מעריצי דייויד פינצ'ר, יש לי חדשות טובות וחדשות רעות. החדשות הטובות – יש טיזר ראשון ל-"Gone Girl" (בעברית: "נעלמת"), הסרט הבא של פינצ'ר, שייצא באוקטובר הקרוב.
החדשות הרעות הן שפינצ'ר, על פי THR, לא יהיה זה שיביים את הסרט על סטיב ג'ובס – זה שארון סורקין כתב, זה שמתרחש כולו בשלוש סצינות בנקודות מפתח בחייו של ג'ובס, וזה שפינצ'ר התכוון ללהק בו את כריסטיאן בייל. הסיבה היא השכר שפינצ'ר דרש – 10 מיליון דולר – והעובדה שהוא דרש יותר מדי שליטה גם על הסרט עצמו וגם על השיווק שלו. הרעיונות השיווקיים של פינצ'ר לא עזרו ל"נערה עם קעקוע דרקון" שלו, שלא היה הצלחה מסחררת, ואם הוא אחראי גם לטריילר הזה – אני לגמרי יכול להבין למה אף אחד לא רוצה אותו במחלקת שיווק.
אני לגמרי בעד מקוריות, גם לי נמאס שכל טריילר נשמע בדיוק אותו הדבר, עם אותה מוזיקה ואותם בומים. אבל לקחת את מה שנראה כמו טיזר סטנדרטי ומסקרן לסרט מתח ולהצמיד אליו ביצוע שמאלצי ל"She" של אלוויס קוסטלו – אני מצטער, זה פשוט גרוע. זה לא עובד, זה נראה כמו בדיחה אינטרנטית על איך אפשר להרוס טריילר באמצעות הפסקול הלא נכון. "אבל זה באירוניה!" יגידו מי שיגידו. אוקיי, אז אולי אירוניה היא לא הדבר הנכון לצפות בו הצצה ראשונה לסרט מתח. זה הורס את הטיזר הזה לגמרי. אולי עם "The Immigrant Song" זה היה נראה יותר טוב.
הייתי חייב לבדוק אם המסך שלי מכויל נכון.
(ל"ת)
אני לא חושב שהכוונה הייתה לשמאלץ, לפחות.
כלומר, זה לא נשמע כמו השיר המקורי. הם שיחקו קצת עם הקול שלו וההתאמה אל מול הליווי באופן שיוצר אי נוחות מסויימת.
אני כן חושב שהשורה של אפלק בסוף הייתה מיותרת. השאלה שהיא מעמידה מובנת מהטיזר גם בלעדיה.
אכן לא משהו
אולי אם היו שמים איזו גרסה של She שיותר מתאימה לרוח הטריילר…אבל ככה זה באמת נראה כמו בדיחה. (אגב, לאחר הקשבה איתו ברקע, Immigrant Song -עם קצת עריכה – באמת היה עובד פה יותר טוב מהבחירה הנוכחית).
ואפרופו שירים, למרות שזה ביטוי שכנראה הומצא לפניו, כשהסתכלתי על הפוסטר לא יכלתי שלא לחשוב "הם ציטטו את Big Yellow Taxi?".
כן, לשים את השיר הזה פה הייתה החלטה גרועה.
כן, כבר אפשר לעשות תחרות "איזה שיר הכי כדאי לנגן לצד הטריילר כשהטריילר עצמו ב-Mute"? (אצלי הכי עבד Angry Chair של להקת אליס אין צ'יינס).
כן, לא אכפת לי. וויזואלית ואווירתית הטריילר נראה בדיוק מה שאני מצפה מפינצ'ר ואני אקנה ממנו בכל יום. הבמאי הזה הפך סרט פגום תסריטאית ברמה מטורפת – נערה עם קעקוע דרקון – והוא אחראי ל-90 אחוז מהסיבה שהסרט הזה בסופו של דבר ממש שווה צפייה. אבל אם שם הייתה בעיה כבר במקור התסריטאי והרבה אנשים אמרו את זה מראש, במקרה שלפנינו, אני לא חושב ששמעתי משהו רע על הספר Gone Girl. בקיצור, זה עדיין אחד הדברים שאני הכי מצפה להם השנה, לא משנה עד כמה תלוש השיר שבו.
