טיזר-פוסטרים בדרך כלל לא כוללים הרבה מידע – הם רק מיידעים אתכם על כך שסרט זה-וזה קיים, וייצא בעתיד הלא-רחוק מדי. אם אתם קוראים את האתר הזה, יש סיכוי מצוין שהמידע הזה לא חדש לכם.
אבל לא במקרה הזה. "The Hateful Eight" של טרנטינו הוא סרט שקיומו לא היה בטוח בכלל: הוא הוכרז, ורגע אחר כך בוטל כי טרנטינו התעצבן, ואז הוא רמז שאולי הוא בכל זאת קורה. אז הנה, יש פוסטר, שמגלה שני דברים שעוד לא ידענו על הסרט הזה: גם שהוא קיים, וגם שהוא אמור לצאת – עד להודעה חדשה, לפחות – ב-2015. מכיוון שצילומי הסרט עוד לא התחילו, אפשר להניח שמדובר בתאריך הפצה לקראת סוף השנה (כנראה בדומה ל"ג'אנגו", שיצא בדצמבר). מה שאומר שהסרט החדש של טרנטינו ייצא בסמוך ל"מלחמת הכוכבים, פרק 7", ולא רחוק מהפרק האחרון של "משחקי הרעב" ו"הג'יימס בונד החדש". וסרט חדש של פיקסאר. צפויים חודשיים עמוסים משהו.
קרדיט ל-Empire, שם הופיע הפוסטר לראשונה.
(ואם כבר מדברים על טרנטינו – כבר קניתם כרטיסים לטרנטינוקון, מרתון טרנטינו ביום ראשון הקרוב בסינמטק חולון?)
אני כה שמח מההודעה הזו
אלו אכן ימים מלאי הודעות על טרנטינו: הוא גם דיבר על Kill Bill: the whole bloody affair (קיל ביל 1 ו-2 משולבים כמו שהיה אמור להיות במקור), עם סצינות נוספות שלא היו במקור, שכל זה יצא גם כן ב-2015. הלוואי שזה יקרה. הוא אמר שאמור להיות לזה סגמנט אנימה אפילו ארוך יותר מבמקור. אני נלהב מאוד, אבל בכל זאת כדאי לשמור את ההתלהבות ל-2015.
מעניין אם הסרט יכלול איזשהו תוכן נרקיסיסטי
שמתייחס לזה ש"השמונה המתעבים" או איך שלא יקראו להם בעברית [אני מקווה שמשהו מוצלח יותר] הוא גם הסרט השמיני שלו, קצת כמו "8 וחצי" של פליני.
לא נשמע מופרך בשבילו.
אני מקווה שמישהו יעלה באוב את סאלי מנקה
שתדאג שהפעם לא יהיו סצנות ארוכות ומיותרות באמצע, כמו שהיה בג'אנגו.
"השמיניה מלאת השנאה"
איך זה נשמע?
כמו קבינט ממורמר
(ל"ת)
שמונת המתעבים
מצלצל לי הכי סביר.
או להפך.
אופיר צודק.
שמיניית האיומים
(ל"ת)
בטח ישנו לזה את המשמעות מעט
למשהו בסגנון "שמונה המתעובים".
שמונה נוטרי טינה
(ל"ת)
אז בחייאת
בואו נוציא אחד מהסרטים של טרנטינוקון ונכניס את זה. אם הוא לא מספיק לצלם את זה עד יום ראשון בואו נדחה את העניין בשבוע, שיתארגן על עצמו..
שנואים וקטלניים.
(ל"ת)
שמונה ממורמרים
(ל"ת)
טרנטינו נהיה גדול מדי
או שהעורכת המנוחה שלו חסרה במיוחד, אבל הסרטים שלו נראים לאחרונה כמו משהו שיש בתוכו סרט טוב של טרנטינו, שאף אחד לא טרח לחפור החוצה.
במקום העלילה המהודקת והעריכה המתוחכמת של ספרות זולה, כלבי אשמורת קיל ביל, וכל הסרטים הישנים שלו, מאז ממזרים אנחנו מקבלים רק סרטי מסטיק ארוכים עם סצינות שלא נגמרות שהפואנטה היחידה בהם היא מגניבות. חבל.
