לפני רגע העונה התחילה ותיכף היא כבר מסתיימת – עומדים שאפילו פרקי 6 פראיים מסתובבים כבר ברחבי האינטרנט. בינתיים, בנוגע למה שעברנו עד עכשיו, להלן סיכומי הפרקים (בוידאו ובטקסט) של שלושת הפרקים האחרונים של "משחקי הכס" על פי דורון פישלר (רד פיש). ספויילרים נוראיים, מן הסתם.
פרק שלישי:
ובHOT HBO:
פרק רביעי:
HOT HBO:
פרק חמישי:
ובHOT HBO:
ספויילר מעליי!!!! להיזהר!!
הייתי בטוחה שסימנתי! בבקשה לסמן כספוילר!
תודה למי שסימן.
(ל"ת)
דעתי כדעתך (למרות טפשיות המשימה המקורית... זו היתה המשימה)
(ל"ת)
קיבלתי
(ל"ת)
היה שווה לחכות כל השנים האלה כדי...
לקרוא את מושג האדיר הזה *דאבל-ליטלפינגרינג*!
זהו, מפה אפשר לקפל.
בלתי נמנע כנראה
הסדרה כבר ממש מרגישה כמו סדרה של מארוול.
כמו סרט של מארוול.
עלילה מטופשת. תסריט מופרך ברמה של כיתה ח. כבר אין דיאלוגים שנונים או בכלל הגיון.
הגיון = מילה גסה.
סתם חבורה של דמויות גיבורי על, הולכים מכות ונואמים/מבלבלים את המוח במונולוגים סטייל wwf + המון אפקטים ממוחשבים ופיצוצים + סוף הוליוודי מתקתק.
והכל מתובל בקיטש ומוזיקה פומפוזית.
חבל. ממש אהבתי את הסדרה הזו – אבל האמת, אני לא מאשים את היוצרים של הסדרה… ראשית כבר אין להם את מרטין וכל מה שהם יודעים לעשות זה את הקשקוש ההוליוודי הזה… אין טעם לכעוס על מישהו שהוא מי שהוא.
ושנית: שכמו שמארוול הוכיחה – אולי מדובר בחארטה מלאה אפקטים, אבל עובדה שטינאייג׳רים מסביב לעולם אוהבים את הזבל הזה, וזה מכניס הרבה כסף.
נ-ב: לאור האבולוציה של הסדרה (מכל הבחינות) – מעבר להקרנת פרקים בקולנוע הוא מתבקש. ואף בלתי נמנע.
היי! אל תדבר ככה על מארוול!
הם ממש אחלה
בהתחלה אלה היו בעיות קלות בהיגיון
ולא התלוננתי כי מה זה כבר בעיות קלות בהיגיון בסדרת פנטזיה
ואז היו כל מיני בעיות לוגיסטיות
ולא התלוננתי כי לוגיסטיקה זה נושא משעמם
ואז היו כל מיני בעיות גיאוגרפיות
ולא התלוננתי כי נתנו לי דרקונים
ואז גיליתי שמכל מה שאהבתי
נשארו דרקונים
(וכשרואים אותם הרבה הם כבר לא כל כך מגניבים)
ושלאף אחד לא אכפת מהתלונות שלי
נ"ד היה בשימוש כבר לפני כמה שבועות על ידי עידו ישעיהו.
(ל"ת)
באמת ? לא ראיתי...
(ל"ת)
בסיכום על פרק 4 בוואלה.
"ומי יודע, אולי יימצאו גם כמה מטבעות זהב שבעזרתם קייבורן יוכל ליצור יותר מאשר נשק נ"ד (נגד דרקונים) אחד."
https://e.walla.co.il/item/3087195
(כן, היה לי זמן פנוי)
חבל
ממש עצוב מה שקרה לסדרה הזאת.
טרגדיה
אולי
"אינטליגנט" זה מושג חמקמק.
כמו להגיד על עכביש שהוא אינטליגנט.
מלך הלילה בסך הכל עושה: מה שהוא יכול לעשות, ומה שהוא נועד לעשות.
אתה מבולבל
עכביש טווה קורים.
מלך הלילה מעיר מתים.
לוויתן צולל מתחת לים ומשפריץ מים מהגב.
כל אחד מהם בסה"כ עושה מה שהוא יכול לעשות ומה שהוא נועד לעשות.