מה שהשיר הזה נותן בעיקר זה מימד אירוני,
שהבעל נהנה מכל הפרסום והבלאגן סביבו, ונהנה מהראיונות עם התקשורת, ובגלל זה הטריילר גם נחתם במשפט שבו הוא נחתם – אני, כצופה, אמור להרגיש מאוד לא בנוח מהסיטואציה ולומר 'אוקיי, הוא בטח הרג אותה בעצמו, תראו איך הוא נהנה עכשיו'. זה שתזוז לא בנוח בכסא ותחשוב שזה שכל הטריילר הוא בדיחה זו בדיוק המטרה, בדיחה של הבעל על חשבון הציבור כדי שיקבל ממנו תשומת לב, היא לא באמת נעלמה, זה בדיחה, הוא הרג אותה. תראו באיזה טיפוס מעוות ואכזרי מדובר כאן.
וכל זה היה עשוי מצוין לדעתי. זה טייק על סרט חטיפה שלא עשו עד היום, אם הסרט כמו הטריילר יהיה בעיקר סביב 'תראו עד כמה הבעל נהנה מתשומת הלב וכמה בלתי מתקבל על הדעת כל זה נראה'. מצד שני ללהק את בן אפלק עבור הבעל נראה כמו טעות פאטאלית, עושה רושם שפינצ'ר בנה עבורו דמות מורכבת ומרובת פנים, מה שפחות מסתדר עם העובדה שיש לו בדיוק הבעת פנים אחת.
ובעניין הסרט ג'ובס, עם כל הכבוד לרשת החברתית, פינצ'ר עשה כזה חיל עצום ורב ב'שבעה חטאים' וב'זודיאק', אף אחד מלבדו לא יכול להרים סרטי מתח ברמה הזאת בעשור השני של המאה ה-21. כך שאני מברך על העובדה שהוא בוחר לחזור דווקא לכיוון הזה. גם ב'אנשים מדברים בחדר' הוא לא רע בכלל, אבל במקרה הזה אני מאמין שיש מספיק במאים אחרים שיוכלו להוציא את הז'אנר הזה לפועל. את 'זודיאק' איש מלבד פינצ'ר לא יכל לביים.
אני לא בטוח שאני מסכים
שני הסרטים האחרונים של פינצ'ר היו "הרשת החברתית" (אנשים מדברים בחדר) ו"נערה עם קעקוע" (מתח, רצח, אפלת נפש האדם) ואם תשאל אותי, הראשון היה הרבה יותר מוצלח מהשני – ואני דווקא לא מכיר הרבה במאים שהיו עושים את זה טוב יותר. אז הייתי שמח לראות אותו חוזר דווקא לסגנון הזה.
נערה עם קעקוע דרקון באמת לא היה מוצלח,
בגלל זה לא נתתי אותו כדוגמא. בעיקר כי זה תסריט עלוב מדי בשביל לתת אותו לאדם כמו פינצ'ר. הטעות שלו הייתה שהוא הסכים לביים את זה ולא נתן את זה לבמאי דרג ב' או ג' כלשהו.
תסריט כמו של 'זודיאק' לדוגמא, אף אחד לא היה מוציא לפועל טוב כמותו. אם התסריט של Gone Girl שווה את ההתעסקות של במאי כמו פינצ'ר ממש כמו שהתסריט של 'זודיאק' היה, הציפיות שלי גבוהות.
רגע מה?
"הרעיונות השיווקיים של פינצ'ר לא עזרו ל"נערה עם קעקוע דרקון" שלו,"?
