תזכורת חשובה: אם אתם נמצאים במקרה ביוטה בינואר, תוכלו לראות שם את "גולדברג ואייזנברג" בפסטיבל סלאמדאנס – המסגרת המקבילה והעוד-יותר-מגניבה של סאנדנס. בדרך כלל המסגרת מקבלת רק סרטים שלא הוקרנו בעבר בשום מקום – אבל המקרה הזה יוצא דופן: "גולדברג ואייזנברג" כבר הוקרן בשלל פסטיבלים בעולם, כולל Fantastic Fest בטקסס, שבו הוא קיבל את פרס הבימוי.
אם אתם במקרה לא ביוטה אלא בארץ, לא נורא. תוכלו לראות את הסרט גם מחר (יום חמישי, 26.12) בסינמטק חולון. וכבונוס, יעלו לבמה אחרי הסרט הבמאי אורן כרמי, וכוכבי הסרט, יצחק לאור (המכונה גולדברג), יהב גל (אייזנברג) ורוני דותן, לשיחה עם הקהל ואיתי (היי, אני דורון). אם אתם רוצים לדעת איך עושים בתוך סרט אחד את המעבר מסרט עצמאי שצולם בארץ לפסטיבלים בחו"ל – כדאי לכם להיות שם.
מה זה בדיוק "גולדברג ואייזנברג"? זאת קומדית מתח ישראלית, אלימה ואבסורדית, שלוקחת מצב קומי בסיסי ומוכר ולוקחת אותו למקומות אפלים יותר מאי פעם בעבר, בסגנון שקיבל השוואות גם לאחים כהן וגם ל"מי מפחד מהזאב הרע" מצד שני. זה סרט שאמרו עליו דברים כמו,
Carmi is a skillful manipulator of emotions, and he perfectly captures the isolation and loneliness of the modern urban dweller…. a fascinating and discomfiting examination of the human condition.
– Horror 101
מתי? 26.12, 21:00 בסינמטק חולון.
רגע, איפה? למי שלא מכיר: סינמטק חולון, במתחם המדיטק חולון, רחוב גולדה מאיר 6. 4 דקות מנתיבי איילון, 20 דקות נסיעה מתל אביב. חניה בשפע ובחינם, ותחבורה ציבורית נוחה לת"א בתחנה הצמודה למקום.
איך קונים כרטיסים? אפשר כאן. אפשר גם להזמין בטלפון – 03-5021552 – או במקום, ואם תגידו שהגעתם מעין הדג, תקבלו כרטיסים במחיר מוזל של 28 ש"ח.
עמוד האירוע בפייסבוק: כאן!
ולהכנת היומנים, כמה מאירועי עין הדג לתחילת 2014:
חמישי, 2.1 בסינמטק חיפה: "ליל הטריילרים החיים 2" מגיע צפונה. תשאלו את מי שכבר היה בת"א, או את מי שהיה בליל הטריילרים הקודם: זה מוזר וזה ממש כיפי.
חמישי, 9.1 בסינמטק חולון: לכל מי שרצה לראות, אבל היה רק מדובב לעברית – "Frozen" ("לשבור את הקרח"), סרט דיסני החדש והמצוין, בגירסה האנגלית. כולל הסרטון הקצר "Get a Horse". תלת מימד, אבל שווה.
שבת, 18.1 בסינמטק הרצליה: "כח משיכה" – למי שעוד לא ראה או שרוצה לראות שוב, הקרנה חוזרת לאחד הסרטים הבולטים של השנה, בתלת-מימד, ואחריה – הרצאה על המדע שמאחורי הסרט, ואיך לעזאזל עשו את זה.
שלישי, 21.1 בסינמטק חולון: "קינג קונג" – המקורי. לפני פיטר ג'קסון, לפני פסיפיק רים, אפילו לפני גודזילה – סרט מפלצת-הענק המקורי מ-1933. כולל הרצאה על ההיסטוריה והרקע שלו.
הכרטיסים כבר מחכים
הטריילר לא הלהיב אותי כמו זה של "הזאב הרע", אבל היי, פעם שעברה היה נחמד. *מסתכל במפת אולם* אנשים, מה פשר ההתגבשות הזאת מאחורה? אתם מפחדים שהסרט ינשך אתכם? איך אתם אמורים לשמוע את הבמאי ככה? אני הזמנתי לי, לקסם ולעוד חבר מקומות בשורה 8 באמצע ועכשיו אנחנו נראים כמו מנודים. אם מישהו יאזור אומץ ויזמין קצת יותר מלפנים כדי לארח לנו חברה זה יהיה נחמד .
לגבי 2014, כנראה שאגיע לשני האירועים הראשונים. עם כל הכבוד להרצאה (ולמרצה) אין לי כוח לפעם שנייה של שעה וחצי של סנדרה בולוק. ו"קינג קונג" המקורי לא כזה מעניין אותי.
כל עוד אנחנו ביחד, לעולם לא נהיה מנודים.
(ל"ת)
אני רוצה לשנות מקום עכשיו..
(ל"ת)
משיכה לקונג
תכננתי לצפות שוב ב"כח משיכה" במימדים רגילים. עכשיו אני מתלבט לגבי אופציית הרצליה.