עכביש שבונה לעצמו צבא זו דוגמא לא קשורה – כי זה כמו מלך לילה שצולל מתחת לפני הים ומשפריץ מים מהגב.
מלך הלילה לא עושה פה משהו "מיוחד". הוא בסה"כ עושה מה שהוא נברא לעשות, ומה שהוא יכול לעשות.
הדוגמא שלך של עכביש שבונה צבא זה בילבול לוגי שלך. אין לה קשר.
תודה רבה!
i rest my case
אל תעלב
בלבול הוא יסוד חשוב.
אם נמשיך לפי הדוגמא שלך: אתה הולך לים כי בא לך, ומנגן במפוחית, ורואה סרטים ומזיין בימי שלישי רק אוקראיניות. כי אתה אדם וכי אתה יצור תבוני וכו.
בלי להכנס לזה יותר מידי – כי גם יש לך בחירה. ולראייה: מגוון הדברים שאתה אכן עוסק בהם.
עכביש עושה רק דבר אחד.
כל הזמן. רק דבר אחד.
גם מלך הלילה כל הזמן עושה רק דבר אחד. אף פעם לא ראינו את מלך הלילה הולך לים או קורא ספר או משחק פינג-פונג.
הוא עושה רק דבר אחד. הוויתו נסובה רק סביב דבר אחד. והוא עושה אותו כל הזמן. ורק אותו.
הוא שאמרתי: עכביש טווה קורים (ועוד מספר מצומצם של דברים שקשורים לזה ושמשרתים אותו)
לוויתן צולל במעמקים (ועוד מספר מצומצם של דברים שקשורים לזה ושמשרתים אותו).
מלך הלילה מעיר מתים (ועוד מספר מצומצם של דברים שקשורים לזה ושמשרתים אותו).
בקשר לתבונה: שוב אינטליגנציה זה מושג חמקמק. לצורך הדיון אפשר לומר שגם בעלי חיים הם יצורים תבונתיים. אז כך גם מלך הלילה.
אם בעתיד ביום מן הימים מלך הלילה יוצג כדמות שעושה משהו אחר, או אפילו כבעל כישורי שפה: אני אהיה מוכן לשקול שינויי בעמדתי.
אתה לא מרפה
עכביש עושה רק דבר אחד כל הזמן- נגיד וזה נכון הוא עושה את זה בשביל לשרוד.
מלך הלילה עושה רק דבר אחד- לא עושה את זה בשביל לשרוד. הוא עושה את זה כי כשהוא היה קטן בני האדם הציקו לו בגן שרה ועכשיו הוא מחפש נקמה. או משהו בסגנון.- עכביש בחיים לא יעשה משהו כזה.
אני כל הזמן מסביר את עצמי אותו דבר ואתה פשוט לא מפנים.
וחוץ מזה
זה שלא רואים אותו עושה דברים אחרים לא אומר בהכרח שהוא לא עושה דברים אחרים.
לדוגמה ניקח את "ממזרים חסרי כבוד" (ספויילר, למקרה שלא ראית)
היטלר. (על כל פעם שתקרא את שמו יש להוסיף- יימח שמו וזכרו)
בממזרים חסרי כבוד כל מה שהיטלר עושה זה בשביל להשתלט על העולם/ להרוג יהודים.
לא רואים אותו הולך לים או לסרט. טוב, כן רואים אותו הולך לסרט, אבל כשהוא הולך לסרט, זה היה בשביל תעמולה שתעזור לו במטרתו. גם היטלר בממזרים לא שונה מעכביש? לא נראה לי. לעכבישים אין שפם.
להיטלר היה מניע.
עד כאן ספויילר.
למעשה, בהרבה סרטים אתה לא תראה את הרע עושה דברים חוץ מלהיות רע. והרבה פעמים יש להם מניע.
אם נחשוב על זה רגע
איך בעצם אפשר לדעת אם מלך הלילה בעל תודעה או לא? נתחיל מאיזו הנחה שאומרת שעל מנת להחליט שהוא תבוני, עליו לעשות דברים למען מטרה שאינה הישרדותו ושימור המשכיות המין. אז בעצם, איזו סיבה יש יש למלך הלילה להקים לתחייה מתים? מה זה משרת? האם משרת את ההישרדות שלו, האם הוא יכול לחיות (להתזומב? אין דרך להפוך זומבי לשם פועל) גם בלעדיהם? אם כן, במה זה משרת אותו? ואז אפשר לשער שאולי יש לו סיבות כמו "מוחאחאחא להשתלט על העולם זה אחלה של יום חמישי". אבל אולי בעצם זה מנגנון "אבולציוני" שקשור להישרדות שלו? אולי הוא חייב לזמבה אנשים כי אחרת הוא ימות או משהו? אולי זה כמו אוכל בשבילו?