נכון שהסרט לא היה הצלחה עצומה, אבל תמיד הייתי תחת הרושם שזה -למרות- המסע הפירסומי המצוין, ולא בגללו.
אני זוכר שגם פה שיבחו את הטריילרים שלו ממש, ושבאופן כללי הם עוררו הרבה יותר דיבור והייפ מכמעט כל טריילר בזיכרון הקרוב.
ובקשר לטריילר הזה, אני אישית מאוד אהבתי אותו, הוא היה מצמרר ומוזר (וקשה לי להאמין שהוא היה מצמרר אותי באותה דרך עם מוזיקה שגרתית יותר), אבל הוא באמת מאוד לא שגרתי, וכאשר רוב הקהל מצפה להבין מהשנייה הראשונה של הטריילר בדיוק איזה סוג של סרט הוא יהיה (לא שאני מאשים אותם, זאת די המטרה של טריילר) הוא יכול להיות בעייתי. אני מנחש שבעתיד יבואו גם טריילרים יותר שגרתיים. השליטה של פינצ׳ר במסע פרסום של הסרטים שלו מאז הרשת החברתית יוצרת פוסטרים וטריילרים שלפעמים אני אוהב אפילו יותר מהסרט
אני מאוד אהבתי את מסע הפרסום של "נערה עם קעקוע"
אבל במבחן התוצאה, מה לעשות, הוא לא הצליח. ואני גם לא חושב שהטריילר הזה ל"Gone Girl" הוא טוב מהבחינה הזאת.
אני האמת, מאוד סקרן איך הטריילר הזה יעבוד באיזה אולם מלא ביס פלאנט
אני לא מכחיש שמאוד יכול להיות שהתשובה היא "אנשים מתלחששים אחד לשני שזה נראה גרוע ומה זה השיר הזה", אבל אני אהבתי מאוד, אז אני סוג של מקווה שגם על אנשים אחרים זה יעבוד.
וואו אני לא יכולה שלא להסכים יותר
אותי הטריילר צימרר ולפת בדיוק במקומות הנכונים וכשהוא נגמר רק יכולתי לחשוב על איזה אדיר הדבר הזה. אני ממש לא מעריצה של השיר she, בלשון המעטה. אבל הכל פה עבד כ"כ טוב. במיוחד כשהבסיס לסרט, ע"פ הטריילר, על הנייר נראה כמו סרט מתח הכי סטנדרטי קלישאתי ולעוס, ו-99% מהטריילרים לדבר כזה, עוד בכיכובו של בן אפלק היו גורמים לי לגלגל עיניים. אבל הטריילר הזה היה כ"כ לא נופל לקלישאות. במקום voice over, כמעט ללא מלל, רק מונטאז' טיזרי חסר מילים, שרומז שהסרט אולי בכלל לא מפוקס על תעלומת מתח, אלא אולי הוא בכלל יעסוק בפסיכולוגיה של הזוג, למען האמת לא לגמרי הבנתי מה יהיה הפוקס של הסרט- אבל זה מה שגורם לי כ"כ לרצות לראות אותו. הוא חושף מספיק כדי לסקרן, ולא יותר מדי בשביל שאני אוכל לצפות בדיוק מה ילך בו. ו-she, שאני כאמור בכלל לא מעריצה של השיר, מקבל משמעות מצמררת לחלוטין כשהוא על גבי הטריילר הזה. וזה עובד כ"כ טוב. התגובה הראשונית שלי הייתה להגיד- שתגידו מה שתגידו על הסרטים של פינצ'ר. הוא פאקינג הורג אותה עם הטריילרים. (הטריילר של הרשת החברתית הוא עוד דוגמא טובה לטריילר אדיר, וגם בו יש שימוש בשיר שמקבל גוון שונה לגמרי מאיך שהוא היה מוכר בעבר).
