מכיוון שרק 27 אנשים שאלו אותי עד עכשיו, אני הולך לפרסם הבהרה מראש: לא יהיו סרטוני סיכומי פרקים של "משחקי הכס" השנה. לצערי. באמת שהייתי שמח אילו היו. סיכומי הפרקים הטקסטואליים ב"טיים אאוט" נשארים. ומכיוון שאנשים רוצים, ובצדק, זירה כלשהי לשוחח על הפרקים – ומכיוון שבשנה שעברה הסכר כבר נפרץ והובהר ש"משחקי הכס" היא כן און טופיק כאן – אז הדבר ההגיוני לעשות הוא לספק מקום לכל פרק. אז באיחור – מכיוון שמאז שידור הפרק בכל זאת עברו כמעט יומיים, וזה המון זמן – הנה המקום.
סיכום הפרק שלי בטיים אאוט: גו ווסטרוז, עונה 6, פרק 1.
אז מה נעשה פה בינתיים? הנה משחק נחמד: איך צופים בפרק של משחקי הכס בלי לצפות בו ממש. היו כמה רפרנסים, או ציטוטים, או רמיזות, או דברים שרק לגמרי במקרה די דומים לסרטים במהלך הפרק. הנה, למשל, בלי קשר לכלום, סצינה מפורסמת מתוך "הניצוץ" סרט האימה הסופר-קלאסי של סטלי קובריק. הדבר הזה מקריפ אפילו הרבה שנים אחרי, וביוטיוב.
הדיאלוג הדותראקי שכלל הפרק הזה – לראות אישה ערומה בפעם הראשונה זה אחד הדברים הטובים ביותר בעולם! היה מאוד מונטי-פייתוני. באופן ספציפי, הוא הזכיר לי את האינקוויזיציה הספרדית:
ולרבים אחרים זה הזכיר את "מה עשו הרומאים בשבילנו?"
אריה הולכת להפוך לדרדוויל, כמו שכל העולם ובעלה כבר אמרו, אבל דמות ה"מאסטר העיוור" כמובן לא התחילה מדרדוויל. הנה, למשל, זאטואיצ'י המאסטר העיוור. כשאריה תהיה גדולה היא אולי תהיה כמוהו.
כל הכבוד, בלי ציניות,
על זה שהצלחת לסכם מה הופך את הספרים הללו לנהדרים ואת הסדרה הזאת לפח אשפה. נהניתי לקרוא את ההודעה הזאת.
כן, רק ש...
ספרים 4 ו-5 הם חרא.
לא הם לא.
כלומר, חלק גדול מהם כן. להגיד ש*כולם* או אפילו רובם חרא, למרות שכל אחד זכאי לדעתו וכאלה – זה משהו שתצטרך לפרט ברצינות כדי שרוב קוראי הספרים יבינו את טענותיך.
לפי מה שקראתי בפורומים ובלוגים יש קונצנזוס מאוד גדול על העניין הזה
אז זה לא רק אני.
לפרט? הספרים האלה מבזבזים יותר מדי מילים על תיאור מאכלים ומשקאות מעלילה, ובנקודה הזו הפיצול למיליון עלילות משנה כבר נהיה מגוחך והכל נהיה מפותל מדי והמיקוד נאבד כמעט לחלוטין, לפחות אם הן היו טובות וכמה מהן אומנם כאלה אבל הרמה שלהם היא מאוד לא אחידה.
משהו שאני אתן לטובת סדרת הטלוויזיה הוא שלפחות הם הורידו הרבה מהעלילות האלה כך שיש יותר מיקוד.
לא מספיק מפורט.
איפה הבעיה בעלילה של ת'יאון? של ג'ון? של ג'יימי? של סרסיי? של המלחמה בצפון? של טיריון גם טובה עד חלק מסויים.
של דאינריז – גרועה, מסכים. כל הבלאגן באיי הברזל גם. ובדורן. ובריאן.
ואגב, " מבזבזים יותר מדי מילים על תיאור מאכלים ומשקאות מעלילה" – זה ככה גם בספרים הקודמים אם לא שמת לב.
אגב, תנסה לקרוא את Ball of Beasts.
עריכה של ספרים 4 ו-5 לכדי ספר אחד, לפי הסדר הכרונולוגי שבו זה היה צריך להיות כתוב. בלי הבלגון והפיתול.
לא הם לא.
כלומר, חלק גדול מהם כן. להגיד ש*כולם* או אפילו רובם חרא, למרות שכל אחד זכאי לדעתו וכאלה – זה משהו שתצטרך לפרט ברצינות כדי שרוב קוראי הספרים יבינו את טענותיך.
הבעיה האמיתית עם הסדרה (ומה שהופך אותה לסדרה הבינונית העשויה הכי טוב בעולם) הוא שחייב לקרות בה משהו כדי ליצר עניין.
בכמה מהפרקים הכי טובים של הסופרנוס לא קרה כלום. "סמוך על סול" סיימה עכשיו שתי עונות נפלאות שהתקציר שלהם ממלא בקושי את אורך ההודעה הזאת. שלא לדבר על "מד מן" – סדרת מופת שלא קרה בה כלום, מעולם. היוצרים של משחקי הכס אמנם יודעים להימנע מלהציף את הסדרה באירועים בלתי פוסקים – זה כנראה היה מדרדר את הסדרה למחוזות של סדרות כמו 24, אבל הם לרוב פשוט לא יודעים מה לעשות עם הזמן המת שבין האירועים. היתה לסדרה תקופה שבה היא הצליחה לעשות סצינות של פיתוח דמות, שבה עלילה מינורית יחסית משרתת את בניית הדמויות ולא ההפך (הדמויות משועבדות לעלילה), זה קרה בעיקר כששלושה או יותר לאניסטרים הקיפו את שולחן המועצה, היום זה פשוט לא קורה.
ובנוגע להשוואה לספרים – בכל השוואה כזאת אתה צריך לשאול את עצמך איך היית מרגיש אם לא היית קורא את הספרים. העלילה בדורן אכן מגוחכת בלי צורך להשוות לשום דבר אחר, אבל למי שלא קרא את הספרים (כמוני) אין מושג על "רצח האופי" שעשו לסטאניס – הוא אולי דמות שונה מבספרים, אבל לא דמות סתמית או חסרת הגיון פנימי. אם כבר, אפשר להתלונן לא על מה שירד מהספר, אלא על מה שנשאר – כיוון שלא נראה שהיוצרים עומדים בעומס הדמויות. אפשר אולי לשלוח אותם לשיעור בפיתוח דמויות אצל היוצרים של "הסמויה", אבל זה בערך כמו לשלוח את החתולה שלי לשיעורים בפיתוח קול – המיאו שלה ימשיך כנראה לעצבן.
אם לא הייתי קורא את הספרים לא הייתי מבזבז את הזמן על הסדרה הזאת,
משום שהיא, כאמור, די איומה. כל סצנה בעונות הקודמות שלא הייתה בספר היתה מופת של כתיבה גרועה, צירופי מקרים, הריגת דמויות חסרת פייאוף דרמטי רק כדי לקצץ את קווי העלילה, ודמויות שעוברות אלף קילומטרים במחי שניה ורבע רק כדי להיפגש ולהציל זו את באופן הכי דאוס אקס מאכיני שאפשר להעלות על הדעת. העובדה שעכשיו 90 אחוז מהסצנות בפרק הן כאלה מאוד מאוד מייאשת.