ואיפה החוקרים שמאחורי החומה שיעשו עליו תצפיות בשביל לברר?
יש הרבה מינים ביולוגיים שמתפשטים כדי לשרוד
למשל צמחים מסויימים, ג'וקים, פטריות… וגם אנשים.
מנגנון ההישרדות אומר לנו להתרבות עוד ועוד ועוד ולהתרחב לעוד ועוד שטח כדי לשרוד.
פשוט הטבע מאזן את עצמו ע"י כך שלכל מין כזה יש אוייבים טבעיים.
נוצרת בעיה כשלמין אין אויבים טבעיים, או שהוא מצליח להכניע את כל האוייבים הטבעיים שלו, ואז הוא רק מתפשט עוד ועוד בלי שליטה, ויוצר חוסר איזון במערכת.
למלך הלילה אין מניע נסתר – הוא הופך אנשים למתים ורוצה שכל האנשים יהפכו למתים.
מלך הלילה לא אמור לעניין אותנו בתור דמות, אלא להיות זרז כדי לראות איך שאר המערכות מגיבות לאיום שלו. הוא כמו אסון טבע.
אוקיי,
את הפסקה האחת לפני אחרונה שלך אמר כל חבר של כל קצין/נגד אי-פעם.
כשפרק 6 דלף לאינטרנט, היו כאלו שקראו לו "חאליסי והדרקונים שלה s07e06"
זה שם הרבה יותר הולם לסדרה עכשיו ממשחקי הכס.
אני לא חושב שמגיע לסדרה הזו השקעה בתגובה ארוכה.
אבל תמיד חשבתי ש'דקסטר' תיזכר לעד כסדרה שהפער בין העונות הראשונות לאחרונות הוא הגדול ביותר.
'משחקי הכס' עקפה אותה בקלילות עם שתי העונות האחרונות.
בצד האופטימיות של העניין; לפחות אפשר להמשיך לצפות לספרים שייצאו.
ואי מזדהה כל כך עם התגובה
דקסטר החל מעונה 5 ירדה ברמה בצורה דרסטית.
2 העונות האחרונות חלשות באופן יוצא דופן.
לגמרי מסכים.
עד כמה שאהבתי את העונות הראשונות של דקסטר, על העונה האחרונה פשוט ויתרתי.
לא מסכים עם ההשוואה.
כן, יש צניחת איכות מרשימה במשחקי הכס אבל היא עדיין מהנה לצפייה ומבדרת. דקסטר היתה סבל טהור בעונות 7-8 בזכות חביב הקהל סקוט באק, שמאז עשה את איירון פיסט הנוראית ועכשיו מארוול העבירו אותו לזוועה הבאה: האינהיומנס.
מסכים איתך.
אבל השאלה האם 'משחקי הכס' בימיה הטובים הייתה טובה מ'דקסטר' בימיה הטובים?
ממה שאני זוכר, כן.
ואפשר בהחלט להוסיף לרשימה המפוקפקת הזו את 'איך פגשתי את אמא' בזכות העונה האחרונה והזוועתית.
משחקי הכס בימיה הטובים פחות או יותר שווה לדקסטר בעונות הטובות.
ככה אני זוכר את זה, אבל לא בטוח איך זה רלוונטי.
הטענה שלי היא שמשחקי הכס הזדקנה טיפה יותר טוב מדקסטר.
לגמרי himym
עונה נוראית ופרק סיום נורא אפילו ביחס לעונה.
מסכים
הפינאלה של פרק 4 היה נחמד חוץ מזה זאות בהחלט היתה העונה הגרוע ביותר (עד כה). פרק אחרון מזעזעה (פאן סרביז בצורה הרדודה ביותר), לא הפסקתי לתפוס את הראש ולא להאמין שזה כל כך נוראי.
עונה 7 של דקסטר הייתה מעולה
זו העונה שהייתה צריכה לקרות אחרי עונה 4.
