אם הייתם מספרים לי, לא הייתי מאמין שהיום הזה יגיע. אתמול עלה לרשת הטריילר החדש, האחרון(?) של "ההוביט: קרב חמשת הצבאות". ולא היה אכפת לי. לא מיהרתי לצפות בו, ולא העליתי אותו לאתר. כמובן, היו הרבה דברים אחרים, אינטרסטלר וסטאר וורס וצעצוע של סיפור ולמה חדשות קולנוע חייבות תמיד להגיע בקבוצות? אבל לא כל כך מזמן, טריילר חדש לאפוס הארץ התיכונה של פיטר ג'קסון היה מנצח כל דבר. קודם מעלים לרשת, אחר כך נראה מה עוד קרה בעולם.
ועכשיו? אז יש עוד טריילר. נראה.
כן. טוב. הסדרה הזאת נראית יותר ויותר כמו משחק אסטרטגיה.
בתרגום חופשי למה שפירסמתי אתמול בפייסבוק:
על אף שעברו עשר שנים מאז הטרילוגיה המקורית, ואני בעצמי גדלתי בעשור.
על אף שה"טרילוגיה" החדשה הזאת ארוכה ב-7 שעות יותר ממה שהיא אמורה להיות.
הטריילר החדש הזה זרק אותי אחורה לימי הפאנבוי שלי, ימים של פוסטרים מקיר לקיר ובקשות נמרצות לנסוע לניו זילנד ולהפוך להוביט. אז למרות הכל, אני חושב שאחכה לזה בציפייה ואצווח בהתרגשות בעוד אני מנגב דמעות פרידה אחרונות.
דוגרי זה טריילר מצויין.
באמת תפס את האפיות של הטרילוגיה המקורית בצורה אותנטית, ולא מזוייפת כמו כל דבר אחר שהיה קשור בטרילוגיה הנוכחית עד עכשיו. האם הסרט עצמו גם יעשה את זה? כנראה לא. נחכה ונראה.
אוף, כנ"ל..
לא מאמינה שהיום הזה הגיע אבל לא התרגשתי, לא היתה לי סבלנות לצפות בטריילר עד סופו אפילו..
אפילו לגולאס (כמעט ו) לא ריגש אותי (!!)…
מרגיש כאילו נסחט יותר מידי.
ברור מאליו שאני ארוץ לקולנוע בבכורה או בסמוך לה, שאני אהנה, אצחק, אבכה ואתרגש משטויות כרגיל.. אבל עדיין, הרגשה קצת מוזרה וחמוצה.
מניחה שהטריילר כטריילר הוא טוב, אם רק היתה לי סבלנות אליו :\
נראה לי שמישהו צריך להיות בדעת המיעוט פה
את הראשון ראיתי בקולנוע והתאכזבתי
את השני ראיתי בבית והתאכזבתי
כבר אין טעם להתאמץ עם השלישי
תפסיקו להרוס לי זיכרונות ילדות!
אני זוכרת איך הייתי רואה חצי סרט של שר הטבעות כמעט כול שבת. בצורה הזאת היה לוקח לי שישה שבועות להשלים את הסדרה, ושהיא הייתה נגמרת הייתי חוזרת שוב לחלק הראשון בשבוע הבא. ככה זה נמשך יותר משנה שלמה.
כול כך עצוב לראות שבטריילר האחרון הכול נראה כמו אפקטים מהונדסים של איזה משחק מחשב זול עם פומפוזיות בשקל. אפילו מרטין אוהבי לא מציל את המצב. בשלב הזה הסדרה נראית כמו פרודיה על עצמה, ולא מהזן הכיפי. עצוב לראות שהסדרה הפכה להיות חיקוי חיוור וריק של עצמה.
בא לי למות.
רבותי ההיסטוריה חוזרת.
ככה בדיוק הרגשנו עם אימת הפנטום ומתקפת המשובטים. כל דור וזכרונות הילדות ההרוסים שלו.