וזה אגב, היה בדיוק המצב גם בעונה הראשונה,
כש95 אחוז מהסצנות נלקחו מהספר. במה הסתכמה שם תרומתם האמיתית של Dumb ו-Dumber לדיון? רוז זונת הסקספוזיציה. אכן משמעותי.
יש הבדל
בין "לבקר את הסדרה בפני עצמה" ובין "הטיעונים הם "נתנו את השורה של רון להרמיוני".
שנאוצר לא מדבר על שינויים שלא משנים את הדמות או את המהות כמו "לדניארז יש שלוש גבות בספר!" או " הוא לא אומר "Fuck everyone who isn't us" אלא "Screw"!". הוא מדבר על שינויים בדרגת "הפכו את הארי פוטר לאוכל מוות" או " דמבלדור אוכל הוביטים". שינויים שלקחו דמות, הפכו אותה לחלוטין ו(וכאן נכנסת גם הביקורת על הסדרה כסדרה, ולא רק השינויים מהספר)גרמו לה להיות משעממת, חסרת מוטיבציה ברורה, מעצבנת ומטומטמת בשביל הנוחות העלילתית.
אם אתה מסכים או לא, זה דבר אחר – אבל אין בתגובה הזאת שום ביטול ילדותי או ניטפוקים.
אני יכול להגיד כמי שלא קרא את הספרים שמאוד אהבתי את דמותו של סטאניס בסדרה מסיבותיי שלי, אבל שדמותו של דוראן הייתה אחד הדמויות הכי כתובות גרוע ומטומטמות בסדרה שמלאה בכאלה.
אוקי
לא נכנס לוויכוחי סמנטיקה, פשוט לא מסכים בכל המקרים. וכל הביקורת שלו מסתכמת ב"זה לא היה כך בספר שני הטיפשים האלה ממש הרסו את הסדרה שעבדו עליה קשה 7 שנים בפיקוח של ג'ורג' מרטין וואה וואה וואה" אולי אשמתי שנפלתי למלכודת הזו, כי הדבר היחיד שבאמת מפריע לי בה הוא הגישה הילדותית
נו באמת, ואני פה התינוק.
אני יכול למנות לך עד 10 שינויים מהספרים לסדרה שדווקא לא הייתה לי בעיה איתם. חלקם אפילו תרמו לדעתי. אין לי בעיה עם שינויים, אלא רק עם שינויים שהם או –
א. לא נחוצים
ב. שינויים שהם כ"כ עצומים עד שהם פשוט חוטאים לכוונה ולמשמעות של חומר המקור. הייתי נותן דוגמה יותר טובה מזאת של קרקר, אבל לא, הוא נתן אותה הכי טוב בעצמו – זה כמו לעשות את הארי פוטר אוכל מוות כבר בסרט הרביעי.
"דפוק ודביל"
כשאנשים ממציאים כינויים מעליבים לאנשים/דברים שהם לא אוהבים ומתעקשים להשתמש בהם כל הזמן זה גורם לי להקשיב להם פחות. זה לא מצחיק, וכל טיעון רציני שעשוי להיות לך מוחלש כשהוא מוגש יחד עם קללות ברמה של ילדים בגן.
מקבל.
מהיום "דמיקולו ודגנרט".
אתה מתלונן על השינויים נטו כי זה שונה ולא כי זה פחות טוב
מה שאני מנסה להגיד זה שאם דוראן היה אידיוט בספרים ובסדרה היה עושים אותו גאון אז היית מתלונן.
כן, כי היה מדובר פה בשינוי כ"כ עצום שהוא חוטא למהות והמשמעות של הדמות.
שינויים בקנה מידה סביר, שינויים שעוזרים לשפר את חומר המקור המפגש של בריאן עם אריה והכלב למשל – אני לגמרי בעדם. מה לעשות שבפרק הזה לא היה אף אחד כזה.
לא יודע בקשר לזה
כאילו ג'ורג' מרטין שותף להפקה של הסדרה ואפילו כותב פרק בעונה בעצמו, השאלה היא האם אתה באמת חושב שזה באמת שינוי משמעותי ממה שהוא רוצה או שלא איכפת לו מזה?
מרטין לא מעורב בסדרה ברמה שאתה מדבר עליה.
כן, הוא כתב (בלשון עבר, כי בעונה 5 הוא לא) פרק בעונה בעצמו. אבל זאת לא יותר ממתנה ש-HBO העניקו לו, אחרי שכל הזכויות והאחריות על ההסרטה נמכרו אליהם. כן, סביר להניח שהשניים הללו התייעצו לא פעם עם מרטין על דבר כזה או אחר, ובטח עכשיו כשהסדרה מתבססת על ספרים שעוד לא יצאו אפשר להניח שהוא מזרים אליהם מידע פחות או יותר מדוייק – אבל המילה האחרונה היא בסופו של דבר שלהם. מרטין בעצמו אמר שאם זה היה תלוי בו, אז היו בעונה 12-13 פרקים ולא רק 10. אם זה לא ככה, אז כנראה שזה לא תלוי בו. אני מניח שבאמת לא אכפת לו מחלק מהשינויים, אבל יש כמה שאני בטוח שכן, לא משנה כמה הוא יגיד בראיונות שהכל בסדר (ג'יין ווסטרלינג מושמטת לחלוטין מהסדרה ומוחלפת בטליסה, בקו עלילה שלחלוטין נוגד את המסר של הקו המקביל מהספרים – הדוגמה האולטימטיבית לאי הבנה של חומר המקור).
כמו שאמר שנאוצר...
כן, כי הוא סטארק. נד עשה דברים טפשיים שהביאו באופן ישיר למותו והמיט חורבן על ביתו וילדיו בדיוק מאותה סיבה – כבוד.
לא קראתי את הספרים,
אבל אני חייב להגיד שלפי מה שרשמת כאן, גרמת לעלילה שמובילה לחתונה האדומה בסדרה להשמע הרבה יותר טובה מהאלטרנטיבה בספר. דווקא בגלל שבסדרה הפכו את הרומן של רוב וטליסה לסיפור אהבה קיטשי של רומיאו ויולה כנגד כל הסיכויים, זה מה שהפך את הסוף למדהים כל כך-הסוף הטוב הידוע מראש מאלפי סיפורים דומים ששמעת/ראית/קראת, פשוט מתפוצץ לך בפנים.
העלילה שאתה רשמת נשמעת אמנם יותר ריאלסטית, אבל הרבה הרבה יותר חלשה, תלושה, ובונה לקליימקס הרבה פחות טוב. אם מה שראינו בטלוויזיה באמת היה רעיון של בניוף ו-וייס מדובר בבחירה מבריקה לדעתי.
באמת, תסביר.
מה בעלילה המקורית "חלשה", "תלוש" ו"בונה לקליימקס רע"?
אולי עלילה יותר טובה הייתה צריכה להיות שילוב של השתיים?