לדעתי באמת אפשר לעשות פה הקבלה לטריילר של "הרשת החברתית"
עם הcreep של רדיוהד, ולא לטריילר של הנערה עם הקעקוע (עם השיר של לד זפלין) כי פה (בדומה לטריילר של הרשת) פינצ'ר בוחר למילים לדבר ולא למוזיקה. בcreep הייתה התייחסות לצוקרברג שלפחות על פי הסרט, הוא לפחות קצת חלאה (גנב רעיונות, מתנשא על אחרים..). פה יש התייחסות "אליה", she, היא, הבחורה שנעלמה. וההתייחסות הזו גם בא בקטעים מהסרט. האישה שנעלמה, "היא", כמעט לא נראית על המסך. אפשר להגיד ש"היא" מיוצגת על ידי בן אפלק (שכן נראה על המסך), והזכרונות או היחס שלו אליה. בדיוק כמו בשיר.
זה עדיין בחירה מוזיקלית גרועה לטריילר מתח. אבל מצד שני, זה פינצ'ר ואם הוא היה רוצה הוא היה מצמיד לזה מוזיקת טכנו ושם בומים או המקביל הפחות משומש של הבומים, וזה היה נראה מגניב לאללה. הסיבה שזה לא נראה ככה היא לא בגלל שהוא לא יודע איך עושים טריילר – אלא בגלל שהוא ניסה לעשות משהו יומרני יותר, שלא כל כך הצליח לו. אולי אם הוא היה משלב איזה שריטה בשיר של קוסטלו זה היה עובד טוב יותר.
אמממ.. מה?
פעם ראשונה שאני שומעת שמישהו חושב שהבחירה בקריפ לטריילר של הרשת החברתית היא כדי להעביר את הרעיון שצוקרברג הוא קריפ. מבחינתי קריפ זה שיר ההוויה הטינאייג'רית האולטימטיבית. איך שכולנו מרגישים הכי מכוערים/מפגרים/מטומטמים/קריפים. לא מעודן במיוחד אבל קולע בול. והסרט הוא בעצם על חנון שמתוקף היותו כזה מרגיש ככה- פחות שווה, פחות אטרקטיבי, מאותגר חברתית. הדבר שמביא לעושרו הוא בעצם כלי שמנסה להתמודד עם המצוקה הזאת, ובאופן אירוני גם מחזק אותה אצל המשתמשים שלו.
באופן יותר מדוייק מה שדורון כתב על הטריילר ההוא: "חבורה גדולה של אנשים שרים כולם יחד, בהרמוניה מושלמת, על כמה שהם מרגישים לבד ולא שייכים. אם יש המחשה מדויקת יותר יותר של פייסבוק, עוד לא שמעתי אותה."
(http://www.fisheye.co.il/top_trailers_18/).
בנוגע לטיילר הזה- רעיון מעניין לגבי המשמעות של השיר והאירוניה ש-"היא" לא מופיעה בו.
אני חשבתי על זה בכיוון שונה. ראשית- הטון האפל של הטריילר שרומז שאולי אפלק עצמו הוא זה שהעלים אותה (מה שכן, מסכימה עם שין-גימל. היו צריכים להוריד את השורה הזאת מהטריילר, זה הפך את העניין לפחות אלגנטי), טוען במשמעויות חדשות חלק ממילים של השיר:
"The trace of pleasure or regret
May be my treasure or the price I have to pay"
"Me, I'll take her laughter and her tears
And make them all my souvenirs"
כמו כן, כמו שכבר אמרתי, הטריילר ואיך שהוא ערוך גורם לי לחשוב שזה לא הולך להיות סרט מתח שיגרתי, אלא אולי יותר דרמה פסיכולוגית על החיים של הזוג- ואולי תצוגה של love-hate relationship של הזוג (שטוען את השיר בעוד משמעויות). ואולי זה בכלל על האהבה של הדמות הראשית לדרמה של החטיפה כמו שאמר פנטלימון, כיוון שבכלל לא חשבתי עליו. בכל מקרה מה שלא יהיה, אני רק יודעת שהטריילר הזה מסקרן אותי, שהוא גורם לי להמשיך לנחש על מה זה הולך להיות, ושהוא עושה לי צמרמורת כשאני רואה אותו. אני מניחה שאפשר להבין מזה שמבחינתי כן הצליח לו, ושזה כן עובד.