אני לא יודע
לשני הסרטים הקודמים היו (ביחד) איזה שלוש ארבע רגעים טובים. אבל חוץ מזה זה פשוט הרגיש כמו משיכת זמן ענקית בעלת שש שעות. הסרט החדש נראה כאילו הוא סוף סוף ניגש לתכלס של הטרילוגיה הזאת. אבל אני די בטוח שזה לא יתעלה בשיט על שר הטבעות, מה שבטוח השניים הקודמים לא מגיעים לרמה של הסרטים האלה.
אפילו האפקטים! שר הטבעות יצא בשנים 2001-2003 ושני ההוביטים הראשונים יצאו בשנים 2012-2013 ועדיין אני חושב שהאפקטים בשר הטבעות יותר מגניבים, כיפים לצפייה ומדהימים יותר מבחינה ויזואלית מההוביט. לדעתי זה בגלל שהם איבדו את הגרידיות ונהיו יותר צבעוניים. אבל זאת דעתי.
אבל מה שאני לא מבין זה… איפה הדרקון? הוא יוצא מההר, שורף אנשים ובתים ופשוט נעלם? הוא הסיבה של כל הטרילוגיה הזאת אז אני לא מבין מה הקטע. ועוד הוא היה כל כך מדהים ועשה את הסצינה השניה הטובה ביותר בשני הסרטים הקודמים (עם כמה שהוא מדהים הוא לא הגולום הבא) ופתאום הוא נעלם? מה הקטע.
איפה גולום שצריכים אותו?
שני הטריילרים של הסרט נראים נחמד אבל מה שבטוח אין לי שום ציפיות שזה יהיה טוב. יכול להיות שכן ויכול מאוד להיות שלא. מה שבטוח זה לא שר הטבעות וזה אף פעם לא יהיה.
אם אנחנו כבר בפנטזיה אפית,
ל-Warcraft יש פוסטרים ראשונים, תאריך, שני אתרים ורשימת דמויות. שנה וקצת זה די והותר זמן כדי להפיג את טעם הלוואי מההוביט, נכון?
http://collider.com/warcraft-movie-posters/
http://collider.com/warcraft-movie-characters
נדמה לי שהתאריך היה ידוע כבר
ובהתחשב בעובדה שהצילומים של הסרט הסתיימו לפני כמה חודשים טובים, ואפילו אם מביאים בחשבון שיקולים של תזמון היציאה למסכים מבלי להתנגש בשוברי קופות אחרים וכו', המשמעות של התאריך היא שהסרט הזה כנראה צריך *הרבה* *מאוד* עבודה בפוסט-פרודקשן.
תצפה מהתאריך להשתנות
בהתחשב בזה שהוא יצטרך להתחרות ב"באטמן נגד סופרמן".
אני מקווה שאולי בכל זאת יצליחו להקדים את הסרט ושהוא יצא ב-2015.
רעיון משוגע
לעשות כמה גרסאות של הסרט הזה מנקודת מבט של כל גזע
לקחת את הפישקאסט האחרון ללב, הא?
אני לא משוכנע ש:"שר הטבעות: אורוק-האי" זה מה שהיקום צריך כרגע. בפרט לא אם זה יחליט להיות אפל יותר בוגר יותר ולספק מימד דרמטי ואנושי לאורק הראשי ולמערכת היחסים הנוגעת ללב אך לא ממומשת שלו עם שילוב, הנתקלת בקשיים תרבותיים ובהתנגדות שמרנית של החברה האורקית והעכבישית.
אני כן התרגשתי
(ל"ת)
מצפה בקוצר רוח
אמנם אני בדעת מיעוט, אבל אהבתי כל דקה בסרטי שר הטבעות וההוביט, ראיתי את הגרסאות המורחבות של כל הסרטים ונהניתי מאוד.
אגב, ההוביט השני יצא בגרסה מורחבת לא מזמן
אתה מבין את האבסורד במה שאתה אומר, נכון?
(ל"ת)
אני לא
(ל"ת)
גרסא, מורחבת ,לסרט שהוא בעצמו גרסא מורחבת, כחלק מטרילוגיה מורחבת שהיא בעצמה הרחבה.