(ל"ת)
ולמה הכוונה ואיך זה אפשרי?
(ל"ת)
למה מלכתחילה הוא שוכב איתה אם הוא יודע שזה יגרום לו לוותר על כ"כ הרבה?
נשמע אידיוטי.
כן, 2022.
היא מנחמת אותי, כנראה בשליחות אמא שלה
בזמן שהוא מקבל את החדשות הרעות על "המוות" של בראן וריקון
לי הקטע עם אריה הזכיר דווקא את ספורט הדמים
(ל"ת)
אם ברפרורים קולנועים עסקנו
אז הדיאלוג של סרסיי וג'יימי מזכיר מאוד את המונולוג הנהדר הזה מהשעה ה25
ולא שזה בא משם במקור, אבל לכל אורך הסצנה המיותרת של טיריון וואריז עלו לי פלאשבקים מסנדמן.
ואם אנחנו במונטי פייטון, אז הסצנה המיותרת הזאת מזכירה בחטף גם את המערכון הנהדר הזה.
מעולה
וואו, באחרון עם המאסטר העיוור, מה שבאמת הכי מרשים – שהתאפקו ולא עשו צליל שווווינגגג לחרב כשהיא נכנסת לנדן :)
הדיאלוג הדותרקי גם מרפרר לקונאן הברברי
(ל"ת)
רגע רגע
איך כולם החליטו שמליסנדרה בת 400 דווקא?
ראיון של שחקן בסדרה.
בראיון שנערך עם אוליבר פורד ששיחק בסדרה את דמותו של קרסן (המייסטר של סטניס שמנסה להרעיל את מליסנדרה כשהיא מוצגת לנו לראשונה) הוא אמר כי קריס ואן האוטן, מליסנדרה, אמרה לו שדמותה היא בת 400 שנה. אין ביסוס לגיל הפרטני במקור, אבל סביר כי פרט המידע התחיל אצל ג'ורג' מרטין בהתחשב במעורבות הרבה שלו בהפקת הסדרה באותה תקופה.
אה, אוקיי.
חשבתי שפספסתי איזה משהו. האמת שעכשיו זה נראה יותר כמו טריוויה חסרת חשיבות ופחות כמו טוויסט המאה. מה זה משנה בכלל ffs.
אני לא מתיימר להיות יותר חכם מהכותבים ל הסדרה
אבל הנה איך שאני הייתי עושה את הסיפור של דורן בפרק הזה:דוראן מקבל את הידיעה שמירסלה מתה.הוא מזמין את הנחשיות לארוחה.הוא שומר על פוקר פייס, ועוקץ את הדרכים המפגרות שהן מוצאות כדי לפתור בעיות. הן אומרות לו כמה הוא חלש, בלה בלה בלה,כיסא גלגלים בלה בלה בלה.השיחה לא באמת מתלהטת מהצד שלו, וכל הארוחה נשמר המתח ההוא, כי הנחשיות לא יודעות מה דוראן יודע על מה שהם עשו.בסופו של דבר הוא נותן להם פרצוף של ״לכו תזדיינו״,וחושף את הקלפים. הכלבות שולפות נשקים, אבל זה מאוחר מדי-אריאו הוטא מוריד לאחת את הראש על המקום,כורת לשניה את הידיים, ותוקע גרזן בראש של השלישית. זה אולי נשמע קצת לא מציאותי, אבל הוא אמור להיות אחד הלוחמים הכי קטלניים בממלכה,והוא לגמרי השיג את יתרון ההפתעה.בסוף,דוראן מעיף את אחריה לכלא, ובפרקים הבאים הוא יוכל להסגיר אותה ללניסטרים.ככה גם דוראן מקבל קצת אור, גם אריאו באמת מראה עד כמה הוא בד אס,וגם הורדנו את כל הדמויות הנוראיות בדורן,ונשארנו עם הדמויות שיש להם פוטנציאל. מב אתם אומרים?
מישהו יכול לספר מה קורה בסצינת המקלחת של קובריק?
(ל"ת)
כן, יש סיבה שאני לא צופה בסרט הזה. תודה!
(ל"ת)
אני לא חושב שהפרק היה גרוע כמו שאומרים
הוא היה חלש יחסית אבל היה שיפור ברור מהעונה הקודמת .
אבל מה שהכי הפריע לי זה שלא היה סרטון ,זה אחד הדברים שחיקיתי לו לקראת העונה הזאת ,אני עדיין מזמזם לעצמי בראש כשאני רואה את הפרק את השיר "ג'ון סנואו הפוץ"( מילים: דורון פיש,לחן :מישהו שקשור למשחקי הכס בקטע המוזיקלי של הסדרה).
נ.ב. סוף סוף השנה התחלתי לקרוא את הספרים ואני באמת חושב שלפחות הראשון (היחיד שקראתי עד עכשיו )מתעלים על הסדרה בכמה רמות.
אני לא ראיתי כלום
אבל אני מאמין לתאוריית המעריצים R+L=J.
והדבר היחיד האמתת שעלה לי כשראיתי את הסצנה זה, מסדר הלילה אני יודע שרציתי להרוג אותו ולהציג אותו עם שלט בוגד אבל אתם תהיו קצת בבעיה עם הוא פתאום יקום ויתחיל לתקוף אנשים אז אני ממליץ מנגל סנוואו אוקיי?
הפרק עם מלחמת הזומבים?
(ל"ת)
אין ברירה צריך לקרוא למירקל מקס
כשמיליסנדרה הסתכלה על הגופה של גון סנואו, הבנתי שהיא לא יודעת כלום (או שהיא כן?)
כי יש הבדל גדול בין
מת ברובו, למת לגמרי.
מת ברובו אומר שהוא עדיין טיפה חי. ואם מת לגמרי אז מה שנשאר זה לחפש כסף בארנק
ותודה לסרט ההרפתקאות, סיף, עינויים, נקמה, מרדפים ובריחות ואהבת אמת, הטוב ביותר בכל הזמנים.
וניסים.
*מחכה בסבלנות לפתיחת הדיון על פרק 2*
(ל"ת)
אני רק אציין
שלדעתי זה היה משחקי הכס במיטבה הפרק הזה, פרק מצוין.
לדעתי זה היה הפרק הגרוע ביותר בסדרה עד כה, בגלל סופו. העלתי במהלכו כמה תאוריות לגבי איך הוא עשוי להסתיים באופן מעניין, ועוד אחת שפסלתי מטעמי בנאליות-מוחלטת-הם-לא-ירדו-כל-כך-נמוך.
ואז הם ירדו כל כך נמוך.
כנ"ל
פרק מצויין
גם לדעתי פרק מעולה
ואני מצטערת עבור מי שלא ראה אותו בזמן אמת או קרוב לכך כי הרשת מלאה בספויילרים לא מסומנים.
יש הבדל בין פרק טוב
לבין פרק שדוחפים אליו מלא אירועים ללא שום טריגר או בנייה מוקדמת ראויה לפני. אני מעדיף את הפרקים שלי עם פחות התרחשות ויותר התפתחות דמויות ואירועים באופן מחושב והגיוני.
ולהוציא סצינה אחת דווקא באמת היו שם כאלה.