ובאותו עניין
אילו סדרות שמרו על כוחן לאורך כל הסדרה? (או שהירידה הייתה מינורית ממש או מחמת שהעונות הראשונות היו על סף המושלמות, שלא לדבר על כאלו שהתעלו על עצמן לקראת הסוף)
בסדרות עם 5 עונות ומעלה אני מצליח למצוא רק 4 (אני לא כזה פריק של טלויזיה) ובסדר הזה: הסופרנוס, שובר שורות, הסמויה וסיינפלד. הדירוג הכללי שלי (כשמתעלמים מאיזו סדרה שמרה על הרף הגבוה שהציבה) הוא כדלהלן: הסופרנוס, סיינפלד, הסמויה ושובר שורות.
רק מילה אחת על סיינפלד – כל סדרות הקומדיה באשר הן מתחילות להעמיס אחרי 4 עונות (במקרה הטוב) וגם כאלו שאפשר עדיין להמשיך לראות במידה כזו או אחרת (האחיות החורגות של סיינפלד – חברים, איך פגשתי את אמא, המפץ הגדול, שני גברים וחצי. וגם סדרות כמו לואי, רוק 30 או משפחה מודרנית) עצם זה שסיינפלד הצליחה להיכנס לכאן רק מראה את הגדולה של הסדרה – פשוט גאונות.
נ.ב. תוך כדי הכתיבה אני מתחבט בשאלה האם להוסיף את 'ויפ', אני לא לא-בטוח ביכולתי לשפוט סדרה רצה אבל אני מאמין שבעוד שנתיים היא תהיה שם כאחת מן המניין.
*להימאס* במקום להעמיס..
(ל"ת)
עמוק באדמה
(ל"ת)
אני ממש לא אוהב את סיינפלד. לא מצחיקה אותי.
אם אנחנו עוסקים בקומדיה מעל ל-5 עונות אז 'המשרד' בהחלט משתחלת לשם, למרות הירידה בשתי העונות האחרונות אחרי העזיבה של מייקל סקוט.
'בוב'ס בורגר' שומרת על רמה גבוהה מאוד.
אומנם היא הייתה בסביבה רק לזמן קצר, אבל 'הכל לטובה' הייתה די מושלמת.
אני עכשיו מתחיל מחדש את 'עמוק באדמה' אז אוכל להגיד לך אם היא שומרת על אותה הרמה (למרות שזו הסדרה עם פרק הסיום המושלם ביותר בתולדות הטלוויזיה).
צריך לעשות צפייה מחודשת ב'הסופרנוס'.
'הסמויה' שומרת על רמה מאוד גבוהה, למרות שהעונה האחרונה הייתה בולשיטית ביחס למה לרמה שהיא עצמה הציבה בעונות הקודמות.
'אוז' נפלה קשה אחרי העונה השנייה או השלישית. זו הייתה אופרת סבון בכלא פשוט.
לא ראיתי 'שובר שורות' (אני אגיע לזה מתישהו).
טוב
אז בעקבות 2 המלצות באותו שרשור ל'עמוק באדמה' אני נותן לה צ'אנס (שלמען האמת היה מגיע לה ממזמן עקב המלצות ואזכורים שאני נתקל בהם בכל פעם) תודה לשניכם.
סאות' פארק
והם שומרים (עם כמה פרקים יותר חלשים, אין ספק) על הרצף הזה 20 שנה.
וגם פיוצ'רמה עברה אומנם הדרדרות, אבל לא חמורה מזאת של "הסמויה".
הסופרנוס לא הייתה הכי אחידה ברמתה.
עונה ראשונה אדירה, שנייה פחות (אבל גם בה יש שני פרקי מופת), עונה שלישית מופתית (והטובה בסדרה), רביעית אדירה לאורך רוב אורכה אבל עם סוף אנטי קליימקטי שקצת משאיר טעם מר ממנה, עונה חמישית מעולה שהייתה עוד יותר מעולה אם כל הקטע עם סטיב בושמי היה נעשה בצורה קצת יותר טובה, עונה שישית א' שהייתה טובה למדי (בעיקר בתחילתה) אבל קצת איבדה את עצמה כי בסוף מדובר בחצי עונה בלבד, ועונה שישית ב' שמתחילה עם אוסף פרקים נסיוניים במיוחד שמרגישים קצת תלושים אבל לפחות חמישה פרקי סיום (לעונה ולסדרה כאחד) שהם בין הרצפים הטובים ביותר של פרקים בטלוויזיה אי פעם.