זה כמו גידול אקספוננציאלי בתוך המוח של אלוהים.
הבעיה של הסרט השני הייתה שהוא קצר מדי? מי קהל היעד של הגרסא המורחבת הזאת בדיוק?מי ראה את הסרט ואמר 'וואו, חבל שהוא נגמר כל כך מהר, הלוואי שהיה לי עוד בדיוק מהדבר הזה'. הבעיה של ישימון סמאוג היא בעיקר העובדה שהוא קיים. במקום שרבע שעה ממנו תבלע לראשון ועוד רבע שעה ממנו תבלע לשלישי, וכך יכלו להיחסך מצופיו שעתיים של ואקום שואב מוחות ועניין באמצע שמתרחש בין שני המקבצים בני רבע השעה הללו.
מי קהל היעד שאלת?
כנראה שאת לא.
עשיתי עליך רושם נשי כלשהו? ידעתי שהייתי צריך לכסות את החותלות שלי.
(ל"ת)
בהחלט היית צריך.
זה מבלבל.
מי קהל היעד? אני לדוגמה, ואני מכיר עוד כמה.
אני אוהב סרטים ארוכים, אם סרט אהוב עלי שיהיה גם באורך של 4 שעות
'ישימון סמאוג' היה אינטנסיבי עמוס ולא משעמם לרגע (לטעמי כמובן) הוא הסרט היחיד שקיבל 2 מתוך 20 הדקות הגדולות של השנה, גם בטרילוגיה הראשונה הסרטים היו ארוכים מאוד וקיבלו גרסאות מורחבות.
חוץ מזה אני לא מסכים עם הטענה ש'ההוביט' הספר קצר מידי ביחס לסרטים, למעשה ב'שר הטבעות' חתכו וויתרו על הרבה תוכן שהופיע בספרים, וישנם המון סרטים מוצלחים שמתבססים על סיפורים קצרים, הרבה מסרטי דיסני מבוססים על אגדות באורך דף וחצי.
הטרולים שיורדים יחד על ארבע ב-1:35
נראים כמו הפעלה של קבוצת Siege Tank במשחק "סטארקרפאט". זה היה ממש מצחיק.
אבל הטריילר די טוב. ובשביל סידרה כל-כך מאכזבת זה אומר הרבה.
מסכים לגמרי
מדהים כמה אהבתי את שר הטבעות (עד כדי מרתונים של גרסאות הבמאי של הטרילוגייה, כלומר בערך 13 שעות של סרט!), וכמה אדיש נותרתי אל מול הטריילר הזה, שאמור להיות אפי, על-פניו.
אכן, כמו שאמרו, הראשון היה נחמד, השני היה חלש עד כדי שעמום. אראה את השלישי מן הסתם, אבל כבר לא מצפה לכלום.
אין על פיטר ג'קסון!!!
בעצם… יש: כריס נולאן, בראד בירד ובריאן סינגר. וזהו.
אה, כן: ספילברג, סקורסזי, ווס אנדרסון, פול תומאס אנדרסון, ספייק ג'ונז ואלפונסו קוארון.
ואללה, האמת היא שיש הרבה על פיטר ג'קסון.
וגם יוסף סידר וארי פולמן.
ואל תשכח גם את האחים כהן!
(ל"ת)
ואדם סנדלר ואווה בול!
למה לא.
ואסיים בחודורוב! 3X
(ל"ת)
אדגר רייט הכי מגניב!
(ל"ת)
הטריילר דווקא נראה מצויין.
וחוזר להצעה שהצעתי זה מכבר: לקחת את כל הסרטים, ולעשות מהשלישיה סרט אחד מופלא, בן שלוש שעות, גרסת הבמאי.
מסתבר שזו הייתה גם ההצעה של רדפיש.
(ל"ת)
כבר בוצע
יש גרסה כזו של שני הסרטים הראשונים. ניתן למצוא אותה ברשת.
סארומן: ״תשאירו את סאורון לי!״
אומג! אני במתח! האם הוא יצליח להביס את סאורון עד סוף הסרט?