ואני אומר את זה בהפתעה גמורה ולא כחובב של הסדרה. לגמרי לא ציפיתי לפרק הכי טוב מאז איפשהו בעונה 4.
מש"א
היו צריכים לעשות את הסצנה הזו off screen אבל יוצרי הסדרה לא היו יכולים להימנע מהזדמנות להרוג דמות בסדרה (גם אם היא דמות לגמרי לא בנויה שלאף אחד לא באמת אכפת ממנה). בסדרה היה מיסתורין שאפף את נסיבות המוות של באלון גרייג'וי ולכן יש חשד סביר. אבל לא ידוע איך עשה את זה (בסדרה הוא סתם מופיע על הגשר וחושף בגסות אני סערה במקום לתת למיסתורין ולדמות להיבנות לאט לאט). וחוץ מזה אני שיערתי שהרבה יותר הגיוני שמישהו שנמצא עם יורון בקשר ובנוסף מקורב לבאלון דחף אותו בהוראתו של יורון (אבל בשלב זה של הסדרה כמובן יכול להתברר שיש לו כוחות על טבעיים כלשהם ואז זה יהיה הגיוני שיורון עשה את זה). באלון מתנהג בטיפשות בסצנה, אומנם הוא לא חכם גדול גם בספרים ובסדרה אבל הוא גם לא אידיוט גמור. הוא מתקרב לאחיו המפוקפק שכאילו חזר מהמתים על גשר לא יציב במהלך סערה, נו באמת.
ואני מסכים איתך לגמרי לגבי לוראס, מליסנדרה ועוד הרבה מקרים. לפעמים רמיזה הרבה יותר חזקה מאשר לראות לך הכל בפרצוף. מליסנדרה עובדת נהדר גם בסדרה אבל לדעתי יש משהו שגורם לך לפחד ממנה בספר, כי הקורא בסופו של דבר כמעט לא יודע עליה כלום. בסדרה כבר אנו יודעים עליה הכל כולל משולש סיילס- סטאניס- מליסנדרה.
ספויילר למעלה.
לא יודע מה קורה לי בזמן האחרון, אני יותר אשתדל להבא.
איפה דף הדיון של הפרק השני בעונה?
(ל"ת)
בניגוד לאיזה שימוש שיכול להעשות בו?
(ל"ת)
אנא ערף? לשמחתי הרבה (בלי ) אני לא עובד בתור תסריטאי בסדרה הזו,
אבל בלי קשר לסדרה הזו, לקחת דמות ולעשות ממנה כלי להעברת פרטי-רקע לצופים *ושום דבר חוץ מזה* זו תסריטאות מחורבנת.
תשמע, אתה רהוט בצורה נהדרת - אבל קשה לקרוא את ה - "שתו לי אכלו לי" הזה כבר
הבנו, הספרים טובים בהרבה והסדרה רעה רעה רעה.
על פי התגובות שלך (לפרק הראשון ולשני, ומה שרשמת לגבי שאר העונות) נראה שאתה ממש סובל מהסדרה, משתעמם ומתעצבן.
למה לעזאזל אתה רואה את זה אם כך?
הנאה מכאב? או סתם בשביל שיהיה על מה להתלונן כי משעמם?
לא ברור העניין.
כי בקווים כלליים הסדרה כן אמורה לגלות את הסוף של הסאגה כפי שמרטין תכנן.
ומה אני אגיד, סבלנות אין לי. אם אני ארצה לחכות לסוף המקביל בספרים – ובכן, בוא נגיד שאני לא בטוח שאני אמצא בכלל זמן לקרוא אותם במילואים.
בוא נגיד ככה-
גם כשתגיע למצב שתעבוד 10 שעות ביום, ולא תהיה בבית במשך 11 שעות כדי להתפרנס – אתה עדיין תקרא ספרים. פשוט ספר של מרטין יקח לך חודשיים כנראה
תגובה ראויה שנאוצר. ואתה חייב להודות שפרק 3
היה מעולה. :)
לפחות קרב החרבות!
זה מעניין
כי אני לא קראתי את הספרים ובכל זאת מה שהכי ריגש ועניין אותי בסצינה הזו זו ליאנה (ונד), בגלל שאני זוכרת את השם שלה מהפרק הראשון ומהזכורים הספורים מאוחר יותר, בגלל שאני יודעת שזו דמות מפתח שיש לה הרבה משמעות בהיסטוריה שקדמה לההתפתחויות שאנחנו רואים, ובגלל שמעניין אותי לדעת יותר על ההתרחשויות האלו ובתקווה לראות איך הן מתחברות ומשפיעות על הטיימליין הנוכחי של הסדרה.
אחד הדברים שאני מאוד אוהבת במשחקי הכס זה העולם העשיר שבו הכל מתרחש, וזה תמיד יותר מעניין כשדברים מהעבר משליכים על ההווה מאשר כשנוצרים כל מיני דאוס אקס מאכינה למיניהם. אז אני באופן אישי מאוד מעוניינת ללמוד יותר על ליאנה, וראייגר ועל המלך המשוגע וכל יתר האירועים שקודמים לסדרה.
ולגביי הודור? יהיה נחמד לגלות איך הוא הגיע למצבו הנוכחי, אבל זה לא כזה משמעותי לעומת דמויות אחרות שיכולות להיחשף לנו לראשונה בפלאשבקים עתידיים.
אשמח אם ייפתח עמוד דיון לפרקים החדשים
אני חושב שאנשים עוד מחכים לעמודים ולכן לא מדברים פה על הפרקים החדשים (כמעט).
גם הבהרה לגבי אי פתיחה עתידית של עמודים תתקבל בברכה.
מבחינתי גם עמוד אחד לכל העונה זה בסדר
אבל רצוי שנדע שזה מה שהוא, כדי שאנשים ירגישו חופשי לדבר בו על כל הפרקים ולא לחכות עד בוש לפתיחת עמודים נוספים.
ותודה רבה, בהזדמנות זו, שבכלל אפשר לדבר כאן על משחקי הכס. לא מובן מאליו. (:
עתיד להיפתח עמודי דיון נוספים?
או שאפשר פשוט לדבר פה על הפרקים?
נסכים לדון פה עד לפתיחת עמוד חדש?
(ל"ת)
הוא.
https://www.youtube.com/watch?v=BdjdpoqITXk
והוא.
https://www.youtube.com/watch?v=q6E3d-cULBY
אני כל כך מקווה שבסוף הסדרה
שאני מניח שכולנו יודעים בערך שיהיה הקרב בין כולם למהלכים הלבנים/האחרים אחרי שכל הסטארקים הנותרים יתאחדו ודאניריז תשתלט על ווסטרוז עם הדרקונים שלה. ואז נקבל דרקונים וענקים נגד זומבים – יו הו!
בכל מקרה אני מאוד מקווה שהמהלכים הלבנים ינצחו, יהרגו את כולם וישתלטו על ווסטרוז. זה לטעמי יהיה הסוף ההולם היחיד לסדרה שישמור על הרוח שלה. כלומר, עד שנראה שהגיע סוף סוף הסוף הטוב וכולם יקבלו את מה שמגיע, אבל אז… בום, כולם מתים מוות נורא וכוחות הרשע מנצחים ומשתלטים על הממלכה. זו תהיה הדרך האולטימטיבית גם למשחקי הכס להבדיל את עצמה מספרי פנטזיה אפים אחרים.