פרקי הסיום של הסופרנוס אכן אדירים
(ל"ת)
לדעתי דווקא העונה הראשונה (ספוילרים קלים)
הייתה הכי לוקה בחסר, ואני מקבל פידבקים כאלו גם ממי שאף פעם לא ראו סופרנוס וקצת מתקשים לצלוח אותה. נראה כי הדמויות, בעיקר טוני/גנדולפיני, קצת לא מבינות עדיין מי הן, ומחפשות/מגלות את עצמן. הרבה מהדיאלוגים אייקונים/מלאכותיים מדי, כמו משהו שנצפה לראות מעבריין במסך אמריקאי. כנ"ל הרבה ממה שמוצג על המסך באופן כללי (לדוגמא – מובסטרים עם בריונים גדולים פיזית סביבם, מה שבוסס בעונות הבאות כממש לא הכרחי או ריאליסטי, לא צריך בריון שרירי, מספיק פסיכופת שחיף כדי להטיל אימה). גם החיסולים היו יותר סינמטיים בעונה הראשונה (טוני שולף אקדם מתוך דג, לדוגמא), לעומת הריאליזם וחוסר האסתטיקה שלהם בעונות הבאות, שהוסיפו הרבה יותר נופך ואמינות.
זה הכי מורגש לדעתי בטוני עצמו, שממש התמתן עם התקדמות העונות, הפך לדמות הרבה יותר עמוקה, עם רבדים רבים, דבר שלא ממש רואים בעונה הראשונה בה הוא משדר עבריין כפי שציפינו לראות עבריין עד כה.
לעונה הראשונה יש את אמא של טוני.
היא לבדה שווה שמונה סדרות טלוויזיה ממוצעות.
המגן.
7 עונות וענה 7 היתה הכי טובה. הסדרה הגיעה לשיא הטבעי שלה וככה זה צריך להיות.
לצערי גם שון ריאן וגם קורט סאטר לא הצליחו לשחזר בנפרד את ההצלחה של הסדרה. לסאטר לפחות היתה ילדי האנרכיה אבל גם היא התחרבנה לקראת הסוף.
אפשר להוסיף בהחלט את מד מן לרשימה.
וגם האמריקאים, שעדיין נמשכת, ולמרות סימני עייפות מסויימים, שומרת על איכות גבוהה גם בעונה החמישית. אני יכול לחשוב על עוד כמה קומדיות (פארקס אנד רקס או לואי למשל) שהיו להן חמש עונות ומעלה טובות.
באופן כללי, צריך להפריד פה בין סדרות של רשתות גדולות, שתמיד יש את הפיתוי למתוח אותן עוד ועוד, לבין סדרות מהדור החדש, שלטובות מביניהן יש שואוראנר ברור ותכנון מוקדם מקצה לקצה, ועבור מי שמיצר את התוכן (HBO/FX/נטפליקס למשל) חשוב "לסגור אותן יפה" כיוון שהן חיות על יוקרה וחותם אייכות שהן מוכרות למנויים יותר מאשר על פרסום לתוכנית ספיציפית כזאת או אחרת. לכן אני משוכנע ש"סמוך על סול" (כרגע התוכנית הטובה בטלויזיה, לטעמי, וטובה בהרבה מסדרת האם הטיפה אוברייטד שלה) תהיה שווה צפייה עד העונה האחרונה שלה.
סימפסונס החזיקה מעמד יפה במשך שבע עונות
רק בעונה שמונה היא התחילה לחרוק.
Star Trek The Next Generation
וגם Deep Space Nince, לא רק שמרו על כוחן אלא גם השתפרו אם העונות.
שאלה למי שהיה בהרצאה של דורון על משחקי הכס
אפשר להביא חבר שלא ראה את הסדרה אבל כן מעניין אותו היסטוריה? עד כמה ההרצאה ידידותית לכאלה שלא ממש מכירים את הדמויות וקווי העלילה?
זה כמו מילכוד 22
הבירוקרטיה מנצחת הכל
התינוקות של קראסטר הופכים למהלכים לבנים ולא לזומבים הפושטים
(ל"ת)
אגב חברים, מה אתם חושבים על אלים אמריקאים?