נ.ב. האפקט הכי מרשים בטריילר זה הפנים החלקות של אורלנדו בלום.
ומה לגבי השוט בו רואים את גנדלף מת?
אני מניח שזה לא ספויילר לכתוב שבסוף הוא יחייה
מישהו מתכנן לראות בפורמט HFR?
את השניים הקודמים ראיתי בפורמט הזה.
ואיך היה?
כי לא ראיתי את הקודמים בפורמט הזה ואני קצת חושש. איך זה נראה בדיוק?
ה 48 FPS?
ראיתי ככה את ה"הוביט" הראשון. מכיר את זה שאתה רואה סרט ב DVD ואתה לוחץ בשלט פעם אחת על ה FF וזה רץ טיפונת יותר מהר? ככה הרבה מהקטעים נראו שם, לי לפחות.
וזה... טוב או רע בעינייך?
הבנתי שזה גם הופך את התמונה לחלקה ומציאותית יותר, ואת התלת מימד לטוב יותר, זה נכון?
ראיתי ככה את הראשון.
לא שמתי לב למשהו מיוחד או שווה את המאמץ. אולי אם היו מראים לי סצינה מול סצינה, הייתי מתרשם. אבל ככה סתם? נו, זה לראות סרט.
מצד שני, המוח שלי גם לא מבין את ההתלהבות מהתלת מימד הזה, אז אולי אני לא פונקציה.
הייתי ממש יכול להינות מהטרילוגיה הזאת
אבל קראתי את ההוביט.
אם כבר בשנאת פיטר ג'קסון עסקינן...
מישהוא יודע מה פיטר ג'קסון עשה לכריסטופר טולקין שלא מרשה לו לעשות יותר סרטים?
——————————-
מקור
ביים את 'ההוביט'?
(ל"ת)
כנראה זה מקרה נוסף של חשבונאות יצירתית מבית הוליווד
חלק מסוים (7.5%, אם מתעקשים) מהרווחים של סרטי "שר הטבעות" היו אמורים להיכנס לעיזבון של טולקין, אבל האולפנים (האחים וורנר) לא נתנו לו אפילו שקל. ולמה? כי אמנם סרטי "שר הטבעות" הכניסו בעולם 2.9 מליארד(!) דולר, אבל האולפנים טענו שהם בכל-זאת לא החזירו את ההשקעה והיו הפסדיים. דברים מוזרים קורים אצל רואי החשבון של חברות הסרטים. בגלל זה העיזבון תבע את האחים וורנר ב-2008. שנה אחר-כך הצדדים הגיעו לפשרה.
כל הסיפור הזה גרם כנראה לטולקין ג'וניור לפתח טינה כלפי פיטר ג'קסון. ב-2012 טולקין (ג'וניור) התראיין ל"לה מונד" וירד קשות על הסרט "ההוביט". הנה ציטוט מדבריו:
אז אפשר להבין מדוע ג'קסון אמר בקומיקון ב-2012 שנראה לו שעיזבון טולקין לא מת על הסרטים שלו, וכנראה אין יש סיכוי בשנים הקרובות לסרטי "הסילמריליון" (אגב, טולקין ג'וניור ערך את "הסילמריליון").
בינתיים החלה חזית חדשה בין הצדדים. העיזבון תבע 80 מליון דולר מהאחים וורנר בטענה שהם יצרו אתר הימורים עם המותג של שר"ה, האחים תבעו אותו בחזרה בטענה שהתביעה שלו גרמה להם להפסיד כסף מזיכיונות.
בקיצור, הצדדים נמצאים עכשיו במאבקים משפטיים, וקשה להאמין שהם ישתפו פעולה בקרוב.
סליחה על הבורות, אבל לא מדובר בשלושה אולפנים?
האחים וורנר, MGM וניו ליין סינמה.
אז למה התביעות הם רק מול וורנר?
יש גבול לרמת הדיוק המשפטית בדיווח כללי על סמך כתבות
לא התיימרתי להציג מצב משפטי מדויק לפרטי-פרטיו.