"כוחות הרשע מנצחים" זה אחד הדברים הכי מנוגדים שיכולים להיות לרוח של משחקי הכס.
כי הרי כל הפואנטה בספרים האלה היא שבדיוק כמו שאין טוב מוחלט, גם אין רע מוחלט. גם רשעים מתים ונענשים בעולם הזה, במקרה שלא שמת לב. למה אתה רואה במהלכים הלבנים "רשע מוחלט"? יש מישהו שעדיין חושב שלא הולך להתברר בהמשך שיש איזשהו צד אחר לכל הסיפור והמטרות שלהם, ושהם יישארו זומבים מרושעים ותו לא לנצח?
הסוף הולך להיות חמוץ מתוק, נייטרלי, אפור – בדיוק כמו מה שהסדרה הזאת תמיד ניסתה להגיד.
לא לגמרי הבנת אותי, אני מדבר על הסדרה לא על הספרים
שני היוצרים אמרו, חד וחלק במאחורי הקלעים של פרק החתונה האדומה הוא שמה שמשך אותם לסדרה הוא שהטוב לא תמיד מנצח ואחד היוצרים אמר חד וחלק "זו מהות הסדרה ומאוד הייתי רוצה לראות פנטזיה אפית שבה כוחות נרשע מנצחים בסוף", אז אני אומנם לא בטוח שזה מה שמרטין חושב אבל נראה שזה מה שיוצרי הסדרה חושבים. חוץ מזה, אצל מרטין ועוד איך יש רשעים מוחלטים, זה פשוט שבאמת גם הם נענשים כמו שאתה אומר.
חוץ מזה, אם המהלכים הלבנים הם לא הרוע במוחלט (למרות שבינתיים אין שום דבר שיגיד ההפך) הם עדיין הדבר הכי קרוב לזה בסדרה, וניצחון שלהם יהיה ניצחון לכוחות הרשע. אני לא רואה איך סוף אפשרי בו כולם נשלטים על ידי זומבים והופכים לזומבים בעצמם הוא לא "סוף רע", לא היית אומר?
קשה לי להאמין שלשם זה הולך
לדעתי הקרב הזה הולך להיות רק המערכה האחת לפני אחרונה, ותוצאות הקרב הזה יתניעו את המהלכים האחרונים של כל דמות.
לא מסכים
הסוף ההולם ביותר מבחינתי זה לורד בייליש על כס הברזל.
בפשטות : או שמשחקים במשחקי הכס או שמתים. אין שחקן טוב ממנו.
בינתיים נותנים לוואריז הזדמנות טובה להתעלות עליו.
(ל"ת)
צויין שכל החאלים נפגשים כדי להחליט על פלישות עתידיות ודרכי פעולה
וכשהם יתאספו, יעלה גם הנושא שלה לדיון, כי היא לא התפקדה לבקתת אלמנות החאלים מיידית.
היא אפילו אמרה זאת לפני שכל הבלאגן התחיל אאל"ט
מה שאני אוהב באינטנרט
זה שאם חשבת על משהו, יש סיכוי לא רע שמישהו, איפה שהוא עשה את זה.
(מכיל קטעים מפרקים 1-3)
https://www.youtube.com/watch?v=2H-nhuKXXJQ
מסכים לגמרי
הסוף עשה גם לי צמרמורת, זה נעשה נהדר.
Summer is officially over :(
please hold the door :(((((
ולנטיס
מישהו יכול להזכיר לי מה קרה על הגשר הארוך של ולנטיס עם טיריון?
(דקה 32)
או שזה היה רק בספרים..
כמו שאמרתי, זו נראית כמו עונת החזרה
הבאה בתור, בתקווה תהיה ליידי סטונהארט.
אני רק אכזבה
חבל לי שאין פה דיונים, ציפיתי להם כמעט כמו לשובה של הסדרה עצמה.
בעונה הקודמת היו פה דיונים של מאות תגובות על כל פרק, ושמחתי לקרוא את הכל.
אולי בעונה הבאה.
לדעתי
זה בגלל החוסר בעמודים נפרדים לכל פרק.
אם היה עמוד חדש לכל פרק, אנשים היו מגיעים כדי לדון עליו ולנבור בו- כרגע, כשיש עמוד אחד, הדיונים כל הפרקים, הספרים, ומה שביניהם מתערבב וזה נהיה כאב ראש קצת לעקוב, אז אני מניח שלא רבים ששים לנסות.
שוב- לדעתי לפחות.
אז אתה אומר, לא לעשות מתגלגלת
(ל"ת)
העלילות בעונה
1)דאניריז ושות'- בלי לפגוע במעריצה העלילות של דאינריז די תמיד צפויות מראשו בעונה הזאת לא היה משהו מיוחד ,מי קרה את הספרים וגם מי שלא היה יכול לדעת שדאינריז תשתלט על הדותראקים זה דבר ברור כי ברור שביחס לשאר העמים שהיא פגשה היא מעריכה הכי הרבה את התרבות הדותראקית (חוץ מי את בית האלמנות הדותראקי) ורוצה לשלוט אליהם על אף שזה היה יכול ללכת יותר טוב.
2)טיריון ושות' – טריון היה ונשאר הדמות האהובה עליי אבל כמו שהפרקים בעונה הזאת הוכיחו הוא פשוט לא מתאים לקו העלילה של דאינריז שמרגיש כמו קבוצה של צדקנים GOOD GUYS תפוסים לצד עלילות שמהתגרות את ז'אנר הפנטזיה הטיפוסי, ואני לא יכול יותר להסכים עם מה שדורון כתב באחת הביקורות שלו על פרקי העונה ,לצד טיריון אתה מבין עד כמה הדמויות של שות' דאינריז די חנוניות וכפי שציינתי למעלה גם גם לא מתאימות יותר מדי לסדרה.
3)תיאון ואחותו- אין לי הרבה מה לומר אליהם העונה חוץ מי זה שעם מנסים לחשוב על המרחק שהם עברו כדי להגיע מאי הברזל למיקום האחרון ששמנו מהם מפרץ העבדים הם עברו את המרחק הגדול ביותר (יש לציין ללא עצירה כי אני בספק עם בטוח הם לרדת לחוף בווסטרוז) בסדרה שמישהו עבר .
4)גון וסאנסה הסטארקים האחרונים בעלילה המרכזית- הקרב אבוד מראש אלה עם כן הם לא יצליחו להסיג כוח גדול מאוד אבל בסה"כ הם די אבודים.
5)בריאן פוד והחרב הקסומה אורטל- סחטיין להם הם הפכו מעלילה שנועדה נטו להעביר זמן לדמויות בעלות חשיבות עלילתית + מי שלא הבין יהיה לבריאן ולאורטל חלק בקרב הגדול של הסדרה נגד המהלכים הלבנים כי אורטל היא אחת מארבעת החרבות היחידות בסדרה שעשויות מפלדה ואלריאנית שנראו בסדרה.