המשפט
אני חושב שהמשפט הזה באמת תקוע ומרגיש לא שייך בסוף הטריילר, אבל הוא בכל זאת היה צריך להיות שם כאמצעי מנע. אם הוא לא היה, החוכמולוגים (וכולנו חוכמולוגים) שרואים את הטריילר היו אומרים "בטח בסוף יתברר שבעצם הוא זה שרצח אותה. כזה צפוי". צריך להבהיר מראש שבין אם זה נכון ובין אם לא, זה לא איזה טוויסט שאמור להפתיע אתכם – האפשרות הזאת נמצאת על הפרק מההתחלה.
גם נכון.
(ל"ת)
האמת שזו בדיוק המחשבה שעלתה לי
*עד* סוף הטריילר בו נאמר המשפט הזה, ועכשיו אין לי ספק שהוא לא רצח אותה.
טוויסט מעניין שלא נראה לי שעשו עד עכשיו יהיה אם האישה חיה ובעצם מזייפת את העלמות שלה כדי להפליל את בעלה, או משהו כזה. זה יכול להיות מרענן.
הטוויסט שכתבת זה *בדיוק* מה שאני חשבתי בסוף הטריילר,
וחשבתי שיכול להיות מה-זה מגניב ורציתי לחלוק כאן אבל עם סימון ספויילר… (לטריילר. כן, אני פדאנט. אז מה.)
הרי יש שם את הסצנה עם המעטפה שכתוב עליה "clue one", כאילו מישהו "שתל" סדרה של רמזים שאולי יובילו לרוצח האמיתי. אני לא בטוח כמוך שהוא לא רצח אותה, ובהחלט נראה לי מותח יהיה לראות סיטואציה בה הוא:
1. כן רצח אותה, מסתיר את זה בהצלחה מכולם כולל המשטרה עד שמישהו מתחיל לשתול רמזים כדי שיובילו אליו, והוא נמצא במרוץ נגד אותו מישהו מסתורי להגיע לרמזים ואליו לפני שאחרים מוצאים אותם;
2. לא רצח אותה אבל היה קרוב לזה, או בטוח שכן רצח אותה ואז מתחילים להופיע הרמזים, שרק היא היתה יכולה לשתול, מה שגורם לו להבין שהוא נכשל, שהיא חיה ובהחלט הולכת להתנקם בו חזק. ואז שוב: מירוץ נגד הזמן והרשויות.
כך או כך, אלה הלחם והחמאה של פינצ'ר, וכמו אחרים כאן, גם לי לא אכפת שיעשה את הדברים האלה עד קץ כל הדורות, כי בזה הוא מעולה. וברור לי שהשימוש בשיר ברקע הוא אירוני, אבל לי אישית זה לא כ"כ הזיז לכאן או לכאן. גרם לי לגחך קצת על האירוניה, וזהו.
לדעתי זה בדיוק הפוך
אל תשכח שלא כל צופי הטריילר הם חיות סינמה מתוחכמות, שכבר מהשלב של הצילום המחויך של אפלק ליד התמונה של אשתו מתחילים לחשוד בו, לכן פינצ'ר היה חייב לשתול בסוף רמז יותר ברור, כדי שכולם יבינו את הכיוון של הסרט.
כן, אבל ״הרשת החברתית״ לא עוסק במשתמשי הפייסבוק
הוא כן עוסק בצוקרברג, ומציג אותו באור קצת חלאתי לעיתים.
אולי הטריילר קורץ לעבר משתמשי הפייסבוק, אבל לדעתי המשמעות העיקרית שלו היא התכתבות עם הקריפיות של צוקי (im a creep) שגם מופיע בסוף הטריילר.