אני מנסה להבין את העניין הזה
כבר כמה זמן, אז אולי תוכל להבהיר את זה אחת ולתמיד:
עד כמה שידוע לי, האחים וורנר, כמו דיסני, ושאר האולפנים, הם חברה ציבורית שנסחרת בבורסות בארה"ב. בתור שכאלה, הן מחויבות כמו כל חברה אחרת לשקיפות ולדיווח מפורט עד הדולר האחרון על הרווחים וההספדים (סליחה, ההפסדים, שגיאת ההקלדה הושארה) שלהן בכל שנה ושנה.
אז איך זה יכול להיות שאחרי הכנסות של 3 מיליארד דולר הן מדווחות על הפסד?
ואם כבר הן תמיד מדווחות על הפסדים איכשהוא – למה בכלל מישהו מוכן לקנות את המנייה שלהן והיא לא מתרסקת?
זה נשגב מבינתי.
ישנה האמרה המפורסמת
"האנשים הכי יצירתיים בהוליווד הם רואי החשבונות"
ואכן, ראיית החשבונות בהוליווד היא כל כך ידועה לשמצה שהיא אילו מקבלת מאמר משלה בדודה וויקי
http://en.wikipedia.org/wiki/Hollywood_accounting
סיפור אישי – הזדמן לי להתלוות אל כריסטופר פריסט בזמן ביקורו בארץ באייקון / אוטופיה והוא היה בנאדם די נחמד עד שזה הגיע לאחד מכפתורי הזעם שלו – ברגע שהוא היה צריך לדבר על מה שקיבל (או לא קיבל) מהסרט של יוקרה הוא נהיה מאוד עצבני.
אני יכול עוד להאמין
לגבי אנשים פרטיים שמפסידים מול האולפנים, אבל זה שמס-ההכנסה האמריקאי מוכן לוותר על מיליארדי דולרים של מס בכל שנה על ההכנסות האלה, זה כבר ממש תמוה בעיני. הייתי מניח שהיכולת שלו לגייס עורכי דין טובים ולפצח את השיטה הזאת גדולה לאין ערוך משל השחקנים והתסריטאים שויקיפדיה מביאה כדוגמה.
וקשה גם להאמין שתעשיית הסרטים דווקא, בניגוד לתעשיית הנשק האמריקאית, היא בבת-עינו של משרד האוצר שם.
אחד המנהגים הנבזיים בהוליווד
הוא לפתוח חברה בע"מ לכל סרט. החברה הזו מרוויחה את ההכנסות של הסרט. מצד שני, היא "משלמת" לאולפן במחירים מופקעים בעד כל אספקט בהכנת הסרט. כל פעולה של האולפן נחשבת "שירות" לאותה חברה, שיש לו מחיר. לכן לא חשוב כמה הסרט ירוויח, הוא תמיד יהיה חייב יותר לאולפנים.
יש עוד המון טריקים כאלה, שמטרת כולם היא לגרום לכל סרט להפסיד כסף, אפילו אם הוא שובר קופות. חיפוש קטן בגוגל יעלה לך הרבה הסברים וכתבות בנושא. היו אפילו משפטים נגד אולפנים, והאולפנים הפסידו, אבל זה לא מנע מהם להמשיך בשיטות שלהם.
אז רגע אחד.
אם אותה חברה B בע"מ הכניסה מיליארד דולר על הסרט שלה, אבל את כל המיליארד היא שילמה במחירים – מופקעים או לא – לאולפן A, זה לא אומר שההכנסות של אותו אולפן A גדלו באותה שנה במיליארד דולר? אז החברה B בע"מ אמנם לא הרוויחה, אבל אולפן A כן. ואז לא פתרנו כלום, האולפן עדיין צריך לדווח על ההכנסות האלה, לא ברור לי מה הועיל הגלגול הזה.
שאלה טובה. אין לי מושג.
ייתכן שהמטרה היא לא להונות את מס הכנסה, אלא דווקא גורמים אחרים שזכאים לאחוזים מהרווחים של הסרט, כמו השחקנים, למשל.