נראה לי שנותנים יותר מדי קרדיט לעורכת (היי סאלי!).
אני בספק אם באמת יש לעורכים השפעה של ממש על אורכו של הסרט. עורך לא יכול לחתוך משפטים או לקצר בדיאלוגים רק כי בא לו. שלא לדבר על כך שהם נורא מוגבלים מאחר שהחומר שהם מקבלים לא מעניק להם הרבה חופש יצירה. הצילומים נעשים כשהבמאי כבר יודע איך הוא רוצה לחתוך את הסצינה במדויק. הרי הם לא יצלמו את אותה סצינה מאלף ואחד זוויות ואז יתנו לעורכת לחתוך את זה איך שבה לה. לא. עוד בזמן הצילומים הבמאי אמור כבר לדעת את הסדר של השוטים ואיך הוא ירכיב את הכל מאוחר יותר בחדר העריכה. כך שהבמאי הוא הוא העורך של הסרט והעורך עצמו מתפקד יותר בתור זה שמפעיל את התוכנה (לא בדיוק. אני בטוח שלעורך עצמו ניתנות הזדמנויות פה ושם להפגין יצירתיות אבל גם זה צריך לעבור דרך הבמאי).
*אני בטח ממעיט מערכו ומתרומתו האמתית של העורך אבל ספק אם סאלי היית מצילה את 'ג'אנגו' (ולדעתי הוא לא צריך הצלה).
אני מסכים
גם 'ממזרים' שנערך ע"י מנקה וגם 'ג'אנגו' שלא נערך על ידה סובלים מבעיית האורך. בשניהם יש קטעים שהסרט בהחלט היה מרוויח מהם הם היו מקצצים אותם משמעותית.
זה חד משמעית לא נכון.
עורך יכול -ולעתים תכופות מאוד גם יעשה- את כל הדברים האלה. אם כי כמובן עדיף שהוא לא יעשה את זה כי "בא לו", אלא כי זה תורם איכשהו לתוצר הסופי. דוגמה רנדומלית שצצה בראשי: בפסטיבל קאן האחרון סיפר הבמאי קוונטין טרנטינו ששעה וחצי מסרטו 'ג'אנגו ללא מעצורים' נותרה על רצפת חדר העריכה.
וגרסתו הראשונה של מאליק ל-"עץ החיים" הייתה באורך שש שעות.
מה זה מוכיח? אני יודע שבתהליך העריכה במאי יכול לקצר פה ושם (והרי שתוספת 'סצינות שנמחקו' היא אחד הדברים הראשונים שאני בודק בכל די.וי.די שאני קונה) ולשנות את החזון שלו לגבי חלק מהסצינות (תלוי כמה החומרים שהוא צילם מאפשרים לו). אך, שוב, החלטות כאלה לא יכולות להתקבל בידי העורך. סאלי מנקה יכולה להציע לטרנטינו לחתוך מדיאלוג זה או אחר, היא לא יכולה לעשות זאת על דעת עצמה. ובכל פעם שישנה סצינה שנמחקה מההסבר של הבמאי לסיבת מחיקתה אפשר להבין שההחלטה הייתה שלו. לא של העורך.
מה זה מוכיח?
בתור התחלה, זה מוכיח שבניגוד לטענה בהודעה המקורית, לעריכה בהחלט יש השפעה מכרעת על אורך הסרט, ואורך היחידות השונות שמרכיבות אותו.
בנוגע לטענה שאתה מעלה עכשיו, בקשר לזכות על הפיינל קאט- זה כמובן משתנה מסרט לסרט בהתאם לכל מיני שיקולים וגורמים, אבל זה לא מבטל בשום צורה את התרומה האישית האדירה של העורך לתהליך היצירה.
רק לשם ההבהרה.