הקריפ בקונטקס
של השיר-זה לא במובן של- בן אדם רע, חלאה, דושבאג וכו'. אלא במובן של "פריקי"/"מוזר/חנון דחוי חברתית:
"But I'm a creep, I'm a weirdo.
What the hell am I doing here?
I don't belong here. "
כן, השיר מתייחס לצוקרבג בעיקר, אבל לא כדי להציג אותו כאדם רע או דושבאג, אלא כדי לבטא את תחושת האאוטסיידרות וחוסר השייכות שלו- שגורמת לו לפתח כלי שיעזור לאנשים כמוהו להתמודד עם התחושה הזאת.
הטריילר מוכיח שבן אפלק הוא הבחירה המושלמת לתפקיד
יש סצינה מסוימת מהספר שהוצגה בטריילר (החיוך שלו ליד התמונה) והיא נראית בדיוק כמו שדמיינתי אותה בספר. לא יודע אם אפלק יהיה באטמן מוצלח, אבל הוא נולד לשחק את ניק דאן.
בקטע צפוי מאוד
האתר http://www.findamazingamy.com/ הוא אתר אמיתי המוזיקה שמה (כנראה של טרנט רזנור ואטיקוס רוס) עושה את זה שווה כניסה, אני חושב
בשבילי זה עבד
בעיניי השיר דווקא מתאים והצליח לתת לטריילר הרגשה מיוחדת, גם מרגשת וגם מאיימת. לא סובל את בן אפלק אבל יש לי הרגשה שבתפקיד כזה, של בעל דוש ש(לפחות עד שיוכח לי אחרת) מתאבל ודואג לאישתו ומצד שני נהנה מהפרסום באותה מידה, תפור על פניו הישבניים
וואו, טריילר מצוין
גם העריכה, גם התוכן, גם She, אפילו אפלק.
מחכה בקוצר רוח לסרט של אחד מTop-3 הבמאים הפועלים היום.
Rendezvous with Rama, מישהו??
מה עים "Rendezvous with Rama" שהבטיח לביים?
פינצ'ר, מישהו?
אם אני לא טועה ירדו מזה לפני שנים.
(ל"ת)
ויקי:
http://en.wikipedia.org/wiki/Rendezvous_with_Rama
באסה.
מה, בכול העולם חוץ מפרימן אין עוד שחורים-מבוגרים-בעלי קול מרשים-שיכולים לשאת נאומים??
מקווה שמישהו אחר פחות פדאנט ירים את הכפפה.
לא חושב שזה קשור לפרימן כשחקן
אלא כמפיק והכח המניע שמאחורי הסרט. בכל אופן, אני מקבל את הרושם שהוא דווקא מרגיש מצוין, לפחות לפי מספר הסרטים שבהם הוא משתתף בשנים האחרונות. אולי גם לראמא יש צ'אנס (אבל לא הייתי מחכה בנשימה עצורה). או אולי הוא פשוט ניסה להתחמק מלעשות את הסרט אז בכל פעם שפינצ'ר התקשר אליו הוא עשה את עצמו צרוד והשתעל.
התירוץ שלו היה תאונה ולא שפעת
לא צרוד ומשתעל,
במקום זה הוא הפיל את המכונית שלו מגשר: http://en.wikipedia.org/wiki/Morgan_Freeman#Car_accident
אגב, לא כתוב שם אם הוא החלים לגמרי כבר.
כמה דברים:
א. "She" הוא אחד מהשירים האהובים עלי, בעיקר בזכות סיקוונס הסיום של "נוטינג היל".