הקמת החברה בע"מ נועדה להסיר את הסיכון העצום שכרוך בהפקת סרט עתיר תקציב מהאולפן המפיק.
כלומר- האולפן מקים חברה ומשקיע בה את עלות ההפקה. אחר כך מפיקים את הסרט, והאולפן נהנה מהכנסות עבור השירותים שהוא מעניק להפקה (כלומר מקבל את השקעתו בחזרה). כשהסרט מתחיל להניב הכנסות, אם יש רווחים – האולפן נהנה מהם (יחד עם המשקיעים האחרים), אם אין – החברה בע"מ פושטת רגל והאולפן לא הפסיד דבר…
זו פרקטיקה שנהוגה בהרבה פעילויות עסקיות עתירות סיכון כגון קידוחי נפט, ולמעשה הומצאה על ידי בריטים ממולחים שרצו לממן מסעות מסחר מסוכנים אל מעבר לים, אך לא רצו לשאת בהפסדים במקרה של טביעה/מרד/ פיראטים וכו' אי שם במאה ה- 17.
או, כפי שזה מנוסח בריקוד ושיר:
https://www.youtube.com/watch?v=-W_C8R3JM9Y
לגבי המניות,
הפסדים על פרוייקט מסויים ברבע מסוים לא אומר שהאחים וורנר יהיו בהפסדים באופן כללי. וגם התזוזה של המניה תלויה באמונה של המשקעים בעתיד החברה. כל החברות האלה מאוד מגוונת, כך שגם כשיש להם הפסדים מכמה פרוייקטים זה לא משנה כל כך למשקעים, כי הם יכסו את זה בפרויקטים אחרים, ולבסוף ידווחו מספרים חיוביים.
אבל כל הנקודה כאן
זה שאת הפרוייקטים הכי רווחיים שלהן – אלה שאמורים היו לכסות על הפקות אחרות שבאמת כשלו – הן מציגות כהפסדים. אז עם מה נשאר להן לכסות את זה?
זה כמו שאפל במכוון תוריד את הרווח השנתי המדווח שלה ב-10 מיליארד דולר. אין לה מאיפה לכסות על זה, וזה יפגע ישירות במחיר המנייה.
לא תמיד
צריך להבין עד כמה החברות האלה מגוונות. האחים וורנר הם חברת בת של Time Warner והחטיבה הרווחית ביותר של Time Warner זה בכלל רשת ערוצי הטלוויזיה שלהם. תסתכל על הרשימה המטורפת הזאת – http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_assets_owned_by_Time_Warner
הפרויקט הכי יקר הוא לא תמיד הכי רווחי. הכוונה כמובן שהפרויקט היקר ירוויח בהשוואה יותר אבל רוב הפעמים זה לא עובד, שר הטבעות היה אחד מההימורים המסוכנים האלה שהצליחו. ההוביט, לא כל כך, היו ממנו יותר צפיות. מפלתו של סמאוג הוא הסרט הכי פחות רווחי בסדרה והכי יקר בסדרה באותו הזמן. אז למרות שהוא מצליח הוא סוג של אכזבה. בהשוואה לפרוייקטים זולים בהרבה שיש להם בטלוויזיה שהכניסו נגיד פי 10 מהתקציב (אולי זה קצת מוגזם אבל שמעתי שTime Warner מרוויחים פי 10 מהתקציב של כל תוכנית שהם משדרים ב CNN), ההוביט יכניס פי 3 או 4 בעוד שנה אחרי מכירות של בלו ריי.
רגע רגע
מאיפה לכם שלא יהיו עוד סרטים אחרי ההוביט? של ג'קסון הכוונה?
אפשר לינק בבקשה?
הנה עוד סרט של פיטר ג'קסון שבמהלכו ניראה
אנשים נלחמים, בוכים, מתים, שוב נלחמים, משנים צבע, מתים שוב, ולבסוף הורסים איזה כוח רשע עם עינ\יים מפחידות.
איך נפלו גיבורים.
רק לפני 10 שנים פיטר ג'קסון היה הבריה הנערצת ביקום, ושר"ה הכניס שלושה זוכים ברצף לסקר 'סרט השנה' פה.