מיתגו אותה כאחת שבאה להתחרות במשחקי הכס, אבל זה ממש לא מה שזה נראה. במקום זאת קיבלנו סידרה הרבה יותר אישית, צנועה, אך עם הילה גרנדיוזית ואנדר-בלי (וגם סתם belly) שאין לאף סידרה אחרת כיום (הדברים שרואים על המסך שם הם באמת ייחודיים). והיא לא הקריבה בידור והומור כדי לעשות את זה, ולא חרבנה על חומר המקור בדרך. ואיאן מקשיין.
מה אומרים?
אין קשר קלוש למשחקי הכס. לא בז'אנר, לא בנישה ולא באווירה.
זאת סדרה טובה שסובלת קצת מבעיות קצב עקב חומר מקור דל. בכל זאת, ספר של 500 עמודים ושתי נובלות שמגיעות ל-90 עמודים ביחד הם לא חומר ל-3 העונות שמתוכננות לה (כ-25 שעות).
הסדרה כן הראתה סימנים של להרחיב את היקום שבו הספר מתרחש אבל כרגע הם עדיין לא שם ועונה 1 לא הרגישה כאילו שהיא הגיעה למומנטום מסוים. בניגוד כמעט מושלם לסיפורה של שפחה שעשתה התאמה פנומנלית של חומר מקור דל באורך לפורמט טלוויזיוני מתמשך.
ויחד עם זאת, הסגנון של בריאן פולר ודייוויד סלייד מאד ניכר כאן (השניים עבדו צמוד גם על "חניבעל" המופתית). והם מעבדים לא רע אספקטים בכתיבה של ניל גיימן שבכלל לא חשבתי שאפשר לעבד בצורה מוצלחת ללייב אקשן.
אם כבר אנשים מחפשים את משחקי הכס הבאה, אני חושב שנמצא את זה בוויצ'ר של נטפליקס שכנראה תעלה לקראת סוף השנה הבאה. ביקום של הוויצ'ר יש הרבה אלימות, סקס, שפה בוטה, תככים פוליטיים ודגש על רוע אנושי (למרות שבפרנצ'ייז הזה פחות מתביישים מעל טבעי ופנטזיה).
אם זה לא היה ברור
אני מסכים לחלוטין שאין כל קשר קלוש לסגנון של משחקי הכס, זה בסה"כ תעלול שיווקי חלש ביותר.
לדעתי היא גם סובלת מבעיית חוסר ההגדרה של דמויות רבות (מניעים, כוחות, מקום בעולם וכו'), ככל הנראה עקב הסיגנון של גיימן (קראתי את סנדמן through and through, וזה באמת סיגנון שקשה להביא למסך. את אלים אמריקאים טרם קראתי), אבל היא מפצה על כך בביצוע איכותי ביותר של הקיים, ולכן חומקת מהבור הזה.
תראה, מבחינת חומר מקור
הקשר בין הסדרה לספר הוא בינתיים די חלש. יש בינתיים קו עלילה מרכזי (ומסתמן שעוד שניים בעונה הבאה) שלא קיים בכלל בספר ושלדמויות שמובילות אותו יש גורל שונה לחלוטין בספר.
לי אישית זה לא מפריע, אלא להפך, אני מעדיף שהעיבוד הטלוויזיוני/קולנועי יחדש משהו ולא יהיה פשוט העתקה של חומר המקור. רק להעיר שנאמנות גדולה לחמור המקור אין כאן.
ראיתי עד הסוף אבל הרגשתי שמנסים סתם לבלבל אותי
יותר מדי דברים היו סתומים , פשוט לא הבנתי.
המשכתי לצפות לנסות להבין (ועדיין לא הבנתי)
סיבה נוספת בגללה המשכתי לצפות – המוזרות שלה מסקרנת. אבל לא הייתי ממליצה עליה.
אם רוצים סדרה קצת אחרת עדיף לראות את Legion
ואת סנס8 כמובן
נראה שאין ממש הסבר להרבה דברים
אבל משום מה אני לא מרגיש שזה גורע מהחוויה. זה אפילו לא סיספונד, זה מעבר לזה, פשוט דברים שקורים על המסך שצריך להרגיש יותר מלנסות להבין ולנתח, ונראה לי שזה הכיוון שהיוצרים דוחפים אליו. כמו ציור ממש יפה.
בתור מי שקרא את הספר
זה ממש לא "אבודים" פה, אם זה החשש.