ב. בן אפלק הוא אחד מהשחקנים השנואים עלי. בעיקר בזכות כל פאקינג פעם שהוא נעמד מול מצלמה (אולי חוץ מ"שייקספיר מאוהב". מישהו חשב שזה רעיון טוב לקחת אותו לתפקיד של שחקן שייקספירי, ולמרבה הפלא הוא צדק). אמרו פה לפני כמה זמן שפינצ'ר יכול להוציא תצוגת משחק מוצלחת גם מחפץ דומם, ואם יש שחקן הוליוודי אחד שהוא באמת ובתמים חפץ דומם בעיני, זה בן אפלק. אני מקווה שכישורי בימוי השחקנים של פינצ'ר יוכיחו את עצמם גם הפעם.
ג. אם הסרט הזה יהיה עוכר שלווה ולו קצת כמו הפרק הראשון של העונה השנייה של "בית הקלפים", דיינו.
ד. על הטריילר עצמו אני לא בדיוק יודע מה לחשוב – "Gone Girl" הוא אחד הסרטים שאני הכי מצפה להם השנה, בעיקר כי דיוויד פינצ'ר הוא אחד הבמאים האהובים עלי, וכי ניל פטריק האריס יהיה שם. אבל מהטריילר הזה נראה שהוא הולך ודבק בסגנון המעוקר-רגשית-מצולם-בקפידה-אפלולי-רצח שלו. אין אצל פינצ'ר רעידה אחת, אין אצלו קאט שהוא לא במקום. אם ניקח סצנה מתוך "נערה עם קעקוע דרקון", "הרשת החברתית" ו"בית הקלפים", זה ייראה כמו שלוש סצנות שונות מאותו סרט בדיוק. אני לא חושב שאני בוודאות יכול לומר שנמאס לי, אבל אני אשמח לראות את פינצ'ר עושה משהו עם אותה תעוזה ויזואלית של "פייט קלאב", נניח.
יצא גם טריילר לסרט החדש של קרוננברג,
"Maps to the Stars" עם ג'וליאן מור.
נראה מעניין, וכל סרט של קרוננברג שווה לפחות צפייה. מישהו יודע אם מתוכננת הפצה כלשהי בארץ?
זו הזדמנות מצויינת להזכיר
שפינצ'ר הוא פשוט במאי מעולה, ואפילו הסרטים הפחות מוצלחים שלו הם עדיין מהנים וטובים למדי. חוץ מ"בנג'מין באטן". לא יודע מה עבר עליו שם.
גם את "נערה עם קעקוע דרקון" לא אהבתי.
וגם "זודיאק" למרות שהרבה אהבו אותו, די שיעמם אותי.
אני לא ראיתי את זודיאק
אבל דווקא קיבלתי את הרושם שלא הרבה אהבו אותו
בזמן אמת הוא קיבל תגובות מעורבות
אבל אני חושב שמאז נוצר קונצנזוס שמדובר באחד הסרטים הטובים ביותר של פינצ'ר (לדעתי זה כנראה הסרט הכי גדול שלו)
אני מאד-מאד אהבתי את זודיאק,
וזה אחרי כמה ביקורות לא מחמיאות באתר הזה ממש, שכמעט גרמו לי לוותר עליו. באחד הערבים הוא שודר ב-יס לפני כמה שנים, ואמרתי: יאללה, נראה. בקטעים המותחים בסוף הייתי על קצה הספה. וזה בדיוק סוג הסרטים שפינצ'ר מעולה בהם וצריך להמשיך לעשות.
הטיזר דווקא עשוי מצוין
"She" מאוד מתאים, יש משהו אפל בגרסא הזאת שמתחבר היטב לרוח הטיזר.
פינצ'ר ידוע ביכולת שלו לשחק במוח בצורה מאוד עדינה, בלי שבכלל נשים לב. כמו קוסם, רק בלי להטוטי זריזות ידיים. הוא בונה את הטוויסט שלו לאט ובעדינות ומשחיל אותו ברגע הכי לא צפוי.
הסרט הזה בהחלט נראה מעניין.
בהתחלה זה באמת היה נשמע רע
אבל האמת, ככל שאני רואה את הטריילר יותר, אני דווקא ממש אוהב את השילוב של השיר בטריילר (וכמובן גם הטריילר עצמו ממש ממש ממש מסקרן אותי ונראה טוב, בלי קשר לשיר ספציפית)…
השם העברי הרשמי הוא "נעלמת".