מעולם לא טענתי שלעריכה אין השפעה על אורך הסרט. גם בהודעה המקורית שלי מה שאמרתי היה ש*לעורך* אין השפעה. או שיש, אבל נראה לי שעל תהליך העריכה מרבית הקרדיט צריך ללכת לבמאי (גם משום שהוא כבר מצלם סצינות לפי שאיך שהוא מתכנן לחתוך אותם ובכך מגביל את האפשרויות בחדר העריכה וגם משום שהחלטות הקשורות להוצאת סצינות הן לרוב שלו או עוברות דרכו).
ואני מבין שזה שיתוף פעולה בין השניים ושאי אפשר באמת לדעת מה הייתה התרומה האמתית של כל אחד ושזה משתנה לפי מי מביים וכמה הוא אוהב להשתלט על הפרוייקט שלו (אם כי טרנטינו עושה רושם של בחור עם אגו ענקי שלא היה סומך על מישהו אחר לעשות שינויים דרסטיים בסרטיו).
עריכה וקצב נכון של סרט זה לא רק להוריד או להשאיר סצנות
מן הסתם שעורך לא יחליט לבד על דעת עצמו בלי להתייעץ למחוק סצנה שצולמה כבר, אבל מה שגורם לסרט לעבוד זה דקויות הרבה יותר קטנות מזה של קצב ותזמון בתוך הסצנות ובין הסצנות, וזה לגמרי העורך
לא טענתי אחרת.
אני מסכים לחלוטין עם מה שאתה אומר. אני רק הגבתי לתלונות על אורכו של 'ג'אנגו' ושעם סאלי מנקה היינו מקבלים סרט הרבה יותר קצר והרבה יותר מהודק עלילתית. עם זה אני לא מסכים. יש מצב שהיא הייתה מתקצבת את הסצינות כך שיהיו מהירות יותר אבל לא נראה לי שלזה הייתה השפעה של ממש על אורכו (ואני אישית לא חושב שצריך להוריד ממנו כלום. יש חלקים שבהחלט דורשים שכתוב, אבל לא מחיקה).
אאוץ'
כמובן שיש מחשבה מראש על איך כל סצינה תראה אבל לפעמים דברים משתנים ברגע האחרון בחדר העריכה. עריכה מאפשרת קיצוץ\ שינוי\ שיפור די מדהימים.
אני מניחה שזה איפושהו באמצע: ברור שהיא לא מורידה קטעים שלמים ומגישה לו את הסרט ככה, אלא מדובר בעבודה משותפת שלהם. ויצירתיות זו תכונה חשובה אצל עורך, כמו אצל כל מי ששותף לעשיית הסרט.
עורך הוא בפירוש לא סתם בנאדם שמפעיל תוכנה.
אין לי מושג אם זה קשור לעורכת
או למה, אבל הסרטים שלו הרבה פחות טובים, וחלק גדול מזה קשור להעדרותה של עריכה מתוחכמת ומהודקת, שבשבילי הייתה אחד מסימני ההיכר של טרנטינו.
תפסיקי. הוא ביים רק סרט אחד בלי מקנה בתור עורכת.
לא סרטים. סרט. בלשון יחיד. אחד. אונו.
תפסיקי מה?
מההתחלה כתבתי שאני לא יודעת אם זה קשור לעורכת או למה.
העורכת שלו מנוחה רק סרט אחד בינתיים. היא מתה ב-2011.
(ל"ת)
לא לבלבל אותנו עם עובדות!
(ל"ת)
הוא באיכות של צילום מסך, כולל 0 פוטג'ים אמיתיים מהסרט (פשוט כי אפילו ליהוקים אמיתיים אין לו),
אורכו פחות מדקה וחצי והוא, ככל הנראה, נטול התחלה, אבל יחד עם "על מה להרוג" הוקרן טיזר ראשוני ומגניב לסרט. אני לא יודע אם זה בגלל שלאחרונה הועלתה ספקולציה שהאישה שבחבורה (בעקבות הטיזר, נודע ששמה יהיה דייזי דומרגו והיא מכונה בשם "האסירה") תגולם על ידי ג'ניפר לורנס, או בגלל שאני עדיין מעריץ ילדותי ונלהב של QT, אבל הטיזר הזה עשה את העבודה – אני די teased.
לפי רשימת הדמויות
אני מנחש שגם פיטר דינקלדג' עומד לככב שם.