ולגבי "קינג קונג" – מעולה, מקווה שיהיה עוד עיסוק בסרטים ישנים ו/או קלאסיים, הן באתר והן באירועים.
מתי זה בערך יגמר?
ומישהו מגיע מחיפה ואפשר לתפוס איתו טרמפ?
11:30 לכל המאוחר.
(ל"ת)
טוב, אני חייב להגיד שהתמונה פה בכתבה עם הכלב-מטורפת.
הפוזיציה של הכלב והמיקום שלו בתמונה אדירים, וזה מסוג הדברים שאף פעם לא יוצאים כזה טוב כשמשתמשים בחיות אמיתיות. אשכרה כאילו עשו את זה ב-CGI.
יכול להיות שתהיה הקלטה של השאלות ותשובות עם הבמאי והשחקנים? לטובת מי שלא יכול להגיע לסרט מטעמי תחבורה ציבורית (זה נגמר יחסית מאוחר…)
אז היה...מעניין.
האמת? לא ממש הצלחתי להתחבר לסרט. לא כוס התה שלי. היו שני דברים עיקריים שהפריעו לי – 1. הקצב. הרבה קטעים הרגישו איטיים או נמרחים. אני מודע היטב לעובדה שכאן זה לא הוליווד ואי אפשר לצלם ב 20 לוקיישנים ולעשות מרדפי מכוניות. אבל לא יודע, הרגיש לי קצת איטי מדי לעתים. 2. הפסקול. אני לא אוהב דאבסטפ, בלשון המעטה, והיו כמה קטעים שנשמעו כמו דאבסטפ, או לפחות משהו דומה. כמו כן, היו קטעים שהמוזיקה המשיכה והמשיכה עד שזה התחיל קצת להעיק (במיוחד סצינת החלום).
בצד היותר טוב, השחקנים היו טובים. כמו שנאמר בפאנל אחרי, זה באמת הרגיש יותר טבעי מאשר שהם משחקים דמות. בנוסף, היו כמה קטעים ממש טובים מבחינת צילום (כולל הצילום מגוף ראשון, דבר שהוא לא ממש נפוץ ואולי עלול להיראות קצת מוזר בסרט כזה, אבל היי, כל הסרט הזה מוזר אז אני אהבתי).
כמובן שזה שלא התחברתי לא אומר שאני מחרים עכשיו את אורן כרמי או משהו. גם את "כלבת" לא ממש חיבבתי ואילו "הזאב הרע" היה מעולה. בתור סרט ראשון הוא בהחלט מעניין ויוצא דופן (שאלה היפותטית – אני בספק אם הוא קורא כאן – לזה בקהל שטען שזה "סרט ישראלי טיפוסי": אי פעם ראית סרט ישראלי?). וחוץ זה, כרמי נראה כמו אחלה בן-אדם. אהבתי את גישת ה"אין לי פאקינג מושג" בתשובות שלו. וממש כאב לי לשמוע על הקושי האבסורדי לקבל תקציב לסרט במדינה שלנו. אם הם מעדיפים ללכת על בטוח במקום לעזור לאלה שחושבים קצת מחוץ לקופסה, מה הפלא שאין לנו פה סרטי ז'אנר? אני בעד בחירות מחדש לכל הועדות האלה. או איך שזה לא עובד.
בקיצור, היה מוזר (בקטע טוב) ונחמד בסך הכל. תודה לעין הדג שעושים אירועים כאלה וכל שאר האחראים. נתראה עוד שבוע בחיפה.
נ.ב. מאז שיצאתי מהאולם אני חושב על דבר אחד – מישהו צריך לבקש מגיא ריצ'י שיעשה את "אקס-מן". אפילו לא סרט באורך מלא, רק איזה פיץ' שיראה איך הוא מדמיין את זה. בעצם, כשאני חושב על זה…אולי הסוד של מיקי מ"סנאץ' " זה שיש לו שלד מאדמנטיום? :O (ואם כבר מדברים, אהבתי את הכתבה שלך בוואלה לכבוד יום-הולדתו ה 50 של בראד פיט, שהתפקיד הנ"ל הוא האהוב עלי שלו).
המילים "סרט ישראלי טיפוסי"
נאמרו על ידי הבחור בתוך המשפט "זה לא סרט ישראלי טיפוסי".
ארורה תהיי, שמיעה סלקטיבית!
(ל"ת)
סרט טוב
אם אתם אחוזי רצון לצפות בסרט ישראלי מסוגנן, אניגמטי וחכם, אז סרטו הראשון של היוצר העצמאי המבטיח,
אורן כרמי, ימלא מבוקשכם. הסרט בונה לאט ובזהירות מערכת מסקרנת ומפתיעה של נסיבות המוליכות להתנגשויות משונות. חוסר הליטוש נסלח ועוד איך, מאחר והמעורבות השכלית של הצופה לא נותרת אדישה ולו לרגע. הסרט יערער אתכם ויספק פיקפוק לא קטן במציאות הישראלית כמות שהיא, הפעם בדמות דרמת מתח פסיכולוגית.