יש תוכנית ויש מטרה, לפחות ברמה הכללית.
איך עדיין לא ליהקו את ג'ון סנואו להיות באטמן?
הוא הבאטמן המושלם.
הרידלר יגמור עליו אחרי קרב אחד
You Know Nothing, Bruce Whyne
משחקי הכס מציגה - משחקי הכס.
סוף סוף פרק "משחקי הכסי" שכולל יותר דיאלוגים ופחות חרבות. נכון, הם לא כתובים כמו העונות הראשונות אבל הם חלוטין ממתק שמזכיר לי למה התאהבתי בסדרה מלכתחילה. ערמות של דמויות, כולם מצוינות, מדברות אחת עם השנייה, עם טווסיטים לא דביליים והאמת מפתיעים ואפילו זכינו גם למעט אפקטים מעולים שהוצגו לנו הפרקים הקודמים, אחלה סיום עונה.
אני חושב שאתם מגזימים
מה זה בדיוק ״ליטלפינגר של פעם״? מה הוא כבר עשה פעם שהוכיח איזה גאון הוא? הבגידה שלו בנד סטארק בעונה הראשונה הייתה חסרת הסבר והגיונית בדיוק כמו הבגידה של סאנסה בו בפרק האחרון. כנ״ל ההתנקשות בג׳ופרי וכל שאר הדברים שהוא עשה. כל פעם שרצו לעשות איזו תפנית עלילתית השתמשו בדמות הזאת, אבל אף פעם לא ראינו את המניעים שלו או את קבלת ההחלטות שלו, להוציא מספר נאומים פילוסופיים שנשמעים טוב לצופים אבל לא באמת מסבירים שום דבר.
אני לא חושב שאנחנו מבינים עדיין את כל המניעים של סרסיי ולכן מוקדם עוד לשפוט את ההגיון של התחבולה שלה, אבל בסך הכל לא ראיתי פה משהו שסותר את האופי של הדמות עד עכשיו. האמת שקשה לי לנסות להצדיק את זה אפילו כי לא לגמרי הבנתי למה את חושב שהתחבולה שלה דבילית? (אולי אני מפספס משהו), בסה״כ זה די תאם לדמות כפי שאני מבין אותה מהסדרה.
לגבי מלך הלילה, אף אחד עדיין לא ניסה להילחם בו פנים אל פנים ולכן אנחנו לא באמת יודעים את היקף הכח שלו. אם כבר, יש לו נטייה להראות באופן עקבי עד כמה אסור לזלזל בו – אם זה החסינות שלו לאש או הקלות שבה הוא חיסל דרקון. מעבר לזה, אני תופס את עצם העובדה שהוא תמיד נמצא קרוב לקרבות כהתרסה מכוונת. אז אני בקלות יכול לראות איך במסגרת ההגיון הפנימי של הסדרה פעולת קומנדו כמו שאתה מציע יכולה בקלות להיכשל, ולמה הדמויות לא ימהרו לפעות בצורה זו. מה גם שעל אותו הגיון היה אפשר בפעולת קומנדו לחסל את דאיינריז, את ג׳ופרי, את סרסיי, את רמזי וכל דמות אחרת בסדרה.
דווקא סרסי של הספרים היא לגמרי מרשעת סטייל דיסני
היא פסיכופתית ברמות של רמזי בולטון, אבל שמה לפחות הדמות שלה הרבה יותר מבדרת מהגרסה שלה בסדרה. הבעיה העיקרית לפי דעתי זו השחקנית; אין לה את הלוק ("האישה הכי יפה בווסטרוס") וכשרון המשחק שלה לוקה בחסר.
סרסיי של הספרים היא דמות נהדרת.
מנומקת, הגיונית, חכמה, ובעלת מניעים ברורים. ממש לא רשעת דיסני.
אגב הספרים והאתר;
את הספר הראשון קניתי בשבוע הספר העברי בחיפה כשפגשתי לראשונה את לונג ג'ון ובוגי שמכרה את הספרים שלה בדוכן. מישהו אחר מאושיות האתר שהיה שם, אולי ארמדילו, המליץ לי לקנות את כל השלושה שיצאו עד אז.
זה שהאתר מעלה פוסטים על הסדרה שמבוססת על הספרים מהווה מעגל בשבילי.
הגיונית? חכמה?