מה שהפריע לי במיוחד בטריילר הזה, הוא שבעצם מראים אך ורק את הקרב. הרי הבטיחו לנו שהסרט השלישי ימחיז בעצם חלק משאר הלגנדריום של טולקין, ופה חוץ מקצת סארומן* לא רואים מזה כלום. אני מצטער מאוד, אבל לראות המחזה באורך 3 שעות של קרב חמשת הצבאות נשמע כמו סבל טהור.
עוד דבר מעניין שאפשר להבין מהטריילר הוא החזרה לאפיות שאפיינה את שר"ה במקום הגוון הקליל יותר שג'קסון ניסה להכניס להוביט. חוץ מהאורך וההתמרחות, אחד מהדברים שזכו להרבה קטילות בהוביט היה הנסיון של ג'קסון להעביר למסך את ההומור שבספר. זה.. לא ממש הצליח. בלשון המעטה. נראה שיש כאן נסיון למזער נזקים ולהציג טריילר אפי למהדרין. חבל, כי גם זה לא ממש טוב- ההוביט הוא ספר לא אפי, אין מה לעשות. הוא ספר ילדים (ומעולה מאוד), אבל לא מעבר לזה.
אני לא חושב שג'קסון הוא במאי גרוע, כמו שמקובל להגיד היום. הוא טוב מאוד בבימוי של סרטים מסוג מסוים- שר הטבעות למשל, וגם קינג קונג. הבעיה היא ש-'ההוביט' ו-'שר הטבעות' הן יצירות שונות בתכלית, שהמכנה המשותף הבודד ביניהן הוא שהן מתרחשות באותו העולם.
לפני כמה שנים, כששמעתי שגיירמו דל טורו עומד לביים את ההוביט הקמתי קול זעקה. היום אני מבין שזה שג'קסון הצטיין בשר"ה ממש לא מכשיר אותו להוביט. מעניין איך זה היה נראה עם דל טורו.
*אגב סארומן- כריסטופר לי יכול להגיד ש"צ לשמעון פרס. זה מאוד מרשים שהוא עדיין משתתף בסרטים. מה שכן, טיפול ההצערה המגוחך שעשו לו בטריילר באמצעות השחרת זקן הוא אחד האפקטים המביכים שראיתי לאחרונה.
0:32
CGI בו פיטר ג'קסון לצערי בחר להשתמש ולא רק שכל האלפים שם ממוחשבים בסצינה מהטריילר, על הפנים שלהם עשו copy paste …
מישהו זוכר את שני הצריחים? פיטר ג'קסון וצוותו חיפשו היטב בכל רחבי ניוזילנד והצליחו לארגן עשרות בחורים צעירים חסונים ויפים, הלבישו אחד אחד בתלבושת אלפ יפייפיה ומושקעת והכניסו אותם בקול תרועה לקרב המדהים בהלם דיפ. אחח היו זמנים..
פיטר ג'קסון התקלקל והתמסחר יתר על המידה והקסם לצערי נמוג ואבד…
הטריילר הזה, כמו כל סדרת ההוביט, נראה כאילו לפיטר ג'קסון יש תרמיל עם עשרה תרגילי קולנוע והוא משתמש בהם שוב ושוב עד מיאוס:
עכשיו יהיה משפט דרמטי עם מוזיקה אפית.
עכשיו המצלמה תעוף מעל סצינת קרב ותעשה תנועה ימינה.
עכשיו יצור מעופף ענקי יטוס לכיוון המצלמה וישאג, ואז יפנה את מבטו למטה והמצלמה תפנה איתו.
עכשיו לגולס יעשה איזה מוב קרבי מטורף, המצלמה תלווה אותו בוואן-שוט מורכב, וזה יגמר עם קלוז אפ על הפנים שלו בפוזה חצי אדישה בזמן שמאחוריו יתמוטט איזה טרול ענק.
וכך עוד ועוד, שעות על שעות, עד חורבנה הסופי של מורשת סרטי שר הטבעות האהובים.