6) סאם וחברה הברברית שלו והבן שלה – אין לי הרבה מה לומר על הלילה הזאת חוץ מי זה שבה הוצגה חרב ואלריאנית נוספת ,מה שהופך את סאם לעוד דמות שיש סיכוי גבוה שייקחו חלק בקרב המסכם של הסדרה.
7)סרסיי הדרור העליון ושות'- סרסיי הייתה סתומה בעונה הקודמת והחשב היא מקבלת מה שמגיע לה.
8)אריה וחסרי הפנים- העלילה שהופכת את אריה ל-KICK ASSית ,ולגביי מה שקרה בפרקים האחרונים אינה קישור לביקורת על הפרק השלישי של דורון ,באזור התגובות יש הסבר הגיוני למה שקרה שגורם לאריה להראות פחות טיפשה http://timeout.co.il/%D7%AA%D7%A8%D7%91%D7%95%D7%AA/%D7%98%D7%9C%D7%95%D7%95%D7%99%D7%96%D7%99%D7%94/%D7%B4%D7%9E%D7%A9%D7%97%D7%A7%D7%99-%D7%94%D7%9B%D7%A1%D7%B4-%D7%A1%D7%99%D7%9B%D7%95%D7%9D-%D7%A4%D7%A8%D7%A7-8-%D7%A2%D7%95%D7%A0%D7%94-6.
9) ג'יימי – העונות ה4 וה5 פיתחת לי תקווה שאתה תהפוך להיות אדם טוב ולא הפאפי המניאק של סרסיי, בפרק האחרון ניפצת אותם.
10)אצבעון – היי ציפור (ליטרלי).
למה אתה אומר שהם בחיסרון מול ראמזי
יש עוד צבא שלם של The Knights of The Vale שבדרך לעזור להם, וראינו שזו התכנית של ליטל פינגר כדי להגיע לסאנסה.
רגע לפני מלחמת הממזרים...
אני חייב לשתף את הוידאו הזה של שני יוטיוברים חביבים שמדבר קצת על תהליך ה-Dumbing Down שעוברת הסדרה בעונה-תיים האחרונות.
https://www.youtube.com/watch?v=cXDxNq08UNY
הם מעלים כמה נקודות טובות ועושים את זה בצורה משעשעת וכיפית, שמצליחה לעניין אפילו שכל מה שהם עושים זה לשבת ולדבר, בעיקרון.
אה, והם מדברים אנגלית במבטא ישראלי מובהק, תלוי להם דגל של הפועל ירושלים ברקע, קוראים להם גיל ואיתמר ויש לערוץ שלהם עשרות אלפי עוקבים מרחבי העולם.
הפרק של היום אמור להיות משהו מדהים.
מי שרואה את הסדרה כנראה יודע שהיום ישודר "קרב הממזרים", פרק שכולו הקרב על ווינטרפל. מסתובבות לא מעט שמועות ברשת שמדובר בפרק היקר ביותר בתולדות הטלוויזיה. על פי הכתבה הזאת של הטלגרף, וייס ובניוף רצו שהקרב על ווינטרפל יהיה משהו מפוצץ מוח באמת, כמו שעוד לא ראינו בסדרה (וזה אומר הרבה). בשביל להשיג את זה הם הביאו את-וזה החלק המרגש באמת-מיגל ספוצ'ניק, במאי שהיה אלמוני לגמרי עד שלפני שנה הוא ביים את הקרב על הארדהום בעונה החמישית. אני לא חושב שיש צורך להוסיף עוד, לתת לבחור שהצליח לעשות את הדברים שהוא עשה בהארדהום כזה חומר גלם וכזה תקציב הולך להיות מדהים לגמרי.
אני כבר לא מאוהב בסדרה כמו פעם, אבל הציפיות שלי לפרק מטורפות.
בהתחלה הם לקחו את ניל מארשל לביים את הפרקים האלה
אבל האמת היא שהוא עשה עבודה סבירה ותו לא, בעוד ספוצ'ניק עשה עבודה מדהימה ומרשימה לא רק בשביל משהו לטלוויזיה אלא בכלת. להעביר אליו את המושכות לביים את הפרקים הגדולים היה רעיון חכם. עכשיו רק נחכה לרגע בו הבחור יעבור לביים משהו בקולנוע (משהו גדול הכוונה, לא המותחן העתידני הזניח שעשה דאז עם ג'וד לאו) כי לדעתי לבחור יש פוטנציאל להפוך לאחד מבמאי האקשן הגדולים של כל הזמנים.
ציון 10 עגול בימד"ב לפרק האחרון
אחרי 8,000 הצבעות, גם אם ירד בהמשך אני לא חושב שהיה דבר כזה. בטח ככה הרגישו אלה שראו את נדיה קומנצ'י מקבלת את הציון הזה באולימפיאדה.
אז...
http://www.imdb.com/title/tt2301451/
הציון הזה שם כדי להישאר מסתבר
http://www.imdb.com/title/tt4283088/?ref_=ttep_ep9
Ozymandias של שובר שורות עשה את זה מזמן
(ל"ת)
וואו!
ממש סרט טוב, הפרק הזה.
רק קצת (קצת!) קצר יחסית לסרט רגיל.
רוצים את ספרי "שיר של אש ושל קרח" עם חתימה של מרטין?
אז אפשר, וגם ספרים אחרים שלו, וגם ספרים של הקולגות… אבל זה עולה לא-מעט כסף.
מרטין הכריז בבלוג שלו שאחרי תקופה די-ארוכה שבה הוא והקולגות הציעו שירות משלוח ספרים חתומים בתוך צפון-אמריקה, הם מוכנים לנסות גם משלוח בינלאומי. הוא מזהיר מראש שעלות המשלוח יקרה מאוד – אבל מי שמעוניין יכול להתעדכן בפרטים כאן:
http://grrm.livejournal.com/490872.html
הבמאי וה-Cinematographer שלו צריכים להיות מתוגמלים באמי או פרס שקר כלשהו בגלל הפרק הזה.
מדהים. לא הייתי מתנגד לצפות בפרק הזה בקולנוע. הבנתי שהם אותו צוות מפרק 8 המפורסם מהעונה שעברה. מקווה שהם יקבלו הזדמנות על המסך הגדול
ריקון הוא סטארק
יש מצב שיכול להיות לו תפקיד לשחק (מצד שני, אפילו בסדרה לא היה לו תפקיד לשחק אז…).
כי הוא יודע איך זה מרגיש
והוא לא רוצה שאף אחד אחר יישא בעול של לחזור מהמתים….
כל כך חבל
שלא כל עשרת הפרקים של העונה הזו מוצלחים כמו הפרק הזה
לסדרה רמה טכנית גבוהה מאוד
השחקנים, האפקטים, ההפקה, התקציב, ההייפ, הזכויות, האקשן, הכל ברמה הגבוהה ביותר. אבל הכתיבה בעונה האחרונה (כנראה כתוצאה מסטייה מובהקת מהספרים, פרט אולי מקווים כלליים אותם הכתיב מרטין וכל אחד מהקוראים יכול לנחש) היא פשוט זבל. שיטחו על עפר את העומק שבסיפור, לא נשאר פשוט כלום. מה שהיה מציק אבל נסבל בעונות קודמות הפך למסתכל מאוד מאוד. משהו בעונה הזו מרגיש כמו קריאה של synopsis בויקיפדיה, זה לא סיפור, זה מצג. אין פה כבר דמויות (רק פלקטים מסרט מצויר), עושים לשחקנים (ולצופים) עוול, הכל שחוק ומאוס.