(ל"ת)
זה רק אני או ש"נעדרת" היה עובד פה הרבה יותר טוב?
(ל"ת)
רק תיקון קטן
זוהי בהחלט לא הגירסה של אלביס קוסטלו ל-She, זו גירסה שמבוצעת על ידי ריצ'רד באלטר, סולן להקת הפוסט-פאנק משנות ה-80, The Psychedelic Furs.
הגירסה הזו לא שוחררה מלבד השימוש שלה בטריילר.
טריילר למותחן נוסף שייצא השנה - Cold in July.
סרט שכבר עשה שמות בסאנדנס האחרון, מהבמאי של דרמת הקניבלים "אנחנו מי שאנחנו". מייקל סי הול במשהו שנראה קצת כמו גרסה הפוכה של מי מפחד מהזאב הרע, ועם פסקול אייטיזי במיוחד. מכיוון שזה סרט עצמאי מבמאי שאף סרט שלו לא הופץ בארץ, אבל מצד שני יש את דקסטר מורגן כדי לקשט את הפוסטר עם משהו שאנשים כאן מכירים, מה הסיכוי שזה יופץ פה?
https://www.youtube.com/watch?v=XkyuV69YZcM
ההערה שלך על "אנחנו מי שאנחנו" היא קצת ספוילר...
(ל"ת)
וואלה? זה מוזכר ככה בכל התיאורים שיצא לי לקרוא.
(ל"ת)
Cold in July נרכש לשידור על ידי yes
ולפיכך הוא ישודר במסגרת פסטיבל הקולנוע של יס3 בהמשך השנה, כך אני מאמין.
אמנם זכויות הקולנוע שלו עדיין פנויות בישראל אבל הסיכויים להקרנה מסחרית לא גדולה. לעומת זאת, אני מניח שיביאו אותו לאחד מפסטיבלי הקולנוע, ומקסימום אולי נארגן הקרנה מיוחדת של יס (כמו שעשינו עם הפשיטה והמעגל השבור).
סוג של
דני בויל ככל הנראה נמצא במגעים לביים את הביוגרפיה של ג'ובס, זו שכתב סורקין ושפינצ'ר היה אמור לביים.
ו… יש שמועות שדיקפריו גפ הוא בדיבורים לשחק את התפקיד הראשי.
http://variety.com/2014/film/news/sony-eyes-danny-boyle-to-direct-jobs-1201160356/
באופן אישי, בויל הוא אולי לא הראשון שהייתי בוחר לתפקיד (למרות שהוא במאי שאני מאוד אוהב), אבל במחשבה שנייה זה נשמע מעניין. נכון שהוא פחות חזק בדיאלוגים, אבל אני לא בטוח שזה ישנה כשאת הדיאלוגים האלה כתב סורקין, שלהזכירכם כתב גם את הרשת החברתית-בין הסרטים עם הדיאלוגים הטובים ביותר, ובויל בהחלט יודע להוציא הופעות משחק טובות+ מהשחקנים שלו, והוא כבר הוכיח את עצמו בסרטים שמתרחשים במספר לוקיישנים מצומצם, ועם העריכה הקצבית והמעולה שמאופיינת עם הסרטים שלו הייתי שמח לראות את התוצאה. וכן, אפשר להגיד שהוא חזק בעיקר בגימיקים, אבל סרט ביוגרפי על סטיב ג'ובס שמתרחש 'במקביל' בין שלושה אירועים שונים נשמע גם כן כמו סוג של גימיק.
אבל הנקודה המעניינת באמת היא דיקפריו-מצטער, הוא שחקן טוב והכל, אבל אני לא בטוח עד כמה הוא מתאים לתפקיד הזה, וקשה לי לדמיין אותו בתור חנון גאון טכנולוגי.