באיזה שלב סרסי הראתה שהיא חכמה, או הגיונית? אפילו אם מתעלמים מכל הקטע של גילוי העריות והילדים הממזרים שלה שקדמו לתחילת האירועים בספרים, אני באמת לא יכול לזכור פעולה אחת שלה שיכולה להיחשב כחכמה א הגיונית? כל הצרות שלה אחרי מותו של טייווין הן תוצאה ישירה של ההתנהלות המטומטמת שלה.
למרות שזו לא המשמעות שכיוונתי אליה, סרסיי בהחלט חכמה.
לא מתוחכמת יותר מדי, והרבה דמויות אחרות ומנוסות ממנה מערימות עליה, אבל היא בכלל לא טיפשה.
אבל בכל מקרה, הכוונה שלי הייתה שהדמות שלה חכמה במובן שבה היא כתובה. גם ההיגיון שלה. כן, היא בצד של הרעים, והיא עושה מעשים נוראיים, אבל הכל מנומק, הכל הגיוני, הכל ריאליסטי (גם לגילוי העריות יש הסבר ריאליסטי). למרות הכל אתה מזדהה איתה, וברגעים מסויימים אפילו בעדה. רשעת דיסני זו מישהי שפועלת ממניעים שטחיים ושטותיים, שהיא רעה עד הסוף ושלעולם תהיה נגדה. סרסיי, בעיקר בספרים ממש לא כך.
שוב, זה לא מה שכיוונתי אליו.
(ל"ת)
לא העיקרי, אבל כן אמרת שהיא לא טיפשה, ולא הסכמתי עם זה.
אבל כן, זה לא העיקר. אני מסכים איתך שהיא דמות מאוד מנומקת שאפשר להבין למה היא פועלת כמו שהיא פועלת.
טוב, אני לא חושב שהיא טיפשה.
ג'ון טיפש. נד סטארק טיפש. דאינריז טיפשה. סאנסה טיפשה. קייטלין טיפשה. ז'ורה מורמונט טיפש.
סרסיי לאו דווקא טיפשה, למרות שהרבה אנשים כן מצליחים להערים עליה. והיא לא מבינה למה לאבא שלה היה כל כך הרבה כח היא לא מצליחה להשיג. היא חושבת שהיא תשיג אותו בעזרת פחד, ולכן היא מתנהגת כמו שהיא מתנהגת. בסופו של דבר היא כן מחזיקה מעמד יותר מאחרים.
דאיינריז וסאנסה לא טיפשות.
הן פשוט לא תככניות פוליטיות. זאת לא סוג החוכמה היחידה האפשרית, גם לא בעולם של משחקי הכס.
אייב וטום דיברו על חכמה בתמרונים פוליטיים. או זה מה שהשתנה מההודעות שלהם.
(ל"ת)
המשחק של לנה הדי לא לוקה בחסר
למען האמת, בכל פעם שהיא באותו מסך עם שחקנים אחרים היא גורמת לרובם להראות רע. היא שחקנית נהדרת עם שליטה מושלמת בשפת הגוף והבעות הפנים שלה.
תיקון טעות לתחזית
רשמתי סאנסה וההר במקום לרשום סרסי. טעות. התחזית היא לסרסי.
ובכן אני מרגיש מטופש
הכל נזרק לפח ועוד כמה.
הבעיה, בדיעבד, שנתתי יותר מדי קרדיט לצוות D&D מיודעינו
מעניין אם נראה
צבא של לוחמים עם חרבות בוערות, כחיל עזר מאסוס שנשלח על ידי הכהנים האדומים. אם כבר fan service אז עד הסוף.
זה בקטנה
שיראו לנו Shadow walkers – המקבילה של אשאי למהלכים הלבנים.
He’s dead, Jim
ג'ים?
ג'יים לאניסטר. כך כותבים את השם, נכון?
(ל"ת)
לו היו שני יודים
לא הייתי שואל מלכתחילה.
זו טעות בתירגום
בזמנו לא היה ידוע איך הוגים Jaime, והמתרגם העברי קבע שזה ג'יים ולא ג'יימי
במאי העונה ה-8 נחשפו
מישל ספוצ'ניק, דיוויד נטר ושני הכותבים – וייס ובניוף הם האנשים שיהיו אחראים לסגור את הסדרה הזו, בתקווה בצורה ההולמת והאפית ביותר:
http://collider.com/game-of-thrones-season-8-directors/#images