הגדרה מדויקת
העונה התחילה לדעתי דווקא טוב, והתרשמתי מהפרקים הראשונים של העונה הזו הרבה יותר מהפרקים המקבילים בעונה הקודמת … אבל איפה שהוא בפרק 5 הרוח במפרשים ירדה לגמרי ואז זה הרגיש כמו תקציר ולא כמו פרק.
לא הבנתי. מה הוא יכל לעשות אחרת?
(ל"ת)
לזוז 2 ס"מ הצידה....זיגזג, קצת אתגר.
(ל"ת)
אההה, אוקיי. חשבתי שהוא התכוון למשהו אחר :)
(ל"ת)
א) ג'ון מביע כעס והתנגדות אחרי שהוא חוזר, אתה מוזמן לראות את הפרקים הרלוונטיים בתחילת העונה מחדש
ב) עד שפעם אחת הסדרה הזאת לא מתנהגת אל הצופה כמו מטומטם ולא מאכילה אותך בכפית, אתה פתאום רוצה שהיא כן תעשה זה?
או שאולי הם מצפים ממך לחשוב על הסברים בעצמך.
אלה שאני נתתי אלה לא הסברים שנובעים מהידע המוקדם שלי מהספרים, ככה שכל אחד יכול לחשוב עליהם באותה מידה. קשה זה לא.
כמו שאמרתי מיליון פעם, אתם יודעים מה אני חושב על רמת הכתיבה בסדרה, אני ממש לא מהמצדדים שלה, אבל כשהם לא עושים שום דבר שהוא לא בסדר, אני חושב ששווה לציין את זה.
אני חושב שהסברתי למה בעיניי ההסבר הזה לא קרוב להיות חזק מספיק ,בהתחשב בנסיבות.
נסכים שלא להסכים.
נתתי בדיוק את אותו הסבר שאנדי נתן למטה ואמרת שאתה מסכים איתו.
הוא כתב את זה יותר טוב ממני, אבל הכוונה שלי ושלו זהה.
לא התכוונתי לכאב פיזי...
(ל"ת)
אז שוב, זה לא ההסבר שאנדי נתן (זה למעשה לא הסבר בכלל-רק תיאור מצב)
ובכל מקרה אף אחד מהם לא היה בפרק בצורה משכנעת.
לא שאלתי למה המכשפה לא מחזירה אותו אלה למה אחותו או אח שלו אפילו לא מבקשים ממנה.
(ל"ת)
סאנסה לא פסיכופטית.
סאנסה נוקמת.
ובפירוט-
יש מעט מאד אנשים שבהם ראמזי התעלל אישית והם נשארו בחיים, סאנסה היא אחד מהם. זה היה לגמרי נקמה אישית – המוות הוא נקמה על ריקון, האכזריות שלו היא נקמה על האכזריות הסדיסטית שבה רמזי התעלל בה. אין שום דבר פסול בלהנות מהנקמה הקפואה.
אז בגלל שזו לא הפרשנות האישית שלך
זה הופך אותה לשגויה, או לכזו שלא הולמת את הדמויות באופן עובדתי? ממש לא.
רק לידיעה – כך בדיוק הצופים היו אמורים לקרוא את מה שהתרחש שם – הן היוצרים והן השחקנים דיברו על כך בקטעי מאחורי הקלעים של הפרק.
אם אתה רוצה לצפות:
https://www.youtube.com/watch?v=B93k4uhpf7g
כן
(ל"ת)
היא לגמרי מחייכת.
שנייה אחרי שהיא מסתובבת ללכת, רואים חיוך נמרח לה על הפנים, ולמעשה עם זה מסיימים את הפרק.
מסכים עם הטענות שהסדרה התדרדרה יחסית ברמת העומק
אבל אני חושב שלא הייתה לכותבים הרבה ברירות…
כבר 3 עונות שלא קורה כלום בסדרה וההתקדמות שלה איטית בטירוף ואף משעממת לעיתים.
בעונה הראשונה שהסדרה יצאה והרגיש לי שזאת הסדרה הכי טובה EVER אבא שלי שקרא את הספרים הזהיר אותי שמהספר השני או השלישי ג'ורג' מרטין התחיל לאבד את זה ולהסתבך עם עצמו והספרים נהיו משעממים ומתישים.
תכלס אני ממש מסכים איתו, לפחות לפי מה שאני רואה על המסך.
קיצר! אני שמח שהכותבים של הסדרה קידמו את העלילה על חשבון העומק וההיגיון :)
לדעתי העונה הבאה הולכת להיות העונה הכי טובה של משחקי הכס.
מהספר הרביעי. בבירור מהרביעי
וחלק מהסיבה היא שבין הספרים השלישי לרביעי הוא התחיל לעסוק… בסדרה.
לא חושב שזה קשור
הספר הרביעי יצא באוקטובר 2005, ומן הסתם כתיבתו הסתיימה כמה חודשים לפני כן. לפי ויקיפדיה, פיתוח הסדרה לא התחיל עד 2007, כשנה אחרי ש-D&D התחילו לקרוא ולהתעניין בספרים בתחילת 2006. אין חפיפה בין תקופות הזמנים – הירידה באיכות הספרים החל מהספר הרביעי קשורה לסיבוך העלילתי ש-GRRM הכניס את עצמו אליו, ולא לסדרה.
יכול להיות, אבל זו לא העלילה שחייבה ירידה באיכות
אם כבר זו ההארכה המאולצת של הספרים. היא ניפחה קווי עלילה חסרי פואנטה. הוסיפה כמה שלא הלכו לשום מקום (בריאן בספר הרביעי למשל) והביאה אותו לרעיון המוזר של פיצול ספרים לפי מיקום התרחשות. לדעתי מדובר בחמדנות ותו לא שגרמה לו להמשיך "לנפח" את הספרים וקוי העלילה כי ראה את ההצלחה של הארי פוטר והבין שניתן לעשות עוד כסף מההסרטה של הדברים הללו.
תודה רבה על המידע
סיפור טוב אגב? שווה קריאה?
אני מאוד אוהב אותו
בסטנדרטים עכשוויים של סיפורי פנטסיה הוא די פשטני וכמו כל מה שהווארד כתב מאוד לא תקין פוליטית, אבל יש לו הרבה מאוד מהתנופה והאנרגיה שמאפיינים את הסיפרים הטובים של קונאן.
היה כל כך שווה להישאר ערה בשביל הפינאלה הזה
וואו, זה היה כיף!
עוד פרק מדהים שחותם, בעיני, את אחת העונות הכי טובות של הסדרה, אם לא הטובה ביותר (היו כמה פרקים חלשים באמצע, אבל השיאים היו שיאים מדהימים).
I'm gonna have to watch that again!
