהיה ספויילר לסרטון…
הוא לא רזה בטירוף?
השמין בחזרה?
מסתבר שלעשות סרט ב-48 פריימים לשניה
זה הרבה יותר מרק לשנות הגדרות במצלמה… אלא גם ליידע את המלבישה.
אני לא יודע, זה נראה כאילו הם מגזימים קצת יותר מדי.
כרגע הסיבה היחידה שאני איכשהו מעוניין לראות את הסרט, זה בגלל ה-3D וה-48 פריימים לשנייה.
3D, עם כל הכבוד, כבר לא מעניין
כבר ראינו סרטים בתלת-מימד טוב וסרטים בתלת-מימד רע. כשזה טוב, זה טוב; נדיר מאוד שזה באמת עושה הבדל משמעותי. בכל מקרה, חדש זה לא.
סרטים ב-48 פריימים לשניה עוד לא ראיתי, והייתי מאוד רוצה לראות. קצב הפריימים הנמוך הוא דבר שמפריע לי בפועל בסרטים, בעיקר בתלת-מימד. אני מקווה שיהיו בתי קולנוע בארץ שיצטיידו בטכנולוגיה שמאפשר להציג את הסרט נכון עד שהוא יצא.
ו-5K? תהרגו אותי אם אני מבין למה צריך את זה. ההקרנות הדיגיטליות בארץ נעשות ב-2K, ונראות נפלא. אני לא בטוח שהעין האנושית בכלל מסוגלת לקלוט את ההבדל בין 2K ל-4K.
אבל, אבל, אבל,
בקשר לתלת מימד – אמנם כבר ראינו תלת מימד טוב, אבל פה זה נראה כאילו במקום פשוט לצאת ידי חובה ולשים ליד המצלמה הרגילה עוד מצלמה ולצלם בתלת מימד בלי יותר מדי מחשבה על האפקט שזה ייתן, הם ממש משתמשים בתלת מימד בתור עוד אלנמט אומנותי שממש מצריך מחשבה של איך להשתמש בו (בדיוק כמו חשיבה על איזה תלבושות השחקנים ילבשו), וזה ממש מרתק אותי לראות איך זה ייצא.
אבל אני לא בטוח שאוכל לראות את זה ב-3D, ב"אווטאר" העיניים שלי ממש קרסו מאמצע הסרט בערך וזה ממש עשה לי כאב ראש, אני מקווה שהפעם זה לא יהיה לי ככה.
בקשר למספר הפריימים לשנייה – זה משהו שממש קשה לי לחשוב בראש איך זה יראה, אבל אני סומך על הדברים שאומרים אנשי ההפקה בסרטון.
בקשר ל-5K – אני גם לא חושב שתראה הבדל כל כך גדול, אבל אתה בטוח תראה הבדל מסוים (גם אם הוא ממש קטן). אני לא חושב שיהיו בעולם יותר מדי בתי קולנוע שיקרינו ב-5K, אבל גם אם זה יוקטן ל-2K זה יראה נהדר, במיוחד עם 3D שכזה ו-48 פריימים לשנייה.
תיקונים קטנים:
*אלמנט
"אני גם לא חושב שתראה הבדל כל כך גדול, אבל אתה בטוח תראה הבדל מסוים (גם אם הוא ממש קטן)." – ה"אתה תראה" כמובן לא מתייחס ספציפית לרד פיש, אלא למין "אתה" כללי כזה.
אולי זה משנה בזמן יצירת גרסת ה-IMAX?
או אולי אם אלה סתם מסכים ממש גדולים?
הניחוש שלי לגבי ה5K - בסיס להקרנה בטכנולוגיות עתידיות
מוציאים עכשיו הרבה סרטים ישנים בפורמט בלו-ריי, סרטים שצולמו בתקופה שלא היה דבר כזה די.וי.די (או אפילו מתקופה שלא היה וידאו!). מסתבר שהסרטים צולמו באיכות מאוד גבוהה, יותר ממה שאמצעי ההקרנה יכלו להציג.
באותו אופן, מצלמים עכשיו סרטים באיכות הרבה יותר גבוהה מאמצעי ההקרנה המקובלים היום, כדי שבעתיד אפשר יהיה להוציא את הסרטים בפורמט משוכלל עוד יותר.
לגבי מה העין האנושית מסוגלת לקלוט אני לא יודע. אבל כשיצא DVD חשבתי שזה הכי חד שיש, ואח"כ יצא הבלו-ריי… לכו תדעו מה יהיה שלב הבא באבולוציה הטכנולוגית.
סרטי פילם נסרקים
סורקי פילם יכולים לסרוק ברזולוציה של עד 8K, שזו רזולוציה מסחררת של 48MP.
רק לשם השוואה -רזולוצית FULL HD הרווחת היום היא בעצם 2MP.
כך סרטי פילם ישנים בני קרוב למאה שנה נראים נפלא, כמו הקוסם מארץ עוץ שיצא לי לראות לאחרונה. מרהיב.
למידע נוסף:
http://en.wikipedia.org/wiki/Motion_picture_film_scanner
עוד דיווח מהסט
”Quint” מ- Ain't it cool news הוזמן לשהות חודשיים (!) בסט של ההוביט. בדיווח השני שלו משם הוא מספר איך היה להשתתף באחת הסצינות:
http://www.aintitcool.com/node/51851
ממזר בר מזל!
זה רשמי- יש סרט שלישי
So, without further ado and on behalf of New Line Cinema, Warner Bros. Pictures, Metro-Goldwyn-Mayer, Wingnut Films, and the entire cast and crew of “The Hobbit” films, I’d like to announce that two films will become three.
http://www.facebook.com/notes/peter-jackson/an-unexpected-journey/10151114596546558
wtf? זה רציני?
(ל"ת)