כן גם אני חשבתי כך:)
העונה הזו היוותה שיפור עצום על הספרים
היו לי ספקות אבל בניוף והשני ששכחתי את שמו הוכיחו את עצמם.
איך אפשר לקבוע שזה שיפור עצום אם הספר שעליו היא מבוססת טרם יצא לאור?
(ל"ת)
הכוונה שלי היא
שיוצרי הסדרה עשו בשכל ונפטרו מהרבה מאוד דמויות ועלילות משנה מיותרות מה שהופך את סדרת הטלוויזיה להרבה יותר מהודקת מהספרים, שזה כבר שינוי עצום לטובה.
You killed my mother, *Now eat some pie
שיט, ספוילר. שכחתי לסמן
(ל"ת)
יש! חזר לי האמון בסדרה!
רגע לפני שהתחלתי להתייאש ממנה באה העונה הנהדרת הזאת!
כל הכבוד לכותבים של HBO הם יודעים את העבודה ! :)
דודה ואחיין זה בקושי גילוי עריות
ספק בעיני אם ווסטרוז תניד עפעף. על כל פנים, הטארגריינים חיתנו אחים ואחיות זה לזה ו-ווסטרוז קיבלה את זה (בלית ברירה ובאי רצון אמנם), אז אין סיבה שזה לא יתקבל.
ובעקרון גם אין באמת דמות חוץ מי בראן (ואבא של מירה)
שיכולים להעיד שהוא באמת אחיין של דאני .
זה חדש לי. לא זכור לי איזכור לזה בסדרה
אולי זה היה בספרים, לא קראתי (נישואי אחים היה קטע חזק במלכות מצריים העתיקה). אבל כן מראים שהלניסטרים מנסים להסתיר.
דודה ואחיין זה גילוי עריות. המינימום הנפוץ הוא בני דודים (למרות שלדוגמא דווקא ביהדות היה את אברהם ושרה).
מצד שני
ג'ון ודאינריז לא מודעים לכך שהם בני משפחה. אז אלא אם בראן יזנק בשניה האחרונה מאיזה חור וימנע מהם לשכב (לכמה אנשים הוא מתכוון להפריע לשכב בסדרה הזאת?) זה לגמרי ניחוש סביר, ואני גם מאמין שזה יקרה- לפחות ברמת החתונה.
אני מקווה שהוא למד את הלקח אחרי הפעם הראשונה.
(ל"ת)
ניתוח סינמטי מאד מוצלח של קרב הממזרים
הנקודה שם לגבי מספר החצים של רמזי מדויקת להפליא, וגורמת להעריך מחדש את הסצנה.
https://www.youtube.com/watch?v=F8hExR0NXGI
זאת לא הייתה עונה טובה
טוב, עם כל זה שאני לא כל-כך אוהב את הסדרה מראש אני כנראה לא הבן אדם לפנות אליו בדעות אובייקטיביות לגבי הסדרה אבל יותר ויותר הסדרה מצדיקה את הצפיית-שנאה שאני שותף לה, עם החלטות מטומטמות שמבטלות כל אירוע משמעותי שנעשה לפניהם, ויתור מוחלט של סדר ב"מי נמצא איפה מתי" וכתיבה כללית פשוט מביכה שמתבטאת בדמות אחר דמות שפשוט לא אכפת ממנה: היתרון העיקרי של הסדרה בעונות המוקדמות זה שהם הרגו את כל הדמויות המשעממות והמציקות ולאט לאט נשארנו רק עם הדמויות המעניינות ששולטות במצב ויודעות מה הן עושות וזה היה כיף: לראות אנשים שהם טובים במה שהם עושים זה כיף. אבל אז, במחי שתיים וחצי עונות כל הדמויות הללו שידעו מה הן עושות נהפכו גרועות ו/או משעממות, תקועות בעלילות שלא הולכות לשום מקום ולא נותנים להם הזדמנות להפגין שליטה אמיתית במצב.
וכך, פרק אחר פרק בעונה הזאת ראינו את ג'ון מקטט רגליים בחוסר הצלחה בניסיון להיות מוצלח, את אריה נכשלת בלרצוח אנשים כמו שצריך, את דאניריז בשיחזור רגעי השיא של העונות הקודמות שלה, את טיריון יושב בלי חברים ואנשים להחליף איתם קרבות מילים, את סרסיי ב.. במשהו? ואת ג'יימי מתבזבז בלי שום דבר רציני להשיג. כל הישג מוצלח מרגיש פחות כמו תמרון מחושב מראש ויותר כמו מזל, גורל או רצון התסריטאים להגיע לנקודה הבאה ואף פעם אין את ההנאה של לראות משהו באמת טוב של אנשים מוצלחים מגיע לידי ביצוע (כמו למשל, החתונה האדומה או הסגולה).
אפילו הנבל הגדול, רמזי בולטון פחות מוצלח ממי שהוא אולי הדמות הכי טובה בסדרה הזאת – ג'ופרי. בולטון הוא מעין ג'ופרי אקסטרים לילדים, סדיסט שמודע לתפקידו כסדיסט וכבחור הרע שמתנהג בהתאם ועוצר רק כמה רגעים מהערות מטא וקריצות למצלמה על הו-כמה-אני-רשע. לעומת זאת ג'ופרי לא חשב שהוא רשע, וזה הפך אותו להרבה יותר מעניין. ג'ופרי לא היה איזה מרי-סו ש"תמיד יודע הכל ותמיד מוצלח ובלה בלה" אלא הרגיש כמו מישהו שאתה יכול לפגוש לא רק במרתפי אוסטריה באחוזת הפריצלים.
וכשאין דמויות טובות, מה נשאר? בלגן לוגי (הקטע עם הודור היה חסר כל היגיון, או לפחות חסר כל היגיון בתוך הסצנה עצמה. אני בטוח שיש כבר מספיק תיאוריות על הדבר שמסבירות אותו לפרטי פרטים), הפקה מאוד גבוהה (שזה נחמד, אבל לא עוזר לך להתחבר לסיפור) והבטחה שהעונות הבאות יהיו יותר טובות.
בתוך הבלגן הזה, שתי נקודות האור הגיעו לקראת הסוף: פרק 8 ( ההאונד הורג אנשים! טיריון מצליח לאנשים לדבר! בלי אף אחד ממשפחת צנון!) ולא בדיוק פרק 10 כמו הדברים שהעונה הבאה רומזת עליהם, ויותר מזה – ההבטחה שיש רק עוד 2 עונות לסדרה הזאת. שאת המתיחה, את הדמויות האקראיות שנכנסות ויוצאות, וכל השאר עברנו בגדול , שכל החתיכות המרכזיות נמצאות על לוח השח במקומם ושעכשיו נותר רק לצפות בקונפליקט מתפוצץ בצורה מרהיבה על המסך. למרות שהייתי מצפה שאני אהיה פחות נלהב לגבי עונות של סדרה שאין בה עדיין עונה אחת שהייתי מחשיב "טובה" (3-4 הם כנראה השיא של הסדרה, אבל יותר מדי משחקי הכס כדי ליפול לצד הזה של המטבע) משהו בסיום של הדברים כפי שהסדרה סיימה אותם גורם לי להיות אופטימי.
נו טוב, נתראה בעונה הבאה.